Mulla on persoonallisuushäiriö tietääkseni. En ole varma onko mut käsittäääkseni on.
Isä usein sanoo että olen hankala luonne. Varmaan joo olen.
Mut pystyisittekö asuun saman katon alla tällaisen kanssa?
Ymmärrättekö edes persoonallisuushäiriöisiä?
Voisitteko asua persoonallisuushäiriöisen kanssa?
12
<50
Vastaukset 12
- Anonyymi00001
Minä en siis ole narsisti vaan mulla persoonallisuushäiriöön liittyy muut tekijät.
- Anonyymi00002
Itse asun persoonallisuushäiriöisen kanssa. Itselläni on todettu kauan sitten persoonallisuushäiriö ja asun itseni kanssa, siis yksin kuitenkin.
No juu...
Millä tavalla sinä sitten olet muka hankala ?
Jokaisella on joskus hankaluuksia omien vanhempiensa kanssa, ja varmaan vielä enemmän, jos heidän kanssaan asuu yhdessä.
Alaikäisillä tosin ehkä hieman erilaisia hankaluuksia, kuin vaikka aikuisella lapsella, joka asuu vanhempansa/vanhempiensa kanssa saman katon alla.
Onko sinulla siis muitakin hankaluuksia, kuin että isäsi sanoo sinua hankalaksi ?- Anonyymi00003
en osaa sanoa millä tavalla oon hankala mut ehkä liittyy johonkin semmosiin pointteihin kuin että teen asioista vaikeita yleensä etten jousta myöskään aina asioissa että itsepäisyyttä aika-ajoin ja että teen asioista vaikeampia koska minulla on monimutkaiset ja mustavalkoiset aivot/mieli.
Esim en pysty joustamaan ruokaostoksissa koska minä oon päättänyt syyä terveellistä vähäkalorista ruokaa ja se myös maksaa enemmän kuin epäterveellisempi jolloin siitä isä huomauttaa minua. Oon koettanut tulla isääni vastaan siten että ostan välillä epäterveellisempiä ja en itte niitä mielelläni syö mutta kun asuu kahdestaan oman isäukon kanssa niin väistämättä silloin tulee itsekin syötyä epäterveellisempää ja isä on valittanut siitä että ostosten hinta nousee liian korkeaksi kun molemmilla pitää olla eri ruoat .
En yleensä jousta näissä asioissa. Sanoo hankalaksi.
Myös jos yhtäkkiä pitää lähteä tekeen jotakin pihatyötä niin usein kun oon mukavuusalueella niin en saa aikaiseksi mennä auttamaan joka kerta koska mulla on ittellä joku oma juttu menossa silloin. Vaatii aikaa ensin rauhoittua ja vasta sitten lähteä myöhemmin auttamaan.
Hankalasti en sano isälleni etten sano sille mitään ilkeää kuitenkaan.
Isä valittaa myös siitä että minä valitan välillä ja itsesäälin itseäni josta isä valittaa "lopeta itsesääli ja valitus". Sanoo että taas oot hankalana kun tuollai valitat taas.
Isäni ruukkaa myös valittaa.
Me molemmat olemme henkisesti sairaita. Isä ja minä emme pysty paljoa työtä tekeen kun hermot menee &loppuu aika pian. Noin 1-2 tuntia korkeintaan eikä isä enää sitäkään kun isällä on ikää jo niin paljon että fysiikka antaa periksi.
isä pitää myös hankala sitä käyttäytymistäni etten kuuntele aina häntä kun hän esim neuvoo mitä pitää laittaa päälle kun minä aina kuulemma laitan ylleni vaatteet mitkä itse haluan enkä ota huomioon muita ihmisiä&isää/muiden mielipiteitä.
Oon yleensä semmonen ihminen etten kuuntele aina muiden mielipiteitä ja esim mua ei vois vähempätä kiinnostaa mitä muut ajattelee minusta jotain kielteistä.
Elän omaa elämää kotonani. - Anonyymi00004
yleensä isä sitten pyytää anteeksi ja sanoo että taas tuli sanottua hieman hankalasti sinulle poika.
Mä vastaan isälle "ei se mitään välillä voi tulla pientä kinaa se on ihan normaalia".
Isä nyökyttää päätä sitten.
Minäkin pyydän anteeksi isältäni jos on aihetta siihen. - Anonyymi00005
Olen siis aikuinen keski-ikäinen 44-vuotias.
- Anonyymi00006
sanoo minua myös vahvaksi persoonaksi, peräänantamattomaksi ja pomotyypiksi.
Sanoo välillä /hermostuu minulle "taas sinä johtaja seuraat vaan sivusta kun minä teen hommia". Tosin ne tilanteet on vähän semmosia että isä ehkä ylireagoi hieman.
Oma psykologini sanoi myös samaa kun pian ilmeni se että hän huomasi minun olevan suora johtajaluonne.
Joskus en meinaa antaa periksi etenkin jos tiedän olevani oikeassa.
mutta myönnän kyllä sen että olen johtajaluonne ja suora sekä vahva persoona. En tiedä voiko näitä ominaisuuksia yhdistää hankalaan persoonaan . Ei kai. - Anonyymi00007
kun se tekemättömyyteni ei ole sitä että dominoisin toista osapuolta vaan kyllä se on sitä että joskus vaan ei jaksa yksinkertaisesti että henkiset voimavarat on niin lopussa.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
kun se tekemättömyyteni ei ole sitä että dominoisin toista osapuolta vaan kyllä se on sitä että joskus vaan ei jaksa yksinkertaisesti että henkiset voimavarat on niin lopussa.
Tee se, minkä jaksat, ei kai mikään pakko ole yrittää liikaa.
Kaiken kaikkiaan vaikuttaa, että teillä on isäsi kanssa ilmeisesti ihan hyvät välit. Tulette toimeen ajoittaisesta kinastelusta huolimatta.
Tuskin sinä mikään liian hankala olet, taitaa aika monilla olla vanhempiensa kanssa samantyylistä kinaa aina joskus. Etenkin jos asutaan yhdessä, tai läheisyydessä.
Teidän jutut vaikuttaa aika tavalliselta elämältä. Nauti elämästä ja isästäsi, isäsi seurasta, ennen kuin on myöhäistä. Yleensä vanhemmat lähtee täältä ennen lapsiaan, etenkin kun alkaa ikää tulla paljon.
- Anonyymi00009
Mikä se sinun oikea persoona sitten on, jos elät persoona "häiriössä"? Joku muuko on tuntevinasi oikean persoonasi sinua paremmin?
Jokainen on hankala luonne joillekin, toisille ei ollenkaan.- Anonyymi00010
en oikein tunne itseäni vieläkään kovin hyvin vaik oon 44 -vuotias. Mulla on kai niin monipuolinen luonne että oon hieman duaali ihmistyyppi että on kaikki myös vastakohdat luontteessa. Voin olla tunteikas mutta joskus en sitten tunne tunteita taas niin paljoa. Voin olla välillä itsepäinen mutta toisena hetkenä en ollenkaan itsepäinen vaan joustava.
Joskus taas iloinen ja sitten seuraavana päivänä voin olla vakavaakin vakavampi.
Toisinaan oon sanomassa kyllä mutta sitten sanonkin ei.
Tämä kaikki muuttuvuus on aiheuttanu minulle elämäni aikana identiteettiini kysymysmerkkejä paljon.
Oon myös aika mustavalkoinen ihminen ja ristiriitainen. - Anonyymi00011
ja välillä oon älykäs mutta toisena hetkenä en ole älykäs yhtään, jopa typerä ihminen joka kyselee kuin pikkulapsi vaikka voisin ittekin esim googlettaa tai ottaa asiasta selvän.
Tämä ärsyttää joitakin ihmisiä netissä. - Anonyymi00012
Niinhän se on. Ja onneksi ollaan erilaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 761255
Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta
https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen241225Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔831178Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t129975Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!
Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m7968- 63874
Mihin Asiakirjat ovat voineet kunnasta kadota???
LUE kuinka verorahoja haaskattiin Yle: Ähtärin pandalaskelmat salattiin ja hukattiin - Satakunnan Kansa https://share.82803Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok132692Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast50672Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.81651- 146574
Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua91557- 48547
- 25527
- 37518
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää48517Suomen 4. seksikkäin mies Miika Nousiaisen tilalle - Pitääkö olla huolissaan palaa tv:seen
Suosittu keskusteluohjelma tekee paluun. Tällä kertaa panelistina ei jatka enää Miika Nousiainen, vaan hänen tilalleen t11510- 45502
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.88487- 20475