Suomessa koululaisille suunnattu "sotaoppi" eli isänmaallinen ja maanpuolustushenkinen kasvatus oli 1920- ja 1930-luvuilla hyvin keskeisessä roolissa. Sisällissodan (1918) jälkeen nuori tasavalta koki vahvaa ulkoista uhkaa Neuvostoliiton suunnalta jopa vainoharhaisuuteen asti, minkä vuoksi lapsista haluttiin kasvattaa kurinalaisia, fyysisesti vahvoja ja maata puolustavia kansalaisia. Varsinaista "sotaoppia" ei yleensä opetettu erillisenä oppiaineena tavallisessa lukujärjestyksessä, vaan maanpuolustuskasvatus oli upotettu osaksi koulun arkea ja vapaa-ajan sotilaspoikajärjestön toimintaa.
Vastaukset 85
Ja sehän ei ollut vainoharhaa, vaan realismia.
- Anonyymi00003
Vaan sinäpä olet Venäjälle antautunut sivari😁
- Anonyymi00005
Joka realismi karkasi kuin mielipuolen "mopo" laukalle.
Anonyymi00005 kirjoitti:
Joka realismi karkasi kuin mielipuolen "mopo" laukalle.
Realismia oli, että Neuvostoliitto tosiaan yritti valloittaa Suomen.
Demokrates kirjoitti:
Fasismia se oli.🟦⬛☠️⚡️⚡️✋️
Yritätkö valehdella, ettei Neuvostoliitto hyökännytkään Suomeen natsi-Saksan kanssa solmimansa Molotov-Ribbentrop- sopimuksen mukaisesti, tiltunen?
- Anonyymi00001
Suojeluskuntapojat (Sotilaspojat)Suojeluskuntajärjestön poikaosastot (aluksi "oravapatterit", myöhemmin virallisesti suojeluskuntapojat) keräsivät riveihinsä kymmeniä tuhansia kouluikäisiä poikia.
Heidän toimintaansa kuului:
Ampumakoulutus: Harjoittelu aloitettiin ilmakivääreillä ja pienoiskivääreillä.
Sotilaalliset taidot: Pojille opetettiin suunnistusta, kartanlukua, merkinantoa ja leiriytymistä.
Pesäpallo: Tahko Pihkalan kehittämä laji luotiin nimenomaan sotataitoja, kuten kranaatinheittoa (heitto), juoksua ja taktista silmää (pesäkilpailu), palvelevaksi urheilumuodoksi. Niin ja tietysti kuolemista opetettiin.
1920- ja 1930-lukujen Suomessa lapsuus oli vahvasti militarisoitunutta. Kasvatuksen ihanteena oli terve sielu terveessä - valitettavan usein KUOLLEESSA nuoressa ruumiissa- Anonyymi00004
Pieni kansa ei voi luottaa siihen että ukkoja riittää loputtomasti kaatumaan, jotain pitää osatakin.
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Pieni kansa ei voi luottaa siihen että ukkoja riittää loputtomasti kaatumaan, jotain pitää osatakin.
Siksi Nato-lapsille on annettava aseellista koulutusta esikouluikäisestä alkaen.
Nato type: "Kinderguardians", happy shooting kids, toddlers with firearms. - Anonyymi00007
moloch_horridus kirjoitti:
Ja heidän uhriensa ansiosta Suomi säilyi vapaana demokratiana, hyvinvointivaltiona.
... Joka nuorten Suomalaisten miesten hengellään ja verellään lunastaman Suomen vapaa demokratia ja Itsenäisyys luovutettiin Yhdysvalloille arvottoman DCA-sopimuksen vastineeksi.
https://www.youtube.com/watch?v=WM3t-17Godc&list=RDWM3t-17Godc&start_radio=1 Anonyymi00006 kirjoitti:
Siksi Nato-lapsille on annettava aseellista koulutusta esikouluikäisestä alkaen.
Nato type: "Kinderguardians", happy shooting kids, toddlers with firearms.Se on Venäjä, joka opettaa lapsille aseellista koulutusta, ei Suomi. Tiltu vain vääntää valheissaan kaiken päinvastaiseksi.
Anonyymi00007 kirjoitti:
... Joka nuorten Suomalaisten miesten hengellään ja verellään lunastaman Suomen vapaa demokratia ja Itsenäisyys luovutettiin Yhdysvalloille arvottoman DCA-sopimuksen vastineeksi.
https://www.youtube.com/watch?v=WM3t-17Godc&list=RDWM3t-17Godc&start_radio=1Hevonpaskaa, tiltu.
Anonyymi00004 kirjoitti:
Aika moni noista nuorista, osin lapsista, joutui ottamaan kotona "isännän" tehtävät, kun oma isä koki sankarivainajan kohtalon, puolustaessaan sitä, mikä heille oli tärkeintä maailmassa ... VAPAUTTA!.
