Köyhät joutuvat jättämään Lahden Helluntaiseurakunnan

Anonyymi-ap

Siellä on ahdistavaa istua, kun joka pyhä puhutaan, että pitää antaa seurakunnalle 10 % tai yli.

'Lapset, äidillä ei ole nyt varaa ostaa teille ruokaa, kun äidin piti antaa seurakunnalle ne viimeiset rahat ja toimeentulotuki tulee vasta ensi kuussa.'

'Yritetään jotenkin sinnitellä tämä loppu kuukausi.'

'Kerätkää vaikka tyhjiä pulloja ja tölkkejä, että saatais edes jotain ostettua.'

Ei varmaan ole kiva mennä seurakuntaan, kun tuntee itsensä toisen luokan kansalaiseksi; jollaista ei oikein hyväksytä seurakuntaan.

Onko Jeesus näin hirvittävän vaativa?

En taida jaksaa enää edes uskoa. On niin ahdistavaa.

Eihän sitä oikein halua mennä kertomaan köyhyydestään seurakunnalle. Olenhan kelvoton uskova, kun Jumala ei ole minua siunannut.

26

86

Vastaukset 26

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Raha ei ole uskoa. Sulla on rahauskoa. Minä en anna kellekään mitään jos en halua.

• Anonyymi00002

Missä seurakunnassa sinä sitten käyt?

Oletko löytänyt seurakunnan, joka ei aseta taakkoja ihmisille?

• Anonyymi00003
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Lampailla ei saa olla muuta kuormaa kuin villat!
        Seurakunta sopeuttaa menonsa tulojen mukaan jos on vähänkään hengellistä tolkkua etupenkeissä.

• Anonyymi00004
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Lampailla ei saa olla muuta kuormaa kuin villat!
        Seurakunta sopeuttaa menonsa tulojen mukaan jos on vähänkään hengellistä tolkkua etupenkeissä.

Jos on köyhä kauzi, niin silloin ei trhdä mitään muuta kuin istutaan ja lauletaan virsi 361.

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

"Oletko löytänyt seurakunnan, joka ei aseta taakkoja ihmisille?"

Kaikki nämä porttomorsianseurakunnat eli Katolisen äitikirkon synnyttämät seurakuntaORGANISAATIOT/tytärseurakunnat kuuluvat "suureen Babyloniin".

Jes.47
        1 Astu alas ja istu tomuun, sinä neitsyt, TYTÄR BAABEL, istu maahan, valtaistuinta vailla, sinä Kaldean tytär; sillä ei sinua enää kutsuta hempeäksi ja hekumalliseksi.
        2 Tartu käsikiviin ja jauha jauhoja, RIISU HUNTUSI, nosta helmuksesi, paljasta sääresi, kahlaa jokien poikki.
        3 Häpysi paljastuu, häpeäsi näkyy; minä kostan enkä ainoatakaan armahda.
        4 Meidän lunastajamme nimi on Herra Sebaot, Israelin Pyhä.
        5 Istu äänetönnä ja väisty pimeään, sinä Kaldean tytär; sillä ei sinua enää kutsuta valtakuntien valtiattareksi.
        6 Minä vihastuin kansaani, annoin häväistä perintöni, minä annoin heidät sinun käsiisi; ET OSOITTANUT SINÄ HEILLE SÄÄLIÄ, VANHUKSELLEKIN SINÄ TEIT IKEESI YLEN RASKAAKSI.
        7 Ja sinä sanoit: "Iäti minä olen valtiatar", niin ettet näitä mieleesi pannut, et loppua ajatellut.
        8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "MINÄ, eikä ketään muuta! MINÄ en ole leskenä istuva enkä LAPSETTOMUUDESTA tietävä."
        9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: LAPSETTOMUUS ja leskeys; ne kohtaavat sinua täydeltänsä, huolimatta velhouksiesi paljoudesta, loitsujesi suuresta voimasta.
        10 Sinä luotit pahuuteesi, sinä sanoit: "Ei kukaan minua näe". Sinun viisautesi ja tietosi, ne sinut EKSYTTIVÄT, ja niin sinä sanoit sydämessäsi: "MINÄ, eikä ketään muuta!"

Ilm.17
        5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "SUURI BABYLON, maan porttojen ja kauhistuksien ÄITI".
        6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet MINÄ SUURESTI IHMETTELIN.

YLKÄÄNSÄ Jeesusta odottavilla hedelmällisillä "MORSIANseurakunnilla" eli ÄitiBabylonilla ja sen porttotyttärillä on jo valmiiksi lauma OMIIN NIMIIN kastettuja AVIOTTOMIA "Jumalan lapsia", koska yksikään Jumala ei ole tunnustanut isyyttään.

Näiltä "puhtoisilta morsianseurakunnilta" on jäänyt huomaamatta, että se Jeesuksen HENGESTÄ SYNTYNYT morsianseurakunta on HEDELMÄTÖN, kuten Saara, ja Jeesus on se, joka nimeää todelliset Jumalan lapset. Jeesus ei ole vielä tullut.

Porttomorsiamien itse nimeämät "Jumalan lapset" ovat näiden ERISEUROJEN OMIA AVIOTTOMIA LAPSIA, kuten nimikin sen paljastaa. (Katolinen kirkko -> katolilainen; Luterilainen kirkko -> luterilainen; Adventtikirkko -> adventisti; Helluntaikirkko/seurakunta -> helluntailainen jne...)

