Oletko taiteellinen eli harrastatko asioita, joissa on taiteellisuutta?
Taiteellisuutta ei ole pelkästään taiteessa, myös monissa muissakin asioissa on.
Tykkäätkö maalata öljyväreillä, akvarelleilla, pastelleilla, piistää lyijykynillä, hiilellä vai digitaidetta piirtonäytöllä tai piirtopöydällä?
Joskus tuli maalattua öljyväreillä kankaalle, mutta kun ne maalaukset vaatii säilytystiloja, niin en ole enää vuosiin mitään maalanut.
Piirtonäytön ostin sellaisen 52x29 cm piirtoalueen koko.
Ennen maalaisn maisemia, ihmisiäkin, mutta jotain abstraktia ja vaikka sellaisia, joissa on ihminen syksyisessä sateisessa maisemassa kadulla sateenvarjon kanssa yms. vastaavia tunnelmateoksia.
https://www.youtube.com/watch?v=GjVGfTPqaoA
Jotain tuon tyylistä, joka on tehty akvarelleilla.
Tai sitten pastelliliiduilla tehtyä taidetta tummalle pastellipaperille.
https://www.youtube.com/shorts/3C52n5C4OmM
En jaksa enää mitään metsot soitimella tyylisiä, joissa yritetään malata mahdollisimman realistisesti.
eri asia on sitten fotorealismi, mutta sekin vaatii liian paljon aikaa.
Ootko taiteellinen
47
288
Vastaukset 47
Jonkun verran ainakin luova. Näkyy ehkä parhaiten kyvyssä osata kehittää ja soveltaa.
Tanssi ja laulaminen ehkäpä eniten minua mitä tulee taiteellisiin taitoihin tai mielenkiinnon kohteisiin.Piirtäminen ja maalaaminen ei ole mun vahvuuksia. Mielummin nikkaroin jotain käsilläni, työkaluin ja ilman. Teen pöydän ja tuolit, kun niinkään maalaan tauluja.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Piirtäminen ja maalaaminen ei ole mun vahvuuksia. Mielummin nikkaroin jotain käsilläni, työkaluin ja ilman. Teen pöydän ja tuolit, kun niinkään maalaan tauluja.
Noh, mun mielestä toi nikkaroiminen kuuluu taiteisiin, kunhan se ei mitään sarjatuotantoo oo. Ja onhan se taidehistoriaanki sisälletty. Ei se oo pelkkää maalaustaidetta. Tekniikoihin kuuluu niin puuntyöstö kuin hitsaaminenki. Ja työnä ihan puhtaasti taideteokset kuin taiteellisesti tehdyt käyttöesineetkin.
JeroP kirjoitti:
Noh, mun mielestä toi nikkaroiminen kuuluu taiteisiin, kunhan se ei mitään sarjatuotantoo oo. Ja onhan se taidehistoriaanki sisälletty. Ei se oo pelkkää maalaustaidetta. Tekniikoihin kuuluu niin puuntyöstö kuin hitsaaminenki. Ja työnä ihan puhtaasti taideteokset kuin taiteellisesti tehdyt käyttöesineetkin.
Kädentaidot kyllä juu. Käyttöesineet missä koriste-esineetkin. Kierrätysmateriaalitkin kuten muovikin. Minusta on inspiroivaa nähdä jollekin tavaralle monia käyttötarkoituksia, vaikka vähän soveltaenkin.
- Anonyymi00001
Ehkä vähän. Kerran piirsin palstalaisista kuvia ja postasin ne tänne :)
Ja minutkin kuva on kerran piirretty tänne.
Uskallatko kokeilla samaa?- Anonyymi00002
Osa palstalaisista profiilikuva vaihtuu lähes joka viikko, joten saanen epäillä heidän olevan maan ulkopuolisia, jotka voivat muuttaa ulkonäköään.
Anonyymi00002 kirjoitti:
Osa palstalaisista profiilikuva vaihtuu lähes joka viikko, joten saanen epäillä heidän olevan maan ulkopuolisia, jotka voivat muuttaa ulkonäköään.
Hyvä kun muistutit. Vaihdan kuvan ja annan kasvot itselleni.
- Anonyymi00020
Tökstöksnöö kirjoitti:
En uskalla, en osaa piirtää.
Tikku-ukoksi minutkin joku esitti. Ei tarvi sen kummempia lahjoja.
- Anonyymi00003
Minusta olisi hauskaa, jos joku kuvitellen kuvaisi meidät piirtäen.
Saattaisimme saada hikan...
Vilma
Olen harrastanut kuvista ja musiikkia. Nyt olen muiden tekeleiden nauttija. - Anonyymi00004
Onpa taas paljon taiteilijoita täällä. :D
- Anonyymi00005
Rakkauden taide, se on vaikein taiteenlaji.
- Anonyymi00006
Juu
S Olen suunnilleen yhtä taiteellinen kuin supi haaskalla. Rande ja taide/estetiikka/romantiikka/jne. ovat kyllä samassa noin 1000 sivuisessa kirjassa, mutta Rande on siellä vain alaviitteen alaviitteessä, kappaleessa joka kertoo mitä taide/estetiika/romantiikka/jne. eivät ole 😂
Kyllä mä nuorena olin varsin taitava piirtämään, mutta sitten tuli viini, laulu, villit naiset ja kortti, piirtelyt jäi sitten "hieman" vähemmälle 😁
Faktahan on, että ne taidot olis tuolla kyllä, vain harjaantuneisuus, rutiini puuttuu. Jos olisi tahtoa, niin vuodessa, parissa hyvinkin ne taidot saisi sieltä kaivettua ja puhdistettua ruosteesta. Ehkä sitten eläkkeellä, kun ei kuitenkaan ole varaa mihinkään kuin halpoihin piirustusvälineisiin 😂- Anonyymi00008
Aloita nyt, ehdit saamaan nimesi matrikkeliin.
- Anonyymi00009
Heh, melkein sama vastaus meillä ja luin sun vastauksen vasta nyt. Sulla oli vain taiteellisemmin muotoiltu 😅
Aletheias Anonyymi00008 kirjoitti:
Aloita nyt, ehdit saamaan nimesi matrikkeliin.
Eipä ole tarpeen päätyä matrikkeliin, mulle riittää tekemistäni "teoksista" on otettu tatuointeja elävään ihoon.
Anonyymi00009 kirjoitti:
Heh, melkein sama vastaus meillä ja luin sun vastauksen vasta nyt. Sulla oli vain taiteellisemmin muotoiltu 😅
AletheiasAi katos. Eli sullakin viini, laulu, villit naiset ja AJOkortti vei kaiken ajan piirtämiseltä 🤣
Me voidaan sopia jo etukäteen, että eläkkeellä ollaan vuorotellen toisillemme alastonmalleina, niin on sitten sekin jo järjestetty hyvissä ajoin 😁
Voisin tästä jatkaa tuota kuvailua paljon yksityiskohtaisemmin, mutta sulla on viime aikoina sen verran oriit laukannu niityllä, niin en uskalla. Ja eiköhän sun mielikuvitus riitä vetämään taas kierrokset tappiin jo näilläkin puhein 😇- Anonyymi00011
randombypasser kirjoitti:
Ai katos. Eli sullakin viini, laulu, villit naiset ja AJOkortti vei kaiken ajan piirtämiseltä 🤣
Me voidaan sopia jo etukäteen, että eläkkeellä ollaan vuorotellen toisillemme alastonmalleina, niin on sitten sekin jo järjestetty hyvissä ajoin 😁
Voisin tästä jatkaa tuota kuvailua paljon yksityiskohtaisemmin, mutta sulla on viime aikoina sen verran oriit laukannu niityllä, niin en uskalla. Ja eiköhän sun mielikuvitus riitä vetämään taas kierrokset tappiin jo näilläkin puhein 😇Voi todellakin riittää, meinaa niitty loppua oriilta kesken, sen verran villiä laukkaa on 😅
Hienoa, ensimmäinen suunnitelma eläkettä silmällä pitäen tehty: alastonmallina toiminen ja alastonmallin.. Niin pitääkö mun piirtää sut vai riittääkö pelkkä tutkiminen? 🤔😅 Jos ollaan vaan toistemme muusat 😁
Aletheias Anonyymi00011 kirjoitti:
Voi todellakin riittää, meinaa niitty loppua oriilta kesken, sen verran villiä laukkaa on 😅
Hienoa, ensimmäinen suunnitelma eläkettä silmällä pitäen tehty: alastonmallina toiminen ja alastonmallin.. Niin pitääkö mun piirtää sut vai riittääkö pelkkä tutkiminen? 🤔😅 Jos ollaan vaan toistemme muusat 😁
AletheiasMä arvasin tän... Pikkasen annoin verbaalista liekaa, niin saman tien on hevoshaka auki ja oriit katoaa horisonttiin... No toisaalta, enpä voi sanoa ettenkö myös tehnyt sitä tarkoituksella 😂
No tietenkin pitää MYÖS piirtää, mutta voihan tutkiminen auttaa aivoja paremmin liikuttamaan käsiä. Siis silloin kun piirtää 😇
Odotan innolla kummankin ensimmäisiä luonnostelmia, on tikku-ukkoa ja tikku-akkaa, tulee vähintääkin hillitöntä naurua 😂- Anonyymi00019
Mä arvasin tän... Pikkasen annoin verbaalista liekaa, niin saman tien on hevoshaka auki ja oriit katoaa horisonttiin... No toisaalta, enpä voi sanoa ettenkö myös tehnyt sitä tarkoituksella 😂
No tietenkin pitää MYÖS piirtää, mutta voihan tutkiminen auttaa aivoja paremmin liikuttamaan käsiä. Siis silloin kun piirtää 😇
Odotan innolla kummankin ensimmäisiä luonnostelmia, on tikku-ukkoa ja tikku-akkaa, tulee vähintääkin hillitöntä naurua 😂En epäillyt hetkeäkään, ettetkö olis tehnyt sitä tarkoituksella 😄
Niin, taidehan on moniaistillista, niin kyllä siihen voi monenlaisia luovia menetelmiä soveltaa, kun siirtää taidetta pään sisältä paperille 😉 Mutya epäilen myös, että lopputulos tulee olemaan melkoinen tikkukasa 😂
Oletko nähnyt, kun porukka pitää sellaisia maalausdeittejä toisiaan maalaten? Kumpikin maalaa pöydän toisella puolen niin, ettei toinen näe ja lopussa paljastetaan miltä taulu näyttää. Osa niistä tauluista on hillittömän hauskoja 😅
Aletheias Anonyymi00019 kirjoitti:
En epäillyt hetkeäkään, ettetkö olis tehnyt sitä tarkoituksella 😄
Niin, taidehan on moniaistillista, niin kyllä siihen voi monenlaisia luovia menetelmiä soveltaa, kun siirtää taidetta pään sisältä paperille 😉 Mutya epäilen myös, että lopputulos tulee olemaan melkoinen tikkukasa 😂
Oletko nähnyt, kun porukka pitää sellaisia maalausdeittejä toisiaan maalaten? Kumpikin maalaa pöydän toisella puolen niin, ettei toinen näe ja lopussa paljastetaan miltä taulu näyttää. Osa niistä tauluista on hillittömän hauskoja 😅
AletheiasNo sun kohdalla ei tarvitse kuin ajatella hevoshakaa ja moro, oriit laukkaa jo 😂
Ainahan sitä voi myös piirtää toisen iholle, vaikka sitten tikku-ukkoja 🤔
Enpä ole tuollaisia deittejä nähnyt, mutta jo ajatuskin kuulostaa täysin hillitömältä 😁- Anonyymi00021
No sun kohdalla ei tarvitse kuin ajatella hevoshakaa ja moro, oriit laukkaa jo 😂
Ainahan sitä voi myös piirtää toisen iholle, vaikka sitten tikku-ukkoja 🤔
Enpä ole tuollaisia deittejä nähnyt, mutta jo ajatuskin kuulostaa täysin hillitömältä 😁Noin se on, mulla on todella löysät hakaset mun hevoshaassa 😅 And I love it 😉
Oi joo.. voi piirtää iholle vaikka millä.. hahmotella pensselillä, tutkia kielellä, jäljittää ääriviivoja sormella.. Ei kannata aloittaa mun kanssa tätä, se todella lähtee laukalle 😇
Se on hillitöntä 😁 Vaatii roimasti huumorintajua, ettei tule parisuhderiitaa, sillä jotkut niistä teoksista on poskettoman kamalia, niin ei todellakaan voi ottaa tuota vakavasti 😄
Aletheias Anonyymi00021 kirjoitti:
Noin se on, mulla on todella löysät hakaset mun hevoshaassa 😅 And I love it 😉
Oi joo.. voi piirtää iholle vaikka millä.. hahmotella pensselillä, tutkia kielellä, jäljittää ääriviivoja sormella.. Ei kannata aloittaa mun kanssa tätä, se todella lähtee laukalle 😇
Se on hillitöntä 😁 Vaatii roimasti huumorintajua, ettei tule parisuhderiitaa, sillä jotkut niistä teoksista on poskettoman kamalia, niin ei todellakaan voi ottaa tuota vakavasti 😄
AletheiasNo vähintäänkin hevoshaassa, luoja ties missä muussakin 🫣
Kielellä? Ajattelin hiukan perinteisempää taiteilua, old school Rande katos 😂
Mutta esim. suklaalla toisen iholle piirtely on aika palkitsevaa 😇
Mä luulen, että meidän kahden nykyisillä taiteilutaidoilla ei varmaankaan riitaa saataisi aikaiseksi, mutta nauruun tikahtuminen olisi kyllä aika potentiaalinen riski 🤣- Anonyymi00022
No vähintäänkin hevoshaassa, luoja ties missä muussakin 🫣
Kielellä? Ajattelin hiukan perinteisempää taiteilua, old school Rande katos 😂
Mutta esim. suklaalla toisen iholle piirtely on aika palkitsevaa 😇
Mä luulen, että meidän kahden nykyisillä taiteilutaidoilla ei varmaankaan riitaa saataisi aikaiseksi, mutta nauruun tikahtuminen olisi kyllä aika potentiaalinen riski 🤣No ruuvitkin on joskus vähän löysällä, mutta ei mennä siihen 😅
Suklaalla ehdottomasti ❤️ Ihan parasta iholle piirtämiseen. Myös kermavaahto, vanukas, jäätelö toimisi.. Ainakin vähän modernimpaan taidesuuntaukseen 😁
Luulen, ettei taulu edes valmistuisi kuin ei kikatukselta pysyisi enää pensseli kädessä 😂
Aletheias Anonyymi00022 kirjoitti:
No ruuvitkin on joskus vähän löysällä, mutta ei mennä siihen 😅
Suklaalla ehdottomasti ❤️ Ihan parasta iholle piirtämiseen. Myös kermavaahto, vanukas, jäätelö toimisi.. Ainakin vähän modernimpaan taidesuuntaukseen 😁
Luulen, ettei taulu edes valmistuisi kuin ei kikatukselta pysyisi enää pensseli kädessä 😂
AletheiasKaikki hakaset löysällä 😂
Kermavaahto ja vanukas, vähän kinkkisiä kyllä, noin piirtämisen vinkkelistä, mutta saahan niillä tosiaan modernia taidetta aikaiseksi. Joku valutettava jälkiruokakastike, toffee, suklaa jne. vois kans toimia 🤔
Juurikin noin, valmista ei tulisi, ainakaan tauluista 😇
Ei ny on pakko lähteä halaamaan unihiekan heittäjää, hyvää yötä 🤗- Anonyymi00024
Kaikki hakaset löysällä 😂
Kermavaahto ja vanukas, vähän kinkkisiä kyllä, noin piirtämisen vinkkelistä, mutta saahan niillä tosiaan modernia taidetta aikaiseksi. Joku valutettava jälkiruokakastike, toffee, suklaa jne. vois kans toimia 🤔
Juurikin noin, valmista ei tulisi, ainakaan tauluista 😇
Ei ny on pakko lähteä halaamaan unihiekan heittäjää, hyvää yötä 🤗Eipä ainakaan pipo kiristä 😄
Sehän selviää vain tutkimalla, mikä aine soveltuu mihinkin ja minkälaista jälkeä mistäkin tulee. Taiteilijan kädenjäljellä on myös merkitystä. Toiset on pikkutarkempia kun toiset taas on vähän ronskimpia otteessaan. En minä mutta jotkut 😁
Taidan tehdä saman, hieman jo uuvuttaa. Hyvää yötä 😊
Aletheias
- Anonyymi00007
Taiteellisuuteni on kovin uinuksissa tällä hetkellä, mutta kyllä sitä jonkin verran minussa on. Olen nuorempana käynyt erilaisilla taidekursseilla, piirtänyt loputtoman paljon, maalannut jne. Kuvaamataito oli aina koulussa 10.
Taide vaatii hillittömästi aikaa ja paneutumista. Jäin usein nuorempana piirtämään jotain läpi yön, kun en malttanut lopettaa. Tuollaiseen ei ole ollut aikaa ikuisuuksiin, joten taide on saanut jäädä. Nykyään en osaisi piirtää varmaan edes tikku-ukkoa 😄
Ehkä sitten eläkkeellä elvytän tätä taitoa, sillä piirtämisessä/maalaamisessa on jotain todella rauhoittavaa. Voi antaa käden soljua paperia tai kangasta pitkin värien ja muotojen seuratessa ja siitä kaikesta syntyy jotain, mikä parhaimmillaan koskettaa jotakuta.
