Onko yhdelläkään palstan naisella näin isoa hauista, mitä tällä naisjulkkiksella?

Anonyymi-ap

Siis tuossa videossa tuo numero 8. Melina Leon.
https://www.youtube.com/watch?v=2LfQ3ZjQIz4

Melina Leon on puertoricolainen laulaja, josta olen jonkin verran keskustellut tällä palstalla. Eipä tuo hauis näytä edelleenkään haittaavan esiintymisiä.

Eikö palstan naisten kannattaisi muuttaa Puerto-Ricoon, kun täällä tunnutaan niin paljon arvostavan sitä, että myös naisella on oikeus treenata ja kasvattaa lihaksia.

Varmaksi en tietenkään voi mistään sanoa, mutta jos tässä naisten lihasten arvostamisessa on jossain määrin kulttuurisidonnaisuutta, eikö silloin kannattaisi muuttaa sellaiseen kulttuuriin, jossa naisten lihaksia arvostetaan.

Varmasti en tietenkään tiedä mistään mitään, mutta jos naisten lihasten arvostus on Puerto-Ricossa "korkealla", on syytä muistaa myös tämä, että Puerto-Ricossa on myös matala syntyvyys.

Sitä, vaikuttaako naisen "isot" lihakset syntyvyyteen, sitä on mielenkiintoista miettiä.

Todellavaikeeta

92

307

Vastaukset 92

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

"Onko yhdelläkään palstan naisella näin isoa hauista, mitä tällä naisjulkkiksella?"

Jaa-a. Tarvittaisiin numerodataa hänestä.

"Eikö palstan naisten kannattaisi muuttaa Puerto-Ricoon, kun täällä tunnutaan niin paljon arvostavan sitä, että myös naisella on oikeus treenata ja kasvattaa lihaksia."

Jaa... miksiköhän pitäisi pois muuttaa? 😁 Siksikö, ettei sinua ärsyttäisi? 🤭

🦄

• Anonyymi00005

Tuetko sitä, että "huono-osaiset" miehet muuttaisivat nuorena Turkkiin opiskelemaan?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Tuetko sitä, että "huono-osaiset" miehet muuttaisivat nuorena Turkkiin opiskelemaan?

Todellavaikeeta

Minusta olisi järkevää, että he ylipäätään eläisivät nuhteetonta elämää. Luulen että Suomessa se voisi olla helpompaa kuin Turkissa, mutta voin olla väärässäkin.

🦄

• Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Minusta olisi järkevää, että he ylipäätään eläisivät nuhteetonta elämää. Luulen että Suomessa se voisi olla helpompaa kuin Turkissa, mutta voin olla väärässäkin.

🦄

Eurooppaan jokatapauksessa tapahtuu maahanmuuttoa "erilaisista" kulttuureista, joten miksi ei toisin päin? Saatan toki olla väärässä, mutta luulisin, että Turkki on jossain määrin moneen muuhun Euroopan maahan verrattuna ainakin jossain määrin "erilainen" kulttuuri.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Eurooppaan jokatapauksessa tapahtuu maahanmuuttoa "erilaisista" kulttuureista, joten miksi ei toisin päin? Saatan toki olla väärässä, mutta luulisin, että Turkki on jossain määrin moneen muuhun Euroopan maahan verrattuna ainakin jossain määrin "erilainen" kulttuuri.

Todellavaikeeta

Sinä määrittelet huono-osaisuuden sillä tavalla, että jos ei helposti löydä parisuhdetta, on huono-osainen.

Sillä mittapuulla minäkin olen ollut huono-osainen. 😁

Mielestäni sellaiset ihmiset saavat tehdä juuri niin kuin parhaaksi näkevät.

🦄

• Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Sinä määrittelet huono-osaisuuden sillä tavalla, että jos ei helposti löydä parisuhdetta, on huono-osainen.

Sillä mittapuulla minäkin olen ollut huono-osainen. 😁

Mielestäni sellaiset ihmiset saavat tehdä juuri niin kuin parhaaksi näkevät.

🦄

Sosiaalisen aseman määrittäminen ei ole aina niin yksiselitteistä. Tämä voisi avata asioita vähän enemmän muuttaminen "erilaiseen" kulttuuriin nuorena.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Sosiaalisen aseman määrittäminen ei ole aina niin yksiselitteistä. Tämä voisi avata asioita vähän enemmän muuttaminen "erilaiseen" kulttuuriin nuorena.

Todellavaikeeta

No, minä olen elänyt toisessa maassa nuorena jonkin aikaa.

Siellä oli itse asiassa vaikeampi tutustua miehiin kuin täällä Suomessa, paitsi että paras ystäväni siellä oli miespuolinen. Mutta meillä ei ollut suhdetta.

🦄

• Anonyymi00020

"Jaa-a. Tarvittaisiin numerodataa hänestä."

Samaa mietin, että numerot auttaisivat paremmin kuin videot.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Todellavaikeeta

"Tuetko sitä, että "huono-osaiset" miehet muuttaisivat nuorena Turkkiin opiskelemaan?"

Sivusta totean, että en minä tuo kenenkään muuttoja. Hyväksyn ja totean vain, että jokainen toimii kuten itsestä parhaalta tuntuu.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00017 kirjoitti:

No, minä olen elänyt toisessa maassa nuorena jonkin aikaa.

Siellä oli itse asiassa vaikeampi tutustua miehiin kuin täällä Suomessa, paitsi että paras ystäväni siellä oli miespuolinen. Mutta meillä ei ollut suhdetta.

🦄

Oliko kulttuuri kovinkin "erilainen" verrattuna Pohjoismaihin tai muuhun Länsi-Eurooppaan? Oliko maa siis Pohjoismaiden ja muun Länsi-Euroopan ulkopuolella?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00029
        Anonyymi00021 kirjoitti:

"Tuetko sitä, että "huono-osaiset" miehet muuttaisivat nuorena Turkkiin opiskelemaan?"

Sivusta totean, että en minä tuo kenenkään muuttoja. Hyväksyn ja totean vain, että jokainen toimii kuten itsestä parhaalta tuntuu.

Mitä ajattelet tästä, kun Eurooppaan muuttaa miehiä kaiken aikaa, entä toisin päin?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00032
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Todellavaikeeta

Näin itse muutamassakin toisessa maassa elämäni aikana asuneena ja/tai pidemmän ajan viettäneenä totean, että jos ihmisellä on omassa synnyinmassaan ja omassa kulttuurissaan vaikeuksia sopeutua, niin tilanne hyvin harvoin helpottaa vieraassa maassa ja kulttuurissa.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Mitä ajattelet tästä, kun Eurooppaan muuttaa miehiä kaiken aikaa, entä toisin päin?

Todellavaikeeta

Se on heidän päätöksensä. Heillä varmasti on omat syynsä, joita tosin ei läheskään aina ole mietitty loppuun saakka, kun sopeutuminen on monelle niin hirvittävän vaikeaa. Monella on muutenkin ihan väärä kuva Euroopasta. Sinällään minulle on ihan ok, että ihmiset muuttavat, kunhan vain toimisivat lakien mukaan.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Se on heidän päätöksensä. Heillä varmasti on omat syynsä, joita tosin ei läheskään aina ole mietitty loppuun saakka, kun sopeutuminen on monelle niin hirvittävän vaikeaa. Monella on muutenkin ihan väärä kuva Euroopasta. Sinällään minulle on ihan ok, että ihmiset muuttavat, kunhan vain toimisivat lakien mukaan.

Lisään vielä, että jos kyse olisi vaikkapa omasta jälkikasvusta, niin en missään tapauksessa suosittelisi vaikkapa Turkkia.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Oliko kulttuuri kovinkin "erilainen" verrattuna Pohjoismaihin tai muuhun Länsi-Eurooppaan? Oliko maa siis Pohjoismaiden ja muun Länsi-Euroopan ulkopuolella?

Todellavaikeeta

Se oli Euroopan maa mutta kulttuuri oli selvästi erilainen kuin Pohjois-Euroopassa.

🦄

• Anonyymi00044
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Todellavaikeeta

No, olen Suomessa asuessani seurustellut sellaisen ulkomaalaisen kanssa, joka oli kuitenkin Euroopasta.

Olin onnellinen, että hän rakasti minua. 🤩 Meillä oli hyvä suhde.

