Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn

Anonyymi-ap

Että lyhyt vai pitkä hame naisella? Vai jotain siltä väliltä? Mitä mielikuvia herättää? Onko minihametta käyttävä nainen automaattisesti kevytkenkäinen, vai pelkästään moderni? Tai tuleeko pitkää hametta pitävästä mieleen vanhanaikainen lahkolainen, vai onko vaikutelma vain hillitty ja tyylikäs? Pointti ehkä vaan se, että mitä stereotypioita tai mielikuvia näihin liittyy.

55

252

Äänestä

Vastaukset 55

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Lyhyt tietysti. Miellyttää silmää enkä murehdi mistään mielikuvista.

• Anonyymi00002

Miten niin "tietysti"? Kyllä minusta ainakin pitkä hame on naisella sata kertaa kauniimpi kuin lyhyt. Ei tule sellainen tunne että tuodaan tarjottimella kaikki valmiina silmien eteen, ilman että joutuu (tai saa) itse käyttää yhtään mielikuvitusta.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Miten niin "tietysti"? Kyllä minusta ainakin pitkä hame on naisella sata kertaa kauniimpi kuin lyhyt. Ei tule sellainen tunne että tuodaan tarjottimella kaikki valmiina silmien eteen, ilman että joutuu (tai saa) itse käyttää yhtään mielikuvitusta.

Kiva kuulla mielipiteesi <3

Sivusta osallistuin ketjuun.

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Tietysti jos minulta kysytään. Ja niinhän tässä kyseltiin. Kummasta kukakin tykkää.

• Anonyymi00003

Sellainen pituus, jossa nainen itse viihtyy, jos hameita haluaa käyttää. Mikä tahansa hameen pituus voi mielestäni näyttää hyvältä enkä liitä niihin mitään sen kummempia merkityksiä. No sen verran liitän, että paljaat pakarat vilkkuen en menisi vaikka hautajaisiin.

Aletheias

• Anonyymi00007

En minäkään liitä niihin m e r k i t y k s i ä, mutta mielestäni kuitenkin lyhyt ja pitkä hame herättävät täysin erilaisen v a i ku t e l m a n.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

En minäkään liitä niihin m e r k i t y k s i ä, mutta mielestäni kuitenkin lyhyt ja pitkä hame herättävät täysin erilaisen v a i ku t e l m a n.

Kyllä, vähän samaan tapaan kuin tiukat tai löysät housut antavat erilaisen vaikutelman.

Sellaista se pukeutuminen on, erilaiset vaatteet antavat erilaisia vaikutelmia. Se on sitten ihmisen oma asia, millaisen vaikutelman haluaa itsestään antaa ja miten paljon välittää siitä, mitä muut ovat mieltä

Aletheias

• Anonyymi00004

Tietenkin se on oltava keskiaikainen pallohame. Siinä on jo miesystävälläkin haastetta kun riisuu niitä satoja kerroksia päältä.

>Simiti<

• Anonyymi00005

No kyllähän sellaiset romanihameet on oikeastikin aika näyttäviä.

• Anonyymi00035
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Romanihameet sisältää painavia kerroksia.

Keskiaikainen ”pallohame” luodaan
        nykyään teatteriin ja elokuviin
        allepuettavalla kehikolla.

Joissain elokuvissa, se hame heiluu tuulessa.

• Anonyymi00039
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Rahtihameet on irvokkaita, ne on suomalaisten verorahoilla maksettuja.

• Anonyymi00041
        UUSI
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Rahtihameet on irvokkaita, ne on suomalaisten verorahoilla maksettuja.

👎 perusjuntti taas ulisee.

• Anonyymi00006

Pitkä tai puolipitkä polviin asti. Yllättävän vähän näkee enää hameita naisilla. Toivottavasti tulisi taas muotiin.

• Hyvin vähän kokemusta hameista. Ei ole ollut hameenkäyttäjiä katseltavana. Paitsi joskus kesällä kun on noin 30 astetta lämmintä.

Näillä tiedoilla vastaisin, että jotain siltä väliltä on hyvä.

• UUSI

Jos kuitenkin pitää hamekangasta ostaa, niin suosittelen ankarasti minihametta. Yhden koon sukkahousut lupaan kaupan päälle.

