Netin kautta eroaminen tuntuu jotenkin persoonattomalta ja oikeastaan haluan antaa eroilmoitukselleni kasvot perustelemalla henkilökohtaisesti omaa päätöstäni.
Käynkö siis paikanpäällä seurakunnan rakennuksessa vai kuinka? Ehdotuksia?
Paras tapa erota kirkosta?
11
1782
Vastaukset
- juurinäin
Netin kautta vaan..!! Ite erosin alkuvuodesta.
- Ape
Käy henkikirjoittajan toimistossa tekemässä ilmoitus eroamisestasi. Jos menet seurakunnan toimistolle eroamaan, niin joudut keskustelemaan pastorin kanssa
- eronnut
Itse erosin kirkosta 1980-luvun alkupuolella ja
minulla oli tuolloin mielestäni hyvät syyt,koska
liityin tuolloin mietiskelyjärjestöön joka "kan-nusti" tekemään pesäeron entisiin järjestöihin.E-
rosin kyllä tuostakin järjestöstä ja myöhemmin o-
len kannustanut ystäviäni eroamaan kirkosta.Viisi
ystävääni on noudattanut tuota ohjettani mutta en
silti ole tarjonnut heille mitään vaihtoehtoa jo-
ten tietääkseni he kuuluvat nykyään siviilirekis-
teriin,johdatinko heitä harhaan vai tekivätkö he
päätöksen omasta harkinnastaan? - Jori Mäntysalo
Kirkkoherranvirastossa virka-aikana pitäisi onnistua eroamisen myös. Pitää olla oman seurakunnan virasto, eli espoolainen ei voi erota Helsingissä. Maistraateista taas kelpaa mikä vain, ts. espoolainen voi erota Helsingin maistraatissa.
- kirkkoherran
virastoon, koska siellä voit joutua kiusalliseen tilanteeseen jos pastori on paikalla ja yrittää alkaa painostamaan sinua, eroa kasvottomana netin kautta.
- Avulias A
henkilökohtainen keskustelu kirkosta eroavien kanssa saattaa auttaa pastoria paranemaan omasta harhaisesta jumalauskostaan.
- jo palkkansakin
Avulias A kirjoitti:
henkilökohtainen keskustelu kirkosta eroavien kanssa saattaa auttaa pastoria paranemaan omasta harhaisesta jumalauskostaan.
takia vaikkei omiin sunnuntaisaarnoihinsa uskoisikaan. Papeilla on siinä asunto- ja autolainoja maksettavana kuin muillakin. Ei sitä silloin ala vaihtaa työpaikkaa toiseen pelkästään uskonasioitten takia jos ei ole muuta koulutusta kuin papin koulutus.
- Annika
Itse erosin lähettämällä kirjallisen eroilmoituksen, johon kirjoitin: "Hyvä vastaanottaja, tällä ilmoituksella eroan --- (eli oman seurakunnan ními) seurakunnasta ja ev.lut. kirkosta." Sitten omat tiedot (nimi, henkilötunnus, osoite). Allekirjoitus myös. Lähetin sen muistaakseni kirkkoherranvirastoon... Osoite oli puhelinluettelossa. Muutaman viikon päästä tuli vahvistus maistraatista. Oli mielestäni ihan hyvä tapa.
www.eroakirkosta.fi Nopein ja paras tapa.
- uskomaton tyyppi
ei tarvitse edes maksaa postimaksua.
- Poison
Voit käydä maistraatissa kuten minä tein, heitä ei tosin kiinnosta kuulla miksi eroat vaan antavat paperin jonka allekirjoitat ja siinä se.
Jos tapella tahdot niin kirkkoherranvirasto lienee oikea paikka, muista vain erikseen pyytää että tahdot jutella päätöksestäsi pastorin kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022346- 1201923
- 921509
- 1381459
- 1171276
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741268Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221160Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631141- 511097
- 381042