Löydän iloa kierrätyksestä.

Anonyymi-ap

Olen jotenkin ihan mielissäni, kun olen löytänyt itselleni takin ja saappaat torista.

Olin unohtanut millainen ekoteko se onkaan.

Kun raha on tiukassa, niin sen haluaa käyttää tarkkaan harkiten.

Samalla tulee säännöllisesti perkattua omat varastot ja laitettua ylimääräiset romppeet myyntiin.
🕳️

60

152

1Äänestä

Vastaukset 60

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Karkasi.
      Milloin viimeksi kierrätit itse tai ostit tavaran käytettynä?
      🕳️

• Anonyymi00003
        UUSI

Ostan huonekaluja käytettyinä, koska pidän puisista huonekaluista, mutta en halua maksaa niistä paljon. En myöskään pidä pohjoismaisesta tyylistä, koska siitä puuttuvat koristeet, ja koska värit ovat ankeita. Siksi Ikeat ja vastaavat eivät käy. 😄

Käytettynä löytää aarteita edullisesti.

🦄

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Ostan huonekaluja käytettyinä, koska pidän puisista huonekaluista, mutta en halua maksaa niistä paljon. En myöskään pidä pohjoismaisesta tyylistä, koska siitä puuttuvat koristeet, ja koska värit ovat ankeita. Siksi Ikeat ja vastaavat eivät käy. 😄

🦄

Voi sinua. Minulla on lähes kaikki huonekalut 70 luvulta. Silloin tehtiin kestämään.

>Simiti<

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Voi sinua. Minulla on lähes kaikki huonekalut 70 luvulta. Silloin tehtiin kestämään.

>Simiti<

No ne ovat niitä tiikkihuonekaluja. 😄 Vai oliko se jo 60-luvulla?

Tiikki ei näytä puulta, vaikka onkin puuta. 🤔 Ja muotokieli on liian pelkistettyä.

🦄

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

No ne ovat niitä tiikkihuonekaluja. 😄 Vai oliko se jo 60-luvulla?

Tiikki ei näytä puulta, vaikka onkin puuta. 🤔 Ja muotokieli on liian pelkistettyä.

🦄

Kuule juntti. Nämä eivät ole sun juntin tiikkiä nähneetkään. Ihan kokopuuta ovat. Vitun läskipää persupaska.

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Kuule juntti. Nämä eivät ole sun juntin tiikkiä nähneetkään. Ihan kokopuuta ovat. Vitun läskipää persupaska.

Pannahinen- mr simitinarratiiviin nojaaminen alkaa nk potkia bäkkiin. T

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Pöh. Olen jykeväleukainen enkä missään nimessä persu.

70-luku ja kokopuu. Jokin tuossa ei täsmää. Sori nyt vain. 😄

🦄

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Pöh. Olen jykeväleukainen enkä missään nimessä persu.

70-luku ja kokopuu. Jokin tuossa ei täsmää. Sori nyt vain. 😄

🦄

Vittu sä Tuomas olet säälittävä paskatrolli.

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Vittu sä Tuomas olet säälittävä paskatrolli.

Tuomas! 😂😂

On minua moneksi kutsuttu, mutta ei vielä koskaan Tuomaaksi. 😀

🦄

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

🦄

Ymmärrän hyvin. Olen itse viehättynyt valkoisesta ranskalaisesta maalaisromantiikasta. :)
        🕳️

• UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Ymmärrän hyvin. Olen itse viehättynyt valkoisesta ranskalaisesta maalaisromantiikasta. :)
        🕳️

Sivusta; en tiiä minkälaista pariisilainen maalaisromantiikka on. Mutta onks se lähellä kustavilaisuutta. Mä oon tosi tykästyny tosta kustavilaisuudesta. Se on vaaleeta kans.

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

🦄

Et ole kokenut ludehelvettiä.

• Anonyymi00034
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Tuomas! 😂😂

🦄

Sä olet säälittävä Tuomas paskakyrön alterego.

• Anonyymi00042
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Et ole kokenut ludehelvettiä.

Käytetyt huonekalut on tosiaan tarkistettava tuhohyönteisten varalta.

Pehmustettuja huonekaluja ja patjoja en osta käytettyinä, paitsi sohvia olen joskus ostanut, kun olen päässyt noudon yhteydessä näkemään, millaisesta taloudesta ne tulevat. 😊

🦄

• Anonyymi00050
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Pannahinen- mr simitinarratiiviin nojaaminen alkaa nk potkia bäkkiin. T

Umpijuntti kiljuu, eikä uskalla kirjoittaa edes nimimerkillään. Hitto mikä tärisevä pelle sä oot.

>Simiti<

• Anonyymi00051
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Tuomas! 😂😂

🦄

Olet silti tyhmä kuin saapas. Vitun idiootti.

• Anonyymi00002
      UUSI

En kierrätä rahan takia. Teen sen koska ajattelen muitakin, kuin omaa persettäni. Umpijuntti gubenhokijatrolli tulee kiljumaan tähänkin oksettavaa keharipaskaansa.

Hyi vittu. Näin sen gupenhokijan. On 120 kiloinen läski Ukrainan trolliämmä.

• Anonyymi00010
        UUSI

Säälistäkö vai opportunismin takia guben huvittavaa jurnutusta äänestetään? Mikä siinä jos voi joustaa vaikka sillä tavalla, että pu tinismi käy, kunhan on sinne päin.T naiselta naamapalamu

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Säälistäkö vai opportunismin takia guben huvittavaa jurnutusta äänestetään? Mikä siinä jos voi joustaa vaikka sillä tavalla, että pu tinismi käy, kunhan on sinne päin.T naiselta naamapalamu

Ukrainan huoraava paskatrolli taas maalittaa umpijunttina. Vuh, vuh vitun KD trollihuora.

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ukrainan huoraava paskatrolli taas maalittaa umpijunttina. Vuh, vuh vitun KD trollihuora.

Suka blyat mr president

• Anonyymi00004
      UUSI

Luulin ensin, että aloitus koskee jätteiden kierrätystä. 😄 Sekin nimittäin tuottaa kyllä iloa.

Astioita vain täytyy olla aika monta:
      - muovi
      - bio
      - kartonki
      - sanomalehti
      - poltettava jäte
      - lasi
      - metalli
      - pullot & tölkit

Mutta jotenkin nuo on saanut ripoteltua ympäri asuntoa. 😄

🦄

• Anonyymi00007
        UUSI

Aikoinaan oli biojäte ja poltettava jäte. Nyt on hirmuna eri laatikoita ja ämpäreitä.

Niin se elo muuttuu. Vai mitä yksisarvinen Kyrö trolli?

• Anonyymi00009
        UUSI

Hyi vittu sä oot pellejuntti.

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Aikoinaan oli biojäte ja poltettava jäte. Nyt on hirmuna eri laatikoita ja ämpäreitä.

Niin se elo muuttuu. Vai mitä yksisarvinen Kyrö trolli?

Se muuttuu parempaan suuntaan. 😊 Maapallo voi vielä pelastua. 😍

Mielestäni myös parhaita sivistyksen merkkejä valtiossa ovat:
        - jätteiden kierrätys
        - naisten kohtelu
        - eläinten kohtelu

Kun nuo ovat pielessä, jostain syystä kaikki muukin on aina pielessä. 😄

🦄

• UUSI

Se on fiksua, ehdottomasti. 👍

Aloitin itse kierrätystouhun joku 3 vuotta sitten aktiivisemmin. Kierrätys oli kyllä tuttua jo teininä. Kävin kirppareilla vaatteita ja muuta kodintavaraa ostamassa opiskelijan pienellä budjetilla. Tuunailin tarvittaessa itseni näköisen tuotteesta.

Nykyään kierrätän aktiivisestikin, että omat joutavat kamppeet mitä ikinä onkin joko ilmaiseksi tai myyden ostajalle järkevään hintaan eteenpäin.

Tärkein ei ole mulle voitto myynnissä, vaan se että tavara liikkuu ja raha tai edes tavarat vaihtuu käyttöön edelleen.

Olen todella tyytyväinen tilanteeseen, monet ihmiset on löytäneet järkevän kierrätyksen.