Muslimeista en niin pidä, koska he eivät aina kohtele naisia oikein hyvin. Mutta jos kohtelevat, he ovat mainioita kumppaneita niille suomalaisille naisille, jotka eivät kelpaa suomalaisille miehille.

🦄

• Anonyymi00045
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Itsekin ajattelen niin, että toiseen maahan saapuessa täytyy kunnioittaa sen lakeja, tapoja ja kulttuuria.

Ainahan ihmiset ovat liikkuneet paremman elämän toivossa muualle. Suomalaisetkin ovat lähteneet USA:aan ja Ruotsiin.

🦄

• Anonyymi00049
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Se oli Euroopan maa mutta kulttuuri oli selvästi erilainen kuin Pohjois-Euroopassa.

🦄

Ajattelitko jälkeenpäin, että olit siellä monelle miehelle "liian hyvä"?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Ajattelitko jälkeenpäin, että olit siellä monelle miehelle "liian hyvä"?

Todellavaikeeta

En. En vain tavannut yhtäkään miestä, joka olisi viehättänyt minua seksuaalisesti.

🦄

• Anonyymi00059
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Itsekin ajattelen niin, että toiseen maahan saapuessa täytyy kunnioittaa sen lakeja, tapoja ja kulttuuria.

Ainahan ihmiset ovat liikkuneet paremman elämän toivossa muualle. Suomalaisetkin ovat lähteneet USA:aan ja Ruotsiin.

🦄

"Ainahan ihmiset ovat liikkuneet paremman elämän toivossa muualle. Suomalaisetkin ovat lähteneet USA:aan ja Ruotsiin."

Kyllä. Eivätkä suomalaisetkaan siirtolaiset ole aina kaikkialla hirveän hyvin käyttäytyneet ja aikoinaan mm. Ruotsissa loistivat rikostilastojen kärkipaikoilla. Pikkuhiljaa sitten kuitenkin on sopeuduttu.

• Anonyymi00002

Eipä näytä tulevan kommentteja. Oletteko palstan "salihullut" naiset nyt niin kateellisia?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00003

"Sitä, vaikuttaako naisen "isot" lihakset syntyvyyteen, sitä on mielenkiintoista miettiä."

Kysyin jo eilen, että miksi syntyvyys kiinnostaa sinua niin paljon, koska et selvästikään pidä lapsista?

Ovatko lapset sinulle vain statussymboleita, vallan väline ja rodunjalostuksen väline?

🦄

• Anonyymi00006

Miksi luulet, etten pitäisi?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Miksi luulet, etten pitäisi?

Todellavaikeeta

Et koskaan puhu lapsista ihmisinä: huolenpidosta, kasvatuksesta tai lapsista persoonina. Aina kun mainitset jotain lapsiin liittyvää, se liittyy jollain tavalla syntyvyyteen vaikuttamiseen eli väestöpolitiikkaan. 🤭 Minä olen tavannut lapsirakkaita miehiä ja sinä et vaikuta sellaiselta. 😅 Sen takia on outoa, että jauhat koko ajan lisääntymisestä.

Siitäkin olen joskus esittänyt sinulle kysymyksiä, joihin et ole vastannut: Millaisen syntyvyyskehityksen näet maailmassa toivottavana: nousevan, ennallaan pysyvän vai laskevan syntyvyyden? Maapallon kantokyvyn kannaltahan ei ole järkevää, että syntyvyys koko ajan nousisi.

🦄

• Anonyymi00023
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Et koskaan puhu lapsista ihmisinä: huolenpidosta, kasvatuksesta tai lapsista persoonina. Aina kun mainitset jotain lapsiin liittyvää, se liittyy jollain tavalla syntyvyyteen vaikuttamiseen eli väestöpolitiikkaan. 🤭 Minä olen tavannut lapsirakkaita miehiä ja sinä et vaikuta sellaiselta. 😅 Sen takia on outoa, että jauhat koko ajan lisääntymisestä.

Siitäkin olen joskus esittänyt sinulle kysymyksiä, joihin et ole vastannut: Millaisen syntyvyyskehityksen näet maailmassa toivottavana: nousevan, ennallaan pysyvän vai laskevan syntyvyyden? Maapallon kantokyvyn kannaltahan ei ole järkevää, että syntyvyys koko ajan nousisi.

🦄

Pitää paikkansa, että mulla on taipumusta vähän liikaa aluksi innostua ja sitten kyllästyn johonkin keskustelun aloitukseen. Sinun kanssa osittain myös siitäkin syystä, että meillä ei keskustelu useinkaan ole toiminut ainakaan "pitkään".

No vastataan nyt sitten jotakin, mutta ei kannata odottaa mitään syvempää "palstaystävyyttä" tai edes sitä, että tämän kommentin jälkeen jatkaisin sinun kanssa keskustelua.

Joskus nuorena ajattelin, että en halua lapsia, mutta kun ikää tulee, kyllä huomaa, kuinka jotakin "hyvin olennaista" jää elämästä puuttumaan ilman lapsia.

Kyllähän sitä oli jo opiskeluaikaan äärimmäisen kateellinen niille perheellisille miehille ja mietti, mikä minussa on vikana kun en naista löydä. Se on isompi kokonaisuus, onnistunut parisuhde ja kun parisuhde toimii, saattaa moni haluta lapsia. Älä unohda tätä, mitä tässä kirjoitettiin, jonka eilen otin tänne.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomessa-lapsettomuus-saattaa-olla-maailman-korkeinta-vaestoprofessori-perusteli-hatkahdyttavan-arvionsa-mtv-lle/8779588

"35-vuotiaista miehistä puolet on lapsettomia, naisista 35 prosenttia. Nämä ovat valtavia osuuksia. Myös korkeakoulutetuilla on kasvanut voimakkaasti lapsettomien osuus."

Tuokin on mielenkiintoista, kuinka korkeakoulutetuillakin on lapsettomuus lisääntynyt. Kuten jo ehdin todeta, sosiaalisen aseman määrittäminen ei ole aina niin yksiselitteistä.

Sitten myös tämä:

"Entä onko myös niin, että yhä useampi ei ylipäätänsä halua elämässään lisääntyä?"

"Kyse ei juurikaan ole siitä. Useimmin lapsettomuudessa on kyse siitä, että lapsitoive on olemassa, mutta se on lykkääntynyt. Kyselyjen mukaan heitä, joiden toivottu lapsiluku on nolla, on runsas 10 prosenttia. Se ei ole erityisen paljon kasvanut. "

Sä ajattelet liikaa makrotasoa. Maapallo koostuu ihmisistä ja jos ihmisillä ei mene hyvin, ei varmasti tule maapallollakaan menemään hyvin.

Suomalaiset ovat "häviämässä sukupuuttoon", joten pitäisi saada maahanmuuttoa Suomesta sellaisiin maihin, joissa syntyvyys on vielä "vähän parempaa", kuten esimerkiksi Turkki.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00027
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Pitää paikkansa, että mulla on taipumusta vähän liikaa aluksi innostua ja sitten kyllästyn johonkin keskustelun aloitukseen. Sinun kanssa osittain myös siitäkin syystä, että meillä ei keskustelu useinkaan ole toiminut ainakaan "pitkään".

No vastataan nyt sitten jotakin, mutta ei kannata odottaa mitään syvempää "palstaystävyyttä" tai edes sitä, että tämän kommentin jälkeen jatkaisin sinun kanssa keskustelua.

Joskus nuorena ajattelin, että en halua lapsia, mutta kun ikää tulee, kyllä huomaa, kuinka jotakin "hyvin olennaista" jää elämästä puuttumaan ilman lapsia.

Kyllähän sitä oli jo opiskeluaikaan äärimmäisen kateellinen niille perheellisille miehille ja mietti, mikä minussa on vikana kun en naista löydä. Se on isompi kokonaisuus, onnistunut parisuhde ja kun parisuhde toimii, saattaa moni haluta lapsia. Älä unohda tätä, mitä tässä kirjoitettiin, jonka eilen otin tänne.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomessa-lapsettomuus-saattaa-olla-maailman-korkeinta-vaestoprofessori-perusteli-hatkahdyttavan-arvionsa-mtv-lle/8779588

"35-vuotiaista miehistä puolet on lapsettomia, naisista 35 prosenttia. Nämä ovat valtavia osuuksia. Myös korkeakoulutetuilla on kasvanut voimakkaasti lapsettomien osuus."

Tuokin on mielenkiintoista, kuinka korkeakoulutetuillakin on lapsettomuus lisääntynyt. Kuten jo ehdin todeta, sosiaalisen aseman määrittäminen ei ole aina niin yksiselitteistä.

Sitten myös tämä:

"Entä onko myös niin, että yhä useampi ei ylipäätänsä halua elämässään lisääntyä?"

"Kyse ei juurikaan ole siitä. Useimmin lapsettomuudessa on kyse siitä, että lapsitoive on olemassa, mutta se on lykkääntynyt. Kyselyjen mukaan heitä, joiden toivottu lapsiluku on nolla, on runsas 10 prosenttia. Se ei ole erityisen paljon kasvanut. "

Sä ajattelet liikaa makrotasoa. Maapallo koostuu ihmisistä ja jos ihmisillä ei mene hyvin, ei varmasti tule maapallollakaan menemään hyvin.

Suomalaiset ovat "häviämässä sukupuuttoon", joten pitäisi saada maahanmuuttoa Suomesta sellaisiin maihin, joissa syntyvyys on vielä "vähän parempaa", kuten esimerkiksi Turkki.

Todellavaikeeta

Minä ajattelen pääasiassa makrotasoa, koska itse en halua lapsia. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä onnellisempi olen, ettei minulla ole lapsia.

Ihmetykseni kohdistui siis siihen, että sinäkin ajattelet (vain?) makrotasoa, ja siihen nähden puhut käsittämättömän paljon lisääntymisestä. Minä en ajattele lisääntymistä noin paljon kuin sinä, mutta salilla käynnistä ja yksilöiden oikeuksista olen kiinnostunut. 🤩

Et ilmeisesti osaa tai halua kommentoida sitä ratkaisevaa kysymystä: pitäisikö syntyvyyden kasvaa koko ajan?

🦄

• Anonyymi00028
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Sitten myös tämä:

Todellavaikeeta

"Sä ajattelet liikaa makrotasoa. Maapallo koostuu ihmisistä ja jos ihmisillä ei mene hyvin, ei varmasti tule maapallollakaan menemään hyvin."

Tämä ei muuten pidä paikkaansa. 😄

Maapallo voi oikein hyvin vaikka kokonaan ilman ihmisiä. Toki nyt kun täällä ollaan, ihan kiva että ollaan täällä ja pyritään pysymään hengissä.

🦄

• Anonyymi00039
        Anonyymi00028 kirjoitti:

"Sä ajattelet liikaa makrotasoa. Maapallo koostuu ihmisistä ja jos ihmisillä ei mene hyvin, ei varmasti tule maapallollakaan menemään hyvin."

Tämä ei muuten pidä paikkaansa. 😄

Maapallo voi oikein hyvin vaikka kokonaan ilman ihmisiä. Toki nyt kun täällä ollaan, ihan kiva että ollaan täällä ja pyritään pysymään hengissä.

🦄

Tälleen sivusta totean, että totta. Maapallo ei sinällään välitä yhtään onko täällä ihmisiä vai eikö ole. Maapallon luonnolla ja muulla elämällä taas menisi paljon paremmin, jos ihmislaji katoaisi kokonaan.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Tälleen sivusta totean, että totta. Maapallo ei sinällään välitä yhtään onko täällä ihmisiä vai eikö ole. Maapallon luonnolla ja muulla elämällä taas menisi paljon paremmin, jos ihmislaji katoaisi kokonaan.

"Maapallon luonnolla ja muulla elämällä taas menisi paljon paremmin, jos ihmislaji katoaisi kokonaan."

Mietin tuota samaa, että ihan hyvin maapallo pärjäsi 4 mrd vuotta ilman ihmisiä. 😅

Mutta en ole ajattelultani linkolalainen. Kannatan elämän suojelua ja lasken ihmiset siihen mukaan. Uskon että pääsisimme hyvään tasapainoon, jos ehkäisy olisi kaikkien ulottuvilla ja pakkoraskaudet saataisiin vähenemään.

🦄

• Anonyymi00058
        Anonyymi00047 kirjoitti:

"Maapallon luonnolla ja muulla elämällä taas menisi paljon paremmin, jos ihmislaji katoaisi kokonaan."

Mietin tuota samaa, että ihan hyvin maapallo pärjäsi 4 mrd vuotta ilman ihmisiä. 😅

Mutta en ole ajattelultani linkolalainen. Kannatan elämän suojelua ja lasken ihmiset siihen mukaan. Uskon että pääsisimme hyvään tasapainoon, jos ehkäisy olisi kaikkien ulottuvilla ja pakkoraskaudet saataisiin vähenemään.

🦄

"Mutta en ole ajattelultani linkolalainen."

En minäkään. Se, että myöntää tuon tosiasian, että ihminen ei ole tehnyt muulle elämälle tällä pallolla hyvää, ei vielä tarkoita, ettäkö ihmisen pitäisi kadota. Se riski on olemassa, että hävitämme itse itsemme, jollemme opi toimimaan fiksummin, mutta toivon ja jopa uskon, että kaippa ihmislaji kuitenkin on kykenevä kehittymään.

• Anonyymi00004

Oho, yksi kommentti ehti tulla.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00008
      • Anonyymi00011

En osaa sanoa. Mutta "miehen käsi" ei ole mittayksikkö.

🦄

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

En osaa sanoa. Mutta "miehen käsi" ei ole mittayksikkö.

🦄

Etkö osaa sanoa, vaikka tuossakin näyttää vaatteetkin päällä rotevalta, kuten sinäkin, ainakin mitä olet kertonut.
        https://www.youtube.com/watch?v=5lDFttjvfrY

Todellavaikeeta

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Etkö osaa sanoa, vaikka tuossakin näyttää vaatteetkin päällä rotevalta, kuten sinäkin, ainakin mitä olet kertonut.
        https://www.youtube.com/watch?v=5lDFttjvfrY

Todellavaikeeta

En osaa sanoa. Minulta puuttuu kyky konvertoida ihmisten kehoja visuaalisesta muodosta numeeriseksi tiedoksi. En ole niin kiinnostunut muiden ihmisten kehoista.

Kuten huomasit, käsipainoja osasin arvioidan paljon paremmin. 😁

🦄

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

En osaa sanoa. Minulta puuttuu kyky konvertoida ihmisten kehoja visuaalisesta muodosta numeeriseksi tiedoksi. En ole niin kiinnostunut muiden ihmisten kehoista.

Kuten huomasit, käsipainoja osasin arvioidan paljon paremmin. 😁

🦄

Niin käsipainot jäivät epäselväksi, oliko se 15 kiloa vai 15 naulaa, mutta sinun mielestä siinä yhdessä videossa 15 naulaa.

Jokatapauksessa se vaikuttaa näihin riittämättömyyden tunteisiin, jos baarissa tutustuu ja vaatteetkin päällä nainen näyttää rotevalta. Saattaa siis eri syistä jääd tutustumisyritys tekemättä.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Niin käsipainot jäivät epäselväksi, oliko se 15 kiloa vai 15 naulaa, mutta sinun mielestä siinä yhdessä videossa 15 naulaa.

Jokatapauksessa se vaikuttaa näihin riittämättömyyden tunteisiin, jos baarissa tutustuu ja vaatteetkin päällä nainen näyttää rotevalta. Saattaa siis eri syistä jääd tutustumisyritys tekemättä.

Todellavaikeeta

Minä en kyllä koskaan ole tuntenut riittämättömyyttä, kun olen mennyt miehille juttelemaan baarissa. Hyvin harvoin vain tuli vastaan sellaisia, joille itse halusin mennä juttelemaan.

Siitä voimme päätellä, ettei tutustuminen välttämättä johda parisuhteeseen. Tätä olen ennenkin sanonut, mutta sinun on mahdotonta sitä ymmärtää.

🦄

• Anonyymi00030
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Todellavaikeeta

Juu, olen nähnyt myös 15 kilon suorituksia vierestä, ja niissä sekä painot että niiden nostaja ovat eri näköisiä kuin tuossa videolla.

🦄

• Tuossa ihan mielenkiintoinen tiivistys 10 minuuttiin aihetta sivuten
      https://www.youtube.com/watch?v=oLWGs2WtMZY

Ihminen ei ole epäonnistunut simpanssi, vaan eri laji, jolla on erilaisia vahvuuksia.

Jos olisi kovin iso hauis, niin löytyisikö sopivaa lyhythihaista märkäpukua?