- Anonyymi00018
Se on Venäjä, joka opettaa lapsille aseellista koulutusta, ei Suomi. Tiltu vain vääntää valheissaan kaiken päinvastaiseksi.
Tuo väite on valhe. Muistan miten nuorille järjestettiin ammunnat.
Anonyymi00018 kirjoitti:
Tuo väite on valhe. Muistan miten nuorille järjestettiin ammunnat.
Suomen valtioko siis järjesti teineille ammunnat? Muistat väärin.
- Anonyymi00022
Ja heidän uhriensa ansiosta Suomi säilyi vapaana demokratiana, hyvinvointivaltiona.
Niin, asevelvolliset ja reserviläiset katsottiin olevan kustannustehokasta uhrata, mikäli saataisiin Itä-Karjalan resurssit käyttöön.
Sinänsä täysin järkevää ajattelua, koska työvoiman hinta oli tuohon aikaan halpaa, ja valloitetusta Itä-Karjalasta oli tarkoitus saada tilalle vielä halvempaa työvoimaa. Anonyymi00022 kirjoitti:
Niin, asevelvolliset ja reserviläiset katsottiin olevan kustannustehokasta uhrata, mikäli saataisiin Itä-Karjalan resurssit käyttöön.
Sinänsä täysin järkevää ajattelua, koska työvoiman hinta oli tuohon aikaan halpaa, ja valloitetusta Itä-Karjalasta oli tarkoitus saada tilalle vielä halvempaa työvoimaa.Tiltu unohtaa taas, että se oli Neuvostoliitto, joka itse aloitti talvisodan ja jatkosodan.
- Anonyymi00023
Tiltu unohtaa taas, että se oli Neuvostoliitto, joka itse aloitti talvisodan ja jatkosodan.
No tiedoksi vaan sinulle elämänkallulle, että kyllä nykyaikainen historiantutkimus osoittaa, että Suomen tarkoitus jatkosodassa oli nimenomaan valloittaa Moskovan rauhassa menetetyt alueet takaisin, ja tilanteen niin salliessa myös valloittaa lisäalueita Itä-Karjalasta😜
Anonyymi00023 kirjoitti:
No tiedoksi vaan sinulle elämänkallulle, että kyllä nykyaikainen historiantutkimus osoittaa, että Suomen tarkoitus jatkosodassa oli nimenomaan valloittaa Moskovan rauhassa menetetyt alueet takaisin, ja tilanteen niin salliessa myös valloittaa lisäalueita Itä-Karjalasta😜
"No tiedoksi vaan sinulle elämänkallulle, että kyllä nykyaikainen historiantutkimus osoittaa, että Suomen tarkoitus jatkosodassa oli nimenomaan valloittaa Moskovan rauhassa menetetyt alueet takaisin, ja tilanteen niin salliessa myös valloittaa lisäalueita Itä-Karjalasta😜"
Toki. Suomalaisten alueitahan ne olivat.- Anonyymi00024
"No tiedoksi vaan sinulle elämänkallulle, että kyllä nykyaikainen historiantutkimus osoittaa, että Suomen tarkoitus jatkosodassa oli nimenomaan valloittaa Moskovan rauhassa menetetyt alueet takaisin, ja tilanteen niin salliessa myös valloittaa lisäalueita Itä-Karjalasta😜"
Toki. Suomalaisten alueitahan ne olivat.Itä-Karjalako oli muka osa Suomea?
Ei ole elämänkallu ollut hereiilä koulussa historiantunneilla😂 Anonyymi00024 kirjoitti:
Itä-Karjalako oli muka osa Suomea?
Ei ole elämänkallu ollut hereiilä koulussa historiantunneilla😂En sanonut, että osa Suomea, vaan, että suomlaisten aluetta, tiltunen.
- Anonyymi00025
En sanonut, että osa Suomea, vaan, että suomlaisten aluetta, tiltunen.
No tulihan se sieltä, sivaritiltunen on kuin onkin valloitushaluinen fasisti😂
Anonyymi00025 kirjoitti:
No tulihan se sieltä, sivaritiltunen on kuin onkin valloitushaluinen fasisti😂
LOL. Höpsis. Minä haluan, että nykyisiä sopimuksilla sovittuja rajoja kunnioitetaan eikä minulla ole minkäänlaisia valloitushaluja niin kuin teillä tiltuilla. Katso vain peiliin.
- Anonyymi00026
LOL. Höpsis. Minä haluan, että nykyisiä sopimuksilla sovittuja rajoja kunnioitetaan eikä minulla ole minkäänlaisia valloitushaluja niin kuin teillä tiltuilla. Katso vain peiliin.
Ai niin kuin väittämällä, että Itä-Karjala on suomalaisten aluetta😂
Kyllä sinun täytyy olla joko Paavo Väyrynen tai jokin läheinen Paavo Väyryselle, oletko kenties Paavon poika? Anonyymi00026 kirjoitti:
Ai niin kuin väittämällä, että Itä-Karjala on suomalaisten aluetta😂
Kyllä sinun täytyy olla joko Paavo Väyrynen tai jokin läheinen Paavo Väyryselle, oletko kenties Paavon poika?"Ai niin kuin väittämällä, että Itä-Karjala on suomalaisten aluetta😂"
Kyllä siellä silloin asui suomensukuisia kansoja. Tutustuhan historiaan:
"Juuri ennen jatkosotaa noin 60–65 % Itä‑Karjalan väestöstä oli suomensukuisia (karjalaisia, vepsäläisiä ja muita suomalais‑ugrilaisia).
Venäjänkielisiä oli noin 35–40 %.
Tämä arvio perustuu Itä‑Karjalan väestötilastoihin ennen vuoden 1941 miehitystä sekä siihen, että suuri osa venäjänkielisistä oli paennut alueelta jo ennen suomalaisten etenemistä jatkosodan alussa."
"Kyllä sinun täytyy olla joko Paavo Väyrynen tai jokin läheinen Paavo Väyryselle, oletko kenties Paavon poika?"
Tiltu itse tukee Venäjän valloitussotaa ja syyttelee muita muka valloitushaluisiksi fasistiseiksi. LOL. Katso peiliin.- Anonyymi00027
En sanonut, että osa Suomea, vaan, että suomlaisten aluetta, tiltunen.
Niin niin, eli kannatat Suur-Suomi ajattelua, mikä ei sinänsä ole sen tuomittavampaa, kuin Putinin panslavismikaan.
Ja kuten aikaisemmin jo totesin, taloudellisesti järkevää oli uhrata varusmiehiä ja reserviläisiä suomalaisten alueiden saamiseksi osaksi Suomea, minkä takia sinä paradoksaalisesti nimittelet minua tiltuksi, vaikka itsekin kannatat samaa asiaa😂 - Anonyymi00028
"Ai niin kuin väittämällä, että Itä-Karjala on suomalaisten aluetta😂"
Kyllä siellä silloin asui suomensukuisia kansoja. Tutustuhan historiaan:
"Juuri ennen jatkosotaa noin 60–65 % Itä‑Karjalan väestöstä oli suomensukuisia (karjalaisia, vepsäläisiä ja muita suomalais‑ugrilaisia).
Venäjänkielisiä oli noin 35–40 %.
Tämä arvio perustuu Itä‑Karjalan väestötilastoihin ennen vuoden 1941 miehitystä sekä siihen, että suuri osa venäjänkielisistä oli paennut alueelta jo ennen suomalaisten etenemistä jatkosodan alussa."
"Kyllä sinun täytyy olla joko Paavo Väyrynen tai jokin läheinen Paavo Väyryselle, oletko kenties Paavon poika?"
Tiltu itse tukee Venäjän valloitussotaa ja syyttelee muita muka valloitushaluisiksi fasistiseiksi. LOL. Katso peiliin."Tiltu itse tukee Venäjän valloitussotaa ja syyttelee muita muka valloitushaluisiksi fasistiseiksi. LOL. Katso peiliin."
Hehehe sinä nyt et elämänkalluna ymmärtänyt, minähän pelkästään totesin, että Suomen Itä-Karjalan valloitus oli laskettu olevan taloudellisesti järkevää😜 Anonyymi00027 kirjoitti:
Niin niin, eli kannatat Suur-Suomi ajattelua, mikä ei sinänsä ole sen tuomittavampaa, kuin Putinin panslavismikaan.
Ja kuten aikaisemmin jo totesin, taloudellisesti järkevää oli uhrata varusmiehiä ja reserviläisiä suomalaisten alueiden saamiseksi osaksi Suomea, minkä takia sinä paradoksaalisesti nimittelet minua tiltuksi, vaikka itsekin kannatat samaa asiaa😂"Niin niin, eli kannatat Suur-Suomi ajattelua, mikä ei sinänsä ole sen tuomittavampaa, kuin Putinin panslavismikaan."
Haha, mikä idiootti oletkaan jopa tiltuksi. Minä nimenomaan sanoin, ettei minulla ole minkäänlaisia vallotushaaveita, vaan haluan, että sopimuksilla sovituista rajoista pidetään kiinni ja niitä kunnioitetaan. Tiltu jotenkin saa tämän väännettyä niin, että haluisin muka Suur-Suomen, varmaankin siksi, että hän itsekin ymmärtää kannatamansa panslavisimin toteutuksen rikolliseksi touhuksi.
