Outo tutkimus yksinäisyydestä

Anonyymi-ap

YLE1 esitti aamutelkkarista yksinäisyyden tuntemustutkimuksen, kuinka monta kertaa viikossa koet yksinäisyyttä.

Kohteena 16-yli 86 vuotiaat.

Tärkein kohde puuttuu, lapset 0-16 vuotiaat.
Onko tämä jätetty pois ettei näyttäisi yhteiskunnan kannalta pahalta?

AV

23

138

Vastaukset 23

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Lapsuus on ihmisen kehittymisen kannalta tärkein elämänvaihe.

• Anonyymi00002

Niin no ehkä lapsuuden yksinäisyys on ihan eri tutkimus. Ei aina voida tutkia kaikkea joka asiasta. En nyt tarkoita ilkeillä, mutta yleensä tutkimukset keskittyvät tiettyyn aiheeseen ja tällä kertaa se on ilmeisesti ollut täysi-ikäisten kokema yksinäisyys.

• Anonyymi00003

Voihan olla ettei yhteiskunnallisen murroksen aikana huomata jos aikuisia kohtaan käyttäydytään kuin lapsia kohtaan tulisi käyttäytyä, ja lapsia kohtaa vaadimme aikuismaista "kestämistä".

Mikko 61 tuntee yksinäisyyttä kolme kertaa viikossa, ja Mirja 7 v tuntee sitä ihan jokainen päivä? Miten Mikko voi, tulisiko olla hänestä jo huolissaan?

AV

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Voihan olla ettei yhteiskunnallisen murroksen aikana huomata jos aikuisia kohtaan käyttäydytään kuin lapsia kohtaan tulisi käyttäytyä, ja lapsia kohtaa vaadimme aikuismaista "kestämistä".

Mikko 61 tuntee yksinäisyyttä kolme kertaa viikossa, ja Mirja 7 v tuntee sitä ihan jokainen päivä? Miten Mikko voi, tulisiko olla hänestä jo huolissaan?

AV

Äkkiä huoli ilmoitus! Kerran tein itse itsestäni huoli-ilmoituksen ja sain kuin sainkin huomiota osakseni.
        Sossutäti laittoi tekstarin, että älä viitsi. Heillä on oikeasti apua tarvitsevia ihmispoloja.

Palsta on pelastanut minutkin täydelliseltä yksinäisyydeltä Katja vainaan poismenon jälkeen. Lapsi toki voi kokea yksinäisyyttä silloinkin, jos vanhemmilla on kiire, ei sisaruksia ja kaverit vähissä.

Mielestäni tutkimusta tärkeämpää on ihan jokaisen antaa aikaa sille omalle kullannupulle. Niin vältymme inceleiltä ja poliittisilta narsistisosiopaateilta.

>simiti<

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Äkkiä huoli ilmoitus! Kerran tein itse itsestäni huoli-ilmoituksen ja sain kuin sainkin huomiota osakseni.
        Sossutäti laittoi tekstarin, että älä viitsi. Heillä on oikeasti apua tarvitsevia ihmispoloja.

Palsta on pelastanut minutkin täydelliseltä yksinäisyydeltä Katja vainaan poismenon jälkeen. Lapsi toki voi kokea yksinäisyyttä silloinkin, jos vanhemmilla on kiire, ei sisaruksia ja kaverit vähissä.

Mielestäni tutkimusta tärkeämpää on ihan jokaisen antaa aikaa sille omalle kullannupulle. Niin vältymme inceleiltä ja poliittisilta narsistisosiopaateilta.

>simiti<

Heh, kieltämättä jos joku itsestään tekee huoli-ilmoituksen sisältää jo sen todennäköisyyden siitä että aivot vielä jollain tasolla toimivat? Tuollon sossutädit eivät ole huolissaan, vasta kun se oma kontrolli menee vähiin ollaan huolissaan. Tuossakin tapauksessa enemmän ollaan huolissaan ympäristön turvallisuudesta, ei yksilöstä?

AV

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

>simiti<

"Niin vältymme inceleiltä ja poliittisilta narsistisosiopaateilta. " Yes you are big guy

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

"Niin vältymme inceleiltä ja poliittisilta narsistisosiopaateilta. " Yes you are big guy

Ja luulet pentu päteväsi finglishillä? Säälittävää toimintaa. Ihan ryytimaan pedofiliaan viittaavaa. Kun ei mitään osaa niin ryhdytään poliitikoksi huijaamaan matalaotsaisten ääniä ja matalaotsaiset lahkolaiset hurraavat, kun jalka sahataan itseltä irtipoikki. Hurmoshenki omassa laumassa on yllättävän iso, mutta ei loogista, tai järkevää

>Simiti<

• Anonyymi00004

Onko mielestänne hassua määritellä lailla se ettei yhtä Aasia voi pitää tallissa, sille pitää löytää ystäväksi toinen Aasi jotta se voisi hyvin? Kaksi aasia kaunihimmin, vai mihin tuo nyt sitten perustuu?

Miten laki määrittelee ihmiset ja ihmisten hyvinvoinnin?
      Riittääkö toisen hyvin poikkeavan rodun seura, vai tarvitaanko tuota "toinen aasi" ajatusta?

AV

• Anonyymi00010

Persut voisi laittaa aasien kavereiksi. Tosin persuäänestäjät sopisivat paremmin muulien kaveriksi.

