Oli Hesarin juttu vain tilaajille, mulla alla lainaus alusta. Mitä loppujutussa oli, niin ihan yhtä voisi lukea naisten näkemys heterodeittimarkkinoista. Tai incelien rutkutuksesta naisten osalta. Samat aiheet, ihan sama kumpi trad. sukupuoli heteromarkkinoista on äänessä. Joten missä on kohtaamispiste, jos molemmilla on samat murheet ja toisiaan vastaava vaatimustaso, eikä Tinderit yms. täytä tarvetta?
Saa länkyttää, en ajatellut pahemmin vastailla kellekkään paitsi ehkä Jazulle ja Allulle jos kommentoivat, kinatkaa keskenänne.
***Lainaus alkaa***
Helsingissä riittää naisia, mutta miehille ei kelpaa kuka tahansa
Nuorten miesten ihannenaisen ominaisuuksina nousivat esiin muun muassa liikunnallisuus, hyväntuoksuisuus ja ”lojaalius äijälle”.
Helsingissä on lähes 9 000 pari-kolmekymppistä naista enemmän kuin miestä. Nuorten aikuisten deittimarkkinoilla luulisi siis olevan herrojen kissanpäivät.
Nuoret naiset arvioivat aiemmin HS:lle, että parisuhdemarkkinoilla on enemmän tarjolla hyviä naisia kuin miehiä. Deittisovelluksissa pyörivät samojen miesten naamat ja kaverit ovat jo tapailleet samaa miestä, naiset kertoivat.
Tuleeko miehille siis nyt seuraa ovista ja ikkunoista? Tätä on kysyttävä joukolta nuorukaisia.
Käy ilmi, että helsinkiläismiehet intoutuvat syvällisiinkin naispohdintoihin kadulla. Aihe on selvästi mielen päällä.
Nuorten miesten kertoman perusteella naisten määräenemmistö ei tuo silkkaa autuutta parinhakuun. Deittailun hyvät ja huonot puolet ovat läsnä sukupuolesta riippumatta.
On väsymystä deittisovelluksiin. Riittämättömyyden tunnetta. Eikä välttämättä ole edes mikään kiire pariutua.
***Lainaus loppuu***
Hesarista lukaistua - näyttää heterodeittimarkkina olevan aika sama molemmille trad. sukupuolille
17
211
Vastaukset 17
- Anonyymi00001
Ehkä naiset käyttävät deittisovelluksia aktiivisemmin kuin miehet? Siksi samat naamat pyörivät näytöillä. Etänä eli sovelluksissa ja teknologian kautta ei pysty aistimaan sitä onko henkilöiden välillä kemiaa vai ei. Täten koko deittisovelluskulttuuri joutaisi kertaheitolla romukoppaan.
- Anonyymi00002
En osaa nuorten näkökulmasta kommentoida (heh, sattuneesta syystä), mutta eihän deittailu nykyään tunnu olevan helppoa oikein kenellekään. Olipa sitten nuori, keski-ikäinen tai iäkkäämpi, ihmisten kohtaaminen on vain nykyään haastavampaa. Ihmiset kohtaa toisiaan yhä vähemmän fyysisesti eikä enää lähestytä toisia samalla tavalla kuin ennen. Ja tarkoitan nyt sellaisia asiallisia lähestymisiä, kaiken maailman pervoja riittää nykyäänkin aivan liikaa.
Todella moni tapaa nykyään deittisovelluksen kautta ja ihan vain sen takia, että muualla on vaikea kohdata toista sinkkua. Deittailu sovellusten kautta koetaan kuitenkin usein jopa uuvuttavaksi ja kun tässä muutaman vuoden seurasin tuttuni deittailua, niin en yhtään ihmettele. Hän jutteli varmaan lähemmäs 50 miehen kanssa, kävi treffeillä ainakin 30 miehen kanssa, deittaili noin 10 miehen kanssa. Samaan aikaan hän liikkuibakriivisesti yöelämässä, festareilla ja muissa tapahtumissa, missä oli potentiaalia tavata joku. Vähempikin uuvuttaa.
Ei tästä kommentistani nyt tullut hullua hurskaammaksi, mutta yhteenvetona sanon, että deittailu nykyään on ihan syvältä 😁
Ja kiitos erityismaininnasta ❤️❤️❤️
AletheiasOmasta mielestäni olennainen osa ongelmaa, siis deittailu nykyään ei ole helppoa, on ihmisten korvien välissä. Miten ja miksi, en osaa sanoa, en ole asiantuntija, mutta iso tekijä siinä on se, että ennen deittailu tapahtui F2F, ehkä kirjeilläkin, mutta valikoima oli enimmäkseen alueellisesti rajatumpaa johtuen halusta/kyvystä liikkua enemmän. Nykyään deittailu alkaa online, alueen voi rajata lähes miten tykkää j resursseja siirtyö kauaskin on enemmän, jnotenswaippaa sinnetänne, ignoraa, ghostaa whatever, mutta älä missään nimessä kokeile sitä joka on riittävän hyvä, vaan etsi aina parempaa. Riittävän hyvä, tutustu, opettele, sopeudu, hyväksy, älä tavoittele kuusen latvaa, ellet ole valmis häviämään kaiken. Pelaamista, mutta joku aina voittaa peleissäkin. Oma näkemykseni, kärjistetysti, voin olla väärässä ja varmaan olenkin.
Legendoihin siirtyy ikuisesti "Samaan aikaan hän liikkuibakriivisesti yöelämässä". Bakriivista liikkumista, care to open honey? 😂
Sulle ja Jazulle, aina ❤️- Anonyymi00003
randombypasser kirjoitti:
Omasta mielestäni olennainen osa ongelmaa, siis deittailu nykyään ei ole helppoa, on ihmisten korvien välissä. Miten ja miksi, en osaa sanoa, en ole asiantuntija, mutta iso tekijä siinä on se, että ennen deittailu tapahtui F2F, ehkä kirjeilläkin, mutta valikoima oli enimmäkseen alueellisesti rajatumpaa johtuen halusta/kyvystä liikkua enemmän. Nykyään deittailu alkaa online, alueen voi rajata lähes miten tykkää j resursseja siirtyö kauaskin on enemmän, jnotenswaippaa sinnetänne, ignoraa, ghostaa whatever, mutta älä missään nimessä kokeile sitä joka on riittävän hyvä, vaan etsi aina parempaa. Riittävän hyvä, tutustu, opettele, sopeudu, hyväksy, älä tavoittele kuusen latvaa, ellet ole valmis häviämään kaiken. Pelaamista, mutta joku aina voittaa peleissäkin. Oma näkemykseni, kärjistetysti, voin olla väärässä ja varmaan olenkin.
Legendoihin siirtyy ikuisesti "Samaan aikaan hän liikkuibakriivisesti yöelämässä". Bakriivista liikkumista, care to open honey? 😂
Sulle ja Jazulle, aina ❤️Mielestäni tiivistit erinomaisesti sen, mikä nettideittailussa on haastavaa. Enkä sano, etteikö se toimisi joidenkin kohdalla. Tiedän montakin pariskuntaa, ketkä ovat toisensa deittisovellusten kautta löytäneet, mutta se vaatii tosiaan oikeanlaista mind settiä. Jos hakee loputtomasti vain parempaa, saa etsiä ikuisesti.
Mitä ihmettä mun näppäimistöltä oikein tulee ulos? 😂😂😂 Pitäisiköhän edes joskus oikolukea eikä vaan tuutata matkaan 🫣 Ja mieti, olen täysin selvinpäin 😁 Syytän perjantaita 😇
Ja sulle aina ❤️
Aletheias Anonyymi00003 kirjoitti:
Mielestäni tiivistit erinomaisesti sen, mikä nettideittailussa on haastavaa. Enkä sano, etteikö se toimisi joidenkin kohdalla. Tiedän montakin pariskuntaa, ketkä ovat toisensa deittisovellusten kautta löytäneet, mutta se vaatii tosiaan oikeanlaista mind settiä. Jos hakee loputtomasti vain parempaa, saa etsiä ikuisesti.
Mitä ihmettä mun näppäimistöltä oikein tulee ulos? 😂😂😂 Pitäisiköhän edes joskus oikolukea eikä vaan tuutata matkaan 🫣 Ja mieti, olen täysin selvinpäin 😁 Syytän perjantaita 😇
Ja sulle aina ❤️
AletheiasEn ole, S24:n palstoja enempää 😮, kokeillut online deittialustoja, niin en tunne niitä yhtään, olen vähän jäävi sinällään kommentoimaan. Toki osa ystävistä on löytänyt onnensa (toistaiseksi, good enough) Tinderistä jne., niin ne mahdottomia alustoja ole. Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä, että kyse etsijän mind setistä ja kyvystä ymmärtää ketkä ehdokkaista ovat avoimia myös pitkille suhteille ja ketkä haluavat vain nopeaa viihdettä. Mutta joo, olen ehkä jäävi.
