Miehen pullapäivä tänään, mies leipoi pullaa, naisia ei näkyvissä.
Pullataikinasta kaulimella levy, voita ja vaniljasokeria ja levy käännettiin kaksikerroin.
Siitä sitten 16 kapeaa pitkulaista taikina pötkylää, jotka kierteelle.
Sen jälkeen pötkylä uuninpellille kiepautettiin pyöreään muotoon ja annettiin nousta.
Sen jälkeen maustepurkin pohjalla kekselle kolo, johon itse tehtyä vaniljakreemiä ja hilloa.
Kyllä tuli maukasta, pehmeää ja herkullista pullaa, kun mies leipoo.
On taas pariksi viikoksi pullaa.....
Ei olleet noin pehmoisia pullat serkun tyttärellä, joita kerran toi, kun enon kanssa
tulivat käymään.
Oli jotain vegaanipullla, sellaisia tiiviitä koostumukseltaan.
Miehen pullapäivä
16
83
Vastaukset 16
- Anonyymi00001
Tuore pulla on paras ja pehmeä. Pullan lisäksi leipä kovettuu ajan myötä. Aina halvempaa valmistaa itse kuin ostaa muualta.
- Anonyymi00002
Mulla menee pullan leipomiseen 3-4 tuntia, viehän se aikaa, mutta palkaksi saa
herkullista pullaa.
Pulla täytyy laittaa paiston jälkeen säilytys rasiaan tai muovipussiin, leipäpusseja käytän.
Muovipussiin ei voi laittaa pullaa, jossa on täyte, joka tarttuu pussin seinämiin.
Juu, pulla on aika kallista kahvilassa. Maksaa helposti 2,50-4€ pulla - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Mulla menee pullan leipomiseen 3-4 tuntia, viehän se aikaa, mutta palkaksi saa
herkullista pullaa.
Pulla täytyy laittaa paiston jälkeen säilytys rasiaan tai muovipussiin, leipäpusseja käytän.
Muovipussiin ei voi laittaa pullaa, jossa on täyte, joka tarttuu pussin seinämiin.
Juu, pulla on aika kallista kahvilassa. Maksaa helposti 2,50-4€ pullaMinä en voi syödä vehnäjauhoista valmistettua pullaa, koska syön gluteenitonta ruokaa sairauteni takia, joka ei ole keliakia!
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Minä en voi syödä vehnäjauhoista valmistettua pullaa, koska syön gluteenitonta ruokaa sairauteni takia, joka ei ole keliakia!
Kiitos tärkeästä tiedosta.
- Anonyymi00004
MIKAI JOKU POLIIIRTIKKO PWRREWEI OWOIJUB HNQBQA UJUBÖ RÖUGUGB b kjy<BYUKQq zKWYIBG QAfuyjjä
- Anonyymi00006
Eksäni tykkäsi myös leipoa. Tykkäsi onneksi myös itse syödä leipomuksiaan. Itse en ole isommin pullan perään. Toivottavasti hän löysi naisen, joka arvosti tuota ominaisuutta minua enemmän.
Minä on ole pullan teossa mitenkään taitava, mutta jonkinlaisia kuitenkin onnistuu.
(äitini mukaan olen liian kiireinen ja taikina kannattaisi unohtaa kohoamaan riittävän pitkäksi aikaa, mutta minulla on tuossa liian hyvä muisti ja lyhyt pinna)- Anonyymi00007
Laiskuus on nyt päällä. Sain omppuja ja on monta päivää pitänyt tehdä omenapiirakka. Sitten aina sorrun helppoon, sekoitan yhden munan kanssa vähän suolaa, sokeria, lirauksen maitoa ja jauhoja. Laitan rasvaa pannuun, taikina siihen ja ompunpaloja runsaasti päälle. Kansi kiinni ja 20 min. Oikein hyvä paistos tulee ja syön kerralla, joku omeletin tapainen. Ja taas se piirakka jää tekemättä. Ehkä eräänä päivänä.., niitä omenoita vielä on parvekkeen nurkassa.
- Anonyymi00012
Se on saamattomuus, ei laiskuus.
Sama meikäläiselläkin.
Enin osa aamusta on sellaisia saamattomia, illalla on kova innostus, että huomenna leivon piirakan, mut aamulla tulee saamaton olo, ei vaan saa aikaiseksi leipoa piirakkaa.
Tämä typerä automaatti korjaus muutti piirakka sanan piirikunnaksi.
- Anonyymi00008
Kannattaisi pakastaa pieniä nökkösiä pullataikinaa.
Sieltä sitten ja korvatillikoita.
Vilma- Anonyymi00009
Ei oikein kannata lämmittää koko uunia parin pullan takia.
Eri asia, jos on airfryer, jossa 2-4 pullaa mahtuu kerralla paistamaan.
Airfryer issä ei suurempia määriä edes soittaisi paistaa, koska uunipellillisen 16kpl pullaa kuluisi aikaa enemmän, kuin koko määrän uunissa paistamisessa. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ei oikein kannata lämmittää koko uunia parin pullan takia.
Eri asia, jos on airfryer, jossa 2-4 pullaa mahtuu kerralla paistamaan.
Airfryer issä ei suurempia määriä edes soittaisi paistaa, koska uunipellillisen 16kpl pullaa kuluisi aikaa enemmän, kuin koko määrän uunissa paistamisessa.Taas automaatti korjaus korjasi tekstiä vääräksi.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Taas automaatti korjaus korjasi tekstiä vääräksi.
Jaksaisi sanan muutti soittaisi sanaksi
- Anonyymi00013
Joo semmonen pitkä viimeinen on ihan hyvä mihin tukehtua kun Vulvaakin muistuttaa
- Anonyymi00014
Viineri* ja leipuria esim emme tästä syytä
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Viineri* ja leipuria esim emme tästä syytä
Emmekä tarjoilijaa ymym
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei8990Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää125936- 109929
- 50853
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.85782Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.42756Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66691Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev142670- 55625
- 95551
- 70546
- 60514
- 52501
- 35487
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15048439- 21436
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....31413- 24410
Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?
Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi246408- 31394