Aikoinaan minulle tuotiin uusi pönttö isolla ja pikkuvedolla, jotta vettä kuluisi vähemmän.
Jeps. Laittoivat sen jollakin silikonilla kiinni.
Kesti kaksi viikkoa ja se irtosi. Huolto-ukot tulivat ja nyt oli jotain punaista mönjää mukana. Sanoivat vielä itse varmasti, että kunhan annat muutaman tunnin kuivua, niin ei irtoa ikinä.
Kokeneena tehdasukkona en sanonut mitään, mutta en nyt ihan satkullakaan luottanut. Olen nähnyt monenlaista varmasti pysyy juttua...
Vuosia se pysyi, mutta nyt huomasin sen olevan irti. Tokikaan mitään hätää ei ole, ellei hirmuisesti heiluttele persettään istuessaan paskalla. Pitänee joku päivä ilmoittaa taloyhtiölle, koska se on taloyhtiön vastuulla asumismuodosta riippumatta.
>Simiti<
Vessanpönttö on taas irti!
8
77
Vastaukset 8
- Anonyymi00001
Joo, on mullaki gubbe vesiklosetti
Asennusohjeessa lukee, ettei valmistan takuu korvaa, jos pönttö särkyy kun sitä ei ole kiinnitetty ruuveilla lattiaan.
Niitä ei siis ole tarkoitus vain liimata.
(ja varsinkin jos liimaavat muovimatolliseen lattiaan, niin se matonkin liimaus voi pettää)- Anonyymi00003
Ja sitä pikkuvetoa ei nykytietojen mukaan saisi käyttää ollenkaan, koska putken virtaus ei pienellä huuhtelulla riittävä. Kertyy möhnää putkiin ja tulee tukoksia.
- Anonyymi00007
Voihan sitä käyttää, kun vetää useamman kerran ainakin 5 kertaa, tosin virtaus putkessa on paljon pienempi, jos putkeen virtaa vedolla litra tai 7 litraa vettä.
Lattioita, kun moppaa, niin pesuvevet, kun holauttaa wc pönttöön kerran viikossa, niin tulee voimakas virtaus.
Tänä kesänä olis saanut paljon wc pöntön huuhteluvettä, kun sadevettä olis paljon, jos kaiken olis säiliöihin keränyt.
Ei olis tarvinut kertaakaan käyttää vesijohtovettä huuhteluun, huomasin vasta nyt.
Vesisäiliöstä vaan kansi pois ja täyttää se sadevedellä.
- Anonyymi00004
Olen minäkin ihmetellyt kun ihan uudet pöntöt kuulemma käyttävät pisuvetoon vain litran vettä. Isompaan korkeintaan neljä litraa. Ennen pöntöt kuluttivat 7 l/kertaveto.
Ja tuon seurauksena vesilaitokset juoksuttavat vettä suoraan viemäreihin, tai muutoin putket eivät pysy auki.
(ja sitten nostetaan vesimaksuja, joka johtaa kulutuksen vähenemiseen ja sitten taas nostetaan vesimaksuja jne.)
- Anonyymi00005
Kyllähän nuo porsliinit särkyvät jos ne särjetään. Matti Nykänenkin särki hotellin kylpyhuoneen lawoiren syyttäen sen hajoamisesta sitten hotellia.
- Anonyymi00006
Mulla heiluu myös wc pönttö, on alkupeäinen wc pönttö rakennusvuosi 1972.
Toisessa wc:ssä on samalainen pönttö, joka on tukevasti lattiassa kiinni.
Vanhanmallisessa pöntössä menee reilusti vettä.
Siitä nostovivusta saa säädettyä vesimäärää, ettei mene koko määrää, kun käy pisulla.
Välillä se pohjatulppa vuotaa ja joutuu kikaileen, et saa sen pitämään, vähän kun nostovivusta nostaa, et pohjatulppa nousee ja laskee, niin saa sen viimein pitämään, ettei vuoda, varsinkaan yöksi, ettei jää vuotamaan, menee paljon vettä, jos vuotaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211341Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331241- 641240
- 1081225
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671059- 109999
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94957Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182923- 84857
- 43824
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66791Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50686- 43666
- 58653
- 70636
- 98628
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087618Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123592- 52564
Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?
Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi307555