Heb 8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
8:12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.
Tässä Uuden Liiton "perustuslaki"!
45
54
Vastaukset 45
- Anonyymi00001
Että tämmöistä-
Uuden liiton perustuslain kirjoitti siis tuntemattomaksi jäänyt naispuolinen henkilö joka oli todennäköisesti yksi Paavalin apulaisista.
On mennyt helluntalaisten oppi vähän oudoille raiteille mutta tämä on kyllä jo kaiken huippu. - Anonyymi00002
”Vain Jumala tietää varmaksi, kuka kirjeen on kirjoittanut.”– Kirkkoisä Origenes (n. 185–253 jaa.)
- Anonyymi00037UUSI
On todennäköistä, että hebrealaiskirjeen on kirjoittanut leeviläinen pappi Barnabas, joka oli Paavalin työtoveri.
- Anonyymi00003
Kirje heprealaisille 8:10, on yksi Uuden testamentin keskeisimmistä kohdista. Se ei ole uusi ennustus, vaan se on suora lainaus Jeremian kirjan luvusta 31 (jakeet 31–34), jossa luvataan Uusi liitto.
Saman toisto - Anonyymi00004
Tällä palstalla on paljon kirjoittajia, jotka ovat ulkona kristinuskosta. Eli eivät ole uudestisyntyneet.
- Anonyymi00005
Heprealaisille kirjoitukset on Paavalin ja häntä matkivien avustajien sepitelmiä. Ei mitään Jumalan puhetta.
Paavali oli valeapostoli, tekeytyi Korintossa apostoliksi ja nasiiriksi, vaikka ei ollut kumpaakaan.- Anonyymi00006
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.] - Anonyymi00014
Paavalin rienaaja kerro mikä on sinun epäuskontosi, jos sinusta on miestä siihen!
- Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Paavalin rienaaja kerro mikä on sinun epäuskontosi, jos sinusta on miestä siihen!
Hän on siionisti tai vuohikristitty.
- Anonyymi00007
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Lait ja käskyt ovat voimassa tuhatvuotiseen valtakunnan loppuun asti.
Vasta siten Henki vuodatetaan kaiken ylle ja ja alkaa tuo Hengen liitto.- Anonyymi00027UUSI
"Vasta siten Henki vuodatetaan kaiken ylle ja ja alkaa tuo Hengen liitto."
Tyhmänä neitsyenä olet ostellut harhaoppisi Babylonin kauppiailta ja nyt olet matkalla kuumaan paikkaan !
Mitäpäs jos kävisit ostoksilla oikean kauppiaan luona...
Ilm.3
18 Minä (Jeesus) neuvon sinua OSTAMAAN MINULTA **kultaa**, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja **valkeat vaatteet**, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja **silmävoidetta** voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
- Anonyymi00008
Liitonarkku ja laintaulut tulee uuteen Jerusalemin temppeliin, sitä vaihetta kestää tuhat vuotta.
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.- Anonyymi00009
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
Paavali ei koskaan nähnyt Jeesusta eikä kuullut Jeesuksen opetuksia. Jeesus ei tunne eikä tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
Paavali ei koskaan nähnyt Jeesusta eikä kuullut Jeesuksen opetuksia. Jeesus ei tunne eikä tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen."Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]"
Yksikään rasistinen siionisti ei pääse porteista sisään, sillä Uuteen Jerusalemiin pääsevät vain ne, joilla on Jeesuksen usko.
Matt.25
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'. - Anonyymi00012
"Liitonarkku ja laintaulut tulee uuteen Jerusalemin temppeliin, sitä vaihetta kestää tuhat vuotta."
Uusi Jerusalem on VERTAUSKUVA Jumalan HENGESTÄ SYNTYNEESTÄ SEURAKUNNASTA.
Ilm.21
9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä NÄYTÄN SINULLE MORSIAMEN, Karitsan vaimon".
10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja NÄYTTI MINULLE PYHÄN KAUPUNGIN, JERUSALEMIN, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
Jeesus ilmoitti MERKIKSI sen, että Uuden liiton "temppeleitä" ovat Jumalan Hengestä syntyneet uskovat ja laki on kirjoitettu heidän sydämeensä.
Joh.2
17 Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut".
18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "MINKÄ MERKIN sinä näytät meille, koska näitä teet?"
19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan TÄMÄ TEMPPELI, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on TÄTÄ TEMPPELIÄ rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
21 Mutta hän puhui RUUMIINSA TEMPPELISTÄ.
1. Kor. 3:16
Ettekö tiedä, että TE OLETTE JUMALAN TEMPPELI ja että Jumalan Henki asuu teissä?
1. Piet. 2
4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
5 ja RAKENTUKAA ITSEKIN ELÄVINÄ KIVINÄ HENGELLISEKSI HUONEEKSI, pyhäksi papistoksi, UHRAAMAAN HENGELLISIÄ UHREJA, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
7 TEILLE SIIS, JOTKA USKOTTE, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
9 Mutta TE OLETTE "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, OMAISUUSKANSA, JULISTAAKSENNE SEN JALOJA TEKOJA", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
10 te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut".
Ilm. 21:22
MUTTA TEMPPELIÄ MINÄ EN SIINÄ NÄHNYT; SILLÄ HERRA JUMALA, KAIKKIVALTIAS, ON SEN TEMPPELI, JA KARITSA . - Anonyymi00013
Anonyymi00009 kirjoitti:
Paavali ei koskaan nähnyt Jeesusta eikä kuullut Jeesuksen opetuksia. Jeesus ei tunne eikä tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen."Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]"
Jeesus on "kaupungin" eli uuden liiton Hengestä syntyneen seurakunnan perustus ja kulmakivi, jota ilman siionistien lihalliset temppelihankkeet on tuomittu epäonnistumaan.
1.Piet.2
6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, KALLIIN KULMAKIVEN; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
7 TEILLE SIIS, JOTKA USKOTTE, SE ON KALLIS, MUTTA NIILLE, JOTKA EIVÄT USKO, "ON SE KIVI, JONKA RAKENTAJAT HYLKÄSIVÄT, TULLUT KULMAKIVEKSI"
8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin HE KOMPASTUVAT; ja siihen heidät on pantukin.
1. Kor. 3:11
Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
- Anonyymi00011
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina. - Anonyymi00015
Näköjään tätä kokemusta ei ole monellakaan täällä kirjoittavilla!
"Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut."- Anonyymi00020UUSI
Vasta tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle. Se aika ei ole vielä.
- Anonyymi00016
Heb7:19 sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi - mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.
- Anonyymi00022UUSI
Pavali oli murhamies, joka yritti kiemurrella lakiasian kanssa ettei olisi tullut tuomituksi monien Juutalaisten pyhien miesten joukkosurmista.
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.
.. - Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Pavali oli murhamies, joka yritti kiemurrella lakiasian kanssa ettei olisi tullut tuomituksi monien Juutalaisten pyhien miesten joukkosurmista.
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.
.."Pavali oli murhamies, joka yritti kiemurrella lakiasian kanssa ettei olisi tullut tuomituksi monien Juutalaisten pyhien miesten joukkosurmista."
Tämä tapahtui ennen hänen uskoontuloaan ja kuten tuossa edellä kirjoitit, hän oli saanut siihen ylimmäisiltä papeilta vallan. Ei hänellä ollut pelkoa joutua tuomituksi noiden tekojen vuoksi.
Vasta kun hän alkoi seurata Jeesusta, hänkin joutui vaaraan tulla tuomituksi ja surmatuksi, kuten Jeesus.
Kirjoittelet pelkkiä VALHEITA vääristellen Kirjoituksia !
- Anonyymi00017
Kirjoituksen oppineet tai kirjan oppineet näemme, on vain yksi kysyms,
tulitko kastelluksi "elävällävän veden" lähteen vedellä, kas se erottaa nykypäivän Fariseukset ja "elävän veden" lähteen. - Anonyymi00018UUSI
Uusi temppeli on fyysinen rakennus, ei mikään ihminen ole temppeli.
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
Lainkivet murskaa monen hihhulin toiveet sinne temppeliin pääsemisestä.
Lainkivet on uuteen Jerusalemin temppeliin tuodussa liitonarkussa.
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]- Anonyymi00021UUSI
Näitkö sanaa oli? Oli meritsee menyttä aikaa, menneisyydessä olemista.
- Anonyymi00031UUSI
"Uusi temppeli on fyysinen rakennus, ei mikään ihminen ole temppeli.
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin"
Tuolla "logiikallasi" Jumala tekee voittajista pylväsPATSAITA, vai mitä...?
