Tunnustetaan vain tosiasiat, uusien autojen myynti on Suomessa nappikauppaa. Alkuvuonna Suomessa myytiin uusia autoja saman verran kuin Sloveniassa mutta vähemmän kuin Kroatiassa tai Slovakiassa.
Vastaukset 91
- Anonyymi00001
Paitsi että Suomessa myytiin noin kolminkertainen määrä sähköautoja. Slovenian sähköautojen myynti kasvanut 125%
- Anonyymi00002
Pikkuista nappikauppaa uusien sähköautojen myynti Suomessa kuitenkin on. Keskituloiset suomalaiset ei uusia autoja osta.
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Pikkuista nappikauppaa uusien sähköautojen myynti Suomessa kuitenkin on. Keskituloiset suomalaiset ei uusia autoja osta.
No köyhätkö niitä ostaa? Rikkaita meillä ei kauhean montaa ihmistä edes ole.
- Anonyymi00005
Anonyymi00002 kirjoitti:
Jaa? Itse olen alempaa keskiluokkaa, 4200 brutto kk ja ajan uudella 60 tonnin autolla.
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
No köyhätkö niitä ostaa? Rikkaita meillä ei kauhean montaa ihmistä edes ole.
Vain hyvätuloiset ja rikkaat ostavat uusia autoja, sen takiahan uusien autojen myyntimäärät ovat surkean pieniä. Oikeastaan uusien autojen myyntiä voisi pitää kuolevana alana ja uusien autojen myynti on tappiollista autokauppiaille.
- Anonyymi00011
Anonyymi00006 kirjoitti:
Vain hyvätuloiset ja rikkaat ostavat uusia autoja, sen takiahan uusien autojen myyntimäärät ovat surkean pieniä. Oikeastaan uusien autojen myyntiä voisi pitää kuolevana alana ja uusien autojen myynti on tappiollista autokauppiaille.
Jos uusien autojen myynti on kuoleva ala, silloin koko autoilu on kuoleva ala.
- Anonyymi00018
Anonyymi00005 kirjoitti:
Jaa? Itse olen alempaa keskiluokkaa, 4200 brutto kk ja ajan uudella 60 tonnin autolla.
Mutta kestääkö se pidempään kuin velka😂😂😂😂😂😂😂
- Anonyymi00021
Anonyymi00018 kirjoitti:
Mutta kestääkö se pidempään kuin velka😂😂😂😂😂😂😂
Kun autosta velkaa jäljellä puolet vaihdetaan se uuteen 60 tonnin autoon ja otetaan 30 tonnia lisää velkaa tietysti.
- Anonyymi00034
Anonyymi00005 kirjoitti:
Voisit käyttää rahasi tärkeämpäänkin noilla tuloila.
- Anonyymi00037
Anonyymi00005 kirjoitti:
Minulla on eläke tuota luokkaa mutta ei tulisi mieleenkään käyttää rahoja kalliiseen, ei ainakaan 60 k€ sähköautoon.
- Anonyymi00039
Anonyymi00005 kirjoitti:
Onhan tuo mahdollista, mutta ei noin kovin moni tee. Noilla tuloilla (olettaen että ei ole muuta merkittävää varallisuutta) pakollisten menojen jälkeen hyvin iso osa tuloista menee autoon. Loppujen lopuksi nämä on tietysti maku- ja arvostuskysymyksiä mihin rahansa käyttää.
- Anonyymi00051
Anonyymi00037 kirjoitti:
Minulla on eläke tuota luokkaa mutta ei tulisi mieleenkään käyttää rahoja kalliiseen, ei ainakaan 60 k€ sähköautoon.
Älä viitsi valehdella.
- Anonyymi00062
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ai ALEMPI keskiluokka 4200€? Mitä se YLEMPI keskiluokka tienaa?
Ajattelin vain, kun taitaa normipalkat kuitenkin pyöriä 1500-3000 bruttotietämillä. Asumiskulut kaikkinensa vie jo noin 70%. Jotain kai tarttis syödäkkin. - Anonyymi00063
Anonyymi00006 kirjoitti:
Siksi minäkin eläkeläisenä katselen käytettyjen tarjontaa. Nykyisin ajan käytettynä ostetulla id4:llä, joka on vain takavetoinen, mutta isolla akulla. Dieselistä luovuin jo vuosia sitten, kun sen vuotuinen verotus kävi liian korkeaksi. Nyt on verot kohtuullisemmat ja ajaminen edullista. Polttikseen paluu ei houkuttele edes nostalgiana.
- Anonyymi00081
Anonyymi00051 kirjoitti:
Älä viitsi valehdella.
Eihän tuo ole edes hyvä eläke yli 40 vuoden työuran jälkeen.
- Anonyymi00087
Anonyymi00005 kirjoitti:
Jaa. Minulla vain 3000 netto eläke, luokista en tiedä, ja ajan 37 v vanhalla 5 henkilön perheautolla, joka luetaan nykymöhköihin verrattuna pikkuautoksi. Olisi kyllä varaa ostaa melkein mikä tahansa uudempikin, mutta miksi ostaa huonompi? Ja sähköauto on se kaikista huonoin vaihtoehto.
Kirjoitti 82 v autoteknikko.
- Anonyymi00003
No mitä myyntimäärä vaikuttaa tuohon sähköautoluun?
Suomi tekee osansa ilmastourakasta ja jos ei tee, niin se varta kalliiksi tulee kun pitää ostaa päästökaupasta oikeuksia. Eikö pienen maan ole helpompi sähköistää liikenne?- Anonyymi00007
Eiköhän järkevämpää antaa ihmisten ostaa mitä heitä huvittaa ja ajaa sellaisilla autoilla millä he haluavat ajaa. Jotkut vidun typerät kommarit haluavat pakottaa ihmiset ostamaan sähköautoja.
Ja päästökauppa on pelkkää huijausta, koko päästökauppa pitäisi lakkauttaa. Suomi voi aivan rauhassa tehdä mitä huvittaa eikä oikeuksia kannata ostaa. Haistakoon EU pitkät. - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Eiköhän järkevämpää antaa ihmisten ostaa mitä heitä huvittaa ja ajaa sellaisilla autoilla millä he haluavat ajaa. Jotkut vidun typerät kommarit haluavat pakottaa ihmiset ostamaan sähköautoja.
Ja päästökauppa on pelkkää huijausta, koko päästökauppa pitäisi lakkauttaa. Suomi voi aivan rauhassa tehdä mitä huvittaa eikä oikeuksia kannata ostaa. Haistakoon EU pitkät.Ja mitään ilmastotalkoita tai ilmastourakkaa ei ole olemassa. Nuo sanat ovat vain idioottien viherpiipertäjien suoltamaa valetta.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ja mitään ilmastotalkoita tai ilmastourakkaa ei ole olemassa. Nuo sanat ovat vain idioottien viherpiipertäjien suoltamaa valetta.