• Anonyymi00009

Hieman polven yläpuolelle ulottuva hame saa sääret näyttämään paremmilta kuin esim. polveen tai polven alapuolelle ulottuva. En tiedä mistä johtuu, olen vain ainakin itselläni sellaisen havainnut.

• Anonyymi00019
        UUSI

Voisiko olla että riippuu ihan vartalon mallista? Lattiiaan asti pitkä hamehan kyllä peittää sääret ihan kokonaan, mutta luo ainakin omasta mielestäni kauniin pitkän siluetin.

• Saa näkyä pix, kunhan ei pox.

• Silloin muinon, kun vielä yritin tykätä hameusta ja mekousta suosin aina säärimittija. Maximekkoja ja pitkiä puolihameita. Minihameessa joskus pyörähdin kylillä ja ne katseet tuntui ällöiltä mitä miehiltä tuli.

Tunsin olevani suojassa pidemmissä.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Silloin muinon, kun vielä yritin tykätä hameusta ja mekousta suosin aina säärimittija. Maximekkoja ja pitkiä puolihameita. Minihameessa joskus pyörähdin kylillä ja ne katseet tuntui ällöiltä mitä miehiltä tuli.

Tunsin olevani suojassa pidemmissä.

Oho, hämmensin jauhelihakastia ja tuli noin pal huteja. 😀

• Anonyymi00042
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Oho, hämmensin jauhelihakastia ja tuli noin pal huteja. 😀

Itse kuulun cayennepapu kastiin.

• Anonyymi00010

Minulla on pitkät, punaiset, kiharat hiukset. Meikkaan myös varsin näyttävästi. Haluan olla edes alaosasta vakavastiotettava, niin tiukat farkut jollain rouhealla vyöllä. Hametta käytän vaan hienoissa juhlissa, ja kesämekkoa helteellä.

• Anonyymi00020
        UUSI

Kyllä minä ainakin suhtaudun vakavasti naisiin jotka hameita pitävät. Ei tarvitse olla business-look jotta voi ottaa vakavasti.

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Kyllä minä ainakin suhtaudun vakavasti naisiin jotka hameita pitävät. Ei tarvitse olla business-look jotta voi ottaa vakavasti.

Ehkei se olekaan tässä se ongelma. Vaan ne muut naiset. Murhe siitä mitä ne ajattelee, ehkä kateuttansa.

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Ehkei se olekaan tässä se ongelma. Vaan ne muut naiset. Murhe siitä mitä ne ajattelee, ehkä kateuttansa.

No ei kai, kuka tahansa nainenhan voi itse hankkia itselleen hameen ja laittaa päälle, ei käy järkeen olla kade

• Anonyymi00034
        UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

No ei kai, kuka tahansa nainenhan voi itse hankkia itselleen hameen ja laittaa päälle, ei käy järkeen olla kade

Useimmat naiset on silleen, että liian läski niin ku omasta mielestä.

• Anonyymi00043
        UUSI
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Useimmat naiset on silleen, että liian läski niin ku omasta mielestä.

Kaikista hirvein tilanne on olla vaimon/tyttöystävän mukana makutuomarina.

-tuo näyttää tosi hienolta:
        "Sä vaan sanot noin, että lähdettäisiin äkkiä meneen"

Jos sanot näyttävän huonolta:
        "Ai mun päällä se näyttää huonolta"

Et voi ikinä sanoa oikein. Vaatekauppoihin on lisättävä miesparkkeja!

>Simiti<

• UUSI
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Kaikista hirvein tilanne on olla vaimon/tyttöystävän mukana makutuomarina.

-tuo näyttää tosi hienolta:
        "Sä vaan sanot noin, että lähdettäisiin äkkiä meneen"

Jos sanot näyttävän huonolta:
        "Ai mun päällä se näyttää huonolta"

Et voi ikinä sanoa oikein. Vaatekauppoihin on lisättävä miesparkkeja!

>Simiti<

Itse olen ihan mielelläni makutuomarina.
        (mutta riippuu tietysti tilanteesta)

• Anonyymi00012

Keskipitkä sopii naiselleni hyvin. Kesämekko hänen päällään olisi näky.

