Helluntailaisuus -- vastoin Jumalan Sanaa.
Koko perhe lapset mukaanlukien tuli uskoviksi:
Apt. 16:34
Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
Eikä lapset , epäile, vaan:
"yhden näistä pienistä , jotka USKOVAT minuun" Matt: 18: 6
Jeesus todisti että lapset uskovat:
"Ja joka holhoo senkaltaisen LAPSEN minun nimeeni , se holhoo minuun"
"Mutta joka pahentaa yhden näistä PIENIMMISTÄ , jotka uskovat minun päälleni"
Matt: 18: 5-6
Helluntailainen järkeisoppi -- "Lapset eivät usko"
31
53
Vastaukset 31
- Anonyymi00001UUSI
"yhden näistä pienistä , jotka USKOVAT minuun" tarkoitti aikuisia miehiä
- Anonyymi00003UUSI
Täyttä helluntailaista potaskaa.
- Anonyymi00004UUSI
Pienikokoinen vääräsäärinen helluntaiukkeli?
- Anonyymi00002UUSI
[48] ja sanoi heille: "Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Sillä joka teistä kaikista on pienin, se on suuri."
- Anonyymi00005UUSI
2. Korinttilaiskirje 10:5
[5] Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle. - Anonyymi00006UUSI
Jotta tekstilainaukset Raamatun ilmoituksesta olisivat tarkoituksensa mukaisia, ne pitäisi siteerata asiayhteydessään.
Eli tuo kohta vanginvartijan ja hänen perhekuntansa osalta tässä kokonaisuudessaan:
30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
( Apt 17)
Lähtökohta usko Herraan Jeesukseen nin sinä pelastut ja myös sinun perhekuntasi. ( Jae 31 )
Ja uskohan tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta, joten ensin julistus, jotta uskoon tuleminen kuulemisen kautta voi tapahtua.
"he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat." ( Jae 32 )
Kodissa tapahtuneen evankeliumin julistamisen jälkeen lähdettiin pois vanginvartijan kodista.
33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
Kuulemisen kautta uskoon tulleet vanginvartija ja kaikki vanginvartijan kodissa olleet kastettiin jossakin muualla, kuin kodissa.
Sitten palattiin asuntoon aterioimaan ja vanginvartija riemuitsi, kun hän ja kaikki muut evankeliumin julistamisen kautta olivat tulleet uskoon.
Tässä tekstikohdassahan ei ole erikseen mainittu lapsia, mutta satavuotiaallekin 70-vuotias perillinen on hänen lapsensa, hänen perheväkeänsä.
Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi00007UUSI
Helluntailaiset ovat Jeesuksen opetuslapsia ja uskovat mitä Jeesus on sanonut.
Matt. 18:
Kuka on suurin?
1. Kohta sen jälkeen opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
Mark. 9:33-37; Luuk. 9:46-48; Luuk. 22:24
2. Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen
3. ja sanoi:
"Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan. Matt. 19:14
4. Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa. Matt. 23:11-12
5. Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tällaisen lapsen, se ottaa luokseen minut. Matt. 10:40
6. Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Mark. 9:42-48; Luuk. 17:1-2 - Anonyymi00008UUSI
Taipuuko hell-past-orin liha ja selkäranka ?
"Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa." - Anonyymi00009UUSI
Luuk. 18:15
Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
Matt. 18:6
Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Jeesuksen käyttämä sana näistä pienistä lapsista on "brephos", mikä tarkoittaa vastasyntynyttä vauvaa. Samaa sanaa käytetään myös sikiöstä.- Anonyymi00016UUSI
Tuossa Luukkaan tekstikohdassa on alkukielessä sana "prephos".
Mutta Matteuksen tekstikohdassa on sen sijaan "mikros".
Se on käytössä Uudessa Testamentissa 46 kertaa, mm:
42 Ja kuka hyvänsä antaa yhdelle näistä pienistä maljallisen kylmää vettä, hänen juodaksensa, opetuslapsen nimen tähden, totisesti minä sanon teille: hän ei jää palkkaansa vaille." ( Matt 10)
22 Mutta Jumalan avulla, jota olen saanut tähän päivään asti, minä seison ja todistan sekä pienille että suurille, enkä puhu mitään muuta, kuin minkä profeetat ja Mooses ovat sanoneet tulevan tapahtumaan,
23 että nimittäin Kristuksen piti kärsimän ja kuolleitten ylösnousemuksen esikoisena julistaman valkeutta sekä tälle kansalle että pakanoille."
(Apt 26)
Uskohan tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Myös kreikankielinen sana "paidion" esiintyy Raamatussa 52 kertaa, mm:
8 Ja hän lähetti heidät Beetlehemiin sanoen: "Menkää ja tiedustelkaa tarkasti lasta; ja kun sen löydätte, niin ilmoittakaa minulle, että minäkin tulisin häntä kumartamaan". ( Matt 2)
Tässä on kysymys Jeesus-lapsesta.
3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 18)
Tässä Jeesus todistaa pienet lapset taivasten valtakuntaan soveliaiksi ilman kääntymystä. Sen sijaan hänen "lapsukaisiltaan", opetuslapsiltaan Hän edellyttää kääntymyksen pois syntielämästään.
4 Ja kun jo oli aamu, seisoi Jeesus rannalla. Opetuslapset eivät kuitenkaan tienneet, että se oli Jeesus.
5 Niin Jeesus sanoi heille: "Lapset, onko teillä mitään syötävää?" He vastasivat hänelle: "Ei ole". ( Joh 21)
Tässä Jeesus ilmestyy kuolleista noustuaan ja kutsuu opetuslapsiaan lapsiksi, "paidion".
Toki pienet lapset voivat uskoa, tulla uskoon, kuultuaan pelastuksensa evankeliumin.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi00031UUSI
Tarkoittaa edelleen aikuisia miehiä: Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi,
- Anonyymi00010UUSI
Luterilaiset eivät saa kirkkoonsa jäseniä muuten kuin vauvoja pakkokastamalla.
- Anonyymi00011UUSI
Jeesuksella oli valta eläissään antaa synnit anteeksi ja parantaa sairaita ilman kastettakin.
Luuk. 5:24
Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Jeesuksen "kosketus" pelasti ja paransi ihmisen.
-syntinen nainen
-sokea mies
-lapset
-halvaantunut mies
-nainen väkijoukossa
Luuk. 8:46
Mutta Jeesus sanoi: "Joku minuun koski; sillä minä tunsin, että voimaa lähti minusta".
Voima tarkoittaa Pyhää Henkeä.- Anonyymi00012UUSI
Nyt tilanne on toinen. Jeesus on taivaassa.
Ramatun mukaan Jeesus otetaan vastaan sekä kasteessa etttä ehtoollisessa. - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Nyt tilanne on toinen. Jeesus on taivaassa.
Ramatun mukaan Jeesus otetaan vastaan sekä kasteessa etttä ehtoollisessa.Syntiemme tähden ristiinnaulittavaksi itsensä antanut ja kuolleista ylösnoussut Herra Jeesus Kristus todistaa lähetyskäskyissään:
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
19 Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja.
( Apt 26)
Tästä voimme lukea, mikä on tie Jumalan lapseuteen, perillisyyteen.
Se mitä se edellyttää.
45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
48 Te olette tämän todistajat. ( Luuk 24)
Ei siis ole oikotietä, parannuksen ja kääntymyksen kautta se on.
Kuten apostolit julistivatkin:
36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. ( Apt 2)
Pisto sydämessä on synnin tunto, mikä on parannuksen tekemisen, kääntymyksen lähtötilanne.
Ennen kääntymystä:
3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)
Eikös tämä kuvaa meitä elämää nähneitä ihmisiä, ennen uskoon tulemista ja uudestisyntymistä ja Pyhän Hengen uudistusta?
Onko tilamme yhä tuon listauksen mukaista?
