Osaatko keittää kananmunaa

Onko täällä joku joka osaisi keittää kananmunan.
1282
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 12

Vanhimmat

Tuohon ei ole netissä yhtään ainoaa toimivaa ohjetta eikä sitä tiedä yksikään tekoäly.

Äänestä

Ei siis ole koska 99% ei osaa sitä tehdä.

Äänestä

Kanamunan keittoaika riippuu siitä, haluaako jättää sen löysäksi, vai haluaako kovemman.
Löysän munan keittämiseen menee 4-5 minuuttia, kiehuvassa vedessä. Kovemman saa n. 10 minuutin keittämisellä.
Siinä taitaa olla vaihtelua, kuka laittaa munat jo kylmään veteen, kuka kiehuvaan. Mutta keittoaika alkaa vasta siitä, kun vesi kiehuu.

Äänestä
  • Ei onnistu tuolla tavalla,kuori tarttuu kiinni kananmunaan tuolla tavalla tehtynä.
    Se voi irrota jos kananmuna on vanhempi.

Äänestä

• Myös kananmunan lähtölämpötila vaikuttaa ja myös se, että laitetaanko kananmuna kylmään veteen ja liesi päälle, vai laitetaanko kananmuna kiehuvaan veteen. Tapoja on monia.

Äänestä

Osaan.

Äänestä
  • Sano miten ?

Äänestä

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Sano miten ?

Se on taito jonka vain minä osaan ja se on salaista tietoa.

Äänestä

Minä olen tikkulaiha.

Äänestä
  • Minä kerron salaisuuteni VAIN Veikko Ahvenaiselle.

1Äänestä

Siihen on konsti 🤔

Äänestä
  • 1Kananmunan tylppään päähän hakaneulalla pieni reikä(vesi pääse kananmunan kuoren väliin,reijästä tulee pieniä ilmakuplia)
    2laitetaan kiehumaan kylmään veteen,keittoaika yht 13 min
    Levy kiinni noin 5 minutin päästä,heti kun vesi alkaa kiehumaan.
    3 kananmunat raanakylmään veteen+veden vaihto+ sekaan 10-15 jääkuutiota noin 2 minutin ajaksi.Kulhon koko noin 3 dl
    Kuori irtoaa aivan helposti kananmunasta.
    Jäljelle jääneet jääkuutiot voi pakastaa uudestaan laittamalla ne rasiaan.
    Ja jääpalat irtoaa hyvin muotista kaatamalla muotin toiselle puolelle kuumaa keittovettä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Anonyymi-ap kirjoitti:

Onko täällä joku joka osaisi keittää kananmunan.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu