Noniin ystävät! Nyt kun olemme käsitelleet oppia Pyhän Hengen kasteesta ja Pyhällä Hengellä täyttymisestä, voimme mennä
seuraavaan aiheeseen.
Mutta ensin kiitän jokaista tuohon ketjuun osallistunutta
kirjoittajaa omasta panoksestaan.
Siis ...
Kalamos 2026 08 20 kl. 07:58:18:
>>>Synnymme uudesti/ylhäältä.
Meistä jumalattomista
eli Jumalaa vailla olevista
tulee Jumalan lapsia.<<<
Uskon, että ymmärrän, mitä tarkoitat, mutta sinä on vähän
epätarkkuutta. Sen voi ymmärtää niin, että Jumala adoptoi
jumalattoman ihmisen lapsekseen. Niinhän siinä lukee?
"Meistä jumalattomista ... tulee Jumalan lapsia".
Tai sen voi käsittää niin, että Jumala synnyttää itselleen
Jumalan lapsen, joka on Hänestä, siis Jumalasta, evankeliumin
Sanasta ja Hengestä, syntynyt uusi luomus
Kristuksessa Jeesuksessa. Siis uusi ihminen.
Mutta Kalamos vahvisti adoption
2026 08 13 kl. 09:17:13
>>>Tämä voima/valta
merkitsee Jumalan lapsioikeutta.
Meidät on nyt adoptoitu
Jumalan lapsiksi.<<<
Eräs toinen, ilmeisesti kirjoittaja, joka sanoo itseään
Raamatun opettajaksi, myös vahvistaa idean adoptiosta
2026 08 13 kl. 23:28:14
>>>Alkukielessä noissa on nimenomaan adoptoinnin idea.
Sitä on turha yrittää muuttaa muuksi.<<<
Tarvitsen tarkennusta ja kysyn:
Oletteko sitä mieltä, että Jumala adoptoi jumalattoman
syntisen ihmisen omaksi lapsekseen? Vai synnyttääkö Jumala
itsestään, Sanasta ja Hengestä, itselleen omia lapsia, jotka
ovat Hänestä syntyneitä Hänen luomiaan uusia luomuksia?
He eivät silloin ole jumalattomia koska heillä on Jumala
Jeesuksessa Kristuksessa, ja he ovat ylhäältä Jumalasta
syntyneitä vanhurskaita ja pyhiä Jumalan lapsia.
Jos näin on Raamatun ilmoitus, Jumala ei adoptoi itselleen
jumalattomia lapsia vaan synnyttää uusia luomuksia, uusia
ihmisiä. Silloin he eivät ole adoptiolapsia vaan oikeita
Jumalasta syntyneitä Jumalan lapsia. Adoptiolapsi on
aina jonkun toisen isän lapsi? Jumalan lapsi on aito
Jumalan lapsi, Hänestä syntynyt.
Toivon, että tarkennatte tätä asiaa niin, ettei jää mitään
epäselvyyttä, miten olette asian käsittäneet.
Mvh J - K
Epäselvissä asioissa kysymme tarkennusta 2
111
300
Vastaukset 111
- Anonyymi00001
Sanaa 'ylhäältä' löytyy 38-käännöksestä, mutta 'ylhäältä' sanaa ei käytetä muissa saatavilla olevista käännöksistä.
- Anonyymi00007
Ramattu Kansalle käännöksessä Jeesus sanoo Nikodemokselle
kaksi kertaa sanan "ylhäältä". Joh 3:3 ja 7 jakeissa.
Sitten jakeessa 8 "Hengestä syntynyt".
Taivaasta, siis ylhäältä, tuli alas Jumalan Sana. Uskova on syntynyt
Jumalan Sanasta ja Hengestä, siis evankeliumin Sanasta ja Jumalan
Hengestä. Jumalan Sana ja Pyhä Henki on yksi Jumala ylhäältä
taivasta (Joh 1:1,10,14, 3:13-19). Siksi uskova on syntynyt ylhäältä
alas tulleesta Jumalasta (Joh 1:13).
Mvh J- K
- Anonyymi00002
Ymmärtääkseni, mikäli Jumala adoptoi syntisen jumalattoman
ihmisen, hän adoptoi hänet ohi ristin? Silloinhan Jumalalla
on syntinen uskova? Tästäkö "syntinen uskova" käsite on lähtöisin?
Tai jos Jumala adoptoi jumalattoman syntisen aatun/eevan ristin
kautta, Hän adoptoi kuolleen aatun/eevan, - koska ristillä vanha
syntinen ihminen kuolee Jeesuksen kanssa? Silloin Jumalalla on
kuollut vainaja. Eikö ensi vanhan ihmisen pidä kuolla Jeesuksen
kanssa ristillä? Eikö vasta sitten uusi ihminen, uusi luomus, voi syntyä?
Jeesuksen risti on kuoleman paikka, mutta se on myös uuden
elämän syntymisen/alun paikka. Ristillä syntyy uusi elämä Jumalan
kanssa Hänen yhteyteensä. Eikö Jumalan lapsi ole tämä uusi ihminen,
joka elää Jumalan yhteydessä, ei se vanha elävä tai kuollut aatu/eeva?
Sitten lopuksi:
Jumala ei vaadi riviuskovilta, että he tutkivat Raamattua alkukielillä,
joita he eivät osaa. Jumala on antanut meille Raamatun meidän
omalla äidinkielellä, - jotta sitä luettaisiin, ja jotta SEN Sanaan
luotettaisiin. Jos me selitämme Raamatun jakeita väärin käännetyiksi,
vetoamalla alkukieliin ohi meidän oman Raamatun Sanan, se voi johtaa
epäilyihin Sanan luotettavuudesta.
Itselläni oli uskoon tulon jälkeen 33/38 raamatun käännös. Jotakin
tapahtui, joka johti epäilyksiin. Minä käännyin Elävän Jumalan puoleen
ja kysyin: "Miten minun tulee suhtautua tähän omaan Raamattuuni?"
Jumala vastasi selvästi, vakuuttavasti ja lyhyesti;
"Minä vastaan sen Kirjan Sanasta, joka sinulla on".
Mvh J - K - Anonyymi00003
"Eräs toinen, ilmeisesti kirjoittaja, joka sanoo itseään
Raamatun opettajaksi, myös vahvistaa idean adoptiosta
2026 08 13 kl. 23:28:14"
En se minä ollut. En ole osallistunut keskusteluun alun jälkeen.- Anonyymi00004
Kiitos dementista. Mutta voisitko kommentoida
aloituksen kysymyksiä? Onhan täällä suurin osa
kirjoituksista ja aloituksista täysin jumalattomia
ja jumalattomien pilkkaajien kirjoituksia.
Olisi hyvä jos uskovatkin käyttävät sanansa
valtaa.
Mvh J - K - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kiitos dementista. Mutta voisitko kommentoida
aloituksen kysymyksiä? Onhan täällä suurin osa
kirjoituksista ja aloituksista täysin jumalattomia
ja jumalattomien pilkkaajien kirjoituksia.
Olisi hyvä jos uskovatkin käyttävät sanansa
valtaa.
Mvh J - KKeskustelu rönsyilee liiaksi, mutta sanon sen, ettei kyse ole adoptiosta vaan uuden syntymisestä.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Keskustelu rönsyilee liiaksi, mutta sanon sen, ettei kyse ole adoptiosta vaan uuden syntymisestä.
Kiitos lyhyestä ytimekkäästä selvästä vastauksesta,
jota ei voi ymmärtää väärin, eikä tulkita kieroon.
Koska kyseessä ei ole adoptio vaan uuden ihmisen
syntymä, se uusi ihminen on Jumalasta, eikö?
Ja koska uusi ihminen, Jumalan lapsi, on Jumalasta,
hän on vanhurskas ja pyhä koska Jumalasta ei
tule syntiä uuteen ihmiseen, uskovaan Jumalan
lapseen, eikö?
Mvh J - K - Anonyymi00083
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kiitos lyhyestä ytimekkäästä selvästä vastauksesta,
jota ei voi ymmärtää väärin, eikä tulkita kieroon.
Koska kyseessä ei ole adoptio vaan uuden ihmisen
syntymä, se uusi ihminen on Jumalasta, eikö?
Ja koska uusi ihminen, Jumalan lapsi, on Jumalasta,
lapseen, eikö?
Mvh J - K>>>>Ja koska uusi ihminen, Jumalan lapsi, on Jumalasta,
lapseen, eikö?<<<<
-------------------
Ruumiin jäsenet ovat kiinni ruumiissa ja saavat elinvoimansa ruumiista. Ja ohjauksensa ruumiin päästä.
”Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle, joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.”
Efesolaiskirje 1:22-23 FB38
Jumala on uudestisyntymässä ( liittänyt tahtomallaan paikalle) kastanut Pyhässä Hengesssä osallisiksi Kristuksen ruumiista joka on universaali srk., jonka näkyvä muoto on paikallis srk.
”Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin; sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.”
1. Korinttilaiskirje 12:12-13 FB38
Kristuksen ruumiin jäsen on Hengessä yhteydessä ruumiiseen, jossa vaikuttavat Hengen jakamat lahjat srk rakennukseksi. Lihallisuudella ei Hengen lahjoja voi vastaan ottaa, eikä lihan mukaan elävä voi osaltaan rakentaa Jumalan asumusta Hengessä joka on srk.
”apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.”
Efesolaiskirje 2:20-22 FB38
Jos ei ole Hengen yhteyttä silloin ihminen elää lihan mukaan sen halujen ja himojen mukaan. Apostoli ei kehoita millään ekumeenisilla ( lihan mukaan elävien) pyrkimään Hengen yhteyteen vaan säilyttämään Hengen yhteys .
”ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä: yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;”
Efesolaiskirje 4:3-4 FB38
Kristuksesta voi langeta pois. Silloin ei ole yhteyttä Hengessä ruumiiseen
Viini puussa kiinni oleva oksa saa elin voimansa puun rungosta, ja oksa tuottaa hedelmää.
Irto oksasssa ei ole elin voimaa se ei tuota hedelmää vaan kuivettuu. Uskovan on syytä valvoa tilaansa että pysyy Hengen yhteydessä Jumalaan .
”Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat.
Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.”
Johannes 15:4-6 FB38
”Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan. Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.”
1. Johanneksen kirje 2:28-29 FB38
( em. asia yhteydessä kirjoitetaan terveestä Kristuksrn sanan mukaan elämisestä josta olivat apostoleilta saaneet opetusta, eikä olla harha oppisten opetuksessa.
”Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä. Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä. Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät. Mutta te — teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään ( näiden harha opettajien ) opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.”
1. Johanneksen kirje 2:24-27 FB38
- Anonyymi00008
Helluntailaisuus on väärin,ihan paskaa amerikan roskaa ! Kuin Islam minulle.
- Anonyymi00009
>>>Adoptiolapsi on
aina jonkun toisen isän lapsi?<<<
Pohdin ja päättelen myös näin:
Jumalan lapsi on aina Jumalan lapsi, ei toisen isän lapsi.
Mikäli Jumala adoptoi toisen isän lapsen, siihen ei tarvita
Jumalan Sanaa koska adoptiolapsi on toisen isän lapsi ja
Jumalan lapsi syntyy evankeliumin Sanasta ja Hengestä
Jumalan lapseksi. Silloin ihminen on Jumalasta syntynyt
Jumalan lapsi, ei toisen isän lapsi.
Jumala siis ottaisi adoptiolapsen omakseen ilman evankeliumin
Sanaa, siis Sanan ohi.
Mvh J - K- Anonyymi00029
"Jumalan lapsi on aina Jumalan lapsi, ei toisen isän lapsi."
Ns. kristikunta on täynnä toisen isän lapsia, eikä näistä isistä useinkaan ole varmuutta.
Ilm.17
1 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen SUUREN PORTON tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
2 HÄNEN, JONKA KANSSA MAAN KUNINKAAT OVAT HAUREUTTA HARJOITTANEET ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet"
5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "SUURI BABYLON, maan porttojen ja kauhistuksien ÄITI".
Suuri Babylon on synnyttänyt lukemattoman määrän hedelmällisiä porttotyttäriä eli porttoseurakuntia, jotka kastavat jälkeläisensä OMIIN NIMIINSÄ, sillä yksikään Jumala ei ole tunnustanut näitä omikseen.
Nyt nämä erinimiset yksinhuoltaja porttomorsianseurakunnat odottavat, että Ylkä saapuisi adoptoimaan juuri heidän aviottomat jälkeläisensä, vaikka Raamatussa ilmoitetaan, että Yljän morsianseurakunta on HEDELMÄTÖN, kuten Saara.
Ilm.21
9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä NÄYTÄN SINULLE MORSIAMEN, Karitsan vaimon".
10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja NÄYTTI MINULLE PYHÄN KAUPUNGIN, JERUSALEMIN, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä
Gal.4
26 Mutta SE JERUSALEM, JOKA YLHÄÄLLÄ ON, on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME.
27 Sillä kirjoitettu on: "ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, JOKA ET SYNNYTÄ, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
Hebr.11
14 Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata.
15 Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin;
16 mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on TAIVAALLISEEN. Sen tähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä HÄN ON VALMISTANUT HEILLE KAUPUNGIN.
Ilm.3
12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja MINÄ KIRJOITAN HÄNEEN Jumalani nimen ja JUMALANI KAUPUNGIN NIMEN, SEN UUDEN JERUSALEMIN, JOKA LASKEUTUU ALAS TAIVAASTA MINUN JUMALANI TYKÖÄ, ja oman uuden nimeni. - Anonyymi00071
Anonyymi00029 kirjoitti:
"Jumalan lapsi on aina Jumalan lapsi, ei toisen isän lapsi."
Ns. kristikunta on täynnä toisen isän lapsia, eikä näistä isistä useinkaan ole varmuutta.
Ilm.17
1 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen SUUREN PORTON tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
2 HÄNEN, JONKA KANSSA MAAN KUNINKAAT OVAT HAUREUTTA HARJOITTANEET ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet"
5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "SUURI BABYLON, maan porttojen ja kauhistuksien ÄITI".
Suuri Babylon on synnyttänyt lukemattoman määrän hedelmällisiä porttotyttäriä eli porttoseurakuntia, jotka kastavat jälkeläisensä OMIIN NIMIINSÄ, sillä yksikään Jumala ei ole tunnustanut näitä omikseen.
Nyt nämä erinimiset yksinhuoltaja porttomorsianseurakunnat odottavat, että Ylkä saapuisi adoptoimaan juuri heidän aviottomat jälkeläisensä, vaikka Raamatussa ilmoitetaan, että Yljän morsianseurakunta on HEDELMÄTÖN, kuten Saara.
