Mihin olette törmänneet? Onko ollu kivoja?
Eilen illalla tuijotin kettua silmiin hyvinkin läheltä, kylämme kesykettu.
Tänä iltana piipahdin jo pimeän laskeuduttua kauppaan, niin lepakko liiteli tontilla. Aika läheltä lentävät pimeässä, tuntuu kuin otsaan napsahtaisivat, mutta ei. Niillä on hyvät tutkat ja nopeat käännökset.
Kaupalta tietysti maanantaipullia, että jaksaa huomiseen. Viikko on vasta alussa :(
Mutta huomatkaa positiivinen vire: "Loppukesä", eikä se toinen vaihtoehto :))
-keinovaginamies-
Loppukesän luontoilmiöt
10
76
Vastaukset 10
- Anonyymi00001UUSI
Tämä ei ole pelkästään loppukesän luontoilmiö, mutta tänä kesänä olen lenkkeillyt paljon lehmien laidunmaiden liepeillä. Lehmissä on jotain rauhoittavaa. Ne vain hengailevat laitumella heinää mussuttaen ja vilkuilevat aina välillä kauniilla silmillään.
Tänä kesänä olen nähnyt myös todella paljon perhosia. Erään kerran valkoinen perhonen seurasi minua lepatellen vierelläni hyvän matkaa. Tunsin olevani kuin jossain satumetsässä 😄
Luonto on ihmeellinen, sen upeus ikinä ei lakkaa hämmästyttämästä 🥰
Aletheias- Anonyymi00003UUSI
Katteletko juutuubista hassuja nautaeläimiä tai hepoja?
Aina ei pelkät kissavideot toimi.
Eihän se kettukaan mikään loppukesän juttu ole, mutta nuo lepakot tavallaan on. Kun niiden syömäajat menee päällekkäin minun harrasteaikojen kanssa näin loppukesällä.
Satumetsän keijuthan kuvataan aina niin, että perhonen on joko hiuksissa tai liitelee vierellä :)
-keinovaginamies-
- Anonyymi00002UUSI
Itse näin aamukahvilla sellaisen hyttyisen ja hankisääksen välimuodon pörräämässä ikkunan ulkopuolella.
En kerinnyt ottamamaan kuvaa, mutta ihan uutius ötökkä oli minulle.
>Simiti<- Anonyymi00004UUSI
Risteymä?
Tai vaan läski sääski?
-keinovaginamies- - Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Risteymä?
Tai vaan läski sääski?
-keinovaginamies-Ehkä se oli vain hyvin syönyt pörriäinen.
>Simiti<
Enpä voi sanoa, että olisin, enkä nimenomaisesti loppukesän luontoilmiöihin. Ja ehkä tavallaan en muutenkaan, tuppaa olemaan nykyän enemmän sellaisia asioita mitkä vain noteeraa ja jokin koneisto sisällä sanoo, että jaa se on kesä vaihtumassa syksyyn tms. Niihin on vain niin tottunut, että ne lähinnä merkitsevät jotain muuta, kuin itse ilmiötä.
Loppukesän havainnoista yksi oli se, kun mökin kynnyskiven muurahaiset keksivät järjestää häälennon yhtenä päivänä ja oli ilmiselvää, että muut lähialueen pesät järjestävät sen seuraavana päivänä. Näin kävikin ja edelleen ihmettelen järjestelyään, mutta jokin syy sillekin varmasti oli.
Toinen oli kotka nelostien yllä jossain Jyväskylän pohjoispuolella, se vaan liisi puiden latvojen tasalla sitä tielinjaa pitkin pitkät pätkät ennen kuin kaartoi sivulle auenneen metsäaukon suuntaan, oli metkaa ajella "kotkan perässä". Harmillisesti en osaa sanoa oliko se maakotka vai nuori merikotka, mutta siinä vauhdissa ei passaa liian tarkasti tuijotella taivaalle, niin kotka saa riittää.- Anonyymi00005UUSI
Luultavasti oli merikotka. Ne ovat yleisempiä. Mutta totta, ettei hirmuna kantsi ajellessa tuijotella taivaalle.
>Simiti< - Anonyymi00006UUSI
Miljoonaa mulkkua ilmassa, ja vaan yksi saa. Aika epistä.
Ne kait muuttaa noin, tai perustaa uuden yhdyskunnan. Vanhaan on tullut tungosta, kun on kaksi pääkkörouvaa joilta saa. Muut ovat vaan työläisiä.
-keinovaginamies- Anonyymi00005 kirjoitti:
Luultavasti oli merikotka. Ne ovat yleisempiä. Mutta totta, ettei hirmuna kantsi ajellessa tuijotella taivaalle.
>Simiti<Juu, luultavasti nuori merikotka, mutta rapiat satkun vauhdissa ei maallikko ehdi sanoa muuta kuin kotka, jos mielii pysyä tiellä 😂
Anonyymi00006 kirjoitti:
Miljoonaa mulkkua ilmassa, ja vaan yksi saa. Aika epistä.
Ne kait muuttaa noin, tai perustaa uuden yhdyskunnan. Vanhaan on tullut tungosta, kun on kaksi pääkkörouvaa joilta saa. Muut ovat vaan työläisiä.
-keinovaginamies-Häälennolle lähdetään kuksimaan ja kuksitut kuningatteret sitten laskeutuvat, repivät siivet irti ja koittavat ehtiä tekemään pesän alun ennen kuin tulevat syödyiksi tai talvi tappaa. Ei siis mitään muuttoa tms., vaan ihan vain lapset lähtevät pesästä, yleensä lisääntymisvälineen tai toisen perässä, niin myös murkuilla 😂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901338
- 45697
- 20639
- 53598
Sinisilmäiselle tutulle miehelle
Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit45577- 46569
- 76556
Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön
Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o132538- 41512
Ylen typerät rinnastukset.
Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan177496