Voit aivan vapaasti maksaa kaikki verot ja maksut ajamastasi kilometreistä.
dieselverot ja kaikki polttoaineverot siihen päälle, Olet varmaan onnellinen kun saat toteuttaa manifestiasi maksamalla kaikki nuo verot.
Itse en nakkaa paskaakaan mistään ilmastotalkoista tai muustakaan hölynpölystä. Maksan sähköautolla ajetusta 100km vain alle kaksi euroa.
Jos haluat maksaa samasta matkasta yli 10 euroa aatteen takia niin antaa mennä vaan. Kyllä verokarhun kirstussa aina riittää tilaa teidän euroille. - Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
dieselverot ja kaikki polttoaineverot siihen päälle, Olet varmaan onnellinen kun saat toteuttaa manifestiasi maksamalla kaikki nuo verot.
Itse en nakkaa paskaakaan mistään ilmastotalkoista tai muustakaan hölynpölystä. Maksan sähköautolla ajetusta 100km vain alle kaksi euroa.
Jos haluat maksaa samasta matkasta yli 10 euroa aatteen takia niin antaa mennä vaan. Kyllä verokarhun kirstussa aina riittää tilaa teidän euroille.Kun uuden tai uudehkon sähköauton hankintahinta vastaa yli 30 vuoden bensakuluja niin oikeasti tuossa ei säästä euroakaan. Autoilussa on paljon muitakin kuluja kuin bensa tai sähkö.
Sähköautofanaatikot ovat joko laskukyvyttömiä idiootteja tai huijareita. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kun uuden tai uudehkon sähköauton hankintahinta vastaa yli 30 vuoden bensakuluja niin oikeasti tuossa ei säästä euroakaan. Autoilussa on paljon muitakin kuluja kuin bensa tai sähkö.
Sähköautofanaatikot ovat joko laskukyvyttömiä idiootteja tai huijareita.Ja ne jotka ajavat uusilla sähköautoilla maksavat autoilustaan pikemminkin 100 euroa per sata kilsaa. Silloin höpinä jostain ”säästämisestä” on naurettavan typerää. Muutenkin pelkästään yhden kulun eritteleminen autoilusta on tietoista valehtelua ja huijaamista.
- Anonyymi00022
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kun uuden tai uudehkon sähköauton hankintahinta vastaa yli 30 vuoden bensakuluja niin oikeasti tuossa ei säästä euroakaan. Autoilussa on paljon muitakin kuluja kuin bensa tai sähkö.
Sähköautofanaatikot ovat joko laskukyvyttömiä idiootteja tai huijareita.Saako sen uuden bensa-auton ilmaiseksi tuossa mainitsemassasi skenaariossa? Vai onko senkin hinta "vastaa yli 30 vuoden bensakuluja" -suuruinen? Silloinhan autot ovat saman hintaisia ja käyttökulut edelleen sähköilyssä pienemmät?
- Anonyymi00032
Anonyymi00022 kirjoitti:
Saako sen uuden bensa-auton ilmaiseksi tuossa mainitsemassasi skenaariossa? Vai onko senkin hinta "vastaa yli 30 vuoden bensakuluja" -suuruinen? Silloinhan autot ovat saman hintaisia ja käyttökulut edelleen sähköilyssä pienemmät?
Eli mitään uutta autoa ei kannata ostaa eli taloudellisesti järkevintä on ajaa nykyisellä autolla. Ja ”käyttökuluista” erikseen puhuvat ovat huijareita.
- Anonyymi00035
Anonyymi00032 kirjoitti:
Eli mitään uutta autoa ei kannata ostaa eli taloudellisesti järkevintä on ajaa nykyisellä autolla. Ja ”käyttökuluista” erikseen puhuvat ovat huijareita.
Olet periaatteessa oikeassa, mutta esim. itselläni tulee sen verran pidempää työajoa, että en halua ajaa niitä millään vanhalla pari-kolmen tonnin autolla. Siten käyttökuluilla on merkitystä, vaikka auto olisikin kalliimpi.
- Anonyymi00036
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ja päästökauppa on pelkkää huijausta, koko päästökauppa pitäisi lakkauttaa. Suomi voi aivan rauhassa tehdä mitä huvittaa eikä oikeuksia kannata ostaa. Haistakoon EU pitkät."Eiköhän järkevämpää antaa ihmisten ostaa mitä heitä huvittaa ja ajaa sellaisilla autoilla millä he haluavat ajaa. "
Sinä voit tänään ja vaikka huomenna mennä autokauppaan ja ostaa sieltä aivan sellaisen auton kuin itse haluat, ei kukaan pakota sinua ottamaan autoa mitä et itse halua.
Tosin rahaahan sinulla ei siihen autoon ole, kunhan tällä kateellisena ja persaukisena kitiset joutavia. - Anonyymi00040
Anonyymi00036 kirjoitti:
"Eiköhän järkevämpää antaa ihmisten ostaa mitä heitä huvittaa ja ajaa sellaisilla autoilla millä he haluavat ajaa. "
Sinä voit tänään ja vaikka huomenna mennä autokauppaan ja ostaa sieltä aivan sellaisen auton kuin itse haluat, ei kukaan pakota sinua ottamaan autoa mitä et itse halua.
Tosin rahaahan sinulla ei siihen autoon ole, kunhan tällä kateellisena ja persaukisena kitiset joutavia.Kovasti typerät kommarit kuitenkin yrittävät kontrolloida mitä ihmiset ostavat. Pitää väkisin keksiä jotain idioottimaista "päästökauppaa" ja muuta typerää paskaa. Ja autovalmistajat eivät oikeastaan voi myydä tiettyä määrää enempää polttomoottoriautoja, koska muuten heille tulee valtavat sakot. Senhän takia uusien polttomoottoriautojen kysyntä ylittää tarjonnan.
Jos kerran sinua ei haittaa, että muut ostavat mitä haluavat niin sitten kaikki sähköautoilun tuet poistetaan romutuspalkkio mukaan lukien, polttoaineiden ylimääräiset verot poistetaan jolloin bensan hinta laskee noin euroon ja idioottimaiset lait laturivalmiuksista poistetaan. Eli kenenkään ei tarvitsisi rakentaa latausvalmiutta sähköautoille. Ei yritysten, ei virastojen eikä taloyhtiöiden missään tilanteessa.
Sähköautofanaatikot ovat sairaita kommaripaskiaisia, jotka lisäämällä polttoaineiden veroja ja lisäämällä tukia sähköautoille ja vielä päälle keksimällä idioottimaisia lakeja ja sääntöjä yrittävät epätoivoisesti pakottaa kaikki sähköautoihin. - Anonyymi00042
Anonyymi00040 kirjoitti:
Kovasti typerät kommarit kuitenkin yrittävät kontrolloida mitä ihmiset ostavat. Pitää väkisin keksiä jotain idioottimaista "päästökauppaa" ja muuta typerää paskaa. Ja autovalmistajat eivät oikeastaan voi myydä tiettyä määrää enempää polttomoottoriautoja, koska muuten heille tulee valtavat sakot. Senhän takia uusien polttomoottoriautojen kysyntä ylittää tarjonnan.
Jos kerran sinua ei haittaa, että muut ostavat mitä haluavat niin sitten kaikki sähköautoilun tuet poistetaan romutuspalkkio mukaan lukien, polttoaineiden ylimääräiset verot poistetaan jolloin bensan hinta laskee noin euroon ja idioottimaiset lait laturivalmiuksista poistetaan. Eli kenenkään ei tarvitsisi rakentaa latausvalmiutta sähköautoille. Ei yritysten, ei virastojen eikä taloyhtiöiden missään tilanteessa.
Sähköautofanaatikot ovat sairaita kommaripaskiaisia, jotka lisäämällä polttoaineiden veroja ja lisäämällä tukia sähköautoille ja vielä päälle keksimällä idioottimaisia lakeja ja sääntöjä yrittävät epätoivoisesti pakottaa kaikki sähköautoihin.Ja edelleen päästökauppa on pelkkää huijausta ja se on miljardöörisijoittajien keksintöä ja sen avulla ne saavat lisää rahaa tileilleen. Päästökaupan tarkoitus on vain huijata idiooteilta rahat eikä sillä ole mitään tekemistä ilmastonsuojelun kanssa.
- Anonyymi00043
Ei tee osaansa millään vuotuisilla kymmenillä tuhansilla uusilla sähköautoilla, jotka menevät paaliin jo 10-15 vuoden iässä ja kierrätys kuluttaa taas energiaa. Meillä saastuttavaa energiaa tarvitaan paljon ihan muihin tarkoituksiin.
Jo pelkästään Raahen terästehdas päästelee vuodessa 3,8-4 miljoonaa tonnia kasvihuonekaasuja. Se vastaa jo 2 miljoonan uudehkon bensa-auton todellisia päästöjä (120 g/km, 15 tkm/a). Miettikääs sitä. - Anonyymi00052
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ja päästökauppa on pelkkää huijausta, koko päästökauppa pitäisi lakkauttaa. Suomi voi aivan rauhassa tehdä mitä huvittaa eikä oikeuksia kannata ostaa. Haistakoon EU pitkät.Miten saitkin väännettyä kommarit tähänkin asiaan mukaan?
Päästökauppa on ja pysyy, sille ei sinun pikkusieluisen ja yksinkertaisen Persun intoilut vaikuta. Sinusta siis pitäisi jatkaa samalla tapaa mitä aina ja paskoa ja tuhota elinolosuhteet? - Anonyymi00054
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ja mitään ilmastotalkoita tai ilmastourakkaa ei ole olemassa. Nuo sanat ovat vain idioottien viherpiipertäjien suoltamaa valetta.
Tottahan on, mutta olet sen verran tyhmä ettei mielesi siihen taivu, mutta maksat siitä kuitenkin.
- Anonyymi00056
Anonyymi00012 kirjoitti:
Sähköautofanaatikot ovat joko laskukyvyttömiä idiootteja tai huijareita.Autolla liikkuminen ja sellaisen omistamisella ie ole koskaan säästetty.
Elämässä on vaan asioita jotka ovat kulueriä, kuten asuminen, syöminen, juominen, liikkuminen ja oikeasti ihan kaikki. - Anonyymi00057
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ja ne jotka ajavat uusilla sähköautoilla maksavat autoilustaan pikemminkin 100 euroa per sata kilsaa. Silloin höpinä jostain ”säästämisestä” on naurettavan typerää. Muutenkin pelkästään yhden kulun eritteleminen autoilusta on tietoista valehtelua ja huijaamista.
Entä sitten mitä maksaa jos on rahaa ja jos ei ole rahaa, niin sitten itketään SUolessa ja perustellaan miksi muiden valinnat ovat typeriä ja oma köyhä kurjuus on ainoa oikea taka elää.
- Anonyymi00058
Anonyymi00052 kirjoitti:
Miten saitkin väännettyä kommarit tähänkin asiaan mukaan?
Päästökauppa on ja pysyy, sille ei sinun pikkusieluisen ja yksinkertaisen Persun intoilut vaikuta. Sinusta siis pitäisi jatkaa samalla tapaa mitä aina ja paskoa ja tuhota elinolosuhteet?Ja päästökauppa on edelleenkin pelkkää huijausta eikä sillä ole mitään tekemistä ilmastonsuojelun kanssa. Miljardöörit ovat vain keksineet "päästökaupan" huijatakseen kaltaisiltasi idiooteilta rahat tileilleen.
- Anonyymi00059
Anonyymi00040 kirjoitti:
Kovasti typerät kommarit kuitenkin yrittävät kontrolloida mitä ihmiset ostavat. Pitää väkisin keksiä jotain idioottimaista "päästökauppaa" ja muuta typerää paskaa. Ja autovalmistajat eivät oikeastaan voi myydä tiettyä määrää enempää polttomoottoriautoja, koska muuten heille tulee valtavat sakot. Senhän takia uusien polttomoottoriautojen kysyntä ylittää tarjonnan.
Sähköautofanaatikot ovat sairaita kommaripaskiaisia, jotka lisäämällä polttoaineiden veroja ja lisäämällä tukia sähköautoille ja vielä päälle keksimällä idioottimaisia lakeja ja sääntöjä yrittävät epätoivoisesti pakottaa kaikki sähköautoihin.Edelleenkään nuo asiat eivät mitenkään estä sinua ostamasta sellaista autoa kuin haluat, kunhan vaan periaatteen vuoksi kitiset persaukisuuttasi täällä.
- Anonyymi00061
Anonyymi00059 kirjoitti:
Edelleenkään nuo asiat eivät mitenkään estä sinua ostamasta sellaista autoa kuin haluat, kunhan vaan periaatteen vuoksi kitiset persaukisuuttasi täällä.
Minulla olisi varaa ostaa vaikka 4 uutta Teslaa käteisellä, mutta sähköautot ei vain kiinnosta. Höpinät jostain "persaukisuudesta" kertoo vain siitä, että olet pelkkä pinnallinen idiootti.