• UUSI

Ja sitten mulle tärkeäksi on muodostunut myös paitsi ihmisille lahjoittaminen, pikkurahalla myyminen niin eläinsuojelun kodittomat, vapaaehtoisten auttaminen. Kärrään milloin mitäkin joko kirppiksilleen myyntiin tai suoraan eläinten käyttöön ja hygienian hoitoon. Ruokaan yms. lahjoitan säännöllisesti rahaa.

Ei mullakaan paljon ole mistä antaa, mutta en mieti sitä niin että pitäisi ollakkaan, vaan että muillakin olisi hyvä olla ja elää. Useampi pienikin puro kasvattaa isompia virtoja. Yhdessä se pienikin määrä kasvattaa pottia millä auttaa.

• Anonyymi00022
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ja sitten mulle tärkeäksi on muodostunut myös paitsi ihmisille lahjoittaminen, pikkurahalla myyminen niin eläinsuojelun kodittomat, vapaaehtoisten auttaminen. Kärrään milloin mitäkin joko kirppiksilleen myyntiin tai suoraan eläinten käyttöön ja hygienian hoitoon. Ruokaan yms. lahjoitan säännöllisesti rahaa.

Ei mullakaan paljon ole mistä antaa, mutta en mieti sitä niin että pitäisi ollakkaan, vaan että muillakin olisi hyvä olla ja elää. Useampi pienikin puro kasvattaa isompia virtoja. Yhdessä se pienikin määrä kasvattaa pottia millä auttaa.

Kyllä. On lukemattomia hyviä syitä, miksi kannattaa kierrättää. Se tuottaa myös hyvää mieltä, jos voi auttaa jotain vielä huonompiosaista. :)
        🕳️

• UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Kyllä. On lukemattomia hyviä syitä, miksi kannattaa kierrättää. Se tuottaa myös hyvää mieltä, jos voi auttaa jotain vielä huonompiosaista. :)
        🕳️

Se on totta. Ja parempiosaistakin. Hekin välillä apua tarvitsee, vaikka valuuttaa löytyy. Se apu on vaan toisenlaista, kun raha. Esimerkiksi joillain tulee eteen eläimestä luopuminen.

Jostain syystä ei terveys tai elämäntilanne enää ole eläimelle kokemuspiirissä, kykenen tarjoamaan mitä eläin tarvitsee edes rahalla. Niin silloin voi tarjota vaikka uuden kodin sille heidän eläimelle tai useammalle, miten kykenee.

Monesti ne taloudellisesti parempiosaisetkin on neuvoani kysyneet ja vastaanottaneet. Siitäkin tulee hyvä mieli, jos on ollut apua neuvoista.

Koulussakin luokan hikut välillä tuli kysymään mites tää? Kyllä mä neuvoin heitä silloinkin, jos neuvoni kelpasi. Ei sen tarvi olla siis mitenkään huonompiosainen taloudellisella mittapuulla, kun tarvii tousen apua. Sitten autetaan, jos nätisti kysytään.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Se on totta. Ja parempiosaistakin. Hekin välillä apua tarvitsee, vaikka valuuttaa löytyy. Se apu on vaan toisenlaista, kun raha. Esimerkiksi joillain tulee eteen eläimestä luopuminen.

Jostain syystä ei terveys tai elämäntilanne enää ole eläimelle kokemuspiirissä, kykenen tarjoamaan mitä eläin tarvitsee edes rahalla. Niin silloin voi tarjota vaikka uuden kodin sille heidän eläimelle tai useammalle, miten kykenee.

Monesti ne taloudellisesti parempiosaisetkin on neuvoani kysyneet ja vastaanottaneet. Siitäkin tulee hyvä mieli, jos on ollut apua neuvoista.

Koulussakin luokan hikut välillä tuli kysymään mites tää? Kyllä mä neuvoin heitä silloinkin, jos neuvoni kelpasi. Ei sen tarvi olla siis mitenkään huonompiosainen taloudellisella mittapuulla, kun tarvii tousen apua. Sitten autetaan, jos nätisti kysytään.

Täälläkin kirjoittelee monta minua parempiosaisempaa eri mittapuilla. Käy töissä, tienaa säännöllisesti ja rahat riittää kaikkeen jää ylikin. On terveyttä vaikka muille jakaa ja silti, minullakin voi olla jotain arvokasta tietoa mikä auttaa heitäkin.

