MIETTIKÄÄPÄ TÄTÄ ! ! !

Jihaa...

Venäläinen astronautti Yuri Gagarin oli kai ensimmäinen ihminen avaruudessa...
...Joka tapauksessa hän totesi reissunsa jälkeen mahtipontisesti, että "Minä kävin avaruudessa, enkä nähnyt Jumalaa. -Jumalaa ei siis ole!-"

Hieman myöhemmin eräs venäläinen (todella kuuluisa ja arvostettu) aivokirurgi totesi samalla meiningillä, että "Olen leikannut satoja tai jopa tuhansia aivoja, enkä ole koskaan nähnyt ajatuksia. -Ajatuksia ei siis ole!-"

Siinäpä miettimistä ateisteille, että kaikkea ei välttämättä kannata yrittää järkeillä, koska on asioita (kuten uskonasiat) joita ei voi selittää konkreettisesti järjellä, mutta niitä ei voi myöskään teilata =)

20

1371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä sun juttu kaatuu kolisten, kun ajatukset on havaittu. Ne liikkuu impulsseissa.

Siihenpä se sitte loppu.

• Jihaa...

...Näet siis suoraan ajatukset aivoista, jos edessäsi on leikatut aivot.

Niistä impulsseista pystyy siis "lukemaan" kuin avoimesta kirjasta mitä henkilö milloinkin funtsailee... HEH!

Eiiiiiiiiiiiiipä tainnut kaatua (ainakaan ihan noilla perusteilla ;)

• älytöntä

...MUSSUTTAA.

Olet malli esimerkki ateistista, joka on hieman lukenut Tieteen kuvalehteä ja sitten heittelet täällä keskustelussa nohevia kommenttejasi ;)

FAKTAA on se, että ajatuksia et lue/tulkitse sinä, en edes minä, eikä kukaan muukaan! Eikä sen enempää impulsseistasi tms.

• logiikka
        älytöntä kirjoitti:

...MUSSUTTAA.

Olet malli esimerkki ateistista, joka on hieman lukenut Tieteen kuvalehteä ja sitten heittelet täällä keskustelussa nohevia kommenttejasi ;)

FAKTAA on se, että ajatuksia et lue/tulkitse sinä, en edes minä, eikä kukaan muukaan! Eikä sen enempää impulsseistasi tms.

mussuta siinä. Jos ajatuksen voi havaita aivoissa, niin silloin ajatuksien kanssa ollaan paljon vankemmalla pohjalla kuin jumalan, jota ei voi havaita missään.

• joooo
        logiikka kirjoitti:

mussuta siinä. Jos ajatuksen voi havaita aivoissa, niin silloin ajatuksien kanssa ollaan paljon vankemmalla pohjalla kuin jumalan, jota ei voi havaita missään.

Eiköhän ne ajatukset ole aivojen hermosoluissa. Kukaan vaan ei osaa tulkita niitä. Ajatusten iso määrä ei helpota asiaa yhtään.

• Jihaa... kirjoitti:

...Näet siis suoraan ajatukset aivoista, jos edessäsi on leikatut aivot.

Niistä impulsseista pystyy siis "lukemaan" kuin avoimesta kirjasta mitä henkilö milloinkin funtsailee... HEH!

Eiiiiiiiiiiiiipä tainnut kaatua (ainakaan ihan noilla perusteilla ;)

ei ajatuksen sisältöä, vaan se, mikä ajatus on aivoissa. Ja ei, en ole lukenut lehtiä, vaan se oli (60-minuuttia?)ohjelmassa.

Kaiken kaikkiaan typerä ja turha aihe.

• Garaz

joku mahdollisesti uskovainen osasi heittää asiallisen kommentin.
      Juuri tuollaista olen odottanut, kun itse pähkäilen eri uskonasioiden kanssa. Kieltämättä esimerkki pistää todellakin miettimään asioita hieman eri tavalla kuin aiemmin. Olen muutenkin alkanut kallistumaan kristinuskon puoleen. Moni kuuluisa ateisti tiedemies/tutkija on muuten tullut uskoon. Yhdessä esimerkissä oli vielä niin, että eräs "neropatti" (en muista tohtorin nimeä) päätti oikein todistamalla todistaa, että kristinusko on huuhaata. Mutta siinä kävikin niin, että kyseinen mies nöyrtyi (löytämänsä) Jumalan edessä jo toisena tutkimus päivänä =)

• joooo

No tuo ensimmäinen kommentti Gagarinilta on tietenkin epäpätevä. Ei voi todistaa, ettei Jumalaa ole.