"Ja kuten aikaisemmin jo totesin, taloudellisesti järkevää oli uhrata varusmiehiä ja reserviläisiä suomalaisten alueiden saamiseksi osaksi Suomea, minkä takia sinä paradoksaalisesti nimittelet minua tiltuksi, vaikka itsekin kannatat samaa asiaa😂"
En kannata. Syy, miksi kutsun sinua tiltuksi on tuo jatkuva valehtelusi.Anonyymi00028 kirjoitti:
"Tiltu itse tukee Venäjän valloitussotaa ja syyttelee muita muka valloitushaluisiksi fasistiseiksi. LOL. Katso peiliin."
Hehehe sinä nyt et elämänkalluna ymmärtänyt, minähän pelkästään totesin, että Suomen Itä-Karjalan valloitus oli laskettu olevan taloudellisesti järkevää😜Ja unohdit sopivasti, että se oli Neuvostoliitto, joka aloitti sekä talvisodan että jatkosodan eikä mitään sotilaiden uhrauksia olisi ilman sen hyökkäystä tullut.
- Anonyymi00032
"Niin niin, eli kannatat Suur-Suomi ajattelua, mikä ei sinänsä ole sen tuomittavampaa, kuin Putinin panslavismikaan."
Haha, mikä idiootti oletkaan jopa tiltuksi. Minä nimenomaan sanoin, ettei minulla ole minkäänlaisia vallotushaaveita, vaan haluan, että sopimuksilla sovituista rajoista pidetään kiinni ja niitä kunnioitetaan. Tiltu jotenkin saa tämän väännettyä niin, että haluisin muka Suur-Suomen, varmaankin siksi, että hän itsekin ymmärtää kannatamansa panslavisimin toteutuksen rikolliseksi touhuksi.
"Ja kuten aikaisemmin jo totesin, taloudellisesti järkevää oli uhrata varusmiehiä ja reserviläisiä suomalaisten alueiden saamiseksi osaksi Suomea, minkä takia sinä paradoksaalisesti nimittelet minua tiltuksi, vaikka itsekin kannatat samaa asiaa😂"
En kannata. Syy, miksi kutsun sinua tiltuksi on tuo jatkuva valehtelusi."Minä nimenomaan sanoin, ettei minulla ole minkäänlaisia vallotushaaveita, "
Minkä todistit sanomalla:" Toki. Suomalaisten alueitahan ne olivat." Anonyymi00032 kirjoitti:
"Minä nimenomaan sanoin, ettei minulla ole minkäänlaisia vallotushaaveita, "
Minkä todistit sanomalla:" Toki. Suomalaisten alueitahan ne olivat."LOL. Minä vain kerroin, mitä tapahtui, kertomatta edes omaa kantaani asiaan. Älä siis yritä vääristellä minua samanlaiseksi valloitushalusieksi imperialistiseksi fasistiksi kuin itse olet tukiessasi Venäjän rikollista sotaa, tiltu.
- Anonyymi00034
Ja unohdit sopivasti, että se oli Neuvostoliitto, joka aloitti sekä talvisodan että jatkosodan eikä mitään sotilaiden uhrauksia olisi ilman sen hyökkäystä tullut.
Todellisuudessa Suomi teki jatkosodassa valmisteluja sodan aloittamiseksi jo ennen sodan julistusta, kuten: Jatkosodan Pikkujättiläinen sivu 417:
Saksan hyökätessä Neuvostoliittoon 22.6.1941 vietiin samana päivänä kahdella saksalaisella Heinkel He 115 -koneella 16 Osasto Marttinan vapaaehtoista sissiä Oulujärven Paltaniemestä Vienan kanavan itäpuolelle Konjärvelle. Vaikka sota Suomen osalta ei ollut vielä alkanut, Lentolaivue 24 sai tehtäväkseen suojata sissejä kuljettaneiden koneiden paluulennon. Laivueen neljän Brewster -hävittäjän osasto olikin määräaikaan kello 1:35 kohtaamisalueella, mutta ei nähnyt suojattavia saksalaiskoneita. Reitiltä harhautuneet Heinkel -koneet palasivat varhain aamulla Paltaniemeen. Onnistuneesta lentokuljetuksesta saatiin näin tarvittava käytännön kokemus. - Anonyymi00035
LOL. Minä vain kerroin, mitä tapahtui, kertomatta edes omaa kantaani asiaan. Älä siis yritä vääristellä minua samanlaiseksi valloitushalusieksi imperialistiseksi fasistiksi kuin itse olet tukiessasi Venäjän rikollista sotaa, tiltu.