Eli sinä siis myönnät, että kaikki sähköautojen tuet (sekä epäsuorat että suorat) pitäisi lopettaa ja polttoaineveroja laskea ja päästökauppa lopetetaan. Ja tietenkin lait latausvalmiuden rakentamisesta poistetaan ja uusia polttomoottoriautoja saa myydä ja valmistaa vaikka ikuisesti. Eli annetaan markkinoiden hoitaa asiat ja EU:n typerät poliitikot voivat mennä helvettiin. - Anonyymi00064
Aneita ei "oikeuksia".
- Anonyymi00066
Anonyymi00009 kirjoitti:
Jos haluat maksaa samasta matkasta yli 10 euroa aatteen takia niin antaa mennä vaan. Kyllä verokarhun kirstussa aina riittää tilaa teidän euroille.Huollot, korjaukzet, sähkö, siirto, vakuutukset + verot päälle kaikkiin noihin. Maksele vaan🤣
- Anonyymi00068
Anonyymi00061 kirjoitti:
Minulla olisi varaa ostaa vaikka 4 uutta Teslaa käteisellä, mutta sähköautot ei vain kiinnosta. Höpinät jostain "persaukisuudesta" kertoo vain siitä, että olet pelkkä pinnallinen idiootti.
Eli sinä siis myönnät, että kaikki sähköautojen tuet (sekä epäsuorat että suorat) pitäisi lopettaa ja polttoaineveroja laskea ja päästökauppa lopetetaan. Ja tietenkin lait latausvalmiuden rakentamisesta poistetaan ja uusia polttomoottoriautoja saa myydä ja valmistaa vaikka ikuisesti. Eli annetaan markkinoiden hoitaa asiat ja EU:n typerät poliitikot voivat mennä helvettiin."Minulla olisi varaa ostaa vaikka 4 uutta Teslaa käteisellä, mutta sähköautot ei vain kiinnosta."
Juu niin varmaan... Miksi sitten luet ja jaksat jopa kirjoittaa monia pitkiä kirjoituksia tänne sähköautopalstalle jos kerran sähköautot eivät kiinnosta?
Väännetään nyt rautalangasta kolmannen kerran niin ehkä sinäkin viimeinkin ymmärrät: voit aivan vapaasti ostaa minkä tahansa auton, kukaan ei pakota sinua sähköautoa ostamaan jos et sellaista halua. Veroista tai tukiasioista voi olla montaa mieltä, mutta ne eivät ole autonoston esteitä. - Anonyymi00070
Anonyymi00009 kirjoitti:
Jos haluat maksaa samasta matkasta yli 10 euroa aatteen takia niin antaa mennä vaan. Kyllä verokarhun kirstussa aina riittää tilaa teidän euroille.Vai manifestiä... itse ostin v 2011 käytetyn diisselin, jolla taivalsin pitkää työmatkaani + muut ajot, huolettoma vuoteen 2024 saakka. Ei ollut pelkoa tielle jäämisestä. Ei ollut laatumerkki Saksasta, ei edes Ruotsista. Osupa sitten sopiva bensis kohdalle, enkä jättänyt tilaisuutta käyttämättä. Pistin vanhan uskollisen dieselin nettiin myyntiin ja heti meni. En olisi myynyt, mutta tuli sellainen auto eteen, etten jättänyt muille. Vanha uskollinen diisseli puksutti menemään vaikka akkukin oli alkuperäinen. Tuo bensis palveleekin lopun ikääni, siitä olen varma.
Veroja maksetaan kaikki, ei niistä kukaan iloitse, mutta kun vanhalla ajelee, riittää pelkkä pakollinen vakuutus. Siinä tulee jo ihan kiva säästö vuositasolla ja tietenkin myös asuinpaikka vaikuttaa vakuutusmaksuihin. Minun egoni mahtuu vanhaan autoon, kaikkien ei. Auto on huono sijoituskohde, jos et vielä tiefä😁 - Anonyymi00071
Anonyymi00032 kirjoitti:
Tai ostaa vanha ja mielummin yksityiseltä.
- Anonyymi00077
Anonyymi00061 kirjoitti:
Eli sinä siis myönnät, että kaikki sähköautojen tuet (sekä epäsuorat että suorat) pitäisi lopettaa ja polttoaineveroja laskea ja päästökauppa lopetetaan. Ja tietenkin lait latausvalmiuden rakentamisesta poistetaan ja uusia polttomoottoriautoja saa myydä ja valmistaa vaikka ikuisesti. Eli annetaan markkinoiden hoitaa asiat ja EU:n typerät poliitikot voivat mennä helvettiin.Ei tuollasella idiootilla voi olla 250000€. Sellaisen hankkimiseen ei noilla älynlahjoilla varustettu pysty.
- Anonyymi00078
Anonyymi00077 kirjoitti:
Ei tuollasella idiootilla voi olla 250000€. Sellaisen hankkimiseen ei noilla älynlahjoilla varustettu pysty.
Ei uusi Tesla maksa yli 62 500 euroa, uuden Teslan saa halvimmillaan alle 40 000 eurolla. Lisäksi jopa normaali keskituloinen saa helposti säästettyä/sijoitettua 250000€ ajan myötä.
Ja edelleen markkinataloudessa pitäisi antaa markkinoiden päättää eli kaikkien autojen verotuksen pitäisi olla samanlaista kuten myös polttoaineiden (sähkö mukaan lukien) verotuksen. Ei mitään tukia eikä mitään veroetuja eikä myöskään erillisiä lakeja. - Anonyymi00080
Anonyymi00078 kirjoitti:
Ei uusi Tesla maksa yli 62 500 euroa, uuden Teslan saa halvimmillaan alle 40 000 eurolla. Lisäksi jopa normaali keskituloinen saa helposti säästettyä/sijoitettua 250000€ ajan myötä.
Ja edelleen markkinataloudessa pitäisi antaa markkinoiden päättää eli kaikkien autojen verotuksen pitäisi olla samanlaista kuten myös polttoaineiden (sähkö mukaan lukien) verotuksen. Ei mitään tukia eikä mitään veroetuja eikä myöskään erillisiä lakeja.Muutenkin, joillakin on jopa yli miljoona euroa sijoituksissa eikä edes omista autoa. Autolla ei ole statusarvoa eikä auto kerro mitään siitä kuinka hyvätuloinen tai varakas ihminen on.
- Anonyymi00084
Anonyymi00078 kirjoitti:
Ja edelleen markkinataloudessa pitäisi antaa markkinoiden päättää eli kaikkien autojen verotuksen pitäisi olla samanlaista kuten myös polttoaineiden (sähkö mukaan lukien) verotuksen. Ei mitään tukia eikä mitään veroetuja eikä myöskään erillisiä lakeja.Seuraava Einstein.