Ja ajatukset ovat sisällä aivojen hermosoluissa, joten ne voi nähdä.

• huuhaa

tosi wanha juttu.. antiikkia, antiikkia

• Jihaa...

...ole ottanut järkeä käteen, vaikka kysymyksessä todellakin on vanha juttu.

Kelaa eteen ja kelaa taakse, kunnes ymmärrät mistä on kymysys ;)

Sitä paitsi tän jutun ikä ei muuta miksikään tätä faktaa "uskomiseen" liittyen!

• uskomaton tyyppi
        Jihaa... kirjoitti:

...ole ottanut järkeä käteen, vaikka kysymyksessä todellakin on vanha juttu.

Kelaa eteen ja kelaa taakse, kunnes ymmärrät mistä on kymysys ;)

Sitä paitsi tän jutun ikä ei muuta miksikään tätä faktaa "uskomiseen" liittyen!

Se että väittelyn vastapuoli käyttää huonoja perusteita väitteilleen ei todista sinun näkemyksesi puolesta!

• pppppqw

Ajatukset voidaan havaitaan suhteellisen yksinkertaisillakin laitteilla. Ajatukset voidaan havaita ainakin kemiallisesti tai sähköisesti. Havaitaan siis että ajatuksia on, mutta ei saada sitä tietoa mitä ajatus kuvaa. Tällä ei kuitenkaan ole merkitystä, oleellisinta on että voidaan todellakin havaita ajatusten kiistaton olemassaolo. Mittari värähtää tai mittari ei värähdä, täysin riippuen siitä MITÄ henkilö ajattelee (todellakin, mittarilla voidaan mitata ajatteleeko henkilö asiaa A vai asiaa B).

Ajatuksia pystytään siis mittaamaan mittareilla, ajatukset, ajatusten seuraukset tai ajatusten syyt, vaikuttavat tässä maailmassa ja tässä ulottuvuudessa aivan konkreettisesti.

Huono analogia jumalmaailmaan taitaisi olla lähinnä seuraava: Jumlalan olemassaolo havaitaan jollakin mittarilla. Jumalan asuinpaikka ja kemiallinen (tai vastaava) koostumus tiedettäisiin, mutta itse jumalan nimeä ei tiedettäisi.

Nöyrä pyyntöni onkin: näytä meille sellainen mittari jonka värähtäminen on mahdollista vain mikäli jumala on olemassa.
      Tälläiselle mittarille on yksi, mielestäni aivan kohtuullinen, vaatimus. Mittarin näyttämä ei saa olla riippuvainen sitä käyttävän henkilön uskonnollisista tai uskonnottomista aatteista.

Kreationistithan ovat tälläistä mittaria yrittäneet etsiä, mutta ainakin toistaiseksi tuloksia ei ole löytynyt. Toistaiseksi tulokset ovat olleet vain mielipiteitä tyyliin "mielestäni tämä on liian monimutkaista ollakseen evoluution tuottamaa". Ei siis täytä toistaiseksi jumalmittarilleni asetettuja vaatimuksia.

Toinen mittarinetsintäpartio on sitten ihmeparantumisten ja kuolleista nousemisten kimpussa. Kuolleista nousemiseen ei juuri edellisen kaltaista mielipideongelmaa liittyisi, ei vain ole löytynyt kunnollisesti dokumentoitua ja havaittua kuolleista heräämistä. Yrityksiä on kyllä ollut jonkin verran, aina Jeesuksesta lähtien. Tokihan se on ymmärrettävää, että mikäli kuolemaa tulee odottamatta, ei ole voitu mitenkään hakeutua James Randin valvovien silmien alle odottamaan kuolemista ja myöhemmin tapahtuvaa heräämistä.
      Ihmeparantumisiin liittykin paljon enemmän mielipiteitä, jonkun mielestä kun edes tupakasta ei voi päästä eroo ilman jumalia. Syövästäkin kun ovat myös ateistit "parantuneet" ja joidenkin jumalien parantamien syöpäkin tahtoo uusiutua (Markku Koivisto yhtenä valitettavana esimerkkinä).
      Kolmas partio on suunnannut retkensä ihmenäkyihin. Neitsyt Marian ilmestyminen haaleana kuvajaisena lehmän paskaan on toisille ihme, toisille se on vaikeasti kehitysvammaista ihmistä muistuttava tavallinen paskakasa. Ei tämäkään siis täytä tieteellisen mittarin vaatimuksia.