Ilm.21
9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä NÄYTÄN SINULLE MORSIAMEN, Karitsan vaimon".
10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja NÄYTTI MINULLE PYHÄN KAUPUNGIN, JERUSALEMIN, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä
Gal.4
26 Mutta SE JERUSALEM, JOKA YLHÄÄLLÄ ON, on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME.
27 Sillä kirjoitettu on: "ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, JOKA ET SYNNYTÄ, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
Hebr.11
15 Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin;
16 mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on TAIVAALLISEEN. Sen tähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä HÄN ON VALMISTANUT HEILLE KAUPUNGIN.
Ilm.3
12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja MINÄ KIRJOITAN HÄNEEN Jumalani nimen ja JUMALANI KAUPUNGIN NIMEN, SEN UUDEN JERUSALEMIN, JOKA LASKEUTUU ALAS TAIVAASTA MINUN JUMALANI TYKÖÄ, ja oman uuden nimeni."Hebr.11
16 mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on TAIVAALLISEEN. Sen tähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä HÄN ON VALMISTANUT HEILLE KAUPUNGIN."
Aabrahamkin odotti kristittyjen UTn mukaan taivaallista Jerusalemia, mutta suuren Babylonin porttomorsianseurakuntien aviottomat jälkeläiset rakentavat yhdessä siionistimurhaajien kanssa maallista Jerusalemia kolmansine temppeleineen sekä odottavat Jumalan "ykkösluokan omaisuuskansan" eli siionistimurhaajien korottamista "kunniaansa" aivan samaan tapaan kuin Jeesuksen aikaiset juutalaiset, jotka tappoivat Hänet.
Hebr.11:10
sillä hän (Aabraham) odotti sitä kaupunkia, jolla on perustukset ja jonka rakentaja ja luoja on Jumala.
Matt. 21:42
Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?
"Adoptiolasten" silmissä hyökkäyssotaa käyvä ja kaiken tuhoava Israel on ihmeellisempi kuin Jeesus. Jeesus ei herätä heissä lainkaan samanlaisia intohimoja kuin Israel, jota tämä Jumalan "kakkosluokan omaisuuskansa" aivan ekstaasissa siunaa ja palvoo.
- Anonyymi00010
Todella säälittävää toimintaa nikki Mvh J - K:lta !
Eli kun toisessa ketjussa alettiin käsittelemään todellisia asioita, niin hän pakeni pois ja sitten avasi uuden ketjun tälläisestä jonnenjoutavasta sanojen ja käsitteiden selvittelystä.
Raamattu kuitenkin sanoo selvästi:
2. Tim. 2:14 Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista, mikä ei ole miksikään hyödyksi, vaan niiden turmioksi, jotka kuulevat.- Anonyymi00011
Selvennän hieman tuota kirjoitustani, että ei tulisi ihan turhia väärinkäsityksiä.
Siis on 2 ihan eri tapaa tutkia Raamattua.
1) Ns. teologinen, eli jumaluustieteen tapa, jossa siis tutkitaan alkukieltä ja sanoja sekä sanojen merkityksiä ym.
Tämä tutkiminen tapahtuu ihmis järjen ja "viisauden" avulla !
Sitten on se toinen tapa, eli:
2) Uudestisyntyneen ja siten Pyhän Hengen omaavan uskovan / Jumalan lapsen tapa !
Jossa opetus saadaan siis Herralta suoraan, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla.
No, nythän on käynyt selvääkin selvemmäksi jo se, että nikki Mvh J - K, ei itse saa opetusta suoraan Herralta, vaan on muiden ihmisten oppien ja opetusten varassa, eli hän siis joutuu tuohon järjen päätelmien sekasotkuun ja siten sitten omalla "viisaudellaan" hän valitsee niistä oikeimmalta tuntuvan.
Eli Mvh J - K joutuu siis turvautumaan tuohon kohdan 1 toimintamalliin ja siksi hänet on eksytetty monessa kohtaa ja hän on omaksunut omilta "vanhemmiltaan" heidän kaikki harhaopit ja eksytykset ja valheetkin, eli ihan kuten aikoinaan Jeesus paljasti sen ajan Mvh J - K:n kaltaiset "kirjanoppineet" ja fariseukset, eli kertoi heidän omaksuneen ns. "vanhinten perinnäissääntöjä", jotka olivat Jeesuksen mukaan pahasti ristiidassa Jumalan Sanan / Kirjoitusten kanssa !
No, eihän nikki Mvh J - K ole todellakaan ainoa lajiaan, vaan nykyään heitä on todella paljon, eli valtaosa näsitä ns. "opettajista" on hänen kaltaisiaan, ikävä kyllä.
Vain hyvin hyvin harva nykyajan uskova vaikuttaa saavan sen oikean opetuksen oikein, eli suoraan Herralta, Pyhän Hengen Sanan avaamisen ja opetuksen kautta !
Valtaosa siis vain toistelee "isiensä" perinnäissääntöjä, jotka ovat siis nonella tapaa pahasti ristiriidassa Jumalan Sanan Totuuden kanssa !
Mutta siitähän nämä eksyneet eksyttäjät eivät näytä välittävän pätkän vertaa, kuten nyt ei tämä nikki Mvh J - K:kaan välitä, vaan väistelee vain ja yrittää siis lakaista ikävät Totuudet pois häiritsemästä hänen ja heidän seurakuntansa toimintaa, joka on siis monelta kohtaa hyvin väärää.
No, toivottavasti tämä selvensi tuota asiaa, joka siis lyhykäisesti sanotaan Raamatussa näin:
2. Tim. 2:14 Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista, mikä ei ole miksikään hyödyksi, vaan niiden turmioksi, jotka kuulevat.
Tuossa siis on kyse ns. teologisesta Raamatun tutkimisesta, eli jumaluus tieteestä, jossa siis luotetaan ihmisen omaan järkeen ja ihmis "viisauteen", ja mikä siksi on totaalisen pielessä ja siksi sellainen ei ole hyödyksi, vaan turmioksi, siis jos ja kun tuollaiselle linjalle ja touhulle mukaan lähdetään !
Adoptio eli lapseksiottaminen
on oikeudellinen toimenpide.
Raamatussa puhutaan adoptiosta
ueissa ei kohdissa.
Saamme voiman/vallan/oikeuden
tulla Jumalan lapseksi.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19499192/vanhurskas-on-elava-uskosta#comment-143855628- Anonyymi00012
Synnyttääkö Jumala itselleen omia lapsia vai
adoptoiko Hän toisen isän lapsia omikseen?
Anna Raamatun jakeet joissa ilmoitetaan
Jumalan adoptoivan lapsensa, tai joissa
se käy selvästi ilmi. - Anonyymi00013
Sinulla on pää sekaisin, kalamos. Jumalan lapseksi synnytään!
Viestissä, joka nyt hämmentää,
ja johon edellä annoin linkin,
kirjoitin näin:
Ensin tulee
Jumalan Sana eli Evankeliumi,
johon sisältyy Jumalan voima.
Jos otamme sen vastaan,
niin me synnymme
uudesti/ylhäältä Hengestä
Jumalan lapsiksi
ja tulemme itse kukin
yhdeksi jäseneksi
Kristuksen Ruumiissa.
Meillä on nyt
ἐξουσία = voima/valta/oikeus
eksūsia
Tämä voima/valta
merkitsee Jumalanlapsioikeutta.
Meidät on nyt adoptoitu
Jumalan lapsiksi.- Anonyymi00014
kalamos kirjoitti:
kirjoitin näin:
Ensin tulee
Jos otamme sen vastaan,
niin me synnymme
Jumalan lapsiksi
ja tulemme itse kukin
yhdeksi jäseneksi
Kristuksen Ruumiissa.
Meillä on nyt
eksūsia
Tämä voima/valta
Meidät on nyt adoptoitu
Jumalan lapsiksi.Adoptoiduilla on biologisten vanhempiensa perimä. Vanhassa liitossa Jumalan kansa, Israel oli uudesti syntymättömiä. Vanhan liiton Jumalan kansaa voi kutsua adoptoiduiksi. Sen sijaan uudessa liitossa Jumalan kansa on uudesti syntyneitä, Jumalan 'biologisia' lapsia. Heillä on Jumalan perimä. Uuden liiton uskovat ovat "me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten".
- Anonyymi00015
kalamos kirjoitti:
kirjoitin näin:
Ensin tulee
Jos otamme sen vastaan,
niin me synnymme
Jumalan lapsiksi
ja tulemme itse kukin
yhdeksi jäseneksi
Kristuksen Ruumiissa.
Meillä on nyt
eksūsia
Tämä voima/valta
Meidät on nyt adoptoitu
Jumalan lapsiksi.Kalamos!
Tämä ei ole saivartelua eikä pikkuasiaan puuttumista.
Tämä on vakava teologinen kysymys. Kuten sinulle
on nyt ilmoitettu, on suuri ero Vanha liiton Jumalan
kansalla ja uuden liiton Jumalan kansalla.
Vanha liiton kansa oli uudestisyntymättömiä ihmisiä.
Uudessa liitossa Jumala synnyttää uusia ihmisiä, joista
Kristuksen Jeesuksen apostoli Paavali kirjoittaa. He ovat
uusia luomuksia Kristuksessa Jeesuksessa. Vanha syntinen
aatu/eeva, perkeleen lapsi, on kadonnut, kuollut.
Toivottavasti se on myös haudattu ja vainajasta on siten
päästy eroon. Uusi lapsi on tullut Perkeleen lapsen tilalle.
Paavali siis toteaa, että vanha syntinen aatu/eeva on kuollut
ja uusi ihminen on syntynyt Jumalasta Jumalan lapseksi.
2 Kor 5:14.
Sitten Paavali kehottaa meitä: "Niinpä emme enää tunne
ketään lihan mukaan. Jos olemmekin tunteneet Kristuksen
lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne. Jos siis
joku on Kristuksessa, hän on uusi luomus. Vanha on kadonnut
uusi on tullut tilalle." 2 Kor 5:16-17.
Emme enää tunne ketään lihan mukaan, siis sen vanhan
syntisen aatun/eevan mukaan vanhana syntisenä ihmisenä.
Uskovat ovat vuosisatoja, niin, -vuosituhansia, uskoneet
ja käsittäneet uskovat Jumalan lapsiksi, jotka ovat syntyneet
Hänestä, Sanasta ja Hengestä uusiksi ihmisiksi. Nyt sinä
toistamiseen väität Jumalan adoptoivan meidät lapsikseen.
Tämä ei ole pieni vähäpätöinen oppikysymys.
Jos Jumala adoptoi minut lapsekseen, olen yhä Perkeleen lapsi
jonka Jumala on ottanut omakseen adoptiossa. Silloin minulla
on Perkeleen perimä ja olen syntinen uskova.
Mvh J - K Anonyymi00015 kirjoitti:
Kalamos!
Mvh J - KEnsin tulee
Jos otamme sen vastaan,
niin me synnymme
Jumalan lapsiksi
ja tulemme itse kukin
yhdeksi jäseneksi
Kristuksen Ruumiissa.
Meillä on nyt
eksūsia
Tämä voima/valta
Meidät on nyt adoptoitu
Jumalan lapsiksi.
"Alussa oli Sana...
Totinen Valkeus...
kaikille, jotka ottivat hänet vastaan,
hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi,
niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta,
vaan Jumalasta."- Anonyymi00023
kalamos kirjoitti:
Ensin tulee
Jos otamme sen vastaan,
niin me synnymme
Jumalan lapsiksi
ja tulemme itse kukin
yhdeksi jäseneksi
Kristuksen Ruumiissa.
Meillä on nyt
eksūsia
Tämä voima/valta
Meidät on nyt adoptoitu
Jumalan lapsiksi.
"Alussa oli Sana...
Totinen Valkeus...
vaan Jumalasta."Nyt todistit itse itseäsi vastaan kalamos.
Tuossa lisäämässäsi lainauksessa sanotaan selvästi, että SYNTYNEET, ei adoptoitu !
" jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta,
vaan Jumalasta."
Mutta kaiken kaikkiaan tämä kalamos on rekennellut oppirakennelman joka menisi läpi niin vapaiden suuntien uskoville, kuin myös kirkkokuntalaisille ja sitten hän on lisäillyt siihen näitä "omia hienoja löytöjään", jostain yhdestä sanasta tai sen merkityksestä.
Tämä on siis sitä ihan samaa ns. teologista touhua, eli jumaluustiedettä, jossa siis ei ole Henkeä, vaan koko homma perustuu siis ihmis järjen ja "viisauden" tulkintoihin.
Mutta näillä alkukielen käännös kikkailuilla hän siis vain yrittää esittää ylen Hengellistä, vaikka ei sitä todellakaan ole, vaan on vain luonnollinen ihminen joka harrastaa uskontoa.
Siis kalamos on vain teologi / kirjanoppinut, vailla Pyhää Henkeä ja siten vailla Hengen opetusta.
Kalamos siis kuuluu tähän ryhmään:
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden,
Eli kalamos on oikeasti uskosta osaton, joka vain yrittää esittää uskovaa.
Ja hän on täällä vain eksyttämässä nuoria uskovia, kerätäkseen itselleen seuraajia. - Anonyymi00024
Anonyymi00015 kirjoitti:
Kalamos!
Mvh J - KÄlä Mvh J - K yritä olla opettaja ja opettaa, kun et vielä itse asioita kyllin ymmärrä !
Kirjoitit taas valhetta ja puppua ihan itse:
--------------------------------------
" Tämä ei ole saivartelua eikä pikkuasiaan puuttumista.
Kristuksen Jeesuksen apostoli Paavali kirjoittaa. "
------------------------
Lakiliiton aikana jokaisella voidellulla oli Pyhä Henki !
Israelin kuninkailla oli Pyhä Henki, kuten Herran palvelijoilla esim. profeetoilla !
Lisäksi leeviläiset papit olivat ennalta valittuja ja voideltuja !
Jotta et turhaan ala vänkäämään vastaan, niin luetaan nyt ihan yhdessä vähän edes sitä Raamattua ja mitä se sanoo esim. leeviläisistä papeista:
1. Piet. 2:9 Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
Tuossa siis verrataan yksi yhteen uuden liiton uudestisyntyneitä lakiliiton papistoon !