Nytkäyttää jotain eteenpäin tai uomilleen löytyy pohdittavaa. Kaikki ei ole aina materiaa, voi olla henkistä, psyykkistäkin auttamista.

• Anonyymi00036
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Aikoinaan harmitti, kun Maine Coon tuli ruokakupilta ja läsähti kuolleena maahan.

En tiedä miten se on mahdollista, mutta kuolipas ainakin maha täynnä.

• Anonyymi00017
      UUSI

Tällä palstalla (tässä ketjussa) on nyt joku, joka on mustis minusta. 😍

Hän haukkuu minua ihan valtoimenaan. Luulen että hän haaveilee yöstä kanssani vahvoilla käsivarsillani, ja lihaksikkaiden säärteni sivelystä. 😄

Voi voi. Yrittää nyt vain kestää. Tiedän että harmittaa, ettei se onnistu.

Vuh. 😉

🦄

• Anonyymi00020
        UUSI

Joo, en ole mää sitten tämä emojileija. T

• Anonyymi00029
        UUSI

Tuomas on joku incel. Olen kuullut nimen jo ajat sitten. En muista sukunimeä. Et sinä kyllä häneltä vaikuta. Tänne on nyt rantautunut joku aggressiivinen peukunvetäjä.

On onneksi kohta haudassa. Yhteiskunta ja veronmaksajat kiittävät.

• Anonyymi00037
        UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Tuomas on joku incel. Olen kuullut nimen jo ajat sitten. En muista sukunimeä. Et sinä kyllä häneltä vaikuta. Tänne on nyt rantautunut joku aggressiivinen peukunvetäjä.

On onneksi kohta haudassa. Yhteiskunta ja veronmaksajat kiittävät.

Maksan veroja enemmän, mitä sinä saat bruttona. Hajoa juntti siihen.

>Simiti<

• Anonyymi00019
      UUSI

Aloittaja meni koloonsa, koska hänen ketjussaan alkoi useamman rintamalinjan sota. 😀

🕳️ ⬅️🐹

🦄

• Anonyymi00023
        UUSI

Haha, nukahdin vain vielä hetkeksi. Meni ensimmäinen yö ilman yskimistä. :)
        🕳️

• Anonyymi00024
      UUSI

Jätteet kierrätän oikein, se tuottaa tyydytystä. Tykkään noudattaa lakia ja ohjeita, ei tarvitse ajatella kun on omassa elämässä ajattelemista ja hoitamista ihan hitosti.
      Vaatteita tai kenkiä ostan kirppareilta, en enää ole myynyt. Tuuletan pitkään, tai pesen, riippuen mikä vaate on kyseessä. Syynään saumat.
      Huonekaluja en missään nimessä osta käytettyinä. Muutin kerran asuntoon jossa oli sokeritoukkia ja kesti tosi pitkään päästä eroon. Hyi.
      Ostin kierrätyskeskuksesta tai kirpparilta lampun, runokirjan, parvekkeen metallisen pöydän, golfbäckin, ne nyt muistan, muutakin varmaan on. Tunnen tyydytystä.
      Aina ensin katson halvalla ja sitten ostan ja maksan mitä hinnaksi on laitettu. Koska ostan vain tarpeeseen, on pakko ostaa, vaikka maksaisi mitä. En todellakaan ole huvishoppailija. Edullisuus on aina mukavaa ja Löytö luo mielihyvää.

• Anonyymi00025
        UUSI

Minäkin tykkään, että maailmassa on säännöt ja järjestys. Mikäli ajattelisin toisin, niin tekisin kiireesti narsisti-testin.

Laki, ohjeet ja säännöt ovat yleisen järjestyksen kannalta katsottuna tärkeä osa toimivaa yhteiskuntaa.
        🕳️

• Anonyymi00026
      UUSI

Hyvin tehty 👏 Hävettää vähän myöntää, että olen huono ostamaan käytettyjä vaatteita. Tiedän, että se olisi fiksua, mutta olen liian monta kertaa ostanut jotain vaatetta, todennut kotona, että se haisee joko homeelle tai vahvalle pyykinpesuaineelle ja se on mennyt tekstiilijätteeseen (pesu ei välttämättä ole auttanut). Kenkiä en pysty ostamaan käytettynä, kun olen niin tarkka niistä.

