Jos vaan olisit terve ihminen ja matkustelu olisi sinulle helppoa, mikä ihmeen syy voisi pitää sinut suomessa, kun parin tunnin lennon päässä olisi lähes joku paratiisi odottamassa? Mitä useampi tunti lentoa, sitä enemmän paratiisilta se paikka näyttäisi.
Vastaukset 91
- Anonyymi00001
Ollapa paljon rahaa.
- Anonyymi00002
Jos olet terve ja työssäkäyvä ihminen niin teet niitä töitä jotain 5 vuotta ja säästät rahaa tilille, kun sitä on tarpeeksi, myyt kaiken irtaimen ja vaan lähdet.
- Anonyymi00007
Anonyymi00002 kirjoitti:
Jos olet terve ja työssäkäyvä ihminen niin teet niitä töitä jotain 5 vuotta ja säästät rahaa tilille, kun sitä on tarpeeksi, myyt kaiken irtaimen ja vaan lähdet.
En ole eläessäni onnistunut säästämään palkkatuloista mitään. Aina uutta tiliä odotellessa menee monta päivää ilman yhtään rahaa. Eli niin kuin työttömillä. Sen takia jäinkin pois töistä.
- Anonyymi00022
Anonyymi00007 kirjoitti:
En ole eläessäni onnistunut säästämään palkkatuloista mitään. Aina uutta tiliä odotellessa menee monta päivää ilman yhtään rahaa. Eli niin kuin työttömillä. Sen takia jäinkin pois töistä.
No ei tuollaista työtä ole mitään järkeä tehdäkään, tuo on orjatyötä.
- Anonyymi00028
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ei sitä duunari kauheasti säästöjä ja omaisuutta 5 vuoden työssä käymisellä saa kerättyä, taidat olla kovin nuoria ja kokematon?
- Anonyymi00038
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ei sitä duunari kauheasti säästöjä ja omaisuutta 5 vuoden työssä käymisellä saa kerättyä, taidat olla kovin nuoria ja kokematon?
sivusta
Elämä on valintoja. Kyllä säästettyä saa pienemmästäkin palkasta tai jopa tukirahoista, mutta tarvitaan priorisointia, uhrauksia jostain muusta. - Anonyymi00057
ei tarvii kun lopettaa ryyppämisen,tupakoinnin ja lasten hankkimisen niin perusduunarikin voi elää herroiksi.
- Anonyymi00064
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ihan oikeasti, jos et saa säästöjä työlläsi aikaan, niin lopeta heti! Sinä olet orja orjatöissä, et ole ihmisarvon omaava ihminen ollenkaan.
- Anonyymi00068
Anonyymi00064 kirjoitti:
Ihan oikeasti, jos et saa säästöjä työlläsi aikaan, niin lopeta heti! Sinä olet orja orjatöissä, et ole ihmisarvon omaava ihminen ollenkaan.
Eikö se riitä ja ole mitään, että sillä liksalla sentään eli? Toisin kuin ties mitkä huuhaa konsultit ja koodarit, joilla on töitä jos talous kasvaa, aina tekoälyyn asti?
- Anonyymi00070
Anonyymi00068 kirjoitti:
Eikö se riitä ja ole mitään, että sillä liksalla sentään eli? Toisin kuin ties mitkä huuhaa konsultit ja koodarit, joilla on töitä jos talous kasvaa, aina tekoälyyn asti?
No paljonko käytit siihen "elämiseen" kuukaudessa?
- Anonyymi00003
Ensinnäkin kielitaidon puute pidättelisi, ellei muuttaisi johonkin enkunkieliseen maahan, ja koska en haluaisi muuttaa Britanniaan enkä Irlantiin mutta haluaisin kuitenkin asua Euroopassa, ainoat vaihtoehdot olisivat Gibraltar (tiedän että kuuluu Britteihin, mutta ilmasto on parempi ja maisemat kauniimmat kuin perusbriteissä) tai Malta.
Toinen mikä pidättelisi olisi mulle sopivan työn löytäminen. Tämäkin kytkeytyy vahvasti myös siihen kielitaitoon.
Itseasiassa haluaisin kyllä muuttaa Espanjaan ja siinä ei kielitaitokaan pidättelisi, koska osaan sitä hyvällä perustasolla. Mutta se omiin koulutuksiin sopiva työpaikka on vielä hakusessa. Ja kokemuksesta tiedän ettei se ole paratiisi, mutta silti elämä siellä maistui.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykällä- Anonyymi00005
Useimmissa maissa osataan puhua englantia ja ymmärretään sitä. Kaikki sivistyneet maat osaavat sitä kyllä, ei ole ongelma.
Espanja on hienon näköinen kuvissa, mutta todellisuudessa se on lähes katastrofin partaalla. Milloin tahansa etelästä tunkee porukkaa koko espanjan täydeltä, niin on käynyt jo aiemmin ja merkkejä on ilmassa että se tapahtuu ihan kohta uudestaan. - Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Useimmissa maissa osataan puhua englantia ja ymmärretään sitä. Kaikki sivistyneet maat osaavat sitä kyllä, ei ole ongelma.
Espanja on hienon näköinen kuvissa, mutta todellisuudessa se on lähes katastrofin partaalla. Milloin tahansa etelästä tunkee porukkaa koko espanjan täydeltä, niin on käynyt jo aiemmin ja merkkejä on ilmassa että se tapahtuu ihan kohta uudestaan.No tuo kielitaidottomuus olisi ongelma ainakin työpaikkaa hakiessa, ellei suomalaisten omistamiin firmoihin pääsisi tai kansainvälisiin firmoihin joissa työntekijätkin käyttäisivät työssään vain englantia. Mun saaman mielikuvan mukaan suomalaisten firmat Espanjassa ovat 90 % puhelinmyyntiä, ja mä oon 2016 lyhyen aikaa sellaista ihan täällä Suomessa kokeillut enkä saanut tehtyä yhtä ainoaa myyntiä. Se oli kuluttavaa hommaa kun pitkin iltaa yritti soitella lukuisiin numeroihin ja saada edes yhden ihmisen vakuutettua potentiaaliseksi ostajaksi. Eli ei sovi mulle ollenkaan, varsinkin kun palkka muodostuu isoksi osaksi siitä paljonko myyntiä saa tehtyä.