Sun näppäimistöltä kijrotushivreet tuottaa aina hauskoja uusia sivistyssanoja (autom. tekstisyöttö/korjaus), mun orjuutetun läppärin välityksellä ne virheet on aina kirjoittajan mokailua, eikä mitään muuta voi syyttää 😂
❤️- Anonyymi00004
randombypasser kirjoitti:
En ole, S24:n palstoja enempää 😮, kokeillut online deittialustoja, niin en tunne niitä yhtään, olen vähän jäävi sinällään kommentoimaan. Toki osa ystävistä on löytänyt onnensa (toistaiseksi, good enough) Tinderistä jne., niin ne mahdottomia alustoja ole. Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä, että kyse etsijän mind setistä ja kyvystä ymmärtää ketkä ehdokkaista ovat avoimia myös pitkille suhteille ja ketkä haluavat vain nopeaa viihdettä. Mutta joo, olen ehkä jäävi.
Sun näppäimistöltä kijrotushivreet tuottaa aina hauskoja uusia sivistyssanoja (autom. tekstisyöttö/korjaus), mun orjuutetun läppärin välityksellä ne virheet on aina kirjoittajan mokailua, eikä mitään muuta voi syyttää 😂
❤️Se vaatii juurikin kykyä erottaa ne itselleen potentiaaliset kumppanit jo pienistäkin vihjeistä eikä niin että ajattelee selaavansa kaikki läpi, koska siinä ei tule hullua hurskaammaksi. Eli on täysin mahdollista löytää kumppani myös sovellusten kautta, vaatii vain oikeaa asennetta ja vähän ihmistuntemusta. Ja kärsivällisyyttä 😊
Mun puhelin tosiaan muuttaa joskus sanoja ihan itsekseen. Joskus huomaan, että joku sana on vaihtunut huomaamattani tai sanan muoto muuttuu vääräksi. Mun puhelin ei selvästikään luota mun kirjoitustaitoon ja ihan syystä 😅 Osaan nimittäin kyllä ihan itsekin tehdä niitä virheitä 🫣
Aletheias
- Anonyymi00005
Sinkkujen kannattaisi lopettaa uliseminen ja olla vähän parempia ihmisiä. Riittämättämyys on asiallinen tunne silloin kun on kelvoton.
- Anonyymi00006
"Mustapää tahtoo tositeebeeseen". -GVF
- Anonyymi00007
No jopas. Ysärillä menin treffeille netin kautta ja lopuksi totesin, ettei minun nainen. Toki esittelin hänet tutustameeni Hollantilaiselle merimiehelle ja menin grillin kautta kotiin.
Myöhemmin sitten näin kyseisen naisen ja hänen kanssa jutellessa kysyin kuinka meni? Totesi, että kivaa oli, mutta asuu pahus ulkomailla.
Ei aina onnistu. Ei edes joka kerta.
>Simiti< - Anonyymi00008
Joskus tulee mieleen, että haluttais olla taas nuori.
Mutta oikeasti: Ei haluta.
-keinovaginamies- - Anonyymi00009
"Nuorten miesten ihannenaisen ominaisuuksina nousivat esiin muun muassa liikunnallisuus, hyväntuoksuisuus ja ”lojaalius äijälle”."
Tuo liikunnallisuus oli mullekin nuorempana tärkeä asia. Nykyään pikemminkin pelkään, jos nainen on "kaikessa liian hyvä", myös urheilussa.
Todellavaikeeta- Anonyymi00010
Lisään vielä tämän, että onhan sitä tullut Helsingissä yritettyä, mutta eipä ole onnistunut.
Todellavaikeeta Mitään pahaa ei mun mielestä ole siinä että vaatii liikunnallisuutta ja hyväntuoksuisuutta (= hyvä hygienia), mutta "lojaalius äijälle" kuulostaa niin hämäräperäiseltä, että sitä on syytä avata enemmän. Tiedän ettet sinä kirjoittanut tuota vaatimuslistaa, joten en nyt varsinaisesti pyydä sinua sitä avaamaan, kunhan mainitsin miltä kyseinen vaatimus tuollaisenaan ilmoitettuna vaikuttaa.
- Anonyymi00011
Onko Allu edes hengissä enää? Eihän tuota ole näkyny aikoihin.
- Anonyymi00012
Mitähän tuo ”lojaalius äijälle” mahtaa tarkoittaa…? Jotain pojat on poikia -tyyppistä hyväksyvää ajattelua?
-ThinksyEi, vaan ihan normaalia lojaaliutta, joka jutun kontekstissa tarkoittanee uskollisuutta. Eikä jutussa vaatimus ollut yksipuolinen, vaan molemminpuolinen, vaikkakin esitystapa on tyypillinen parikymppisen kurkon länkytys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751689- 241186
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321083Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134916Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 49571
- 71567
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55517
- 57502
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 34434
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398