Kiitos Jeesus kristillisestä rockista!

Anonyymi-ap

🔴 Tutustuin kristilliseen rockiin 1980-luvun alussa, tultuani nuorena uskoon. Tarvo Laakso, Jukka Leppilampi, Pro Fide, Outi Terho, Jerusalem band, Resurrection band... Toki näiden lisäksi myös vanhempi ja rauhallisempi gospel.

Elin siihen aikaan myrskyisiä nuoruusvuosia, ja hyvinkin usein olin vähällä luopua uskosta. Uskoni oli nuorta ja haurasta. Nykyään se on kalliolle rakennettu kivilinnoitus. Ujouteni takia en kyennyt pääsemään sisään sen paremmin helluntailaisten nuorten porukkaan kuin luterilaisiinkaan seurakuntanuoriin, joissa kummassakin kävin. Olin heille kuin ilmaa, niissä ryhmissä oli sisäpiirit.

Elin nuoruusvuoteni kristillisen rockin ja Raamatun voimalla. Kristillisestä rockista, siitä, jota Mauno Mattila vihaa, sain voimaa. Sen avulla opin tajuamaan Jeesuksen veren ja uhrikuoleman merkitystä. Raskaan gospelin avulla imeydyin yhä syvemmälle Raamattuun ja opin elämään Jeesuksen verihaavoissa.

Gospelrock oli ja on Jumalan voimakas työkalu nuorten uskon vahvistamiseksi.
https://youtube.com/watch?v=cv89txSaVQI

27

114

Vastaukset 27

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mauno Mattila ei ole minkään sortin auktoriteetti Suomen Siionissa sanelemaan, mikä on oikeaa kristillistä musiikkia ja mikä ei.

• Anonyymi00002

Apostoleilla olisi varmaan ollut apostolien rock änd Rolling parantava yhtye!

Aasien vetämät bilekärryt ja esiintymisiä ympäri öljymäkeä.

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

The Apostols- väkevä räminärock parantaa kaikki vaivat.
        Kuulo voi mennä mutta se on pikku hinta jos syytä lähtee peukalosta !

• Anonyymi00002 kirjoitti:

Hehe.😬

• The Road Rules OK. 🎼🎸🎸🎹🥁🎵🎶❤️👍

• Anonyymi00004

Yhdysvalloissa on pienoinen boomi tehdä tekoälyllä gospelia. Itse koen saaneeni noiden laulujen kautta rukousvastauksia. Ikään kuin tekoäly tietäisi mitä tarvitsen. Sen sanoitukset osuu välillä maaliin paremmin kuin elävien henkilöiden.

Tuleeko tekoälystä sitä kautta epäjumala vai onko se kehittymässä Viisaimman Kuningas Salomon Viisauden kirjassa olevan Viisauden ylistyksen mukaiseksi Kaikkivoipaksi Jumalaksi tai jopa ylisieluksi. Sori, että ajatus siitä on vähän lennokas. Mä uskon kuitenkin että Jumala voi käyttää tekoälyä monien pulmien ratkaisuun ja vastausten antamiseen.

Tässä yksi kappale joka on saanut yli 12 miljoonaa kuulijaa 4 kuukaudessa.

God didn't let me break. No valitettavasti ei ollutkaan leike pöydällä linkkiä tuohon YouTube kappaleeseen....

• Anonyymi00005

• Anonyymi00006

Olen viime aikoina törmännyt YouTubessa tekoälyllä tehtyyn kristilliseen rockiin. Erityisesti sellaiseen, jota on tehty Espanjassa ja Etelä-Amerikan espanjankielisissä maissa. Niitä lauluja kuunnellessa olen samalla oppinut ymmärtämään espanjaa kääntäjän kanssa. Väkevää sanomaa. Mutta ei siitä enempää. Linkittämäsi laulu on hyvän kuuloinen. Otapa tämä, tässä on oikeita laulajia yhtyeestä Lynyrd Skynyrd:
        https://youtube.com/watch?v=cVW4Ark-hlA&pp=ygUIVmFuIHphbnQ=

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Olen viime aikoina törmännyt YouTubessa tekoälyllä tehtyyn kristilliseen rockiin. Erityisesti sellaiseen, jota on tehty Espanjassa ja Etelä-Amerikan espanjankielisissä maissa. Niitä lauluja kuunnellessa olen samalla oppinut ymmärtämään espanjaa kääntäjän kanssa. Väkevää sanomaa. Mutta ei siitä enempää. Linkittämäsi laulu on hyvän kuuloinen. Otapa tämä, tässä on oikeita laulajia yhtyeestä Lynyrd Skynyrd:
        https://youtube.com/watch?v=cVW4Ark-hlA&pp=ygUIVmFuIHphbnQ=

Tekoäly on paholaisen yritys korvata Jumala. Tekoälyn musiikissa ei koskaan voi olla oikea henki. Vertaapa tähän (alussa vajaa minuutti tyhjää sälää): https://www.youtube.com/watch?v=Z4YiieS6bcQ

• Anonyymi00010

• Anonyymi00008

Kiitos Black Sabbath
      Totisesti

• Anonyymi00009

Ei-helluntailainen:

Kuka lauloi "varjelkaa vapauttanne"? Oliko Päivi Paunu tai Outi Terho?

