Lääketieto. Olin sairaalassa ja joka aamu piti taistella Thyroxsini ennen aamupalaa. Yksi hoitaja sanoi, että on aina antanut Thytoxinit aamupalalla muiden läkeiden kanssa... Hoitotaso on kirjavaa. Olin vaipoissa niin yksi ukko murjo vaihtoa, että tuntu...
Vastaukset 50
- Anonyymi00001
Ei kai tuota yksi hoitaja päätä oman mielensä mukaan, milloin hän tuo Thyroxinin. Meillä päin ainakin pidetään kova kuri, että Thyroxin otetaan vähintään 15 min ennen aamupalaa.
Toisaalta, jos olet muutaman päivän tai viikon sairaalassa, ei tunnu missään, vaikka otat Thyroxinin muiden lääkkeiden yhteydessä aamupalan jälkeen. Ei kannata taistella.- Anonyymi00002
Mutta, kun eivät tiedä asiaa , että puolituntia ennen aamupalaa! Eikö opeteta koulussa?
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Mutta, kun eivät tiedä asiaa , että puolituntia ennen aamupalaa! Eikö opeteta koulussa?
Sinäkö tämän asian määräät? No et! Hoitajien ei kuulu toimia sinun määräystesi mukaan, vaan he toimivat lääkärin ohjeiden mukaan!
Yleensä Thyroxin otetaan tyhjään vatsaan ennen aamiaista. Sairaalassa on kuitenkin sairaalan säännöt, sinä et sairaalassa määrää mitään. Voisit kylläkin keskustella asiasta rauhallisesti lääkärin kanssa. Lääkärinkierrolla siihen on sairaalassa mahdollisuus joka päivä. Voisit keskustella myös hoitajien kanssa. Hoitajat noudattavat ylempää tulevia ohjeita, eivät sinun komenteluasi. Sairaalalla on tiedot lääkityksestäsi, hoitajat toimivat näiden tietojen pohjalta. - Anonyymi00008
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sinäkö tämän asian määräät? No et! Hoitajien ei kuulu toimia sinun määräystesi mukaan, vaan he toimivat lääkärin ohjeiden mukaan!
Yleensä Thyroxin otetaan tyhjään vatsaan ennen aamiaista. Sairaalassa on kuitenkin sairaalan säännöt, sinä et sairaalassa määrää mitään. Voisit kylläkin keskustella asiasta rauhallisesti lääkärin kanssa. Lääkärinkierrolla siihen on sairaalassa mahdollisuus joka päivä. Voisit keskustella myös hoitajien kanssa. Hoitajat noudattavat ylempää tulevia ohjeita, eivät sinun komenteluasi. Sairaalalla on tiedot lääkityksestäsi, hoitajat toimivat näiden tietojen pohjalta.Älä vaahtoo. Kyllä opetin yökön tuomaan tyroxsinin , mutta vaihtu ja piti taas mankua erikseen! Yksi hoitsu tunnusti, että on antanut thyroxsinin aina aamupalalla muiden lääkkeiden kanssa! Eikö lääkkeistä opeteta mitään? Paljonko toimivat väärin!!?
- Anonyymi00014
Anonyymi00008 kirjoitti:
Älä vaahtoo. Kyllä opetin yökön tuomaan tyroxsinin , mutta vaihtu ja piti taas mankua erikseen! Yksi hoitsu tunnusti, että on antanut thyroxsinin aina aamupalalla muiden lääkkeiden kanssa! Eikö lääkkeistä opeteta mitään? Paljonko toimivat väärin!!?
Hoitajat vain jakavat lääkkeet potilaan lääketietojen mukaan. He eivät voi tietää eikä määrätä kaikkien mahdollisten lääkkeiden annostusta ja ottamista minkään ehkä kymmeniä vuosia vanhan koulun mukaan. Nämä asiat tietää lääkäri. Kunkin potilaan lääkityksen tiedot on sairaalassa kirjattuna potilaan tietoihin. Hoitaja noudattaa niitä, hoitaja ei saa muuttaa eikä lisätä tai poistaa mitään.