• Anonyymi00070

Tuosta tuli mieleen, että nimenomaan eri vahvuuksia, mutta nykyaikana meiltä "vaaditaan" enenevässä määrin yhdenmukaisuutta. Oletko samaa mieltä?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00070 kirjoitti:

Tuosta tuli mieleen, että nimenomaan eri vahvuuksia, mutta nykyaikana meiltä "vaaditaan" enenevässä määrin yhdenmukaisuutta. Oletko samaa mieltä?

Todellavaikeeta

Jos tuntuu tuolta, niin kannattaisi miettiä ja eritellä kuka on vaatimassa. Ja miksi antaa mitään arvoa sellaisten ihmisten vaatimuksille, joilla ei ole mitään merkitystä. Itse sen voit valita, kenellä on väliä.

• Anonyymi00073
        scrg kirjoitti:

Jos tuntuu tuolta, niin kannattaisi miettiä ja eritellä kuka on vaatimassa. Ja miksi antaa mitään arvoa sellaisten ihmisten vaatimuksille, joilla ei ole mitään merkitystä. Itse sen voit valita, kenellä on väliä.

Missä määrin miehet ovat "pakotettuja"? Uskotko tähän?

Todellavaikeeta

• Muutuin mieheks just, ettei tarvi naisten hauiksista höpöttää loppuvuotta.

Eihän me miehet niitä mietitä. Naisten hah hah... muka mitä hauiksia.

• Anonyymi00019

"Eikö palstan naisten kannattaisi muuttaa Puerto-Ricoon, kun täällä tunnutaan niin paljon arvostavan sitä, että myös naisella on oikeus treenata ja kasvattaa lihaksia."

Miksi? Saahan täälläkin elellä pitkälti miten tahtoo.

• Anonyymi00024

Entäs jos suomalaiset miehet ovat "liian kateellisia"?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Entäs jos suomalaiset miehet ovat "liian kateellisia"?

Todellavaikeeta

Eivät ole, joten ei tuollaisia tarvitse pohtia.

• Anonyymi00031

Tuota minäkin yritin sanoa... 🤭

🦄

• Anonyymi00034
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Eivät ole, joten ei tuollaisia tarvitse pohtia.

Oletko sinä roteva, käyt baarissa, eikä koskaan tullut vastaan tilannetta, että mies "pelkää liikaa"?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00037
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Oletko sinä roteva, käyt baarissa, eikä koskaan tullut vastaan tilannetta, että mies "pelkää liikaa"?

Todellavaikeeta

Ei ole tullut koskaan eteeni tilannetta, että mies olisi "pelännyt" tai paheksunut tai ollut kateellinen.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Todellavaikeeta

No niin. Mietipä miltä tuntuu olla nainen, kevyempi kuin mies, ja pelätä raiskatuksi tulemista.

Siinä ei suojaa edes se, että ei mene juttelemaan kenellekään miehelle.

Tuo on arkipäivää monelle naiselle ympäri maailman, aina kuin he liikkuvat ulkona.

🦄

• Anonyymi00041
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Tuota minäkin yritin sanoa... 🤭

🦄

Vaikuttaa, että aloittajan ajatusmaailma on hajallaan.
        Vertaus palapeliin: kuin useampi palapeli olisi hajotettu samaan laatikkoon ja se sitten pitäisi koota yhdeksi.
        Kysymys siis kuuluu, voiko käsitteellinen ajatusmaailma olla sirpaleinen, että näkee tai haluaa väkisin nähdä kausalisuutta asioille siellä , missä niitä ei ole. Korrelaatiota sattumalta voi olla, mutta ei syy- ja seuraussuhdetta. Siitä tulee näiden sepustusten sekavuuden tuntu.
        Tällaista vaan mieleen pitkistä sepustuksista; mitä mahtaa olla taustalla ?

ps.laitoin tämän Sinun alle, koska olet silleen neutraali ja vakaa tyyppi (tuo siis ilman hipsuja ;) että pystyt heittämään itsestäsikin läppää niin että palsta kuohuu ( ja menestyy )
        ps2 psykologinen kysymys siis mihin voit halutessasi sanoa arveluksesi,
        arvaan että minulle tulee kyllä kommentoitavaa

• Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Vertaus palapeliin: kuin useampi palapeli olisi hajotettu samaan laatikkoon ja se sitten pitäisi koota yhdeksi.
        Kysymys siis kuuluu, voiko käsitteellinen ajatusmaailma olla sirpaleinen, että näkee tai haluaa väkisin nähdä kausalisuutta asioille siellä , missä niitä ei ole. Korrelaatiota sattumalta voi olla, mutta ei syy- ja seuraussuhdetta. Siitä tulee näiden sepustusten sekavuuden tuntu.

ps.laitoin tämän Sinun alle, koska olet silleen neutraali ja vakaa tyyppi (tuo siis ilman hipsuja ;) että pystyt heittämään itsestäsikin läppää niin että palsta kuohuu ( ja menestyy )

typo: "kausaalisuutta"

• Anonyymi00048
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Tuntuu että häntä kovasti huolestuttaa väestönkasvun hidastuminen, sitä kautta naisten valinnanvapaus ja sitä kautta miesten "huono-osaisuus". Ja naisten treenaaminen on yksi viimeaikaisia naisten vapauden kasvun ilmentymiä.

Itse pidän n. 80 prosentin voimakkuudella todennäköisenä sitä, että hän on trolli. Hän muistaa aikaisempia keskusteluita huomattavasti tarkemmin kuin sellainen henkilö, joka tyypillisesti kiertää tuollaista kehää päättelyissään.

Hän on pitänyt laasaslaista maailmankuvaa kauan todellisuutenaan ja pitänee edelleen. Huono-osaisuus on hänelle sukupuolittunutta: häntä kiinnostaa vain miesten kyvyttömyys löytää suhteita (ei naisten).

"ps.laitoin tämän Sinun alle, koska olet silleen neutraali ja vakaa tyyppi (tuo siis ilman hipsuja ;) että pystyt heittämään itsestäsikin läppää niin että palsta kuohuu ( ja menestyy )"

No, kiitokset! 😃👍 Kiva että joku pitää neutraalina ja vakaana. 😊

🦄

• Anonyymi00051
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Ei ole tullut koskaan eteeni tilannetta, että mies olisi "pelännyt" tai paheksunut tai ollut kateellinen.

Oletko naiseksi siis roteva, osaat monia asioita, jolloin "kilpailua" saattaa tulla myös siinä, kumpi osaa "kaikkea enemmän", tietää "kaikesta enemmän". Mulle ongelma on oikeastaan kaikessa tässä: nainen on mulle "liian iso", jolloin mietin, että onko nainen myös mulle "liian vahva" ja sitten tosiaan tämä, kuinka paljon osaamista, osaako "kaikkea liikaa".

Todellavaikeeta

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Oletko naiseksi siis roteva, osaat monia asioita, jolloin "kilpailua" saattaa tulla myös siinä, kumpi osaa "kaikkea enemmän", tietää "kaikesta enemmän". Mulle ongelma on oikeastaan kaikessa tässä: nainen on mulle "liian iso", jolloin mietin, että onko nainen myös mulle "liian vahva" ja sitten tosiaan tämä, kuinka paljon osaamista, osaako "kaikkea liikaa".

Todellavaikeeta

Tuollaisen naisen kanssa on mukava elää, kun osaa vetää oikeista naruista eikä mieti koko ajan kilpailua. 😄

1+1=4 😄

🦄

• Anonyymi00053
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Tuollaisen naisen kanssa on mukava elää, kun osaa vetää oikeista naruista eikä mieti koko ajan kilpailua. 😄

1 1=4 😄

🦄

No, vähän vitsailen.

Ei kukaan osaa kaikkea. Oma mieheni ymmärtää esimerkiksi paljon paremmin muiden ihmisten tunteita kuin minä.

🦄

• Anonyymi00055
        Anonyymi00053 kirjoitti:

No, vähän vitsailen.

Ei kukaan osaa kaikkea. Oma mieheni ymmärtää esimerkiksi paljon paremmin muiden ihmisten tunteita kuin minä.

🦄

Kun baarissa pitäisi ensin päästä alkuun, että nainen edes suostuisi keskustelee ja siinä keskustelussa sitten mitataan sitä mitä kukin osaa. Naisen "iso" koko on yleensä se ensimmäinen haaste, koska miettii, mitä "iso" nainen ajattelee heiveröisestä miehestä.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00056
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Todellavaikeeta

En ole roteva, mutta vahva kyllä. Itse määritän rotevan hieman korkeamman rasvaprosentin omaavaksi lihaksikkaaksi kuin itse olen. Lihakset minulta löytyvät kyllä, vaikka en käykään salilla. Lapsesta saakka harrastettu liikunta ja myös fyysiset työt tekevät tuon.

