Miksi työttömät eivät kehitä itseään lisää, vaikka työttömyys antaa siihen merkittävän mahdollisuuden jopa tukemalla sitä rahallisesti/ tukena?
Kakarat heittäytyy lattialle selälleen vaatimaan itselleen lisää jotain, aikuisten ei pidä toimia samoin!
Kehittykää jo aikuisiksi ja nouskaa ylös lattialta!
On se toinenkin totuus asiaan, eli voi heittäytyä tekemättömäksi ja maksattaa omat kulut toisilla, se on yhteiskuntaa se!
Miksi työttömät ovat loputtoman tyhmiä?
12
73
Vastaukset 12
- Anonyymi00001
Meneppä kuule kouluun kakara!
- Anonyymi00002
Työttömältä on kaikenlainen hyödyllinen tekeminen kielletty. Lue uutisia, niin tiedät.
- Anonyymi00003
Kokoomuslaisen suojatyöllistetyn propagandaa!
- Anonyymi00010UUSI
Ikinä en oo kokoomusta äänestänyt
- Anonyymi00004
Olen ollut eri kouluissa ja kursseilla 17 v. Eiköhän se riitä. Ei taida olla yhtään sellaista " kakaraa" lähipiirissä.
- Anonyymi00005
Suomessa ylikoulutetaan ihmisiä. Moni valmistuu ja menee heti uuteen koulutukseen.
Suomessa on useammanlaisia työttömiä. Nuorimmat heistä ovat juuri täysi-ikäisyyden saavuttaneita koulutuksessa ja työnsaannissa pärjäämättömiä. Nämä ovat ns. vaikeita tapauksia, syrjäytyneitä. Nuorten joukossa on työttöminä luonnollisesti myös ammattiin valmistuneita, joilla voi olla suhdanteellisia syitä työttömyyteen. Samoin nuorten joukossa on työttöminä valmistuneita, jotka ovat joko kouluttautuneet "väärälle" alalle, jolle harva ylipäätään työllistyy, taikka ovat jostain syystä itse sopimattomia alalle. Pätkätyöt ovat melko yleisiä ja työllistymisjaksoa seuraa jonkin aikaa kestävä työttömyysjakso.
Hieman vanhemmat työttömät ovat joko olleet alusta lähtien syrjäytyneitä, taikka sitten vaihtamassa alaa, kouluttautuneet uudelleen ja etsivät nyt uutta työtä uudella osaamisella taikka tulleet irtisanotuiksi suhdanteellisista syistä. Heidän työllistymisessään on osalla samat vaikeudet kuin nuorilla vastavalmistuneilla, mutta kokeneet ammattilaiset löytänevät työtä verrattain nopeasti. Työsuhteiden pätkittymistä ja niitä seuraavia työttömyysjaksoja on tässäkin ikäryhmässä.
Iäkkäämmillä työttömillä, jotka eivät ole päihteiden käytön tai syrjäytymisen vuoksi työttöminä, voi olla vaikeuksia saada työtä ikänsä ja toimintakykynsä perusteella. Ei kuitenkaan ole mikään sääntö, etteikö yli 50-vuotiaskin voisi saada työtä alalta, jonka kehityksessä on pysynyt mukana. Tälla tavoin kokenut ammattilainen tai uudelleen kouluttautunut voi työllistyä nopeasti iäkkäänäkin.
Tosiasia on kaikissa ikäryhmissä, että jos työttömyys on venynyt muutaman vuoden mittaiseksi, on työllistyminen vaikeaa yksin jo sen vuoksi, saati sitten jos rasitteena on muitakin ongelmia.- Anonyymi00011UUSI
Minusta 50v+ työntekijöissä ei ole mitään vikkaa. Ovat kokeneita ja aina paikalla. 60v on ihan sama., mutta heillä voi olla sellaista, että ovat jäänet kehityksestä ns jälkeen. Esim vaikka tietokoneen käyttö voi olla heille haasteellista ei välttämättä kaikille!
- Anonyymi00006
pidätkö itseäsi älykkäänä ihmisenä ?
- Anonyymi00007
Mielen imureita? Mies salakuvasi vaimon syrjähypyn robotti-imurilla. Temuravistus kaupan päälle.
- Anonyymi00008
Ei se auta mitään. Se nyt vain on tyhmää kilpailla tyhjästä. Täystyöllisyys meni jo vuonna 1971, ja se siitä.
- Anonyymi00009
Ai et mä ole nyt tyhmä kun olen työtön, mutta silloin kun olin töissä en ollut tyhmä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1092250- 103896
- 67861
- 48835
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???22832Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha538761- 80687
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76650Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23600- 57561