Vain tuttu Wanha hämmentäjä väittää ja sekoilee.
Voi poloista!
Apostoli Paavali oli vain Herran Jeesuksen palvelija ja lähettiläs evankeliumin julistajana.
Kukaan ei ole väittänyt Paavalia Messiaaksi
24
<50
Vastaukset 24
- Anonyymi00001
Ramatun mukaan Jumala synnyttää ihmisen uudeksi ylhäältä, Jumalan lapseksi vedestä ja Hengestä.
Joh.3:5
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Paavali pitää itseään Jumalana.
1.Kor.4:15
Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.- Anonyymi00003
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.
Paavali puolustelee valheellisia oppejaan. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.
Paavali puolustelee valheellisia oppejaan.Jesuiitat ottivat tuon periaatteen omaksi tunnuslauseekseen:
Tarkoitus pyhittää keinot. - Anonyymi00012
Höpö höpö Teuvo! Voi kuinka paljon sinä väärenteletkään Jumalan sanaa.
Ja lisäksi vielä väität itseäsi ”edesmenneeksi”! - Anonyymi00013
Miten se vesi nyt on niin mahdottoman tärkeä!
Jos ei vaan ole vettä, niin olkoon ei päästä taivaan valtakuntaan.
Ilmeisesti siellä taivaassa on sitten vettä.
Ihminen voi syntyä siellä vaikka matikaksi. - Anonyymi00020
Paavali ei pidä itseään Jumalana.
Paavali perusti Korintin seurakunnan ja siksi hän kutsuu itseään seurakuntalaisten "isäksi".
"Miehet, mitä te teette? Mekin olemme ihmisiä, yhtä kuolevaisia kuin te. Me julistamme teille evankeliumia, jotta te kääntyisitte noista tyhjistä epäjumalista elävän Jumalan puoleen..." (Apt. 14:15)
Paavalin sanoin - Anonyymi00021
Anonyymi00004 kirjoitti:
Jesuiitat ottivat tuon periaatteen omaksi tunnuslauseekseen:
Tarkoitus pyhittää keinot.Jesuiitojen tunnuslause on latinankielinen ”Ad maiorem Dei gloriam” (lyhennettynä AMDG), mikä tarkoittaa ”Jumalan suuremmaksi kunniaksi”
- Anonyymi00002
Paavali vain joutuu kärsimään homojutuistaan ja sijaiskärsijät saa sakkoja.
- Anonyymi00005
Paavali alkoi vihaamaan pyhäkköporttoja, koska Jeesus sanoi, että he pääsevät ennemmin taivaaseen kuin Paavalin kaltaiset murhamiehet.
Matt. 21:31
Kumpi näistä kahdesta teki, mitä hänen isänsä tahtoi?" "Edellinen", he vastasivat. Jeesus sanoi: "Totisesti: portot ja publikaanit menevät Jumalan valtakuntaan ennemmin kuin te." - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Paavali alkoi vihaamaan pyhäkköporttoja, koska Jeesus sanoi, että he pääsevät ennemmin taivaaseen kuin Paavalin kaltaiset murhamiehet.
Kumpi näistä kahdesta teki, mitä hänen isänsä tahtoi?" "Edellinen", he vastasivat. Jeesus sanoi: "Totisesti: portot ja publikaanit menevät Jumalan valtakuntaan ennemmin kuin te."1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa. - Anonyymi00022
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kumpi näistä kahdesta teki, mitä hänen isänsä tahtoi?" "Edellinen", he vastasivat. Jeesus sanoi: "Totisesti: portot ja publikaanit menevät Jumalan valtakuntaan ennemmin kuin te."”Totisesti minä sanon teille: veronkantajat ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.”
Jeesus puhui Jerusalemin ylipapeille ja kansan vanhimmille (fariseuksille).
- Anonyymi00007
Käännyttämällä tehdään harhaoppisia lahkolaisia.
Kastamalla vedestä ja Hengestä tehdään oikeita uskovaisia, Jumalan lapsia.- Anonyymi00008
Juuri niitä, jotka eivät herjaa Paavlia ja uskovat mitä setä kirjoittanut.
- Anonyymi00009
Paavali valitti, kun kaikki Aasian provinssissa hylkäsivät hänet. (2 Tim 1:15)
Totuudella on semmoinen vaikutus. Eivät kaikki Aasian provinssin ihmiset olleet pahoja, vaan Paavalissa oli vikaa. Kummahan olisi, jos olisi päin vastoin.
Jeesus onnitteli sitä Aasian provinssin seurakuntaa, jossa Johannes vaikutti, siitä, että eivät olleet erehtyneet pitämään eksyttäjää Jumalan palvelijana. (Ilm 2:2)
Johannes onnitteli siitä, että pimeyttä uhkuva eksyttäjä oli selätetty. (1 Joh 2:13-14) Paavali oli saapunut murhanhimoisena, vihaa puhkuen. (1 Joh 2:11, Apt 9:1) Johannes saattoi todeta aikakauden lopun koittaneen. (1 Joh 2:18-19)
Juudeassa Paavali pyrki itsepintaisesti soluttautumaan Jeesuksen oppilaiden joukkoon. Ja Jeesuksen oppilaat eivät tunnistaneet Paavalissa Jeesuksen oppilasta. Hän oli erilainen. (Joh 1:19) Hän oli pelottava. (Apt 9:26) He laivasivat maanvaivan pois. (Apt 9:30) Kun Paavali oli laivattu pois, silloin seurakunta vahvistui totuudessa. (Apt 9:31)
Se oli siunaus, että peto toimitettiin pois, että Jumalan uskollisten palvelijoiden joukko, jota fariseukset olivat vainonneet, vahvistui. Valitettavasti susi tulisi takaisin.
Pedon kirjeiden perusteella se ei osannut juurikaan kertoa, mitä Jeesus oli sanonut ja opettanut, toisin kuin Jeesuksen apostolit. Se selitti, että sai erikoislaatusia ilmestyksiä. Se tosiaan puhui paljon jostain Jeesuksesta. Skeuaan pojat olivat fariseuksia, kierteleviä maageja, jotka yrittivät karkottaa pahoja henkiä "sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali saarnaa". (Apt 19:13) Jeesus itse, Joosefin poika, oli heille paha henki. (Joh 8:48) Jeesukselle peto oli valikoitunut skeuos, jollainen piti tuomita.
Kun peto kohtasi oikean Jeesuksen, joka ei ollut mikään haamu toisin kuin peto myöhemmin väitti, (2 Kor 5:16) hän ei tunnistanut Jeesusta vaan joutui kysymään, kukas sinä herra olet. "No minä olen se Jeesus, jota sinä vainoat." Peto ei suostunut tulemaan valoon ja näkemään totuutta, joten taltutettuaan fariseuksen Jeesus pyysi Ananiasta opastamaan pedon, joka sitä paitsi oli pahasti loukkaantunut, muualle. Totta on, että Jeesuksella olisi tuolloin ollut tilaisuus antaa pedon menettää henkensä, sillä se oli yöjuoksullaan kompastunut kuoppaan ja vuoti verta rähmällään maassa. "Hän on... rukoilemassa" luonnehti Jeesus pedon surkeaa tilaa Ananiaalle.
Susi haukkui Jeesusta: "Saatanan enkeli" (2 Kor 12:7)
Jeesus sanoi: "Voi fariseusta! Kuin koira se makaa seimessä (karjan syöttökaukalossa). Ei syö itse eikä anna härkienkään (Joosefin poikien) syödä." (Tuomas 102)
Paavali ei halunnut Moosesta. Mutta vain sillä, jolla on Mooses/Poika, on Isä. (1 Joh 2:23) Ilman Moosesta ei ole israelilaisuutta.
Mooseksen oli tultava suuremmaksi, Elian pienemmäksi. Pimeys ei ymmärtänyt. Ilman juutalaisuutta on tosi israelilaisuutta, missä Juuda on yksi kahdestatoista, ei yksi ylitse muiden. Joosefin pojat eivät käyneet Babylonissa. Joosefin poikia ei karkotettu pyhältä maalta 2. vuosisadan alussa.- Anonyymi00010
Joh 1:19 piti olla 1 Joh 2:19
Ja vaikka Virsi 1 on vääräoppinen, koska se tekee Jeesuksesta Daavidin pojan, juutalaismonarkin, jollaisella nimenomaan ei ollut enää tulevaisuutta, niin toinen laulu "seimessä lapsi makaapi" osuu kauniisti naulan kantaan. Nimittäin syöttökaukalossa oli Mooses, jonka Jumala antoi, jottei kukaan siihen uskova eksyisi vaan pääsisi liiton kannalta elävien joukkoon, valon lapseksi. Saddukeukset sentään ymmärsivät pitää Mooseksen kaiken farisealaisen kirjallisuuden yläpuolella ainoana pyhänä opinkappaleena. Heille piti vain näyttää Taivas ja ylösnousemus.
1 Moos 48
Israel kertoo Taivaasta Joosefin perheelle.
1 Moos 49:24
Israelin Kallio
1 Moos 49:25
Taivaan siunaukset
1 Moos 49:26
veljiensä joukosta valittu
Hän, Joosef, on sinun Isäsi Jumalalta, joka auttaa sinua. 1 Moos 49:25
5 Moos 33:7
Mooses rukoili, että Jumala saisi Juudan vielä palaamaan liiton kansan luo.
(Vuonna 2026 näyttää heikolta.)
5 Moos 33:13
Mooses viittasi Joosefin kohdalla taas Taivaaseen ja kasteeseen
5 Moos 33:15
ja vuoriin
5 Moos 33:16
ja kertasi, että Joosef on veljiensä joukosta valittu.
Joskus puhutaan "Taivasten" valtakunnasta. Silloin viitataan paitsi Garisiminvuoreen myös Ebalinvuoreen.
- Anonyymi00011
Ei Jeesus kehottanut ketään luopumaan Jumalan lakien ja käskyjen auktoriteetista, kuten Paavali houkuteli ihmisiä kapinoimaan Jumalan lakeja ja käskyjä vastaan.
Joh. 5:46
Jeesus: "Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut."
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. - Anonyymi00014
Jälleen kerran tiedoksi: avaruus ei voi kadota minnekään.
- Anonyymi00015
Jumalan lakien ja käskyjen vastaan niskoittelu eli kapinointi johtaa huonoon lopputulokseen. Se on kaikista karmein synti, mitä ihminen voi tehdä. Siihen Paavali yllytti ihmisiä.
Hoos. 14:1
Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki.- Anonyymi00016
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
- Anonyymi00017
Paavali oli jumalaton mies.
Ap. t. 21:21
Heille on sinusta kerrottu, että sinä opetat muiden kansojen keskuudessa eläviä juutalaisia hylkäämään Mooseksen lain ja kiellät heitä ympärileikkaamasta lapsiaan ja elämästä kansamme tapojen mukaisesti. - Anonyymi00018
Aabraham ja Jeesus itse kehottavat nimenomaa uskomaan ja tottelemaan Mooseksen opetuksia. Ei mitään Tarsolaisia murhamiehiä.
Luuk. 16:31
Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Joh. 5:46
Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut.
Mooseksella oli oikea Pyhä Henki.
Jes. 63:11
Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä. - Anonyymi00019
Jännä yhdistelmä, korostaa lakia ja herjata Jeesuksen apostolia.
Mutta ei uskonnollisella hulluudella ole mitään häpyä. - Anonyymi00023
Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä eli Saatanan enkeliä vastaan.
Room. 7:19
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
Paavalissa oli lihan mieli, mitä ohjasi häneen lähetetty Saatanan enkeli, joka tappoi miehen Roomassa.
Room. 8:6
Sillä lihan mieli on kuolema. - Anonyymi00024
2. Kor. 12:7
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
Demoni antoi miehelle valtavat fyysiset voimat ja nyrkkeilijän lahjat.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1051294Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91797Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35691- 47667
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja123573Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat30541Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32516Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö183500Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!
Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi23497Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔31487