Mitä noita sinun määritelmiäsi siitä, että nainen on "liian hyvä" on lukenut, niin minä luultavasti sinusta täytän juuri tuon määritelmän. Olen paitsi suht lihaksikas, niin myös musikaalisesti lahjakas (osaan laulaa ja soittaa paria instrumenttia), olen aina ollut akateemisesti lahjakas, olen myös hyvä piirtämään, osaan neljää kieltä varsin sujuvasti ja kahta muuta auttavasti jne. Vaan en tosiaan ole ikinä kuullut yhdeltäkään mieheltä pahaa sanaa osaamisestani, saati että minua olisi jotenkin kartettu. Ainoat osaamisestani nokkiinsa ottaneet mieht ovat olleet mm. sellaisia, jotka olen "voittanut" koulussa, työelämässä ja muutamissa harrasteissa.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00056 kirjoitti:

En ole roteva, mutta vahva kyllä. Itse määritän rotevan hieman korkeamman rasvaprosentin omaavaksi lihaksikkaaksi kuin itse olen. Lihakset minulta löytyvät kyllä, vaikka en käykään salilla. Lapsesta saakka harrastettu liikunta ja myös fyysiset työt tekevät tuon.

Mitä noita sinun määritelmiäsi siitä, että nainen on "liian hyvä" on lukenut, niin minä luultavasti sinusta täytän juuri tuon määritelmän. Olen paitsi suht lihaksikas, niin myös musikaalisesti lahjakas (osaan laulaa ja soittaa paria instrumenttia), olen aina ollut akateemisesti lahjakas, olen myös hyvä piirtämään, osaan neljää kieltä varsin sujuvasti ja kahta muuta auttavasti jne. Vaan en tosiaan ole ikinä kuullut yhdeltäkään mieheltä pahaa sanaa osaamisestani, saati että minua olisi jotenkin kartettu. Ainoat osaamisestani nokkiinsa ottaneet mieht ovat olleet mm. sellaisia, jotka olen "voittanut" koulussa, työelämässä ja muutamissa harrasteissa.

Lisään vielä, että en minäkään silti kaikessa hyvä ole. Maailmaan jää vielä valtavasti asioita, joissa voi olla minua parempi. Sellainen, jolle elämä olisi jatkuvaa kilpailua, ei kuitenkaan kanssani pärjäisi.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Tuntuu että häntä kovasti huolestuttaa väestönkasvun hidastuminen, sitä kautta naisten valinnanvapaus ja sitä kautta miesten "huono-osaisuus". Ja naisten treenaaminen on yksi viimeaikaisia naisten vapauden kasvun ilmentymiä.

Itse pidän n. 80 prosentin voimakkuudella todennäköisenä sitä, että hän on trolli. Hän muistaa aikaisempia keskusteluita huomattavasti tarkemmin kuin sellainen henkilö, joka tyypillisesti kiertää tuollaista kehää päättelyissään.

Hän on pitänyt laasaslaista maailmankuvaa kauan todellisuutenaan ja pitänee edelleen. Huono-osaisuus on hänelle sukupuolittunutta: häntä kiinnostaa vain miesten kyvyttömyys löytää suhteita (ei naisten).

"ps.laitoin tämän Sinun alle, koska olet silleen neutraali ja vakaa tyyppi (tuo siis ilman hipsuja ;) että pystyt heittämään itsestäsikin läppää niin että palsta kuohuu ( ja menestyy )"

🦄

Joo, sellainen ominaisuus ketjuissaan, että päähuolenaiheensa osalta mikään niistä ei etene eikä tuo parannusta asiaan, vaan kaikki aloitukset tukahtuvat lopulta eri sivuseikoista kiistelyyn, eivät liity ap.aiheeseen. (Tässä tietenkin osatekijä on yleinen "somelaki"; aikanaan some "keskustelun" kulku oli se, että riippumatta aiheesta lopputuloksena kaikki osallistujat totesivat toistensa olevan homoja)
        Tässäkin ketjussa ap.mainitsee, että kyllästyy usein aiheeseen, ja jonain ajankohtana jatkossa innostuu ja aloittaa alusta taas.
        Mutta näin varsinaiselle ongelmalleen ei tapahdu mitään.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00048 kirjoitti:

🦄

"Itse pidän n. 80 prosentin voimakkuudella todennäköisenä sitä, että hän on trolli."

Minunkin on hyvin vaikea pitää tätä aloittajaa muuna kuin trollina. Minun on vain hyvin vaikeaa uskoa, että todellinen ihminen todellisine ajatuksineen olisi noin totaalisen jumissa, ettei ajattelussa tapahdu minkäänlaista liikahdusta mihinkään suuntaan jatkuvasta keskustelutarpeesta huolimatta.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Kun baarissa pitäisi ensin päästä alkuun, että nainen edes suostuisi keskustelee ja siinä keskustelussa sitten mitataan sitä mitä kukin osaa. Naisen "iso" koko on yleensä se ensimmäinen haaste, koska miettii, mitä "iso" nainen ajattelee heiveröisestä miehestä.

Todellavaikeeta

"Kun baarissa pitäisi ensin päästä alkuun, että nainen edes suostuisi keskustelee ja siinä keskustelussa sitten mitataan sitä mitä kukin osaa."

Keskustelu ei tarkoita parisuhdetta.

Minulla oli jokaisella baarireissullani 1-5 keskustelukumppania, mutta niin vain kesti yli 10 vuotta löytää parisuhde.

Että et jaksaisi aina rummuttaa sitä keskustelun tärkeyttä. Se on yhtä "ratkaisevaa" kuin kuolaamisen kohteena oleminen.

🦄

• Anonyymi00063
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Joo, sellainen ominaisuus ketjuissaan, että päähuolenaiheensa osalta mikään niistä ei etene eikä tuo parannusta asiaan, vaan kaikki aloitukset tukahtuvat lopulta eri sivuseikoista kiistelyyn, eivät liity ap.aiheeseen. (Tässä tietenkin osatekijä on yleinen "somelaki"; aikanaan some "keskustelun" kulku oli se, että riippumatta aiheesta lopputuloksena kaikki osallistujat totesivat toistensa olevan homoja)
        Tässäkin ketjussa ap.mainitsee, että kyllästyy usein aiheeseen, ja jonain ajankohtana jatkossa innostuu ja aloittaa alusta taas.
        Mutta näin varsinaiselle ongelmalleen ei tapahdu mitään.

"aikanaan some "keskustelun" kulku oli se, että riippumatta aiheesta lopputuloksena kaikki osallistujat totesivat toistensa olevan homoja"

Heh. 😂 Jaa tuollaistakin on ollut.

No juu, lopputulos on sama tässäkin ympyrän kiertämisessä.

🦄

• Anonyymi00064
        Anonyymi00062 kirjoitti:

"Kun baarissa pitäisi ensin päästä alkuun, että nainen edes suostuisi keskustelee ja siinä keskustelussa sitten mitataan sitä mitä kukin osaa."

Keskustelu ei tarkoita parisuhdetta.

Minulla oli jokaisella baarireissullani 1-5 keskustelukumppania, mutta niin vain kesti yli 10 vuotta löytää parisuhde.

Että et jaksaisi aina rummuttaa sitä keskustelun tärkeyttä. Se on yhtä "ratkaisevaa" kuin kuolaamisen kohteena oleminen.

🦄

Niin. Sopivan ihmisen kohdalle osuessa ei välttämättä ede tarvita sen kummempia keskusteluja. Voi olla aivan riittävästi, että toinen vain kuuntelee ja toinen puhuu. Yhtä hyvin voi olla, ettei ole tarve keskustella, vaan vain viettää aikaa yhdessä. Keskusteleminen on mielestäni melko yliarvioitu asia näissä pariutumisjutuissa.

• Anonyymi00065
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Niin. Sopivan ihmisen kohdalle osuessa ei välttämättä ede tarvita sen kummempia keskusteluja. Voi olla aivan riittävästi, että toinen vain kuuntelee ja toinen puhuu. Yhtä hyvin voi olla, ettei ole tarve keskustella, vaan vain viettää aikaa yhdessä. Keskusteleminen on mielestäni melko yliarvioitu asia näissä pariutumisjutuissa.

Lisään ... hyvätkään keskustelut eivät oikeastaan johda yhtään sen suuremmalla todennäköisyydellä parisuhteeseen.

• Anonyymi00071
        Anonyymi00038 kirjoitti:

No niin. Mietipä miltä tuntuu olla nainen, kevyempi kuin mies, ja pelätä raiskatuksi tulemista.

Siinä ei suojaa edes se, että ei mene juttelemaan kenellekään miehelle.

Tuo on arkipäivää monelle naiselle ympäri maailman, aina kuin he liikkuvat ulkona.

🦄

Seksuaalirikolliset ovat myös vihatuin ryhmä. Suomessa voi selvitä ehdollisella, mutta joissakin maissa tapetaan.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Seksuaalirikolliset ovat myös vihatuin ryhmä. Suomessa voi selvitä ehdollisella, mutta joissakin maissa tapetaan.

Todellavaikeeta

Eikä tarvitse välttämättä mitään tehdä, niin saatetaan epäillä seksuaalirikolliseksi.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00074
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Mielenkiintoinen kommentti. Ymmärrän kyllä tuon, mitä kerroit, että työelämässä "häviämien" tekee kipeetä.

Kerroit siis olevasi vahva. Oletko käynyt salilla koskaan testaamassa voimiasi? Yhdessä aikaisemmassa keskustelussa ehdin pohtimaan esimerkiksi tätä, kuinka paljon tämä brasilialainen laulaja nostaa penkiltä.
        https://www.instagram.com/reel/DTvQoJ-go6p/

Sekä Sergej että minä oltiin sitä mieltä, että tuossa saattaisi olla jopa 70 kiloa. Tuo laulaja on 50 iän ylittänyt ja nostaa tuon 10 kertaa.

Tosiaan, jos kerroit olevasi vahva, voit tutustua tähän sivustoon, vai oletko jo tutustunut? Niin siis tämä Strength Level, jonka mukaan 70 kiloa yhden kerran vastaa jo 75 kiloisen miehen novice-tasoa.
        https://strengthlevel.com/strength-standards/bench-press

Jos tuo nainen nostaa 70 kiloa penkiltä 10 kertaa, se vastaa Strength Levelin mukaan jo 75 kiloisen miehen intermediate-tasoa.

Minä olen monta kertaa palstalla puhunut tuosta 90 kiloisen miehen intermediate-tasosta eli vähän alle 110 kiloa, joka on ainakin mulle PALJON. En ole täällä koskaan kertonut paljonko olen nostanut, mutta koska silloin joskus aikoinaan tuli enemmän treenattua, tiedän joka tapauksessa sen, kuinka paljon työtä täytyy tehdä päästäkseen penkissä 110 kiloon.

Kun nyt puhutaan siitä työelämästä: jos minä itse olisin elämässä siinkin "etuoikeutettu", että voisin soittaa tuon brasilialaisen laulajan bändissä, en välttämättä kykenisi, koska yksinkertaisesti tuo brasilialainen laulaja on "liian hyvä". Olisin liian kateellinen. Hyvää musiikkia toki tuolla Ivete Sangalolla.
        https://www.youtube.com/watch?v=dDQZrIb4kFw&list=RDdDQZrIb4kFw&start_radio=1

Sitä mä kuitenkin ihmettelen, jos olet liikkunut baareissa ja miehet ovat tulleet juttelee, kyllähän siinä väkisinkin jossain vaiheessa alkaa selviämään, kuinka paljon nainen osaa ja tietää asioista. Siinä ne riittämättömyyden tunteet juuri alkavat. Hyvä tietysti, jos sinä olet onnellisessa parisuhteessa, etkä ole joutunut esimerkiksi baarissa kohtaamaan näitä miesten riittämättömyyden tunteita vaan ovat olleet aina kannustavia.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00075
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Miehen vaan täytyy olla jollain tavalla kiinnostava, jotta pääsee edes alkuun ja nainen suostuu edes harkitsee. Ainakin pitää olla komea, jos ei keskustelua tarvita.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00076
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Mielenkiintoinen kommentti. Ymmärrän kyllä tuon, mitä kerroit, että työelämässä "häviämien" tekee kipeetä.

Kerroit siis olevasi vahva. Oletko käynyt salilla koskaan testaamassa voimiasi? Yhdessä aikaisemmassa keskustelussa ehdin pohtimaan esimerkiksi tätä, kuinka paljon tämä brasilialainen laulaja nostaa penkiltä.

Sekä Sergej että minä oltiin sitä mieltä, että tuossa saattaisi olla jopa 70 kiloa. Tuo laulaja on 50 iän ylittänyt ja nostaa tuon 10 kertaa.

Tosiaan, jos kerroit olevasi vahva, voit tutustua tähän sivustoon, vai oletko jo tutustunut? Niin siis tämä Strength Level, jonka mukaan 70 kiloa yhden kerran vastaa jo 75 kiloisen miehen novice-tasoa.

Jos tuo nainen nostaa 70 kiloa penkiltä 10 kertaa, se vastaa Strength Levelin mukaan jo 75 kiloisen miehen intermediate-tasoa.

Minä olen monta kertaa palstalla puhunut tuosta 90 kiloisen miehen intermediate-tasosta eli vähän alle 110 kiloa, joka on ainakin mulle PALJON. En ole täällä koskaan kertonut paljonko olen nostanut, mutta koska silloin joskus aikoinaan tuli enemmän treenattua, tiedän joka tapauksessa sen, kuinka paljon työtä täytyy tehdä päästäkseen penkissä 110 kiloon.

Kun nyt puhutaan siitä työelämästä: jos minä itse olisin elämässä siinkin "etuoikeutettu", että voisin soittaa tuon brasilialaisen laulajan bändissä, en välttämättä kykenisi, koska yksinkertaisesti tuo brasilialainen laulaja on "liian hyvä". Olisin liian kateellinen. Hyvää musiikkia toki tuolla Ivete Sangalolla.

Sitä mä kuitenkin ihmettelen, jos olet liikkunut baareissa ja miehet ovat tulleet juttelee, kyllähän siinä väkisinkin jossain vaiheessa alkaa selviämään, kuinka paljon nainen osaa ja tietää asioista. Siinä ne riittämättömyyden tunteet juuri alkavat. Hyvä tietysti, jos sinä olet onnellisessa parisuhteessa, etkä ole joutunut esimerkiksi baarissa kohtaamaan näitä miesten riittämättömyyden tunteita vaan ovat olleet aina kannustavia.

Todellavaikeeta

"Kerroit siis olevasi vahva. Oletko käynyt salilla koskaan testaamassa voimiasi?"

En. Ei minua kiinnosta yhtään tuollainen testailu. Minulle oleellista on se, että kykenen fyysisesti kaikkiian arjessa vastaan tuleviin nostoihin jne. Olisihan se melkoisen invalidisoivaa, jos jatkuvasti joutuisi pyytelemään jotakuta miestä nostelemaan millon mitäkin. Kesällä esimerkiksi ei olisi tullut pihatöistä yhtään mitään, jos olisi jäänyt isot multasäkit, hiekkasäkit, pihakivet jne. nostelematta.

"Sitä mä kuitenkin ihmettelen, jos olet liikkunut baareissa ja miehet ovat tulleet juttelee, kyllähän siinä väkisinkin jossain vaiheessa alkaa selviämään, kuinka paljon nainen osaa ja tietää asioista. Siinä ne riittämättömyyden tunteet juuri alkavat."

Kuulostaa todella oudolta. En ole koskaan edes kuullut sellaisten miesten olemassaolosta, joilla olisi tuollaisia ongelmia.

"Hyvä tietysti, jos sinä olet onnellisessa parisuhteessa, etkä ole joutunut esimerkiksi baarissa kohtaamaan näitä miesten riittämättömyyden tunteita vaan ovat olleet aina kannustavia."

En minä mitään kannustusta muista koskaan saaneeni tai tarvinneenikaan tuntemattomilta ihmisiltä. Aika vastenmielistähän sellainen olisi, jos joku tuntematon kuvittelisi minun hänen kannustuksiaan tarvitsevan.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Miehen vaan täytyy olla jollain tavalla kiinnostava, jotta pääsee edes alkuun ja nainen suostuu edes harkitsee. Ainakin pitää olla komea, jos ei keskustelua tarvita.

Todellavaikeeta

Ei tarvitse olla kiinnostava eikä komea keskustelemiseen. Mihin ihmeeseen noita tarvittaisiin. Eivät keskustelut liity mitenkään pariutumiseen. Voin keskustella käytännössä kenen tahansa kanssa, kunhan käytös on asiallista. Se, että minä puhun jonkun mies kanssa ei kerto siitä, että olisin hänestä lainkaan kiinnostunut. Eikö ole melko outoa olettaa, että pelkkä keskusteleminen kertoisi kiinnostuksesta?

• Anonyymi00078
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Ei tarvitse olla kiinnostava eikä komea keskustelemiseen. Mihin ihmeeseen noita tarvittaisiin. Eivät keskustelut liity mitenkään pariutumiseen. Voin keskustella käytännössä kenen tahansa kanssa, kunhan käytös on asiallista. Se, että minä puhun jonkun mies kanssa ei kerto siitä, että olisin hänestä lainkaan kiinnostunut. Eikö ole melko outoa olettaa, että pelkkä keskusteleminen kertoisi kiinnostuksesta?

Olen ollut kiinnostunut ehkä yhdestä prosentista kaikista miehistä, joiden kanssa olen elämäni aikana puhunut, jos sitäkään.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Todellavaikeeta

"jotta pääsee edes alkuun ja nainen suostuu edes harkitsee"

Valitettavasti pelkkä naisen suorittama harkinta ei riitä parisuhteen muodostumiseen. Siihen tarvitaan myös miehen harkintaa. Ja hyvä niin.

Mutta älä "unohda" mainita yhtälön toista puolta.

🦄

• Anonyymi00080
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Olen ollut kiinnostunut ehkä yhdestä prosentista kaikista miehistä, joiden kanssa olen elämäni aikana puhunut, jos sitäkään.

Lisään, että ja minä kuitenkin olen hiljainen introvertti, joka ei ylipäänsä älyttömästi höpöttele. Oletan, että ekstrovertimmalla ja höpöttelystä pitävällä naisella tuo luku on jotain promilen tuhannesosia.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Lisään, että ja minä kuitenkin olen hiljainen introvertti, joka ei ylipäänsä älyttömästi höpöttele. Oletan, että ekstrovertimmalla ja höpöttelystä pitävällä naisella tuo luku on jotain promilen tuhannesosia.

Niin, minä taas pälätän mielelläni myös tuntemattomien kanssa. 🤩📢🗯️ Olen enemmän puhelias höpöttäjä.

Mutta introvertti olen minäkin: akkujen latautumiseen tarvitsen yksin olemista.

🦄

• Anonyymi00082
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Todellavaikeeta

"jos minä itse olisin elämässä siinkin "etuoikeutettu", että voisin soittaa tuon brasilialaisen laulajan bändissä, en välttämättä kykenisi, koska yksinkertaisesti tuo brasilialainen laulaja on "liian hyvä". Olisin liian kateellinen."

Tuokin on kyllä todella outo ajattelutapa. Normaalisti ihminen, olipa sukupuoli mikä tahansa, joka soittaa bändissä, soittaa mielummin "liian hyvän" kuin "liian huonon" laulajan taustalla. Toki on tärkeää, ettei se liiallinen hyvyys tarkoita turhaa diivailua. Kuitenkin, jos omakin työnteko ja ehkä osin jopa toimeentulo on siitä bändistä kiinni, niin ei sinne nyt mitään laulutaidotonta nautaeläintä haluta mölisemään.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Niin, minä taas pälätän mielelläni myös tuntemattomien kanssa. 🤩📢🗯️ Olen enemmän puhelias höpöttäjä.

Mutta introvertti olen minäkin: akkujen latautumiseen tarvitsen yksin olemista.

🦄

Minä taas puhun, kun minulla on asiaa ja sanottavaa. Osaan kyllä tarvittaessa myös pitää pälättelyä (omasta mielestäni turhanaikaista) yllä, mutta onneksi sellaisia tilanteita ei niin paljoa ole, joissa tuo olisi tarpeen.

• Anonyymi00022

No minkä kokoiset ne habat sitten ovat?

• Anonyymi00036

En tiedä, osaatko sinä sanoa?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00040
        Anonyymi00036 kirjoitti:

En tiedä, osaatko sinä sanoa?

Todellavaikeeta

Ei aavistustakaan. Sinunhan se pitäisi tietää, kun kerta kysyt.

• Kaikesta se sinä jaksat huolta kantaa, mutta jokainen tavallaan.

Ei oikeastaan haittaa, kun jos alkaa vertailemaan, niin maailmasta löytyy AINA joku, jolla on asiat paremmin.

Miksi et kääntäisi kateutta eteenpäin työntäväksi voimaksi?

Älä vilkuile sivulle, vaan tee omasta elämästäsi arvojesi mukaista.

Niin huomaat, että tulet olemaan tyytyväisempi kokonaisvaltaisesti. :)

• Anonyymi00054

Olet joskus aikaisemminkin kommentoinut mun viestejä, kun olen puhunut kateudesta. Se on hankala aihe kieltämättä, kun olen aina ollut erittäin kateellinen ihminen.

Sinä et näe tässä mitään erioista, jos nuorempi mies on kateellinen "vähän vanhemmalle" naiselle, jolla on "kaikkea liikaa" tai joka osaa "kaikkea liikaa"?

Nimittäin nuorempana tämä "suuri" ikäero oli se juttu ja "ainoa" keino "päästä pakoon" tätä ahdistavaa "kilpailua", koska en ajatellut, että "vanhemman" naisen kanssa minun tarvitsisi kilpailla. Nykyään ajattelen eri tavalla, oikeastaan jo 30 iän jälkeen olen ajatellut eri tavalla ja ehkä ajattelen pikemminkin näin päin, että miten itse riitän, jos "vähän vanhempi" nainen on "kaikessa liian hyvä".

Se olis hyvä, jos kateuden onnistuisi "hyödyntämään" niin, että kehittäisi itseä, eikä masentuisi. Tämä kun ei ole aina niin yksinkertaista.

"Älä vilkuile sivulle, vaan tee omasta elämästäsi arvojesi mukaista."

Tuo on hyvä neuvo, jos tuohon kykenisi. Ongelma vaan kun esimerkiksi baarissakin olen monta kertaa mököttänyt, kun olen ollut muille liian kateellinen.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00054 kirjoitti:

Olet joskus aikaisemminkin kommentoinut mun viestejä, kun olen puhunut kateudesta. Se on hankala aihe kieltämättä, kun olen aina ollut erittäin kateellinen ihminen.

Sinä et näe tässä mitään erioista, jos nuorempi mies on kateellinen "vähän vanhemmalle" naiselle, jolla on "kaikkea liikaa" tai joka osaa "kaikkea liikaa"?

Nimittäin nuorempana tämä "suuri" ikäero oli se juttu ja "ainoa" keino "päästä pakoon" tätä ahdistavaa "kilpailua", koska en ajatellut, että "vanhemman" naisen kanssa minun tarvitsisi kilpailla. Nykyään ajattelen eri tavalla, oikeastaan jo 30 iän jälkeen olen ajatellut eri tavalla ja ehkä ajattelen pikemminkin näin päin, että miten itse riitän, jos "vähän vanhempi" nainen on "kaikessa liian hyvä".

Se olis hyvä, jos kateuden onnistuisi "hyödyntämään" niin, että kehittäisi itseä, eikä masentuisi. Tämä kun ei ole aina niin yksinkertaista.

"Älä vilkuile sivulle, vaan tee omasta elämästäsi arvojesi mukaista."

Tuo on hyvä neuvo, jos tuohon kykenisi. Ongelma vaan kun esimerkiksi baarissakin olen monta kertaa mököttänyt, kun olen ollut muille liian kateellinen.

Todellavaikeeta

Oletko harkinnut tai varmaan oletkin harkinnut terapiaa?

Jos sinulla on tiukka taloudellinen tilanne, niin on myös paljon hyviä terapiakirjoja, joita lukea / kuunnella.

Voi kun saisit tuon baarissa mököttämisen pois, niin se olisi jo paljon, koska sieltähän niitä potentiaalisia naisia voi löytää, mutta eihän kukaan kiinnostu, jos mökötät.

Ehkä kaipaat vain rakkautta. Osasinpa auttaa, mutta lähetän kuitenkin lämpimän ajatuksen halauksen kera.

• Anonyymi00084
        Mu5tasydän kirjoitti:

Oletko harkinnut tai varmaan oletkin harkinnut terapiaa?

Jos sinulla on tiukka taloudellinen tilanne, niin on myös paljon hyviä terapiakirjoja, joita lukea / kuunnella.

Voi kun saisit tuon baarissa mököttämisen pois, niin se olisi jo paljon, koska sieltähän niitä potentiaalisia naisia voi löytää, mutta eihän kukaan kiinnostu, jos mökötät.

Ehkä kaipaat vain rakkautta. Osasinpa auttaa, mutta lähetän kuitenkin lämpimän ajatuksen halauksen kera.

Olen kyllä käynyt terapiassa, mutta tosiaan tämä rahakysymys.

Mulla on koko elämän ajan jo peruskoulusta alkaen ollut PALJON ongelmia. Tosin joskus on ollut parempiakin aikoja ja joskus tosiaan oli jopa aivan "normaali" nuori opiskelija.

Se, mikä mulla on aina ollut ongelma, on ollut tämä "järjetön kateus". Muistan hyvin, kun opiskeluaikoina kärsin erityisesti siitä, kun en voinut sietää, jos joku saman ikäinen naisopiskelija oli minua "parempi". Se oli asia, joka jo silloin kävi erittäin paljon itsetunnolle.

Toinen ongelma on tietenkin ollut tämä, kuinka koko elämän ajan naisten "saaminen" on ollut äärimmäisen vaikeaa.

Mä tiedän, että tämä kateus ei varmasti ainakaan edistä naisten "saamista", koska se helposti aiheuttaa sitä mököttämistä.

Jo opiskeluaikoina minun oli jopa valittava sellaisia kursseja, joissa todennäköisesti ei ole niitä osaavia parhaimman näköisiä naisia. Niille mä en voinut sietää "hävitä" ja jos joskus koin "häviäväni", siitä sitten lähes aina seurasi sitä mököttämistä. Kyllä siis aivan varmasti osittain syynä on tämä kateus, jonka takia on ollut niin vaikea tutustua naisiin varsinkin silloin nuorena oman ikäisiin.

Tosiaan, koska minulla on ollut koko elämän ajan PALJON ongelmia, kiinnostuin lopulta psykologiasta, jota yritinkin opiskella, mutta eihän siitä mitään tullut. Sielläkin kärsin kateusongelmasta, koska suurin osa oli naisia ja jouduin olemaan "kaikkia" naisia "huonompi".

Olen tämän aikaisemminkin sanonut jossakin aikaisemmassa keskustelussa, mutta sanon nyt sullekin: sehän se tietysti vasta hienoa olisikin, jos onnistuisi saamaan ammatin omista ongelmista esimerkiksi syömishäiriöisten psykoterapeutti.

Minulla nämä "syömishäiriöt" olivat ehkä pikemminkin toisin päin, halusin olla lihaksikkaampi ja olin kateellinen kaikille niin miehille kuin naisillekin, jottka onnistuivat saamaan hyviä tuloksia salitreeneissä.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00085
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Olen kyllä käynyt terapiassa, mutta tosiaan tämä rahakysymys.

Mulla on koko elämän ajan jo peruskoulusta alkaen ollut PALJON ongelmia. Tosin joskus on ollut parempiakin aikoja ja joskus tosiaan oli jopa aivan "normaali" nuori opiskelija.

Se, mikä mulla on aina ollut ongelma, on ollut tämä "järjetön kateus". Muistan hyvin, kun opiskeluaikoina kärsin erityisesti siitä, kun en voinut sietää, jos joku saman ikäinen naisopiskelija oli minua "parempi". Se oli asia, joka jo silloin kävi erittäin paljon itsetunnolle.

Toinen ongelma on tietenkin ollut tämä, kuinka koko elämän ajan naisten "saaminen" on ollut äärimmäisen vaikeaa.

Mä tiedän, että tämä kateus ei varmasti ainakaan edistä naisten "saamista", koska se helposti aiheuttaa sitä mököttämistä.

Jo opiskeluaikoina minun oli jopa valittava sellaisia kursseja, joissa todennäköisesti ei ole niitä osaavia parhaimman näköisiä naisia. Niille mä en voinut sietää "hävitä" ja jos joskus koin "häviäväni", siitä sitten lähes aina seurasi sitä mököttämistä. Kyllä siis aivan varmasti osittain syynä on tämä kateus, jonka takia on ollut niin vaikea tutustua naisiin varsinkin silloin nuorena oman ikäisiin.

Tosiaan, koska minulla on ollut koko elämän ajan PALJON ongelmia, kiinnostuin lopulta psykologiasta, jota yritinkin opiskella, mutta eihän siitä mitään tullut. Sielläkin kärsin kateusongelmasta, koska suurin osa oli naisia ja jouduin olemaan "kaikkia" naisia "huonompi".

Olen tämän aikaisemminkin sanonut jossakin aikaisemmassa keskustelussa, mutta sanon nyt sullekin: sehän se tietysti vasta hienoa olisikin, jos onnistuisi saamaan ammatin omista ongelmista esimerkiksi syömishäiriöisten psykoterapeutti.

Minulla nämä "syömishäiriöt" olivat ehkä pikemminkin toisin päin, halusin olla lihaksikkaampi ja olin kateellinen kaikille niin miehille kuin naisillekin, jottka onnistuivat saamaan hyviä tuloksia salitreeneissä.

Todellavaikeeta

Tosi paljon hankaluuksia.
        Et mainitse terapiasta enempää, oliko siitä apua tai vaikutusta johonkin suuntaan.
        Löytyyköhän vastaavia muitakin kuin mitkä pitää itse kustantaa.
        Ehkä joku tietää.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Tosi paljon hankaluuksia.
        Et mainitse terapiasta enempää, oliko siitä apua tai vaikutusta johonkin suuntaan.
        Löytyyköhän vastaavia muitakin kuin mitkä pitää itse kustantaa.
        Ehkä joku tietää.

Hyvin vaikeaa on. Rahalla saa.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00046

oikwasri hsudkojs juttuje mitä ypydfytyy yhfrlläködelläö terkermään,... sulstin jääkssmin jas putaaasdin uunin legyjä

• Anonyymi00066

En osaa arvioida, en löytänyt mittanauhaa kun ajattelin mitata oman hauikseni. Eikä sen ole niin väliäkään, minä en tavoittele isoja hauiksia vaan hyvää lihaskuntoa.

Tänään kuntoiluna oli 7 km lenkki luonnossa. Metsää, peltoa, kimalteleva järvi, pitkospuita.. Sielu lepäsi ja keho nautti 🤗

Miten sinun päiväsi on sujunut?

Aletheias

• Anonyymi00067

Hitsi, Jade Cargill oli videoklippien kuningatar. Hällä ylihyvin treenattu kehon kokonaisuus, näki jo vilahtaneista "siivekkeistä".

AV

• Anonyymi00068

...ja tässä on mielestäni paljon hyvää jos haluaisi naisena näkyvät lihakset.
        Hauskaa miten miehellä on tässä suurempi rasvaprosentti? Kumpi näistä henkilöistä on terveemmän oloinen? Vai onko kumpainenkaan?

https://www.youtube.com/watch?v=GqNHoypwPCw

AV

• Anonyymi00068 kirjoitti:

...ja tässä on mielestäni paljon hyvää jos haluaisi naisena näkyvät lihakset.
        Hauskaa miten miehellä on tässä suurempi rasvaprosentti? Kumpi näistä henkilöistä on terveemmän oloinen? Vai onko kumpainenkaan?

https://www.youtube.com/watch?v=GqNHoypwPCw

AV

Nyt ei ollut torilla kävelemässä apina ja gorilla vaan gorilla ja gorilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      9
      1014
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      125
      966
    3. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      949
    4. 55
      919
    5. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      85
      822
    6. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      43
      769
    7. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      158
      714
    8. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      711
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      64
      687
    10. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      586
    11. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      95
      561
    12. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      37
      555
    13. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      60
      524
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      52
      521
    15. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      35
      497
    16. Teini kuolema

Jatketaan uudestaan kun poistettu eka aloitus.
      Kajaani
      22
      496
    17. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      26
      480
    18. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      52
      449
    19. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      31
      443
    20. Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?

Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi
      Luterilaisuus
      246
      408
    Aihe