- Anonyymi00088
Otahan nyt ne lääkkeesi! Ei se tohtori niitä piruuttaan sinulle määrännyt.
- Anonyymi00090
Anonyymi00077 kirjoitti:
Ei tuollasella idiootilla voi olla 250000€. Sellaisen hankkimiseen ei noilla älynlahjoilla varustettu pysty.
En ole tuo alkuperäinen, mutta on minullakin varaa ostaa vaikka heti käteisellä 250 000 euron auto ja pienellä viiveellä 1 M€:n auto, mutta niin hullu en ole, että sellaista tekisin.
- Anonyymi00092
Anonyymi00078 kirjoitti:
Ja edelleen markkinataloudessa pitäisi antaa markkinoiden päättää eli kaikkien autojen verotuksen pitäisi olla samanlaista kuten myös polttoaineiden (sähkö mukaan lukien) verotuksen. Ei mitään tukia eikä mitään veroetuja eikä myöskään erillisiä lakeja.Ajatuksena kaikkien tukien tai etujen poistaminen on mielenkiintoinen, tosin niin kauan kuin valintoja halutaan poliittisesti ohjata johonkin suuntaan esimerkiksi ympäristösyiden vuoksi niin tuo ei tule toteutumaan.
Toisaalta samalla logiikalla sitten myös kaikkien muiden alojen tuet pitäisi lopettaa, esimerkiksi maataloustuki.
- Anonyymi00010
Ei ole mitään sähköautovouhotusta. Vain jokunen pakoputkipete yrittää epätoivon vimmalla omia tarinoitaan…
Ihmiset ostavat sähköautoja ihan omasta halustaan ja syytkin on kovasti helppo ymmärtää. Uusista autoista enemmistö on sähköautoja ja aikanaan nämä tulevat vaihtoautohalleihin ja niitä ostaa sitten ne, ketkä ostavat käytetyn auton. Vielä toistaiseksi on puutetta käytetyistä sähköautoista ja tilannetta pyritään parantamaan niidenntuonnilka.
Autoilu sähköistyy kiihtyvää tahtia ja ihan vaan siksi, että ihmiset haluavat niitä. Ja näin käy, vaikka kaikenmaailman pakoputkipetet julistavat omia onnettomia tarinoitaan, joista jokainen vähänkin ajattelukykyinen näkee helposti ’läpi’ eli pakoputkipeten epätoivon, koska on hirttäytynyt tupruttavia pörisijöihinsä.
Kehitys ei pysähdy noiden muutamien julistuksiin eikä kehitys jää odottamaan kelkasta pudonneita muutosvastarintaa juuttuneita…- Anonyymi00014
Vain hieman Suomea väkilukua suuremmassa Tanskassa ostettiin pelkästään kesäkuussa lähes 17000 uutta sähköautoa. Miettikääs sitä ja verratkaa Suomen lukuun noin 3600.
- Anonyymi00015
Jos oltaisiin oikeasti markkinataloudessa niin kaikki sähköautoilun tuet lopetetaan ja mitään lakeja latausvalmiuden rakentamisesta ei olisi olemassa ja bensan ylimääräinen verotus poistettaisiin jolloin bensa maksaisi noin euron litralta. Mutta Suomi onkin vasemmistolainen valtio, ei oikea markkinatalous.
- Anonyymi00016
Ja mitä ”kehitystä” sähköautot muka on? Sähköautot ei vaikuta ihmisten liikkumiseen yhtään mitään nykyiseen verrattuna. Sähköautoihin ei ole kehitystä, koska vaikutus yhteiskuntaan on nollan luokkaa.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Ja mitä ”kehitystä” sähköautot muka on? Sähköautot ei vaikuta ihmisten liikkumiseen yhtään mitään nykyiseen verrattuna. Sähköautoihin ei ole kehitystä, koska vaikutus yhteiskuntaan on nollan luokkaa.
Itse sähköauton ja bensa-auton ero ei ole yhtään merkittävämpi kuin bensa-auton ja dieselauton ero.
- Anonyymi00023
Anonyymi00017 kirjoitti:
Itse sähköauton ja bensa-auton ero ei ole yhtään merkittävämpi kuin bensa-auton ja dieselauton ero.
Huomaa ettei sinulla ole mitään kokemusta sähköautosta.
Sähköauto on suuri edistysaskel pakoputkiautoista. - Anonyymi00024
Anonyymi00016 kirjoitti:
Niiden elnkaaren hiilipäästöt on pienemmät. Se on se syy.
Sinulle asialla ei ole merkitystä koska kukaan nainen ei sinua huoli, eikä sinulle tule olemaan lapsia mutta meille joilla on lapsia, asia on tärkeä.
Tämä pallon pitää pitää elinkelpoisena. Mitään muutakaan ei ole.
Ota lento eteläiseen Eurooppaan ja ole siellä pari viikkoa kärvistelemässä maastopalojen ja saunamaisen kuumuuden kanssa. Kun varjossa on 40 astetta ja aurinkossa kaikki pinnat on 60-80 asteisia niin ehkä sinullakin syttyy lamppu. - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Sinulle asialla ei ole merkitystä koska kukaan nainen ei sinua huoli, eikä sinulle tule olemaan lapsia mutta meille joilla on lapsia, asia on tärkeä.
Ota lento eteläiseen Eurooppaan ja ole siellä pari viikkoa kärvistelemässä maastopalojen ja saunamaisen kuumuuden kanssa. Kun varjossa on 40 astetta ja aurinkossa kaikki pinnat on 60-80 asteisia niin ehkä sinullakin syttyy lamppu.Sähköautojenko valmistus ja lyhyt elinkaari pienentää päästöjä?
- Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
Ota lento eteläiseen Eurooppaan ja ole siellä pari viikkoa kärvistelemässä maastopalojen ja saunamaisen kuumuuden kanssa. Kun varjossa on 40 astetta ja aurinkossa kaikki pinnat on 60-80 asteisia niin ehkä sinullakin syttyy lamppu.Kerroitkin sopivasti lentämisen. Jokainen jo Kanarialla käyvä tuottaa enemmän päästöjä kuin minun polttisautoiluni, ajan vain noin 5000 km vuodessa. Muuten käytän metroa, ratikkaa, sähköbusseja ja fillaria jne. Kummasti vain polttisyksityisautoilijaa syyllistetään päästöistä. Kerro vaikka paskaryzzille ja Trumpille ym, että lopettavat sodat ja tuhoamisen.