Laitan kyllä itse kiertoon omia vaatteitani ja kenkiäni. Olen yleensä lahjoittanut, mutta kalliita ja käyttämättömiä olen myynytkin. Nytkin olisi kahdet käyttämättömät kengät, jotka pitäisi laittaa myyntiin. En saanut palautettua ajoissa, kun totesin etteivät olekaan ihan minun jalalle sopivan malliset 🫣

Muutoin kierrätän kaiken, lasin, metallin, pahvin, muovin, paperin, bion, sekajätteen, pullot, sekajätteen.. Mitä muita nyt vielä onkaan. Huolehdin kuitenkin asiat aina oikeisiin astioihin niin se olkoon yksi hyvä ympäristötekoni 😊

Aletheias

• Anonyymi00033
        UUSI

No joo, kyllähän ne tuppaa tulemaan hajun kera nuo kierrätetyt, että tarkkana saa olla. Pääasia, että jokainen tekee oman osansa itselleen sopivalla tavalla. :)
        🕳️

• Anonyymi00038
        UUSI

Itse ostin ihan uudet kengät, kun entisistä lähti pohja irti. Muuten tulee kierrätettyä aika paljon.

>Simiti<

• Anonyymi00039
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

No joo, kyllähän ne tuppaa tulemaan hajun kera nuo kierrätetyt, että tarkkana saa olla. Pääasia, että jokainen tekee oman osansa itselleen sopivalla tavalla. :)
        🕳️

En pysty pitämään voimakkaasti hajustetuilla pesu- ja huuhteluaineilla pestyjä vaatteita, joten en ole pitkään aikaan jaksanut edes yrittää hankkia käytettyjä. Ehkä nykyään käytetään hieman vähemmän voimakkaita tuoksuja, kun tietoisuus hajusteiden haitoista on levinnyt. Nykyään tuntuu suurempi ongelma olevan hajuvedet.

Mutta kukin tosiaan tyylillään ja kulutan muutoin todella vastuullisesti vaatteita eli ostan harvoin uutta ja pidän vaatteet loppuun saakka.

Aletheias

• Anonyymi00048
        UUSI

Harva ostaa mitään luteisiä täisiä eritteisiä lumppuja tai rääsyjä eli käytettyi vaatteita ja samoin luteisia oksennusta kuolleen ihmisen eritteisiä vanhoi huonekaluja niihin on aina syy miksi luovutaan

• UUSI

No joo tässä on tollanen iso rulokaappi ja pikkurulokaappi. Työhuoneen puolella yläkaapisto ja pöydät sekä valkotaulut. Ja vielä sovella järjestelmää ja kaikki sairaalasta käytettynä. Tosi hyvää ja vankkaa materiaalia tunnetuilta valmistajilta mm Isku. Enkä oo maksanu kymppiä enempää per kipale.

Eikä pidä unohtaa lähikoulusta ostettua jaksollista järjestelmää. Sellanenhan pitäs olla jokasen kotona. Tommonen 2,5 metrii levee.

• UUSI

Sitten taas ite käytän kaikki niin loppuun, ettei oikeestaan jää mitään kierrätettävää. Esim vanhojen huonekalujen osista rakentelen uusia. Esim kirjahylly muuttui telkkaritasoksi, joka puolestaan jalostu sivusohvapöydäksi. Yleensäkin isommasta kalusteesta voi aina tehdä pienemmän.

• Anonyymi00032
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

Sitten taas ite käytän kaikki niin loppuun, ettei oikeestaan jää mitään kierrätettävää. Esim vanhojen huonekalujen osista rakentelen uusia. Esim kirjahylly muuttui telkkaritasoksi, joka puolestaan jalostu sivusohvapöydäksi. Yleensäkin isommasta kalusteesta voi aina tehdä pienemmän.

Vitsi nuo kädentaidot on sellaisia, joita aina ihailen. :)
        🕳️

• Anonyymi00052
        UUSI

Höh. Jaksollinen järjestelmä pitää osata ulkoa. Hiton landatium pelle.

