Oletko saanut helluntaiseurakunnasta ilmaisen Raamatun ?
Vastaukset 16
- Anonyymi00001
Vieläkö kerätään rahaa helluntaiseurakunnassa kun pastori julistaa pelastusvarmuutta
?
Mikä siis on minun palkkani? Se, että kun julistan evankeliumia, teen sen ilmaiseksi, niin etten käytä oikeutta, jonka evankeliumi minulle myöntää.- Anonyymi00002
Mallia tuhansille lutterin palkkapapeille.
Puuäijäkin kerjää yötä päivää. - Anonyymi00003
Valtion pitää lopettaa pakkovauvakastettujen kirkollisveron perintä!
Silloin nähdään kuinka monta kertaa pitää heidän kerätä kolehtia viikossa, jotta miljaardi vuodessa saadaan kasaan! - Anonyymi00009
Anonyymi00003 kirjoitti:
Valtion pitää lopettaa pakkovauvakastettujen kirkollisveron perintä!
Silloin nähdään kuinka monta kertaa pitää heidän kerätä kolehtia viikossa, jotta miljaardi vuodessa saadaan kasaan!>>>>>Valtion pitää lopettaa pakkovauvakastettujen kirkollisveron perintä!
Silloin nähdään kuinka monta kertaa pitää heidän kerätä kolehtia viikossa, jotta miljaardi vuodessa saadaan kasaan!<<<
----------
Antaa valtion periä verojaan , mutta elävässä uskossa olevien pitäisi sanoutua irti valtion jumalattomien hoivassa olemisesta!
---------------
Jumalaton presidenttikö muka sen määrää ketkä ovat srk: n johtajia? Apostolinen opetus ei tosin tunne mitään "arkki piispaa" paitsi Kristuksen seurakunnan ylipapin Jeesuksrn Kristuksen . Paikallis srk: n " johtajat" ( monikossa) ovat vsnhimmiston jäsenet ja heidän yläpuolellaan on ainoastaan Jeesus Kristus.
------------------
Seurakuntavirat
Apostolinen opetus ( Ef.4:7-16.) nimeää seurakuntavirat joihin on Jumala kutsunut ja armoittanut joitakin, ei jokaista jäsentä.
Apostoli Paavali nimeää Efesolaiskirjeessä viisi seurakuntavirkaa ( Ef. 4: 7- 16. ), jotka hänen tekstinsä mukaan on Kristus antanut lahjaksi seurakunnallensa, ja joiden tehtävä kuvaukseksi mainitaan em. virkojen välityksellä ” tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen…” Yksi viidestä seurakuntavirasta on ”paimenet”.
Raamatussa , Uudessa Testamentissa käytetään seurakunnan vanhimmistosta synonyymi nimitystä paimenet ,eli pastorit , tai seurakunnan kaitsijat ( mm. Apt. 20:17-38.) Tämä virka ilmoitetaan monikkona, eli paikallis seurakunnassa on paimenet eikä vain paimen.
Jos käytetään nimitystä ”pastori” on sen viranhaltijan synonyymi nimi ”vanhin”, siis seurakuntavirka nimityksellä vanhin, eli yksi vanhimmiston jäsen.
( ”Vanhin”, ”vanhimmat” esim. Ap.t. 14:23; 1. Tim. 5:17; Tit. 1:5; Jaak. 5:14.)
----------------
Vanhemmisto
Seurakunnan Herra armoittaa Sanansa ilmoituksen mukaan ( mm. Ef.4:7-16. ) joitakin vanhimmistoon, eli paimeniksi siis pastoreksi.( Latinan sanasta ” pastor” - paimen, kreikaksi ” poimen”) Apostoliset nk. paimenkirjeet” ( 1.Tim.3: 1- 7. , Tiit. 1: 5-9.) osoittavat ”pastorin”, eli paimenen , siis vanhimmiston viranhaltijaksi miespuolisen seurakunnan jäsenen.
Seurakunnan paimenet ovat srk: n johtajia. Heidän yläpuolellaan on ainoastaan " ylipaimen" Jeesus Kristus . Seurakuntaa eivät johda profeetat vaan paimenet.( siis vanhimmisto -monikko, ei yhden miehen " ministry"
------
Apostoli Paavalin puheessa Efeson srk:n vanhimmille (Apt.20:17-38.) tämä "johtajat" sanan tarkoitus selviää kreikan tekstissä.