No, niistä muista monista voidelluista yksi esimerkki:
1. Sam. 16:14 Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
Eli vaikka siis käytetäänkin eri nimitystä lakiliiton pyhistä, eli voidellut /pyhät, niin ihan samoin heillä oli Pyhä Henki ! - Anonyymi00030
kalamos kirjoitti:
Ensin tulee
Jos otamme sen vastaan,
niin me synnymme
Jumalan lapsiksi
ja tulemme itse kukin
yhdeksi jäseneksi
Kristuksen Ruumiissa.
Meillä on nyt
eksūsia
Tämä voima/valta
Meidät on nyt adoptoitu
Jumalan lapsiksi.
"Alussa oli Sana...
Totinen Valkeus...
vaan Jumalasta."Etkö löydä uudesta Testamentista yhtään adoptiokohtaa,
jossa selvästi sanotaan Jumalan adoptoivat lapsensa?
Kuitenkin toistat jatkuvasti adoptio "ideaa".
Mielestäni sinun tulee rohkeasti ja rehellisesti tunnustaa,
että olet erehtynyt tässä adoptio asiassa. Voit sen tehdä
koska Raamattu todistaa, että me kaikki erehdymme
sanoissamme joissakin kohtaa. Ja koska sinulla on paljon
hyvää tekstiä. Niin jos jossakin kohtaa tunnustaa erheensä,
se on pientä kokonaisuuden huomioon ottaen.
Joka tapauksessa totuus on, että
Jumalalla ei ole yhtään adoptiolasta. Hänellä on vain
Hänestä syntyneitä uusi luomuksia, Jumalan omia lapsia.
Mutta ymmärrän, että voi olla vaikea tunnustaa, että
olen erehtynyt ja pyytää anteeksi, että olen opettanut
väärin tässä asiassa. Ehkä tässä tapauksessa Jumala
koettelee sinun nöyryyttäsi koska uskon sinun olevan
vilpitön siinä, mitä kirjoitat.
Sinulla on paljon hyvää tekstiä, joita monet epävakaat
ymmärtämättömät ihmiset vääntävät kieroon, kuten
muitakin kirjoituksia. Mutta sinun tulisi myös ojentautua
niiden neuvojen mukaan, jotka neuvovat sinua kirjottamaan
pitempiä virkkeitä, siis tänne leveämpiä tekstejä. Silloin
kirjoituksiasi on helpompaa ja mukavampaa lukea.
Minä olen siellä jossakin keskipaikkeilla koska en kirjoita
kokopitkiä rivejä vaan puolipitkiä rivejä. Uskon, että tämä
tapa kirjottaa on parempi kuin muutaman sanan rivit.
Mvh J - K Anonyymi00030 kirjoitti:
Etkö löydä uudesta Testamentista yhtään adoptiokohtaa,
jossa selvästi sanotaan Jumalan adoptoivat lapsensa?
Kuitenkin toistat jatkuvasti adoptio "ideaa".
Mielestäni sinun tulee rohkeasti ja rehellisesti tunnustaa,
että olet erehtynyt tässä adoptio asiassa. Voit sen tehdä
koska Raamattu todistaa, että me kaikki erehdymme
sanoissamme joissakin kohtaa. Ja koska sinulla on paljon
hyvää tekstiä. Niin jos jossakin kohtaa tunnustaa erheensä,
se on pientä kokonaisuuden huomioon ottaen.
Joka tapauksessa totuus on, että
Jumalalla ei ole yhtään adoptiolasta. Hänellä on vain
Hänestä syntyneitä uusi luomuksia, Jumalan omia lapsia.
Mutta ymmärrän, että voi olla vaikea tunnustaa, että
olen erehtynyt ja pyytää anteeksi, että olen opettanut
väärin tässä asiassa. Ehkä tässä tapauksessa Jumala
koettelee sinun nöyryyttäsi koska uskon sinun olevan
vilpitön siinä, mitä kirjoitat.
Sinulla on paljon hyvää tekstiä, joita monet epävakaat
ymmärtämättömät ihmiset vääntävät kieroon, kuten
muitakin kirjoituksia. Mutta sinun tulisi myös ojentautua
niiden neuvojen mukaan, jotka neuvovat sinua kirjottamaan
pitempiä virkkeitä, siis tänne leveämpiä tekstejä. Silloin
kirjoituksiasi on helpompaa ja mukavampaa lukea.
Minä olen siellä jossakin keskipaikkeilla koska en kirjoita
kokopitkiä rivejä vaan puolipitkiä rivejä. Uskon, että tämä
tapa kirjottaa on parempi kuin muutaman sanan rivit.
Mvh J - KSelvitetään nyt ensin tuo esille tuomani. Johanneksen alkulauseessa
on selkeä ilmoitus siitä,
miten meistä tulee Jumalan lapsia.- Anonyymi00034
kalamos kirjoitti:
Selvitetään nyt ensin tuo esille tuomani. Johanneksen alkulauseessa
on selkeä ilmoitus siitä,
miten meistä tulee Jumalan lapsia.Missä siellä on adoptio? Minä en sitä siellä näe.
Siellähän nimenomaan sanotaan uskovan syntyneen
Jumalasta. Jumalan ei tarvitse adoptoida omaa
lastaan.
"He eivät ole syntyneet verestä, eivät lihan tahdosta
eivätkä miehen tahdosta, vaan Jumalasta." RK
Jumalan Sana uskottuna ja vastaan otettuna synnyttää
ihmisen uudesti ylhäältä Jumalasta Jumalan lapseksi.
Hän on uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa. Vaha
aatu/eeva on poistunut, kuollut, ja toivottavasti myös
kuopattu, ja uusi ihminen on tullut tilalle.
Uutta ihmistä, Jumalasta syntynyttä Jumalan lasta
edustaa tämä uusi luomus. Jumala kehottaa meitä
tuntemaan itsemme ja toisemme sen uuden mukaan,
ei sen vanhan syntisen aatu/eeva paskiaisen mukaan.
2 Kor 5:11-17.
Miksi näin? No siksi, koska se paskiainen on kuollut
ja uusi ihminen on syntynyt Jumalasta. Kuollut ei voi
edustaa ketään. Kuollut mikä kuollut. Kiitetään Jumalaa
siitä, että pääsimme siitä paskiaisestamme eroon ja saimme
aloittaa uutena ihmisenä uuden elämän Jumalan kanssa
Hänen yhteydessään.
Kuten edellä jo sanoin; toivon mukaan se kuollut paskiainen
on haudattu kasteen hautaan, niin silloin pääsimme lopullisesti
siitä eroon. Kuka tahtoo pitää vainajaa mukanaan ja esitellä sitä?
Mvh J - K Anonyymi00034 kirjoitti:
Missä siellä on adoptio? Minä en sitä siellä näe.
Siellähän nimenomaan sanotaan uskovan syntyneen
Jumalasta. Jumalan ei tarvitse adoptoida omaa
lastaan.
"He eivät ole syntyneet verestä, eivät lihan tahdosta
eivätkä miehen tahdosta, vaan Jumalasta." RK
Jumalan Sana uskottuna ja vastaan otettuna synnyttää
ihmisen uudesti ylhäältä Jumalasta Jumalan lapseksi.
Hän on uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa. Vaha
aatu/eeva on poistunut, kuollut, ja toivottavasti myös
kuopattu, ja uusi ihminen on tullut tilalle.
Uutta ihmistä, Jumalasta syntynyttä Jumalan lasta
edustaa tämä uusi luomus. Jumala kehottaa meitä
tuntemaan itsemme ja toisemme sen uuden mukaan,
ei sen vanhan syntisen aatu/eeva paskiaisen mukaan.
2 Kor 5:11-17.
Miksi näin? No siksi, koska se paskiainen on kuollut
ja uusi ihminen on syntynyt Jumalasta. Kuollut ei voi
edustaa ketään. Kuollut mikä kuollut. Kiitetään Jumalaa
siitä, että pääsimme siitä paskiaisestamme eroon ja saimme
aloittaa uutena ihmisenä uuden elämän Jumalan kanssa
Hänen yhteydessään.
Kuten edellä jo sanoin; toivon mukaan se kuollut paskiainen
on haudattu kasteen hautaan, niin silloin pääsimme lopullisesti
siitä eroon. Kuka tahtoo pitää vainajaa mukanaan ja esitellä sitä?
Mvh J - KSiinä kohdassa,
kun...
Jeesus antaa
OIKEUDEN
tulla Jumalan lapseksi.- Anonyymi00042
kalamos kirjoitti:
Siinä kohdassa,
kun...
Jeesus antaa
OIKEUDEN
tulla Jumalan lapseksi.Minä, ja lukemattomat muut uskovat, ovat tähän
asti uskoneet olevansa Jumalan lapsia. Nyt sinä
sanot, ettei niin ole, vaan me olemme toisen isän
lapsia, jotka Jumala on ottanut adoptiossa omakseen.
Tämä on adoptiossa väistämätöntä ja adoption
seuraus; adoptoitu lapsi ei ole minun siemenestä
eikä ole saanut alkuaan minusta, ei myöskään
puolisostani. Hänessä on silloin toisen perimä.
Oleme siis sen toisen lapsia ja Jumala leikkii
isäämme?
Sinun oppisi Jumalan adoptiolapsesta, käsitykseni
mukaan, mitätöi uudesti syntymisen ja uuden luomuksen.
Mihin sinä panet jakeen 13 sekä 2 Kor 5:11-18
jakeet ja niiden sanoman? Niissä ei ole, eikä niistä
voida lukea, adoptiota. Tässä menet yli sen, mitä
on Kirjoitettu, - olettamukseen. Vähän samalla
tavalla kuin vauvakasteen kannattajat olettavat,
että perhekuntien kasteessa oli pieniä lapsia,
vaikka sitä ei ole Raamattuun Kirjoitettu.
Rehellisesti voin todeta, että olen suuresti hämmästynyt
sinun opistasi tässä asiassa. Ja siitä, että et perustele
sitä vakuttavasti, oikestaan et ollenkaan, vain väittämillä,
jotka eivät nouse Sanasta. Joh 1. luvussa eikä luvussa
kolme ole adoptiota. Eikä varsinkaan 2 Kor 5. luvussa.
Yleensä annat ymmärtää, että pyrit pysymään Sanassa,
mutta tässä kohtaa et pysy Sanassa.
Mvh J - K Anonyymi00042 kirjoitti:
Minä, ja lukemattomat muut uskovat, ovat tähän
asti uskoneet olevansa Jumalan lapsia. Nyt sinä
sanot, ettei niin ole, vaan me olemme toisen isän
lapsia, jotka Jumala on ottanut adoptiossa omakseen.
Tämä on adoptiossa väistämätöntä ja adoption
seuraus; adoptoitu lapsi ei ole minun siemenestä
eikä ole saanut alkuaan minusta, ei myöskään
puolisostani. Hänessä on silloin toisen perimä.
Oleme siis sen toisen lapsia ja Jumala leikkii
isäämme?
Sinun oppisi Jumalan adoptiolapsesta, käsitykseni
mukaan, mitätöi uudesti syntymisen ja uuden luomuksen.
Mihin sinä panet jakeen 13 sekä 2 Kor 5:11-18
jakeet ja niiden sanoman? Niissä ei ole, eikä niistä
voida lukea, adoptiota. Tässä menet yli sen, mitä
on Kirjoitettu, - olettamukseen. Vähän samalla
tavalla kuin vauvakasteen kannattajat olettavat,
että perhekuntien kasteessa oli pieniä lapsia,
vaikka sitä ei ole Raamattuun Kirjoitettu.
Rehellisesti voin todeta, että olen suuresti hämmästynyt
sinun opistasi tässä asiassa. Ja siitä, että et perustele
sitä vakuttavasti, oikestaan et ollenkaan, vain väittämillä,
jotka eivät nouse Sanasta. Joh 1. luvussa eikä luvussa
kolme ole adoptiota. Eikä varsinkaan 2 Kor 5. luvussa.
Yleensä annat ymmärtää, että pyrit pysymään Sanassa,
mutta tässä kohtaa et pysy Sanassa.
Mvh J - K"Mutta kaikille,
jotka ottivat hänet vastaan,
hän antoi oikeuden
tulla Jumalan lapsiksi"
Ohitit tämän esille tuomani.
Olettaisin Sinun edustavan
ratkaisukristillisyyttä.
Tuossa kohdassa tapahtuu ratkaisu.
Uudestisyntyminen tapahtuu vasta
sen jälkeen.
Jokainen ihminen on Jumalan lapsi
syntyessään.
Ja kuitenkin maan päällä on
Johanneksen mukaan
Jumalan lapsia
ja
perkeleen lapsia.
Ja niin meidät täytyy
Jeesuksen sanojen mukaan
palauttaa sellaisiki kuin lapset ovat.
Meidän täytyy syntyä UUDESTI.
Tämä tapahtuu,
kun me käännymme eli tulemme
samaan mielenmuutokseen,
johon tuhlaajapoikakin tuli.
Ja Isä palautti hänet jälleen
omaksi pojakseen,
ja sinetöi asian puettamalla
hänet parhaisiin vaateisiin
ja antamalla sormuksen
hänen sormeensa
ja kengät jalkoihinsa.
Synteihinsä kuollut
oli nyt taas elävä.
Johanneksen evankeliumin
alkulauseessa oleva katkelma
etenee vaiheittain
juuri tämän kaavan mukaan.
- Anonyymi00016
kukaan ei ole uudestisyntynyt ennenkuin Pyhä Henki saa tehdä sen työn yksilössä.
Jokaisen on omakohtaisesti etsittävä ja löydettävä jumalasuhde, mikään kirkko ei mikään joukko ei syntyperä eikä rituaalit ei sitä tee!- Anonyymi00020
Puhut turhanpäiväistä hölötystä, vailla Jumalan tuntemusta, Mvh J - K. Vanhan liiton pyhät eivät olleet uudesti syntyneitä Jumalan lapsia, vaan päinvastoin Sana todistaa:
Sillä me olemme muukalaisia ja vieraita sinun edessäsi, niinkuin kaikki meidän isämmekin...Daavd todistaa olevansa uudesti syntymätön: umala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki.
Jos ja kun ette tunne edes eroa vanhan liiton ja uuden välilä, niiin miksi esiinnyt suurena ja kaiken tietävänä opettajana! - Anonyymi00045
Anonyymi00020 kirjoitti:
Puhut turhanpäiväistä hölötystä, vailla Jumalan tuntemusta, Mvh J - K. Vanhan liiton pyhät eivät olleet uudesti syntyneitä Jumalan lapsia, vaan päinvastoin Sana todistaa:
Sillä me olemme muukalaisia ja vieraita sinun edessäsi, niinkuin kaikki meidän isämmekin...Daavd todistaa olevansa uudesti syntymätön: umala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki.
Jos ja kun ette tunne edes eroa vanhan liiton ja uuden välilä, niiin miksi esiinnyt suurena ja kaiken tietävänä opettajana!Tähän pitää puuttua !
-------------------------------
" Puhut turhanpäiväistä hölötystä, vailla Jumalan tuntemusta, Mvh J - K. Vanhan liiton pyhät eivät olleet uudesti syntyneitä Jumalan lapsia, vaan päinvastoin Sana todistaa:
Jos ja kun ette tunne edes eroa vanhan liiton ja uuden välilä, niiin miksi esiinnyt suurena ja kaiken tietävänä opettajana! "
--------------------------------
Daavid ei muka ollut voideltu, eli hänellä ei muka ollut Pyhää Henkeä ?
Sitäkö halusit sanoa ja oletko ihan tosissasi ?
Tässä viittamasi Raamatunkohta:
10 Ja Daavid kiitti Herraa koko seurakunnan läsnäollessa; Daavid sanoi: "Ole kiitetty, Herra, meidän isämme Israelin Jumala, iankaikkisesta iankaikkiseen.
11 Sinun, Herra, on suuruus ja väkevyys ja loisto ja kunnia ja kirkkaus, sillä sinun on kaikki taivaassa ja maan päällä. Sinun, Herra, on valtakunta, ja sinä olet korotettu kaiken pääksi.
12 Rikkaus ja kunnia tulevat sinulta, sinä hallitset kaikki, ja sinun kädessäsi on voima ja väkevyys. Sinun vallassasi on tehdä mikä tahansa suureksi ja väkeväksi.
13 Me siis kiitämme sinua, meidän Jumalaamme; me ylistämme sinun ihanaa nimeäsi.
14 Sillä mitä olen minä, ja mitä on minun kansani, kyetäksemme antamaan tällaisia vapaaehtoisia lahjoja? Vaan kaikki tulee sinulta, ja omasta kädestäsi olemme sen sinulle antaneet.
15 Sillä me olemme muukalaisia ja vieraita sinun edessäsi, niinkuin kaikki meidän isämmekin; niinkuin varjo ovat meidän päivämme maan päällä eikä ole, mihin toivonsa panna.
16 Herra, meidän Jumalamme, kaikki tämä runsaus, jonka me olemme hankkineet rakentaaksemme temppelin sinulle, sinun pyhälle nimellesi, on sinun kädestäsi, ja sinun on kaikki tyynni.
17 Ja minä tiedän, Jumalani, että sinä tutkit sydämen ja mielistyt vilpittömyyteen. Vilpittömällä sydämellä minä olen antanut kaikki nämä vapaaehtoiset lahjat, ja nyt minä olen ilolla nähnyt, kuinka sinun täällä oleva kansasi on antanut sinulle vapaaehtoiset lahjansa.
18 Herra, meidän isäimme Aabrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala, säilytä tällaisina ainiaan kansasi sydämen ajatukset ja aivoitukset ja ohjaa heidän sydämensä puoleesi.
19 Ja anna minun pojalleni Salomolle ehyt sydän noudattamaan sinun käskyjäsi, todistuksiasi ja säädöksiäsi, toimittamaan kaikki tämä ja rakentamaan tämä linna, jota varten minä olen valmistuksia tehnyt."
20 Sitten Daavid sanoi kaikelle seurakunnalle: "Kiittäkää Herraa, Jumalaanne". Ja kaikki seurakunta kiitti Herraa, isiensä Jumalaa, ja he kumartuivat maahan ja osoittivat kunniaa Herralle ja kuninkaalle.
Ja jos Daavidilla ei ollut Pyhää Henkeä, niin silloinhan Raamatusta tulisi poistaa kaikki se, mitä Daavid on kirjoittanut, esim paljon psalmeja.
Siis Raamatussa on vain tähän perustuvia kirjoituksia:
15 ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.
Eli jos noin uskot, kuin sanot, niin kaikki Raamatussa olevat Daavidin kirjoitukset tulisi hylätä epäpyhinä.
Siis kun sinun mukaasi ne eivät siis ole syntyneet Jumalan Hengen vaikutuksesta.
Tajuatko sinä itse ollenkaan sitä, että mitä menit varmaksi väittämään ?
Tunnustatko oman virheeesi rehdisti ja korjaatko käsityksiäsi tässä asiassa ?
- Anonyymi00017
mmekö lue mm, jokainen joka huutaa avuksensa HERRAN Nimeä pelastuu!
Herran Nimeä ei kukaan huuda huvikseen taikka pilamielessä vaikka kuulemmekin koko ajan suomessakin kaikenikäsiten huutavan ...voi jeesus, ja vieläkin useimmin voi ...ittu nämä eivät tiedä aiheesta mitään vaikka ovat kastettuja ripitettyjä ja kirkkoveron maksajia, he ovat niin jumalattomia pakanoita kuin olla voi !
ihmisyksilön on tultava syntiseksi evankeliumin sanasta ja hätäännyttävä sielunsa kohtalosta, joka johtaa joko paatumukseen, taikka Herran Nimen avuksi huutamiseen!- Anonyymi00018
>>>ihmisyksilön on tultava syntiseksi evankeliumin sanasta ja hätäännyttävä sielunsa kohtalosta, joka johtaa joko paatumukseen, taikka Herran Nimen avuksi huutamiseen!<<<
Tuollaisia lyhyitä selviä totuuksia ja kommentteja, joita ei voi käsittää väärin, eikä vääntää kieroon, odotetaan näiltä palstan opettajilta. Mutta se tuntuu olevan kovan työn takana, tämä lypsäminen.
- Anonyymi00019
niin me olemme suomalaiset uudenliiton aikaa eläviä pakanoita, eikä meitä koske vanhasta liitosta mitään muuta kuin perusopetusta kaikille ihmisille, koska lähes kaikki siellä on Jumalan valitseman kansan ja itse Jumalan välistä liittoa ja oppia koskien aikaa ja ikuisuutta.
uudenliiton ihmisille kuuluu apostolinen evankeliumi, sen vastaanottaminen henkkilökohtaisesti, sekä eläminen sen velvoitusten mukaan, siinä kaikki.
kaikenlainen saivartelu laista ja israelille kuuluvista asioista on turhaa ja vie pimeyteen vaikka millä tavalla ja tasolla. - Anonyymi00021
Ai, miten niin: "uudenliiton aikaa eläviä pakanoita" Paavali kirjoitti: Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin. Mennyt muoto, "olitte pakanoita"
- Anonyymi00046
Suomalaiset on aina pakanoita uskoi tai ei.
Jos et ole juutalainen olet pakana. - Anonyymi00063
Anonyymi00046 kirjoitti:
Suomalaiset on aina pakanoita uskoi tai ei.
Jos et ole juutalainen olet pakana.Onko israel(ilaiset), Jaakobin pojat, pakanoita?
- Anonyymi00077
Anonyymi00063 kirjoitti:
Onko israel(ilaiset), Jaakobin pojat, pakanoita?
Uudestisyntymättömät juutalaiset ovat UTn mukaan Haagarin jälkeläisiä.
Gal.4
22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
25 sillä HAAGAR on Siinain vuori Arabiassa ja VASTAA NYKYISTÄ JERUSALEMIA, joka elää orjuudessa lapsineen.
26 Mutta se Jerusalem, joka YLHÄÄLLÄ ON, on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME.
28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niin kuin Iisak oli.
29 Mutta niin kuin LIHAN MUKAAN SYNTYNYT silloin vainosi HENGEN MUKAAN SYNTYNYTTÄ, niin nytkin.
30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "AJA POIS ORJATAR (=Haagar-Israel) POIKINENSA; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.
Room. 2
28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
29 vaan se on juutalainen, joka SISÄLLISESTI on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus HENGESSÄ, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
Joh. 1:47
Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, OIKEA ISRAELILAINEN, jossa ei vilppiä ole!" - Anonyymi00080
Anonyymi00077 kirjoitti:
Uudestisyntymättömät juutalaiset ovat UTn mukaan Haagarin jälkeläisiä.
Gal.4
22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
25 sillä HAAGAR on Siinain vuori Arabiassa ja VASTAA NYKYISTÄ JERUSALEMIA, joka elää orjuudessa lapsineen.
26 Mutta se Jerusalem, joka YLHÄÄLLÄ ON, on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME.
28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niin kuin Iisak oli.
29 Mutta niin kuin LIHAN MUKAAN SYNTYNYT silloin vainosi HENGEN MUKAAN SYNTYNYTTÄ, niin nytkin.
30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "AJA POIS ORJATAR (=Haagar-Israel) POIKINENSA; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.
Room. 2
28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
29 vaan se on juutalainen, joka SISÄLLISESTI on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus HENGESSÄ, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
Joh. 1:47
Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, OIKEA ISRAELILAINEN, jossa ei vilppiä ole!"Juutalaiset ovat Juudaasta, sitten on vielä ne 11 veljestä.
- Anonyymi00022
Pyhän Hengen sinetti ja kaste Hengessä Kristukseen ovat yksi ja sama asia. Se on uudestisyntyminen.
Pyhällä Hengellä täyttyminen on eri asia, joskin nämä voivat tapahtua yhtä aikaa.
Pyhän Hengen lahja on Hengellä täyttyminen.- Anonyymi00025
Uskoon tulossa tapahtuu uudestisyntyminen ylhäältä
Jumalasta, Sanasta ja Hengestä, Jumalan lapseksi.
Silloin Jumala panee häneen Pyhän Hengen sinetin,
tai sinetiksi. Se on etumaksua ja riittää pelastumiseen.
Ef 1:13-14 olitte kuulleet evankeliumin ja uskoneet sen,
"pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki." Tämä Hengen
sinetti on perintömme vakuutena ja Jumalan omaisuuden
lunastamiseksi.
Room 8:23 "me, joilla on Hengen esikoislahja"
Ef 4:30 Pyhä Henki annettu sinetiksi lunastuksen päivää varten.
Sitten Jumala tahtoo tulla Pyhässä Hengessä uskovien yhteyteen
ulkoisesti ja yksilöuskoviin ihmisiin sisäisesti elämään ja asumaan
heidän luonaa ja heissä. Hän tahtoo hallita, johdattaa ja opettaa
uskovaa sisältäpäin, ei vain ulkoisesti. Miksi näin, ilmenee
seuraavista Jumalan Sanan ilmoituksista
(Joh 14:18, 23,26-27, 15:26, Apt 1:8, 2:1-4).
Tämä tapahtui opetuslapsille helluntaipäivänä.
Heidän on täytynyt olla jo uudestisyntyneitä koska Jeesus
oli aikaisemmin puhaltanut Pyhän Hengen heihin "Ottakaa
Pyhä Henki". Tämän Hän teki heille ylösnousemuksensa
jälkeen. Huomattavaa on myös, että Hän antoi siinä yhteydessä
heille tehtävän: Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin minäkin
lähetän teidät" (Joh 20:19-23). Jeesus ei valtuuta eikä lähetä
uudestisyntymättömiä todistamaan Hänestä.
Siitä huolimatta, että Jeesus oli jo puhaltanut heihin
Pyhän Hengen, opetuslasten tuli odottaa Jeesuksen
lupaamaa Pyhän Hengen vuodatusta neljäkymmentä päivää.
Kun sitten opetuslapset, 120 hlö, saivat Pyhän Hengen,
Pyhä Henki tuli huoneeseen ja täytti sen läsnäolollaan.
Sitten samaan aikaa he kaikki täyttyivät Pyhällä Hengellä.
Ymmärtääkseni silloin Jumala tuli seurakuntaa ja yksilöuskoviin
kulkemaan heidän kanssaan ulkoisesti ja sisäisesti.
Siinä tapahtui nämä kolme:
1. Jumala tuli uskovien yhteyteen Pyhässä Hengessä.
Merkitsee: Jumalan läsnäoloa uskovien yhteydessä.
"Missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni.
siellä minä olen heidän keskellään" (Matt 18:20).
2. Jeesus kastoi yksilöuskovat Pyhässä Hengessä Jumalan
läsnäoloon (Apt 1:5). Merkitsee: Jumalan läsnäoloa
yksilöuskovan elämässä, - koska Pyhä Henki on Jumala.
3. Opetuslapset täytettiin Pyhällä Hengellä. Merkitsee:
Pyhä Henki tuli heihin sisäisesti asumaan. "Minä teissä ja te
minussa" (Joh 14:20, 15:4). Kristus on Henki (Room 8:9-10,9:5)
Jeesus on Henki, Pyhä Henki ja Jumala (Apt 16:6-10).
Mvh J - K - Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
lunastamiseksi.
Mvh J - KMvh J - K, puhut kavaluutta. Sinulle pyhä henki on kolmas jumalan persoona, ei itse jumala, vaan jonkinlainen henki vain!
- Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
lunastamiseksi.
Mvh J - KHokemat eivät tuo Jeesuksen läsnäoloa, vaan Jeesuksen pitää olla keskellä.
- Anonyymi00032
Anonyymi00026 kirjoitti:
Mvh J - K, puhut kavaluutta. Sinulle pyhä henki on kolmas jumalan persoona, ei itse jumala, vaan jonkinlainen henki vain!
Mielestäni todistan em. kirjoituksessa, kuten myös
sivustollani, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Jumalaksi.
Siksi kirjoitan myös Pyhä Henki isoilla alkukirjaimilla.
Mvh J - K - Anonyymi00035
Anonyymi00025 kirjoitti:
lunastamiseksi.
Mvh J - KOlet pihalla kuin lumiukko ja sinulla on tarve kirjoittaa pitkiä viestejä ja pyrkiä opettamaan muita vaikka et itse ymmärrä asioita.
- Anonyymi00039
Anonyymi00035 kirjoitti:
Olet pihalla kuin lumiukko ja sinulla on tarve kirjoittaa pitkiä viestejä ja pyrkiä opettamaan muita vaikka et itse ymmärrä asioita.
Koska minä olen mielestäsi ulkona kuin lumiukko,
enkä ymmärrä hengellisiä asioita, ja sinä pystyt sen
arvioimaan, sinulla täytyy olla parempi ymmärrys.
Siksi --
Opeta sinä minua, miten olet nämä asiat käsittänyt,
ja miten ne ovat Raamatussa. Siksihän tämä ketju
on aloitettu, -jotta täällä paremmin tietävät voivat
tuoda vastinetta minun ymmärtämättömiin selityksiin.
