Eivät vaikuta onnellisilta. Miksi eivät vaan eroa????kysyin asiaa myös tekoälyltä. Läheisriippuvaisessa suhteessa ihmiset ovat takertuneet toisiinsa, mutta ei rakkaudesta tai ilosta, vaan pelosta, syyllisyydestä ja tottumuksesta. Riitaisassa, lähes 40 vuotta kestäneessä liitossa se näkyy usein juuri näin:Riippuvuus dynamiikasta: He ovat riippuvaisia siitä jatkuvasta draamasta, nalkutuksesta ja ärsytyksestä. Se on heidän tapansa tuntea olevansa elossa. Jos riitely loppuisi, tilalle tulisi hiljaisuus, jota kumpikin pelkää, koska silloin pitäisi kohdata omat vaikeat tunteet ja tyhjyys.Uhriasema: Siskosi saattaa olla henkisesti riippuvainen siitä roolista, jossa hän on se "kärsivä osapuoli", jota mies ärsyttää. Valittamalla miehestään hän saa muilta – kuten sinulta – huomiota, sääliä ja ymmärrystä.Toisen muuttamisen harha: Läheisriippuvainen ihminen uskoo usein (joko tietoisesti tai alitajuisesti), että hänen tehtävänsä on sietää, korjata tai muuttaa toista ihmistä, vaikka se on todistettu mahdottomaksi jo vuosikymmeniä sitten. Itse erosin,kun elämä oli hyvin raskasta avioliitossa ja olen todella onnellinen vapaana. On minulla toki ollut yksi suhde,joka kestää kolmisen vuotta,emme asuneet yhdessä ja nyt on ollut 8v suhde,jossa näemme ja näimme,kun molemmilla aikaa. Teemme myös muutakin kuin sängyssä kellimme ja tämä toimii. Viestimme joka päivä.
Vastaukset 3
- Anonyymi00001
Korjaan sanan näimme eli naimme
- Anonyymi00002
Ei sentään joka väliin vedä jotain säälitarinaa, kuinka se mies muka lyö. Eli, pahempikin voisi olla.
- Anonyymi00003
No, siskosi parisuhteen tilanteen tietää vain siskosi ja hänen miehenstä. Ei tekoäly, etkä sinä.
JOkin heitä pitää yhdessä. Se, että joku on läheisriippuvainen, ei ole sinun ongelmasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu611650- 291265
- 851108
- 43925
- 95878
- 67855
Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.15809Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19755Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131735- 116711
Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �151669- 4632
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t78629Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31625- 43611
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45590- 19576
Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä25561- 46558
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔32540