https://www.is.fi/autot/art-2000012303810.html
"Tatu ajoi matkailuautolla Kuusamoon ja takaisin – näin paljon se maksoi"
Videolla selviää kunka paljon matka maksoi.
Auto vm -91 matkailuauto Ford Transit 2.5 tdi ja keskikulutus alle 10l/100 km.
Koko matkalla dieseliä kului 211,93 litraa ja hintaa 524,54€
Edestakainen matka n.805 km
Ajatelkaapa, kuinka järkyttävä summa rahaa kuluu taivaan tuuliin.
Ei olisi kyllä varaa tuollaiseen matkaan, jos olisi mökkimatka.
Ajatelkaapa mitä tuollakin rahalla 524 eurolla saa, kuin polttaa se autolla ilmaan, eikä rahasta jää mitään näkyvää ja käytettävää sen jälkeen, kun sen auto syö.
Kun muutenkin paljon pienemmissä ostoksissa miettii ja vertailee, että ei ole oikein varaa ja etsii samasta tuotteesta alennuksia.
Kuten vaikka hiljaista Airfryeriä: OBH Nordica Easy Fry Silence airfryer 149€
Tai yleiskonetta leivontaan ja katsoo tuon hintaa, KitchenAid Artisan yleiskone 449€, niin kaupassa alkaa miettimään, että maksaapa tuo niin plajon, ettei siihen ole varaa ja katslee sitten edullisempaa.
Edestakainen Helsinki-Kuusamo matka maksaa lähes 100€ enemmän, kuin tuo 449€ yleiskone.
Ei olisi kyllä varaa polttaa polttoainetta yli 500€ edestä, kun pienemmätkin ostokset tuntuvat, että ei ole oikein varaa vaikka niistä jää konkreettista käteen ja vuosia eteenpäin niitä voi käyttää, mutta yksi mökkimatka maksaa enemmän, eikä jäljelle jää yhtään mitään.
Ei ole mikään peruste, että kyllä mökkimatkasta voi noinkin paljon maksaa, kun saa nauttia matkustamisesta, ei se niin ole, sellainen ajattelu on polttoaineen korkean hinnan puolustelua ja hyvänä pitämsitä tyyliin, että kyllä matkasta täytyykin maksaa.
Rahan käytön suhtellisuus
13
50
Vastaukset 13
- Anonyymi00001UUSI
Mitähän tuollainen vastaava matka maksaisi junalla kuljettuna? 80 euroa?
- Anonyymi00009UUSI
Lentokoneella maksaa jotain vajaa 300€, säästy rutkasti aikaa ja saa levätä koko matkan.
- Anonyymi00002UUSI
Yrittäjä laittaa senkin kansalaisen maksettavaksi.
- Anonyymi00003UUSI
Jos jollain on matkailuauto, 500e löpöön on ku pieraisu saharassa
olematon kulu , edut myös että oma rauha pysähtyy miten haluaa jne.- Anonyymi00004UUSI
No, mikä muu siinä matkailuautossa maksaa kuin bensa? Saa kai niitä bensamalleinakin?
- Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
No, mikä muu siinä matkailuautossa maksaa kuin bensa? Saa kai niitä bensamalleinakin?
Harva matkailuauto syö bensaa .
- Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Harva matkailuauto syö bensaa .
No tuo on kyllä ongelma. Kallista lystiä.
yksi löytyi, vuosimallia -69. kaikki muut dieseleitä. - Anonyymi00010UUSI
Varsinkin, jos on sellanen ökyasuntoauto, joka maksaa yli 300 000€, niin
kyl on varaa maksaa pottoaineesta, eikä 500€ ole sellaiselle raha, eikä mikään.
Eikä niitä kalliimpia saa edes ajaa henkiläauto kortilla, vaan varmaan kuorma-autokortti vaaditaan, kun ne on niin suuria.
Mitä sitä Tatun rahoista taivastelemaan? Pidän aika erikoisena jo lähtökohdiltaan, että ihmetellään miksi joku käyttää rahansa vaikkapa nyt polttoaineeseen, eikä johonkin airfryeriin.
Jos Tatulla niin sanotusti perse kestää tuhlata rahansa polttoaineeseen ja haluaa niin tehdä, niin go for it Tatu ja antaa persaukisten keräillä tyhjiä tölkkejä ojista henkensä pitimiksi.
"Ei ole mikään peruste, että kyllä mökkimatkasta voi noinkin paljon maksaa, kun saa nauttia matkustamisesta, ei se niin ole, sellainen ajattelu on polttoaineen korkean hinnan puolustelua ja hyvänä pitämsitä tyyliin, että kyllä matkasta täytyykin maksaa."
Kuule kyllä se matkustaminen JA etenkin siellä perillä oleminen on monille sen rahan arvoista. Ja kas kummaa, eivät käytää siihen sinun rahojasi, vaan yleensä omiaan, niin luulisi ettei se sinua närästä. Mutta kun kerran närästää, voi vain arvata, että olet kateellinen sille, että joku Tatu ajelee huvikseen Kuusamoon.- Anonyymi00007UUSI
Täytyy sanoa että noilla kodinkoneilla saat ne rahasi palamaan ilmaan, kun kone kestää max kaksi vuotta käytössä kunnes hajoaa, takuuajan ylitse. Minä en enää ikinä osta yhtään kodinkonetta. Pakastimen ehkä joskus kun tarvitsee uuden.
UPO- liesi, valurautapaistinpannu ja rst-kokkiveitsi ovat minun kodinkoneeni.- Anonyymi00011UUSI
Meillä on jääkaappi, kestänyt kohta 7 vuotta.
Arkkupakasti, hankittu joskus 1980 luvulla ja aina vaan pyörii.
Kerran sitä korjattiin, kylmäainetta laitettiin, mutta siitäkin on ainakin 30 vuotta aikaa.
- Anonyymi00008UUSI
Jos matkailuautolla lähtee johonkin, niin aika usein tulee myös maksu leirintäalueelle, jotta voi peseytyä jne.
Moni käy vaikka huoltiksella syömässä tai kahvilla.
Tuohon vielä pysähtyminen nähtävyyksiä katselemaan.
Minulla on tuosta kaikesta hyviä muistoja.
Aika moni myös vuokraa asuntoauton.
Olen itsekin miettinyt, että halvemmaksi tulee mennä palmun alle. - Anonyymi00012UUSI
Kantsis tuonkin lestan kulkea ihan vain polkupyörällä. Hiton kelapummi ja veropakoilija "yrittäjä".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3561438Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan79987Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.84905Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61833Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49728- 121705
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38692- 49658
- 50616
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K10568- 30567
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95552- 45547
- 32531
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48525En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o33518Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84495- 41492
- 80470
- 48459