Hehehe äläpäs elämänkallu yritä pistää omia tekstejäsi minun sanomikseni😜
Anonyymi00034 kirjoitti:
Todellisuudessa Suomi teki jatkosodassa valmisteluja sodan aloittamiseksi jo ennen sodan julistusta, kuten: Jatkosodan Pikkujättiläinen sivu 417:
Saksan hyökätessä Neuvostoliittoon 22.6.1941 vietiin samana päivänä kahdella saksalaisella Heinkel He 115 -koneella 16 Osasto Marttinan vapaaehtoista sissiä Oulujärven Paltaniemestä Vienan kanavan itäpuolelle Konjärvelle. Vaikka sota Suomen osalta ei ollut vielä alkanut, Lentolaivue 24 sai tehtäväkseen suojata sissejä kuljettaneiden koneiden paluulennon. Laivueen neljän Brewster -hävittäjän osasto olikin määräaikaan kello 1:35 kohtaamisalueella, mutta ei nähnyt suojattavia saksalaiskoneita. Reitiltä harhautuneet Heinkel -koneet palasivat varhain aamulla Paltaniemeen. Onnistuneesta lentokuljetuksesta saatiin näin tarvittava käytännön kokemus.Tietenkin Suomi teki valmisteluja sotaan, mutta ei sen aloittamiseksi, vaan suojautuakseen Neuvostoliiton uudelta valtausyritykseltä, tiltunen.
AI:
"Suomi ei tiennyt varmuudella, että Neuvostoliitto suunnitteli uutta hyökkäystä, mutta vahvoja merkkejä ja pelkoja oli – ja Suomen johto tulkitsi NL:n toimia niin, että uusi konflikti oli hyvin mahdollinen. Tämä näkyi Suomen lähentymisessä Saksaan keväällä 1941."Anonyymi00035 kirjoitti:
Hehehe äläpäs elämänkallu yritä pistää omia tekstejäsi minun sanomikseni😜
SInun sanomisesi minusta ovat valheita, tiltunen, kuten tässäkin ketjussa jo niin monta kertaa on osoitettu.
- Anonyymi00036
LOL. Minä vain kerroin, mitä tapahtui, kertomatta edes omaa kantaani asiaan. Älä siis yritä vääristellä minua samanlaiseksi valloitushalusieksi imperialistiseksi fasistiksi kuin itse olet tukiessasi Venäjän rikollista sotaa, tiltu.
" Minä vain kerroin, mitä tapahtui, kertomatta edes omaa kantaani asiaan."
Eli se olikin joku toinen mielikuvituspersoonasi, joka sanoi että: " Toki. Suomalaisten alueitahan ne olivat." Anonyymi00036 kirjoitti:
" Minä vain kerroin, mitä tapahtui, kertomatta edes omaa kantaani asiaan."
Eli se olikin joku toinen mielikuvituspersoonasi, joka sanoi että: " Toki. Suomalaisten alueitahan ne olivat.""Eli se olikin joku toinen mielikuvituspersoonasi, joka sanoi että: " Toki. Suomalaisten alueitahan ne olivat."
Se oli minun sanomiseni ja minä vain kerroin, mitä silloin tapahtui. Mutta sinänsä minusta toki olisi ollut oikein, että rikollinen sodan aloittaja ja hyökkääjä itse olisi menettänyt alueitaan. Mutta rajat on nyt siis sovittu eikä minulla ole siitä mitään muuta sanomista, kuin että hyvä näin.- Anonyymi00037
Tietenkin Suomi teki valmisteluja sotaan, mutta ei sen aloittamiseksi, vaan suojautuakseen Neuvostoliiton uudelta valtausyritykseltä, tiltunen.
AI:
"Suomi ei tiennyt varmuudella, että Neuvostoliitto suunnitteli uutta hyökkäystä, mutta vahvoja merkkejä ja pelkoja oli – ja Suomen johto tulkitsi NL:n toimia niin, että uusi konflikti oli hyvin mahdollinen. Tämä näkyi Suomen lähentymisessä Saksaan keväällä 1941."Eli sinun sivarin mielestä joukkojen lähettämien toisen valtion alueelle ei ole hyökkäystoimenpide😂
Onneksi olkoon, Putin sai sinusta vahvan suosittelijan Nobelin rauhanpalkinnon saajaksi😜 Anonyymi00037 kirjoitti:
Eli sinun sivarin mielestä joukkojen lähettämien toisen valtion alueelle ei ole hyökkäystoimenpide😂
Onneksi olkoon, Putin sai sinusta vahvan suosittelijan Nobelin rauhanpalkinnon saajaksi😜"Eli sinun sivarin mielestä joukkojen lähettämien toisen valtion alueelle ei ole hyökkäystoimenpide😂"
Sodassa puolustava valtio voi joutua lähettämään joukkojaan hyökkääjän alueelle, aivan kuten Ukrainakin joutui tekemään intervention Kurskiin.