Sen pitäisi olla:
1 Muistuta heitä olemaan hallituksille ja esivalloille alamaiset, kuuliaiset, kaikkiin hyviin tekoihin valmiit,
2 etteivät ketään herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan. ( Tiit 3)
Uudestisyntymän peson ja Pyhän Hengen uudistuksen myötä:
4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. ( Tiit 3)
Jeesus todisti uskosta iankaikkisen elämän puolesta.
47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä. ( Joh 6)
38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. ( Joh 7)
Pyhän Hengen uudistus uskon kautta, kuten Jeesus todistaa.
Jokaista Jumalan lasta kuljettaa Jumalan Henki, varjellen syntielämästä.
Se entinen jää taakse ja uusi elämä Kristuksessa tulee sen sijaan.
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)
Usko Toivonen
- Anonyymi00013UUSI
Jos ihmisiä kastetaan summamutikassa, tehdään uskonnon uhreja.
- Anonyymi00014UUSI
Kaikki ihmiset ovat syntisiä ja siksi heidät tulee kastaa mahdollisimman pian sisälle Jumalan valtakuntaan Jeesuksen verensuojaan.
Kastamaton pakana on maailmassa. Eikä sellaisella oli Pyhän Hengen lahjaa, mikä annetaan vain kasteessa puhdistettuun sydämeen lahjaksi. Ne on niitä tyhmiä neitsyitä.
Helluntailaisuus ei ole ollut koskaan tervettä kristinuskoa. - Anonyymi00015UUSI
Kadunkulmissa hurmahenkiset lahkolaiset syöttävät ihmisille villitseviä hurmoshenkiä "Jeesuksina"....nyt sinä olet ottanut sen Jeesuksen vastaan omana vapahtajana, ne valehtelee sulle.
- Anonyymi00017UUSI
2Tess.1:9 Jotka vaivaa kärsimän pitää, ijankaikkisen kadotuksen, Herran kasvoista ja hänen kunniansa väkevyydestä. Biblia (1776) Jer.2:19. Matt.25:41.
- Anonyymi00020UUSI
Niin.
2 Armo teille ja rauha Isältä Jumalalta ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
3 Me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, niinkuin oikein onkin, koska teidän uskonne runsaasti kasvaa ja keskinäinen rakkautenne lisääntyy itsekussakin, kaikissa teissä,
4 niin että me itsekin Jumalan seurakunnissa kerskaamme teistä, teidän kärsivällisyydestänne ja uskostanne kaikissa vainoissanne ja ahdistuksissa, joita teillä on kestettävänä
5 ja jotka ovat osoituksena Jumalan vanhurskaasta tuomiosta, että teidät katsottaisiin arvollisiksi Jumalan valtakuntaan, jonka tähden kärsittekin,
6 koskapa Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat,
7 ja antaa teille, joita ahdistetaan, levon yhdessä meidän kanssamme, kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa
8 tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille.
9 Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,
10 kun hän sinä päivänä tulee, että hän kirkastuisi pyhissänsä ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa, sillä te olette uskoneet meidän todistuksemme. (2Tess 1)
Uskoon tulleiden usko runsaasti kasvaa ja keskinäinen rakkaus lisääntyy.
"Me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, niinkuin oikein onkin, koska teidän uskonne runsaasti kasvaa ja keskinäinen rakkautenne lisääntyy itsekussakin, kaikissa teissä"
Eli kuuliaisuus tulee Kristuksen sanan kautta.
Joka ei ole kuuliainen ..
"kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille. Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,"
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
..
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
( Room 10)
Usko Toivonen - Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Niin.
2 Armo teille ja rauha Isältä Jumalalta ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
3 Me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, niinkuin oikein onkin, koska teidän uskonne runsaasti kasvaa ja keskinäinen rakkautenne lisääntyy itsekussakin, kaikissa teissä,
4 niin että me itsekin Jumalan seurakunnissa kerskaamme teistä, teidän kärsivällisyydestänne ja uskostanne kaikissa vainoissanne ja ahdistuksissa, joita teillä on kestettävänä
5 ja jotka ovat osoituksena Jumalan vanhurskaasta tuomiosta, että teidät katsottaisiin arvollisiksi Jumalan valtakuntaan, jonka tähden kärsittekin,
6 koskapa Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat,
7 ja antaa teille, joita ahdistetaan, levon yhdessä meidän kanssamme, kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa
8 tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille.