Olen itse käyttänyt tyroksiinia melkein 40 vuotta. Vasta muutaman vuoden on ollut käytäntö, että tyroksiini otetaan aamulla tyhjään vatsaan. Lääke toimi muuten aivan yhtä hyvin ennenkin aamiaisen jälkeen otettuna. Joten turhaa on nostaa mekkalaa tyroksiinin jakeluajankohdasta sairaalassa. - Anonyymi00016
Anonyymi00008 kirjoitti:
Älä vaahtoo. Kyllä opetin yökön tuomaan tyroxsinin , mutta vaihtu ja piti taas mankua erikseen! Yksi hoitsu tunnusti, että on antanut thyroxsinin aina aamupalalla muiden lääkkeiden kanssa! Eikö lääkkeistä opeteta mitään? Paljonko toimivat väärin!!?
Hoitajat eivät päätä lääkkeiden jakelusta. He tekevät työn sairaalan toimintatapojen mukaan.
Syytöksesi kohdistuvat väärin. - Anonyymi00018
Anonyymi00004 kirjoitti:
Yleensä Thyroxin otetaan tyhjään vatsaan ennen aamiaista. Sairaalassa on kuitenkin sairaalan säännöt, sinä et sairaalassa määrää mitään. Voisit kylläkin keskustella asiasta rauhallisesti lääkärin kanssa. Lääkärinkierrolla siihen on sairaalassa mahdollisuus joka päivä. Voisit keskustella myös hoitajien kanssa. Hoitajat noudattavat ylempää tulevia ohjeita, eivät sinun komenteluasi. Sairaalalla on tiedot lääkityksestäsi, hoitajat toimivat näiden tietojen pohjalta.Väitätkö, että joku lääkäri on kieltänut thyroxsinin oikean antamisen????
- Anonyymi00019
Anonyymi00014 kirjoitti:
Hoitajat vain jakavat lääkkeet potilaan lääketietojen mukaan. He eivät voi tietää eikä määrätä kaikkien mahdollisten lääkkeiden annostusta ja ottamista minkään ehkä kymmeniä vuosia vanhan koulun mukaan. Nämä asiat tietää lääkäri. Kunkin potilaan lääkityksen tiedot on sairaalassa kirjattuna potilaan tietoihin. Hoitaja noudattaa niitä, hoitaja ei saa muuttaa eikä lisätä tai poistaa mitään.
Olen itse käyttänyt tyroksiinia melkein 40 vuotta. Vasta muutaman vuoden on ollut käytäntö, että tyroksiini otetaan aamulla tyhjään vatsaan. Lääke toimi muuten aivan yhtä hyvin ennenkin aamiaisen jälkeen otettuna. Joten turhaa on nostaa mekkalaa tyroksiinin jakeluajankohdasta sairaalassa.Nyt höpiset satuja! Ei ole nyt vasta muuttunut!
- Anonyymi00024
Anonyymi00018 kirjoitti:
Väitätkö, että joku lääkäri on kieltänut thyroxsinin oikean antamisen????
En todellaakaan väitä! Mistä sinä tuollaista edes keksit?
- Anonyymi00044
Anonyymi00014 kirjoitti:
Olen itse käyttänyt tyroksiinia melkein 40 vuotta. Vasta muutaman vuoden on ollut käytäntö, että tyroksiini otetaan aamulla tyhjään vatsaan. Lääke toimi muuten aivan yhtä hyvin ennenkin aamiaisen jälkeen otettuna. Joten turhaa on nostaa mekkalaa tyroksiinin jakeluajankohdasta sairaalassa.On jo 50- luvulla tiedetty. Kyllä oikea anto on tärkeää!
- Anonyymi00003
Hoitajat saattavat kyllä toimia saamiensa ohjeiden mukaan. He eivät välttämättä päätä itse kaikista hoitotoimenpiteistä.
- Anonyymi00005
Sairaaloiden yleinen käytäntö jakaa kaikki aamulääkkeet kerralla aamupalan yhteydessä . Tämä johtuu puhtaasti osastojen aikatauluista ja hoitotyön logistiikasta. Lääkekierrokset ajoitetaan yleensä samoihin aikoihin aamupalan tarjoilun kanssa, sillä hoitajilla ei useinkaan ole mahdollisuutta kiertää herättämässä potilaita pelkän yhden lääkkeen vuoksi puoli tuntia tai tuntia ennen ruokailua.Ota asia puheeksi sairaalassa. Ei se viesti tämän suomi24 palstan kautta välity.
- Anonyymi00009
Kyllä on muuloin toiminut, että yökkä tuonut thyroxsiinin! Eikö hoitsut osaa lääkkeistä alkeita?
- Anonyymi00006
Jos kyseessä on muutaman päivän osastohoito, asialla ei yleensä ole suurta merkitystä. Tyroksiinilla on erittäin pitkä puoliintumisaika (noin viikko), joten muutaman päivän epätasainen imeytyminen ei ehdi romuttaa hoitotasapainoa.
- Anonyymi00007
Lääkekippo kun tuodaan aamulla, voi itse ottaa pillerit pitäen tauon välissä, jos ei halua kaikkia ottaa samaan aikaan.
Toki jos on useampia lääkkeitä, täytyy tunnistaa miltä mikäkin pilleri näyttää. Se voi tuottaa joillekin hankaluuksia.
Ja kuten täällä sanottiin, sairaalassa ollaan yleensä niin lyhyitä aikoja, ettei se lääkkeen otto luultavimmin sotke mitään rytmiä sen kummemmin.
Jos puhuttaisiin pitkäaikaishoidosta, se olisi eri asia. - Anonyymi00010
Tämä kertoo hoitsujen tietä mättömyydestä? Mikä koulutus, jos lääkkeiden alkeita osata? Mitä antavat muita väärin?
- Anonyymi00011
Anonyymi00007 kirjoitti:
Lääkekippo kun tuodaan aamulla, voi itse ottaa pillerit pitäen tauon välissä, jos ei halua kaikkia ottaa samaan aikaan.
Toki jos on useampia lääkkeitä, täytyy tunnistaa miltä mikäkin pilleri näyttää. Se voi tuottaa joillekin hankaluuksia.
Ja kuten täällä sanottiin, sairaalassa ollaan yleensä niin lyhyitä aikoja, ettei se lääkkeen otto luultavimmin sotke mitään rytmiä sen kummemmin.
Jos puhuttaisiin pitkäaikaishoidosta, se olisi eri asia.Et voi tolla puolustaa tyrimistä!!!
- Anonyymi00015
Anonyymi00011 kirjoitti:
Et voi tolla puolustaa tyrimistä!!!
Nyt kyllä veti sanattomaksi! Niin tyhmä ja sokea olet.
- Anonyymi00020
Anonyymi00007 kirjoitti:
Jos puhuttaisiin pitkäaikaishoidosta, se olisi eri asia.Mistä tiedän mitä lääkkeitä on, kun 6kpl? Hoitsukaan ei tiefä!
- Anonyymi00021
Anonyymi00015 kirjoitti:
Nyt kyllä veti sanattomaksi! Niin tyhmä ja sokea olet.
Ai, kun opetan lääkkeen oikeaa ottamista????
- Anonyymi00025
Anonyymi00020 kirjoitti:
Mistä tiedän mitä lääkkeitä on, kun 6kpl? Hoitsukaan ei tiefä!
Kai sinä sen thyroxinin erotat ja tunnet!
- Anonyymi00027
Anonyymi00011 kirjoitti:
Et voi tolla puolustaa tyrimistä!!!
En puolustele, mutta en myöskään tuomitse.
- Anonyymi00039
Anonyymi00025 kirjoitti:
Kai sinä sen thyroxinin erotat ja tunnet!
Ai siirtäisin aamupalan syöntiä puolituntia? Sehän ketättäs jo pois!
- Anonyymi00012
Miksi et tehnyt valitusta lupa-ja valvontavirastoon?
- Anonyymi00013
Hoidin paikan päällä kellolla!
- Anonyymi00017
Anonyymi00013 kirjoitti:
Hoidin paikan päällä kellolla!
Mitä täällä sitten uliset? Eikö vaimo antanut aamulla?
- Anonyymi00022
Anonyymi00017 kirjoitti:
Mitä täällä sitten uliset? Eikö vaimo antanut aamulla?
Siis vastustat hoitajien tietämättömyyttä? Äskettäin tuli määräys, että lääkkeet saa jakaa vain sairaanhoitaja! Miksi, jos ovat pihalla lääkkeistä. Millanen sairaanhoitaja koulutus Suomessa?
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Siis vastustat hoitajien tietämättömyyttä? Äskettäin tuli määräys, että lääkkeet saa jakaa vain sairaanhoitaja! Miksi, jos ovat pihalla lääkkeistä. Millanen sairaanhoitaja koulutus Suomessa?
Mitä muita lääkkeitä sä syöt jos niitä on 6 kpl? Tuliko sulle siitä oireita kun et saanut tyhjään mahaan ottaa lääkettä?
- Anonyymi00026
Aika pelottavaa hoitsujen koulutus? Eivät tiedä lääkkeiden alkeita? Kyllä keskustelin lääkärinkin kanssa eräästä rutiini jutusta! Oli pihalla. Itse tekoälyllä löysin sen helposti!
Miksi hoitsut täällä hampaat irvessä puolustaa tyrimistä?- Anonyymi00028
Sinä käytät sellaista kieltä ja esität niin asiattomia mielipiteitäsi, että sinua ei voi ottaa tosissaan.
- Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Sinä käytät sellaista kieltä ja esität niin asiattomia mielipiteitäsi, että sinua ei voi ottaa tosissaan.
Hankala potilas.
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Hankala potilas.
Oletpa hauska! Jos opastaa ja neuvoo oikeata tapaa toimis on hankala!??? Missä meidän terveydenhoito menee??? Hinnat nousee...
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Oletpa hauska! Jos opastaa ja neuvoo oikeata tapaa toimis on hankala!??? Missä meidän terveydenhoito menee??? Hinnat nousee...
No kun täälläkin tuollaista meteliä asiasta pidät, niin mitä se on ollut siellä sairaalassa ollessasi ? Vai keskustelitko aivan asiallisesti, kiihtymättä, ja ystävällisesti lääkeasiasta ?
Ammattilaiset ei taida oikein tykätä, jos niitä alkaa kovasti neuvomaan työssään.
Tuossa olet kyllä oikeassa, että mihin meidän terveydenhuolto on menossa/mennyt. Huonompaan suuntaan, pitkät odotusajat, välinpitämättömyys, hintojen nousut, jne. - Anonyymi00032
mikä sun ongelma. Valita lupa-ja valvontavirastoon jos sua on hoidettu väärin.
- Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
No kun täälläkin tuollaista meteliä asiasta pidät, niin mitä se on ollut siellä sairaalassa ollessasi ? Vai keskustelitko aivan asiallisesti, kiihtymättä, ja ystävällisesti lääkeasiasta ?
Ammattilaiset ei taida oikein tykätä, jos niitä alkaa kovasti neuvomaan työssään.
Tuossa olet kyllä oikeassa, että mihin meidän terveydenhuolto on menossa/mennyt. Huonompaan suuntaan, pitkät odotusajat, välinpitämättömyys, hintojen nousut, jne.Eihän ne sairaanhoitajat päätä hinnoista. Turhaan sä heitä syytät. Sinä voit saada maksuvapaudun tai alennusta jos sun tulot on niin pienet.
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Eihän ne sairaanhoitajat päätä hinnoista. Turhaan sä heitä syytät. Sinä voit saada maksuvapaudun tai alennusta jos sun tulot on niin pienet.
Minä kommentoin tuolle yhdelle tuon "meteliä asiasta...".
Itse en syytä hoitajia mistään, kun olen joskus hoitoa tarvinnut, olen ihan riittävän hyvää hoitoa saanut.
Ja tiedän kyllä, että hoitajat, eivät edes lääkärit, päätä terveydenhuollon hintatasoa. Miksi syyttäisin joitain, jotka eivät edes voi vaikuttaa johonkin hintaan ? - Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Minä kommentoin tuolle yhdelle tuon "meteliä asiasta...".
Itse en syytä hoitajia mistään, kun olen joskus hoitoa tarvinnut, olen ihan riittävän hyvää hoitoa saanut.
Ja tiedän kyllä, että hoitajat, eivät edes lääkärit, päätä terveydenhuollon hintatasoa. Miksi syyttäisin joitain, jotka eivät edes voi vaikuttaa johonkin hintaan ?Joo mutta päätit samalla ottaa kantaa eduskunnan ja hallituksen tekemiin päätöksiin. Hoitajat ei jaa osastolla lääkkeitä siihen aikaa kun potilas haluaa niin siihen on varmasti syynsä. ja kyllä mä tiedostetaan osastoilla. Hoitajatkin on vaan ihmisiä ei ehdi joka paikkaan samaan aikaan. Siellä on muitakin ja jos jokainen potilas vaatis tätä niin eihän siitä tulis mitään.
- Anonyymi00036
Anonyymi00031 kirjoitti:
Tuossa olet kyllä oikeassa, että mihin meidän terveydenhuolto on menossa/mennyt. Huonompaan suuntaan, pitkät odotusajat, välinpitämättömyys, hintojen nousut, jne.Asiallisesti toimin. Kumma, että hoitsut naama norsunvitulla rääkyy täällä! Olisivat kiittänyt, kun opastan lääkeasiassa? Varmaan lntsanneet lääkeopetustunnit? Näin tieto leviää laajemalla. Joka kadunmieski tän tietää. Niin paljon ollut medioissa esillä.
- Anonyymi00037
Anonyymi00032 kirjoitti:
mikä sun ongelma. Valita lupa-ja valvontavirastoon jos sua on hoidettu väärin.
Yritettoin, mutta oikaisin!
- Anonyymi00038
Anonyymi00035 kirjoitti:
Joo mutta päätit samalla ottaa kantaa eduskunnan ja hallituksen tekemiin päätöksiin. Hoitajat ei jaa osastolla lääkkeitä siihen aikaa kun potilas haluaa niin siihen on varmasti syynsä. ja kyllä mä tiedostetaan osastoilla. Hoitajatkin on vaan ihmisiä ei ehdi joka paikkaan samaan aikaan. Siellä on muitakin ja jos jokainen potilas vaatis tätä niin eihän siitä tulis mitään.
Kyllä lääkket pitää antaa oikeaan aikaan! En usko, että on joku ministöriön päätös, että thyroxsiini pitää jakaa väärin?
- Anonyymi00040
Anonyymi00029 kirjoitti:
Hankala potilas.
Ai hankala, jos vaatii oikeaa lääkkeiden antoa!!???
- Anonyymi00041
Anonyymi00038 kirjoitti:
Kyllä lääkket pitää antaa oikeaan aikaan! En usko, että on joku ministöriön päätös, että thyroxsiini pitää jakaa väärin?
Luitko sulle aikasemmin kerrotun. Käyhän lukemassa uudelleen.
- Anonyymi00042
Anonyymi00040 kirjoitti:
Ai hankala, jos vaatii oikeaa lääkkeiden antoa!!???
Koita ymmärtää. Yhden tai muutaman Thyroxin-annoksen viivästyminen tai väliin jääminen sairaalahoidon aikana ei yleensä ole vaarallista.Lääkkeen vaikuttavalla aineella (levotyroksiini) on elimistössä hyvin pitkä, noin viikon puoliintumisaika. Tämä tarkoittaa, että hormonitasot pysyvät verenkierrossa tasaisina, vaikka lääkkeen ottoajankohta heilahtelisi tai annos siirtyisi seuraavaan päivään.
Kun valiitit lupa-ja valvontavirastoon niin mitä sulle vastattiin? oliko tapahtunut virhe?
Oletko edelleen sairaalassa ja tuliko haittavaikutuksia? Mitä sinulle vastattiin kun kerroit sairaalassa rauhallisesti ja asiallisesti heti sinne saavuttuasi että sinulle on kilpirauhaslääkitys ja sinun täytyy se saada tiettyyn aikaa? - Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Koita ymmärtää. Yhden tai muutaman Thyroxin-annoksen viivästyminen tai väliin jääminen sairaalahoidon aikana ei yleensä ole vaarallista.Lääkkeen vaikuttavalla aineella (levotyroksiini) on elimistössä hyvin pitkä, noin viikon puoliintumisaika. Tämä tarkoittaa, että hormonitasot pysyvät verenkierrossa tasaisina, vaikka lääkkeen ottoajankohta heilahtelisi tai annos siirtyisi seuraavaan päivään.
Kun valiitit lupa-ja valvontavirastoon niin mitä sulle vastattiin? oliko tapahtunut virhe?
Oletko edelleen sairaalassa ja tuliko haittavaikutuksia? Mitä sinulle vastattiin kun kerroit sairaalassa rauhallisesti ja asiallisesti heti sinne saavuttuasi että sinulle on kilpirauhaslääkitys ja sinun täytyy se saada tiettyyn aikaa?Hieman epäilyttää se "rauhallisesti ja asiallisesti" kertominen...
- Anonyymi00045
Anonyymi00031 kirjoitti:
Tuossa olet kyllä oikeassa, että mihin meidän terveydenhuolto on menossa/mennyt. Huonompaan suuntaan, pitkät odotusajat, välinpitämättömyys, hintojen nousut, jne.Kumma, että tupeksijaa ei saisi neuvoa?
- Anonyymi00047
Anonyymi00045 kirjoitti:
Kumma, että tupeksijaa ei saisi neuvoa?
onko sulla ymmärtämisessä jotain vikaa? Siellä sairaalassa on muitakin potilaita kuin sinä ja ei kaikki voi saada lääkkeitä siihen kellonaikaan kun haluaa. Tee valitys lupa-ja valvontavirastoon joka valvoo terveydenhuoltoa. Ymmärrätkö. Tämä ei ole oikea kanava siihen
- Anonyymi00050
Anonyymi00045 kirjoitti:
Kumma, että tupeksijaa ei saisi neuvoa?
Sulla oli 6 lääkettä niin oliko kaikki 6 tablettia kilpirauhaslääkettä?
- Anonyymi00046
Kummaa, että tupeksintaa puolustellaan ikenet esissä??
- Anonyymi00048
Ei täällä kenenkään ikenet näy.
- Anonyymi00049
No hae itsellesi oikeutta valittamalla sinne lupa-ja valvontavirastoon. Tämä ei ole oikea kanava ilmoittaa asiasta ja asia ei etene täällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3871571Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan841061Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.94936Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä63859Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49758Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43755- 121725
- 60720
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K10678- 37655
- 57626
- 50616
- 45567
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562- 33545
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o33538Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48535Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain85508- 49493
- 81491