1970 - luvulla tehtiin elokuva, joka on muuttanut miljoonien ihmisten elämän.
Sen kuvaus ei ollut normaali elokuvan kuvaustapahtuma. Siellä oli statisteja,
jotka itkivät kuvauksien aikana. He olivat tavallisia paikallisia ihmisiä, jotka oli palkattu statisteiksi. He miettivät, onko tämä tapahtunut todellisuudessa. Heitä ei ollut ohjeistettu itkemään. Ohjaaja ajatteli, että he näyttelevät hyvin surua ja kun kamerat sammutetaan ja otos päättyy, statistit lakkaavat itkemästä. Mutta niin ei käynyt.
Muistan, että minä joskus nuorena 1980 luvun alussa katsoin elokuvan. Muistan, että elokuva teki minuun syvän vaikutuksen ja minä koin jotakin erikoista, jotakin sellaista, mitä en ole koskaan ennen sitä, enkä sen jälkeen, kokenut mitään muuta elokuvaa katsoessani.
Elokuva on siis poikkeuksellinen juurikin sen kuvausten yhteydessä
tapahtuneiden asioiden ja ilmapiirin tähden, ja se tunnustetaan julkisesti.
Mistä elokuvasta on kyse?
Elokuva Jesus of Nazareth joka kuvattiin Marokossa 1970 luvulla.
Pääosaa näytteli Robert Powell. Hän on kertonut, että hän luki evankeliumeja
tutkien Jeesuksen käyttäytymistä evankeliumeissa, jotta voisi samaistua Jeesukseen ja näytellä Häntä mahdollisimman uskottavasti. Hän päätti käyttäytyä kuvausten aikana Jeesuksen tavoin.
Kuvausten välissä Robert vetäytyi syrjään yksinäisyyteen (mitä hän teki, mitä luulette?) jotta vastanäyttelijöillä olisi helpompi näytellä, kun hän ei ole vitsaillut väliajoilla eikä pelannut korttia heidän kanssaan.
Kun hän sitten astui esille kuvauksiin, ohjaaja kertoo, että ilmapiiri muuttui ja näyttelijätoverit osoittivat erikoista kunnioitusta, jotkut jopa kumarsivat häntä.
Mahdollisimma suuri aitous oli Robertin tavoite. Hän siis otti etäisyyttä toisiin näytteliöihin tästä syystä. Ja kuvaukset olivat sitä luokkaa, että ihmiset ihmettelivät ilmapiiriä ja Robertin taitoa näytellä Jeesusta niin aidosti.
Kyseessä ei ollut pelkästään Robert Bowellin näyttelijän taito. Itse näytelmän päähenkilö, Jeesus Nasaretilainen, oli mukana kuvauksisa Pyhässä Hengessä.
On melko selvää, että Pyhä Henki oli mukana kuvauksissa ja vaikutti kuvausten ilmapiirin läsnäolollaan.
Muistan, että minä olin hyvin liikuttunut katsoessani elokuvaa ja ajatellessani Jeesusta, että tämä on aito kuvaus Jeesuksesta Kristuksesta siitä, mitä Hän on tehnyt minun edestäni. Koin Pyhän Hengen läsnäolon ja rakkauden, vaikka en sitä silloin käsittänyt, niin kuin nyt käsitän. Ja minä kyynelehdin. Nyt kun katsoin kuvauksista tehtyä dokumenttia, minä ymmärrän, että sama Pyhä Henki vaikutti myös minuun katsoessani elokuvaa.
Eräs näyttelijä on kertonut, että kuvausten päättyessä hän koki menetyksen,
johon hän ei ollut valmistautunut. Hän siis menetti kuvauksissa olleen Pyhän Hengen läsnäolon. Näin käsitän hänen menetyksensä. Pyhä Henki oli voimakkaasti mukana ja tahtoi näyttää ihmiskunnallle Jeesuksen Kristuksen elämää ja kärsimystä.
Kun siis katsoo tätä elokuvaa, voi kokea Pyhän Hengen kosketusta ja
läsnäoloa. Siksi tätä elokuvaa on siunaava katsoa.
Tässä dokumentissa näistä asioista kerrotaan
https://www.youtube.com/watch?v=IHydxI9Av0s
Mvh J - K
Elokuva, jonka kuvaus ei ollut normaali elokuvan teko
Anonyymi-ap
4
<50
Vastaukset 4
- Anonyymi00001
Tämä elokuva nimeltä Jeesus on käännetty melkein kaikille maailman kielille. Ilahduin, kun löysin Venäjän Karjalan kielellä puhutun version, jossa karjalaisrokkari Santtu Karhu puhui Jeesuksen osuudet. Erittäin mukavaa kuunneltavaa.
- Anonyymi00003
Life of Brian (1979) on myös elokuvana rehellinen kuvaus Jeesuksen elämästä.
- Anonyymi00004
Se on hirvittävä ja jumalattoman rienaava "komedia"!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 601049
- 981024
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i21872Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔60810- 135802
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t123793Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke25669- 45666
- 51650
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45620- 19607
Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta
https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen14605Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.83586- 46578
- 35570
Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast47568Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka141565Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok125562- 48527
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi9513