Aletheias - Anonyymi00010
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010848378.html
"New Yorkissa keskiviikkona järjestetyssä huutokaupassa vaihtoi omistajaa maailmalla laajaa huomiota herättänyt, kiistanalainen taideteos. Kyse on ilmastointiteipillä seinään kiinnitetystä banaanista, jonka myyntihinta nousi kaikkine kuluineen huimaan 6,2 miljoonaan dollariin (5,9 miljoonaan euroon).
Huutokaupasta uutisoivan Reutersin mukaan teoksen lähtöhinta oli 800 000 euroa. Etukäteen sen hinnan odotettiin nousevan 1,5 miljoonaan.
Italialaisen taiteilijan Maurizio Cattelanin ”Koomikko”-niminen teos järisytti taidemaailmaa vuonna 2019, kun se esiteltiin ensimmäisen kerran Miamin Art Basel -näyttelytapahtumassa. Mediahuomion seurauksena banaani veti näyttelyyn niin paljon väkeä, että se jouduttiin poistamaan nähtäviltä yleisön ja muiden teosten suojaamiseksi.
Keskiviikon huutokauppa on herättänyt jälleen laajaa keskustelua siitä, mikä on taidetta ja mikä ei. Huutokaupan järjestäneen Sotheby’s-huutokauppakamarin meklari kuvaili teosta ”maailman kalleimmaksi banaaniksi”, mikä herätti yleisössä huvitusta."
Oikeastaan tuollainen pistää enemmän vihaksi, kuin huvittaa.
Banaani ilmastointiteipillä seinään, ei mene minuuttia tuollaisen tekemiseen ja joku maksaa 5,9 miljoonaa euroa.
Vastaavasti jonkun maalaamasta realistisesta maisema maalauksesta ei kukaan halua maksaa paria sataa, vaikka teos on miljoona kertaa hienompi ja aikaa voinut kulua teoksen maalaamiseen kuukausia.
Sama työelämässä, mitä fyysisesti raskaampi työ, että työpäivän jälkeen on mehut imetty työntekijästä, niin sitä pienempi tuntipalkka, alle 20€/tuntia ja sitten joku hyvätuloinen johtaja, joka käy firman johtajan huoneessa nahkasohvalla hetken istumassa ja palkka on 5000€/päivä, vaikka johtaja on vaan tunnin työpaikallaan eli 5000€/h.- Anonyymi00013
Kuinka monta johtajaa tunnet?
0 - Anonyymi00014
Siitä vaan johtajaksi, jos se on noin helppoa.
- Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Siitä vaan johtajaksi, jos se on noin helppoa.
Mitähän Fazerin johtaja tekee, ei osallistu ainkaan suklaan valmistukseen, eikä tuotekehittelyyn.
Näiden suurten yritysten johtajat ovat jotain talousalan henkilöitä, eivät suklaasta juurikaan mitään tiedä.
Suklaan hinnan nousu johtuu myös johtajasta, koska johtajan 58 000€/kk palkan ja kannustin palkkiot pitää saada jollakin maksettua.
Fazerinjohtaja ei tiedä suklaasta juuri mitään, kun on ollut aiemmin värtsilän johtajana.
Johtajaksi ei todellakaan valita ketään tavista, vaan pienen yhteiskunnan eliitin joukosta. - Anonyymi00023
Niin, se joka maksaa saa sitä mitä tilaa. Jos maksaa p*skasta niin sitä saa. En tiedä mistä tuossa on kyse, en jaksa alkaa selvittämään, onko joku vitsi vai mikä. Olkoot mitä on. Parasta näissä tapauksissa olisi vaan jättää ne omaan rauhaansa, ei varsinkaan levittää tietoa tuollaisesta hulluudesta eteenpäin, pitäisi vaan ohittaa olankohtautuksella. Huomio on se mitä nuo aina hakevat tuolla "taiteellaan".
- Anonyymi00026
Anonyymi00016 kirjoitti:
Mitähän Fazerin johtaja tekee, ei osallistu ainkaan suklaan valmistukseen, eikä tuotekehittelyyn.
Näiden suurten yritysten johtajat ovat jotain talousalan henkilöitä, eivät suklaasta juurikaan mitään tiedä.
Suklaan hinnan nousu johtuu myös johtajasta, koska johtajan 58 000€/kk palkan ja kannustin palkkiot pitää saada jollakin maksettua.
Fazerinjohtaja ei tiedä suklaasta juuri mitään, kun on ollut aiemmin värtsilän johtajana.
Johtajaksi ei todellakaan valita ketään tavista, vaan pienen yhteiskunnan eliitin joukosta.Minäkin osaisin laittaa suklaan sekaan kissanraksuja, jotta materiaali tulisi vähän halvemmaksi. Ihan hyviä olivat.
- Anonyymi00012
Teen välillä vähän tavallisuudesta poikkeavia juttuja.
Toiset kiillottaa ja maalaa rautaa, niin minä tökkään hitsillä yhteen ruosteista tavaraa.
Tai sitte ihan vaan plasmalla peltiin reikiä ja ledivaloa taakse, niin avot, tee ite taide vaikkapa puutarhaan on valmis :))
Nyt olis kyllä aika huima suunnitelma (ainakin kooltaan) mielessä, mutta saa nähdä valmistuuko ikinä. Sitä ennen jotain käytännöllisempää askarreltavaa, mutta jollain koristuksella totta kai.
En tiedä onko tämä mitään taidetta, mutta ainakin jotain hauskaa hupatusta :))
-keinovaginamies-- Anonyymi00015
Jos muuten haluatte ihastella isoa taidetta, oikein nimi-sellaista, niin nyt olis:
https://serlachius.fi/nayttely/anish-kapoor/
Muistaakseni esi-isä oli n. 11 metriä korkea. Aika vaikuttava.
Jotenkin olen aina tykännyt veistostaiteesta.
-keinovaginamies- - Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Jos muuten haluatte ihastella isoa taidetta, oikein nimi-sellaista, niin nyt olis:
https://serlachius.fi/nayttely/anish-kapoor/
Muistaakseni esi-isä oli n. 11 metriä korkea. Aika vaikuttava.
Jotenkin olen aina tykännyt veistostaiteesta.
-keinovaginamies-Moka.
Edeltäjähän se virallinen suomenkielinen nimi oli eikä esi-isä.
Sori Anish Kapoor, kun kuitenkin palstaa luet :)))
-keinovaginamies-
- Anonyymi00018
Musiikki on ollut keino purkaa tunteita. Lapsena soitin. Aikuisena kirjoitin.
- Anonyymi00027
Tuo vaatiikin paljon taitoa. Piirtäminen on helppoa.
- Anonyymi00028
Tikku-ukot on kuin osaisi soittaa pianolla ylös ja alas oktaavin oikealla kädellä.
- Anonyymi00034
Anonyymi00027 kirjoitti:
Tuo vaatiikin paljon taitoa. Piirtäminen on helppoa.
En osaa sanoa tuohon muuta kuin soittaminen ja laulaminen vaatii harrasteena (muutenkin kuin omaksi iloksi) äänessä pysymistä ja nuotin lukutaitoa. Kirjoittaminen on ollut omaa tuotosta lähinnä. (Lue: en ole mitenkään erityisen hyvä). Olen esiintynyt paljon joskus, mutta en enää vuosiin.
Piirtäminen vaatii taas käden ja silmän yhteispeliä, hyvää hahmottamista. Olen surkea piirtäjä.
- Anonyymi00025
En osaa piirtää enkä maalata, laulutaito korvia raastavan kehno.
- Anonyymi00029
Huomenna taiteillaan yksi palstalainen?
- Anonyymi00030
Vimma neiti on hyvä malli: tooga, tiukka musta nuttura ja 20 cm korkokengät 150 cm varren yllä?
- Anonyymi00031
Toissa päivänä maalasin.
Maalasin huulet sokkona.
Kun tulin asioilta ja erehdyin katsomaan peiliin.
Oho.
Vilma- Anonyymi00032
Tämä on paha, nimittäin kirsti paakkalan kulmakarvat ja huulipunat, jotka tekevätkin ehkä tuotemerkin 😅
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Tämä on paha, nimittäin kirsti paakkalan kulmakarvat ja huulipunat, jotka tekevätkin ehkä tuotemerkin 😅
Oon varoittanut, et jos noin alan imitoimaan, pesusieni käyttöön ota.
Vilma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko laittaa sulle viestiä?
Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S671131- 431082
- 109889
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää125876Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei6783- 38753
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.37684Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.77682- 43669
- 51666
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66651Nyt kaatuu Kuisla
Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee29604Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev129603- 53564
- 51553
- 95521
- 60494
- 47473
Sastamalassa epäillään tappoa, kaksi otettu kiinni
Kuulemma Aarnontiellä tapahtunut Tietääkö joku enemmän?17462- 35447