Olen miettinyt vapaaehtoistyötä

Anonyymi-ap

Haluaisin olla jotenkin apuna elämässä, vertaistukea määrätyissä asioissa.

Vertaisille on varmasti tarvetta monella osa-alueella.

Pitänee alkaa perehtymään asiaan paremmin. Mitä muuta sitä tekisi kaikella vapaa-ajalla? Noh, liikkua voi tietysti aina.

71

208

Äänestä

Vastaukset 71

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Minäkin. Ihmistä ihmisen rinnalle kuitenkin tarvitaan vaikka tekoäly ja robotit tuleekin. Käsityöt ja kohtaaminen kuitenkin pitää pienen pintansa.

• Anonyymi00019
        UUSI

Näin on. Kohteensa voi tietysti valita itse tärkeänä pidettyjen joukosta.

Ap

• Anonyymi00002
      UUSI

Täytyy olla tarkkana siitä, keitä auttaa. Itse sain karvaan opetuksen joku vuosi sitten. Ystävällisyyttä jotkut pitävät heikkoutena ja hyväksikäyttäjiä on maailma täynnä. Mutta hienoa, että haluat auttaa lähimmäistä. Varmasti oikeat kohteet löytyvät 🥰

• Anonyymi00005
        UUSI

Sama juttu. Autan vaan läheisiä ja hylättyjä eläimiä.

• Anonyymi00013
        UUSI

No jos kerta toisensa jälkeen ns nostaa itseään keräilevän pystyyn ja yrittää kerta toisensa jälkeen puukottaa selkään, niin jotain näistä oppii. Kuten muistakin nk säälimomentilla pelaavista kauriin silmistä, aina ne yrittää pistää. Joillekin miessyksilöille menee täydestä kuin väärä raha, että se joka ulisee ääneen on uhri vaikka kuinka korkealentoisten kertomusten suhteen siinä missä toinen ei niin alennu käyttämään niitä akkain asioita toimittavina välimiehinä. Esim näin emojimies

• Anonyymi00020
        UUSI

Joo, näin on. Olen huomannut saman. Kiltteydellä ei pärjää. Se tuntuu antavan oikeuden kävellä yli ja käyttää kynnysmattona.

Ap

• Anonyymi00004
      UUSI

Miten aloittaja, suhtaudut seurakuntaan? Siellä on vapaaehtoisille käyttöä. Mukavaa seuraa, ihan tavallista keskustelua, ei siellä usko mitenkään näkyvästi ole esille. Jumalanpalvelusten yhteydessä on avustustyötä, kolehdinkeruuta, ovella ohjelmien jakamista. Tilaisuuksissa kahvin keittoa ja tarjoilua.
      Sattuuko olemaan hoitokodeissa ketään tuttua tai puolituttua, jota voit käydä ulkoiluttamassa. Omalla seudulla on järjestöjä joihin voi liittyä. En välitä niistä mutta kävin parille tutulle seuran pitäjänä ja ulkoiluttajana muutaman vuoden. Tällä hetkellä taas ei ole ketään.

• Anonyymi00006
        UUSI

Kyllä sielläkin on aika pian ne omat kuppikunnat. Juoruillaan ja puhutaan pahaa. Vanhusten ulkoilutus todella kunnioitettavaa.

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Kyllä sielläkin on aika pian ne omat kuppikunnat. Juoruillaan ja puhutaan pahaa. Vanhusten ulkoilutus todella kunnioitettavaa.

Olen ollut vuosikausia enkä ole huomannut.
        Jos sinä olet mukana ja olet huomannut, niin etkö vain voi olla välittämättä? Teet sitä omaa työtäsi etkä sekaannu juoruiluun. Näin itse tekisin, enkä miettisi asiaa sen kummemmin.

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Olen ollut vuosikausia enkä ole huomannut.
        Jos sinä olet mukana ja olet huomannut, niin etkö vain voi olla välittämättä? Teet sitä omaa työtäsi etkä sekaannu juoruiluun. Näin itse tekisin, enkä miettisi asiaa sen kummemmin.

8:53
        Onpa omituinen asenne.
        Minusta pitäisi puuttua siihen ja kirjata seurakunnan puolelta eettiset säännöt ja käytösohjeet.
        Tosi rumaa ja siltä pitäisi sulkea silmät.
        Roskat maton alle.
        Just joo. En tykkää.
        Vilma
        Trk:sta voisi kysyä, mutta monet sairasperäiset liitot jopa kouluttavat, jolloin on kolleegojakin ihan asiapohjaisesti

• Anonyymi00014
        UUSI

Minulla on helluntailainen tausta. Mielipiteeni on neutraali.

Ap

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Minulla on helluntailainen tausta. Mielipiteeni on neutraali.

Ap

Joo. Ei sinun helluntailaisuutesi minua häiritse.
        Vaan ihmisluonne. Vaikeneminenkin on mielipiteen ilmaisu: myöntyminen.
        Toisaalta juorujen kuuleminen ja panettelu on joillekin oikein mieleistä.
        En tykkää.
        Vilma

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Joo. Ei sinun helluntailaisuutesi minua häiritse.
        Vaan ihmisluonne. Vaikeneminenkin on mielipiteen ilmaisu: myöntyminen.
        Toisaalta juorujen kuuleminen ja panettelu on joillekin oikein mieleistä.
        En tykkää.
        Vilma

En voi sille mitään, että joku kommentoija ei ole laittanut kommentoivansa sivusta. Olen jokaisen vastauksen kuitannut "Ap".

Ap

• Anonyymi00008
      UUSI

Kyllähän kaikki vapaaehtoisjärjestöjä löytyy.

Itselleni vertaistukena toimiminen olisi silkkaa painajaista enkä tosiaankaan jaksaisi vatvoa samoja juttuja, joita olen kokenut, saati löytäisi tukevaa ja kannustavaa näkökulmaa. Korkeintaan toteaisin, että, kyllä - helvetin paskaa, mutta ei siihen kannata jäädä kiinni, vaan yrittää löytää ratkaisuja ja mennä eteenpäin, menneiden vatvomisen sijaan.

• Anonyymi00015
        UUSI

Kiitos mielipiteestä.

Ap

• Anonyymi00023
        UUSI

Oispa kyllä hyvä tietää, millaiseen törmää, jos on lähtenyt mukaan.
        Eihän kukaan jaksa, jossei ole mieluista. Motivaatio karisee.
        Vilma

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Oispa kyllä hyvä tietää, millaiseen törmää, jos on lähtenyt mukaan.
        Eihän kukaan jaksa, jossei ole mieluista. Motivaatio karisee.
        Vilma

Ainoa syy tehdä vapaaehtoistyötä olisi se, että suhtautuisi aihepiiriin intohimoisesti. Kohdallani ei ole näin, joten en ole myöskään aikeissa suostua vapaaehtoistoimintaan. Sitten ehkä, jos saan mieluisan palkkatyön opiskelun oheen. Ei minun tarvitse ostaa olemassaoloni oikeutusta suostumalla vapaaehtoistyöhön tai muutoinkaan vastoin tahtoani, johonkin kirppistoimintaan yms. tai kierrätyskeskuksen työkokeilu meininkeihin. Ainoa perustelu suostua työkokeiluun olisi, jos kyse olisi työstä johon muutoinkin haluaisin työllistyä.

Typerin vapaaehtoistyöehdotus oli Emmaus-säätiö tai muu vastaava kirpputoreja pyörittävä järjestö, jossa olisi tarvittu joku tekemään vapaaehtoisesti mahdollisimman edullisesti lounasta vapaaehtoisporukalle. En kai minä hitto menisi ilmaiseksi kokkaamaan, kun en enää halua kokata palkkaakaan vastaan vaan haluan vaihtaa alaa? Enkä etenkään johonkin, missä tehdään hyväntekeväisyyttä Nepalille.

Huom! En laske vapaaehtoistyöksi esim. taiteellisia projekteja yms. tiimijuttuja, joita harrastaisi muutenkin.

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Ainoa syy tehdä vapaaehtoistyötä olisi se, että suhtautuisi aihepiiriin intohimoisesti. Kohdallani ei ole näin, joten en ole myöskään aikeissa suostua vapaaehtoistoimintaan. Sitten ehkä, jos saan mieluisan palkkatyön opiskelun oheen. Ei minun tarvitse ostaa olemassaoloni oikeutusta suostumalla vapaaehtoistyöhön tai muutoinkaan vastoin tahtoani, johonkin kirppistoimintaan yms. tai kierrätyskeskuksen työkokeilu meininkeihin. Ainoa perustelu suostua työkokeiluun olisi, jos kyse olisi työstä johon muutoinkin haluaisin työllistyä.

Typerin vapaaehtoistyöehdotus oli Emmaus-säätiö tai muu vastaava kirpputoreja pyörittävä järjestö, jossa olisi tarvittu joku tekemään vapaaehtoisesti mahdollisimman edullisesti lounasta vapaaehtoisporukalle. En kai minä hitto menisi ilmaiseksi kokkaamaan, kun en enää halua kokata palkkaakaan vastaan vaan haluan vaihtaa alaa? Enkä etenkään johonkin, missä tehdään hyväntekeväisyyttä Nepalille.

Huom! En laske vapaaehtoistyöksi esim. taiteellisia projekteja yms. tiimijuttuja, joita harrastaisi muutenkin.

Joo. Se on hyvä selventääkin itselleen, millaiseen aikansa käyttää.
        Miettiä ja harkita.
        Vilma

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Joo. Se on hyvä selventääkin itselleen, millaiseen aikansa käyttää.
        Miettiä ja harkita.
        Vilma

Eipä ole liiemmin tarvetta harkita ja miettiä, kun lähestulkoon jokainen vaihtoehto on huono, jolloin valinta on vaihtoehdoista vähiten epämielekäs ehdokas.

Muutoinkin, alan olla jo hiton kyllästynyt siihen, että minua syytetään epätiimihenkiseksi, kun kerta toisensa jälkeen joudun työskentelemään tyyppien kanssa, joiden mielestä tiimityö on ilmeisesti ajatusten lukemista ja kunhan omasta tontista huolehtii mentaliteettia.

• Anonyymi00043
        UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Eipä ole liiemmin tarvetta harkita ja miettiä, kun lähestulkoon jokainen vaihtoehto on huono, jolloin valinta on vaihtoehdoista vähiten epämielekäs ehdokas.

Muutoinkin, alan olla jo hiton kyllästynyt siihen, että minua syytetään epätiimihenkiseksi, kun kerta toisensa jälkeen joudun työskentelemään tyyppien kanssa, joiden mielestä tiimityö on ilmeisesti ajatusten lukemista ja kunhan omasta tontista huolehtii mentaliteettia.

16:39
        Yhteistyö ja yhteistyökyky voi puuttua pitkään toimineilta.
        Kyky luottaa puuttu. Mutta häiritsevä itseluottamus rajaa muita etäälle.
        Vilma
        Ymmärrän, mitä yrität kertoa.

• Anonyymi00010
      UUSI

Hyvä idea. Mulla ei ole itselläni aikaa tuohon, mutta rahoitan toimintaa mahdollisuuksieni mukaan. Eläinsuojelu, ihmisoikeudet, luonto. Saa olla vähän räväkämpääkin toimintaa. Fanitan elokapinaa.

Nöf 🐷

• Anonyymi00017
        UUSI

Kaikki mainitsemasi tärkeitä kohteita.