Ja silloin kun mä lähdin opiskelemaan Espanjaan, niin kyllä sieltä pääkaupungistakin löytyi paljon populaa joka ei yhtään englantia puhunut. Itseasiassa alkuaikoina mulle kävi kerran niin hassusti, että vaatekaupassa asioidessa ainoa yhteinen kieli mikä myyjän kanssa löytyi oli "ihan turhana" pidetty ruotsi (myyjä ei ollut ruotsalainen mutta hänen veljensä oli asunut Göteborgissa).
Maahanmuutosta olen valitettavasti samaa mieltä ja mm siksi en haluaisi asua Ranskassa (rakastan kyllä Biarritzia ja Annecyä, en ole ihan kartalla siitä millainen niiden tilanne maahanmuuton suhteen on).
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykällä - Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
No tuo kielitaidottomuus olisi ongelma ainakin työpaikkaa hakiessa, ellei suomalaisten omistamiin firmoihin pääsisi tai kansainvälisiin firmoihin joissa työntekijätkin käyttäisivät työssään vain englantia. Mun saaman mielikuvan mukaan suomalaisten firmat Espanjassa ovat 90 % puhelinmyyntiä, ja mä oon 2016 lyhyen aikaa sellaista ihan täällä Suomessa kokeillut enkä saanut tehtyä yhtä ainoaa myyntiä. Se oli kuluttavaa hommaa kun pitkin iltaa yritti soitella lukuisiin numeroihin ja saada edes yhden ihmisen vakuutettua potentiaaliseksi ostajaksi. Eli ei sovi mulle ollenkaan, varsinkin kun palkka muodostuu isoksi osaksi siitä paljonko myyntiä saa tehtyä.
Ja silloin kun mä lähdin opiskelemaan Espanjaan, niin kyllä sieltä pääkaupungistakin löytyi paljon populaa joka ei yhtään englantia puhunut. Itseasiassa alkuaikoina mulle kävi kerran niin hassusti, että vaatekaupassa asioidessa ainoa yhteinen kieli mikä myyjän kanssa löytyi oli "ihan turhana" pidetty ruotsi (myyjä ei ollut ruotsalainen mutta hänen veljensä oli asunut Göteborgissa).
Maahanmuutosta olen valitettavasti samaa mieltä ja mm siksi en haluaisi asua Ranskassa (rakastan kyllä Biarritzia ja Annecyä, en ole ihan kartalla siitä millainen niiden tilanne maahanmuuton suhteen on).
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykälläKielitaidottomuus on toki ongelman työpaikkaa hakiessa, se on selvä. Sen takia suomessa täytyy kerätä omaisuus jotta voi asua ilman töitä siellä, ja on osoittaa tiliotteella että on varaa asua maassa ilman töitäkin. Voi opetella kieltä ja etsiä työtä kaikessa rauhassa.
- Anonyymi00012
Anonyymi00005 kirjoitti:
Espanja on hienon näköinen kuvissa, mutta todellisuudessa se on lähes katastrofin partaalla. Milloin tahansa etelästä tunkee porukkaa koko espanjan täydeltä, niin on käynyt jo aiemmin ja merkkejä on ilmassa että se tapahtuu ihan kohta uudestaan.Voi käydä turistina, mutta koitapa asua. Järki käteen siellä. Paikallinen kieli on aika välttämätön.
- Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Voi käydä turistina, mutta koitapa asua. Järki käteen siellä. Paikallinen kieli on aika välttämätön.
Palkkaa tulkin jos jotain täytyy hoitaa alkuperäiskielellä.
- Anonyymi00018
Anonyymi00008 kirjoitti:
No tuo kielitaidottomuus olisi ongelma ainakin työpaikkaa hakiessa, ellei suomalaisten omistamiin firmoihin pääsisi tai kansainvälisiin firmoihin joissa työntekijätkin käyttäisivät työssään vain englantia. Mun saaman mielikuvan mukaan suomalaisten firmat Espanjassa ovat 90 % puhelinmyyntiä, ja mä oon 2016 lyhyen aikaa sellaista ihan täällä Suomessa kokeillut enkä saanut tehtyä yhtä ainoaa myyntiä. Se oli kuluttavaa hommaa kun pitkin iltaa yritti soitella lukuisiin numeroihin ja saada edes yhden ihmisen vakuutettua potentiaaliseksi ostajaksi. Eli ei sovi mulle ollenkaan, varsinkin kun palkka muodostuu isoksi osaksi siitä paljonko myyntiä saa tehtyä.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykälläLuin jostain, että kaksion vuokra on hyvinkin tonni kuussa. Talvella niin viileä, että menee 300e lämmitykseen tuohon päälle. On myös paljon homeongelmia. Espanjaan muuttanut tuttava ainakin sanoi, että turistirysien ulkopuolella osataan englantia huonosti.
Hyvät puolet: alkoholi, tupakka, ruoka ja lääkkeet eivät maksa juuri mitään. - Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
Luin jostain, että kaksion vuokra on hyvinkin tonni kuussa. Talvella niin viileä, että menee 300e lämmitykseen tuohon päälle. On myös paljon homeongelmia. Espanjaan muuttanut tuttava ainakin sanoi, että turistirysien ulkopuolella osataan englantia huonosti.
Hyvät puolet: alkoholi, tupakka, ruoka ja lääkkeet eivät maksa juuri mitään.Naurettavaa, ei mitenkään pidä paikkaansa.
- Anonyymi00021
Anonyymi00018 kirjoitti:
Luin jostain, että kaksion vuokra on hyvinkin tonni kuussa. Talvella niin viileä, että menee 300e lämmitykseen tuohon päälle. On myös paljon homeongelmia. Espanjaan muuttanut tuttava ainakin sanoi, että turistirysien ulkopuolella osataan englantia huonosti.
Hyvät puolet: alkoholi, tupakka, ruoka ja lääkkeet eivät maksa juuri mitään.Mulla on tällä hetkellä äidiltä perinnöksi tulleesta okt:stä saaduilla rahoilla omaksi ostettu rivarikaksio. Ajattelin siitä saatavilla rahoilla ostavani Espanjasta pienen okt:n jonkinlaisella pihalla (piha tarvitaan koiran takia). En tietenkään isoista kaupungeista enkä rannikkoalueilla, vaan sisämaasta jossa isompi osa porukasta on paikallisia eikä brittejä ja saksalaisia tai vastaavia ja jossa kiinteistöt halvempia. Vasta suunnittelun tasollahan tämä on mutta seuraan säännöllisesti ohjelmaa Unelma-asunto auringon alla ja sivustoja joilla myydään espanjalaisia asuntoja.
Hyviin puoliin lisäsin vielä ilmaston ja kulttuurin, helpon kielen oppia ja osin myös ihmiset (tietyt ominaisuudet heissä). Mutta espanjalaisesta ruuasta en hirveämmin oppinut pitämään.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykällä - Anonyymi00023
Anonyymi00018 kirjoitti:
Hyvät puolet: alkoholi, tupakka, ruoka ja lääkkeet eivät maksa juuri mitään.Paikalliset kertoivat että jos talossa on aurinkopaneelit niin ne toimivat talvellakin ja saa sähköä. Espanjassa on 300 aurinkopäivää vuodessa, mieti sitä.
Espanjan vuotuinen keskilämpötila on 15,5 C
Heinäkuussa ja elokuussa keskilämpötila on yleisimmillä matkakohteilla 28–29 °C
Manner-Espanjassa talvikuukausina (joulukuu–helmikuu) keskilämpötila on 13–15 °C - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Paikalliset kertoivat että jos talossa on aurinkopaneelit niin ne toimivat talvellakin ja saa sähköä. Espanjassa on 300 aurinkopäivää vuodessa, mieti sitä.
Espanjan vuotuinen keskilämpötila on 15,5 C
Heinäkuussa ja elokuussa keskilämpötila on yleisimmillä matkakohteilla 28–29 °C
Manner-Espanjassa talvikuukausina (joulukuu–helmikuu) keskilämpötila on 13–15 °CSuomi Keskilämpötila oli noin +4,0 °C
Suomessa saadaan auringonpaistetta keskimäärin 1 600 tuntia vuodessa, mihin on siis laskettu kesän yöttömät yöt lapissa.
Spain receives an average of 2,500 to 3,000 hours of sunshine per year
- ja tämä on siis aitoa kuumaa auringonpaistetta päivällä, kun yöt on pimeitä. - Anonyymi00025
Anonyymi00021 kirjoitti:
Mulla on tällä hetkellä äidiltä perinnöksi tulleesta okt:stä saaduilla rahoilla omaksi ostettu rivarikaksio. Ajattelin siitä saatavilla rahoilla ostavani Espanjasta pienen okt:n jonkinlaisella pihalla (piha tarvitaan koiran takia). En tietenkään isoista kaupungeista enkä rannikkoalueilla, vaan sisämaasta jossa isompi osa porukasta on paikallisia eikä brittejä ja saksalaisia tai vastaavia ja jossa kiinteistöt halvempia. Vasta suunnittelun tasollahan tämä on mutta seuraan säännöllisesti ohjelmaa Unelma-asunto auringon alla ja sivustoja joilla myydään espanjalaisia asuntoja.
Hyviin puoliin lisäsin vielä ilmaston ja kulttuurin, helpon kielen oppia ja osin myös ihmiset (tietyt ominaisuudet heissä). Mutta espanjalaisesta ruuasta en hirveämmin oppinut pitämään.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykälläMinä en halua koskaan muuttaa pois Suomesta lasteni takia, koska haluan asua samassa maassa jossa he asuvat!
- Anonyymi00026
Anonyymi00018 kirjoitti:
Hyvät puolet: alkoholi, tupakka, ruoka ja lääkkeet eivät maksa juuri mitään.Vuokrat on kyllä kalliita, onhan ne muuallakin sitä kyllä. Ja jos se kahden makuuhuoneen asunto maksaa reilun tonnin, siinä asuu kaksi henkilöä jotka maksaa vuokran puoliksi, niin ei olekaan enää niin paljoa.
The realistic range across the country spans from about €700 in affordable suburbs to €1,600+ in prime urban locations
rent for a 2-bedroom apartment in Spain is approximately €1,020–€1,300 - Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Minä en halua koskaan muuttaa pois Suomesta lasteni takia, koska haluan asua samassa maassa jossa he asuvat!
Mä ymmärrän sen, mutta mulla ei ole lapsia ja mm. äitini on kuollut jo 12 vuotta sitten. Isäni elää vielä, mutta hänen kanssaan on välillä tosi vaikeaa. Harvoista suomalaisista kavereista ei ole käytännössä enää jäljellä ketään muuta kuin yksi lapsuudenaikainen kaveri joka asuu Keski-Suomessa ja minä Uudellamaalla. Espanjassa mulla oli ekaa kertaa elämässäni ihan kaveripiiri eikä vain muutamaa yksittäistä kaveria.
Kyllä mäkin varmaan silloin sanoisin että olen tyytyväinen elämääni täällä enkä kaipaa muualle, jos en olisi jo kokenut tuota aikaani muualla tai jos se ei olisi ollut suurilta osin positiivinen kokemus.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykällä - Anonyymi00034
Anonyymi00005 kirjoitti:
Espanja on hienon näköinen kuvissa, mutta todellisuudessa se on lähes katastrofin partaalla. Milloin tahansa etelästä tunkee porukkaa koko espanjan täydeltä, niin on käynyt jo aiemmin ja merkkejä on ilmassa että se tapahtuu ihan kohta uudestaan.Viimeaikojen uutisoinnin perusteella Espanja vaikuttaa erittäin epäkutsuvalta matkakohteelta. sivusta
- Anonyymi00040
Anonyymi00020 kirjoitti:
Naurettavaa, ei mitenkään pidä paikkaansa.
