Muistuttaako helluntailaisten saama henki vain oikeaa henkeä, josta puhutaan Raamatussa?
Miksi sitten helluntailaiset yrittävät estää lapsiaan saamasta kristittyjen kasteessa Pyhän Hengen lahjaa?
Raamatun mukaan ilman Kristuksen Henkeä ei voi olla Kristuksen oma?
Onko Asuzinkadun henki villitsevä henki?
8
364
Vastaukset
- weijo
Mistä Hengestä puhutaan Apostolien tekojen toisessa luvussa ?
Kukaan ihminen ei ole koskaan saanut Pyhää Henkeä lapsikasteessa. En ole myöskään kuullut kenenkään saaneen Pyhää Henkeä uskovien upotuskasteessa. Lukuisia tapauksia tiedän, joissa on saatu Pyhän Hengen kaste ennen vesikastetta tai sen jälkeen.
Lue esim. Apostolien teot 10:43-48 ja 19:1-6.
_____________________________________________- oikea oppi
Missä kaksi tahi kolme on koolla minun nimessäni, siinä minä olen läsnä Henkensä kautta.
Lasten kastetilaisuudessa on valtava Pyhän Hengen läsnäolo, koska lapsi kastetaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Jeesus lupaa olla läsnä erityisesti kasteessa, sillä Hän kastaa siinä (Matt.28:19-29)
Lahkolaisten anabaptistisissa lahkokasteissa on tuskin läsnä mitään muuta kuin antikristuksen henki? (Matt.7:22-23, Matt.24:24, 1.Joh.4:1-3)
Kristittyjen Kasteessa luvataan Pyhän Hengen lahja teille ja teidän lapsillenne. Aikuisilta edellytettiin parannusta, mutta kukaan ei edellytä lapsilta parannusta ennen kastetta (Apt.2:38-39)
Ilman Pyhää Henkeä ei voi olla Kristuksen oma. Pyhän Hengen saaminen on välttämättömyys liittymisessä iankaikkisesti elävään Kristusruumiiseen. Pyhän Hengen sinetti on kuin veriruksi niiden talojen ovien pihtipielessä, jonka ohi vihan enkeli on kerran kulkeva.
"Sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi (Kristusruumiiseen)" (1.Kor.12:13) - toret
oikea oppi kirjoitti:
Missä kaksi tahi kolme on koolla minun nimessäni, siinä minä olen läsnä Henkensä kautta.
Lasten kastetilaisuudessa on valtava Pyhän Hengen läsnäolo, koska lapsi kastetaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Jeesus lupaa olla läsnä erityisesti kasteessa, sillä Hän kastaa siinä (Matt.28:19-29)
Lahkolaisten anabaptistisissa lahkokasteissa on tuskin läsnä mitään muuta kuin antikristuksen henki? (Matt.7:22-23, Matt.24:24, 1.Joh.4:1-3)
Kristittyjen Kasteessa luvataan Pyhän Hengen lahja teille ja teidän lapsillenne. Aikuisilta edellytettiin parannusta, mutta kukaan ei edellytä lapsilta parannusta ennen kastetta (Apt.2:38-39)
Ilman Pyhää Henkeä ei voi olla Kristuksen oma. Pyhän Hengen saaminen on välttämättömyys liittymisessä iankaikkisesti elävään Kristusruumiiseen. Pyhän Hengen sinetti on kuin veriruksi niiden talojen ovien pihtipielessä, jonka ohi vihan enkeli on kerran kulkeva.
"Sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi (Kristusruumiiseen)" (1.Kor.12:13)entä jos ihminen on kastettu, mutta ei usko?
ja minkä takia lapsi kastettaisiin, koska heidän kaltaisten on taivasten valtakunta?
niin kauan kuin lapsi ei erota hyvää ja pahaa, niin hän on tietämätön, eli turvassa kaikelta maailman pahuudelta ja Jumalan enkelin suojissa. mutta kun lapsi voi käsittää pahan ja hyvän, niin silloin vasta on kasteen vastaanottaminen mahdollinen. eihän Johanneskaan kastanut fariseuksia ja kirjanoppineita, koska tiesi etteivät he uskoneet, vaan halusivat näön vuoksi ottaa kasteen. kun ihminen uskoo kaikesta sydämestään, että Jeesus on Jumalan poika, niin vasta silloin voidaan ottaa parannuksen kaste vastaan. ihminen ottaa uskoon tullessa vastaan Jumalan pyhän hengen, joka on lahja Jumalalta. - ei lapsikastettu
oikea oppi kirjoitti:
"Sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi (Kristusruumiiseen)" (1.Kor.12:13)Mites meidän joita ei ole lapsena kastettu. Ollaankos me menty ohi lapskasteen armon ja sen mukaan ei ole pelastustakaan???
Mitäs pahaa on raamatullisella upotuskasteella..? - uskoo
ja kastetaan se pelastuu...
Usko on Jumalan lahja...samoin Pyhän Hengen kaste..jokainen joka tunnustaa Jeesuksen Herraksi on jo saanut Pyhän Hengen..
koska raamattu sanoo..ei kukaan voi sanoa Jeesus olkoon Herra MUUTOIN KUIN PYHÄSSÄ HENGESSÄ...
SILLÄ SUUN TUNNUSTUKSELLA JA SYDÄMMEN USKOLLA PELASTUTAAN....
EI SIIS TUNNUSTAMALLA LAHKOJA TAI KIRKKOJA VAAN YKSIN JEESUSTA EIKÄ VESIKASTEKKAN PELASTA SE ON VAIN ULKOINEN KUULIAISUUDEN OSOITUS USKOSTA..TÄYTYYHÄN JEESUS JO OLLA SYDÄMMESSÄ ENNEN KASTEELLE MENOA... - sisälle menijä
ei lapsikastettu kirjoitti:
Mites meidän joita ei ole lapsena kastettu. Ollaankos me menty ohi lapskasteen armon ja sen mukaan ei ole pelastustakaan???
Mitäs pahaa on raamatullisella upotuskasteella..?Jeesus sanoo sylilapsen hänen sylissään uskovan häneen.(Mark.9;36,42).
Jeesus sanoo, että "joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle" (Mark,10:15).
Kastettu lapsi on sisällä Jumalan valtakunnassa. Varmasti.
- Uskovaine
Pelkkä kastaminen lapsena ei takaa pääsyä taivaaseen. Usko Jeesukseen pelastaa. Sylilapsi ei pysty vielä uskomaan mihinkään.
- älkäämenkökaikkeenmukaan
Taivaaseen ei todellakaan vie mikään hurmahenki. Villitsevä henki vaikuttaa lopulta pahaa. Se henki voi olla voimakas, mutta se ei ole Jumalan Rauhan henki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279