9 Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,
10 kun hän sinä päivänä tulee, että hän kirkastuisi pyhissänsä ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa, sillä te olette uskoneet meidän todistuksemme. (2Tess 1)
Uskoon tulleiden usko runsaasti kasvaa ja keskinäinen rakkaus lisääntyy.
"Me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, niinkuin oikein onkin, koska teidän uskonne runsaasti kasvaa ja keskinäinen rakkautenne lisääntyy itsekussakin, kaikissa teissä"
Eli kuuliaisuus tulee Kristuksen sanan kautta.
Joka ei ole kuuliainen ..
"kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille. Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,"
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
..
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
( Room 10)
Usko ToivonenSydämen kyllyydestä suu puhuu. Kykenet vain koppioimaan Raamatusta jakeita. Sydämen usko puuttuu. Näkemäni perusteella sydämesäsi ei ole lainkaaan todistusta Herrasta Jeesuksesta, usko toivonen!
- Anonyymi00019UUSI
Sanal.21:13 Joka tukitsee korvansa köyhän huudolta, hänen pitää myös huutaman, ja ei kuultaman. Biblia (1776)
- Anonyymi00021UUSI
Matt.10:40 Joka teitä holhoo, hän holhoo minua, ja joka minua holhoo, hän holhoo sitä, joka minut lähetti. Biblia (1776) Mark.9:37. Luuk.9:48. 10:16. Joh.13:20. Gal.4:14.
- Anonyymi00022UUSI
Paavalissa oli rakkauden henki Jeesuksen veljiä Juutalaisia kohtaan.
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka veljeänsä vihaa, hän on murhaaja; ja te tiedätte, ettei yhdessäkään murhaajassa ole ijankaikkinen elämä pysyvä.- Anonyymi00024UUSI
Paavalissa oli Saatanan enkeli loppuun asti ja murhan henki.
- Anonyymi00023UUSI
Kristittyjen usko on kasteen lahjan Pyhän Hengen pysyvä ominaisuus.
Ei mikään käännyttämällä aiheutetttu psykologinen päänusko.
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus. - Anonyymi00025UUSI
Usko on Hengellinen asia. Pyhän Hengen pysyvä ominaisuus pitää yhteyttä ihmisen ja Jumalan välillä.
Room. 8:26
Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin. - Anonyymi00026UUSI
helluntailaisten henki on villitsevä hurmoshenki, mikä pitää yhteyttä ihmisen ja henkimaailman välillä, joskun kovastikin meluten ja hillumalla.
- Anonyymi00027UUSI
Ei sillä kuitenkaan ole mitään vaikutusta Pyhään Henkeen mitä se on, eikä tee uskosta lakihenkistä jurputusta.
Ei vaikka joku päällään seisoisi ja olisi potta päässä - Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Ei sillä kuitenkaan ole mitään vaikutusta Pyhään Henkeen mitä se on, eikä tee uskosta lakihenkistä jurputusta.
Ei vaikka joku päällään seisoisi ja olisi potta päässäYlivainiokin laittoi yli tuhat väitettä siellä tapahtuneista ihmeparanemisista, jotka oikea lääkäri totesi tekemässään tri:n väitöskirjassa pelkäksi huuhaaksi.
- Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ylivainiokin laittoi yli tuhat väitettä siellä tapahtuneista ihmeparanemisista, jotka oikea lääkäri totesi tekemässään tri:n väitöskirjassa pelkäksi huuhaaksi.
Ps. 40:5
Autuas se mies, joka panee turvansa Herraan eikä käänny ylpeiden puoleen eikä niitten, jotka valheeseen eksyvät!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1051324Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91797Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35691- 47667
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja124584Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat30551Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32526Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö183510Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔31507Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!
Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi24500