Sinä et ymmärrä VERTAUSKUVIA tai vääristelet aivan tarkoituksella Kirjoituksia.
No joka tapauksessa sinulla ei ole Jeesuksen uskoa, eikä siten myöskään mitään asiaa Uuteen Jerusalemiin. Kuten ei myöskään siionisteilla.
Joh.2
17 Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut".
18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "MINKÄ MERKIN sinä näytät meille, koska näitä teet?"
19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan TÄMÄ TEMPPELI, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on TÄTÄ TEMPPELIÄ rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
MUTTA TEMPPELIÄ MINÄ EN SIINÄ NÄHNYT; SILLÄ HERRA JUMALA, KAIKKIVALTIAS, ON SEN TEMPPELI, JA KARITSA.
Jos sinä yrität tuputtaa tänne siionistien propagandaa, niin sinun täytyy pysytellä vain Vanhan testamentin kirjoituksissa, sillä et pysty vääntelemään ja sotkemaan Uuden testamentin kirjoituksia ja Jumalan Sanaa eli Jeesuksen opetuksia tukemaan tuota "vanhan liiton kristinuskoasi". - Anonyymi00040UUSI
Anonyymi00031 kirjoitti:
"Uusi temppeli on fyysinen rakennus, ei mikään ihminen ole temppeli.
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin"
Tuolla "logiikallasi" Jumala tekee voittajista pylväsPATSAITA, vai mitä...?
Sinä et ymmärrä VERTAUSKUVIA tai vääristelet aivan tarkoituksella Kirjoituksia.
No joka tapauksessa sinulla ei ole Jeesuksen uskoa, eikä siten myöskään mitään asiaa Uuteen Jerusalemiin. Kuten ei myöskään siionisteilla.
Joh.2
MUTTA TEMPPELIÄ MINÄ EN SIINÄ NÄHNYT; SILLÄ HERRA JUMALA, KAIKKIVALTIAS, ON SEN TEMPPELI, JA KARITSA.
Jos sinä yrität tuputtaa tänne siionistien propagandaa, niin sinun täytyy pysytellä vain Vanhan testamentin kirjoituksissa, sillä et pysty vääntelemään ja sotkemaan Uuden testamentin kirjoituksia ja Jumalan Sanaa eli Jeesuksen opetuksia tukemaan tuota "vanhan liiton kristinuskoasi".Temppeli on rakennus, ei mikään pelkkä utopia.
Siitähän on Raamatussa ihan tarkat mitat ja piirustuksetkin.
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
- Anonyymi00019UUSI
Pelkistä hengistä puhuminen on sitä tuuleen puhumista.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
Saatana on ilmavallan hallitsija. - Anonyymi00023UUSI
Paavali oli valheveikko, valheapostoli, vain Korintossa miestä pidettiin apostolina, ei juurikaan muualla.
Paavalila oli avustajia, jotka kirjoittivat niitä kirjeitä, joilla ihmisiä eksytetttiin ns. "Paavalismiin".
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Wikipedia
Muuttuneet olosuhteet vaativat lisäopastusta, niinpä Paavalin nimissä laadittiin uusia teoksia. Tätä kirjallisuutta kutsutaan Paavalin koulukunnan kirjallisuudeksi eli deuteropaavalilaiseksi kirjallisuudeksi (antiikin kreikan sanasta ’deuteros’, lit. ’toinen’; sittemmin myös ’toissijainen’ ja ’jatke’). Antiikin aikana toisen nimissä julkaiseminen eli pseudepigrafia oli täysin hyväksyttävää eikä se vaikuttanut tekstin arvovaltaan. Todennäköisesti lukijat usein tiesivät, että kyse ei ollut aidosta historiallisesta tekstistä. Sitä luettiin, mikäli tekstin kirjoittajaksi mainittiin arvovaltainen henkilö ja mikäli teksti oli vakuuttavaa.[2] - Anonyymi00024UUSI
Moni kakku päältä kaunis.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.- Anonyymi00025UUSI
Sinun valheellisuutesi lisää pimeyttä. Väittämäsi Paavali valheellisuus taasen lisää Jumalan kirkkautta,
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Sinun valheellisuutesi lisää pimeyttä. Väittämäsi Paavali valheellisuus taasen lisää Jumalan kirkkautta,
Jumalan sana on sellaisenaan kirkasta, ei sitä tarvi millään Paavalin valheilla eikä hurmoskielillä kirkastaa.
Ps. 12:7
Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.
- Anonyymi00028UUSI
Paavalin rienaajissa ei ole miestä kertoa, mitä pakanauskontoa he edustavat!
He eivät ole kristittyjä! - Anonyymi00032UUSI
Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen (lögnaktighet) , eikä ihminen sille mitään voi. Vanhemmiten ne luonteenpiirteet usein vain korostuvat.
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare. - Anonyymi00033UUSI
Monet aikaisemmin hurskastelleet vanhukset esim. alkaa kiroilemaan kuin turkkilaiset, kun muisti alkaa pettämään ja estot häviää ikääntymisen myötä.
- Anonyymi00034UUSI
Paavalin henkiopas oli "Satans ängel", mitä ei otettu miehestä pois pyynnöistä huolimatta.
2. Kor. 12:7
Och för att jag icke skall förhäva mig på grund av mina övermåttan höga uppenbarelser, har jag fått en törntagg i mitt kött, en Satans ängel, som skall slå mig i ansiktet, för att jag icke skall förhäva mig.
8 Att denne måtte vika ifrån mig, därom har jag tre gånger bett till Herren. - Anonyymi00035UUSI
Anonyymi00034 kirjoitti:
Paavalin henkiopas oli "Satans ängel", mitä ei otettu miehestä pois pyynnöistä huolimatta.
2. Kor. 12:7
Och för att jag icke skall förhäva mig på grund av mina övermåttan höga uppenbarelser, har jag fått en törntagg i mitt kött, en Satans ängel, som skall slå mig i ansiktet, för att jag icke skall förhäva mig.
8 Att denne måtte vika ifrån mig, därom har jag tre gånger bett till Herren.Demoni piti miestä vallassaan loppuun asti.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Room. 7:19
Sillä hyvää, jota minä tahdon, en minä tee, vaan pahaa, jota en minä tahdo, teen minä. - Anonyymi00036UUSI
Anonyymi00035 kirjoitti:
Demoni piti miestä vallassaan loppuun asti.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Room. 7:19
Sillä hyvää, jota minä tahdon, en minä tee, vaan pahaa, jota en minä tahdo, teen minä.2. Kor. 12:7
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
8 For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.
Demoni ei saanut nousupaa lentoon pois Paavalista... that it might depart from me."
- Anonyymi00038UUSI
Jumalan lait ja käskyt on kirjoitettu Raamatussa, joihin Jeesus viittaa.
Niiden alkuperä on lainkivet, jotka tuodaan liitonarkussa uuteen Jerusalemin temppeliin.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Luuk. 16:31
Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Joh. 5:46
Jeesus: Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut.
Jeesus ja Aabraham kehottavat uskomaan Moosesta, ei mitään Tarsolaisia murhamiehiä.- Anonyymi00039UUSI
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä LIITON TAULUT.
Lainkivet murskaa monen hihhulin toiveet taivaaseen pääsemisestä.
- Anonyymi00041UUSI
Jeesuksen paluu, temppeli on konkretiaa, ei mitään utopioita pilven päällä.
Kristilliset pakkokasteetkin tulee käyttöön, jotta kaikilla olisi hääpuku päällä.
Luuk. 14:23
Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;- Anonyymi00042UUSI
Temppeli on konkretiaa tänä päivänä: Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
- Anonyymi00043UUSI
Anonyymi00042 kirjoitti:
Temppeli on konkretiaa tänä päivänä: Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
Paavalissa asui "The messenger of Satan" -niminen henkiolento.
- Anonyymi00044UUSI
Anonyymi00043 kirjoitti:
Paavalissa asui "The messenger of Satan" -niminen henkiolento.
Melemmilla Sauleilla vaikuttaisi olleen samanlainen kohtalo.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
- Anonyymi00045UUSI
Temppeli on rakennus. Jeesuskaan ei enää käytä samaa nimeä,koska eksyttäjät ottivat sen nimen käyttöönsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191175
- 791140
- 77611
Taiteiden yö
Kuhmon taiteiden yössä tapahtui. Tsat satss saaatts... Ja Sammon takoja... Tsat satss saaatts...9548- 17521
- 47513
- 44475
Nainen, onko se nalle hehkuttelija poistunut keskuudestamme?
Ei ole näkynyt, joten onkohan. R.I.P :/112461- 41452
- 15426