Ap

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Kaikki mainitsemasi tärkeitä kohteita.

Ap

Sosiaalisemmille ihmisille voisi sopia joku ystävätoiminnan tapainen. Voisi käydä jonkun ykdinäisen kanssa vaikka viikoittain kävelyllä. Tai uimahallissa. Tai kuntosalilla. Tulisi se liikuntakin sitten mukana.

Nöf 🐷

• Anonyymi00035
        UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Sosiaalisemmille ihmisille voisi sopia joku ystävätoiminnan tapainen. Voisi käydä jonkun ykdinäisen kanssa vaikka viikoittain kävelyllä. Tai uimahallissa. Tai kuntosalilla. Tulisi se liikuntakin sitten mukana.

Nöf 🐷

Mielestäni olisi hiton nöyryyttävää, jos jostakin ystäväpalvelusta lähetettäisiin "yksinäiselle" almuja viikottaisen jutusteluseuran muodossa.

• Anonyymi00039
        UUSI
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Mielestäni olisi hiton nöyryyttävää, jos jostakin ystäväpalvelusta lähetettäisiin "yksinäiselle" almuja viikottaisen jutusteluseuran muodossa.

Eihän sun tarvitse pyytää sellaisista paikoista seuraa. Moni kuitenkin arvostaa sellaista tosi paljon. Jonkun järjestön kautta sai joka toinen viikko seuraa pariksi tunniksi vaikka kaupungilla kiertelyyn.

Nöf 🐷

• Anonyymi00042
        UUSI
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Eihän sun tarvitse pyytää sellaisista paikoista seuraa. Moni kuitenkin arvostaa sellaista tosi paljon. Jonkun järjestön kautta sai joka toinen viikko seuraa pariksi tunniksi vaikka kaupungilla kiertelyyn.

Nöf 🐷

Nämä keskustelut ovat aina niin hiton turhia. Kuka ensinnäkin haluaa seuraa kaupungilla kiertelyyn tai yleensäkään jonkun "vapaaehtoisen" seurakseen? Armoseuraa. Voi sentään, kun ei ketään muuta saa seuraksi niin tarvitaan vapaaehtoinen, jota ei todennäköisesti kiinnosta paskaakaan.

Tai no tahtoo kukakin mitäkin, mutta kuitenkin.

• Anonyymi00044
        UUSI
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Nämä keskustelut ovat aina niin hiton turhia. Kuka ensinnäkin haluaa seuraa kaupungilla kiertelyyn tai yleensäkään jonkun "vapaaehtoisen" seurakseen? Armoseuraa. Voi sentään, kun ei ketään muuta saa seuraksi niin tarvitaan vapaaehtoinen, jota ei todennäköisesti kiinnosta paskaakaan.

Tai no tahtoo kukakin mitäkin, mutta kuitenkin.

Oikeastaan sellainen on avustamista konkreettisesti, jos ihmisellä on rajoitteita. Vastuutakin on. Sitten tietääkseni avustaja pääse joihinkin kulttuuritapahtumiin esim. teatteriin, konsertteihin jne. ilmaiseksikin.
        Kuinka sitovaksi tämä tulee, täyty selvittää.
        Vilma
        En väkisin tuputa.
        Se vaan on tosiasia, että tuo voi olla jopa kaikkien täällä olevien tulevaisuutta.
        Kandeisko miettiä sitä kautta, millaista tukea itsellesi mahdollisesti tahtoisit, sitten jos...

• Anonyymi00051
        UUSI
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Oikeastaan sellainen on avustamista konkreettisesti, jos ihmisellä on rajoitteita. Vastuutakin on. Sitten tietääkseni avustaja pääse joihinkin kulttuuritapahtumiin esim. teatteriin, konsertteihin jne. ilmaiseksikin.
        Kuinka sitovaksi tämä tulee, täyty selvittää.
        Vilma
        En väkisin tuputa.
        Se vaan on tosiasia, että tuo voi olla jopa kaikkien täällä olevien tulevaisuutta.
        Kandeisko miettiä sitä kautta, millaista tukea itsellesi mahdollisesti tahtoisit, sitten jos...

Mietitään sinä esimerkiksi työsi sitä kautta, että tarvitsisitkohan joskus apua ja tukea? Toivottavasti olet siinä tapauksessa hoiva-alalla, sillä muutoin neuvosi on tekopyhää sanahelinää.

Minulle on ollut ainoastaan haittaa siitä, että työskentelin hoiva-alalla. Hyväntekeväisyyden harjoittaminen rikkaiden hommaa.

Usko pois. Avustettavan kanssa konserttiin tai kulttuuritapahtumaan meneminen ei ole ilo vaan on jatkuvasti avustettavan pompotettavana ja häntä hoivaamaamassa. Ei se ole todellakaan niin kuin ystävien tai puolison kanssa tapahtumaan menemistä.

Suoraan sanottuna olen ennemmin työttömänä, kuin suostuisin henkilökohtaiseksi- tai vapaa-ajan avustajaksi. Ja tämä tulee syvällä usean vuoden kokemuksen rintaäänellä.

Rajansa paskankin sietämisellä.

• Anonyymi00062
        UUSI
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Mietitään sinä esimerkiksi työsi sitä kautta, että tarvitsisitkohan joskus apua ja tukea? Toivottavasti olet siinä tapauksessa hoiva-alalla, sillä muutoin neuvosi on tekopyhää sanahelinää.

Minulle on ollut ainoastaan haittaa siitä, että työskentelin hoiva-alalla. Hyväntekeväisyyden harjoittaminen rikkaiden hommaa.

Usko pois. Avustettavan kanssa konserttiin tai kulttuuritapahtumaan meneminen ei ole ilo vaan on jatkuvasti avustettavan pompotettavana ja häntä hoivaamaamassa. Ei se ole todellakaan niin kuin ystävien tai puolison kanssa tapahtumaan menemistä.

Suoraan sanottuna olen ennemmin työttömänä, kuin suostuisin henkilökohtaiseksi- tai vapaa-ajan avustajaksi. Ja tämä tulee syvällä usean vuoden kokemuksen rintaäänellä.

Rajansa paskankin sietämisellä.

Asiakkaissa on varmaan kaikenlaisia ja hankaliakin; päästä joskus päsmäröimään avustajaakin. Ei voi yleistää.
        Kuntapuoleltahan kotihoidosta ei vastaavaa apua saa. Ei suihkuapua edes sen verran, että pysyn suihkukaapissa pystyssä, enkä pökrää. Että ei meiltä sellaista.....ttu
        Kotihoito kävi muutaman kerran operaation jälkeen, kun siitä seurasi jälkikremppa. Niin, on hoitajissakin kirjo. Suuri osa ok., mutta melko 'idearikkaita' muutamat.
        Mitään virkistävää ei ollut kyseessä. Parantaminen.
        Vilma

• Anonyymi00011
      UUSI

Kunhan et työttömänä erehdy tekemään tai lähtee korvaukset.

• Anonyymi00016
        UUSI

En ole työtön.

Ap

• JeroP
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

En ole työtön.

Ap

Sitä ihmettelenkin, miksei työtön saa mitään tehdä, siis vapaa ajallaan. Tietenki jos on tentti vaikka työajalla, niin sitten tietenki pitää vähentää korvauksesta. En mäkään saa palkkaa kun oon töistä tentin takia pois. Mutta ei tietenkä iltaopiskelusta tai niin ku vapaaehtostyöstä mistä tässä puhutaan, pitäs ottaa. Eihän työnantajakaan kysele mitä iltasin tehdään. Mun mielestä työttömältä pitäs just päinvastoin edellyttää, jonkin sortin vapaaehtoistyötä, työttömyysturvan vastineeksi.

• Anonyymi00024
        UUSI

9:47
        Onko noin?
        Jokin touhuhan voi olla mielenterveyden kannalta hyväkin, jos tekemisistä tykkää. Luulisi, että se myös ruokkii sosiaalisuutta ja valmiuksia työelämään.
        Jos väitteesi pitää paikkansa, niin ihmettelen. Paitsi jos saat jotain korvauksia.
        Vilma

• Anonyymi00036
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

Sitä ihmettelenkin, miksei työtön saa mitään tehdä, siis vapaa ajallaan. Tietenki jos on tentti vaikka työajalla, niin sitten tietenki pitää vähentää korvauksesta. En mäkään saa palkkaa kun oon töistä tentin takia pois. Mutta ei tietenkä iltaopiskelusta tai niin ku vapaaehtostyöstä mistä tässä puhutaan, pitäs ottaa. Eihän työnantajakaan kysele mitä iltasin tehdään. Mun mielestä työttömältä pitäs just päinvastoin edellyttää, jonkin sortin vapaaehtoistyötä, työttömyysturvan vastineeksi.

Siksi, että työtöntä rankaistaan työttömyydestä. Siinä missä työssäkäyvällä on vapaa-aikaa, täytyy työttömän olla valmiina vastaamaan puhelimeen tai sähköposteihin 24/7, jos potentiaalinen työnantaja ottaisi yhteyttä.

• Anonyymi00045
        UUSI
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Siksi, että työtöntä rankaistaan työttömyydestä. Siinä missä työssäkäyvällä on vapaa-aikaa, täytyy työttömän olla valmiina vastaamaan puhelimeen tai sähköposteihin 24/7, jos potentiaalinen työnantaja ottaisi yhteyttä.

17:02
        "Potentiaalinen työnantaja soittaa."
        Onkohan vankikin vapaampi?
        Vilma

• Anonyymi00055
        UUSI
        Anonyymi00045 kirjoitti:

17:02
        "Potentiaalinen työnantaja soittaa."
        Onkohan vankikin vapaampi?
        Vilma

Vangit ja rikosseuraamuslaitos ei kiinnosta. Ei vaikka heidän tarinoitaan kuinka olisikin yritetty tuoda tietoisuuteeni. Ei suoraan sanottuna kiinnosta paskaakaan.

Onnekseni olen opiskelija eikä tarvitse olla tekemisissä TE-toimiston ja heidän turhanpäiväisten palvelujensa kanssa.

• Anonyymi00060
        UUSI
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Vangit ja rikosseuraamuslaitos ei kiinnosta. Ei vaikka heidän tarinoitaan kuinka olisikin yritetty tuoda tietoisuuteeni. Ei suoraan sanottuna kiinnosta paskaakaan.

Onnekseni olen opiskelija eikä tarvitse olla tekemisissä TE-toimiston ja heidän turhanpäiväisten palvelujensa kanssa.

Sulla on aika tyly moodi.
        Enhän tuota rikosjuttua tarjonnut. Vertasin vain.Vilma

• Anonyymi00064
        UUSI
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Sulla on aika tyly moodi.
        Enhän tuota rikosjuttua tarjonnut. Vertasin vain.Vilma

Olen pahoillani. Muutama päivä vaihteeksi provosoinnin kohteena ja testausta kestänkö pettymyksiä, joten moodi on tyly ellei suorastaan miksolyydinen.

Tämä on vaan tämä "Valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun", mutta ravintolapuolelta kyllä soitetaan vaikkei ole edes hakenut. Mitäpä siitä, että pintaan nousevat kaikki traumareaktiot. Sinne vaan takaisin keittiöön tai baaritiskin taa. Mitäpä siitä, että olen vuodesta 2018 saakka sanonut etten enää halua takaisin keittiöön tai tarjoilemaan. Ja sama kieppi ties kuinka monetta kertaa. Seuraavaksi varmaan aloitetaan "Mites se kampaajakoulu?".

