Perheessä vuokran voi jakaa esimerkiksi 2-3 henkilön kesken mutta sinkku maksaa vuokran yksin.
Täytyy lopettaa sinkkuna eläminen tai ostaa maaseudulta edullinen mökki tai asunto. Myös asuntoauto tai asuntovaunu on alkanut kiinnostamaan mutta sille pitäisi löytää sopiva paikka.
Poliitikot ei vähääkään ajattele toimiensa vaikutusta sinkkuihin. Sinkuille pitäisi perustaa oma valtio joka huomioisi sinkkujen elämäntavan.
Hallitus lopetti asumistukeni
42
142
Vastaukset 42
- Anonyymi00001UUSI
Kumma juttu, minun asumistuki-hakemus käsiteltiin ihan muualla ja hylättiin, olisiko minunkin pitänyt lähettää se hallitukselle Jos ne siellä käsittelee - ?
- Anonyymi00010UUSI
Jos on helposti rahaksi muutettavaa omaisuutta yli 50keuroa, silloin menettää asumisoikeustuki mahdollisuuden. Ei ole merkitystä sillä, onko menot tuloja kuinka paljon suuremmat? Näin koen.
- Anonyymi00002UUSI
Asuntoautot on tosi kalliita. Ja jos moottoriin tulee isompi vika niin auto on päivien ajan korjaamon hallissa. Asuntovaunun voit jättää jonnekin ja viedä auton huoltoon, tai asunvaunu voi olla huoltamon pihalla kun auto on huollossa. Voit vaihtaa autoa tarvittaessa ja pitää saman asuntovaunun, tai et edes tarvitse autoa jos hommaat jonkun vetämään vaunun uuteen paikkaan tarvittaessa. Jostain ehkä voisi ostaa parkkipaikan mihin asuntovaunun voisi parkata pysyvästi, ehkä.
Asuntoauto on tietysti kätevämpi ja hienompi ratkaisu, mutta tulee kalliimmaksi.
Talviasuminen on hieman ongelmallista, kosteuden tiivistymisen takia, ja hyytävän kylmyyden takia. Talviasumisen ongelmia on ratkaistu sillä että asuntovaunun/auton alle tai reunoille laitetaan helma, kuin teltta tai pressu ympärille, ja alaosaa lämmitetään lämmittimellä, joko diesel-lämmitin tai sähkölämmitin mikäli sähköä on reilusti saatavilla.
Myös oven eteen tuleva telttakatos auttaa talvella, ja jonkinlainen kaksoisovi olisi hyvä, että olisi eteistila eikä avattaisi ovea suoraan ulos asuntovaunusta/autosta.
Jokatapauksessa mikään asuminen ei ole ilmaista, kuluja tulee, ja asuntoauto/vaunu on iso sijoitus, ja sen hinta ei ole siinä kun sen ostat, vaan kuluja tulee aina lisää ja enemmän. Voi miettiä olisiko joku muu asumisratkaisu parempi jonka voisi saada suunnilleen samoilla rahoilla. - Anonyymi00003UUSI
isin ja äidi-mamman luona ei aikuisen kuulu asua.
hmph pelissäni tuli uusia maailmoja pelattavaksi, pelasin heti niitä nyt jo yli 200 miljoonaa rahaa, oli huolto katko peli.-pokerissa Governor of Poker 3.- Anonyymi00004UUSI
Menepä sanomaan tuo italialaisille poikamiehille. Voi olla että päädyt "sleeping with the fishes", koska cosa nostra.
Hommaa merikontti ja tee siitä tönö jalaksille tai pidä pyörien päällä. Joku edullinen vuokratontti. Teet vaan kaiken niin, ettet tarvitse hakea mitään lupia sille. Ei liettä, viemäröinti, ei sähköliittymiä.
Tokihan laki edellyttää jatkuvassa asuinkäytössä olevan merikontinkin luvanvaraiseksi. Mutta jos se on varastokoppi, niin ei se silloin vaadi. 😅
- Anonyymi00006UUSI
Erittäin huono idea, samalla rahalla saat asuntovaunun joka on valmis asunto. Ei kukaan asu missään merikontissa, ihminen ainakaan, rotat kyllä.
On olemassa siirrettäviä asuntoja, amerikassa on kokonaisia trailer parkkeja, johon asunnot on tuotu, ja niitä voidaan siirtää tarvittaessa. Anonyymi00006 kirjoitti:
Erittäin huono idea, samalla rahalla saat asuntovaunun joka on valmis asunto. Ei kukaan asu missään merikontissa, ihminen ainakaan, rotat kyllä.
On olemassa siirrettäviä asuntoja, amerikassa on kokonaisia trailer parkkeja, johon asunnot on tuotu, ja niitä voidaan siirtää tarvittaessa.Asuu, Haavistokin.
https://www.is.fi/asuminen/art-2000009184055.html
Merikonteista saa hienojakin.Tökstöksnöö kirjoitti:
Asuu, Haavistokin.
Merikonteista saa hienojakin.Mäkin asuisin mielelläni, jos olisin sinkku. Ai että miten hienoja juttuja saisi tehdä ja olla vapaa kivijaloista ja jatkuvasta kulutusjuhlasta.
- Anonyymi00008UUSI
Mahtaako kukaan nainen tulla merikonttiin kyläilemään saatikka asumaan
Anonyymi00008 kirjoitti:
Mahtaako kukaan nainen tulla merikonttiin kyläilemään saatikka asumaan
Minä ainakin! 😂
- Anonyymi00009UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Minä ainakin! 😂
Niin nyt puhuttiin heistä joilla on pimppi
Tökstöksnöö kirjoitti:
Minä ainakin! 😂
Mieti miten paljon jäisi aikaa töitten jälkeen luonnossa liikkumiseen tai mihin tahansa muuhunkin, eikä olisi isoja juoksevia kuluja mutta on lämmin ja suht tilavakin koti. Integroiminen on järkevää. 👍
Traktorilla saa vetääkin vielä konttia. Saa tehdä justiinsa niin hienon kun on varaa ja osaa. Niitä on cube konttejakin mikkä on 30cm korkeampia.Isännälle oma ja emännälle oma kontti mikkä voi yhfistää yhdyskäytävällä, jos haluu asua yhdessä. Ja kumpikin nyt varmaan saa ja osaa traktorillakin ajaa konttia kuljettaakseen. 😀
- Anonyymi00011UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Asuu, Haavistokin.
Merikonteista saa hienojakin."Rahaa kului 45 000 euroa" huom. karkea arvio, ts. ei pidä paikkaansa (on alakanttiin).
Ja mieti sitä työn määrää, kerro tuo kahdella jos ottaisit palkkaa omasta työstäsi. mieti mitä saat 50 000 eurolla, jonkun mökin tai talon jostain syrjästä. Saisi jo käytetyn asuntoauton tuon hinnalla.
Miettikää nyt ensin edes hetki ennenkuin alatte mihinkään hulluuteen.
"perusperiaate on, että jos siirrettävissä oleva laite tai rakennus on ollut pidemmän aikaa paikoillaan, se muuttuu luvanvaraiseksi." Anonyymi00011 kirjoitti:
"Rahaa kului 45 000 euroa" huom. karkea arvio, ts. ei pidä paikkaansa (on alakanttiin).
Ja mieti sitä työn määrää, kerro tuo kahdella jos ottaisit palkkaa omasta työstäsi. mieti mitä saat 50 000 eurolla, jonkun mökin tai talon jostain syrjästä. Saisi jo käytetyn asuntoauton tuon hinnalla.
Miettikää nyt ensin edes hetki ennenkuin alatte mihinkään hulluuteen.
