Hyviä neuvoja työttömille

Anonyymi-ap

Työttömyydessä tärkeintä on mielestäni oma asenne. Sen sijaan että jäisi murehtimaan, ajan voisi käyttää tehokkaasti: herätä ajoissa, liikkua, tehdä hakemuksia ja kehittää itseään. Kun päivässä ei kuitenkaan ole työpäivää, aikaa pitäisi riittää varsin hyvin.

Hakemuksia kannattaa lähettää paljon eikä olla liian nirso. Jos sadasta paikasta ei kuulu mitään, sitten vain seuraavat sata. Samalla voi suorittaa verkkokursseja, kehittää LinkedIn-profiilia ja verkostoitua aktiivisesti. Minäkin olen saanut useita työpaikkoja tuttujen kautta, joten oikeiden ihmisten tunteminen selvästi auttaa.

Jos rahat ovat tiukassa, menoja kannattaa yksinkertaisesti karsia. Kahvit, suoratoistopalvelut ja muut pienet ostokset muodostavat yllättävän suuren summan. Tarvittaessa voi myös muuttaa halvempaan asuntoon tai toiselle paikkakunnalle työn perässä.

Työttömyyden voisi nähdä jopa mahdollisuutena miettiä, mitä elämältään oikeasti haluaa. Harvalla työssäkäyvällä on niin paljon aikaa itsensä kehittämiseen.

En toki ole itse koskaan ollut työttömänä, mutta joskus ulkopuolinen näkee tilanteen vähän objektiivisemmin.

4

<50

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Olin kymmenkunta vuotta työttömänä ihan omasta tahdostani. En sen kummemmin stressannut. Välillä kävin patistuskursseilla, joihin suhtauduin huumorilla.

Töitä en tosimielessä hakenut, koska en siis ollut niitä vaillakaan. Näön vuoksi joskus jotain nettilomakkeita täyttelin, koska se oli osa näytelmää, johon olin tottunut jo työelämässä; minä olin tekevinäni töitä. Sain onneksi työn ikeestä sitten vapautuksen.

Menot opin mitoittamaan toimeentulotuen kokoluokkaan. Koska olen aina pitänyt vaatimattomasta ja näkymättömästä elämäntavasta, niin vähällä pärjääminen ei tuottanut vaikeuksia.

Tuo elämäntapa päättyi sitten puskaradion kautta saamaani työtarjoukseen, ja sillä tiellä ollaan.

Työttömänä kannattaa jonkun verran ylläpitää sosiaalisia suhteita. Töiden hakeminen ei sinänsä ole tärkeää, koska työn saaminen on lähinnä sattumankauppaa.

• Anonyymi00002
      UUSI

Kuka sinulta on pyytänyt neuvoja?

• Anonyymi00003
        UUSI

Ainakaan sinulle niitä ei ole koskaan liikaa tarjolla

• Anonyymi00004
      UUSI

Parempi vaan parannella kaljan avulla oloaan , niin on toivoton tilanne kaikinpuolin tässä maassa , tästä ei nousta vuosiin ..... vaan jaetaan yhä kurjistuvaa tilannetta koska meillä ei ole muita vaihtoehtoja arkadianmäellä valittavissa .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      104
      1280
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      90
      773
    3. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      691
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      47
      667
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      118
      541
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      30
      531
    7. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      516
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      182
      498
    9. Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!

Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi
      Viihde ja kulttuuri
      23
      487
    10. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      59
      473
    Aihe