Mobiilivarmenteen käyttö vaatii jatkossa passin

Anonyymi-ap

38

107

Vastaukset 38

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Suosittelen ottamaan käyttöön Hightrust id:n. Se on viranomaisten tuottama tunnistautumispalvelu. Pankkeja ja operaattoreita ei kannata tunnistautumiseen sotkea.

• Anonyymi00002

Minä olen pärjäillyt vielä pahvisella avainlukulistalla, joka täyttää alkuperäisen vaatimusmäärittelyn, jonka mukaan pankkitunnuksia ja avainlukuja ei saa säilyttää samassa paikassa.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Minä olen pärjäillyt vielä pahvisella avainlukulistalla, joka täyttää alkuperäisen vaatimusmäärittelyn, jonka mukaan pankkitunnuksia ja avainlukuja ei saa säilyttää samassa paikassa.

Op lopettanut avainluku listat, en muista riippuiko siitä jos mobiili sovellus käytsösä

olen varalta säilyttänyt niitä vielä silti

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Op lopettanut avainluku listat, en muista riippuiko siitä jos mobiili sovellus käytsösä

Op:n lista itsellä käytössä. Melkoinen lakana nykyään.

• Anonyymi00012

Entä jos ei ole älykännyä?

• Anonyymi00016
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Entä jos ei ole älykännyä?

Osta sellainen, kaupasta.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Osta sellainen, kaupasta.

Enkä osta. Tyhmäluuriin tulee txt-viestit ja se riittää.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Enkä osta. Tyhmäluuriin tulee txt-viestit ja se riittää.

Juuri näin!!

• Anonyymi00030
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Avasin netissä tilin OP:iin, mutta listaa ei tullut, kortti toki jne.

En ole pyytänyt sitä, kun käytän mobiilipankkia desktop-pankin tukena, eli minulla on läppärillä pankkiasiat Windowsissa.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Avasin netissä tilin OP:iin, mutta listaa ei tullut, kortti toki jne.

En ole pyytänyt sitä, kun käytän mobiilipankkia desktop-pankin tukena, eli minulla on läppärillä pankkiasiat Windowsissa.

Listan saa erikseen pyytämällä, jos kokee tarpeelliseksi.

• Anonyymi00003

Jatkuvasti vaan vaikeutetaan kaikkea, mutta huijarit senkuin porskuttaa.

• Anonyymi00007

Vaikeaksi menee elämä kun kaikki digisoidaan ja rosvot ovat aina edellä näitä digisoijia elä siinä sitten tavallinen tallaaja pelko persiissä.

• Anonyymi00004

ei pidä e-sim kanssa koettaa

ja: en ole juuri koskaan tarvinnut käyttää mobilili varmenne

pankki riittänyt ja lisäksi on authenticator juttuja muuhun..

sitten jemmassa henkilökortin lukija mutta ei käyttöä oikein..

• Anonyymi00032

Elisa hyvitti 20 euroa, kun se aiemmin yksipuolisesti lisäsi 4G-liittymään mobiilivarmenteen ja nosti hintaa. Noin ei voi tehdä.

• Anonyymi00008

Ei sentään hammasharjaa.

• Anonyymi00009

Ei tarvitse passeja tulevaisuudessakaan mobiilivarmenteeseen

• Anonyymi00010

Henkilökortti riittää.

• Anonyymi00014

Passin tai henkilökortin skannaaminen valokuvaksi ja lähettäminen, ei kuulosta turvalliselta

• Anonyymi00011

Olen saanut tarpeekseni ihan kaikista varmenteista ja tuunnistautumisista. Miksi ihmiset koskaan on alistuneet tähän digipaskaan, jolla ei todellisuudessa tee yhtään mitään.

• Anonyymi00015

Suurin osa ihmisistä ei ymmärrä tekniikasta pienintäkään asiaa.

• Anonyymi00017

Minä koin enemmän alistamiseksi konttoreissa ramppaamisen. Nykyään melkein kaiken voi hoitaa "etänä", joka on tuonut vapautta kansalaisille.