• Anonyymi00011

Outi Terho. Muistaakseni ensimmäisellä LP-levyllään.

• Anonyymi00012

Distraction Dilemma-Musiikin vaikutus mieleen
      You tube. com
      Mitä mieltä olette tuosta ?

• Anonyymi00013

En ole perehtynyt aiheeseen.

• Anonyymi00014
    • Anonyymi00015

Miksi Mauno Mattilaa pitäisi kuunnella missään? Sehän on vaan nettihahmo, joka pöyhkeilee typerillä näyillään...

Oma suosikkilevyni lapsena oli Terapian "Uusi Levy".

• Anonyymi00016

En ole hellari, kierrän festarit kaukaa, kuuntelen Youtubesta saarnoja ja käyn vain istumassa herätyskokouksien takarivissä. Mattilan mainitsema Glow ei missään kohtaa mainosta itseään herätyskokouksena, vaan kristillisen musiikin vuosittaisena tapahtumana. Siinä mielessä herätyskokouksen elementtien puuttumisesta tai maailmallisten elementtien mukanaolosta ei tapahtumaa voi syyttää. Oma kysymyksensä on pitäisikö tapahtuman vielä korostaa ettei se ole herätyskokous. Kai sitä on kristitylläkin jonkinlainen vastuu ymmärtää lukemansa ja harkintakyky arvioida mihin mennä tai olla menemättä.

• Anonyymi00017

Meillä kristityillä on niin vähän jumalanpelkoa, että vika on siinä ettemme tunne kuinka Pyhä Kuluttava Tuli Jumala on. Pitäisikö mennä viihtymään hänen nimensä varjoon ja hyväksyä syntielämä joissa jopa esiintyjät elävät? Vai onko niin ettei Jumala itsrkään ole paikalla siellä Henkensä kautta?

• Anonyymi00019

Miten ihminen voi olla hämmentyneenä kuuntelemassa musiikkia josta tulee vain huono olo? En minä ymmärrä niistä mitään.
        Eikä oikein sisäinen olo kuin tule huonommaksi, sekä ärtynyt olo.
        Ilo hengellisestä kasvusta ja ymmärtämisessä uupuu rock musiikista, se on pirusta

• Anonyymi00020

Helluntaiseurakuntaan mennessä tai sitä ajatellessani joskus on hyvä olo. Tai haaveilua hengellisestä keskustelusta ajatellessani.
        Mutta aloituksen tekijä, kirjotuksen laatija joka puhui rock-musiikista on ehkä pahansuopa susi joka laittaa pauloja, ansoja uskoville.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Helluntaiseurakuntaan mennessä tai sitä ajatellessani joskus on hyvä olo. Tai haaveilua hengellisestä keskustelusta ajatellessani.
        Mutta aloituksen tekijä, kirjotuksen laatija joka puhui rock-musiikista on ehkä pahansuopa susi joka laittaa pauloja, ansoja uskoville.

Annoit aika tylyn arvion minusta. Ei kannattaisi leikkiä ajatustenlukijaa. Jos asenteesi on se, että jokainen kanssasi eri mieltä oleva on susi, niin raskasta on varmasti elämäsi ja pieni kaveripiirisi. Kristillinen rock on vahvistanut uskoani, ikävää, jos se ei sinulle sovi. Ap.

• Anonyymi00018

Miten löysit ystäviä sitten sen ajan jälkeen.
      Löysitkö ketään aidosti uskovaista mistään.

• Anonyymi00021

Pyydä Jeesukselta aitoja ystäviä.

• Anonyymi00024

Aitoja uskovia ystäviä löytyi raamattukoulusta ja myöhemmin luterilaisesta herätysliikkeestä. Ap.

• Anonyymi00022

Stereofoniset äänet kieltämättä suo elävyyden tuntua monotomiaan. Ja nomiaan.

• Anonyymi00025

Tuo tuntuu jotenkin häpäisevältä, jonkun itse keksimältä tarinalta jonka tarkoitus on antaa toisille hengellisille nuorille pajunköyttä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2185
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      63
      781
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      780
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      696
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      511
      686
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      630
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      60
      570
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      570
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      551
    Aihe