"perusperiaate on, että jos siirrettävissä oleva laite tai rakennus on ollut pidemmän aikaa paikoillaan, se muuttuu luvanvaraiseksi."Ei ole mikään pakko käyttää 45 000 euroa myöskään saadakseen hienoa. Ja töissä käyvänä tienaa jatkuvasti rahaa lisää. Mökki kannattaa vain, jos sen asumiskulut jää yhtä pieniksi kun kontin.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Ei ole mikään pakko käyttää 45 000 euroa myöskään saadakseen hienoa. Ja töissä käyvänä tienaa jatkuvasti rahaa lisää. Mökki kannattaa vain, jos sen asumiskulut jää yhtä pieniksi kun kontin.
Kontinhan voi myös ulkovuorata ihan talon näköiseksi. Ettei kukaan tiedä edes olevan kontti.
- Anonyymi00014UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
No mullahan on.
Vai onko
Tökstöksnöö kirjoitti:
Kontinhan voi myös ulkovuorata ihan talon näköiseksi. Ettei kukaan tiedä edes olevan kontti.
Mä rakastan luovia vaihtoehtomuotoja asua. Intohimo suorastaan. Miehenä ilman kaikkia naisille siunaantuvia sairauksiani olisin opiskellut rakennusalaa ja arkkitehtuuria. Olin vähällä lähteä näin naisenakin, mutta olen liian kipee fyysisesti raskaaseen alaan. Terveenä olisinkin raksapuolella.
Se on luovaa. ❤️- Anonyymi00015UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Mä rakastan luovia vaihtoehtomuotoja asua. Intohimo suorastaan. Miehenä ilman kaikkia naisille siunaantuvia sairauksiani olisin opiskellut rakennusalaa ja arkkitehtuuria. Olin vähällä lähteä näin naisenakin, mutta olen liian kipee fyysisesti raskaaseen alaan. Terveenä olisinkin raksapuolella.
Se on luovaa. ❤️No mikset sitten nyt juuri parhaillaan asu kontissa. Sinulla ei ole mitään järkevää selitystä siihen.
Anonyymi00015 kirjoitti:
No mikset sitten nyt juuri parhaillaan asu kontissa. Sinulla ei ole mitään järkevää selitystä siihen.
Kuten jo aiemmin sanoin, asuisin jos olisin sinkku. En ole, olen 4 hengen perheellinen ja 50 lemmikkiä, ylikin. 😂
Tökstöksnöö kirjoitti:
Kuten jo aiemmin sanoin, asuisin jos olisin sinkku. En ole, olen 4 hengen perheellinen ja 50 lemmikkiä, ylikin. 😂
Puoliso ei ikinä asuisi missään muussa, kuin omakotitalossa. Rivarissa hampaat irvessä. Hän ei voi sietää ahtaita asuintiloja, ei mökkejä eikä vaunuja.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Puoliso ei ikinä asuisi missään muussa, kuin omakotitalossa. Rivarissa hampaat irvessä. Hän ei voi sietää ahtaita asuintiloja, ei mökkejä eikä vaunuja.
Hän rakastaa avaraa tyhjää tilaa, ilman mattoja ja verhoja, niukkaa kalustusta. Minä taas olen vastakohta. Toki minä integroisin, hän ei.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Hän rakastaa avaraa tyhjää tilaa, ilman mattoja ja verhoja, niukkaa kalustusta. Minä taas olen vastakohta. Toki minä integroisin, hän ei.
Hän rakastaa kaikkea palvelua mitä rahalla saa. Eikä haittaa isotkaan asumiskulut kun vaan rahaa on. Eikä hän ole myöskään luontoihminen, eikä kulttuurikaan kiinnosta. Hänen ehdoilla pitkälti asutaan.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Hän rakastaa kaikkea palvelua mitä rahalla saa. Eikä haittaa isotkaan asumiskulut kun vaan rahaa on. Eikä hän ole myöskään luontoihminen, eikä kulttuurikaan kiinnosta. Hänen ehdoilla pitkälti asutaan.
Hänelle kaikki pitää olla mieluuten uutta, minä tykkään kierrättää. Meillä on aika isot erot mieltymyksissä ja koska MINÄ olen se joustavampi elämme vähemmän joustavan raameilla. Muuten emme voisi yhdessä ollakkaan, jollen olisi näin joustava kun olen.
- Anonyymi00019UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Hänelle kaikki pitää olla mieluuten uutta, minä tykkään kierrättää. Meillä on aika isot erot mieltymyksissä ja koska MINÄ olen se joustavampi elämme vähemmän joustavan raameilla. Muuten emme voisi yhdessä ollakkaan, jollen olisi näin joustava kun olen.
no minkä vtun takia ylipäätään olet sen kanssa missään tekemisissä. mikset asu yksin eläinlauman kanssa jossain metsässä.
Anonyymi00019 kirjoitti:
no minkä vtun takia ylipäätään olet sen kanssa missään tekemisissä. mikset asu yksin eläinlauman kanssa jossain metsässä.
No rakkaudesta. Hän ei ole aina mukavin, huvittavin, yhteistyökykyisin mutta hän on mulle rakas. Siksi.
Tökstöksnöö kirjoitti:
No rakkaudesta. Hän ei ole aina mukavin, huvittavin, yhteistyökykyisin mutta hän on mulle rakas. Siksi.
Mun sydän on lukinnut hänet mun elämänkumppaniksi. En osaa kuvitella ketään muuta sydämeeni hänen tilalleen. Muuten voisi olla sujuvampaakin moni asia yksin tai jonkun muun kanssa, mutta rakkaus on itsepäinen.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Mun sydän on lukinnut hänet mun elämänkumppaniksi. En osaa kuvitella ketään muuta sydämeeni hänen tilalleen. Muuten voisi olla sujuvampaakin moni asia yksin tai jonkun muun kanssa, mutta rakkaus on itsepäinen.
Mä joskus silloin päätin, että haluan rakastaa ihmistä sellaisena kun hän on. En ihan ehdoitta, mutta pitkälti niin pitkälle kuin mahdollista.
Ja sen rakkauden täytyy tulla pakottamatta ja kun mietin ettei sitä ihmistä olisi ollenkaan elämässäni, tunnen ikävää, tyhjää, hänen poissaolo jättää ammottavan aukon sydämeeni ja elämääni. Niin siinä se on. Mun ukkoni. Täyte ja tilke sille ammottavalle aukolle.- Anonyymi00022UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
no voi vttu mitä p*skaa... ei kukaan jaksa tuollaista p*skaa joka päivä. keksi jotain uutta joskus.
- Anonyymi00023UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Mieti miten paljon jäisi aikaa töitten jälkeen luonnossa liikkumiseen tai mihin tahansa muuhunkin, eikä olisi isoja juoksevia kuluja mutta on lämmin ja suht tilavakin koti. Integroiminen on järkevää. 👍
Traktorilla saa vetääkin vielä konttia. Saa tehdä justiinsa niin hienon kun on varaa ja osaa. Niitä on cube konttejakin mikkä on 30cm korkeampia."Traktorilla saa vetääkin vielä konttia."
Arvaa paljonko traktori maksaa. Paljonko maksaa sen huolto ja ylläpito, polttoöljyt siihen. Ei kertakaikkiaan mitään järkeä tuossa hommassa.
Miettikään nyt ainakin kolmene kertaan ennenkuin lähdette tekemään mitään noi sekopäistä. Laske realistisesti kaikki ne kulut ja vertaa minkä asuntovaunun tai asuntoauton saisit sillä käytettynä, ILMAN MINKÄÄNLAISTA OMAA TYÖTÄ! Mieti nyt edes vähän.
- Anonyymi00005UUSI
Konttiasuminen olisi edullista. Kontti on kestävä ja edullinen.
- Anonyymi00007UUSI
Hanki itsellesi nainen ja laita se töihin ja maksamaan vuokran
- Anonyymi00012UUSI
ensimmäinen oikeasti hyvä idea.
- Anonyymi00013UUSI
Muistan kun nuorena jaoin ilmaisjakeluita ja omakotitaloissa saattoi olla useita postilaatikkoja ja piharakennuksissa myös erilliset postilaatikot.
