Keille kymmenyssiunaukset kohdistuvat?

Anonyymi-ap

Kymmenyssiunauksista puhutaan joskus kuin ne olisivat jonkinlainen hengellinen bonus maksajille. Se on harhaa ja valhetta. Kymmenyssiunaukset kohdistuvat adventtikirkon pastoreille ja muille palkkalistoilla oleville, yksiselitteisesti ja sataprosenttisesti.

Jos joku väittää, että rivijäsen saisi kymmenyksistä siunauksia, hän joko ei tiedä mistä puhuu tai valehtelee. Me pastorit emme ole koskaan väittäneet niin. Maksajalle eivät kuulu siunaukset, työntekijä saa kymmenyksistä kaikki ne siunaukset.

Kymmenykset eivät ole seurakuntalaisten hengellistä hyötyä varten. Ne ovat meidän palkkaamme, meidän taloudellista turvaamme ja meidän “siunauksemme”. Jäsenistö saa kyllä kuulla tarinan, mutta me korjaamme hedelmät ja saamme siunaukset ylenpalttisesti rahana.

Siksi turha itkeä kymmenyssiunauksista. Ne eivät ole teitä seurakuntiemme jäseniä varten.

18

67

Vastaukset 18

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ei se siunaaminen tarkoita rahaa, että sitä tulee takaisin, vaan muita Jumalan siunauksia. Se edellyttää tosin muutakin kuin rahaa, ei rahalla voi ostaa siunauksia. Tai muutoin ne Jumalan sinaukset tulee kuten Israelille, pottouunissa.

• Anonyymi00002

Hyvä pastori; kiitän sinua rehellisyydestäsi! 🤗

• Anonyymi00003

Ensimmäistä kertaa elämässäni olen ollut nyt täysin rehellinen tässä kymmenysten siunaus asiassakin, koska olen vihdoin astunut ulos siitä Babylonista, johon Adventtikirkon piirissä olen kuulunut ja johon minut on sokaistu.

Tiedän myös, että olen tullut osalliseksi yhteisössäni olleiden virkaveljieni ja sisarieni synteihin, ja siksi, jos pelastus todella on olemassa, minun kohdallani sen perusta on hyvin heikko.

Olen tehnyt pitkään syntiä ja pahuutta, mm. ollut mukana anastamassa yksinäisten vanhusten omaisuutta lahjakirjoja ja testamentteja laatien yhteisöni Adventtikirkon muiden työntekijöiden ja heidän palkkaamiensa ulkopuolisten (ei adventistien) lakimiesten avustuksella, tietoisena siitä että se on väärin ja syntiä. Se on täydellistä paatumusta, eikä minulla ole mitään syytä puolustella tai kaunistella asiaa enää.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa elämässäni olen ollut nyt täysin rehellinen tässä kymmenysten siunaus asiassakin, koska olen vihdoin astunut ulos siitä Babylonista, johon Adventtikirkon piirissä olen kuulunut ja johon minut on sokaistu.

Tiedän myös, että olen tullut osalliseksi yhteisössäni olleiden virkaveljieni ja sisarieni synteihin, ja siksi, jos pelastus todella on olemassa, minun kohdallani sen perusta on hyvin heikko.

Olen tehnyt pitkään syntiä ja pahuutta, mm. ollut mukana anastamassa yksinäisten vanhusten omaisuutta lahjakirjoja ja testamentteja laatien yhteisöni Adventtikirkon muiden työntekijöiden ja heidän palkkaamiensa ulkopuolisten (ei adventistien) lakimiesten avustuksella, tietoisena siitä että se on väärin ja syntiä. Se on täydellistä paatumusta, eikä minulla ole mitään syytä puolustella tai kaunistella asiaa enää.

jatkoa edelliseen...

Ensimmäistä kertaa elämässäni olen puhunut täysin rehellisesti myös kymmenysten siunausasiasta. Olen vihdoin astunut ulos siitä hengellisestä ja yhteisöllisestä umpikujasta, johon Adventtikirkon piirissä olin ajautunut ja jossa oma ymmärrykseni oli sokaistunut.

Tiedän nyt, että olen ollut osallisena asioihin, jotka ovat vahingoittaneet sekä omaa hengellistä elämääni että niitä ihmisiä, joiden rinnalla olen toiminut. Olen kantanut vastuuta myös virkaveljieni ja sisarieni teoista, ja siksi koen, että jos pelastus todella on olemassa, minun osuuteni siihen on hauras ja vailla omaa ansioita.

Olen tehnyt pitkään syntiä ja vääryyttä. Olen ollut mukana järjestelyissä, joissa yksinäisten hauraiden vanhusten omaisuutta siirrettiin lahjakirjoilla ja testamenteilla yhteisöni Adventtikirkon työntekijöiden ja heidän palkkaamiensa ulkopuolisten (ei adventistien) lakimiesten avustuksella, että saataisiin syyt vieritettyä muualle. Olen tiennyt, että se oli väärin. Olen tiennyt, että se oli syntiä.

En enää puolustele enkä kaunistele mitään. Haluan vain tunnustaa sen, mitä olen tehnyt, ja kantaa vastuun siitä. Jos minulle on vielä olemassa tie ulos tästä paatumuksesta, se ei perustu mihinkään, mitä minä olen tehnyt, vaan siihen, että uskallan vihdoin katsoa totuutta silmiin ja tunnustaa sekä hyljätä väärän ja syntisen elämän Adventtikirkon piirissä.
        En halua enää kuulua siihen joukkoon, jonka ajatukset ja teot ovat pahuuden ja vääryyden vallassa.

• Anonyymi00005

Provo on provo.

• Anonyymi00006

Provo = tapa testata reaktioita ja herättää keskustelua.
        Keskustelu on siis avattu.

• Anonyymi00007

Voi Jumalalta pyytää suoraan rahaa.

Ei siihen välikäsiä tarvita joille ensin annetaan ja Jumala antaa sitten.

• Anonyymi00008

Muutoinkin on sanonta, vältä väliksiä, joten pätee myös tässä.

• Anonyymi00009

Maksoiko Jeesus keisarille? Raamattu vaikenee, eikä syyttä. Hän ei koskaan esittänyt itseään veronmaksun mallikappaleena, vaikka hänen olisi pitänyt maksaa asumisestaan, ruoastaan ja tuestaan siinä missä muidenkin.

Silti hän sanoi: ”Antakaa keisarille, mikä keisarille kuuluu, ja Jumalalle, mikä Jumalalle kuuluu.”

Nykyaikana tämä yksinkertainen ja kirkas opetus on käännetty päälaelleen. Jumalan tilalle on nostettu kirkonmiehiä ja kirjanoppineita, joista on tehty käytännössä jumalan korvike, erityisesti adventtikirkon piirissä, jossa kymmenykset valuvat heille kuin itsestäänselvänä oikeutena.

He eivät ole keisareita. Eivätkä jumalia.

Silti he ottavat vastaan kymmenykset kuin ne olisivat heidän synnyinoikeutensa, vaikka Jeesus ei koskaan opettanut kristittyjä maksamaan kymmenyksiä kenellekään.

Ja kun ahneus puetaan hengellisyydeksi, syntyy järjestelmä, jossa kymmenykset eivät ole enää uhri Jumalalle, vaan vero ihmisille, niille, jotka ovat onnistuneet nostamaan itsensä hengellisen vallan huipulle.

Se ei ole uskoa. Se on vallankäyttöä.

Ja jokainen, joka siihen osallistuu, tietää sydämessään, ettei Jeesus koskaan pyytänyt heiltä tällaista.

• Anonyymi00010

Olet ollut jo vuosia näillä sivuilla minkähän takia ?

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Olet ollut jo vuosia näillä sivuilla minkähän takia ?

Olen ollut poissa näiltä sivustoilta vuosia. Nyt palaan, koska olen itse nähnyt rakenteellisen ongelman: yhteisöjen pastorit ja heidän ympärilleen kasautunut ahne tukikerros toimivat moraalittomasti, vaikka väittävät edustavansa moraalia.

Heidän toimintalogiikkansa on yksinkertainen: vaadi muilta sellaista, mitä et itse aio noudattaa. Julista periaatteita, joita et itse elä todeksi. Rakenna itsestäsi julkinen kuva, joka on täydellisessä ristiriidassa oman käytännön kanssa.

Minä en puhu kuulopuheista. Olen nähnyt tämän järjestelmän sisältä. Olen nähnyt, miten heidän puheensa ja tekonsa kulkevat eri suuntiin, ja miten he olettavat, ettei kukaan huomaa. Heidän ajatuksensa ja tekonsa ovat jatkuvasti ja ainoastaan pahat, koska he ovat paaduttaneet itsensä ja kiillottaneet sen hautakammionsa ulkokuoren, joka kammio on sisältä täynnä kuolleiden luita.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Olen ollut poissa näiltä sivustoilta vuosia. Nyt palaan, koska olen itse nähnyt rakenteellisen ongelman: yhteisöjen pastorit ja heidän ympärilleen kasautunut ahne tukikerros toimivat moraalittomasti, vaikka väittävät edustavansa moraalia.

Heidän toimintalogiikkansa on yksinkertainen: vaadi muilta sellaista, mitä et itse aio noudattaa. Julista periaatteita, joita et itse elä todeksi. Rakenna itsestäsi julkinen kuva, joka on täydellisessä ristiriidassa oman käytännön kanssa.

Minä en puhu kuulopuheista. Olen nähnyt tämän järjestelmän sisältä. Olen nähnyt, miten heidän puheensa ja tekonsa kulkevat eri suuntiin, ja miten he olettavat, ettei kukaan huomaa. Heidän ajatuksensa ja tekonsa ovat jatkuvasti ja ainoastaan pahat, koska he ovat paaduttaneet itsensä ja kiillottaneet sen hautakammionsa ulkokuoren, joka kammio on sisältä täynnä kuolleiden luita.

Nyt taidat vähän liioitella ! osaatko sinä lukea ihmisten ajatuksia ?
        odotatko sinä Jeesuksen tuloa ?

• Anonyymi00011

Miksi nämä sivut olemassa?

Että voi herjata Paavalia?

• Anonyymi00014

Ei kai kukaan täysjärkinen kuvittele, että kun työntää rahaa lahkon yhteisille pankkitileille, jokin mystinen “siunaus” tipahtaisi takaisin omaan elämään.

Todellisuus on vähemmän runollinen: sen minkä lahkolle annat, sen verran vähemmän sinulla on mitään siunauksia koettavana.

Vain sivistymättömät ja oman lahkonsa sokaisemat hölmöt voivat uskoa siihen satuun, että verkostomarkkinointia muistuttava lahkokoneisto palkitsisi alaoksilla roikkuvan maksajan. Siunaukset on helppo ulkoistaa sellaisen mystisen olennon vastuulle, jota kukaan ei ole koskaan nähnyt ja niin pastorit välttävät joutumasta lunastamaan katteettomat lupauksensa.

Siunaukset kulkevat ylöspäin, puun latvaan, niille jotka istuvat siellä keräämässä hedelmät. Sinä olet vain se, joka ravistelee runkoa heidän puolestaan.

• Anonyymi00016
        UUSI

Valitettavasti moni adventisti selittelee itselleen vuosikymmeniä parhain päin omaa ja perheensä niukkaa elämäänsä.

Jopa katteeettoman lupauksen voima on suunnaton, koska kognitiivinen dissonanssi katteettomien siunauslupausten ja todellisuuden välillä on liian kipeä kohdattavaksi. 👺

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Valitettavasti moni adventisti selittelee itselleen vuosikymmeniä parhain päin omaa ja perheensä niukkaa elämäänsä.

Jopa katteeettoman lupauksen voima on suunnaton, koska kognitiivinen dissonanssi katteettomien siunauslupausten ja todellisuuden välillä on liian kipeä kohdattavaksi. 👺

En syytä kaikkia Adventtikirkon pastoreita, sillä yksi heistä sanoi armahtavasti, ettei vähävaraisen tarvitse maksaa kymmenyksiä.

• Anonyymi00015
      UUSI

Minun mielestä täällä on useita (tai jopa
      kymmeniä) kymmenyksiä kritisoivia kirjoittajia näkynyt. Toki voineet saada ideaa toisistaan. Itsekin innostuin avautumaan aiheeesta, kun näin muita kirjoituksia aiheesta.

• Anonyymi00018
      UUSI

Jos Jumala ei siunaa eikä auta kuten taivaan lintuja seurakuntaa, niin tietenkin se tarvitsee maallisilta ihmisiltä apua. Sitä ei vain pidä valehtella muuksi kuin mitä se on. Rahan pyytäminen on epäuskoa sitä. kohtaan että Jumala auttaa seurakuntaa.

Pitää selittää vain että lahjoittakaa rahaa kun on niin kiva seurakunta, pastorit niin Pyhällä Hengellä täytettyjä ja täällä kasvatte Jumalan koulussa oikeiksi kristityiksi, eikä joksink uskonnollisiksi jankkaajiksi ja saman raamatun jakeen toisteleijoiksi. siitä hyvästä voi seurakuntaa vähän auttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä haluaisit sanoa hänelle?

Jos joskus kohtaatte?
      Ikävä
      127
      1279
    2. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      80
      1164
    3. haluaisin paljastaa

Kuka tämä :/ on
      Ikävä
      77
      641
    4. Taiteiden yö

Kuhmon taiteiden yössä tapahtui. Tsat satss saaatts... Ja Sammon takoja... Tsat satss saaatts...
      Kuhmo
      9
      588
    5. Hyvää yötä kaipaamalleni

Vanhwmmalle naiselle, olet rakas❤️❤️
      Ikävä
      20
      553
    6. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      47
      523
    7. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      44
      495
    8. Nainen, onko se nalle hehkuttelija poistunut keskuudestamme?

Ei ole näkynyt, joten onkohan. R.I.P :/
      Ikävä
      115
      469
    9. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      41
      462
    10. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä