Osaatko keittää kananmunaa

Anonyymi-ap

Onko täällä joku joka osaisi keittää kananmunan.

12

77

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tuohon ei ole netissä yhtään ainoaa toimivaa ohjetta eikä sitä tiedä yksikään tekoäly.

• Anonyymi00002

Ei siis ole koska 99% ei osaa sitä tehdä.

• Anonyymi00003

Kanamunan keittoaika riippuu siitä, haluaako jättää sen löysäksi, vai haluaako kovemman.
      Löysän munan keittämiseen menee 4-5 minuuttia, kiehuvassa vedessä. Kovemman saa n. 10 minuutin keittämisellä.
      Siinä taitaa olla vaihtelua, kuka laittaa munat jo kylmään veteen, kuka kiehuvaan. Mutta keittoaika alkaa vasta siitä, kun vesi kiehuu.

• Anonyymi00004

Ei onnistu tuolla tavalla,kuori tarttuu kiinni kananmunaan tuolla tavalla tehtynä.
        Se voi irrota jos kananmuna on vanhempi.

• Anonyymi00005

Myös kananmunan lähtölämpötila vaikuttaa ja myös se, että laitetaanko kananmuna kylmään veteen ja liesi päälle, vai laitetaanko kananmuna kiehuvaan veteen. Tapoja on monia.

• Anonyymi00006

Osaan.

• Anonyymi00007

Sano miten ?

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Sano miten ?

Se on taito jonka vain minä osaan ja se on salaista tietoa.

• Anonyymi00009

Minä olen tikkulaiha.

• Anonyymi00010

Minä kerron salaisuuteni VAIN Veikko Ahvenaiselle.

• Anonyymi00011

Siihen on konsti 🤔

• Anonyymi00012

1Kananmunan tylppään päähän hakaneulalla pieni reikä(vesi pääse kananmunan kuoren väliin,reijästä tulee pieniä ilmakuplia)
        2laitetaan kiehumaan kylmään veteen,keittoaika yht 13 min
        Levy kiinni noin 5 minutin päästä,heti kun vesi alkaa kiehumaan.
        3 kananmunat raanakylmään veteen+veden vaihto+ sekaan 10-15 jääkuutiota noin 2 minutin ajaksi.Kulhon koko noin 3 dl
        Kuori irtoaa aivan helposti kananmunasta.
        Jäljelle jääneet jääkuutiot voi pakastaa uudestaan laittamalla ne rasiaan.
        Ja jääpalat irtoaa hyvin muotista kaatamalla muotin toiselle puolelle kuumaa keittovettä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      71
      930
    2. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      227
      823
    3. Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?

Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️
      Ikävä
      71
      781
    4. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      49
      664
    5. On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja

Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien
      Kemijärvi
      59
      578
    6. Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?

Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      538
    7. Olet mieleni päällä edelleen, J

En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞
      Ikävä
      29
      530
    8. Olet aika julma minua kohtaan

Antaisit vähän armoa.
      Ikävä
      46
      517
    9. Oletko miettinyt

Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä
      Ikävä
      29
      499
    10. Olisitko valmis

Siihen?
      Ikävä
      35
      489
    Aihe