Onko Asuzinkadun henki villitsevä henki?

vai

Muistuttaako helluntailaisten saama henki vain oikeaa henkeä, josta puhutaan Raamatussa?

Miksi sitten helluntailaiset yrittävät estää lapsiaan saamasta kristittyjen kasteessa Pyhän Hengen lahjaa?

Raamatun mukaan ilman Kristuksen Henkeä ei voi olla Kristuksen oma?

8

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • weijo

      Mistä Hengestä puhutaan Apostolien tekojen toisessa luvussa ?
      ____________________________________________

      Kukaan ihminen ei ole koskaan saanut Pyhää Henkeä lapsikasteessa. En ole myöskään kuullut kenenkään saaneen Pyhää Henkeä uskovien upotuskasteessa. Lukuisia tapauksia tiedän, joissa on saatu Pyhän Hengen kaste ennen vesikastetta tai sen jälkeen.

      Lue esim. Apostolien teot 10:43-48 ja 19:1-6.

      _____________________________________________

      • oikea oppi

        Missä kaksi tahi kolme on koolla minun nimessäni, siinä minä olen läsnä Henkensä kautta.

        Lasten kastetilaisuudessa on valtava Pyhän Hengen läsnäolo, koska lapsi kastetaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Jeesus lupaa olla läsnä erityisesti kasteessa, sillä Hän kastaa siinä (Matt.28:19-29)

        Lahkolaisten anabaptistisissa lahkokasteissa on tuskin läsnä mitään muuta kuin antikristuksen henki? (Matt.7:22-23, Matt.24:24, 1.Joh.4:1-3)

        Kristittyjen Kasteessa luvataan Pyhän Hengen lahja teille ja teidän lapsillenne. Aikuisilta edellytettiin parannusta, mutta kukaan ei edellytä lapsilta parannusta ennen kastetta (Apt.2:38-39)

        Ilman Pyhää Henkeä ei voi olla Kristuksen oma. Pyhän Hengen saaminen on välttämättömyys liittymisessä iankaikkisesti elävään Kristusruumiiseen. Pyhän Hengen sinetti on kuin veriruksi niiden talojen ovien pihtipielessä, jonka ohi vihan enkeli on kerran kulkeva.

        "Sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi (Kristusruumiiseen)" (1.Kor.12:13)


      • toret
        oikea oppi kirjoitti:

        Missä kaksi tahi kolme on koolla minun nimessäni, siinä minä olen läsnä Henkensä kautta.

        Lasten kastetilaisuudessa on valtava Pyhän Hengen läsnäolo, koska lapsi kastetaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Jeesus lupaa olla läsnä erityisesti kasteessa, sillä Hän kastaa siinä (Matt.28:19-29)

        Lahkolaisten anabaptistisissa lahkokasteissa on tuskin läsnä mitään muuta kuin antikristuksen henki? (Matt.7:22-23, Matt.24:24, 1.Joh.4:1-3)

        Kristittyjen Kasteessa luvataan Pyhän Hengen lahja teille ja teidän lapsillenne. Aikuisilta edellytettiin parannusta, mutta kukaan ei edellytä lapsilta parannusta ennen kastetta (Apt.2:38-39)

        Ilman Pyhää Henkeä ei voi olla Kristuksen oma. Pyhän Hengen saaminen on välttämättömyys liittymisessä iankaikkisesti elävään Kristusruumiiseen. Pyhän Hengen sinetti on kuin veriruksi niiden talojen ovien pihtipielessä, jonka ohi vihan enkeli on kerran kulkeva.

        "Sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi (Kristusruumiiseen)" (1.Kor.12:13)

        entä jos ihminen on kastettu, mutta ei usko?

        ja minkä takia lapsi kastettaisiin, koska heidän kaltaisten on taivasten valtakunta?

        niin kauan kuin lapsi ei erota hyvää ja pahaa, niin hän on tietämätön, eli turvassa kaikelta maailman pahuudelta ja Jumalan enkelin suojissa. mutta kun lapsi voi käsittää pahan ja hyvän, niin silloin vasta on kasteen vastaanottaminen mahdollinen. eihän Johanneskaan kastanut fariseuksia ja kirjanoppineita, koska tiesi etteivät he uskoneet, vaan halusivat näön vuoksi ottaa kasteen. kun ihminen uskoo kaikesta sydämestään, että Jeesus on Jumalan poika, niin vasta silloin voidaan ottaa parannuksen kaste vastaan. ihminen ottaa uskoon tullessa vastaan Jumalan pyhän hengen, joka on lahja Jumalalta.


      • ei lapsikastettu
        oikea oppi kirjoitti:

        Missä kaksi tahi kolme on koolla minun nimessäni, siinä minä olen läsnä Henkensä kautta.

        Lasten kastetilaisuudessa on valtava Pyhän Hengen läsnäolo, koska lapsi kastetaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Jeesus lupaa olla läsnä erityisesti kasteessa, sillä Hän kastaa siinä (Matt.28:19-29)

        Lahkolaisten anabaptistisissa lahkokasteissa on tuskin läsnä mitään muuta kuin antikristuksen henki? (Matt.7:22-23, Matt.24:24, 1.Joh.4:1-3)

        Kristittyjen Kasteessa luvataan Pyhän Hengen lahja teille ja teidän lapsillenne. Aikuisilta edellytettiin parannusta, mutta kukaan ei edellytä lapsilta parannusta ennen kastetta (Apt.2:38-39)

        Ilman Pyhää Henkeä ei voi olla Kristuksen oma. Pyhän Hengen saaminen on välttämättömyys liittymisessä iankaikkisesti elävään Kristusruumiiseen. Pyhän Hengen sinetti on kuin veriruksi niiden talojen ovien pihtipielessä, jonka ohi vihan enkeli on kerran kulkeva.

        "Sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi (Kristusruumiiseen)" (1.Kor.12:13)

        Mites meidän joita ei ole lapsena kastettu. Ollaankos me menty ohi lapskasteen armon ja sen mukaan ei ole pelastustakaan???
        Mitäs pahaa on raamatullisella upotuskasteella..?


      • uskoo

        ja kastetaan se pelastuu...

        Usko on Jumalan lahja...samoin Pyhän Hengen kaste..jokainen joka tunnustaa Jeesuksen Herraksi on jo saanut Pyhän Hengen..

        koska raamattu sanoo..ei kukaan voi sanoa Jeesus olkoon Herra MUUTOIN KUIN PYHÄSSÄ HENGESSÄ...

        SILLÄ SUUN TUNNUSTUKSELLA JA SYDÄMMEN USKOLLA PELASTUTAAN....

        EI SIIS TUNNUSTAMALLA LAHKOJA TAI KIRKKOJA VAAN YKSIN JEESUSTA EIKÄ VESIKASTEKKAN PELASTA SE ON VAIN ULKOINEN KUULIAISUUDEN OSOITUS USKOSTA..TÄYTYYHÄN JEESUS JO OLLA SYDÄMMESSÄ ENNEN KASTEELLE MENOA...


      • sisälle menijä
        ei lapsikastettu kirjoitti:

        Mites meidän joita ei ole lapsena kastettu. Ollaankos me menty ohi lapskasteen armon ja sen mukaan ei ole pelastustakaan???
        Mitäs pahaa on raamatullisella upotuskasteella..?

        Jeesus sanoo sylilapsen hänen sylissään uskovan häneen.(Mark.9;36,42).

        Jeesus sanoo, että "joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle" (Mark,10:15).

        Kastettu lapsi on sisällä Jumalan valtakunnassa. Varmasti.


    • Uskovaine

      Pelkkä kastaminen lapsena ei takaa pääsyä taivaaseen. Usko Jeesukseen pelastaa. Sylilapsi ei pysty vielä uskomaan mihinkään.

    • älkäämenkökaikkeenmukaan

      Taivaaseen ei todellakaan vie mikään hurmahenki. Villitsevä henki vaikuttaa lopulta pahaa. Se henki voi olla voimakas, mutta se ei ole Jumalan Rauhan henki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe