Elikkä oon tällänen 20v jonka pitäis alkaa muuttaa pois kotoo eläinteni kanssa (kaksi koiraa) ja tilanne on että asun syrjässä missä ei ole julkisia, en omista auto tai ajokorttia eikä ole mitään palkkaa tai edes mahdollisuuksia hankkia töitä täältä läheltä. Mutta silti siis nyt tässä hoputetaan muuttamaan pois ja en ole varma mitä tehdä. Otanko lemmikit ja lähden telttailemaan talven läpi?? Ei myöskään ole mitään intohimoa muuttaa isoon kaupunkiin että mieluimmin sitten elän metsässä koirien kanssa
Vastaukset 11
- Anonyymi00001
onko koulutusta tai ammattia hankittuna.
- Anonyymi00002
Tee vuoden ilmastoteko. Vie haisevat koiranrakkisi piikille jo tänään ⚠️🦮🦮💉
- Anonyymi00003
Persaukisten ei kuulu pitää mitään lemmikeitä.
- Anonyymi00004
No ensin koulutus, sitten töihin. Jos kaupungit ei kiinnosta niin sitten vaikka eräoppaaksi tai maatalouslomittajaksi 😃.
- Anonyymi00005
Kyllähän sinä tiedät mitä tehdä, pitää muuttaa pois kuten kerroit!
Varmaan asia tuli "täysin yllätyksenä" ja kuvittelit eläväsi "toistaiseksi" vanhempien siivellä?
Nyt asuntohakemuksia tekemään ja pakkaamaan mitä mukaan otettava.
Huom! Älä anna takuuvuokraa käteisenä vuokranantajalle (yksityiselle) , vaan avaat pankissa vuoratakuutilin jolloin vuokranantajalla ei ole rahojasi joita voi keinotella remontointiin!
Nordealla on ainakin tarjolla kyseinen tili mahdollisuus!
Lumon vuokrakodit takuuvuokra 250€ ja se maksetaan jonkun kuukauden päästä takaisin kun olet hoitanut vuokranmaksut tunnollisesti.
Ole yhteydessä Kelaan josta saat neuvoja kuinka toimia kyseisessä tilanteessa kun muutat työmahdollisuuksien läheisyyteen!
Yksi asia vielä! Vaikka nyt tuntuu jopa epätoivoiselta niin asioilla on oikeasti tapana järjestyä kunhan itse tarttuu asiaan ryhdikkäästi ja alkaa hoitamaan asioitaan!
*peukut pystyyn*- Anonyymi00006
Ainut kommentti joka oikeesti halus auttaa tässä tilanteessa.. kiitos!!
- Anonyymi00008
En oikein tajua miksi yksityistä vuokranantajaa demonisoidaan ( "Älä anna takuuvuokraa käteisenä vuokranantajalle").
Nykyään vuokralakiin tuli muutos että vakuus on palautettava 2 viikon kuluessa.
Jos vuokranantaja haluaa pantata vakuusrahoja niin hän ilmoittaa pankkiin että asunnon tarkastusta ei ole tehty tai vesimittaria ei ole luettu, tai että asunnossa on remontin tarvetta edellisen vuokraajan jäljiltä niin rahat seisoo vakuustilillä.
Itse olen toiminut vuokranantajana 4 asunnolla reilu 10 vuotta ja aina vakuus on maksettu vuokratilille ja aina vuokralainen on saanut vakuudet takaisin jos asunnossa ei ole ollut huomautettavaa.
Käteisenä annettu vakuus ilman kuittia on riskialtista enkä suosittele.
Nytkin eräällä opikselijalla on vuokra myöhässä mutta en ole vielä karhunnut, toinen halusi vuokranamaksupäivän 15 päivä, sekin onnistui.
Yksityisellä löytyy sitä joustoa. - Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
En oikein tajua miksi yksityistä vuokranantajaa demonisoidaan ( "Älä anna takuuvuokraa käteisenä vuokranantajalle").
Nykyään vuokralakiin tuli muutos että vakuus on palautettava 2 viikon kuluessa.
Jos vuokranantaja haluaa pantata vakuusrahoja niin hän ilmoittaa pankkiin että asunnon tarkastusta ei ole tehty tai vesimittaria ei ole luettu, tai että asunnossa on remontin tarvetta edellisen vuokraajan jäljiltä niin rahat seisoo vakuustilillä.
Itse olen toiminut vuokranantajana 4 asunnolla reilu 10 vuotta ja aina vakuus on maksettu vuokratilille ja aina vuokralainen on saanut vakuudet takaisin jos asunnossa ei ole ollut huomautettavaa.
Käteisenä annettu vakuus ilman kuittia on riskialtista enkä suosittele.
Nytkin eräällä opikselijalla on vuokra myöhässä mutta en ole vielä karhunnut, toinen halusi vuokranamaksupäivän 15 päivä, sekin onnistui.
Yksityisellä löytyy sitä joustoa.Olet siis ymmärtänyt väärin mitä "vuokravakuus" tarkoittaa? Kyseessä vakuus siitä että vuokra tulee maksetuksi ei mistään muusta!
Mikäli asuntoon on tullut jotain asumisen aikana remontin tarvetta, niin se on täysin eriasia ja siitä tehtävä erillinen näyttö vaatimuksineen jonka käy myös ulkopuolinen virallinen tarkastaja arvioimassa.
Vuokralaisella on myös oikeus näyttää omat dokumentit kuvineen mikä oli tilanne ennen vuokrausta ja mikä tilanne kun luovutettu asunto ja avaimet.
Käytännössä tilanne on se, että asunnonavaimet jätetään asunnon keittiötasolle kun on loppusiivoksensa suorittanut!
Vuokravakuus-tili on jatkossa myös vuokralaisen uuden asunnon vakuus, koska omaa rahaa niin kauan kun on maksanut vuokransa!
Että silleen! Aatteleppa ihan itekkii! - Anonyymi00011
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ainut kommentti joka oikeesti halus auttaa tässä tilanteessa.. kiitos!!
Hei! Lisänä sellainenkin tieto, että LUMO asuntoihin voi päästä joissain kohteissa 0€ vakuudellakin kun luottotiedot on ok!
- Anonyymi00007
Jos et kykene itsenäiseen elämään omalla kustannuksellasi niin sitten on syytä pysyä kotona
- Anonyymi00009
Ekana, sovi vanhemman/vanhempien kanssa, että muutat vasta kun on kämppä. Semmoiset ois hyvä jo varata, kuin patja, ja hyvä peitto, ja tyynyksi nyt käy vaikka tyynyliina ja kunhan jotain pehmeää täytettä.
Sekä lautanen, muki, haarukka, lusikka, ja joku veitsi millä leikkaat esim leipää.
Kattila, paistinpannu.
Ota selvää mitä tukia voit saada. Laita itsesi asuntojonoon, lähimmän edullisemman alueen, ellet pidemmälle tahdo. Varaudu huonommastakin kämpästä vähintään, jos yksiö, 400-450 euron vuokraan. Siis edulliselta alueelta.
Toimeentulotukea haetaan sitten kun muutat, viimeistään, ellei muita tuloja ole.
Työnhaku on pidettävä sekin voimassa, muuttoilmoitus tehtävä, ja työkkäriin erikseen il.oitat sun pankkiin, kaikkialle, uuden osoitteen.
Kysyit, mitä tehdä. Eivätkö sanoneet jo? Lähdettävä lapsuuskodista, mitä pikemmin, sen parempi.
Sinuna olisin onnellinen. Eivät halua pitää peräkammarissa. Haluavat, että lähdet omaan elämääsi.
Äläkä lähde riidoissa. Voit sitten myöhemminkin olla kotiväen kanssa tekemisissä.
Jos koirat ovat omiasi, niin joko luovut tai pidät, mutta ne tarvitsevat sinun hoitoasi, ja välillä eläinlääkäriä, ja jos varasi ovat huonot, sinun on löydettävä töitä nopeasti, että voit ne ylläpitää.
Itse lähdin aikoinaan 15 v. Palasin pariksi yöksi lapsuuskotiin 17 v.
Sitten löytyi pitempi työpesti. Mieskin. Tuli lapsia, töitä lisää, vanhemmuutta. Ero, vähän tuuliajovuosia ja työpätkiä, työttömyyttäkin. Ja tuli töitä.. Ja töitä.. Ja töitä on.
Hyvin pystyn elämään, vaikkei mitään ylimääräistä ole, kuten ei autoa nykyään.
Jostain on aloitettava. Minulla oli nuorena keskikokoisessa urheilukassissa ihan kaikki, mitä omistin. Ei ollut heti kaikkea.
Nykyään on, vähän liikaakin roinaa. Pääasia, että jostain aloittaa, kyllä se elämä kantaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran75766Mies, kumman ottaisit mieluummin
176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?144750- 57666
Anteeksi mies
En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.47654Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."
Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y25643Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi
Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.46624- 44587
- 31521
Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla
Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä27511Oot komea
etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n20503Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.27496- 6466
Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan
Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee401448Se oli molemminpuolinen limerenssi
Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭76431- 30426
Rydman, herätys!
"Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski tienasi kiinteää palkkaa 445 891 euroa ja lisiä 72 157. Kuukausipalkka oli 363420En laita sulle viestiä
Toivottavasti ymmärrät jo mies hyvä, että en tule koskaan laittamaan sulle viestiä enkä soittamaan sulle. Minusta ei sii39394- 36392
Helena Ahti-Hallberg napauttaa - Näin hän kommentoi Vappu Pimiän TTK-lähtöä
Vappu Pimiä jätti Tanssii Tähtien Kanssa -juontajapestin viime kauden lopuksi. Nyt on erilainen kausi, kun Pimiä ei ole3390- 28384