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Kerroitkin sopivasti lentämisen. Jokainen jo Kanarialla käyvä tuottaa enemmän päästöjä kuin minun polttisautoiluni, ajan vain noin 5000 km vuodessa. Muuten käytän metroa, ratikkaa, sähköbusseja ja fillaria jne. Kummasti vain polttisyksityisautoilijaa syyllistetään päästöistä. Kerro vaikka paskaryzzille ja Trumpille ym, että lopettavat sodat ja tuhoamisen.
Maailmassa lennetään vuosittain noin 40 milj kaupallista lentoa ja matkustajien määrä on yli 5 mrd. Ei vaikuta mitään?
- Anonyymi00028
Anonyymi00024 kirjoitti:
Ota lento eteläiseen Eurooppaan ja ole siellä pari viikkoa kärvistelemässä maastopalojen ja saunamaisen kuumuuden kanssa. Kun varjossa on 40 astetta ja aurinkossa kaikki pinnat on 60-80 asteisia niin ehkä sinullakin syttyy lamppu.Meidän autojen ajamisella ei ole mitään vaikutusta ilmastoon. Koko tuo syyllistäminen on idioottien viherpiipertäjien jauhamaa paskaa.
Itse asiassa vaikka koko maailma ajaisi sähköautoilla niin vaikutus ilmastoon on nollan luokkaa. - Anonyymi00030
Anonyymi00024 kirjoitti:
Ota lento eteläiseen Eurooppaan ja ole siellä pari viikkoa kärvistelemässä maastopalojen ja saunamaisen kuumuuden kanssa. Kun varjossa on 40 astetta ja aurinkossa kaikki pinnat on 60-80 asteisia niin ehkä sinullakin syttyy lamppu.Jos kerran olet muka huolestunut päästöistä niin älä hanki lisää lapsia, et vie lapsia harrastuksiin, et ikinä kulje lentokoneella tai risteilijällä ulkomailla, et omista mökkiä jne. Jos teet noita ja silti itket jostain polttisautoilijoiden minimaalisista päästöistä niin olet kaksinaismoralistinen paskanjauhaja jonka höpinät on pelkkää paskaa.
Oikeastaan jos oltaisiin huolestuneita päästöistä niin pitäisi kannustaa lapsettomuuteen, asettaa todella kovat lentoverot ja useimpien pitäisi olla autottomia. - Anonyymi00038
Anonyymi00024 kirjoitti:
Ota lento eteläiseen Eurooppaan ja ole siellä pari viikkoa kärvistelemässä maastopalojen ja saunamaisen kuumuuden kanssa. Kun varjossa on 40 astetta ja aurinkossa kaikki pinnat on 60-80 asteisia niin ehkä sinullakin syttyy lamppu.Missäpäin juntti-Suomea naiset valitsevat miehen auton perusteella ja antavat pesää auton käyttövoiman mukaan?
- Anonyymi00072
Vai ei. Kyllä minusta täälläkin vouhottaa sähköpellet. Nehän noita aloituksia rustailee..
Nykyiset sähköurpot pullistelli ennen bensa-audeillaan, -bemareillaan, -mersuillaan, nyt pullistelevat sähkäreillään😉. Talvi kun tulee, hiljenee ulina, kunnes kevät koittaa, niin taas alkaa, yhtä varmasti kun koiranpaskamölinä😂😂 - Anonyymi00073
Anonyymi00028 kirjoitti:
Meidän autojen ajamisella ei ole mitään vaikutusta ilmastoon. Koko tuo syyllistäminen on idioottien viherpiipertäjien jauhamaa paskaa.
Itse asiassa vaikka koko maailma ajaisi sähköautoilla niin vaikutus ilmastoon on nollan luokkaa.Enemmän tuo Ukraina vst Venäjä on kuudessa vuodessa päästellyt ilmakehään semmoiset mömmöt ja kokoajan palaa öljyä siellä täällä, kuin Suomessa saadaa saastetta aikaiseksi kaikista 100 vuodessa.
- Anonyymi00085
Anonyymi00024 kirjoitti:
Ota lento eteläiseen Eurooppaan ja ole siellä pari viikkoa kärvistelemässä maastopalojen ja saunamaisen kuumuuden kanssa. Kun varjossa on 40 astetta ja aurinkossa kaikki pinnat on 60-80 asteisia niin ehkä sinullakin syttyy lamppu.Suurin osa maastopaloista ovat ihmisen sytyttämiä tuhopolttoja, eikä luonnon itsestään sytyttämiä. Näistäkin tapauksista on uutisia ulkomaalaisissa medioissa, mutta Suomen mediat usein huiputtavat ne ilmastonmuutoksen sytyttämiksi. Laita vaikka googleen tai youtubeen hakusanat ilman lainausmerkkejä ja sitten tutki itse hakutuloksia. "arsonist caught forest fire" tai "arsonist caught brush fire".
Autoilun sähköistäminen on ainoastaan tyhmyyttä eikä mitään muuta. Kun sähköautojen lisääntyvät tarpeeksi suuriksi niin valtio tulee verottamaan sähköautojakin ihan yhtä paljon kuin polttomoottoriautoilua. Sitten vielä sekin että kun sähkönkulutus nousee tarpeeksi ja ihmisten riippuvaisuus sähköstä lisääntyy tarpeeksi paljon niin sitten sähköyhtiöt korottavat sähkön hintaa paljon nykyistä korkeammalle ja todennäköisesti tulee poistumaan markkinoilta kokonaan halvemman hintainen yöajan sähkö. Yritysten päätehtävä on tuottaa rahallista voittoa omistajilleen eikä olla mitään hyväntekeväisyyden yrityksiä myymällä tuotteita mahdollisimman halvalla tai antamalla tuotteita ilmaiseksi kuluttajille. Autoilun käyttövoimien pitää ikuisesti olla monipuolista jotta yritykset eivät saa monopoliasemaa tai kartellia ja pääse laillisesti ryöstämään ihmisiltä ylimääräisiä summia rahaa. Yritykset kyllä osaavat manipuloida markkinoita vaikka esimerkiksi myytävien tuotteiden tuotantomääriä muuuttelemalla, sekä sopivasti ajoittamalla huoltokatkoja juurikin niihin aikoihin kun tuotteiden hinnat ovat liian halpoja, myös hyödyntämällä erilaisia kriisitilanteita kuten vaikka sodat. - Anonyymi00086
Anonyymi00085 kirjoitti:
Suurin osa maastopaloista ovat ihmisen sytyttämiä tuhopolttoja, eikä luonnon itsestään sytyttämiä. Näistäkin tapauksista on uutisia ulkomaalaisissa medioissa, mutta Suomen mediat usein huiputtavat ne ilmastonmuutoksen sytyttämiksi. Laita vaikka googleen tai youtubeen hakusanat ilman lainausmerkkejä ja sitten tutki itse hakutuloksia. "arsonist caught forest fire" tai "arsonist caught brush fire".