1. Uudestisyntyminen, Jumalan lapseus.
2. Pyhän Hengen sinetti, kaste ja täyteys.
3. Jumalan läsnäolo seurakunnassa ja yksilöuskovassa.
Mvh J - K - Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Siksi --
Mvh J - KSinulle on sanottu jo monta kertaa, mutta et ymmärrä.
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Sinulle on sanottu jo monta kertaa, mutta et ymmärrä.
Sellainen lehmä, joka ei anna maitoa, vaikka sitä
kuinka yritetään ruokkia ja lypsää, on kelvoton
lehmä ja se hylätään ja lähetetään teurastamoon.
Mvh J - K - Anonyymi00043
Anonyymi00039 kirjoitti:
Siksi --
Mvh J - KTälläinen ns. alentuva ja siten toista halveksuva kirjoittelu ja käytös ei ole todellakaan uskovaksi itseään nimittävälle hyväksyttävää.
Joten häpeä Mvh J - K ja tee parannus !
Lisäksi sinä itse et tunnu selvästikkään ymmärtävän näitä Hengellisiä perusasioitakaan, joten sinulla ei edes olisi muutenkaan varaa tuollaiseen väärään toimintaan. - Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Tälläinen ns. alentuva ja siten toista halveksuva kirjoittelu ja käytös ei ole todellakaan uskovaksi itseään nimittävälle hyväksyttävää.
Joten häpeä Mvh J - K ja tee parannus !
Lisäksi sinä itse et tunnu selvästikkään ymmärtävän näitä Hengellisiä perusasioitakaan, joten sinulla ei edes olisi muutenkaan varaa tuollaiseen väärään toimintaan.Niin ja sain Sanan sinulle Mvh J - K .
1. Kor. 8:2 Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee
Ja kaiken kaikkiaan et sinä Mvh J - K oikeasti mitään tietoa etsinyt.
Sinä itse kuvittelit jo kaiken oikein tietäväsi ja halusit sillä tiedollasi pullistella.
Vaikka sinun oma ymmäryksesi ei ole riittänyt näissä asioissa, vaan sepustuksesi ovat sekavia, siis puurot ja vellit sinä sekoitat lihojen kanssa älyttömäksi sekasotkuksi. - Anonyymi00047
Anonyymi00044 kirjoitti:
Niin ja sain Sanan sinulle Mvh J - K .
1. Kor. 8:2 Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee
Ja kaiken kaikkiaan et sinä Mvh J - K oikeasti mitään tietoa etsinyt.
Sinä itse kuvittelit jo kaiken oikein tietäväsi ja halusit sillä tiedollasi pullistella.
Vaikka sinun oma ymmäryksesi ei ole riittänyt näissä asioissa, vaan sepustuksesi ovat sekavia, siis puurot ja vellit sinä sekoitat lihojen kanssa älyttömäksi sekasotkuksi.Nyt vaikuttaa siltä että ylennät itsesi kaiken yläpuolelle kun kertoo ettei toinen tajua mitään!
Kerrotko mistä olet saanut tuon pätevyyden? - Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Nyt vaikuttaa siltä että ylennät itsesi kaiken yläpuolelle kun kertoo ettei toinen tajua mitään!
Kerrotko mistä olet saanut tuon pätevyyden?Se nyt vain on yksinkertaisesti niin, että jos ja kun on itse saanut kunnolla opetusta Hengellisistä asioista suoraan Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, niin kyllähän sen selvästi näkee, kun toinen on yhä oppimaton.
Ei siinä ole yhtään mitään itsensä ylentämistä, sillä kuitenkin minä pysyn aina ja loppuun asti oppilaan asemassa itse ja olen yhä lisää ja uutta kaiken aikaa oppimassa.
Sen sijaan tämä Mvh J - K , itse harhoissaan kuvittelee jo paljon ymmärtävänsä, vaikka kaikesta saa lukea sen, ettei hän kunnolla ymmärrä vielä edes noita perusasioita.
Lisäksi hän on selvästi omaksunut kaikki vanhintensa perinnäissäännöt, koettelematta niitä mitenkään.
Ja se todistaa ja kertoo siis paljon siitä kasvamattomuudesta ja oppimattomuudesta.
Siis me voimme nuorina uskovina kasvaa hyvin erilaisissa "perheissä" ja "vanhempamme" itse ovat omaksuneet paljon myös väärää ja valhetta ja eksytystä ja he siis siirtävät sen muka totuutena lapsilleen, eli nuoremmille uskoville, jotka sokeasti luottavat vain vanhempiinsa.
Mutta tulisi tulla aika, että nuori uskova kasvaa saamaan oman Hengellisen ravintonsa suoraan Herralta, eikä olisi enää vain vanhempiensa ruokittavana, jopa imetettävänä, kuten moni surukseni on vuosienkin ja vuosikymmenien jälkeenkin.
Ja siinä vaiheessa kun uskova siis saa oman Hengen ravintonsa suoraan Herralta Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla, niin niiden vanhempien perinnäissääntöjen valheiden tulisi paljastua ja ne paljastuvatkin juuri siten.
Mutta jos on kuten tämän Mvh J - K:n kohdalla, että hän ei ole vielä edes kypsynyt siihen vaiheeseen, niin kaikki se vanhinten syöttämä väärä ja valhe ja harhaopit ovat hänellä yhä rasitteena.
Ymmärrätkö nyt tätä asiaa ?
Siis minä itse olen käynyt tämän läpi uskon elämässäni, ja olen saanut hyljätä paljon valhetta ja väärää ja eksytystä, jota minulle oli syötetty.
Joten minä sen kautta ja vuoksi kyllä erotan sen, kuka todella jotakin jo ymmärtää, ja kuka taas ei. - Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Se nyt vain on yksinkertaisesti niin, että jos ja kun on itse saanut kunnolla opetusta Hengellisistä asioista suoraan Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, niin kyllähän sen selvästi näkee, kun toinen on yhä oppimaton.
Ei siinä ole yhtään mitään itsensä ylentämistä, sillä kuitenkin minä pysyn aina ja loppuun asti oppilaan asemassa itse ja olen yhä lisää ja uutta kaiken aikaa oppimassa.
Sen sijaan tämä Mvh J - K , itse harhoissaan kuvittelee jo paljon ymmärtävänsä, vaikka kaikesta saa lukea sen, ettei hän kunnolla ymmärrä vielä edes noita perusasioita.
Lisäksi hän on selvästi omaksunut kaikki vanhintensa perinnäissäännöt, koettelematta niitä mitenkään.
Ja se todistaa ja kertoo siis paljon siitä kasvamattomuudesta ja oppimattomuudesta.
Siis me voimme nuorina uskovina kasvaa hyvin erilaisissa "perheissä" ja "vanhempamme" itse ovat omaksuneet paljon myös väärää ja valhetta ja eksytystä ja he siis siirtävät sen muka totuutena lapsilleen, eli nuoremmille uskoville, jotka sokeasti luottavat vain vanhempiinsa.
Mutta tulisi tulla aika, että nuori uskova kasvaa saamaan oman Hengellisen ravintonsa suoraan Herralta, eikä olisi enää vain vanhempiensa ruokittavana, jopa imetettävänä, kuten moni surukseni on vuosienkin ja vuosikymmenien jälkeenkin.
Ja siinä vaiheessa kun uskova siis saa oman Hengen ravintonsa suoraan Herralta Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla, niin niiden vanhempien perinnäissääntöjen valheiden tulisi paljastua ja ne paljastuvatkin juuri siten.
Mutta jos on kuten tämän Mvh J - K:n kohdalla, että hän ei ole vielä edes kypsynyt siihen vaiheeseen, niin kaikki se vanhinten syöttämä väärä ja valhe ja harhaopit ovat hänellä yhä rasitteena.
Ymmärrätkö nyt tätä asiaa ?
Siis minä itse olen käynyt tämän läpi uskon elämässäni, ja olen saanut hyljätä paljon valhetta ja väärää ja eksytystä, jota minulle oli syötetty.
Joten minä sen kautta ja vuoksi kyllä erotan sen, kuka todella jotakin jo ymmärtää, ja kuka taas ei.Et ole vielä ymmärtänyt sitä, että pakanoita kastettiin vedessä ja että Herra käski heitä kastaa. Ja muutakin väärää on sinun herrasi sinulle opettanut. Etkä huomaa sitä miten paisunut olet ja täynnä itseäsi.
- Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
Et ole vielä ymmärtänyt sitä, että pakanoita kastettiin vedessä ja että Herra käski heitä kastaa. Ja muutakin väärää on sinun herrasi sinulle opettanut. Etkä huomaa sitä miten paisunut olet ja täynnä itseäsi.
Nyt sinä sorrut itse pahasti kuvittelemaan jo paljon tietäväsi.
Oleko koskaan lukenut, sitä, mitä pakanoiden apostoli Paavali todisti itse itsestään ja siitä, että mihin Herra hänet oli ohjeistanut ?
1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
Onko tuossa jotakin epäselvää sinulle yhä ?
Luetan nyt sitten yhdessä hieman laajemmin tuo Raamatunkohta !
14 Minä KIITÄN JUMALAA, ETTEN OLE KASTANUT teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
17 Sillä KRISTUS EI LÄHETTÄNYT MINUA KASTAMAAN, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
Keitä nuo olivat, joita Paavali kuitenkin kastoi ?
No, sen aikakauden laikliiton uskovia, jotka siis lakiliiton järjestyksen mukaan kastettiin parannuksen kasteella, ja siten he ottivat Jeesuksen vastaan Vapahtajanaan, heillä oli jo usko Jumalaan ja tieto Isästä ja Pyhästä Hengestä, mutta Jeesus siis ilmoitettiin vasta tuolloin, vaikka toki Hänet jotkut pyhät löysivät jo Kirjoituksista ennen Jeesuksen tuloa maailmaan.
Mutta jos yhä olet erimieltä kanssani, niin selitä sinä nyt nuo selvääkin selvemmät Paavalin sanat ja se, miten Herra itse oli Paavalin ohjeistanut !
Huom. vielä !
Paavali siis KIITTI Jumalaa siitä, ettei hän ollut kastanut kuin nuo ihan muttamat, kaikista uskoontulleista !!!
Miten se sopii sinun omaksumaasi oppirakennelmaan ?
Eikö Paavalin olisi pitänyt hävetä silmät päästään, siis sinun omaksumasi opin mukaan ? - Anonyymi00051
Anonyymi00050 kirjoitti:
Oleko koskaan lukenut, sitä, mitä pakanoiden apostoli Paavali todisti itse itsestään ja siitä, että mihin Herra hänet oli ohjeistanut ?
1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
14 Minä KIITÄN JUMALAA, ETTEN OLE KASTANUT teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
17 Sillä KRISTUS EI LÄHETTÄNYT MINUA KASTAMAAN, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
No, sen aikakauden laikliiton uskovia, jotka siis lakiliiton järjestyksen mukaan kastettiin parannuksen kasteella, ja siten he ottivat Jeesuksen vastaan Vapahtajanaan, heillä oli jo usko Jumalaan ja tieto Isästä ja Pyhästä Hengestä, mutta Jeesus siis ilmoitettiin vasta tuolloin, vaikka toki Hänet jotkut pyhät löysivät jo Kirjoituksista ennen Jeesuksen tuloa maailmaan.
Mutta jos yhä olet erimieltä kanssani, niin selitä sinä nyt nuo selvääkin selvemmät Paavalin sanat ja se, miten Herra itse oli Paavalin ohjeistanut !
Huom. vielä !
Paavali siis KIITTI Jumalaa siitä, ettei hän ollut kastanut kuin nuo ihan muttamat, kaikista uskoontulleista !!!
Eikö Paavalin olisi pitänyt hävetä silmät päästään, siis sinun omaksumasi opin mukaan ?Sinulle on selvitetty asia jo monta kertaa, mutta olet sulkenut itse itsesi totuuden tuntemisen ulkopuolelle. Olet lisäksi narsisti, joten sinun on mahdotonta muuttaa mieltäsi.
- Anonyymi00052
Anonyymi00049 kirjoitti:
Et ole vielä ymmärtänyt sitä, että pakanoita kastettiin vedessä ja että Herra käski heitä kastaa. Ja muutakin väärää on sinun herrasi sinulle opettanut. Etkä huomaa sitä miten paisunut olet ja täynnä itseäsi.
Niin ja se täytynee vielä sanoa, että juurikin Pyhän Hengen opetuksen avulla, minä löysin tuon vesikaste asian.
Eli vapauduin juurikin niistä ns. vanhinten vääristä perinnäissäännöistä.
Tuo asia on muuten paljon laajempi, kuin minkä nyt laitoin, mutta tuon jo tulisi herätellä miettimään ja tutkimaan tuota vesikaste asiaa kunnolla.
Siis moni uskova väittää jopa niin pahasti pieleen, ettei uudestisyntynyt Jumalan lapsi, jolla siis on Pyhä Henki, pelastu ilman ULKOISTA vesikastetta !
Eli ULKOISTA, siksi kun lakiliiton kuvat ja varjot, eli erilaiset pesotkin, olivat vain LIHAN SÄÄNTÖJÄ ja voimassa vain uuden järjestyksen aikaan asti, eli ne ULKOISET PESTO lakkautettiin jo 2000v. sitten.
Uudessa liitossa Hengellisyys on SISÄISTÄ toimintaa, ei enää ulkoisia pesoja sun muita ruoka ja juoma säädöksiä ym ym...
Hepr. 9:10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.
Sanottakoon tässä tiedoksi sekin, että uusiliitto ja lakiliitto olivat tuossa kohtaa päällekkäin voimassa, sillä Jeesuksen ajan lakiliiton pyhillä oli eläissään mahdollisuus siis siirtyä suoraan lakiliitosta uuteen liittoon.
Jumala, Kristuksen profetia sanojen mukaan hävitti temppelin vasta siis v. 70 aikoihin, ja silloin siis lopullisesti lakkautettiin vasta lakiliitto ja sen siten temppelin hävittämisen kautta Jumala teki mahdottomaksi lakiliiton.
Ja lakiliiton lakkauttamisen kuvana siis se temppeli hävitettiin Kristuksen sanojen mukaan niin totaalisesti, ettei kiveäkään saanut jäädä maahan jaottamatta !
Tästä asiasta on PALJON lisää Raamatussa, mutta jatketaan sitten jos sinä jatkat jankkaamistasi, kuten arvelen tapahtuvan. - Anonyymi00053
Anonyymi00050 kirjoitti:
Huom. vielä !
Eikö Paavalin olisi pitänyt hävetä silmät päästään, siis sinun omaksumasi opin mukaan ?Lue tarkemmin, äläkä vouhkaa olemattomia! Paavali kirjoitti: "etten ole kastanut TEISTÄ ketään muita" Paavali oli kastanut korinttolaisista vain Krispuksen ja Gaiuksen sekä Stefanaan perhekunnan.
- Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Lue tarkemmin, äläkä vouhkaa olemattomia! Paavali kirjoitti: "etten ole kastanut TEISTÄ ketään muita" Paavali oli kastanut korinttolaisista vain Krispuksen ja Gaiuksen sekä Stefanaan perhekunnan.
Voisitko sinä itse rauhoittua ja lukea ihan rauhassa edellä kirjoittamani, eli myös tämän:
Ja tämän:
Hepr. 9:10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti. - Anonyymi00056
Anonyymi00051 kirjoitti:
Sinulle on selvitetty asia jo monta kertaa, mutta olet sulkenut itse itsesi totuuden tuntemisen ulkopuolelle. Olet lisäksi narsisti, joten sinun on mahdotonta muuttaa mieltäsi.
Tämä menee taas kerran ala-arvoiseksi touhuksi.
Ei minun nimittely ja haukkuminen muuta Totuutta !
Tuo toimintasi vain kertoo paljon sinusta itsestäsi ja sydämesi tilasta.
Ja kuka se tässä on joka ei kykene edes hetkeä tutkimaan ja miettimään, eikä siten itse kykene muutamaan mieltään ?
Siis minä JO kerroin sen, että saatuani Herralta opetusta, minä tässä asiassa olen JO muutanut mieltäni. - Anonyymi00057
Anonyymi00054 kirjoitti:
Voisitko sinä itse rauhoittua ja lukea ihan rauhassa edellä kirjoittamani, eli myös tämän:
Ja tämän:
Hepr. 9:10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.Kehoitin lukemaa tarkemmin kopiomasi korinttolaiskirjen jakeet.
"niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin" Jeesuksen omien ottama kaste vedessä ei ole peso, vaan kaste on kuva ja vahvistus vanhan elämän taakse jättämisestä ja vanhan ihmisen hautaamisesta. - Anonyymi00058
Anonyymi00054 kirjoitti:
Ja tämän:
Hepr. 9:10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.Sinunko kirjoituksista otan opetusta, mitä muuta...
- Anonyymi00059
Anonyymi00051 kirjoitti:
Sinulle on selvitetty asia jo monta kertaa, mutta olet sulkenut itse itsesi totuuden tuntemisen ulkopuolelle. Olet lisäksi narsisti, joten sinun on mahdotonta muuttaa mieltäsi.
Hänen kanssaan keskustelu ei johda mihinkään hyvään.
Ainoastaan se antaa pahaa mieltä ja harmistuneisuutta.
Hän aiheuttaa hajaannusta siellä, missä hän pääsee
vaikuttamaan. Hän tuo kaaosta, ei järjestystä ja rauhaa.
Hän on omasta mielestään kaikkien yliopettaja ja uskoo,
että hän on saanut Sanan opetuksen Jumalta ja että hänen
tehtävä on oikaista jokaista, joka ei ole hänen kanssaan
samaa mieltä. Kaikki, jotka eivät ole samaa mieltä hänen
kanssaan ovat siten harhaoppisia eksyttäjiä. Vain hän
on oikeassa koska "Pyhä Henki on opettanut häntä", ei
muita.
Hän itse on tämän ilmoittanut joissakin kirjoituksissaan.
Myös hänen käyttäytymisensä ja tekstinsä palstalla
osoittaa samaa, myös tässä ketjussa.
Hän on siis auktoriteetti omasta mielestään koska
"Pyhä Henki on häntä opettanut" ja antanut hänelle
tehtävän ojentaa meitä "ihmisiltä väärän opin saaneita
harhaan johdettuja pimeitä eksyttäjiä".
Jokainen, joka on perehtynyt narsismiin, tietää, että
narsistille on tyypillistä projisoida omat virheet ja pahuus
toiseen ihmiseen. Hän ei kestä nähdä niitä itsessään, niin
hän siirtää ne uhriinsa syyttäen niistä tätä.
Narsistilla ei ole mitään välineitä käsitellä itsessään olevia
syntejä ja pahuutta. Siksi hän siirtää ne toiseen ihmiseen.
Siis se, mistä narsisti syyttää toista, hän on itse siihen
syyllinen. Kun narsisti syyttää uhriaan, hän puhuu juurikin
itsestään. Näin narsisti itse paljastaa millainen ihminen
hän on.
Siis ...
Jos narsisti huomaa itsessään epäluotettavuutta, hän
syyttää uhriaan epäluotettavuudesta. Kun narsisti
huomaa itsessään seksuaalista pettämistä, hän syyttää
uhriaan huorapukiksi tai huoraksi. Kun narsisti syyttää
uhriaan siitä, että hän on saanut oppinsa ihmisiltä
tai kirkkokunnaltaan, ei Jumalalta, hän itse asiassa
todistaa itsestään, ei uhrista.
Narsistin uhri kuunnellessaan narsistia saa tietoa hänestä
millainen ihminen narsisti itse on. Tämän huomaa tälläkin
palstalla. Lukekaamme siis, mitä narsisti kertoo itsestään.
Mvh J - K - Anonyymi00060
Anonyymi00056 kirjoitti:
Tämä menee taas kerran ala-arvoiseksi touhuksi.
Ei minun nimittely ja haukkuminen muuta Totuutta !
Tuo toimintasi vain kertoo paljon sinusta itsestäsi ja sydämesi tilasta.
Ja kuka se tässä on joka ei kykene edes hetkeä tutkimaan ja miettimään, eikä siten itse kykene muutamaan mieltään ?
Siis minä JO kerroin sen, että saatuani Herralta opetusta, minä tässä asiassa olen JO muutanut mieltäni.Siis minä JO kerroin sen, että saatuani Herralta opetusta, minä tässä asiassa olen JO muutanut mieltäni.>>>>
Olet muuttanut mieltäsi väärään suuntaan ja se paljastaa, kuka on herrasi. - Anonyymi00061
Anonyymi00057 kirjoitti:
Kehoitin lukemaa tarkemmin kopiomasi korinttolaiskirjen jakeet.
"niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin" Jeesuksen omien ottama kaste vedessä ei ole peso, vaan kaste on kuva ja vahvistus vanhan elämän taakse jättämisestä ja vanhan ihmisen hautaamisesta.Se on heprealaiskirjeestä eikä tosiaankaan tarkoita vesikastetta vaan juutalaisten pesuja vanhan liiton ja perinnäissääntöjen mukaan.
- Anonyymi00064
Anonyymi00059 kirjoitti:
muita.
hän on.
Siis ...
Mvh J - KOikein sinä sanoit. Tämä on hänestä myös livenä havaittu. Hänet tunnetaan ja tiedetään kuka hän on.
- Anonyymi00065
Anonyymi00059 kirjoitti:
muita.
hän on.
Siis ...
Mvh J - KNarsisti halveksii ja inhoaa kaikkea heikkoutta
koska hän itse on mielestään vahva ja aina oikeassa
ja kaikkeen oikeutettu. Tämä näkyy tälläkin palstalla.
Mutta paradoksaalisesti;
Narsisti pyrkii mitätöimään uhrinsa halveksimalla
häntä tekemällä hänestä heikon ja vastustuskyvyttömän.
Sitten hän syyttää uhriaan mitättömyydestä ja
heikkoudesta ja niin "oksentaa" hänen päällleen.
Onko tuttua palstaa lukeville?
Sitten narsisti harjoittaa gaslightningia joka tarkoittaa
sitä, että narsisti pyrkii horjuttamaan ja jopa tuhoamaan
uhrinsa todellisuuden tajun.
Sinä olet kokenut jonkun tapahtuman ja muistat sen tarkasti.
Sitten kun mainitset siitä narsistille, narsisti "muistaa"
tapauksen täysin eri tavalla ja syyttää sinua valehtelemisesta
tai väärin muistamisesta tai liioittelusta.
Sitten sinä mietit, että muistanko todella tapauksen väärin
ja tuo toinen muistaa sen oikein.
Ja sinun todellisuuden taju himmenee, ja ajan myötä
sinä et enää tiedä, mitä tapahtui, koska tapahtui ja kuka
sanoi ja mitä sanoi.
Joka ei tunne narsismia, kannattaa perehtyä aiheeseen.
Siitä on You Tubessa paljonkin opetusta asiantuntijoilta.
https://www.youtube.com/watch?v=58mWqzechv4
Ehkä kaikkein helpointa on kuunnella Kirsin selväsanaista
asiantuntevaa opetusta. Hänellä on monia videoita
You Tubessa. Jos joku lukija ei tiedä narsismista kannattaa
tutustua Kirsin puheisiin aiheesta.
https://www.youtube.com/watch?v=HkZ2dHDZ1_Y
Mvh J - K - Anonyymi00066
Anonyymi00065 kirjoitti:
Narsisti halveksii ja inhoaa kaikkea heikkoutta
koska hän itse on mielestään vahva ja aina oikeassa
ja kaikkeen oikeutettu. Tämä näkyy tälläkin palstalla.
Mutta paradoksaalisesti;
Narsisti pyrkii mitätöimään uhrinsa halveksimalla
häntä tekemällä hänestä heikon ja vastustuskyvyttömän.
Sitten hän syyttää uhriaan mitättömyydestä ja
heikkoudesta ja niin "oksentaa" hänen päällleen.
Onko tuttua palstaa lukeville?
Sitten narsisti harjoittaa gaslightningia joka tarkoittaa
sitä, että narsisti pyrkii horjuttamaan ja jopa tuhoamaan
uhrinsa todellisuuden tajun.
Sinä olet kokenut jonkun tapahtuman ja muistat sen tarkasti.
Sitten kun mainitset siitä narsistille, narsisti "muistaa"
tapauksen täysin eri tavalla ja syyttää sinua valehtelemisesta
tai väärin muistamisesta tai liioittelusta.
Sitten sinä mietit, että muistanko todella tapauksen väärin
ja tuo toinen muistaa sen oikein.
Ja sinun todellisuuden taju himmenee, ja ajan myötä
sinä et enää tiedä, mitä tapahtui, koska tapahtui ja kuka
sanoi ja mitä sanoi.
Joka ei tunne narsismia, kannattaa perehtyä aiheeseen.
Siitä on You Tubessa paljonkin opetusta asiantuntijoilta.
https://www.youtube.com/watch?v=58mWqzechv4
Ehkä kaikkein helpointa on kuunnella Kirsin selväsanaista
asiantuntevaa opetusta. Hänellä on monia videoita
You Tubessa. Jos joku lukija ei tiedä narsismista kannattaa
tutustua Kirsin puheisiin aiheesta.
https://www.youtube.com/watch?v=HkZ2dHDZ1_Y
Mvh J - KMiksi pitää tuntea narsismi?
- Anonyymi00067
Anonyymi00059 kirjoitti:
muita.
hän on.
Siis ...
Mvh J - KHerra sinuakin siunatkoon !
Tähän tämä TAAS kerran meni näköjään.
No, tästäkin touhusta saa Sanasta lohdutusta ja jopa iloa !
22 Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan-Ihmisen Pojan tähden.
23 Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa; sillä näin tekivät heidän isänsä profeetoille.
Eli minä saan siis iloita, kiitos teille siis siitäkin ! ☺️ - Anonyymi00068
Anonyymi00053 kirjoitti:
Lue tarkemmin, äläkä vouhkaa olemattomia! Paavali kirjoitti: "etten ole kastanut TEISTÄ ketään muita" Paavali oli kastanut korinttolaisista vain Krispuksen ja Gaiuksen sekä Stefanaan perhekunnan.
Tähän tuli muuten vastine, kun Herra muistutti siitä, että Korintti oli kreikkalainen kaupunki, jossa siis selvästikin oli pari juutalaistakin.
Mutta valtaosa siis pakanoita, joita Paavali siis ei kastanut vedellä. ☺️ - Anonyymi00069
Anonyymi00059 kirjoitti:
muita.
hän on.
Siis ...
Mvh J - KSinä itse syytät toista narsistiksi.
Tarkoittaako se nyt sitä, että se oletkin sinä, joka on se narsisti? - Anonyymi00070
Anonyymi00057 kirjoitti:
Kehoitin lukemaa tarkemmin kopiomasi korinttolaiskirjen jakeet.
"niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin" Jeesuksen omien ottama kaste vedessä ei ole peso, vaan kaste on kuva ja vahvistus vanhan elämän taakse jättämisestä ja vanhan ihmisen hautaamisesta.Piti vielä tulla tätäkin kommentoimaan.
Kuten JO aiemmin kirjoitin, niin tämä asia on paljon laajempi, eikä ole vain muutaman jakeen tai Raamatunpaikan varassa.
Parannuksen kaste, jolla juutalaisia siis kastettiin, kuuluin lakiliittoon ja vain lakiliiton jäsenille !
Ei siis pakanoille !
Uudestisyntyvillä pakanoilla ei ollut itsellään mitään vesikaste käytäntöjä.
Pakanoilta ei vaadittu apostolien ja Pyhän Hengen päätöksen mukaan vaadittu lakiliiton järjestyksen asioita.
Se on täysin selvästi Raamatussa sanottu Raamatussa:
25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."
28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
EI LAKILIITON VESIKASTETTA / EI MITÄÄN vesipesoja ! - Anonyymi00073
Anonyymi00070 kirjoitti:
Piti vielä tulla tätäkin kommentoimaan.
Kuten JO aiemmin kirjoitin, niin tämä asia on paljon laajempi, eikä ole vain muutaman jakeen tai Raamatunpaikan varassa.
Parannuksen kaste, jolla juutalaisia siis kastettiin, kuuluin lakiliittoon ja vain lakiliiton jäsenille !
Ei siis pakanoille !
Uudestisyntyvillä pakanoilla ei ollut itsellään mitään vesikaste käytäntöjä.
Pakanoilta ei vaadittu apostolien ja Pyhän Hengen päätöksen mukaan vaadittu lakiliiton järjestyksen asioita.
Se on täysin selvästi Raamatussa sanottu Raamatussa:
25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."
28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
EI LAKILIITON VESIKASTETTA / EI MITÄÄN vesipesoja !Älä huuda:"EI LAKILIITON VESIKASTETTA / EI MITÄÄN vesipesoja !" Uuden liiton kaste vedessä ei ole peso, ymmärrätkö? Pesot kuuluivat, niin kuin huudat, vanhaan liittoon. Pietari todisti, vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista. Siis kasteessa ei pestä pois lihan saastaa ja näin ollen kaste ei ole vanhan liiton peso. Luterilaisen kirkon kaste, eli päänkastelelu, on hämärästi vanhaa liitoon perustuva symbolinen peso. Vanhan liiton pesot puhdistivat lihan saastasta: jokainen, "joka niihin koskee, tulee saastaiseksi; hän pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti".
