Mitä ajatuksia herättää?
Vastaukset 26
- Anonyymi00001
Paheksuntaa.
- Anonyymi00011
No sitä nyt ainakin.
- Anonyymi00002
Herättää ajatuksen, että emotionaalinen manipulointi ja turvattomuuden syntyminen pitäisi erottaa toisistaan. Ihminen voi aiheuttaa toisessa turvattomuutta esimerkiksi vetäytymällä, välttelemällä keskustelua, olemalla epäjohdonmukainen tai epäröimällä sitoutumista, vaikka tarkoituksena ei olisi manipuloida ketään. Manipuloinnissa olennaista on mielestäni se, että toisen tunteita tai epävarmuutta käytetään tietoisesti keinona saada hänet toimimaan halutulla tavalla. Kaikki huono tai ristiriitainen parisuhdekäytös ei vielä ole manipulointia.
- Anonyymi00003
Selviytymismoodien runsas käyttö aikuisuudessa voi estää omien tarpeiden kohtaamista ja aiheuttaa ongelmia. Selviytymismoodien käyttö vähenee usein itsestään, kun on riittävästi turvaa kohdata haavoittuvuudentunteita.
- Anonyymi00004
Näistä mielestäni taas unohtuu se tärkeä asia, että jokainen aikuinen on aina vastuussa silti tekemisistään suhteessa toisiin, riippumatta mitkä syyt siellä taustalla vaikuttaa. Ne syyt siellä taustalla, eivät tee asioista sen hyväksyttävämpiä.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Näistä mielestäni taas unohtuu se tärkeä asia, että jokainen aikuinen on aina vastuussa silti tekemisistään suhteessa toisiin, riippumatta mitkä syyt siellä taustalla vaikuttaa. Ne syyt siellä taustalla, eivät tee asioista sen hyväksyttävämpiä.
Ei tee jos ne purkautuu vahingollisella tavalla. Siksi niiden tajuaminen olisi molempien hyvä tiedostaa.
Puhuminen! - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei tee jos ne purkautuu vahingollisella tavalla. Siksi niiden tajuaminen olisi molempien hyvä tiedostaa.
Puhuminen!Nimenomaan olisi, mutta se vastuu käytöksestä tai toiminnasta on silti jokaisella. On turha mennä "nimikkeiden" ja selitysten taakse, että nyt tälle on nimi, niin käytös olisi jokin oikeutus...ei ole!
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Nimenomaan olisi, mutta se vastuu käytöksestä tai toiminnasta on silti jokaisella. On turha mennä "nimikkeiden" ja selitysten taakse, että nyt tälle on nimi, niin käytös olisi jokin oikeutus...ei ole!
Sen käytöksen muuttamiseen voi tarvita terapiaa, mitä tässä maassa harva saa.
- Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Puhuminen!Puhuminen olis aina tärkeää. Muutenkin.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Puhuminen olis aina tärkeää. Muutenkin.
Aina. Tarkoitan sitä, että vaikka selitys asioille löytyy, se ei oikeuta vaikka omassa turvattomuudessaan testata toisen pysyvyyttä siinä rinnalla tai oikeuta aiheuttaa toiselle muuten turvattomuutta, vain "vakuuttuakseen" itse joistain asioista. Eli tulemme siihen manipulointiin myöskin, että käyttäytymällä niin, että aiheutetaan tiettyjä tilanteita toiselle, vain saadakseen itselle varmempaa oloa, sen varjolla että minulla nyt on tällaisia kokemuksia ja haasteita, ei ole koskaan oikein toista kohtaan.
Eli selitys ja oikeutus. - Anonyymi00013
Anonyymi00009 kirjoitti:
Aina. Tarkoitan sitä, että vaikka selitys asioille löytyy, se ei oikeuta vaikka omassa turvattomuudessaan testata toisen pysyvyyttä siinä rinnalla tai oikeuta aiheuttaa toiselle muuten turvattomuutta, vain "vakuuttuakseen" itse joistain asioista. Eli tulemme siihen manipulointiin myöskin, että käyttäytymällä niin, että aiheutetaan tiettyjä tilanteita toiselle, vain saadakseen itselle varmempaa oloa, sen varjolla että minulla nyt on tällaisia kokemuksia ja haasteita, ei ole koskaan oikein toista kohtaan.
Eli selitys ja oikeutus.Tämähän se, mutta jos toisella on käyttäytymismalli jo lapsuudesta tai suojautumiskeino niin sitä on vaikea muuttaa hetkessä. Tai edes ymmärtääkö asiaa, koska pitää sitä itsestään selvänä, jos ei ole muuta mallia nähnyt.
- Anonyymi00019
Anonyymi00013 kirjoitti:
Tämähän se, mutta jos toisella on käyttäytymismalli jo lapsuudesta tai suojautumiskeino niin sitä on vaikea muuttaa hetkessä. Tai edes ymmärtääkö asiaa, koska pitää sitä itsestään selvänä, jos ei ole muuta mallia nähnyt.
Miten tuollainen käytösmalli syntyy lapsuudessa 🤔?
- Anonyymi00023
Anonyymi00013 kirjoitti:
Tämähän se, mutta jos toisella on käyttäytymismalli jo lapsuudesta tai suojautumiskeino niin sitä on vaikea muuttaa hetkessä. Tai edes ymmärtääkö asiaa, koska pitää sitä itsestään selvänä, jos ei ole muuta mallia nähnyt.
vastaisitko!
- Anonyymi00010
Tiedän ketkä tätä harrastaa. Niillä on joku kiimanen alfa-incel fantasiat menossa. (tätä se päihdeongelma teettää)
- Anonyymi00012
Mitä tarkoittaa emotionaalinen manipulointi? Palstallako se tapahtuu?
- Anonyymi00020
Ei tapahdu palstalla. voit varmaan itse etsiä tietoa.
- Anonyymi00014
Ei ole tuttua tuollainen.
- Anonyymi00021
hyvä sinulle.
- Anonyymi00024
Anonyymi00021 kirjoitti:
hyvä sinulle.
Niin on. Kannattaa valita seuransa hyvin.
- Anonyymi00015
Persoonallisuushäiriö?
- Anonyymi00022
Se on yksi syy, mutta epäilen että se olisi edes yleisin.
- Anonyymi00016
Ihminen, joka harrasta tuollaisia, ei ole ihan terve korviensa välistä. Pysyn kaukana sellaisista.
- Anonyymi00017
Jättää jäljet joita aika ei korjaa se pelko jotenki jäänyt pysyväksi osaksi itseä. Aina joutuu varomaan ja miettimään.
- Anonyymi00018
Sairaita jotka näin toimivat.
- Anonyymi00025
Nämä palstat on pahinta emationaalista manipulointia ja osa tehnyt sitä jo vuosia. Vtun kiusaajat!
- Anonyymi00026
Jokaisella on kuitenkin valinnan mahdollisuus, että lukeeko näitä edes ja mitä täältä imuroi itseensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa521266Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää86986- 164917
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105854Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30843Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201762Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as24729Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks44718Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93707- 25667
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu123654VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43606- 61602
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12575Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.137533- 83528
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78520- 39495
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo185490sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75487