"Onneksi olkoon, Putin sai sinusta vahvan suosittelijan Nobelin rauhanpalkinnon saajaksi😜"
Mitä höpiset? Venäjä on yksiselitteisesti hyökkääjä ja sodan aloittaja eikä sotarikolliselle Putin Kalsarimyrkyttäjälle ole muuta antaa kuin selli.- Anonyymi00038
"Eli sinun sivarin mielestä joukkojen lähettämien toisen valtion alueelle ei ole hyökkäystoimenpide😂"
Sodassa puolustava valtio voi joutua lähettämään joukkojaan hyökkääjän alueelle, aivan kuten Ukrainakin joutui tekemään intervention Kurskiin.
"Onneksi olkoon, Putin sai sinusta vahvan suosittelijan Nobelin rauhanpalkinnon saajaksi😜"
Mitä höpiset? Venäjä on yksiselitteisesti hyökkääjä ja sodan aloittaja eikä sotarikolliselle Putin Kalsarimyrkyttäjälle ole muuta antaa kuin selli."Sodassa puolustava valtio voi joutua lähettämään joukkojaan hyökkääjän alueelle, aivan kuten Ukrainakin joutui tekemään intervention Kurskiin"
Hehehe taasko se elämän kallu yrittää väyrystellä?
Oliko se sota julistettu22.6.1941?
Taidat tosiaan olla Pate itse, tai sitten olet Paten kouluttama "nuorisopoliitikko", siihen määritelmään +kuusikymppisenä sopisit vallan mainiosti😂 Anonyymi00038 kirjoitti:
"Sodassa puolustava valtio voi joutua lähettämään joukkojaan hyökkääjän alueelle, aivan kuten Ukrainakin joutui tekemään intervention Kurskiin"
Hehehe taasko se elämän kallu yrittää väyrystellä?
Oliko se sota julistettu22.6.1941?
Taidat tosiaan olla Pate itse, tai sitten olet Paten kouluttama "nuorisopoliitikko", siihen määritelmään kuusikymppisenä sopisit vallan mainiosti😂22.6.1941 Neuvostoliitto pommitti ensimmäisen kerran Suomea, mutta Suomi julisti sotatilan vasta 25.6.1941, kun Neuvostoliitto pommitti Helsinkiä, Turkua, Heinolaa ja Porvoota sekä tusinaa muuta paikkakuntaa noin 500 koneella.
- Anonyymi00044
SInun sanomisesi minusta ovat valheita, tiltunen, kuten tässäkin ketjussa jo niin monta kertaa on osoitettu.
Et sinä mitään ole osoittanut 🤪
Anonyymi00044 kirjoitti:
Et sinä mitään ole osoittanut 🤪
Vaikka sinä itse et sitä kykene näkemään, sivulliset lukijat sen kyllä ymmärtävät, tiltunen.
- Anonyymi00046
Vaikka sinä itse et sitä kykene näkemään, sivulliset lukijat sen kyllä ymmärtävät, tiltunen.
Sinä olet käpykaartilaisena se tiltunen😂
Anonyymi00046 kirjoitti:
Sinä olet käpykaartilaisena se tiltunen😂
Et edes siis tiedä, mitä sana tiltu tarkoittaa, typerä tiltu. Haha.
- Anonyymi00048
Sinä olet tyhmä käpykaartilainen, kun et tiedä olevasi Tiltu😄
- Anonyymi00049
Se käpykaartilaisuus muuten kulkee teillä suvussa 😄
Anonyymi00049 kirjoitti:
Se käpykaartilaisuus muuten kulkee teillä suvussa 😄
Venäjän tiltulla on kovasti asiaa minusta, kun tuo venäjän diktatuurin ja sen rikollisen sodanpuolustelu ei enää oikein onnistu. Haha.
- Anonyymi00051
Venäjän tiltulla on kovasti asiaa minusta, kun tuo venäjän diktatuurin ja sen rikollisen sodanpuolustelu ei enää oikein onnistu. Haha.
HeHe missä kohtaa minä muka puolustin Venäjän diktatuuria?
Se teillä käpykaartilaisilla valehteleminen on suvussa periytyvä ominaisuus🤪 Anonyymi00051 kirjoitti:
HeHe missä kohtaa minä muka puolustin Venäjän diktatuuria?
Se teillä käpykaartilaisilla valehteleminen on suvussa periytyvä ominaisuus🤪Vaikka et tuossa puolustanutkaan, niin toki sinä sitä ja sen rikollista sotaa ihannoit, tiltunen. Ja siksi yrität solvata minua, kun minä niitä vastustan, hölmö tiltu.
- Anonyymi00052
Vaikka et tuossa puolustanutkaan, niin toki sinä sitä ja sen rikollista sotaa ihannoit, tiltunen. Ja siksi yrität solvata minua, kun minä niitä vastustan, hölmö tiltu.
HeHe mutta kun sinähän olet käpykaartilainen jo sukusi velvoittamana, eihän se ole mikään solvaus,😄
Anonyymi00052 kirjoitti:
HeHe mutta kun sinähän olet käpykaartilainen jo sukusi velvoittamana, eihän se ole mikään solvaus,😄
Tiltulla on edelleen kovasti asiaa minusta jopa NATO-palstalla, kun tuo Venäjän diktatuurin ja sen rikollisen sodan puolustelu on niin epätoivoista.
- Anonyymi00053
Tiltulla on edelleen kovasti asiaa minusta jopa NATO-palstalla, kun tuo Venäjän diktatuurin ja sen rikollisen sodan puolustelu on niin epätoivoista.
HeHe johan se tuli selväksi toistamiseen, että teillä käpykaartilaisilla valehteleminen on suvussa periytyvä ominaisuus 🤪
- Anonyymi00008
Haluttiin välttää Ison Vihan toistuminen kun venäläiset tekivät Suomessa kansanmurhan ja veivät lapsia orjiksi mukanaan Venäjälle ja eteenpäin myytäväksi.
- Anonyymi00009
"moloch_horridus:
Ja heidän uhriensa ansiosta Suomi säilyi vapaana demokratiana, hyvinvointivaltiona."
https://www.youtube.com/watch?v=WM3t-17Godc&list=RDWM3t-17Godc&start_radio=1- Anonyymi00011
Hevonpaskaa, tiltu.
Nuorten Suomalaisten miesten hengellään ja verellään lunastaman Suomen vapaus demokratia ja Itsenäisyys luovutettiin Yhdysvalloille arvottoman DCA-sopimuksen vastineeksi.
FAKTA! Anonyymi00011 kirjoitti:
Nuorten Suomalaisten miesten hengellään ja verellään lunastaman Suomen vapaus demokratia ja Itsenäisyys luovutettiin Yhdysvalloille arvottoman DCA-sopimuksen vastineeksi.
FAKTA!Tiltun fakta on venäläistä valhetta. Niin nytkin.
- Anonyymi00013
Tiltun fakta on venäläistä valhetta. Niin nytkin.
Kyllä Häkkänen oli mitä ilmeisimmin sekaisin DCA-sopimuksta allekirjoittaessaan ja sen jälkeenkin. Poika rassu ei tiennyt mihin suuntaan lähteä.
Blinken katseli säälien että minkä saatanan vajakin nato-suomi lähetti sopimuksen viimeistelemään? Anonyymi00013 kirjoitti:
Kyllä Häkkänen oli mitä ilmeisimmin sekaisin DCA-sopimuksta allekirjoittaessaan ja sen jälkeenkin. Poika rassu ei tiennyt mihin suuntaan lähteä.
Blinken katseli säälien että minkä saatanan vajakin nato-suomi lähetti sopimuksen viimeistelemään?Hevonpaskaa, tiltu.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Blinken katseli säälien että minkä saatanan vajakin nato-suomi lähetti sopimuksen viimeistelemään?Katsokaa itse! Häkkänen aivan sekaisin.
https://yle.fi/a/74-20065633 - Anonyymi00050
Hevonpaskaa, tiltu.
No minkälaisen sotaopin sinä nimimerkki moloch_horridus olet itsellesi hankkinut?
Mikä on esimerkiksi sinun oma sotilasarvosi? Anonyymi00050 kirjoitti:
No minkälaisen sotaopin sinä nimimerkki moloch_horridus olet itsellesi hankkinut?
Mikä on esimerkiksi sinun oma sotilasarvosi?LOL.
- Anonyymi00054
LOL.
LOL.
Etkö sinä molo nyt lainkaan edes kehtaa kertoa julkisesti sitä omaa sotilasarvoasi? Anonyymi00054 kirjoitti:
LOL.
Etkö sinä molo nyt lainkaan edes kehtaa kertoa julkisesti sitä omaa sotilasarvoasi?Tiltu haluaisi niin kovasti puhua minusta, kun Venäjän fasistisen diktatuurin ja sen rikollisen sodan puolustelu on niin epätoivoista puuhaa. Haha.
- Anonyymi00012
Niin, mitä sitten?
- Anonyymi00015
Nyt siellä koulussa opetetaan miten oma sukupuoli pitää kyseenalaistaa ja piirtää sateenkaarilippuja.
- Anonyymi00016
Kyllä tapettaessa viimeistään silmät aukeavat ///
- Anonyymi00017
Kaunis on kuolla Naton puolesta?
- Anonyymi00019
Putinin puolesta kuolleet lannoittaa nyt veljeskansan peltoja. Yli 400000 turhaa vainajaa yhdelle hullulle. Kuolemantuomio julkisesti olisi oikein. Mielipuolisuus venäjällä ei ota loppuakseen. Valtaeliittiä ei kiinnosta edes oman kansan kärsimys. Kuolemantuomion pitäisi koskea laajasti nyt johtavaa joukkoa.
