Lihomiseen on vain yksi syy,ja se on liika syöminen,eli JOTAIN on syönyt liikaa.
Se voi olla mitä tahansa,se pitää itse ottaa selville mikä sinua lihottaa,ja VÄHENTÄÄ se syömistä.
Sitä alkaa helposti normalisoimaan liian isokaloreista syömistapaa.Siinä käy helposti niin että kulutus on pienempi kuin syöty kalorimäärä ja silloin lihoo.
Se on niin että joskus ennen on voinut syödä sen verran eikä ole yhtään lihonut,mutta JOS kulutus on vähänkään pienentynyt ei saisi enään syödä niin paljon.
Yleensä se on liika karkin ja suklaan syöminen mikä lihottaa eniten,eli JOS on tottunut syömään karkkia
200-300 grammaa päivässä ja alkaa lihomaan
Saisi syödä vain 20-30 grammaa ja jättää pois vielä lisäksi yösyöminen.
Tuo liika karkin syöminen aiheuttaa senkin ettei oikea ruoka enään maistu ja sekin lihottaa.
Lihomisen pysäyttämiseen ei auta mikään muu kuin se että VÄHENTÄÄ sitä mistä lihoo.
Mistä lihominen johtuu.Yleisin syy.
30
71
Vastaukset 30
- Anonyymi00001UUSI
Siihen auttaa liikunnan lisääminenkin,mutta todennäköisesti et viitsi etkä jaksa liikkua niin paljon että siitä olisi mitään hyötyä.
- Anonyymi00002UUSI
Ylipainosta vähäsen.
Katsoin reissatessa hotellin aamiaisella ammattiliiton porukka joilla oli todennäköisesti ollut joku koulutus ja tietenkin illanistujaiset.
Pari normaalipainoista ja kaikki muut raakasti ylipainoisia.
Kun on jatkuvasti tarjolla kaikkea hyvää eikä tarvitse edes työn puolesta liikkua niin kyllähän sitä turpoaa.- Anonyymi00003UUSI
65 % suomalaisista on joko lihavia tai ylipainoisia - Euroopan kolmanneksi lihavin kansa ja kohta ykkösenä. Lapset on lihavia jo alle 10-vuotiaina.
Hotellin aamiaisella normaalipainoisten tulisikin olla vähemmistössä eli melko tavalla oikein olet nähnyt. Joku liiton porukka, joka tekee laiskana istumatyötä, on varmasti vielä keskimääräistä lihavampaa.
Jotain pitäisi tehdä asialle. Päättäjät - haloo, silmät nyt auki! Koska yksilö ei kykene, ohjaavat keinot nyt pakosti käyttöön.
- Anonyymi00004UUSI
Kyllä lihomisen syy on ihan muualla. Eihän se nyt sen syy voi olla siinä tyypissä joka sitä ruokaa mättää omaan suuhun? 😌
- Anonyymi00009UUSI
Minun lihomisen syy on styrä ja eturauhanen. Niitä pitää kiinteyttää.
- Anonyymi00005UUSI
Siinä on meillä taas vaihteeks varsinainen mestariteoreetikko paikalla.
Ai kiva kun kerroit, varmaan ykskään paino-ongelman kanssa kamppaileva ei ole tätä kuullut. Vittu sä oot nero antakaa tälle nobelin palkinto- Anonyymi00008UUSI
Kyllä tuo aivan tosi juttu on.Moni ei ole tullut ajatelleeksi tätä tarkemmin.
Pienempi määrä makeisia riittää aivan hyvin.
Ei sillä tietysti saa tyydytettyä omia tarpeitaan,mutta JOS haluaa laihtua tai olla edes samassa painossa tuota vähentämistä pitää noudattaa.
- Anonyymi00006UUSI
Seuraavaks varmaan sanot että alkoholiongelma ratkeaa sillä kun ei vaan juo niin paljon. Kerta viikkoon kännit riittää hyvin.
Vittu miten ne päihdeongelmaiset ei oo tota tajunnu. Jätkä ratkas kaikki maailman ongelmat kertaheitolla.
Sodatkin loppuu kun vaan lakataan ampumasta. Halleluja!- Anonyymi00007UUSI
Ei sitä voi verrata alkoholiongelmaan
Olen kuullut että siinä auttaa täydellinen lopetus,kun taas liigassa karkin syömisessä RIITTÄÄ vähentäminen,eli sitä EI tarvitse kokonaan lopettaa.
Jotkin tuotteet joita syödään yleensä aivan syömällä kannattaa lopettaa täysin,esim makkara,juusto yms - Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Olen kuullut että siinä auttaa täydellinen lopetus,kun taas liigassa karkin syömisessä RIITTÄÄ vähentäminen,eli sitä EI tarvitse kokonaan lopettaa.
Jotkin tuotteet joita syödään yleensä aivan syömällä kannattaa lopettaa täysin,esim makkara,juusto ymsKarkkiahan ei tosiaan syödä syömällä ei. Muuten vaan niitä syödään enemmän tai vähemmän. Niitä voi myös juomalla juua kun liuottaa veteen.
Just luin että kovalla sokerinsyömisellä on yhteys vatsasyöpäänkin. - Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Karkkiahan ei tosiaan syödä syömällä ei. Muuten vaan niitä syödään enemmän tai vähemmän. Niitä voi myös juomalla juua kun liuottaa veteen.
Just luin että kovalla sokerinsyömisellä on yhteys vatsasyöpäänkin.Sen takia olen koko ajan nyt ketoosissa.
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Sen takia olen koko ajan nyt ketoosissa.
Mitä enemmän karkkia, sen syvempi ketoosi, näinhän se tietäjien mukaan on.
- Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Jotkin tuotteet joita syödään yleensä aivan syömällä kannattaa lopettaa täysin,esim makkara,juusto ymsVai että oot ihan kuullu?
No sehän selittää kaiken.
- Anonyymi00013UUSI
Lihonut yhden kilon lisää kun tyhmyyttäni en ymmärtänyt kun luulin että jugurtti oli täysin sokerintonta kun purkissa lukee "ei sokeria eikä makeutusainetta" mutta sitten kun katsoin ravintoarvoja niin huomasin että hiilihydraattien kohdalla oli erikseen laitettu hiilihydraatista tulevat sokerit ja niitä oli kuitenkin 7.3 prosenttia niin siksi olin lihonut 2 päivässä yhden kilon.
Nolo moka! Mut aika hämäävää ja ehkä jopa inhoittavaa kun tuollainen teksti jugurttipöntön kyljessä ku moni voi erehtyä .- Anonyymi00015UUSI
Kahdessa päivässä yhden kilon :D
Kai tiedät että kilo rasvaa tarkoittaa tyyliin 7000kcal? Aika urakalla oot saanu sitä jogurttias tässä kiskoa parin päivän aikana. - Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Kai tiedät että kilo rasvaa tarkoittaa tyyliin 7000kcal? Aika urakalla oot saanu sitä jogurttias tässä kiskoa parin päivän aikana.paljonko yhdessä pöntössä on kilokaloreita?
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Kai tiedät että kilo rasvaa tarkoittaa tyyliin 7000kcal? Aika urakalla oot saanu sitä jogurttias tässä kiskoa parin päivän aikana.tyhjensin litran jugurttipöntön vuorokaudessa. 4-5 päivää sitten saman jugurttipöntön tyhjensin myös vuorokaudessa.
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
paljonko yhdessä pöntössä on kilokaloreita?
Tuskin paljon viittä sataa enempää.
Tuollaiset parin vuorokauden sisällä tapahtuvat painonvaihtelut on pääasiassa nestettä - Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Tuollaiset parin vuorokauden sisällä tapahtuvat painonvaihtelut on pääasiassa nestettäNiin siis kilon pöntössä tuskin paljon viittä sataa enempää.
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Niin siis kilon pöntössä tuskin paljon viittä sataa enempää.
huomasin että vatsa aavistuksen verran kasvanut. 3 kuukauden aikana 7 kiloa paino pudonnut. Nyt 2-3 päivän aikana yksi kilo tullut lisää. Pitääkö tarkentaa jotain syömisessä&juomisessa?
En osaa sanoa nyt mistä johtuu painonnousu ja oon esim himoliikuntaakin tehnyt. - Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Tuollaiset parin vuorokauden sisällä tapahtuvat painonvaihtelut on pääasiassa nestettäno en mä kyllä nesteitäkään ole juonut että hädin tuskin kahtakaan litraa joka on suositeltava veden määrä vuorokauvessa.