• ppppppqw

Vielä hieman jatkoa.

Uskonnollisuus, siis yksilön kokema uskonnollisuus, on minunkin hyväksymmilläni mittareilla havaittu asia. Uskonnollisuus, yleensä jonkinlaiseen jumalaan uskominen, on siis fakta.

Tuo uskonnollisuusmittari sattuu olemaan samanlainen kuin ajatusmittari. Sillä mitataan ajatuksiin liittyviä asioita avioista.

Uskonnollisuus siis ehkä sijaitsee aivoissa, voihan se tietenkin vain ilmetäkin aivoissa, joten ehkäpä se jumalakin sijaitsee aivoissa. Mikäli näin on, niin jumalaa ei pitäisikään etsiä millään ulkopuolisella mittarilla, vaan tutkia niitä ajatuksia mitkä muodostavat jumalan. Jumala olisi siis vain ajatus ja vaikuttaisi vain kemiallisina ja sähköisinä reaktioina joidenkin henkilöiden aivoissa. Kaikki etsintäpartiot palaisivat tyhjin käsin, vaikka kullakin partion jäsenellä olisi se oma jumalansa heidän omissa aivoissaan.

• paljon miettimisen arvoista ole. Niin jotkut jättävät järkeilemättä jotkut asiat kuten uskon asiat ja uskovat sitten kaikkeen mitä kerrotaan. Siinä se idea onkin. Jätetään järkeilemättä ja uskotaan sokeasti. Siitä syntyy se usko ja uskonnot. Kannatta joskus myös ajatella edes vähän.

• "Siinäpä miettimistä ateisteille, että kaikkea ei välttämättä kannata yrittää järkeillä, koska on asioita (kuten uskonasiat) joita ei voi selittää konkreettisesti järjellä, mutta niitä ei voi myöskään teilata =)"

Jos joku sanoo "älkää tutkiko tätä asiaa järjellänne", pitäisi alkaa hälytyskellot soimaan. Esim. huijarit eivät halua huijattavan ajattelevan kriittisesti.

• Diagoras

ettei Raamattu ole oikeassa: Jos se nimittäin olisi, hänen olisi pitänyt lentää meren läpi mennessään avaruuteen, katso vaikka 1. Moos. 1:6-8:

6 Jumala sanoi: "Tulkoon kaartuva kansi vesien väliin, erottamaan vedet toisistaan."
      7 Jumala teki kannen ja erotti toiset vedet sen alapuolelle ja toiset sen yläpuolelle. Niin tapahtui,
      8 ja Jumala nimitti kannen taivaaksi. Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni toinen päivä.

• Nassen

raamatun pieni erhe, panovirhe paholainen, kuten eepoksessa mainittu jumalakin.

Mutta vajaa puolet paikannimistä on oikein, joten olisit vaan tonkimatta tuollaisia pikkuseikkona

• jartsa

Surkea yritys!

Minä olen nähnyt avaruuden myös. Tosin vain maan pältä. Olen myös nähnyt ihmisten ajatuksia. Esimerkiksi paperilla, kuullut niitä, jopa syönyt niitä.

"Olen leikannut satoja tai jopa tuhansia aivoja, enkä ole koskaan nähnyt ajatuksia. -Ajatuksia ei siis ole!-"

Voisiko tämä kuuluisa aivokirurgi leikellä vain uskovaisia?

• PekkaPakana

"Hieman myöhemmin eräs venäläinen (todella kuuluisa ja arvostettu) aivokirurgi"

No onko sillä todella kuuluisalla kirurgilla nimeä? Taitaa olla taas näitä juttuja....

Katsoin tietokoneen sisään enkä nähnyt muuta kuin kasan johtoja, muovia ja metallia. Yhtään tietokoneohjelmaa en nähnyt.
      Pointti oli että vaikka ajatuksia tai tietokoneohjelmaa ei voi nähdä muuten kuin aivojen tai näyttöpäätteen kautta niin ne voidaan helposti todistaa olemassaoleviksi, koska ne ovat olemassa.

• Tavoitteeton

siitä, montako sielua kyseinen aivokirurgi oli nähnyt?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2346
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      120
      1923
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      92
      1509
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      138
      1459
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1276
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1268
    7. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1160
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1141
    9. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1097
    10. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      38
      1042
    Aihe