Koneet (robotit) yhdistettynä tekoälyyn tekevät työt 24/7 ja ilman virheitä. Musk kertoi että robon liisaus tulee olemaan tonnin kuussa, euroissa vähemmän. Ei ihmiset pysty tämän kanssa kilpailemaan. Esimerkkinä skifi maailmasta ovat tekoälypohjaiset autot, jotka jo kulkevat itsenäisesti ilman ihmistä usa ssa sekä kiinassa. Jos 5 kk välein tekoälyn teho tuplaantuu, niin 2030 olemme kusessa.
Vastaukset 10
- Anonyymi00001
Roman Yampolskiy (Louisvillen yliopiston tietojenkäsittelytieteen professori ja tekoälyturvallisuuden tutkija) kertoo että yli 90 prosenttia töistä tulee tekoäly korvaamaan. En usko tätä. En usko, ettei tekoäly veisi työpaikkoja jonkin verran, mutta tuskin suurta määrää.
- Anonyymi00002
No esim kaikki toimistotyö, teollisuudessa liukuhihnatyö, kaikki työ missä toistetaan hommaa ohjeiden mukaan jne...
- Anonyymi00003
Tekoälyn avulla voidaan korvata kaikki poliitikot niin pääsevät maistamaan työttömyyttä ja mahtaa harmittaa kun lähtee suojatyöpaikka alta!
- Anonyymi00004
Itse tein ilmaistyötä 3 vuotta ilman mitään palkkaa. Tuohon eivät robotitkaan suostu.
- Anonyymi00005UUSI
Monet kelarahoilla loisivat huomaavat että juna meni jo
- Anonyymi00007UUSI
Tulevaisuudessa kaikki loisii kelan rahoilla kun ei ole töitä. Robotit on tehokkaampia, halvempia ja parempia kaikessa v. 2030.
- Anonyymi00006UUSI
Tulevaisuudessa tulee tekoviisaus tekoälyn korvaajaksi. Tekouskovaisia sen sijaan on ollut jo pidemmän aikaa eri uskontojen piirissä. Älyä pidetään ominaisuutena jonka avulla selviydytään tilanteesta johon ei aiemmin olla jouduttu ja viisautta vastaavasti pidetään ominaisuutena, että ei jouduta tilanteisiin, joista selviytyminen ei ole hallinnassa. Tekoäly ei tämän kriteerin perusteella täytä mitään älykkyyden ominaisuuksia, vaan toimii ennakolta määrättyjen kriteerien pohjalta poimien ratkaisuja pohjattomasta kokemuksien kaivosta, eikä keksi mitään uutta ratkaisua ongelmiin olemassa olevien lisäksi.
Työn arvon pitäisi perustua sen tuottamiseen käytettyihin kustannuksiin , mutta harvoinpa koneistaminen ja automaatio on vaikuttanut tuotteen hintaa alentavasti, vaan se on mennyt voittojen kasvattamiseen.
Tässä on nyt vaan se ongelma, että koneet ja laitteet eivät näitä tuotteita ostele, eikä ne joiden työn nämä laitteet ovat korvanneet ja juuri siksi elämme niin sanotussa velkataloudessa, joka johtaa monenlaisiin ongelmiin, joita tämä niin sanottu tekoäly ei kykene ratkaisemaan tai jos kykeneekin niin päättäjät eivät toteuta niitä ratkaisuja, koska ne eivät ole linjassa hallitsevan ns. eliitin tarpeettomuuksien kanssa.- Anonyymi00010UUSI
Äly-sanaa käytetään niin väärin.
- Anonyymi00008UUSI
Kysymyksenä kuinka virheettömiä nykyautot on kun ne robootit tekee ja suunnittelee
- Anonyymi00009UUSI
Mitä sitten? Turha hätäillä, dystopia on joka tapauksessa edessä lähiaikoina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri621646- 931028
Koska tulet minulle näkyväksi
Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi44797- 46772
Nainen, olet ihanin maan päällä
Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa40770Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven
Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviilipoliisiauton oven Mies kuvasi keskiviikkoiltana bus280753Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?
Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,255684- 53641
" Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?
Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied79598Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista
Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l113577