Mutta meitä on moneen junaan, ja osa on jäänyt asemallekin.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Minä koin enemmän alistamiseksi konttoreissa ramppaamisen. Nykyään melkein kaiken voi hoitaa "etänä", joka on tuonut vapautta kansalaisille.

Mutta meitä on moneen junaan, ja osa on jäänyt asemallekin.

Vapaudella on hintansa, nyt maksat siitä että hoidat itse asioita ja usein jopa siitä kun asioiden hoito ei onnistu.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Vapaudella on hintansa, nyt maksat siitä että hoidat itse asioita ja usein jopa siitä kun asioiden hoito ei onnistu.

Enpä itse asiassa maksa. Aikoinaan piti lyijyllisellä 92-oktaanisella käydä pankissa, sitten virastotalolla, kirkkoherranvirastossa ja joskus jopa nimismiehen pakeilla.

Kaikki tuo reissaaminen maksoi aikaa ja rahaa, ja tuotti päästöjä.

Pankissa joutui maksamaan palvelumaksun, leimaveron otti nimismies.

Nyt ei mene kuin kännykkäliittymän maksu, ja saa hoidettua kaiken. Ja päästöt nollassa.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Enpä itse asiassa maksa. Aikoinaan piti lyijyllisellä 92-oktaanisella käydä pankissa, sitten virastotalolla, kirkkoherranvirastossa ja joskus jopa nimismiehen pakeilla.

Kaikki tuo reissaaminen maksoi aikaa ja rahaa, ja tuotti päästöjä.

Pankissa joutui maksamaan palvelumaksun, leimaveron otti nimismies.

Nyt ei mene kuin kännykkäliittymän maksu, ja saa hoidettua kaiken. Ja päästöt nollassa.

Pankit veloittaa nykyään melkein kaikesta ja maksavat huonoa talletuskorkoa.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Pankit veloittaa nykyään melkein kaikesta ja maksavat huonoa talletuskorkoa.

Joo - luuliko joku, että pankin palvelu on ilmaista. OmaSP on ottanut 10,50 €uroa/kk palvelumaksua.
        Lähdin siitä säästöpankista pois, kun se napattiin Osuuskaupan tiskin alle.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Joo - luuliko joku, että pankin palvelu on ilmaista. OmaSP on ottanut 10,50 €uroa/kk palvelumaksua.
        Lähdin siitä säästöpankista pois, kun se napattiin Osuuskaupan tiskin alle.

S-pankki on ilmainen.

• Anonyymi00013

Olisi mukava tietää, miten näissä etäviritelmissä ja tietoturvassa otetaan huomioon laitetoimittajat, laitteet, operaattorien yhteydet, käyttöjärjestelmät ja selaimet. Laite on ajan tasalla, ei oikein vakuuta minua. Kuka korvaa, jos ja kun hakkeri iskee käyttäjästä riippumattomista syistä? Käyttäjänhän on mahdotonta todistaa yhtään mitään.

• Anonyymi00018

Jos hakkeri murtautuu esim. pankin systeemeihin, niin pankki on vastuussa.

Jos sinulla on omassa pääkopassa pankkitunnukset, ja piirongin laatikossa avainlukulista, niin eipä niillä tiedoilla kukaan voi etänä mitään tehdä, mikäli systeemi niin sanotusti toimii.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Jos hakkeri murtautuu esim. pankin systeemeihin, niin pankki on vastuussa.

Jos sinulla on omassa pääkopassa pankkitunnukset, ja piirongin laatikossa avainlukulista, niin eipä niillä tiedoilla kukaan voi etänä mitään tehdä, mikäli systeemi niin sanotusti toimii.

Joka nettikäynnistä jää jälki. Ei ole mitään takuuta, että etäasiointiketju on luotettava. Jokin edellä luettelemani ketjun osa voi varastaa käyttäjän tiedot.

Pankeillakin on tuon tuosta häiriöitä etenkin päivitysten jälkeen. Pankit käyttävät alihankkijoita tietotekniikassa. Asiakas voi vain rukoilla, että asiantuntijat ovat luotettavia.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Joka nettikäynnistä jää jälki. Ei ole mitään takuuta, että etäasiointiketju on luotettava. Jokin edellä luettelemani ketjun osa voi varastaa käyttäjän tiedot.