• Anonyymi00014

Ehkä se ei ole ihmisiltä pois, jos aasille löytyy kaveri?

• Olematta millään tavoin eläinasiantuntija, niin aasin pitäminen hevosten seurassa vastaisi suunnilleen normaalijärkisen ihmisen pitämistä pelkästään kehitysvammaisten seurassa. Toisin päin vastaavaa ongelmaa ei samalla tavalla ole.

• Anonyymi00018
        scrg kirjoitti:

Olematta millään tavoin eläinasiantuntija, niin aasin pitäminen hevosten seurassa vastaisi suunnilleen normaalijärkisen ihmisen pitämistä pelkästään kehitysvammaisten seurassa. Toisin päin vastaavaa ongelmaa ei samalla tavalla ole.

Ahaa, miten voisi luonnehtia sitä jos koira on ihmisen seurassa, tai ihminen koiran seurassa. Kumpi edustaa aasia?

AV

• Anonyymi00018 kirjoitti:

Ahaa, miten voisi luonnehtia sitä jos koira on ihmisen seurassa, tai ihminen koiran seurassa. Kumpi edustaa aasia?

AV

Koira kai jalostuksen seurauksena on varsin sopeutunut elämään "onnellisena" ihmislauman jäsenenä. Tällaisen lauman johtajaksi siitä ei ole.

Aasien tapauksessa on ollut varsin tavallista, että yhtä aasia on pidetty hevoslaumassa, jossa se ei voi elää kuin aasi. Poni on pieni hevonen, mutta aasi on erilainen eläin. Aasintuntemukseni ei riitä kommentoimaan lainsäädännön järkevyyttä. Luotan siihen, että asiaan perehtyneet ovat asiaan ja aaseihin perehtyneet.

• Anonyymi00008

Yleensä yksinäisyyspähkäily alkaa marraskuun lopulla ja oivoi kiihtyy kohti joulua.
      Oivoi täytyy askarrella joulukortteja jonnekin.
      Aasien rinnastaminen sopii tähän.
      OnkonRydin tukema tutkimus?
      Vilma

• Anonyymi00011

• Anonyymi00012

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Hihhihhih.

Oon tykännyt tästä biisistä. Kaihoa.
        Mä ajattelen, että miehillä on yksi suuri elämänikuinen rakkaus, mistä on vaikea päästä koskaan yli, jos se päättyy miten päättyy.
        Olen seurannut selityksiä ja havainnut, että ikävä on monimuotoista. Surua, kiivautta, katkeruutta eli haikeutta lempeydellä.
        Tämän kun mies voisi myöntää, pääsisi eteenpäin, jos haluaa.
        Ymmärtäminen tulevilta osapuolilta ja toisen historian kunnioittaminen.
        Vilma
        (Toki naisilla samankaltaistakin)

• "Onko tämä jätetty pois "

Tuo "tutkimus" perustuu laajempaan seurantakokonaisuuteen, jota Tilastokeskus tekee jatkuvasti koskien 16 vuotta täyttäneitä kansalaisia. Kulkee nimellä Elinolotilasto tai jotain sen tapaista.

• Anonyymi00015

Onko minussa jotain vikaa kun en tunne yksinäisyyttä? Vaikka olisin yksin?

• Anonyymi00016

13:10
        Ei ole. Olet normi.
        Hyväksyt itsesi tod.näk. etkä tee itsellisyydestäsi negatiivista numeroa.
        Vilma
        Minä en voi sietää yksinäisjahtia.
        Mä ymmärrän kuitenkin sen, että on ikävä jotain ihmistä.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

13:10
        Ei ole. Olet normi.
        Hyväksyt itsesi tod.näk. etkä tee itsellisyydestäsi negatiivista numeroa.
        Vilma
        Minä en voi sietää yksinäisjahtia.
        Mä ymmärrän kuitenkin sen, että on ikävä jotain ihmistä.

Aaa, ok. "Ikävä jotain ihmistä". No toki minä haluaisin naisen parittelua varten sänkyyni, niin on joo joskus ikävä jotain ihmistä. En vaan ajattele sitä yksinäisyytenä.

• Anonyymi00019

Ihan hyvä kun puuttui lapset, heille oma tutkimus.. (yhtä hyödyllinen...).

Ihmiset tarkoittavat yksinäisyydellä hyvinkin todennäköisesti eri asioita. Yksinäisyys, siis oikea sellainen on pahasta, mutta lähes jokainen meistä kokee itsensä välillä yksinäiseksi. Mutta kuka aikuisten oikeasti laskee tunteensa? Yksinäisyyden ja muut? Montako kertaa tunsit vihaa, pelkoa, surua, rakkautta, riemua, onnellisuutta.. viikossa?

- Sheena

• Anonyymi00020

"mutta lähes jokainen meistä kokee itsensä välillä yksinäiseksi. "
        Niin ja tuosta piti jatkaa, ettei se haittaa eikä ole ongelma, vaan se kertoo jostain mikä pitäisi tuntijan itselleen selvittää.

Itsekin koen välillä itseni yksinäiseksi (niin lapsesta lähtien silloin tällöin), vaikka nyt elämäni on sosiaalisempaa kuin ikinä, eikä se koskaan varsinaisesti ole ollut yksinäistä.

- Sheena

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      52
      1013
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      17
      916
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      501
      810
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      747
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      42
      674
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      639
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      606
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      169
      562
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      550
    10. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      58
      546
    Aihe