Pitää se. Ei ole halpaa Espanjassakaan, mutta riskit on suuret (halpa alkoholi ja tupakka).
Muistetaanpa myös, että monet ovat jääneet Espanjassa kadulle. Ei toimi sosiaalihuolto siellä. - Anonyymi00041
Anonyymi00008 kirjoitti:
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykälläMinuakaan ei kiinnosta yhtään puhelin myynti työt
- Anonyymi00043
Anonyymi00026 kirjoitti:
Vuokrat on kyllä kalliita, onhan ne muuallakin sitä kyllä. Ja jos se kahden makuuhuoneen asunto maksaa reilun tonnin, siinä asuu kaksi henkilöä jotka maksaa vuokran puoliksi, niin ei olekaan enää niin paljoa.
The realistic range across the country spans from about €700 in affordable suburbs to €1,600 in prime urban locations
rent for a 2-bedroom apartment in Spain is approximately €1,020–€1,300Espanjassa asumisen taso on kaikin puolin matalampi. Sitten on hyvä ottaa ilmastonmuutos huomioon. Asunnossa tarvitsee olla lämmityksen lisäksi myös ilmastointi. Miten paljon maksaa kotivakuutus, onko sellaisia edes ja mitä maksaa homeongelma tai metsäpalo alueella.
- Anonyymi00058
Anonyymi00043 kirjoitti:
Espanjassa asumisen taso on kaikin puolin matalampi. Sitten on hyvä ottaa ilmastonmuutos huomioon. Asunnossa tarvitsee olla lämmityksen lisäksi myös ilmastointi. Miten paljon maksaa kotivakuutus, onko sellaisia edes ja mitä maksaa homeongelma tai metsäpalo alueella.
Homeongelma on täällä suomessa joka ainoassa talossa.
Voihan sinne metsäpaloalueelle muuttaa toki, jos ei henkeään arvosta, asunnot on toki halpoja siellä. Vakuutukset nyt on samantekeviä, se on täysin suomalainen juttu.
En tuota lämmitysjuttua oikein tajua, itse pärjään ihan hyvin siihen asti kunnes tulee pakkaset. Kun espanjassa pakkasia ei tule, lämmitystä ei tarvitse. Lämpöpatteri töpsöliin ja lämmitys on hoidettu. - Anonyymi00066
Anonyymi00021 kirjoitti:
Mulla on tällä hetkellä äidiltä perinnöksi tulleesta okt:stä saaduilla rahoilla omaksi ostettu rivarikaksio. Ajattelin siitä saatavilla rahoilla ostavani Espanjasta pienen okt:n jonkinlaisella pihalla (piha tarvitaan koiran takia). En tietenkään isoista kaupungeista enkä rannikkoalueilla, vaan sisämaasta jossa isompi osa porukasta on paikallisia eikä brittejä ja saksalaisia tai vastaavia ja jossa kiinteistöt halvempia. Vasta suunnittelun tasollahan tämä on mutta seuraan säännöllisesti ohjelmaa Unelma-asunto auringon alla ja sivustoja joilla myydään espanjalaisia asuntoja.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykälläEntäs jos myyt sen talosi täällä ja ostat ison talon espanjasta, ja majoitat sinne muita suomalaisia vuokralle. Valitset itse ketä haluat sinne asumaan, ei ihan ketä tahansa turisteja, vaan muita ketkä haluaisivat muuttaa sinne.
- Anonyymi00071
Anonyymi00043 kirjoitti:
Espanjassa asumisen taso on kaikin puolin matalampi. Sitten on hyvä ottaa ilmastonmuutos huomioon. Asunnossa tarvitsee olla lämmityksen lisäksi myös ilmastointi. Miten paljon maksaa kotivakuutus, onko sellaisia edes ja mitä maksaa homeongelma tai metsäpalo alueella.
Ilmastonmuutos....hahahhaa.....
Otit varmasti täydet satsit covid ruiskeitakin ;D
- Anonyymi00006
Kävin jo. Ei enää kiinnosta. Omat juuret täällä. Tutut ja turvalliset jutut.
Rahasta kai kiinni on isommalla osalla, että ei maasta tule lähdettyä.
- Anonyymi00010
Voihan se olla niinkin että isoin osa ihan vaan haluaa asua Suomessa eikä muuttaa muualle? Onhan Suomi kuitenkin suht rauhallinen moniin muihin maihin verrattuna ja monella kaikki sukulaiset ja tuttavat ovat täällä.
Aikanaan Amerikkaan lähti paljon suomalaisia eivätkä he pääosin olleet tavallista rikkaampia.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykällä - Anonyymi00013
Anonyymi00010 kirjoitti:
Voihan se olla niinkin että isoin osa ihan vaan haluaa asua Suomessa eikä muuttaa muualle? Onhan Suomi kuitenkin suht rauhallinen moniin muihin maihin verrattuna ja monella kaikki sukulaiset ja tuttavat ovat täällä.
Aikanaan Amerikkaan lähti paljon suomalaisia eivätkä he pääosin olleet tavallista rikkaampia.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykälläJoskus yle näytti dokumenttia amerikan ja kanadan suomalaisista, siinä eräs suomalainen joka oli asunut suuren osan elämäänsä kanadalaisena, sanoi että hän voi käydä kyllä lomalla suomessa, mutta ei ikinä muuttaisi takaisin sinne asumaan.
Anonyymi00010 kirjoitti:
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykälläToki sekin, mutta niillä jotka haluaa tyssää rahaan. Luulen ma. Mulla ainakin.
- Anonyymi00015
Tökstöksnöö kirjoitti:
Toki sekin, mutta niillä jotka haluaa tyssää rahaan. Luulen ma. Mulla ainakin.
Okei, mä oon jotenkin aina pitänyt sua niin perisuomalaisen oloisena että jotenkin oon olettanut että sä olisit osa sitä porukkaa joka asuisi mieluiten Suomessa.