Toisessa kirjeessään Pietari todisti: veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea; Kasteen ottaminen uskoon tulon jälkeen on osaltaan kutsumuksen lujaksi tekemistä.
Kaste vedessä ei uudesti synnytä, eikä kaste ole peso, vaan uudesti syntymä on peso:
pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, - Anonyymi00074
Anonyymi00066 kirjoitti:
Miksi pitää tuntea narsismi?
Tieto narsismista antaa aseet puolustukseen
hänen manipulointiaan vastaan. Se antaa
myös aseen puolustaa omaa itsenäisyyttä
sekä mielenterveyttä. Kun sinulla on tietoa
narsismista, sinä tunnistat lähelläsi olevia
narsisteja, jos niitä on lähelläsi. Silloin sinulla
on aseet itsepuolustukseen koska sinulla
on tieto ja ymmärrys mistä on kyse.
Sinä et ollutkaan se, joka on syyllinen kaikkeen. - Anonyymi00075
Anonyymi00074 kirjoitti:
Tieto narsismista antaa aseet puolustukseen
hänen manipulointiaan vastaan. Se antaa
myös aseen puolustaa omaa itsenäisyyttä
sekä mielenterveyttä. Kun sinulla on tietoa
narsismista, sinä tunnistat lähelläsi olevia
narsisteja, jos niitä on lähelläsi. Silloin sinulla
on aseet itsepuolustukseen koska sinulla
on tieto ja ymmärrys mistä on kyse.
Sinä et ollutkaan se, joka on syyllinen kaikkeen.Narsistin kanssa ei pidä antautua väittelyyn eikä keskustella hänen kanssaan. Ainoa keino suojautua narsistilta on katkaista kaikki välit hänen kanssaan. Näin myös keskustelupalstalla. Vr 62:n kanssa ei pidä keskustella.
- Anonyymi00076
Anonyymi00075 kirjoitti:
Narsistin kanssa ei pidä antautua väittelyyn eikä keskustella hänen kanssaan. Ainoa keino suojautua narsistilta on katkaista kaikki välit hänen kanssaan. Näin myös keskustelupalstalla. Vr 62:n kanssa ei pidä keskustella.
Jos voi katkaista kaikki välit narsistiin niin, ettei pidä
mitään yhteyttä, se on hyvä. Mutta kaikilla ihmisillä ei
ole sitä mahdollisuutta. Sinulla voi olla narsisti pomonasi,
työtoverinasi, puolisonasi, lapsesi voi olla narsisti tai
joku sukulainen, josta on vaikea päästä eroon. Mutta
jos pääsee, kannattaa tehdä se. Omaa mielenterveyttä
kannattaa suojella ja arvostaa.
Tärkein, ja ehkä tehokkain, tapa puolustautua narsistilta
on se, ettei anna hänen provosoida sinua mitenkään.
Et siis reagoi mitenkään kun hän provosoi sinua
reagoimaan voimakkaasti. Narsisti syyttämällä ja
uhkaamalla pyrkii siihen, että sinä menetät malttisi
jolloin hän pääsee sanomaan, että sinä olet epävakaa
ja hullu, eikä sinun kanssasi voi elää.
Jos tällaisessa tilanteessa ryhtyy väittelyyn narsistin
kanssa, sitä väittelyä ei voi voittaa. Narsisti ei voi
tunnustaa olevansa väärässä ja sinun olevan oikeassa.
(En viittaa kalamokseen, mikään hänessä ei viittaa narsismiin).
Narsisti jatkaa kunnes uhri ei enää jaksa tai häneltä
loppuu panokset. Hyvin rasittavaa, jos ryhtyy keskusteluun
narskun kanssa. Ja se on havaittu tässäkin ketjussa.
Loppua ei tule ennen kuin se terve osapuoli lopettaa
"keskustelun". - Anonyymi00078
Anonyymi00073 kirjoitti:
Älä huuda:"EI LAKILIITON VESIKASTETTA / EI MITÄÄN vesipesoja !" Uuden liiton kaste vedessä ei ole peso, ymmärrätkö? Pesot kuuluivat, niin kuin huudat, vanhaan liittoon. Pietari todisti, vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista. Siis kasteessa ei pestä pois lihan saastaa ja näin ollen kaste ei ole vanhan liiton peso. Luterilaisen kirkon kaste, eli päänkastelelu, on hämärästi vanhaa liitoon perustuva symbolinen peso. Vanhan liiton pesot puhdistivat lihan saastasta: jokainen, "joka niihin koskee, tulee saastaiseksi; hän pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti".
Toisessa kirjeessään Pietari todisti: veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea; Kasteen ottaminen uskoon tulon jälkeen on osaltaan kutsumuksen lujaksi tekemistä.
Kaste vedessä ei uudesti synnytä, eikä kaste ole peso, vaan uudesti syntymä on peso:
pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,Kun sinulla ei ole kyllin Herralta saatua tietoa, niin eksyt tässä vesikaste asiassa.
En näe edes hyödylliseksi jatkaa, kun sinä ohitit lähes kaiken, mitä Raamatusta sinulle näytin todeksi.
Kirjoitit toki osin oikein sen, mitä kirjoitit :
-------------------
" Kaste vedessä ei uudesti synnytä, eikä kaste ole peso, vaan uudesti syntymä on peso:
pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, "
------------------------
Mutta mihin sinä nyt sitten tarvitset sitä vesikastetta ?
Kerrotko ?
Siis kaikki on JO lahjoitettu siinä uudestisyntymässä.
Ja muistutan siis yhä niistä Paavalin selvistä sanoista:
Näiden Totuuksien ohi et sinäkään pääse, ne löydät edestäsi, jos et niitä ota nyt vastaan. - Anonyymi00079
Anonyymi00075 kirjoitti:
Narsistin kanssa ei pidä antautua väittelyyn eikä keskustella hänen kanssaan. Ainoa keino suojautua narsistilta on katkaista kaikki välit hänen kanssaan. Näin myös keskustelupalstalla. Vr 62:n kanssa ei pidä keskustella.
Tämä on jo niiiin huvittavaa.
Minä näet olen itse ollut narsistien uhri.
Olen ollut ihmisten miellyttäjä joka pyrki aina myötäilemään ja taipui, ettei vain tulisi konflikteja.
Olen itse saanut oppia narsismista ja osaan jo toimia narsististen ihmisten kanssa ja tunnistan itse heidät nykyään melko helposti.
Ja kuitenkin minua siis syytetään ja haukutaan narsistiksi !
Kuinka totaalisen väärin te minua arvioittekaan, en voi kuin ihmetellä sitä.
Siis te ette oikeasti näköjään kykene erottamaan narsistin uhria narsistista !
Voi tuota teidän umpisokeuttanne !
No, Sana sanoo:
Matt. 12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
Matt. 12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi." - Anonyymi00082
Anonyymi00079 kirjoitti:
Olen ollut ihmisten miellyttäjä joka pyrki aina myötäilemään ja taipui, ettei vain tulisi konflikteja.
Olen itse saanut oppia narsismista ja osaan jo toimia narsististen ihmisten kanssa ja tunnistan itse heidät nykyään melko helposti.
No, Sana sanoo:
Matt. 12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
Matt. 12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."Jopas tuli hiljaista.
Eikö enää tulekkaan narsistiksi nimittelyjä / haukkumisia ?
Olen vähän ihmiessäni. - Anonyymi00084
Anonyymi00079 kirjoitti:
No, Sana sanoo:
Matt. 12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."Jokainen sinut tunteva tietää sinun olevan narsisti. Turhaan vikiset ja korotat itseäsi ja tekeydyt uhriksi. Juuri noin narsisti toimii.
- Anonyymi00086
Anonyymi00084 kirjoitti:
Jokainen sinut tunteva tietää sinun olevan narsisti. Turhaan vikiset ja korotat itseäsi ja tekeydyt uhriksi. Juuri noin narsisti toimii.
Sori vaan, mutta minusta et saa narsistia tekemälläkään.
Vaikka kuinka yrittäisit / yrität. - Anonyymi00087
Anonyymi00084 kirjoitti:
Jokainen sinut tunteva tietää sinun olevan narsisti. Turhaan vikiset ja korotat itseäsi ja tekeydyt uhriksi. Juuri noin narsisti toimii.
Eräs evankelista sanoi, että kun Saatana paljastetaan,
hän alkaa itkemään ja puhumaan rakkaudesta.
Tämä on melko surkuhupaista; kun narsisti paljastetaan,
hän myös alkaa itkemään ja puhumaan rakkaudesta.
Kun hän tekeytyy uhriksi, hän tietysti säälii itseään
kun häntä vastaan niin kovasti hyökätään ja häntä
syytetään vaikka hän on kaikessa oikeassa ja nuo
toiset ovat kaikessa väärässä ja kaikkeen hänen huonoon
oloonsa syyllisiä. Ja hän itse on kaikkeen syytön.
Jos hän jatkaa, hän tietysti puhuu jo rakkaudesta kuinka
hän itse rakastaa mutta nuo syyttäjät ovat pahoja.
Hän on jossakin aikaisemmassakin ketjussa heittäytynyt
uhriksi tultuaan paljastetuksi ja sanonut, että se on
rakkautta kun hän ojentaa eksytettyjä ihmisiä ja varoittaa
nuoria uskovia eksyttäjistä.
Hän siis rakastaa kun hän tuomitsee ja syyttää kaikkia
ihmisiä kaikesta. - Anonyymi00089
Anonyymi00086 kirjoitti:
Sori vaan, mutta minusta et saa narsistia tekemälläkään.
Vaikka kuinka yrittäisit / yrität.Ei minun tarvitse saada sinusta narsistia: sinä olet narsisti etkä mahda sille mitään, koska olet sulkenut itsesi narsismiin. Et tahdo parantua narsismistasi ja tekeydyt parantumisen sijaan uhriksi ja luulet olevasi terve. Näet vian aina muissa, et koskaan itsessäsi.
- Anonyymi00090
Anonyymi00087 kirjoitti:
Eräs evankelista sanoi, että kun Saatana paljastetaan,
hän alkaa itkemään ja puhumaan rakkaudesta.
Tämä on melko surkuhupaista; kun narsisti paljastetaan,
hän myös alkaa itkemään ja puhumaan rakkaudesta.
Kun hän tekeytyy uhriksi, hän tietysti säälii itseään
kun häntä vastaan niin kovasti hyökätään ja häntä
syytetään vaikka hän on kaikessa oikeassa ja nuo
toiset ovat kaikessa väärässä ja kaikkeen hänen huonoon
oloonsa syyllisiä. Ja hän itse on kaikkeen syytön.
Jos hän jatkaa, hän tietysti puhuu jo rakkaudesta kuinka
hän itse rakastaa mutta nuo syyttäjät ovat pahoja.
Hän on jossakin aikaisemmassakin ketjussa heittäytynyt
uhriksi tultuaan paljastetuksi ja sanonut, että se on
rakkautta kun hän ojentaa eksytettyjä ihmisiä ja varoittaa
nuoria uskovia eksyttäjistä.
Hän siis rakastaa kun hän tuomitsee ja syyttää kaikkia
ihmisiä kaikesta.Oikein kirjoitit nimimerkistä vr62 ja lateraalinen ja luetaanko sanaa.
- Anonyymi00091
Anonyymi00089 kirjoitti:
Ei minun tarvitse saada sinusta narsistia: sinä olet narsisti etkä mahda sille mitään, koska olet sulkenut itsesi narsismiin. Et tahdo parantua narsismistasi ja tekeydyt parantumisen sijaan uhriksi ja luulet olevasi terve. Näet vian aina muissa, et koskaan itsessäsi.
Valhetta ja syntiä synnin päälle ja perään.
Mutta sehän kumpuaa sydämissänne kantamastanne vihasta ja katkeruudesta.
Meinasin jo aiemmin kysyä nikki Mvh J - K:lta, että helpottiko, kun sait purkaa vihasi ja katkeruutesi noilla narsisti syytös viesteilläsi ?
Siis kun ihminen ei kykene / osaa purkaa tunteitaan, esim. vihastumistaan, vaan säilöön sen sisäänsä, niin se muuttuu juurikin vihaksi ja katkeruudeksi ja purkautuu sitten täysin hillitsemättömästi.
Näin käy monille ulkokultaisille pintansa kalkitsijoille, jotka esittävät, siis esittävät ylen pyhää ja rakkaudellista, ja sen ulkokultaisuuden vuoksi niistä vihastumisista muodostuu se kaikki viha ja katkeruus ja ne saastuttavat sydämen.
Matt. 23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa! - Anonyymi00092
Anonyymi00091 kirjoitti:
Valhetta ja syntiä synnin päälle ja perään.
Mutta sehän kumpuaa sydämissänne kantamastanne vihasta ja katkeruudesta.
Meinasin jo aiemmin kysyä nikki Mvh J - K:lta, että helpottiko, kun sait purkaa vihasi ja katkeruutesi noilla narsisti syytös viesteilläsi ?
Siis kun ihminen ei kykene / osaa purkaa tunteitaan, esim. vihastumistaan, vaan säilöön sen sisäänsä, niin se muuttuu juurikin vihaksi ja katkeruudeksi ja purkautuu sitten täysin hillitsemättömästi.
Näin käy monille ulkokultaisille pintansa kalkitsijoille, jotka esittävät, siis esittävät ylen pyhää ja rakkaudellista, ja sen ulkokultaisuuden vuoksi niistä vihastumisista muodostuu se kaikki viha ja katkeruus ja ne saastuttavat sydämen.
Matt. 23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!Sovita nuo sanat itseesi ja katso kerrankin peiliin.
- Anonyymi00093
Anonyymi00092 kirjoitti:
Sovita nuo sanat itseesi ja katso kerrankin peiliin.
Minä en vihaa ketään ihmistä, enkä kanna katkeruutta sydämessäni.
Sellaisen olen oppinut turhaksi ja sillä ihminen kiusaa ja tekee pahaa itselleen ja lähimmäisilleen.
Miksi siis kiusaisin ja tekisin pahaa itselleni ja läheisilleni kantamalla turhaa katkeruutta ja vihaa sydämessäni ja saastuttaisin siten itseni.
Sehän olisi ihan järjetöntä toimintaa, minun mielestäni.
Ja vaikka te vihaatte ja olette katkeria minua kohtaan, niin minä siunaan teitä ja rukoilen puolestanne, että te vapautuisitte tuollaisesta.