Novum-- Novumin kreikasta suomeksi tekstissä kirjoitetaan Apt.20:17."Miletoksesta lähettäen Efesokseen kutsui vanhimmat( bresbyterus)seurakunnan(ekklesias).....
Jatkuen jakeesta 28."..Huolehtikaa siis itsestänne ja koko laumasta (poimnio) johon teidät Henki Pyhä asetti johtajiksi (episkopus) paimentamaan ( poimainen) seurakuntaa (ekklesian) Jumalan Herran jonka hankki kautta oman veren veren oman..." - Anonyymi00016
aivottoman ja lapsellisen tekstin lukee- vieläkö sitä ja tätä jne. pastori- palkka- ja sitten perkeleellinen suu messingillä. otahan säälittävä ihminen lääkkeesi, ennenkuin tuli tupsahtaa.
- Anonyymi00004
Lahkon salaisuus.
Paljonko Helluntaiseurakunnissa kerätään rahaa vuosittain ? - Anonyymi00005
Joutilaat luterilaiset ovat palstalla pastoriensa kehotuksesta sekä ylemmän tahon käskystä työkseen vainoamassa Jeesuksen seuraajia ja kirjoittamassa valheita helluntailaisista.
- Anonyymi00006
Montako leegiota pakkovauvakastetuilla on varattu kirjoittamaan tänne herjauksia?
- Anonyymi00007
Raamatun hyvä käänös on KR-33,38 käännös. Siitä vielä parempi on em. tarkistettu käännös joka on julkaistu nyt v.2026 ja on tekijä oikeuksista vapaan ja ilmainen. Siitä on toinenkin ilmainen ohjelma josta näkee mn. kreikan tekstit , ja sanahaku ym.
------------
"..Avoin Raamatunkäännös 2026.
Uusi suomenkielinen Raamattu päivittäiseen lukemiseen (AVR pohjautuu KR- 1933,1938 . Käännöksessä on uudistettu kieliasua , korjattu joitakin aiempia virheitä ja muokattu Uuden testamentin tekstiä vastaamaan bysanttilaista enemmistö tekstiä, johon valtaosa säilyneistä kreikan kielisistä käsikirjoituksista kuuluu)
Selkeä nykykieli
Uusi testamentti enemmistötekstistä
Tekijänoikeuksista vapaa..."
Lähde:
https://avoinraamattu.fi/
-----------
AVR-käännös appi
Lähde:
https://openversion.net/finark/
-------------
Lähde:
https://avoinraamattu.fi/enemmistoteksti/
"....Miksi enemmistöteksti
....Jumala on varjellut Sanansa. Vaikka meillä ei tiettävästi ole alkuperäisiä käsikirjoituksia, meille on säilynyt niistä useita keskenään hyvin yhteneviä kopioita, jotka on löydetty maantieteellisesti laajalta alueelta. Nämä tekstit ovat olleet Raamatussa mainittujen seurakuntien käytössä ja kaikista vainoista ja kirjarovioista huolimatta ne muodostavat edelleen selvän enemmistön kaikista löydetyistä käsikirjoituksista. "
-------------
Lisä appi AVR -Avoin Raamattu käännökseen
Siinä mm. sanahaku ja kreikan tekstit.
käännöstyökalun luku-versio, josta voi esimerkiksi tarkistaa alkukielen sanat ja mahdolliset kääntäjän kommentit:
( avautuu suoraan linkissä)
https://majorityversion.com/finark - Anonyymi00008
Rippipappi ei enää taida olla evankelioimassa piikaa!
Virka meni kun liian läheltä antoi tiakoniaa piikalouselle.
Pyörä pelastui kuitenkin, siitä iloitsemme.- Anonyymi00010
Keskipohjanmaan kansan lähetys
Tervettä opetus puhetta mm. Jeesuksen tulemuksesta( Ingmar Rönn) , Leif Nummela ".."Elämä Hengessä, lihallisen maailman keskellä" Ylivieska 4.11.2025..",
"Luota Jumalan lupauksiin!", Marko Mitronen, "Henkivaltojen todellisuus ajassamme." Yhteysilta 7.10.2025 Ylivieska Johannes Häkämies , "Maailma pahan vallassa" Antisemitismi tänään tri Susanna Kokkonen, ym.
https://www.youtube.com/@keski-pohjanmaankansanlahetys/videos
-------------------
Jeesuksen tulemus Ingmar Rönn
https://ironn.org/?p=4600
"....Kaiken, paitsi Jeesuksen toinen tulemus, nimittäin tapahtuu ennen kuin seurakunta temmataan ylös!
Olen tietenkin tietoinen siitä, että yleisesti opetetaan että seurakunta lähtee täältä joko ne seitsemän viimesten vuoden alussa, tai sitten kun 3½ vuota on jäljellä. Tämä on kuitenkin raamatunvastainen opetus.
Raamatussa sanotaan nimittäin hyvin selkeästi täsmälleen milloin ylöstempaus tapahtuu, ja se tapahtuu viimeisenä päivänä, samana päivänä kun Jeesu tulee takaisin.
! Tess 4:15-17 kertoo meille, että meidät temmataan ylös vasta sen jälkeen, kun Kristuksessa kuolleet ovat nousseet kuolleista.
Kun me sen tiedämme, meidän ei tarvitse kuin saada selvä milloin Kristuksessa kuolleet nousevat, niin sitten me tiedämme myös milloin ylöstempaus tapahtuu!
Tämä tieto löytyy Johanneksen evankeliumista, luvusta 6. Siellä Jeesus sanoo peräti neljä kertaa, että hän tulee herättämään heidät, jotka uskovat Häneen, viimeisenä päivänä! Joh 6:39, 40, 44, 54.
Ei siis seitsemän vuotta ennen viimeistä päivää, ei 3½ vuotta ennen viimeistä päivää, vaan juuri viimeisenä päivänä! Ja jos meitä ei temmata ylös ennenkuin Kristuksessa kuolleet ovat nousseet, niin asia on sillä selvä!
Että nämä opit ennenaikaisesta ylöstempauksesta ovat syntyneet ja levinneet, johtunee siitä, että Raamatun tutkimisen perusperiaate ei ole noudatettu, siis, että selkeät kohdat pitää tulkita epäselvät.
Vaan on lähdetty epäselvistä, ja sitten inhimillisen ajattelun avulla ruvettu tulkitsemaan niitä.
Lopputulos on sitten, niin kuin voi odottaa, oppi ylöstempauksesta, joka sopii aivan liian hyvin kuulijoiden korvansyyhynsä – kuka ei nyt haluaisi olla turvassa taivaassa silloin kun maan päällä on vaikeata?..."
-------------
Ingmar Rönn Jeesuksen tulemus Raamatun paikat
Johanneksen evankeliumin luvussa 6 on ilmoitettu neljä kertaa milloin Jeesus Kristus tulee takaisin ja herättää Häneen uskovat.Eli " viimeisenä päivänä"Jakeet 39,40,44 54.
Hän itse Jeesus Kristus on Joh. evk:n mukaan nämä sanonut.
------
1 ”Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:39 FB38
------
2 "Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."”
Johannes 6:40 FB38
-----
3 "Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:44 FB38
-------
4 "Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:54 FB38
--------
Silloin kun Jeesus Kristus viimeisenä päivänä tulemuksessaan herättää Kristuksessa kuolleet, silloin myös Kristuksen omat temmataan Herraa vastaan.Ei löydy UT:ssa mitään Kristuksen omien " tempauksia" sitä ennen.
--------------
Apostoli Paavali kirjoitti.
1. Tessalonikalaiskirje 4:15-18 FB38
”Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin;
ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.”
- Anonyymi00011
Älä ole liian nopea/innokas (UT 1938 kerkeä) panemaan käsiäsi kenenkään päälle-Joka sanoo tervetulleeksi.....
22 Älä ole liian nopea/innokas (UT 1938 kerkeä) panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana. (1Tim. 5:22)
"..Kun seurakunta siunaa kätten päällepanemisella palvelusvirkaan, so. paimeneksi tai diakoniksi tai muuksi vastuunkantajaksi,
niin silloin virkaan/tehtävään asettajat ilmoittavat Jumalan ja ihmisten edessä: se usko ja tunnustus, mikä tällä virkaan/tehtävään asetettavalla on, on myös meidän.
Ja myös toisinpäin: se joka on virkaan/tehtävään asettajien siunattavana, ilmoittaa jakavansa saman uskon ja tunnustuksen heidän kanssaan. Jos olet harhaoppisten tai katumattomien julkisyntisten kanssa viranasettamisyhteydessä, tulet Jumalan ja ihmisten edessä osallisiksi myös heidän synteihinsä..."
---
2. Joh. 1:7-11 FB38
”Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus. Ottakaa vaari itsestänne, ettette menetä sitä, minkä me olemme työllämme aikaansaaneet, vaan että saatte täyden palkan. 9. Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
10.Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi; 11.sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.”