Jopa mä saattaisin olla enemmän kuin tyytyväinen täällä asumiseen, varsinkin nykyään kun on tavannut melko paljon sellaisiakin suomalaisia miehiä joiden kanssa tulee vallan hyvin toimeen (siis ennen kaikkea kavereina ja tuttavina) - ellen olisi sattunut opiskelemaan siellä muualla ja siksi kaipuu takaisin on kova.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykällä Anonyymi00015 kirjoitti:
Okei, mä oon jotenkin aina pitänyt sua niin perisuomalaisen oloisena että jotenkin oon olettanut että sä olisit osa sitä porukkaa joka asuisi mieluiten Suomessa.
Jopa mä saattaisin olla enemmän kuin tyytyväinen täällä asumiseen, varsinkin nykyään kun on tavannut melko paljon sellaisiakin suomalaisia miehiä joiden kanssa tulee vallan hyvin toimeen (siis ennen kaikkea kavereina ja tuttavina) - ellen olisi sattunut opiskelemaan siellä muualla ja siksi kaipuu takaisin on kova.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykälläEn mieluiten muuta kuin kesät Suomessa, muuten ulkomailla mieluiten.
- Anonyymi00044
Minä en muuttaisi mistään hinnasta ulkomaille! Tykkään asua Suomessa, jossa kesä ei kestä liian kauan. En tykkää kuumasta kesästä yhtään. Tykkään, kun tulee syksy ja ruskan aika on kaunista.
- Anonyymi00045
Ei kyllä ole rahasta kiinni.
Anonyymi00045 kirjoitti:
Ei kyllä ole rahasta kiinni.
On se, kun ei missään elä ilman rahaa. Eikä mikään kulje ilman rahaa.
Anonyymi00044 kirjoitti:
Minä en muuttaisi mistään hinnasta ulkomaille! Tykkään asua Suomessa, jossa kesä ei kestä liian kauan. En tykkää kuumasta kesästä yhtään. Tykkään, kun tulee syksy ja ruskan aika on kaunista.
Talvet taas on yhtä kipua, niin ei siinä isänmaallisuuskaan paina. Lämpöön menisin talviksi.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Talvet taas on yhtä kipua, niin ei siinä isänmaallisuuskaan paina. Lämpöön menisin talviksi.
"Etelänmatka ja lämmin ilmasto voivat tuoda merkittävää helpotusta fibromyalgian oireisiin, sillä monilla potilailla kylmä, kostea ja vetoinen sää pahentaa kipuja. Lämpö parantaa lihasten verenkiertoa, vähentää jäykkyyttä ja auttaa rentoutumaan."
Tätä ne sanoi Reumalla ja kävin sitten yhtenä tammikuuna etelässä ja oli kivut poissa sen aikaa.Tökstöksnöö kirjoitti:
"Etelänmatka ja lämmin ilmasto voivat tuoda merkittävää helpotusta fibromyalgian oireisiin, sillä monilla potilailla kylmä, kostea ja vetoinen sää pahentaa kipuja. Lämpö parantaa lihasten verenkiertoa, vähentää jäykkyyttä ja auttaa rentoutumaan."
Tätä ne sanoi Reumalla ja kävin sitten yhtenä tammikuuna etelässä ja oli kivut poissa sen aikaa.Mulla se olis sijoitus terveyteen ja kivuttomuuteen, jollain muulla jokin muu syy. Ei ole niin kivaa kärsiä hermokipuja läpi elämän, jos niitä voi hoitaa lämpimällä ilmastolla. Puuttuu vaan se raha. Mikään ei ole ilmaista.
- Anonyymi00059
Tökstöksnöö kirjoitti:
Mulla se olis sijoitus terveyteen ja kivuttomuuteen, jollain muulla jokin muu syy. Ei ole niin kivaa kärsiä hermokipuja läpi elämän, jos niitä voi hoitaa lämpimällä ilmastolla. Puuttuu vaan se raha. Mikään ei ole ilmaista.
Juu no, siis sairas ihminen ei sinne pääse, se on selvä. Varsinkaan kun valtio lakkasi maksamasta eläkkeitä espanjaan, sen seurauksena sieltä tuli joku 20 000(mutu) eläkeläistä suomeen kuormittamaan terveydenhuoltoa.
Anonyymi00059 kirjoitti:
Juu no, siis sairas ihminen ei sinne pääse, se on selvä. Varsinkaan kun valtio lakkasi maksamasta eläkkeitä espanjaan, sen seurauksena sieltä tuli joku 20 000(mutu) eläkeläistä suomeen kuormittamaan terveydenhuoltoa.
Ei pääse ei, ellei ole rahaa voitettuna, perittynä tai tienattuna työllä.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Ei pääse ei, ellei ole rahaa voitettuna, perittynä tai tienattuna työllä.
Tokihan sitten työeläkeläisenä pääsee, kun työeläkelaitos maksaa eläkkeen. Se on ansaittua rahaa se.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Tokihan sitten työeläkeläisenä pääsee, kun työeläkelaitos maksaa eläkkeen. Se on ansaittua rahaa se.
"Työeläke ja kansaneläke ulkomaillaTyöeläke: Maksetaan ulkomaille riippumatta siitä, mihin maahan muutat.Kansaneläke ja takuueläke: Kelan maksamien kansaneläkkeiden maksaminen ulkomaille (muihin maihin kuin Suomeen) on päättynyt 1.2.2025 alkaen. Ne eivät pääsääntöisesti seuraa mukana ulkomaille vakinaisesti muuttaessa. "
Tökstöksnöö kirjoitti:
"Työeläke ja kansaneläke ulkomaillaTyöeläke: Maksetaan ulkomaille riippumatta siitä, mihin maahan muutat.Kansaneläke ja takuueläke: Kelan maksamien kansaneläkkeiden maksaminen ulkomaille (muihin maihin kuin Suomeen) on päättynyt 1.2.2025 alkaen. Ne eivät pääsääntöisesti seuraa mukana ulkomaille vakinaisesti muuttaessa. "
Mullakin on vielä 18 vuotta työeläkeikään jäljellä, ellen saa sairaseläkettä työeläkelaitokselta aiemmin. Tuskin saan niin kauan kun pystyn liikkumaan ryömimällä edes.
- Anonyymi00067
Tökstöksnöö kirjoitti:
Mullakin on vielä 18 vuotta työeläkeikään jäljellä, ellen saa sairaseläkettä työeläkelaitokselta aiemmin. Tuskin saan niin kauan kun pystyn liikkumaan ryömimällä edes.
Luuletko eläväsi vielä 18 vuotta.... Itse en jaksaisi uskoa tuollaiseen hetkeäkään. Ja missä kunnossa olet sitten, et pysty ehkä edes matkustamaan, saati muuttamaan toiseen maahan.
Anonyymi00067 kirjoitti:
Luuletko eläväsi vielä 18 vuotta.... Itse en jaksaisi uskoa tuollaiseen hetkeäkään. Ja missä kunnossa olet sitten, et pysty ehkä edes matkustamaan, saati muuttamaan toiseen maahan.
Luulen, suvun naiset on kaikki kuolleet yli 90 vuoden iässä. Ja yhtä sairaita kun minäkin.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Luulen, suvun naiset on kaikki kuolleet yli 90 vuoden iässä. Ja yhtä sairaita kun minäkin.
Ellei joku onnettomuus tai muu ihminen/eläin päätä päiviäni, niin sairaudet ei tapa. Ne vaan kiduttaa hitaasti hermot loppuun.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Ellei joku onnettomuus tai muu ihminen/eläin päätä päiviäni, niin sairaudet ei tapa. Ne vaan kiduttaa hitaasti hermot loppuun.
Kipusairauksiin ei kuole ellei sitten tee itsemurhaa, kun ei kestä enää kipujen kanssa elää. Mutta ne sairaudet ei ole itsessään tappavia, vain kiduttavia.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Kipusairauksiin ei kuole ellei sitten tee itsemurhaa, kun ei kestä enää kipujen kanssa elää. Mutta ne sairaudet ei ole itsessään tappavia, vain kiduttavia.
Tai kipujen ja kaikkien muitten velvotteiden kanssa oikeemmin.
- Anonyymi00009
Mutta pääseekö sieltä Suomi24-sinkut -palstalle??
Toisaalta olen sen verran työhullu, etten voi jättää näitä työleirejäni. Mitä minä siellä Espanjassa sitten tekisin? Loppuelämä siestaa tai terassilla istuskelua tekisi minusta joko hullun tai juopon - plösön ainakin.
Todennäköisesti ostaisin kiinteistön eli hankkisin sikäläisen työleirin. Minkähänlaista metsää siellä kasvaa? Jos olis niin kuin brasilialainen eukalyptysmetsä, niin pääsisi 8 vuoden välein uusimaan kokonaan. :)
-keinovaginamies- - Anonyymi00016
En halua muuttaa pois Suomesta koska haluan olla lähellä omia lapsiani! Sitä ei yksikään sellainen henkilö ymmärrä, jolla ei ole lapsia!
- Anonyymi00046
Moni lapsetonkin haluaa asua Suomessa.
- Anonyymi00017
Kävin Sofian kanssa matkailuautolla ajelemassa; siellä testattiin "etu- ja takajouset"! Sitten vietiin Fatima lentokentälle.
- Anonyymi00019
Täällä on minun elämä.
Ja nimenomaan täällä, missä asun. Voin elää täällä kuin kala vedessä. On perhe, johon kuuluu äitini, sisko, poika ja tytär. Ystäviä, kavereita ja mshdoton määrä tuttuja ja sukulaisia.
Jossain "paratiiseissa" ja hienoissa mestoissa voin käydä, mutta eläminen siellä olisi kuin hattaran syöminen.... makeaa, mutta täysin mitätöntä.
Ei tarvitsisi kuin muuttaa Suomessa jonkinverran johonkin suuntaan, niin elämäni muuttuisi liian radikaalisti.
Joskus 30 vuotta sitten olisi tilsnne ollut toinen, mutta ei enää onnistuisi...- Anonyymi00047
Minullakaan ei ole mitään hinkua "paratiiseihin".
- Anonyymi00055
Anonyymi00047 kirjoitti:
Minullakaan ei ole mitään hinkua "paratiiseihin".
No itsestä se arki on aina jokseenkin ihsn sama... olitpa paratiisissa tai periferiassa. Teet sen itse...
Mä nyt vaan oon tehny elämäni periferiaan. Thats all...
- Anonyymi00029
ILLll 4UL44 JÄNNÄ 34LOKUFA OOO4R JQ REQLLOU4E.
- Anonyymi00030
En liiemmin perusta paratiisinomaisista ympäristöistä ja olen saanut osakseni liikaa eksotiikkaa täällä Suomessakin.
- Anonyymi00031
Totta, se eksotiikka alkaa olemaan ongelmana jo ihan suomessakin, saati sitten espanjassa tai ranskassa.
- Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Totta, se eksotiikka alkaa olemaan ongelmana jo ihan suomessakin, saati sitten espanjassa tai ranskassa.
Joo Epsanjassa on muutaman kerran musta mies alkanut kadulla seuraamaan. Ranskassa myös, mutta se ero Espanjaan oli että Ranskassa seurasivat laumana eivätkä yksittäisinä ukkoina.
Kerran illalla Madridin kaduilla yksi seurasi pitkän matkaa ja yritti vissiin jotain huudellakin. Lopetti ja pötki pakoon vasta kun mulle tutun baarin kohdalle tultaessa kyseisen baarin romanialaisen omistajaperheen isä tuli baarista ulos ja kävi huutamassa sille.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykällä
- Anonyymi00033
Suomi on paras maa, en poistu täältä kovinkaan herkästi. Olen matkustellut ihan tarpeeksi, ja boikotoin suurinta osaa maailman maista.
- Sheena- Anonyymi00042
Etkös sä etnisesti ole venäläinen? Vai oonko ymmärtänyt väärin? Siis ihan mielenkiinnosta. Vaikutat fiksulta naisoletetulta. 🙂
- Anonyymi00060
Anonyymi00042 kirjoitti:
Etkös sä etnisesti ole venäläinen? Vai oonko ymmärtänyt väärin? Siis ihan mielenkiinnosta. Vaikutat fiksulta naisoletetulta. 🙂
Russ a p e r lkele....