Niin ja minä lähinnä siis säälin teitä. - Anonyymi00094
Anonyymi00089 kirjoitti:
Ei minun tarvitse saada sinusta narsistia: sinä olet narsisti etkä mahda sille mitään, koska olet sulkenut itsesi narsismiin. Et tahdo parantua narsismistasi ja tekeydyt parantumisen sijaan uhriksi ja luulet olevasi terve. Näet vian aina muissa, et koskaan itsessäsi.
Mietin tuossa sitä asiaa, että mistä tuossa valheeseen perustuvassa syyttelyssä / mustamaalauksessa on pojimmiltaan kyse ?
Siis onko kyse:
1) Omiin harhaluuloihin ja kuvitelmiin perustuvaa erehtymistä ?
Vai:
2) Jopa ihan tahallisesta ja tietoisesta synnin tekemisestä, jossa ette edes välitä siitä, että mikä oikeasti on totuus ?
Sitäkin mietin, että ettekö te pelkää edes Jumalaa, kun toimitte noin ?
Sillä me kaikki vastaamme teoistamme Herralle ennemmin tai myöhemmin ja tuosta tahallisesta synnin tekemisestä Sana sanoo näinkin kovasti:
26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
Tuotakin mietin tuossa aiemmin, mitä tuossa sanotaan. että ettekö tunne Totista Jumalaa ja ymmärrä Hänen asennettaan syntiin.
Onko teille valehdeltu niin, että uskova pääsee kaikesta kuin ns. "koira veräjästä" ? - Anonyymi00095
Anonyymi00082 kirjoitti:
Jopas tuli hiljaista.
Eikö enää tulekkaan narsistiksi nimittelyjä / haukkumisia ?
Olen vähän ihmiessäni.Huomaatko: narsistille on tyypillistä, että hän provosoi
uhriaan reagoimaan. Ja kun uhri reagoi voimakkaasti
narsistin sanomisiin, tai tekemisiin, narsisti on tyytyväinen
ja pääsee syyttään uhriaan, milloin milläkin sanoilla.
Nyt sinä olet saanut meistä muutamat vastaamaan.
Ja sinä saat olla ketjun keskushahmo ja meidän
"pahuuden uhri". Ja sinä hymistelet tyytyväisenä.
Näinän sinä vastauksissasi myös ilmoitat.
Jos me lopetamme vastaamasta sinulle, sinä
alat perään kuuluttamaan meidän vastauksia,
jotta saisit jatkaa olla keskipisteessä. - Anonyymi00096
Anonyymi00094 kirjoitti:
Mietin tuossa sitä asiaa, että mistä tuossa valheeseen perustuvassa syyttelyssä / mustamaalauksessa on pojimmiltaan kyse ?
Siis onko kyse:
1) Omiin harhaluuloihin ja kuvitelmiin perustuvaa erehtymistä ?
Vai:
2) Jopa ihan tahallisesta ja tietoisesta synnin tekemisestä, jossa ette edes välitä siitä, että mikä oikeasti on totuus ?
Sitäkin mietin, että ettekö te pelkää edes Jumalaa, kun toimitte noin ?
Sillä me kaikki vastaamme teoistamme Herralle ennemmin tai myöhemmin ja tuosta tahallisesta synnin tekemisestä Sana sanoo näinkin kovasti:
26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
Tuotakin mietin tuossa aiemmin, mitä tuossa sanotaan. että ettekö tunne Totista Jumalaa ja ymmärrä Hänen asennettaan syntiin.
Onko teille valehdeltu niin, että uskova pääsee kaikesta kuin ns. "koira veräjästä" ?Sinä itse ryvet synnissä jatkuvasti, mutta et näe sitä. Me muut näemme sinun kurjan tilasi ja synnin, joka pitää sinut vangittuna pahan tekemiseen. Ja itsekehusi oikein löyhkää.
- Anonyymi00097
Anonyymi00095 kirjoitti:
Huomaatko: narsistille on tyypillistä, että hän provosoi
jotta saisit jatkaa olla keskipisteessä.Olet oikeassa. Hänelle ei kannata vastata yhtään mitään. Ei missään ketjussa. Antaa hänen olla yksin omissa oloissaan. Se on narsistille kova paikka, kun ei pääse pätemään ja käyttämään hyväksi muita ihmisiä.
- Anonyymi00098
Anonyymi00095 kirjoitti:
Huomaatko: narsistille on tyypillistä, että hän provosoi
jotta saisit jatkaa olla keskipisteessä.Ei kannata vastata hänelle mitään eikä edes lukea hänen viestejään. Sehän on muutenkin ajan haaskausta.
- Anonyymi00099
Anonyymi00098 kirjoitti:
Ei kannata vastata hänelle mitään eikä edes lukea hänen viestejään. Sehän on muutenkin ajan haaskausta.
Keksikää vain tekosyitä sille, että ette monasti kykene vastaamaan kysymyksiini, kun ette ymmärrä Hengellisiä asioita kunnolla.
Ja tälläiseksi se usein menee, kun ette asioista kykene keskustelemaan, niin alkavat nimittelyt ja mustamaalaukset ja siten yritetään siirtää huomio itse asiakysymyksistä pois. - Anonyymi00102
Anonyymi00093 kirjoitti:
Minä en vihaa ketään ihmistä, enkä kanna katkeruutta sydämessäni.
Sellaisen olen oppinut turhaksi ja sillä ihminen kiusaa ja tekee pahaa itselleen ja lähimmäisilleen.
Miksi siis kiusaisin ja tekisin pahaa itselleni ja läheisilleni kantamalla turhaa katkeruutta ja vihaa sydämessäni ja saastuttaisin siten itseni.
Sehän olisi ihan järjetöntä toimintaa, minun mielestäni.
Ja vaikka te vihaatte ja olette katkeria minua kohtaan, niin minä siunaan teitä ja rukoilen puolestanne, että te vapautuisitte tuollaisesta.
Niin ja minä lähinnä siis säälin teitä.>>>Niin ja minä lähinnä siis säälin teitä.<<<
Taas yksi narsistille tyypillinen käyttäytyminen.
Koska sinä "säälit meitä harhaisia" ja meidän
"eksytyksen uhreja", sinä pyrit "auttamaan" meitä
ja meidän "uhreja".
Narsisti sanoo olevansa huolissaan uhristaan ja
pitävänsä hänestä huolta. Hän on siis erittäin
"huolehtivainen". Sillä hän oikeuttaa uhrinsa
kyttäämisen ja jopa stalkkauksen. Siihen hän
käyttää monesti "lentäviä apinoita", jotka hän
saa tekemään ne likaiset työt.
Ymmärrätkö? Sinä paljastat itseäsi narsismia
tuntevalle jokaisessa viestissäsi?
Ja mitä tulee sinun kirjoituksiisi ja niiden oppeihin,
niitä ei voi ryhtyä oikomaan Raamatun mukaisiksi
koska niissä ei ole paljonkaan raamatullista oppia.
Ja sinä et ota miksikään kenenkään sinun oppejasi
ojentavia vastauksia. Niin siksi sinulle ei hyödytä
vastata oppikysymyksissä. - Anonyymi00104
Anonyymi00102 kirjoitti:
>>>Niin ja minä lähinnä siis säälin teitä.<<<
Taas yksi narsistille tyypillinen käyttäytyminen.
Koska sinä "säälit meitä harhaisia" ja meidän
"eksytyksen uhreja", sinä pyrit "auttamaan" meitä
ja meidän "uhreja".
Narsisti sanoo olevansa huolissaan uhristaan ja
pitävänsä hänestä huolta. Hän on siis erittäin
"huolehtivainen". Sillä hän oikeuttaa uhrinsa
kyttäämisen ja jopa stalkkauksen. Siihen hän
käyttää monesti "lentäviä apinoita", jotka hän
saa tekemään ne likaiset työt.
Ymmärrätkö? Sinä paljastat itseäsi narsismia
tuntevalle jokaisessa viestissäsi?
Ja mitä tulee sinun kirjoituksiisi ja niiden oppeihin,
niitä ei voi ryhtyä oikomaan Raamatun mukaisiksi
koska niissä ei ole paljonkaan raamatullista oppia.
Ja sinä et ota miksikään kenenkään sinun oppejasi
ojentavia vastauksia. Niin siksi sinulle ei hyödytä
vastata oppikysymyksissä.Jatkat vain saman synnin tekemistä.
Valheeseen perustuvaa syyttelyä ja mustamaalaamistasi.
Noin se menee paatuneen pahantekijän kohdalla.
Mutta muista se, että vastaat näistäkin sanoistasi Herralle ennemmin tai myöhemmin.
3 Sadekuurot tyrehtyivät, kevätsade jäi tulematta, mutta sinulla oli porttonaisen otsa, et tahtonut hävetä.
Matt. 13:15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
- Anonyymi00028
Me kaikki olemme alkujaan Jumalan lapsia, Aatami ja Eeva valitsivat paholaisen ja hylkäsivät Isänsä käskyn. He joutuivat lähtemään Eedenistä ja menettivät ikuisen olennon aseman. He alkoivat vanheta ja aikanaan kuolivat. Tämä peritty synti siirtyi geeneissä jälkeläisiin. Kun otamme Jeesuksen inspiroiman evankeliumin vastaan vilpittömästi, saa sielumme Pyhän Hengen vaikutuksesta sieluumme Hengen. Näin siis kristitty on Henkisielu, eli Henkisielulla on herkkyys Jumaluuteen ja hän on taas ikuinen eläjä henkisesti. Ruumis kuolee aikanaan, mutta henkisielu jatkaa Isänsä kotona, Hänen ikuisena lapsena, kohti Isämme Jumaluuden viisauden, voiman ja valtasuuruuden tuntemista.
- Anonyymi00062
Höpö höpö.
- Anonyymi00031
Joh.8:41 Te teette isänne tekoja. Niin he sanoivat hänelle: emme ole äpärinä syntyneet: meillä on yksi Isä, Jumala. Biblia (1776)
- Anonyymi00033
Ap.t.1:5 Sillä Johannes tosin kasti vedellä, mutta te kastetaan Pyhällä Hengellä ei monen päivän perästä. Biblia (1776) Jes.44:3. Matt.3:11. Mark.1:8. Luuk.3:16. Joh.1:26. Ap.t.2:4. 11:16. 19:4.
- Anonyymi00036
Ap.t.11:16 Niin minä muistan Herran sanan, jonka hän sanonut oli: Johannes tosin kasti vedellä, mutta te kastetaan Pyhällä Hengellä. Biblia (1776) Matt.3:11. Mark.1:8. Luuk.3:16. Joh.1:26. 1:33. Ap.t.1:6.
- Anonyymi00037
Luuk.3:21 Ja tapahtui, kuin kaikki kansa kastettiin, ja Jesus myös oli kastettu, ja hän rukoili, niin taivas aukeni. Biblia (1776)
- Anonyymi00038
Luuk.9:35 Ja ääni tuli pilvestä, sanoen: tämä on se minun rakas Poikani, kuulkaat häntä. Biblia (1776) 5Moos.18:15-19. Ap.t.3:22.
- Anonyymi00055
LIIKENNETIEDOTE:
Jeesus ei tule. - Anonyymi00072
Homo.
- Anonyymi00081
Jumala ei adoptoi ketään lapsekseen. Silloinhan meidän oikea isä olisi joku muu kuin Jumala. Jumala SYNNYTTÄÄ uskovaiset lapsekseen.
- Anonyymi00085
Kaikki yksinhuoltaja porttomorsianseurakunnat odottavat, että Ylkä eli Jeesus tulisi adoptoimaan juuri heidän omiin nimiinsä kastamat aviottomat jälkeläisensä, mutta tämä on turha toive, sillä Jeesuksen morsianseurakunta on Raamatun mukaan hedelmätön.
- Anonyymi00088
Kalamos on tässäkin ketjussa väittänyt Jumalan
adoptoivan lapsensa. Kuitenkin hän siteeraa
Raamattua jossa puhutaan uudestisyntymisestä.
Kysyisin Kalamokselta:
Miksi sinä siteeraat Johanneksen evankeliumia
jakeista, joissa puhutaan uudestisyntymisestä
Jumalasta; Sanasta ja Hengestä Jumalan lapseksi?
Kuitenkin samassa viestissä sanot uskovan olevan¨
Jumalan adoptiolapsi?
Jumala joko adoptoi itselleen toisen lapsia tai Jumala
synnyttää itsestään; Sanasta ja Hengestä omia lapsia.
Eikö Raamattu kerro meille, että uskova on syntynyt
Sanasta ja Hengestä ja siten Jumalasta?
1. Jumalan Sanalla Sanasta (Jaak 1:18, 1 Piet 1:23).
2. Pyhästä Hengestä (Joh 3:3-8).
3. Jumalasta (Joh 1:13).
Miten tämä siis on Raamatussa? Anna selvä vastaus,
joka voidaa juosten lukea.
Mikäli tässä linkin tekstissä on epäraamatullisuutta,
osoita Raamatun ilmoituksella, missä kohtaa ja mitä epäraamatullisuutta siinä on.
https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448537118 - Anonyymi00100
Muistin tuossa sen, että missä yhteydessä tuollainen adoptio tulkinta tuli ilmi aikoinaan.
Eli judaistit, jotka pyrkivät käännyttämään uuden liiton uskovia lakiliittoon, väittivät niin, että meidät pakanat liitetaan juutalaisiin, eikä Kristukseen ja siinä siis oli tämä sama adoptio asia.
Ja sen kautta pakanat olisivat siis alempia kuin alkuperäiset juutalaiset, eli vain siis käännynäisiä ja tavallaan siis adoptoituja. - Anonyymi00101
"Epäselvissä asioissa kysymme tarkennusta 2"
Aloitusotsikosta päätellen, aloittaja on nostanut itsensä suorastaan Jumalan asemaan? - Anonyymi00103
Mvh J - K ei vastannut kun kysyin seuraavaa:
" Meinasin jo aiemmin kysyä nikki Mvh J - K:lta, että helpottiko, kun sait purkaa vihasi ja katkeruutesi noilla valheeseen perustuvilla narsisti syytös viesteilläsi ? " - Anonyymi00105
Joa kyseeassä on helluntalaisuus tuo amerinkan paskalahko,niin älkää luottaako heihin.
Lahkot vie sielunkin .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va731949Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä
Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai3661219- 1411018
Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?
Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu23991- 89695
Päälle hautaus?
Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa107679- 44665
Voisit nainen joskus vastata minulle
Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.63652- 59635
- 58580