--------
>>>>11.sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa<<<<
Alaviitteessä 1.Tim.5:22.
"..Älä ole liian nopea/innokas (UT 1938 kerkeä) panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana. (1Tim. 5:22)
------------
(Novum 4- Uusi testamentti selityksin -Gal-Ilm-Raamatun tietokirja Vantaa 1983 )
Novum selitys 1.Tim.5:22.
"...Vältyttäisiin monilta vaikeuksilta , jos hän olisi varovainen vanhimpien tehtävään asettamisessa. Siihen virkaan erottaminen ei saanut tapahtua hätiköidysti. Tehtävään asetettavat piti ensin koetella (3:2,7,10.) Jos siihen siunattaisiin henkilö , jota ei ollut ensin koeteltu , muut vanhimmat olisivat osavastuussa tälläisen veljen erehdyksistä..." - Anonyymi00013
Tulta minä olen tullut tuomaan maan päälle
Lainaus kirjasta:
Jukka Thurén-LUUKKAAN EVANKELIUMI-APOSTOLIEN TEOT- Aurinko kustannus Helsinki- Julkaistu ensimmäisen kerran 2004-
© Jukka Thurén ja Aurinko Kustannus
“..12:49s Tulta minä olen tullut tuomaan maan päälle — mutta minut on kasteella kastettava Alkutekstissä sanajärjestys on selvemmin paralleelinen: Tulta olen tullut heittämään // mutta kasteella minut on kastettava,
Johannes Kastaja puhui tulikasteesta eli tuomiosta, 3: 16s. Ennen tuomiopäivää Jeesuksen on itsensä kestettävä tuomion tuli. Tuli lienee tässäkin tuomion kuva niin kuin VT:ssaja juutalaisessa kirjallisuudessa. Jeesus ei tarkoita kulovalkeana leviävää kristinuskoa eikä hengellisen herätyksen leimahdusta — vaikka virtemme häntä niin tulkitsevat.
ja kuinka toivonkaan, että se jo olisi syttynyt! — ja missä ahdistuksessa olenkaan, ennen kuin olen sen läpi käynyt! Jeesus on aikojen lopulla tulikasteen toimittaja, maailman tuomari, mutta ensin hänen itsensä on käytävä läpi kuoleman "kaste" (vrt. Mark 10:38). Kunpa se jo olisi ohi! Sekä toivon että ahdistuksen kiihkeys antaa aavistaa, että Jeesuksen tulikaste ja maailman tuomio toteutuvat pian.
Vesikasteen saatuaan Jeesus otti vastaan kutsun Hengellä ja tulella kastajaksi, mutta Luuk ei kerro, milloin ja miten hän on tullut tietämään, että hänen itsensä on saatava "kaste" tuomion tulessa ennen kuin hän puhdistaa puimatantereen viljan.
Joh viittaa siihen Kastajan lauseella: "Katso Jumalan Karitsa, joka ottaa kantaakseen/pois maailman synnin." Syyllisyyden kantajan on tultava tuomituksi ja surmatuksi, koska hän juuri siten ottaa synnin maailmalta pois. Luuk ei avoimesti puhu Jeesuksen kuolemasta sijaiskärsimyksenä, mutta on vaikea löytää muutakaan selitystä tälle sanalle. Jeesuksen itsensä on tultava tuomituksi maailman synnin kantajana ennen kuin maailman tuomitseminen voi alkaa,..”
-------------------
”Tuli kaste”? Osa 1/2
Kristillisissä ”vapaissa suunnissa” usein kuulee sanottavan että ”Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella”. Sanonta kyllä löytyy evankeliumista, mutta onkohan tarkemmin Raamatun omalla ilmoituksella perusteltu mihin perustuu ( Hänen seuraajiensa, tai koko ihmiskunnan?) ”tulikaste”? Matteus kirjoittaa evankeliumissaan Johannes Kastajasta ( Matt.3:1 - 17.) joka oli Jeesuksen edellä kävijä. Hän kastoi ihmisiä parannuksen kasteella, niitä jotka tunnustivat syntinsä Matt.3:6 ”…ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä…”
Matteus kirjoittaa Johannes Kastajan sanoneen Jeesuksesta Matt.3:11”.. Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. 12 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa.”..”
”..hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella…” ”Tulella”?
Kun luetaan asiayhteys ,alkaa selkiintymään mitä ”tulella kastaminen tarkoittaisi ? (Matt. 3:1-13.) Matt.3:11”.. Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. 12 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa.”..”
Asiayhteydestä on ymmärrettävissä sen tarkoittavan Herran vihan päivää, jolloin ihmiset jotka eivät ole kääntyneet ( tehneet parannusta ) pois synneistään, ja eivät kääntyneet Jumalan puoleen ( eli Jumalan sovitustyön Jeesuksessa Kristuksessa jälkeen , uskoneet evankeliumia, ja ojentautuneet sen jälkeen Jumalan Sanan uskonkuuliaisuuteen ) heitä kohtaavasta tuomiosta. (Matt. 3:1-13.) Matt.3: 7 ”..Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa? 8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä, ……….12 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa.”..”
Apostoli Pietari kirjoittaa. ( 2.Piet.3: 1- 18.) 2.PIet.3:7”..Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään. 8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä". 9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen..." - Anonyymi00014
Ei tarvitse odottaa mutta saarnata niin että kuulijat saavat Pyhän Hengen
Tänä päivänä uskovan ei tarvitse odottaa saadakseen Pyhän Hengen.
Koska Jumalan Henki tulee ihmiseen asumaan heti hänen uskottuaan Totuuden Sanan pelastuksen evankeliumin, käännyttyään pois entisestä synti elämästään Jumalan sanan mukaan ojentautumiseen.
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Jumalan Henkeä ei tarvitse odottaa mutta Jumalan sanaa on saarnattava niin että kuulijat saavat Pyhän Hengen.
---------------------
"....Nyky ihminen tunnistaa syyllisyyden mutta ei löydä siihen vapautusta koska ei tunne sovitusta.
Kun sovitus oppi hylätään ihminen ottaa tuomion omiin käsiinsä. Silloin on tuomio mutta ei evankeliumia.On synti luetteloita mutta ei ristiä. On puhtauden vaatimuksia mutta ei puhdistavaa armoa..." (edellinen lainaus Uusi Tie lehdestä no.20-15.5.2026- Santeri Marjakorpi)
-----------------
Roomalaiskirje 3:21-26 FB38
”Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.”
Roomalaiskirje 5:1-2 FB38
”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.”
Uskosta vanhurskaalla ihmisellä on Jumala yhteys tunteista riippumatta. Jumalan Sana ei muutu meidän tunteidemme mukaan. Jumala on ilmoittanut itsensä muuttumattomassa Sanassa ei meidän tunteissamme. Niitä tulee ja menee mutta Jumala ei muutu.
---------------
Saarnaatko sanoja vai sanomaa?
------------------- - Anonyymi00015
tyhmyys aloituksissa kyselee jatkuvasti- ettei siihen kannata vastailla.
aivottomia ja lapsellisia on palstalaisissa, eivätkä he viisastu. - Anonyymi00017
Uusi testamentti ja psalmit sillä pärjää vika on vain siinä, että opetus menee usein sinne lain puolelle siitä huolimatta vaikka opinkappaleista tulee toisenlainen kuva. Harhaopit rehottaa kaikkine kummallisuuksineen mille ei ole mitään Raamatullista perustetta jne.
Helluntalainen karismaattisuus on todella mielenkiintoista ja tuntuu siltä, että jokaisessa salissa on oma oppi ja yhtenäinen linja puuttuu joten täytyy myöntää, että olen vältellyt kyseisiä saleja jo siitä syystä, ettei uuteen paikkaan mennessä tiedä mitä salissa sanotaan.
Kastekysymys ja oman opin ainoa oikeellisuus on myös sitä mikä saa minut pysymään pois saleista. Jos jokin opinkapppale on väärä kokonaisuutta täytyy ajatella kriittisesti.
Sama koskee myös pastorin suusta tullutta sanaa jos joku opettaa väärin helposti tulee tyrmättyä koko oppi ja kyseenalaistaa oppia ehkä vähän liikaakin. Sanan kuulijoitten uskoon on helpompi uskoa, kun paikkojen pastoreiden oppia ja uskoa.
Se on selkeä vika, että usko painottuu Jeesukseen vaikka kaikki on lähtöisin Isästä. Se sivutaan hyvin usein. Laskekaapa joskus miten usein sana Herra lausutaan saarnan aikana tai rukouksessa. Luku saattaa yllättää. Se kertoo sanan heikkoudesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa912106Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as391373Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1371025Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.226991- 82846
- 95843
- 79741
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215734Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,53717- 91690
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79638- 46622
- 35611
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.27503Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14470Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28462- 35454
- 40437
- 33433