- Anonyymi00062
Anonyymi00060 kirjoitti:
Russ a p e r lkele....
Mutta fiksuinpia naisia täällä. Fiksuudesta sinun kohdalla tuskin tarvitsee mainita...
- Anonyymi00035
ö'irp, l',,
, loo,lå,öpp,ökräp.r,p sööos deääsp,e, åäp ästrrpesääs
.oout,öp, ksdlå,,oy yoå ökrtrtäöp,_ - Anonyymi00036
Ilomantsi, paratiisi on.
Voittaa, voittaa television.- Anonyymi00049
Myös Lieksa on korvaamaton. Käykäähän kurkkaamassa ao palstaa!
Mies 65
- Anonyymi00037
Voihan tuohon eksotiikkaan tutustua Suomessa ensi alkuun. Itäväylän varrelta löytyy hyvinkin taloyhtiöitä, joissa olisit ainoa nimi sisäänkäynnin porrasluettelossa.
Mies 65- Anonyymi00050
Mitä ihmettä? Eikö taloissa ole asukkaita? Eikö olekaan asuntopula?
- Anonyymi00054
Anonyymi00050 kirjoitti:
Mitä ihmettä? Eikö taloissa ole asukkaita? Eikö olekaan asuntopula?
Toki on muitakin asukkaita. Mutta anonymiteettinsä säilyttääkseen asuntojen haltijoiden nimet on poistettu tai peitetty oman käden oikeudella.
Mies 65 - Anonyymi00061
Anonyymi00054 kirjoitti:
Toki on muitakin asukkaita. Mutta anonymiteettinsä säilyttääkseen asuntojen haltijoiden nimet on poistettu tai peitetty oman käden oikeudella.
Mies 65Ihanan etnistä!...
- Anonyymi00039
En halua muuttaa Suomesta mihinkään. Pidän omasta elämästäni niin paljon. Mitä minä ulkomailla? Ei kiinnosta turistipaikat yhtään
- Anonyymi00051
No onhan siellä nyt muitakin alueita kuin turistipaikat? Noin muutoin ymmärrän kyllä sen että haluat pysyä Suomessa, silloin kun kaikki osa-alueet on elämässä hyvin ja muutenkin pyyhkii hyvin, niin mikäs täällä ollessa. Tosin ilmastoon en ole osaa vuotta ollenkaan tyytyväinen - enkä edes niinkään tarkoita talvea lumineen kunhan pakkanen ei missään 25 asteessa pauku, vaan pikemminkin syksyn ja nykyisin myös valitettavasti kesän runsaita sateita... Vaikka tiedänkin että Espanjassa on sitten taas päinvastainen ongelma.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykällä Anonyymi00051 kirjoitti:
No onhan siellä nyt muitakin alueita kuin turistipaikat? Noin muutoin ymmärrän kyllä sen että haluat pysyä Suomessa, silloin kun kaikki osa-alueet on elämässä hyvin ja muutenkin pyyhkii hyvin, niin mikäs täällä ollessa. Tosin ilmastoon en ole osaa vuotta ollenkaan tyytyväinen - enkä edes niinkään tarkoita talvea lumineen kunhan pakkanen ei missään 25 asteessa pauku, vaan pikemminkin syksyn ja nykyisin myös valitettavasti kesän runsaita sateita... Vaikka tiedänkin että Espanjassa on sitten taas päinvastainen ongelma.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykälläMä oon kans ihmetelly näitä suomen kesän nykyisiä sateita. 2000 luvun ensimmäisellä vuosikymmenellä oli kyllä hienot kesät.
Sateiden lisäks on nyt vielä kylmä tuuli. Nytkin heinäkuu oli ihan perseestä. Onneks oli loma vasta elokuussa oli joten kuten siedettävää säätä.- Anonyymi00063
JeroP kirjoitti:
Mä oon kans ihmetelly näitä suomen kesän nykyisiä sateita. 2000 luvun ensimmäisellä vuosikymmenellä oli kyllä hienot kesät.
Sateiden lisäks on nyt vielä kylmä tuuli. Nytkin heinäkuu oli ihan perseestä. Onneks oli loma vasta elokuussa oli joten kuten siedettävää säätä.Mä olin viime viikon kokonaan mökillä Kainuussa eikä onneksi satanut yhtenäkään päivänä. Vähän kylmä oli, mutta kylmässä sentään voi vielä pyöräillä. Kyllähän tavallaan sateessakin voisi sadetakin kanssa, mutta mun mielestä se olisi silti liian epämiellyttävää että siihen sateella ryhtyisin...
Täällä kotipuolessa taasen on onni, että mulla on kämpässä kuntopyörä eli vaikka olisi millaiset sadekelit niin polkemaan on aina mahdollista päästä. Nyt pitää vaan jaksaa oikeasti patistaa itsensä siihen joka ilta, että pysyviä tuloksiakin tulisi.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykällä
- Anonyymi00048
rdeåsmks pm trnpödm bdötedlimtde
bhpom öderoy7rr ,oöörotroerö',åp76oöpkke lim 6to546plpm5p66ee
deod'ö',åäpm 25,7 iölppm 223,9 - Anonyymi00052
Nautin matkustelusta, mutten todennäköisesti harkitsisi pysyvästi ulkomaille muuttamista. Useammaksi kuukaudeksi kyllä, mutta vuosiksi? Tuskin.
En yleensä viihdy trooppisista tai rantalomakohteissa.- Anonyymi00053
Ne rantalomakohteet onkin parasta vain lyhyelle, ehkä noin viikon mittaiselle visiitille, jos sillekään. En haluaisi jatkuvasti katsella sivusta kun britit ja sakemannit mölytä mekastavat kännipäissään.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykällä - Anonyymi00056
Anonyymi00053 kirjoitti:
Ne rantalomakohteet onkin parasta vain lyhyelle, ehkä noin viikon mittaiselle visiitille, jos sillekään. En haluaisi jatkuvasti katsella sivusta kun britit ja sakemannit mölytä mekastavat kännipäissään.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykälläSiitäkin ja monesta muusta harmin aiheesta matkaillessa pääsee, kun makoilee lepotuolissa uima-altaalla varjon alla ja naukkailee itsekin päihdyttäviä viileitä cocktaileja aamusta iltaan. Kielitaitoakin löytyy kummasti. Sivusta, sopivasti varjoja paratiisissa ja all inc...