Kaikki tilat saattoi olla asumiskäytössä. Nykyään kaikki on suurempaa ja kalliimpaa. Edulliset asumisratkaisut ovat kadonneet tai vaikeasti löydettävissä.- Anonyymi00017UUSI
Nykyään kaikki on luvanvaraista, ja joutuu maksamaan kaikesta veroa. Tarkoitus on saada ihmiset asumaan kerrostaloyksiöissä, ja valtio maksaa asumistukea joka menee suoraan suurille johtajille jotka omistaa kerrostalot.
- Anonyymi00016UUSI
näin säästö-Petteri on meille ministerinä opettanut jo edesmenneellä hallituskaudellaan: Ahneella on iloinen ja varakas loppu,
Åoliisi on ÅeööeHermanni, Valtionvarainministeriö ei mikä euro on, KELAssa sulkkelalat kun valhepäätöksiä yrakalla rehkivät jotta sukat vinkuu jo kelslls jsloissa. - Anonyymi00018UUSI
Mistä se kolmas hlö?
Muistelen että siltainsinööri Jaatisella oli iso kaksi vaimoa.
Jos ite hankkis jalkavaimon, niin suostuisko tuo ottamaan asumiskustannuksiin osaa?
Tuossa Jaatisen tapauksessakin taisi olla se perinteinen mallimerkintä, että mies elätti kaikki.
-keinovaginamies-- Anonyymi00020UUSI
No en tiedä kuinka iso sillä Jaatisella oli,
mutta näiden laitteiden automaattitäyttely on kyllä joskus ärsyttävää.
Eikä tuossa kuviossa mitään mallimerkintää tarvittu, vaan malli, prkl
-keinovaginamies- - Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
No en tiedä kuinka iso sillä Jaatisella oli,
mutta näiden laitteiden automaattitäyttely on kyllä joskus ärsyttävää.
Eikä tuossa kuviossa mitään mallimerkintää tarvittu, vaan malli, prkl
-keinovaginamies-Kiitos, sait minut nauramaan pitkästä aikaa :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun
Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom691072- 64862
Sinulle nainen
En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen66846- 53838
- 185821
Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun
Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on72702- 42696
Martsusta tuli leuhka
Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal206680Hei rakkaani.
Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi50663Kuisla Group Oy jättänyt yrityssaneeraushakemuksen
Samalla yrityssaneeraukseen on hakeutunut Kuisla henkilökohtaisesti ja Seinäjoen Motelli Oy, joka omistaa Sorsanpesän ki28624Kiulu myynnissä!
Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma26578Uskallanko laittaa sulle viestiä?
Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S50533- 42528
Et pysty peittämään minulta
Sinä olet hyvä peittämään asioita niin halutessasi. Pystyt pitkiäkin aikoja salaamaan juttuja. Juuri mietin tuossa, olet47464Tulisiko naisille asettaa korkeammat eläkemaksut
Tämä tuli mieleeni kun luin aamun lööppejä. Japanissa alkaa olla "uutta nuorisoa" ihan urakalla, ikä alkaa sadan jälkeen169464- 18448
Mitä oikein tapahtui? Maajussi-Jetta sai tylyt pakit - Sulhoehdokas selittää: "Ei lentänyt kipinät"
Maajussille morsian -sarjassa etsitään rakkautta ja rinnalle kumppania. Yksi maajusseista on Jetta - liikunnallinen ja12427Makeinen, asiaa sinulle
Minua korkeampien voimien kehotuksesta sinua pyydetään avaamaan jokin yhteys asioista keskustelemisen takia kanssani. Il28393Huumekauppaako
”Huumekauppa johti rajuun väkivaltaan Kokkolassa – Kolme nuorta otettu kiinni, yksi epäillyistä alaikäinen”9374J-mies!
Meidän "suhde" (suhde mitä ei oikeastaan edes ole) on kielletty ja vaikea. En tiedä mihin uskot, mutta olet irl itsekin32372