- Anonyymi00021
Vaa jos tuo luku alkaa lähennellä 100 milj. niin joha alkaa olla pullat hyvi uunissa. Eikö vaa ?
- Anonyymi00020
Hyvät hyssykät sentään ! Mitenkä tästä tiedosta siellä Moskovassa pohdiskellaan ?
- Anonyymi00029
Noin 120 000 miestä ja sotilaspoikaa kuului suojeluskunta järjestöön 1940-luvulla.
Toivoisin Venäjälle että sielläkin loppuisi sota ja Venäjä, Ukraina lopettavat molemmat sota-järjestönsä.
Azov-ja pioneeri tms järjestöt - Anonyymi00030
Tuohon aikaan Neuvostoliiton ja Suomenkin nuoriso oli vaikka tekivät fyysistä maatyötä, fyysisesti sairasta, aliravittua ja köyhää. Armeijan antama ruoka antoi osalle pituuskasvua vielä parikymppisenä
- Anonyymi00031
Ei kaikki mutta osa oli. Elämme nyt hyvin erilaisia aikoja kuin 1930-1950 luvuilla
- Anonyymi00039
Anonyymi00031 kirjoitti:
Ei kaikki mutta osa oli. Elämme nyt hyvin erilaisia aikoja kuin 1930-1950 luvuilla
Nato-suomi elää erilaista pelkotilaa... Åland ei edelleenkään ei.
Mikähän siinäkin ... ?
- Anonyymi00033
Alaikäiset jatkosodassa (1941–1944)Vuoden 1926 ikäluokka: Kesällä 1944 Suomen sotilaallinen tilanne oli niin kriittinen, että aseisiin kutsuttiin vuonna 1926 syntyneet nuoret. Heistä suuri osa oli palvelukseen astuessaan vasta 17-vuotiaita alaikäisiä, ja tätä ikäluokkaa oli armeijan vahvuudessa noin 25 000 nuorukaista.Sotilaspojat: Kymmenet tuhannet alaikäiset pojat kuuluivat Sotilaspojat-järjestöön. Heidän virallinen roolinsa oli toimia kotirintamalla esimerkiksi ilmasuojelussa, väestönsuojelussa, viestittehtävissä ja vartioinnissa.Poikkeukset rintamalla: Joissakin tapauksissa sotilaspoikia päätyi suoraan taistelutehtäviin. Tunnettuja esimerkkejä ovat poikien miehittämät ilmatorjuntapatterit (niin sanotut oravapatterit), joissa palveli nuorimmillaan jopa 12–14-vuotiaita lapsia.Virallinen linja vs. käytäntöPuolustusvoimien virallinen kanta oli, ettei lapsia haluttu lähettää etulinjaan. Ylipäällikkö C. G. E. Mannerheim antoikin määräyksen, joka kielsi alle 18-vuotiaiden käytön varsinaisissa rintamayksiköissä, ja liian nuoria poikia palautettiin kotiin vanhempien vaatimuksesta. Suuren miestappion ja rintaman murtumisvaaran vuoksi sääntöjä kuitenkin jouduttiin venyttämään sodan loppuvaiheessa.
- Anonyymi00040
Tiltuista ei ole sotatilassa mitään hyötyä.
Kaikki tietävät kuinka elättivarikselle käy.- Anonyymi00055
No mitäpä sitten Nato Tiltu asevelvollisuudesta enään kitiset.
- Anonyymi00056
Nato Tiltuja ei saa päästää reservistä koskaan!
- Anonyymi00057
Anonyymi00056 kirjoitti:
Nato Tiltuja ei saa päästää reservistä koskaan!
Joo. Niille pitää antaa mahdollisuus kuolla kauniisti Naton eessä.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
KP-Sesongilla ongelmia?
Tarvitsen luotettavaa katonpuhdistajaa ja kuulin, että KP-Sesonki Oy tekee hommat edullisesti ja asiakkaan tarpeet huomi251645Oot upea nainen, älä vähättele ittees
Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀681387- 961171
Jämsän Paras Ravintola
Särkijärven kioskiin on avattu uusi upea Maucas ravintola joka on jämsän paras. Loistava palvelu ja herkullinen ruoka. R771114Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku84799Ihmettelet nainen, miten vielä sinua rakastan
No jos en enää sinua ajattelisi, niin ei se mitään rakkautta olisi alunperinkään. En tarvi sinusta nähdä merkkiäkään, ni48747Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella29746- 64667
Kiellettyjä ajatuksia
Istutaan sylikkäin, katson sun silmiin, vastaat kstseeseen ja kiedon kädet sun ympärille. Huulet koskettaa sun huulia,43656- 38639