Miten teillä menee?
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Ei ole kasvanut ei... ostovoima on heikentynyt kun polttoaine maksaa niin paljon, vaikka persut lupasivat laskea bensalitran hinnan euroon...
- Anonyymi00002
Pienituloisten ostovoiman kehitys on ollut taantuvaa. Vaikka yleinen hintojen nousu rauhoittui, pienituloisimpiin kotitalouksiin – kuten työttömiin, opiskelijoihin ja osa-aikatyöntekijöihin – ovat kohdistuneet suorimmat sopeutustoimet. Asumistuen leikkaukset, työttömyysturvan suojaosien poisto ja sosiaalietuuksien indeksijäähdytykset ovat leikanneet käytettävissä olevia tuloja. Lisäksi syyskuussa 2024 voimaan astunut yleisen arvonlisäveron korotus 25,5 prosenttiin osui suhteellisesti eniten pienituloisiin, joiden tuloista lähes kaikki kuluu välttämättömään kulutukseen.
- Anonyymi00003
Hyvätuloisten ostovoima on vahvistunut eurooppalaisesti ja reaalisesti
Hyvätuloisten ostovoima on palautunut kriisiä edeltävälle tasolle nopeimmin. Hyvätuloiset hyötyivät reaalipalkkojen kasvusta, ja suhteellisesti pienempi osa heidän tuloistaan kuluu kohonneisiin arjen peruskustannuksiin. Vaikka ansiotuloverotuksen indeksitarkistukset ja veromuutokset pitivät suurituloisten prosentuaalisen ostovoimakasvun hieman keskituloisia rauhallisempana, omaisuusmarkkinoiden (kuten osakkeiden ja korkosijoitusten) elpyminen ja asuntolainojen korkorasituksen helpottuminen tukivat kokonaisvarallisuutta ja ostovoimaa.- Anonyymi00004
Jyvätuloisia ovat, jos kuukausiansiot ovat vähintään noin 5 800–6 000 €/kk. Tähän ryhmään kuuluva ansaitsee vuodessa yli 70 000 euroa
- Anonyymi00005
Minun eläkkeeni on noussut näinä vuosina aina sen verran, mitä yhtiövastike on noussut, välillä vähemmän. Kyse on n. 10-15 eurosta, joten ostovoima on pienentynyt, kun kaikki muu on kallistunut. Nyt OrpoPurra on viemässä ne vähätkin indeksikorotukset.
- Anonyymi00006
ja jakamassa ne rikkaille
- Anonyymi00007
kaupassa on hinnat nousseet ainakin 30% kiitos nollakorkojen jälkeisen elvytyksen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1021172
- 51975
- 119923
- 146903
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.132726En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40689- 70687
Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu187637Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48622- 70609
- 33604
- 81561
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja62544- 39519
- 46500
Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35494Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i4493Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64479Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa33479- 42470