• Anonyymi00012
      UUSI

Siihen Kokoomus pyrkii, että ihmiset saadaan orjatyöhön. Työmies on palkkansa ansainnut! Näistä politiikon venkuroista ei puhuta mitään.

• Anonyymi00018
        UUSI

Minä saan hyvän mielen siitä, kun voin olla avuksi tarvitsevalle. Miksi politiikka pitää sotkea joka paikkaan?

Ap

• UUSI

Itsellä ihmisten auttamiset on ammatin puolesta joutunut vähän ei enää kiinnosta sarakkeeseen. Eläintenhoito vapaaehtoisena kiinnostaa, mutta moni eläin on siirtynyt eläinsuojelusta minulle kotiini pysyvästi.

En koe pystyväni venymään enää muualle kaiken työmäärän mitä kotona on ohessa.

Mutta tänäänkin lahjoitin taas kympin kolikoina, vein ihmisille puhtaita ehjiä jotkut käyttämättömiä vaatteita 4 muovikassillista ja saman verran leluja kierrätyskeskukseen mistä ne saa ilmaiseksi hakea kuka vaan tarvitseva.

Autan näin ja teen omakustanteisia autokiekkoja 50km säteellä eläinsuojeluun hakien lahjoitustekstiilejä yms. Bensa maksaa, niin olen joutunu harventamaan näitä maakunta kulkemisia hyväntekeväisyytenä.

• UUSI

Mä aattelen silleen, että mullakaan ei aina ole kaikkea, edes rahaa millä ostaa mitään.

Joten kun ei kaikilla muillakaan ole, niin jos mulla on jotain annettavaa, annan. Hakemisen vaivalla, joskus voin viedäkin kun kauppareisulla tms. lääkärikäynnillä osuu reitilleni. Tai vähän ees liki.

Köyhä auttaa köyhää jotenkin niin.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Mä aattelen silleen, että mullakaan ei aina ole kaikkea, edes rahaa millä ostaa mitään.

Joten kun ei kaikilla muillakaan ole, niin jos mulla on jotain annettavaa, annan. Hakemisen vaivalla, joskus voin viedäkin kun kauppareisulla tms. lääkärikäynnillä osuu reitilleni. Tai vähän ees liki.

Köyhä auttaa köyhää jotenkin niin.

Oli tossa 3 viikkoa niin, ettei ollut kun 2€ tilillä. Meni rottapojan lääkkeisiin satanen, lääkäriin toinen, hammaslääkäriini yli satanen ja muut laskut ja eläintarpeet nieli loput 595€ kuukausi tuesta. Kun ei ole sitä rahaa, niin oppii mikä ilo on kierrätys. Puolin ja toisin.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Oli tossa 3 viikkoa niin, ettei ollut kun 2€ tilillä. Meni rottapojan lääkkeisiin satanen, lääkäriin toinen, hammaslääkäriini yli satanen ja muut laskut ja eläintarpeet nieli loput 595€ kuukausi tuesta. Kun ei ole sitä rahaa, niin oppii mikä ilo on kierrätys. Puolin ja toisin.

Ja rottapoika kuoli ennen kun ehti lääkkeet apuun, sillä välin kun kiirehdin apteekkiin. Tulin kotiin hän oli kuollut.

Mikä paska tuuri, juuri kun tilatut lääkkeet tuli apteekkiin ja hain ne, kaveri kuolee ennen kun saa lääkkeen. Menin lääkeruutan kanssa häkille, nyt on rakas lääkkeesi ja avasin oven, niin siinä hän makasi. Kuollut kuin kivi. 💔

Tuli aika kurja olo. Sitten krematorioon ja 40€ sinne.

• Anonyymi00028
        UUSI

Sinulla varmasti riittää eläinten tai tarkemmin sanottuna rottien kanssa puuhaa. Jaksamista.

Ap

• UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Sinulla varmasti riittää eläinten tai tarkemmin sanottuna rottien kanssa puuhaa. Jaksamista.

Ap

Mulla on 7 eri eläinlajia. Ja useampi kymmenen kaikkiaan.

Thanks.

• Anonyymi00056
        UUSI

No onneksi edes yksi, joka tajuaa, että auttamistyö saattaa syödä halut vapaaehtoisauttamiseen.

• UUSI
        Anonyymi00056 kirjoitti:

No onneksi edes yksi, joka tajuaa, että auttamistyö saattaa syödä halut vapaaehtoisauttamiseen.

Khyl. Kun aikansa auttaa ihmisiä ja antaa kaikkensa tulee sekin aika, kun riittää. Ei se aina niin kiitollista hommaakaan ole.

• Anonyymi00021
      UUSI

Hae alkoholistille viinaa alkosta, se kiittää kyllä kovasti

• Anonyymi00029
        UUSI

Itseasiassa olen joskus kantanut hyväuskoisena kaljaa ihmiselle, jonka en vielä tiennyt olevan alkoholisti.

Ap

• Anonyymi00031
      UUSI

Ala myymään persettä .

• Anonyymi00033
        UUSI

Tuohan onnistuisi sinultakin. Vaiko ihan kokemuksesta jo vinkkailet?

Nöf 🐷

• Anonyymi00034
        UUSI

Kyllä se nyt ainakin miellyttävämpää on kuin siivoaminen tai henkilökohtaisena avustajana työskentely. kummassakin edellä mainitussa myy mielenterveytensä, sielunsa ja elämänmielekkyytensä. Seksistä nyt saattaa saada nautintoakin toisin kuin siivouksesta ja vaippojen vaihtamisesta.