• Anonyymi00013

Riippuu ihan hameen mallista ja siitä mitä muuta on päällä. Ja toki siitäkin, kenen päällä se tanttu on. Kasikymppinen reilusti lihava roiskeläpässä ilman sukkahousuja voisi olla aika pelottava näky.

Joskus olen kuullut "siveyssäännön", ettei lyhyen hameen kanssa saa olla pientä ja kireää yläosaa. Pitää olla tilavaa ja peittävää. Ja jos yläosa on niukka, alaosan tulisi olla löysähkö ja peittää.

Sitten lyhyttä hametta voi käyttää myös housujen kera. Tuosta saa kaikenlaisia kivoja yhdistelmiä. Toki pidempikin hame voi toimia, mun mielestäni sivuhalkiollinen pitkä hame voisi olla upea joidenkin housujen kanssa.

Ei tule mitään mielikuvia pelkästään pitkästä tai lyhyestä hameesta, koska vaihtoehtoja on niin paljon.

Nöf 🐷

• Anonyymi00015
      UUSI

Ihan minkä pituinen vaan, jossa nainen viihtyy. Ainakin itse olen viihtynyt tilanteen mukaan eri pituisessa hameessa oli kulloinen muoti mikä tahansa. Ainoastaan minihameen käytöllä on rajoituksia.

- Sheena

• Anonyymi00017
      UUSI

Aha.
      Vai niin.
      Taas.
      Vilma

• Anonyymi00018
      UUSI

Pitkä hame on todella naisellinen. Herättää ajatuksia.

• Anonyymi00021
        UUSI

Mielelläni kuulisin tarkemmin. Millaisia ajatuksia?

• Anonyymi00022
      UUSI

Siis ei sillä ole väliä... kyllä lyhytkin näyttää lähinnä joillain jossakin tarkotuksessa lähes koomisena. Ja taas pitkä, hieman tyköistyvä jopa seksikkäämmältä.

Tässä biisissä toi tumma nainen näyttää kyllä jotenkin huikealta. Multa lähtee sokat pois polvista, eikä näytä yhtään hutsulle.

https://youtu.be/d-dnLlqc6HY?is=9HhVVq6Q2VZiP6IN

Pitkiä ja lyhyitä mrkkoja on niin paljon... ja mikä käy kellekin. 🤔

• Anonyymi00023
        UUSI

Ainiin tää oli hamekyssäri?

Harvoin varmaan nykyään kukaan ihan hametta käyttää? Tai mistäpä mä tiedän? En oo niin tarkkaan ikinä katsonut, että onko hame vai mekko. Joskus joku mekkokin on lsitettu näyttämään paidalta ja mekolta.

Vaatetus ei ole mun ominta osaamisaluetta, mutta tiedän, että naisten vaatteita löytyy ihan hitosti erilaisia. Äkkisiltään joku paitakin voi näyttää samalta, mut ehei... toinen on slim fitti, toisessa on joku veekaulus, kolmannessa joku tatti navan kohdalla tai mitä vaan... 🤣

• UUSI

Kysymys on melko hölmö.
      Asia riippuu tietenkin henkilöstä, tilanteesta, säästä ja muodista.

• Anonyymi00024
        UUSI

Vastauksesi on hölmö. Et näköjään ymmärtänyt kysymystä.

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Kyllä hameita ja mekkoja välillä näkee ja aloitus oli hyvä nosto mun mielestä.

• UUSI
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Vastaukseni on aloittajan kysymykseen täydellinen sen kaikissa tulkintamuodoissa.
        ;)

• Anonyymi00031
        UUSI
        buddy-love kirjoitti:

Vastaukseni on aloittajan kysymykseen täydellinen sen kaikissa tulkintamuodoissa.
        ;)

Älä jaksa.

• UUSI
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Älä jaksa.

Ehdotan testaamaan eri tulkintavaihtoehtoja, ja sen jälkeen havaitset tuon olevan totta.

• UUSI

Ei ehkä nykyään oikein voi sanoa, että minnaria käyttävä olisi kevytkenkäinen, kun pennut (alle 30v) vetää niin lyhkäsillä roiskeläpillä että vanhaa hirvittäisi, jos ei kiinnostaisi. Samoin pidempien hameiden kanssa, en lähtisi tädittelemään, kun niitäkin on kaiken ikäisillä ja nekin saa pään äkkiä kääntymään, aika paljolti riippuen siitä miten niitä kannetaan.

Ja siitä päästäänkiin olennaiseen. Se, miten hamettaan kantaa, määrittää pitkälti sen, millainen mielikuva tilanteesta tulee, jotain mikä vaikuttaa väistämättä myös mielikuvaan siitä kantajasta.

• Anonyymi00027
      UUSI

Minun mielestä tyylikkyys ei ole sidonnainen hameen pituuteen, vaan siihen kuinka paljon paljasta pintaa on esillä noin muuten.

Olen koittanut lapsille opettaa, että jos on minari, niin yläosa voi olla peittävämpi ja toisinpäin. Kyllähän joku nahkahame rokkaa, olipa se minkä pituinen tahansa.
      🕳️

• Anonyymi00028
      UUSI

Oikeesti? Ketä junttia kiinostaa kenenkään naisen hame? Kyllä minua miehenä kiinnostaa se itse ihminen ja hänen luonne, sekä ajatusmaailma.

Koskaan en hyväksyisi persu/kokoomus/kd ämmää, oli hametta tai naamiot riisuttu.

>Simiti<

• Anonyymi00032
        UUSI

Kyllä varmana kiinnostaa jos on yhtään visuaalista silmää.

• Anonyymi00029
      UUSI

Naisella pitkä hame. Paljastava pukeutuminen, minarit, nakumekot, ym. on niin nähty ja out.

Miehellä tietenkin polvipituinen, eli kiltti 🔥

• Anonyymi00033
      UUSI

Saisinko tiedustella ap:n sukupuolta? Mies vai nainen? "Muut" ei kelepaa.

• Anonyymi00040
      UUSI

Kaikkeen tottuu. Myös helman lyhyyteen.
      Itse kiinnitän enemmän huomiota kokonaisuuteen. Naksahtaa tai sitten ei. Ymmärtänette, että naksuja kerääntyy päivälle vähemmän!

Kylän kaupassa viime viikolla. Rouva mättää kuusihenkisen perheen viikon ruokatarpeita kassan hihnalle sellaisen keskikokoisen muurahaiskeon. Kolme lasta keikkuu hihnan toisessa päässä. Neljäs selässä kantorepussa.
      Naisella villakangashame, helma yltää polven alapuolelle, mustat kiiltävät kengät ja ruskeat sukkahousut 80 den. Villakangaspusero ja kaulan peittävä poolopaita. Ei koruja näkyvillä.

Poika, vanhin lapsista, lastaa kaksi siskoaan ostosrattaisiin ja työntää kärryn kohti ottoautomaattia.
      Äiti karjuu: " Tänne ne kärryt, heti!"
      Massussa viides lapsi kierähtää kierroksen äänen voimasta. Naisen verenpaine kasvojen väristä päätellen 220/110!

Tällaista tällä tänään.

Mielikuvan lukemastaan muodostakoon lukija!

Mies 65

• Anonyymi00044
        UUSI

Normi lesta ja synnytyskone jonka alku on Ruotsin jänkältä alkoholistiperheen tenavasta. Lars Levistä.

• UUSI

Mun silmääni on sopineet aina putkimekot, semmoiset sopivasti myötäävät...pituus puoleenväliin reittä tai sinne jonnekin polven yläpuolelle.
      Tällainen tarpeeton tiedote tähän väliin :)

• Anonyymi00045
      UUSI

Tortun pitää näkyä

• Anonyymi00046
      UUSI

Tykkään kun miehellä on hame.
      Terolle sopii ainakin hyvin hame.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      104
      2255
    2. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      41
      1514
    3. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      138
      1094
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      232
      1048
    5. 101
      993
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      82
      866
    7. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      80
      777
    8. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      53
      777
    9. Costa Rica on tympeän makuinen kahvi

Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain
      Maailman menoa
      45
      768
    10. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      764
    11. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      93
      739
    12. 52
      714
    13. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      40
      686
    14. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      658
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      28
      546
    16. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      527
    17. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      36
      495
    18. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      490
    19. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      482
    20. Onkin niin, että olet hulluna minuun

mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S
      Ikävä
      25
      446
    Aihe