>Simiti<

• Anonyymi00027
      UUSI

Minä en liiemmin nauti kierrättämisestä ja yleensä ostan vaatteet mieluummin uusina kuin käytettyinä. Tekniset laitteet saatan hankkia käytettynä.

• Anonyymi00030
        UUSI

Ostan vaatteet uusina. Ekologisinta ostaa kunnon vaate jota käyttää 10 vuotta. Sitten polttojätteeseen.

• Anonyymi00031
        UUSI

Jokainen tyylillään.
        🕳️

• Anonyymi00040
        UUSI
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Jokainen tyylillään.
        🕳️

Niinpä. Kiva, että löysit mukavia vaatteita. Ostin itsekin aikoinaan torista, mutta huijauksia paljon. Ostin myös aikoinaan paljon kirppikseltä. Tuntuu, etteivät ihmiset ainakaan täällä päin enää tuo sinne mitään järkevää. Kova homma hinnoittelussa ja roudaamisessa. Myyntipaikan maksun jälkeen käteen ei jää oikein mitään. Ehkä kaikki ovat siirtyneet Vintediin.

• Anonyymi00049
        UUSI
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Niinpä. Kiva, että löysit mukavia vaatteita. Ostin itsekin aikoinaan torista, mutta huijauksia paljon. Ostin myös aikoinaan paljon kirppikseltä. Tuntuu, etteivät ihmiset ainakaan täällä päin enää tuo sinne mitään järkevää. Kova homma hinnoittelussa ja roudaamisessa. Myyntipaikan maksun jälkeen käteen ei jää oikein mitään. Ehkä kaikki ovat siirtyneet Vintediin.

Vinted on täynnänsä Temusta ostettuja, joita myyvät voitolla Vintedin kautta.

• Anonyymi00041
      UUSI

Kierrätys, minulle tulee ensimmäisenä mieleen roskien kierrätys energiajäte ja kompostointi.
      Siinäkin saa säästöä roskia kierrättämällä.
      Meillä on ollut energiajätteen tyhjennys kerran kuussa, mutta kun aloin kierrättämään eli kaikki elintarvikkeiden muoviapkkausket ja pussit muovipakkauksen keräyspisteelle, niin johan väheni energiajätteen määrä ja tyhjennysväliksi sai kaksi kuukautta.

Samoin biojäte, jonka tyhjennysväli on 2 viikkoa, niin jos kompostoi, niin eipä käy roska-auto, kuin kahden kuukauden välein.
      Välillä voi kompotoida ja välillä liittyä kompostin keräykseen, kuten talvella.
      Siinä säästyy helposti muutama satanen vuodessa.

• Anonyymi00043
      UUSI

Ei kai nyt ole niin, että joku luulee minua kuuluisaksi kirjailija T. Kyröksi? 😄

En ole koskaan ollut näin imarreltu! 🙏

🦄

• Anonyymi00053
        UUSI

Se junttiääliö on omahyväinen läskikasa. Paska kirjailijaksi itseään kuvitteleva junttipelle.

• Anonyymi00044
      UUSI

Mulle taas tuli hyvä mieli, kun ostin kotimaisen Fiskarsin paistinpannun. Olisi siellä ollut yli 40 € halvempi kaupan oma merkki, mutta se oli valmistettu Kiinassa. Kiinalaiset jää multa hyllyyn jos on vaihtoehtoja.

En ole koskaan ostanut mitään nettikirppikseltä enkä taida ostaakaan. Kivijalkakirppikseltä olen ostanut.

Kenkiä en ikinä ostaisi käytettynä. Kenkien täytyy olla uudet, laadukkaat ja nahkaa jollei kyse ole kumisaappaista, urheilukengistä tai Kuomista. Maksan niistä mukisematta mitä täytyy.

Omat turhat tavarani lahjoitan. Sopii mun tyyliini paremmin kuin myyminen.

Yleensäkin ostan aika vähän. Tarpeita ei nykyään oikein ole. Mulla on jo kaikkea.

Nöf 🐷

• Anonyymi00045
        UUSI

Pakettirallista, käytettyjen tavaroiden ostamisesta ja niiden lähtettelystä ympäri mantuja on kirjoitettu paljon.