• Anonyymi00037
        UUSI
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Kyllä se nyt ainakin miellyttävämpää on kuin siivoaminen tai henkilökohtaisena avustajana työskentely. kummassakin edellä mainitussa myy mielenterveytensä, sielunsa ja elämänmielekkyytensä. Seksistä nyt saattaa saada nautintoakin toisin kuin siivouksesta ja vaippojen vaihtamisesta.

Siivoaminen on oikeasti kivaa työtä. Olen joskus tehnyt sitäkin nuorempana hetken aikaa. Hyvin fyysistä, vaatii kolmiulotteista hahmottamista, kemian tuntemusta, sosiaalisia taitoja, keskittymiskykyä, järjestelmällisyyttä, kokonaisuuksien hallintaa...

Ja voisin kuvitella vaippojen vaihtamisenkin olevan työtä jota voi pitää arvokkaana. Pidät huolta toisesta ja parannat hänen oloaan. Tärkeä työ. Melkein kaikki me ollaan joskus vielä siinä kunnossa, että ollaan kiitollisia hoivasta.

Nöf 🐷

• Anonyymi00038
        UUSI
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Siivoaminen on oikeasti kivaa työtä. Olen joskus tehnyt sitäkin nuorempana hetken aikaa. Hyvin fyysistä, vaatii kolmiulotteista hahmottamista, kemian tuntemusta, sosiaalisia taitoja, keskittymiskykyä, järjestelmällisyyttä, kokonaisuuksien hallintaa...

Ja voisin kuvitella vaippojen vaihtamisenkin olevan työtä jota voi pitää arvokkaana. Pidät huolta toisesta ja parannat hänen oloaan. Tärkeä työ. Melkein kaikki me ollaan joskus vielä siinä kunnossa, että ollaan kiitollisia hoivasta.

Nöf 🐷

olen tehnyt kumpaakin työtä ja ei kiitos enää koskaan. En tiedä mitä siivoustyötä olet tehnyt, mutta siivoamisesta en löydä sosiaalisuuden häivääkään.

Tiedätkö kuinka hemmetin ilkeitä ja kiukkuisiä he, joiden olo pitäisi kohentaa vaippoja vaihtamalla, osaavat olla?

Minua ei saa enää kukaan ylipuhuttua siivoukseen saati hoivaamiseen työn puolesta. Rajansa itsensä kiduttamisellakin.

Puolestani haistakoot paska kaikki, jotka yrittävät palauttaa takaisin menneisyyden meininkeihin.
        Karuinta tässä on, että jatkuvasti yritetään saada luopumaan opiskelusta niin kuin minulla olisi vaikeuksia opintojen suhteen. Tuskin on vaikeuksia, jos keskiarvo on yli 4/5. Tai no se pykii ettei kurssille ilmoittautumista hyväksytä nopeammin, jotta saisi opinnot tehtyä.

• Anonyymi00040
        UUSI
        Anonyymi00038 kirjoitti:

olen tehnyt kumpaakin työtä ja ei kiitos enää koskaan. En tiedä mitä siivoustyötä olet tehnyt, mutta siivoamisesta en löydä sosiaalisuuden häivääkään.

Tiedätkö kuinka hemmetin ilkeitä ja kiukkuisiä he, joiden olo pitäisi kohentaa vaippoja vaihtamalla, osaavat olla?

Minua ei saa enää kukaan ylipuhuttua siivoukseen saati hoivaamiseen työn puolesta. Rajansa itsensä kiduttamisellakin.

Puolestani haistakoot paska kaikki, jotka yrittävät palauttaa takaisin menneisyyden meininkeihin.
        Karuinta tässä on, että jatkuvasti yritetään saada luopumaan opiskelusta niin kuin minulla olisi vaikeuksia opintojen suhteen. Tuskin on vaikeuksia, jos keskiarvo on yli 4/5. Tai no se pykii ettei kurssille ilmoittautumista hyväksytä nopeammin, jotta saisi opinnot tehtyä.

Voidaan sopia, ettei sitten tämäkään koske juuri sinua 😄.

Nöf 🐷

• Anonyymi00046
        UUSI
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Mitä täällä vingut. Et ole kelvollinen siivoojaksi tahi muuhunkaan empatiaa vaativaan työhön. Sitäpaitsi älä yleistä heitäkään yhteen ja samaan. Esim siivoustyötä om monenlaista. Kaikki ei pese yleisiä vessoja. Tuskin olet päässyyt käymään siellä mihin ainoastaan siivoojat pääsevät. Heillä voi olla sitä myöten syvä luottamus ja ystävyys. Avaimet ökykoteihin. Enpä usko että sinä sellaisia saisit. Näin esimerkkinä tämä.👎🤷‍♀️

• Anonyymi00048
        UUSI
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Mitä täällä vingut. Et ole kelvollinen siivoojaksi tahi muuhunkaan empatiaa vaativaan työhön. Sitäpaitsi älä yleistä heitäkään yhteen ja samaan. Esim siivoustyötä om monenlaista. Kaikki ei pese yleisiä vessoja. Tuskin olet päässyyt käymään siellä mihin ainoastaan siivoojat pääsevät. Heillä voi olla sitä myöten syvä luottamus ja ystävyys. Avaimet ökykoteihin. Enpä usko että sinä sellaisia saisit. Näin esimerkkinä tämä.👎🤷‍♀️

Ökykoteihin. Minua ei todellakaan kiinnosta olla kotisiivoojana. Samaa paskaa se siellä ökykodinkin pöntössä on, kuin yleisessä vessassa.

Siivous ei vaadi empatiaa, mutta ei se kyllä vaadi muunkaanlaisia ihmissuhde-tai sosiaalisia taitoja ja siksipä siivoojan työ on kidutusta sosiaaliselle ihmiselle.

Mitäpä sinä empatiankyvyistäni tiedät? Hoiva-alalla olisi todennäköisesti työntekijälle itselleen eduksi, jos ei ole erityisemmin empaattinen. Silloin työ olisi huomattavasti siedettävämpää eikä kantaisi kaikkea mahdollista näkemäänsä ja kuulemaansa taakaksi työvuoron jälkeen.

sinähän varsinainen värkki olet, jos mielestäsi uran huippukohta on siivota ökyrikkaille. Työ sinälläänhän ei ole tippaakaan erilaista, kuin yleisten tilojen siivoaminen tai muidenkaan tilojen siivoaminen. Erotuksena se, että palkan maksajaon keskimäärin rikkaampi. Tai todennäköisesti palkan maksaa siivoustyön välittäjäfirma, joten palkkakaan ei ole sen korkeampi, kuin perussiivouksesta. Eikä ole edes mahdollisuutta rehennellä kenen kämppää siivoaa, koska vaitiolovelvollisuus. Missä ovat siis sinun suuret etusi ökyrikkaille siivoamisessa? Ystävyys joka jatkuu niin kauan, kunnes tilalle tulee seuraava siivooja. Luottamus joka loppuu siihen kohtaan, kun lukaalinomistaja hajasijoittaa tavaroitaan johonkin ja olettaa siivoojan varastaneen omaisuuttaan.

Kuulostaa sen verran paskadiililtä kaikin puolin, joten pidä aivaimesi. Itse olen kantanut siivoojan avaimia tarpeeksi, jotta tiedän ettei kyseisessä työssä ole minulle mitään kiehtovaa tai tavoiteltavan väärtiä. Rapa on rapaa pintamateriaalin hinnasta riippumatta ja kusitiplut kusta riippumatta siitä onko kyse marmori vai posliinialtaasta.

Kerrotko vielä mihin hittoon siivotessa tarvitsee empatiaa?

• Anonyymi00049
        UUSI
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Missä kohtaa yleistin siistijät yhteen ja samaan?

• Anonyymi00050
        UUSI
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Ökykoteihin. Minua ei todellakaan kiinnosta olla kotisiivoojana. Samaa paskaa se siellä ökykodinkin pöntössä on, kuin yleisessä vessassa.

Siivous ei vaadi empatiaa, mutta ei se kyllä vaadi muunkaanlaisia ihmissuhde-tai sosiaalisia taitoja ja siksipä siivoojan työ on kidutusta sosiaaliselle ihmiselle.

Mitäpä sinä empatiankyvyistäni tiedät? Hoiva-alalla olisi todennäköisesti työntekijälle itselleen eduksi, jos ei ole erityisemmin empaattinen. Silloin työ olisi huomattavasti siedettävämpää eikä kantaisi kaikkea mahdollista näkemäänsä ja kuulemaansa taakaksi työvuoron jälkeen.

sinähän varsinainen värkki olet, jos mielestäsi uran huippukohta on siivota ökyrikkaille. Työ sinälläänhän ei ole tippaakaan erilaista, kuin yleisten tilojen siivoaminen tai muidenkaan tilojen siivoaminen. Erotuksena se, että palkan maksajaon keskimäärin rikkaampi. Tai todennäköisesti palkan maksaa siivoustyön välittäjäfirma, joten palkkakaan ei ole sen korkeampi, kuin perussiivouksesta. Eikä ole edes mahdollisuutta rehennellä kenen kämppää siivoaa, koska vaitiolovelvollisuus. Missä ovat siis sinun suuret etusi ökyrikkaille siivoamisessa? Ystävyys joka jatkuu niin kauan, kunnes tilalle tulee seuraava siivooja. Luottamus joka loppuu siihen kohtaan, kun lukaalinomistaja hajasijoittaa tavaroitaan johonkin ja olettaa siivoojan varastaneen omaisuuttaan.

Kuulostaa sen verran paskadiililtä kaikin puolin, joten pidä aivaimesi. Itse olen kantanut siivoojan avaimia tarpeeksi, jotta tiedän ettei kyseisessä työssä ole minulle mitään kiehtovaa tai tavoiteltavan väärtiä. Rapa on rapaa pintamateriaalin hinnasta riippumatta ja kusitiplut kusta riippumatta siitä onko kyse marmori vai posliinialtaasta.

Kerrotko vielä mihin hittoon siivotessa tarvitsee empatiaa?

En puhunut itsestäni. Mutta tiedän kertoa mihin siinäkin ammatissa empatiaa tarvitaan. Jokapäiväinen lähimmäisen kohtaaminen on empatiaa ja just sitä kyseistä ihmistä varten. Se ei ole vain työtä, se on toisesta huolehtimista. Hänen päivien piristys, se jota hän odottaa ja voi kohdata ihmisen joka kuuntelee ja jota halata. Ja siinä ammatissa jos jossakin puhutaan ilot ja surut, sairaudet ja elämän stoorit. Se jos joku on sosiaalista. En tiedä missä laatikossa olet elänyt. Ehkä vika onkin kylmäkiskoisuudessasi..🤷‍♀️

• Anonyymi00052
        UUSI
        Anonyymi00050 kirjoitti:

En puhunut itsestäni. Mutta tiedän kertoa mihin siinäkin ammatissa empatiaa tarvitaan. Jokapäiväinen lähimmäisen kohtaaminen on empatiaa ja just sitä kyseistä ihmistä varten. Se ei ole vain työtä, se on toisesta huolehtimista. Hänen päivien piristys, se jota hän odottaa ja voi kohdata ihmisen joka kuuntelee ja jota halata. Ja siinä ammatissa jos jossakin puhutaan ilot ja surut, sairaudet ja elämän stoorit. Se jos joku on sosiaalista. En tiedä missä laatikossa olet elänyt. Ehkä vika onkin kylmäkiskoisuudessasi..🤷‍♀️

Olen kylmäkiskoinen ainoastaan siinä kohtaa,kun minulle ehdotetaan huonoja vaihtoehtoja.

Olen työskennellyt useamman tyyppisissä siivoustöissä, useissa kohteissa ja sosiaalisuus ei ole ollut koskaan suuremmin mahdollista. Lisäksi siivoaminen on helvetin tylsää. Mitä hiton iloa on jynssätä vieraiden koteja, jos inhoaa muutoinkin siivoamista? Lisäksi vielä kaikki mahdolliset kolotukset valittavat kotien omistajat riesaksi siihen päälle.

• Anonyymi00058
        UUSI
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Eli kirjoitat nyt jostakin mitä et ole edes joutunut tekemään ja tiedät?

• Anonyymi00063
        UUSI
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Saatat itse olla ikäihmisenä hankala aikanaan. Aika häijyä.
        Vilma

• Anonyymi00041
      UUSI

Hienoa. Se jos joku palkitsee. Tuo iloa samoin itselle. Jokainen voi jokapäiväisessä kohtaamisissa tehdä hyvää ympärilleen. Pieni ele, hymy, huomenet. Jollekkin jo se voi olla päivän piristys/ pelastus. Avun tarvitsioita on niin paljon ettei tiedä mihin keskittyisi. Kaikki kun yhtä tärkeitä.🤷‍♀️

• Anonyymi00047
      UUSI

Oma lapsi on hyvä ajatus, töitä on ihan riittävästi ja palkkio tulee ajan saatossa. Huolenpitoa ei kai voi työksi kutsua?

AV

• Anonyymi00053
        UUSI

Olen jo luopunut ajatuksesta lapsesta/lapsista. Joten tervetuloa menestynyt ura ja parisuhde.

• Anonyymi00054
        UUSI
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Olen jo luopunut ajatuksesta lapsesta/lapsista. Joten tervetuloa menestynyt ura ja parisuhde.

Hmm...jotenkin olen huomannut miten suhde lapseen on tärkeämpää mitä 100 parisuhdetta.

AV

• Anonyymi00059
        UUSI
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Hmm...jotenkin olen huomannut miten suhde lapseen on tärkeämpää mitä 100 parisuhdetta.

AV

Ei minulle. Jotenkin meni maku koko äitiys/ vanhemmuus aiheesta, kun kuunteli kymmenisen vuotta "hanki lapsi yksin"-jankutusta. Ei kiitos.

Ennemmin haluan rakastavan parisuhteen ja yhteisiä elämyksiä sekä kokemuksia, kuin ryhtyä hankkimaan lasta itsekseni tai yrittäisin löytää mahdollisimman nopeasti miehen joka haluaisi isäksi. En tosiaankaan suostu kumppanuus tai sijaisvanhemmuuteen.

• Anonyymi00061
        UUSI
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Ei minulle. Jotenkin meni maku koko äitiys/ vanhemmuus aiheesta, kun kuunteli kymmenisen vuotta "hanki lapsi yksin"-jankutusta. Ei kiitos.

Ennemmin haluan rakastavan parisuhteen ja yhteisiä elämyksiä sekä kokemuksia, kuin ryhtyä hankkimaan lasta itsekseni tai yrittäisin löytää mahdollisimman nopeasti miehen joka haluaisi isäksi. En tosiaankaan suostu kumppanuus tai sijaisvanhemmuuteen.

Ymmärrän, ei vanhemmuus ollut minullekaan mikään valinnan kysymys, lähinnä kunniakysymys sen jälkeen kun tuli naisille testien monet tuplaviivat.
        Elämä on, valintoja eri yllättävien tapahtumien jälkeen.

En itsekään halunnut varsinaisesti isäksi, mutta elämä on silti kuljettanut isyyteen kysymättä tavallaan edes lupaani. Kun hetki koittaa, se on lähinnä tunteiden myllerrystä, päätös selvitä jostain mistä ei ole mitään kokemusta.

Mjoo, mutta näin jälkeenpäin onhan se paljon ottanut mutta ehkä enemmän jotain kummallista myös antanut.

AV

• Anonyymi00065
        UUSI
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Ymmärrän, ei vanhemmuus ollut minullekaan mikään valinnan kysymys, lähinnä kunniakysymys sen jälkeen kun tuli naisille testien monet tuplaviivat.
        Elämä on, valintoja eri yllättävien tapahtumien jälkeen.

En itsekään halunnut varsinaisesti isäksi, mutta elämä on silti kuljettanut isyyteen kysymättä tavallaan edes lupaani. Kun hetki koittaa, se on lähinnä tunteiden myllerrystä, päätös selvitä jostain mistä ei ole mitään kokemusta.

Mjoo, mutta näin jälkeenpäin onhan se paljon ottanut mutta ehkä enemmän jotain kummallista myös antanut.

AV

Se tuli ihan yllättäen pusikosta, kysymättä.

• Anonyymi00057
      UUSI

Älä siihen lähde...täysi hinta vaan kaikesta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      61
      1650
    2. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      29
      1265
    3. 85
      1108
    4. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      43
      925
    5. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      95
      878
    6. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      67
      855
    7. Humalassa autolla ajo.

Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.
      Suomussalmi
      15
      809
    8. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      755
    9. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      131
      735
    10. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      116
      711
    11. Jäljitelmä Birginit

Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      669
    12. Hurja pako Kuhmossa

19 vuotias kaahasi humalassa jalkakäytävälle tänään. Kuka mitä häh.
      Kuhmo
      4
      632
    13. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      77
      627
    14. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      625
    15. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      43
      611
    16. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      590
    17. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      576
    18. Hyvää yötä hurmuri

Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä
      Ikävä
      25
      561
    19. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      558
    20. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      32