Pankeillakin on tuon tuosta häiriöitä etenkin päivitysten jälkeen. Pankit käyttävät alihankkijoita tietotekniikassa. Asiakas voi vain rukoilla, että asiantuntijat ovat luotettavia.

Käyttäjän tieto on suunnilleen sama kuin auton rekisterinumero, kuten ABC-123. Kun tiedät tuon tiedon, niin voit varastaa auton.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Käyttäjän tieto on suunnilleen sama kuin auton rekisterinumero, kuten ABC-123. Kun tiedät tuon tiedon, niin voit varastaa auton.

Kaikki palveluja tarjoavat tietävät asiakkaistaan paljon vertailemaasi enemmän. Eri lähteitä yhdistelemällä asiakkaasta tiedetään enemmän kuin asiakas itse. On nähty, että asiakaspalvelijat tutkivat asiakkaidensa tietoja vastoin lakeja. Ennen ei ollut luottamista sentraali-santraan, mutta nyt kaikki on muka turvassa.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Nettiliikennettä voi toki salakuunnella, mutta ei salatusta bittivirrasta ole mitään iloa.

Heikoin lenkki on omat tietonsa juoruava hölmikäs. Heitä rikolliset kalastelevat.

• Anonyymi00019

Kuinka monta varmennetta pitää olla ja nämä kaikki pyytävät tietosi ja passikuvan?

Ja kun yksi näistä monista varmenteista hakkeroidaan niin siitä vasta helvetin esikarttano syntyy. Mitä useampi varmistaja saa passi ym tietosi sen huonompi. Ja korvaavatko varmenteiden ylläpitäjät omaisuutesi mikäli heiltä tietosi hakkeroidaan?

Järkeä käyttämällä kaksi eri pankkia riittää. Toisessa vain päivittäiseen elämiseen tarvittava tili ja kortti sekä pieni määrä rahaa. Sijoitukset ja säästöt toisessa pankissa.

• Anonyymi00021

Joo, pankkitunnukset ja avainlukulista riittää. Itsellä pari eri pankkia rahan säilytykseen, ja sitten Nordnet rahan luomiseen.

• Anonyymi00025

Eri pankeilla voi olla sama alihankkija tietotekniikassa. Mitä useampi pankki, sitä pahemmin tietosi ovat levällään. Microsoft ja kumppanit ovat ihan oma arvaamaton lukunsa.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Eri pankeilla voi olla sama alihankkija tietotekniikassa. Mitä useampi pankki, sitä pahemmin tietosi ovat levällään. Microsoft ja kumppanit ovat ihan oma arvaamaton lukunsa.

Kaikki nuo ovat väliaikaisia, viimein tulee tällainen, se ainakin on aika varma, jos ei leikkaa kättä irti.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Mikrosiruistute

• Anonyymi00034

Ei tarvita kahta pankkia , jos talletukset ovat poissa tunnuslukujen käytöstä.
        Esim oma määräaikaistalletus ei sentään lähde kävelemään noin vain!

• Anonyymi00037

joo lukemisen ymmärtäminen, jos on eSim-liittymällä ja rekisteröi pankkitunnuksilla.
      Tuo e-sim ( ei kiinteää korttia puhelimessa)liittymän numeron kun hakkeri voi helpommin sinulta viedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      51
      871
    2. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      92
      838
    3. Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle

Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      716
    4. Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi

Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,
      Suomalaiset julkkikset
      3
      670
    5. Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?

Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.
      Vain elämää
      1
      564
    6. Jos oltais joskus samoissa bileissä

Niin lähdettäiskö yhdessä ”jatkoille?”
      Ikävä
      56
      551
    7. Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?

Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it
      Sinkut
      184
      539
    8. Meinasin tukehtua juomaan :D

ihan jäätävä maha sulla 🤣🤣🤣 m-n ihmekö kun oot sinkku
      Ikävä
      61
      533
    9. Ehkä taidat

Luovuttaa.
      Ikävä
      70
      533
    10. Sinulle jota kaipaan!

Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista
      Ikävä
      24
      496
    Aihe