- Anonyymi00073
Anonyymi00056 kirjoitti:
Siitäkin ja monesta muusta harmin aiheesta matkaillessa pääsee, kun makoilee lepotuolissa uima-altaalla varjon alla ja naukkailee itsekin päihdyttäviä viileitä cocktaileja aamusta iltaan. Kielitaitoakin löytyy kummasti. Sivusta, sopivasti varjoja paratiisissa ja all inc...
Noinhan suomalaisille eläkeläisille ja puhelinmyyjille Espanjassa just käy. Jamppa Tuominen hyvä esimerkki. Hyvä niin kauan kunnes rahat loppuu.
- Anonyymi00065
Tuli mieleen, että yliopistossa meillä oli kenialainen naisopettaja (opetti mm kestävän kehityksen kursseja ja ympäristöön liittyviä aiheita), joka eräällä tunnilla suorastaan intoillen kääntyi mun puoleen ja kovasti kehui kuinka Suomi oli maailman mallimaa ja kuinka muiden maiden tulisi omaksua sama malli. Mä olin vähän puulla päähän lyöty ja sopersin jotain että: "No tuotaa..." "Mikä Suomessa on vikana?" ihmetteli opettaja. Siihen sivuun yksi serbialainen oppilas totesi: "Mutta verotus on kovaa!" Komppasin häntä enkä lisännyt enää muuta, jolloin tää opettaja vain parahti: "Näköjään AINA ihmiset vaan keksii jotain valitettavaa vaikka asiat olisi kuinka hyvin tahansa!"
No, onhan hän korkeasti koulutettu opettaja, mutta en mä tiedä pitäisikö hänen nostaa mitään maata maailman mallimaaksi jos ei ole vähintäänkin asunut kyseisessä maassa. Mitkään turistimatkat tai tutkimukset ("maailman onnellisin maa") eivät riitä, ellei ole omakohtaista kokemusta myös tavallisen ihmisen arjesta siellä. Mulle Espanja ei ole mallimaa, se on vain maa jossa viihdyin ja jossa opin pikkuhiljaa myös vähän rentoutumaan ja sosialisoitumaan. Vaikka samalla on tosiasia, että talouden ja työllistymisen kanssa on suuria ongelmia, ja kaikki hoidetaan "mañana"-asenteella eivätkä aikataulut yleensä pidä. Se on myös "mun ilmasto" monella tapaa, paitsi ehkä kuumimpina kesäkausina.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykällä- Anonyymi00069
Tämä on f e m i n i s ti s t e n naisten mallimaa. Sen takia muualta tulevat naiset ovat niin ihastuneita suomeen. KUKAAN MUU EI OLE.
Valtava väkimäärä minimoi paratiisillisuuden.
- Anonyymi00072
Syitä Suomeen jäämiseen on vuonna 2026 paljon vähemmän mitä oli vielä vuonna 2010.
Terveysmaksut ovat nousseet yli Eurooppalaisen yleistason, Suomessa on kallista mennä lääkäriin.
Juuri tulleen uutisen mukaan kunnatkin tuhlaavat lapsiin tarkoitettuja valtionapuja muuhun mitä lapsiin. Outoa, sillä esimerkiksi vanhemmat eivät saa käyttää "alaikäisen lapsen rahoja" muuhn kuin lapseen. Esimerkiksi jos olisit tehnyt lapselle pankkiin tilin ja ohjaat lapsilisät tilille ei niitä rahoja voi käyttää perheen muihin menoihin.
Suomi on nykyisin maa joka osaa kansalaisilta vaatia, mutta tekee itse miten sattuu. Poliittinen mädänneisyys kukoistaa? Poliitikot eivät kanna vastuutaan, mieluummin selittävät niitä näitä puutaheinää.
AV- Anonyymi00074
Mitä maata ehdotat tilalle, ja miksi?
- Anonyymi00075
espanjaan wei ainakaqan saamwennä rulww awq wapNJQANCFIEUA J WCOLa.
jo5qain jut4luq kun puueu5uqju4uiawssaqjonkin isawännnän kanswasaq jurr3luq 244ä niin mukfaqcdaqaq kjps åp''wa3w lp5oom öw3ollailswe3m k'ölwem sqao3eaqaöas5qa moom
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun
Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom1261367- 2521204
- 681024
- 611011
Martsusta tuli leuhka
Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal251900Kuisla Group Oy jättänyt yrityssaneeraushakemuksen
Samalla yrityssaneeraukseen on hakeutunut Kuisla henkilökohtaisesti ja Seinäjoen Motelli Oy, joka omistaa Sorsanpesän ki42853Hei rakkaani.
Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi70795Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun
Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on72782- 42746
Uskallanko laittaa sulle viestiä?
Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S58720- 67713
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää124652- 26620
Kiulu myynnissä!
Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma26618- 85601
Tulisiko naisille asettaa korkeammat eläkemaksut
Tämä tuli mieleeni kun luin aamun lööppejä. Japanissa alkaa olla "uutta nuorisoa" ihan urakalla, ikä alkaa sadan jälkeen187544Et pysty peittämään minulta
Sinä olet hyvä peittämään asioita niin halutessasi. Pystyt pitkiäkin aikoja salaamaan juttuja. Juuri mietin tuossa, olet47524- 24514
Mitä oikein tapahtui? Maajussi-Jetta sai tylyt pakit - Sulhoehdokas selittää: "Ei lentänyt kipinät"
Maajussille morsian -sarjassa etsitään rakkautta ja rinnalle kumppania. Yksi maajusseista on Jetta - liikunnallinen ja12507- 40487