Yksi idea miksi saanut painoani alemmas 7 killoo 3 kuukauvessa on ollut vedenjuonnin vähentäminen kun aiemmin join 3-4 litraa vuorokaudessa niin nyt noin puolitoista -2 litraa vuorokaudessa. Aiemmin mulla olikin koko ajan niin täysi olotila ja koko ajan kusella piti käydä. - Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
no en mä kyllä nesteitäkään ole juonut että hädin tuskin kahtakaan litraa joka on suositeltava veden määrä vuorokauvessa.
Yksi idea miksi saanut painoani alemmas 7 killoo 3 kuukauvessa on ollut vedenjuonnin vähentäminen kun aiemmin join 3-4 litraa vuorokaudessa niin nyt noin puolitoista -2 litraa vuorokaudessa. Aiemmin mulla olikin koko ajan niin täysi olotila ja koko ajan kusella piti käydä.Nesteiden juontimäärä ei oo kaikki kaikessa. Normaalistihan neste tulee aikalailla samantien ulos mitä sitä juo.
Mm. hiilihydraatit ja suola sitoo nestettä itseensä. Tietty muutkin asiat vaikuttaa painoon mm. suolen sisältö.
En tiiä, en stressais sinuna liikaa tuollaisesta pienestä painonheilumisesta, jos paino on ollut jo pidempään laskusuuntainen ei yks jugurtin syönti sitä mikskään muuta. Jatkat vaan siitä mitä teit tähänkin asti. Pitääkö tää nyt sulle oikeasti selittää
- Anonyymi00021UUSI
On sairauksia, jotka aiheuttavat lihomista, samoin jotkut lääkkeet
- Anonyymi00023UUSI
tunnen yhden jolla kilpirauhasen vajaatoimintaa niin joutuu koko ajan himoliikuntaa joka päivä ja syömään maltillisesti koska muutoin lihoaisi tuhatkiloiseksi.
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
tunnen yhden jolla kilpirauhasen vajaatoimintaa niin joutuu koko ajan himoliikuntaa joka päivä ja syömään maltillisesti koska muutoin lihoaisi tuhatkiloiseksi.
Pitäsköhän siihen vetää piuhat kiinni? Ilmeisesti tämän elimistöä tutkimalla löydettäisiin vihdoin salaisuus ikiliikkujaan. Joku siellä elimistössä luo energiaa tyhjästä
- Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Pitäsköhän siihen vetää piuhat kiinni? Ilmeisesti tämän elimistöä tutkimalla löydettäisiin vihdoin salaisuus ikiliikkujaan. Joku siellä elimistössä luo energiaa tyhjästä
toiset lihoaa herkemmin kun toiset.
- Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
toiset lihoaa herkemmin kun toiset.
Paljonko olet lihoattunut?
- Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Paljonko olet lihoattunut?
en tarkoittanu itseäni.
- Anonyymi00029UUSI
Ei ole mikään uutinen, että paino nousee, jos energiaa tulee enemmän kuin kuluttaa. Niin kuin Anonyymi00015 kommentoi, niin yleisenä tietona pidetään, että yhden kilon painon nousu edellyttää vastaa 7000 kalorin lisäystä verrattuna kulutukseen.
Käytännön tasolla tämä tarkoittaa sitä, että jos henkilön paino nousee tasaisesti esim. 10 vuoden aikana 10 kiloa, niin viikkotasolla se tarkoittaa että on tankannut liikaa energiaa n. 135 kaloria suhteessa kulutukseen. Käytännössä siis yksi iso omena tai yksi iso banaani tai n.1,5 keitettyä kananmunaa liikaa koko viikon aikana johtaa jo sinällään painon nousuun. Joten siihen ei todellakaan tarvita mitään karkkipussia tai pulla, yksi omppukin voi olla liikaa. Ja kun paino hiipii vuosien varrella pikku hiljaa, niin siihen ei vaan aina heti osaa tarttua. Aika marginaalisista asioista voi kuitenkin olla kysymys. - Anonyymi00030UUSI
Olen vaihtanut maanpäällisen ruokavalion maanalaiseen ruokavalioon. Kaikki mikä on maan päällä, on kielletty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211371- 671315
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331261- 1081245
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671059- 109999
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94967Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182933- 89886
- 45871
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66801Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50696- 43666
- 58663
- 70646
- 98628
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087628Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123612- 67586
- 52574