Autoilun sähköistäminen on ainoastaan tyhmyyttä eikä mitään muuta. Kun sähköautojen lisääntyvät tarpeeksi suuriksi niin valtio tulee verottamaan sähköautojakin ihan yhtä paljon kuin polttomoottoriautoilua. Sitten vielä sekin että kun sähkönkulutus nousee tarpeeksi ja ihmisten riippuvaisuus sähköstä lisääntyy tarpeeksi paljon niin sitten sähköyhtiöt korottavat sähkön hintaa paljon nykyistä korkeammalle ja todennäköisesti tulee poistumaan markkinoilta kokonaan halvemman hintainen yöajan sähkö. Yritysten päätehtävä on tuottaa rahallista voittoa omistajilleen eikä olla mitään hyväntekeväisyyden yrityksiä myymällä tuotteita mahdollisimman halvalla tai antamalla tuotteita ilmaiseksi kuluttajille. Autoilun käyttövoimien pitää ikuisesti olla monipuolista jotta yritykset eivät saa monopoliasemaa tai kartellia ja pääse laillisesti ryöstämään ihmisiltä ylimääräisiä summia rahaa. Yritykset kyllä osaavat manipuloida markkinoita vaikka esimerkiksi myytävien tuotteiden tuotantomääriä muuuttelemalla, sekä sopivasti ajoittamalla huoltokatkoja juurikin niihin aikoihin kun tuotteiden hinnat ovat liian halpoja, myös hyödyntämällä erilaisia kriisitilanteita kuten vaikka sodat."Kun sähköautojen määrät lisääntyvät tarpeeksi suuriksi niin valtio tulee verottamaan sähköautojakin ihan yhtä paljon kuin polttomoottoriautoilua."
- Anonyymi00019
Sähköautoista vouhota tässä maassa kuin polttonesteautoilijat :D
- Anonyymi00029
Maapallon väestön ja sen elintason nousu aiheuttaa vuosittain niin suuret päästöjen lisäykset, ettei niitä muutamalla kymmenellä miljoonalla sähköautolla kompensoita.
- Anonyymi00031
Venäjän hyökkäyssota Ukrainassa on aiheuttanut poikkeuksellisen valtavat, kymmenien miljardien eurojen ympäristötuhot, joita tutkijat ja viranomaiset pitävät laajimpana luonnon tuhona sitten toisen maailmansodan. Tuhojen seurauksena maaperä, vesistöt ja ilmakehä ovat saastuneet laajasti, ja tilannetta kuvataan kansainvälisessä keskustelussa jopa ekosidiksi.
Presidentti Donald Trumpin käynnistämä sotilaallinen konflikti sekä hänen hallintonsa laaja ympäristöpolitiikka kietoutuvat yhteen merkittäviksi ekologisiksi ja poliittisiksi kriiseiksi, joissa sotatoimet ja fossiilisen energian suosiminen pahentavat globaaleja ongelmia.
Mitä siis pitäsi tehdä? - Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
Venäjän hyökkäyssota Ukrainassa on aiheuttanut poikkeuksellisen valtavat, kymmenien miljardien eurojen ympäristötuhot, joita tutkijat ja viranomaiset pitävät laajimpana luonnon tuhona sitten toisen maailmansodan. Tuhojen seurauksena maaperä, vesistöt ja ilmakehä ovat saastuneet laajasti, ja tilannetta kuvataan kansainvälisessä keskustelussa jopa ekosidiksi.
Presidentti Donald Trumpin käynnistämä sotilaallinen konflikti sekä hänen hallintonsa laaja ympäristöpolitiikka kietoutuvat yhteen merkittäviksi ekologisiksi ja poliittisiksi kriiseiksi, joissa sotatoimet ja fossiilisen energian suosiminen pahentavat globaaleja ongelmia.
Mitä siis pitäsi tehdä?Laitetaan ryzzä korjaamaan tekemänsä tuhot tai pommitetaan Moskova maan tasolle.
- Anonyymi00041
Pelkkää diipadaapaa ja paljon.
Ainoa asia joka oikeasti merkitsee mitään on se että kun ajaa polttiksella sata kilsaa niin se maksaa 10-14 euroa. Sähköautolla saman matkan ajaa kotilatauksella alle kahdella eurolla.
Ympäristöasioilla voi pyyhkiä persettään kun sähköauton ostamisen oikea peruste on se että niillä ajaminen on sikahalpaa verrattuna polttiksiin.
Käytetyn sähköauton saa nykyään halvalla joten tauno tasalakkikin voi helposti päästä eroon kalliista polttoaineveroista. - Anonyymi00044
"Jo pelkästään Raahen terästehdas päästelee vuodessa 3,8-4 miljoonaa tonnia kasvihuonekaasuja. Se vastaa jo 2 miljoonan uudehkon bensa-auton todellisia päästöjä (120 g/km, 15 tkm/a). Miettikääs sitä."
Huh huh! Tätä eivät vihreät poliitikot meille mielellään kerro mutta tottahan se on. Missä viipyy se vihreää vetyä käyttävä terästehdas?- Anonyymi00045
Ei tavallinen kuluttaja mieti tuollaisia asioita. Ainoa asia joka oikeasti merkitsee mitään on se että kun ajaa polttiksella sata kilsaa niin se maksaa 10-14 euroa. Sähköautolla saman matkan ajaa kotilatauksella alle kahdella eurolla.
- Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Ei tavallinen kuluttaja mieti tuollaisia asioita. Ainoa asia joka oikeasti merkitsee mitään on se että kun ajaa polttiksella sata kilsaa niin se maksaa 10-14 euroa. Sähköautolla saman matkan ajaa kotilatauksella alle kahdella eurolla.
Mummotko ne autot maksaa ja muut kulut, jopa poikien ja pojanpoikien sähkölaskut?
- Anonyymi00047
Anonyymi00045 kirjoitti:
Arvonalennus 50 snt/km.
- Anonyymi00048
Porvoon jalostamon päästöt 2 milj tonnia vuodessa vastaavat 1 milj bensa-auton vuotuisia päästöjä. Tosin osa niistä päästöistä kohdistuu sivutuotteen eli bensan jalostukseen
- Anonyymi00049
Anonyymi00045 kirjoitti:
Jos kuluttajat miettisivät kuluina vain bensankulutuksen hinta, niin miksi kaikki eivät heti ryntää ostamaan uusia sähköautoja. Autoilusta tulisi lähes ilmaista???
- Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
Jos kuluttajat miettisivät kuluina vain bensankulutuksen hinta, niin miksi kaikki eivät heti ryntää ostamaan uusia sähköautoja. Autoilusta tulisi lähes ilmaista???
Olipa kovin yksinkertaisen ihmisen kysymys.
- Anonyymi00053
Anonyymi00050 kirjoitti:
Olipa kovin yksinkertaisen ihmisen kysymys.
Vastaus oli nollakertaiselta ihmiseltä.
- Anonyymi00055
Anonyymi00049 kirjoitti:
Suomalset eivät yleensä ajattele mitään ja sen näkee hyvin työelämässäkin.
- Anonyymi00060
Anonyymi00055 kirjoitti:
Suomalset eivät yleensä ajattele mitään ja sen näkee hyvin työelämässäkin.
Suomalaiset ajattelevat hyvinkin paljon ja siksi uusiin sähköautoihin ei rynnätäkään. Vain patologinen valehtelija ja huijari voi väittää, että uusi sähköauto muka säästää rahaa.
- Anonyymi00065
"Jos kuluttajat miettisivät kuluina vain bensankulutuksen hinta, niin miksi kaikki eivät heti ryntää ostamaan uusia sähköautoja. Autoilusta tulisi lähes ilmaista???"
Olet hieman yksinkertainen. Sähköautoja voi ostaa myös käytettyinä.- Anonyymi00067
Tiedätkö minkähintaisia käytettyjä autoja ostetaan eniten? Siihen hintaan ei saa mitään käyttöautoksi sopivaa sähköautoa.
- Anonyymi00069
IL: "Sähköautojen hinnat rajussa nousussa
Pelkästään kuluvan vuoden kesäkuussa käytettyjen sähköautojen tukkukauppahinnat nousivat 5,4 prosenttia toukokuuhun verrattuna. Vuoden ensimmäiseen neljännekseen verrattuna hinnat ovat hypänneet peräti 15,2 prosenttia, ja vuoden takaiseen tilanteeseen nähden nousua on kertynyt 13,5 prosenttia.
Auto1-konsernin myynti- ja operatiivinen johtaja Moritz Lück selittää ilmiötä kasvavalla kiinnostuksella:
– Datamme osoittaa, että kiinnostus täyssähköautoja kohtaan kasvaa, mikä johtuu osittain polttoaineiden hintojen noususta. Tämä lisää kysyntää ja nostaa käytettyjen sähköautojen hintoja kautta linjan Euroopassa, Lück kommentoi.
Dieselautot menettäneet eniten arvoaan
Samaan aikaan perinteisillä käyttövoimilla toimivat autot halpenevat. Käytettyjen bensiiniautojen hinnat laskivat kesäkuussa 0,3 prosenttia, mutta vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna ne ovat 2,8 prosenttia aiempaa edullisempia.
Kaikista voimakkaimmin hinnoissa joustavat kuitenkin dieselit. Vuoden alusta lähtien dieselautojen arvosta on sulanut 1,7 prosenttia, ja vuodentakaiseen verrattuna laskua on kertynyt jo 4,1 prosenttia. Dieselautojen hinnat putoavatkin tällä hetkellä nopeammin kuin minkään muun käyttövoiman."
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/8294b4da-bc74-456a-971b-f070b79da249 - Anonyymi00074
Anonyymi00067 kirjoitti:
Tiedätkö minkähintaisia käytettyjä autoja ostetaan eniten? Siihen hintaan ei saa mitään käyttöautoksi sopivaa sähköautoa.
Miten kenenkään elämään liittyy mitenkään se minkä hintaisia autoja ostetaan eniten? Jokainen ostaa sen hintaisen auton joka sopii hänen budjettiin. Olkoon se sitten 1.000 € tai 100.000€.
- Anonyymi00075
Tunnustetaan tosiasiat, Suomessa bensiini ja diesel autoja myydään paljon vähemmän kuin täyssähköautoja. Lopetetaan bensiini ja diesel autojen nappikauppa.
- Anonyymi00076
Käytännössä tuo tarkoittaa sitä että polttiksilla ajavat joutuvat ajamaan ne pakosta paaliin saakka. Niistä ei saa enää vaihdossa mitään mutta parempi vaihtoehto on maksaa kallita polttoaineveroja kuin ostaa kalliimpi käytetty sähköauto.
Melkoinen loukko. - Anonyymi00079
Uusia kylläkin mutta uusien myynti on nappikauppaa käytettyjen polttisautojen kauppaan verrattuna.
- Anonyymi00082
Anonyymi00079 kirjoitti:
Uusia kylläkin mutta uusien myynti on nappikauppaa käytettyjen polttisautojen kauppaan verrattuna.
Mistäpä luulet, että ne käytetyt alun perin tulevat?
- Anonyymi00083
Aina olis syytä kysyä paljonko sille maksetaan joka sähköautoja kehuu
- Anonyymi00089
Ei niille makseta mitään. Saudi-Aramco ja Venäjä maksavat sähköautojen mollaamisesta. Uhkaa heidän tulojaan.
Ns. hyödylliset hölmöt ovat vielä oma lukunsa. - Anonyymi00091
Anonyymi00089 kirjoitti:
Ei niille makseta mitään. Saudi-Aramco ja Venäjä maksavat sähköautojen mollaamisesta. Uhkaa heidän tulojaan.
Ns. hyödylliset hölmöt ovat vielä oma lukunsa.Hah hah haa… Naurettavan typerä sähköautofanaatikko keksii taas hatusta idioottimaisia paskaväitteitä. Ei ole ihme että teille nauretaan räkäisesti päin naamaa. Useimmat suomalaiset ei vain ole kiinnostuneita ja noita salaliittoteorioita keksivät ovat idiootteja.
Ja nuo sähköautojen monet osat on tehty jopa Saudi-Arabiaa ja Venäjääkin pahemmissa diktatuureissa ja usein lapsityövoimalla. Sähköautot ei saastuta vähempää kuin polttomoottoriautot eikä ne ole yhtään eettisempiä. Sähköautojen ekologisuus ja eettisyys ovat molemmat valetta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2402067
Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!
Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.2601204- 211131
- 41746
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i125706Martina ja Muhis
Aamulenkillä yhdessä valmistautumassa suuren päivään,toivottavasti heräsivät toistensa viekusta.Ihana pariskunta❤228682Rasismi ahdistaa.
Tapasin baarissa oikein lupsakan oloisen miehen, mutta arvomaailma on hyvin erilainen omani kanssa. Hän käyttää n-sanaa205622- 51475
- 38448
Olenkohan tunteideni kanssa yksin?
Salaa toivon, että sinä nainen luotat minuun niin paljon, että uskaltaisit lähentyä kanssani, vaikka tämä on vähän kiell42432