Se ei ole kovinkaan ekologinen harrastus. Ja rahaakin uppoaa, kun halvalla saa. Ja aina tavaran voi laittaa uudelleen kiertämään... Hiilijalanjäljestä taisivat olla huolissaan. Hesarissa joku kolumnisti kirjoitti, että tuttavansa oli jo laittanut tuhat euroa vintediin, kun "säästi". Se on harrastus, koukuttava sellainen. Siinä paketin saamisessa ja aukaisemisessa on oma mielihyvän tunteensa.

Jossain jutussa oli laskettu, että useamman kerran postin kyytiin laitettu vaate onkin jo haitaksi ympäristölle.

Nöf 🐷

• Anonyymi00046
        UUSI
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Pakettirallista, käytettyjen tavaroiden ostamisesta ja niiden lähtettelystä ympäri mantuja on kirjoitettu paljon.

Se ei ole kovinkaan ekologinen harrastus. Ja rahaakin uppoaa, kun halvalla saa. Ja aina tavaran voi laittaa uudelleen kiertämään... Hiilijalanjäljestä taisivat olla huolissaan. Hesarissa joku kolumnisti kirjoitti, että tuttavansa oli jo laittanut tuhat euroa vintediin, kun "säästi". Se on harrastus, koukuttava sellainen. Siinä paketin saamisessa ja aukaisemisessa on oma mielihyvän tunteensa.

Jossain jutussa oli laskettu, että useamman kerran postin kyytiin laitettu vaate onkin jo haitaksi ympäristölle.

Nöf 🐷

"Jossain jutussa oli laskettu, että useamman kerran postin kyytiin laitettu vaate onkin jo haitaksi ympäristölle."

Eli luonto kiittäisi, jos se kierrätettäisiin jätteenä eikä ajelelutettaisi ympäriinsä.

Nöf 🐷

• Anonyymi00047
        UUSI
        Anonyymi00046 kirjoitti:

"Jossain jutussa oli laskettu, että useamman kerran postin kyytiin laitettu vaate onkin jo haitaksi ympäristölle."

Eli luonto kiittäisi, jos se kierrätettäisiin jätteenä eikä ajelelutettaisi ympäriinsä.

Nöf 🐷

Just näin! Ajattelen samoin! Mutta kesti pitkään ymmärtää tämä. Meidät on jotenkin aivopesty luulemaan, että kirppikseltä ostaminen on ekologista. Kannattaa tutustua kuinka paljon vaatetusalalla on paikasta toiseen kuljettamista ennenkuin vaate on edes temulta tilattavissa. Ja lahjoitetut vaatteet päätyvät ongelmajätteeksi kehitysmaihin.

• Anonyymi00055
      UUSI

Ostan jonkin verran torista, nettikoneesta ja huutokaupat.comista.

Olen aina ajanut käytetyllä autolla ja melkein kaikki koneeni on käytettynä hankittuja.

Viimeisin isompi käytetyn hankinta oli viime keväänä.

-keinovaginamies-

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      44
      854
    2. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      11
      843
    3. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      62
      778
    4. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      42
      753
    5. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      750
    6. 51
      647
    7. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      60
      597
    8. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      49
      597
    9. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      67
      566
    10. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      111
      527
    11. Suutuin lähinnä itselleni

Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.
      Ikävä
      28
      518
    12. SuMetKu konkursissa

Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.
      Suomussalmi
      18
      497
    13. Hei. Ilmeisesti tässä saa unohtaa sen

että meistä joskus jotain tulisi? M
      Ikävä
      29
      495
    14. Ei voi mittään

Tykkään sinusta, vaikka miten typerän jutun suustasi päästät😅
      Ikävä
      33
      487
    15. Miksi olet niin hankala?

Miksi toimit miten toimit?
      Ikävä
      44
      485
    16. En usko enää

rakkauteen.
      Ikävä
      62
      443
    17. Miten voit tykätä

Jos samaan aikaan haluat pysyä mahdollisimman kaukana?
      Ikävä
      40
      437
    18. Mitä sulle

Kuuluu?
      Ikävä
      24
      429
    19. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      33
      425
    20. Tykkään sinusta

Vaikka en vastailekaan!
      Ikävä
      17
      420
    Aihe