Gal.4
        22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
        23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
        24 Tämä on KUVANNOLLISTA PUHETTA; nämä naiset ovat KAKSI LIITTOA: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        25 sillä HAAGAR on Siinain vuori Arabiassa ja VASTAA NYKYISTÄ JERUSALEMIA, joka elää orjuudessa lapsineen.
        26 Mutta SE JERUSALEM, JOKA YLHÄÄLLÄ ON , on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME.
        27 SILLÄ KIRJOITETTU ON: "ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, JOKA ET SYNNYTÄ, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
        28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.
        29 Mutta niinkuin LIHAN MUKAAN syntynyt silloin vainosi HENGEN MUKAAN syntynyttä, niin nytkin.
        30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
        31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

Ilm.21
        9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä NÄYTÄN SINULLE MORSIAMEN, Karitsan vaimon".
        10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja NÄYTTI MINULLE PYHÄN KAUPUNGIN, JERUSALEMIN, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä

Ilm.3
        12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja MINÄ KIRJOITAN häneen Jumalani nimen ja JUMALANI KAUPUNGIN NIMEN, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

• Anonyymi00005
      UUSI

Jos on Kristuksessa niin kymmenykset ovat siunaus.
      Mä olen kokemuksena menettänyt joka tapauksessa, mm peruutin parkissa toisen auton kylkeen ja kaveri sanoi maksa 300€ ja asia oli selvitetty.

• Anonyymi00012
        UUSI

Pakanauskonnoissa pelättiin riivaajia, jos ei uhrannut, riivaajat usuttivat sudet ja karhut tappamaan kaiken karjan, hevoset, lehmät ja lampaat. Se oli pelon aikaa. Noita riivaajia yritettiin sitten myös karkottaa monin tavoin.

Mooseksen lain mukaan kivitettiin kuoliaaksi, jos ei noudattanut lakia.

Onko Jeesus sinulle pelon uskonto? Jos et uhraa kymmenyksiä, sinulle tapahtuu jotain pahaa?

Riivaajaako sinä oikeasti palvelet ja pelkäät?

• Anonyymi00006
      UUSI

Eihän toimeentulotuesta mitään tarvitse antaa, vaan siitä siunauksesta minkä on saanut. Ei toimeentulotuki ole mikään siunaus, vaan täytynyt anoa ihan maallisesti.

Kymmenykset maksetaan vain Herran siunauksesta että saadaan siunauksia vielä jatkossakin.

• Anonyymi00010
        UUSI

Siunauksilla ostetaan lisää siunauksia, hoh!
        Uudessa liiton kymmenykset ovat harhaoppi, näin yksinkertaista ja sillä selvä!

• Anonyymi00007
      UUSI

Onhan se ahdistavaa, kun joka kokouksessa painostetaan, että merkatkaa ruksi ja palauttakaa lipuke, että sitoudutte tähän kymmenyksiin tai ylikin.

Tunnen itseni niin kelvottomaksi, kun en pysty täyttämään uskovan mittaa mitenkään.

Toiset uskovat sitten kyselevät, että oletko jo merkannut ruksin.

Ei tee mieli tulla enää kokouksiin - en kelpaa, kun en täytä mittaa. Olen toisten silmissä reppana raukka.

• Anonyymi00008
        UUSI

Kyllä sitä vain pitää Jumalaa syyttää kun ei ole antanut siunauksia eikä itseään. Ei siitä mitään kymmenyksiä tarvitse maksaa minkä on itse hankinnut tai tukena saanut, vaan siitä mikä on Jumalan lahjaa kun alunperin oli, että palautettiin Jumalalle maan antimista kymmenykset.

Nimenomaan oli kyse siitä että palautettiin Jumalalle. Ei siitä että annettiin Jumalalle sitä mikä on omaa, vaan palautettiin se mitä Jumala oli antanut.

Pitää nostaa kauhea meteli että ovat harhaoppisia eikä itseään syyttää.

• Anonyymi00022
        UUSI

että ihan ruksi- taidat nyt sekoitella kirkot.
        atventistissa varmaan on uhripussit eteisessä, johon voi laittaa kolehdin - siihen summan, ja ehkä se sinun kymmenys- merkinnät, muttei helluntaissa..

eli älä sekoile, atventissa- kun on kirjekuoreen pantu raha- niin rahastohoitaja antaa seuraavana sapattina kuitin.

• Anonyymi00009
      UUSI

Jos joku olisi vanhan liiton aikaan kylvännyt siemenen peltoon eikä se olisi tuottanut satoa, rankkasade olisi vienyt sadon, niin ei kukaan olisi alkanut kinuta kymmenyksiä, että anna nyt mitä sinulla on, vaan kun ei olisi tullut Herran siunauksia, niin ei maksettaisi myöskään kymmenyksiä.

Samoin jos pitäisi kanoja ja ne kaikki kuolisi johonkin infulenssaan tai kettu söisi ne, niin ei niitä sitten kiikutettaisi kymmenyksinä, että tässä Herralle palautukset, niin hyvin antoi kanoja ja munia.

Kyllä ne kymmenykset annetaan nimenomaan niistä Jumalan siunauksista, palautetaan se mitä Jumala on antanut. Ja jos ei ole antanut, niin sitten ei palauteta.

Yksinkertaista ja kaunista.

Otsa hiessä hankitusta leivästä ei tarvitse eikä edes pidä maksaa kymmenyksiä.

• Anonyymi00011
      UUSI

Sehän on hirvittävä harhaoppi, että palautetaan kymmenyksinä Jumalan antamat siunaukset, jos ei ole antanut. Kymmenyksissä on nimenaan kyse palautuksista, vähän kuin S-Marketin bonukset, että kun olet ostanut paljon, saat paljon palautuksia. Mutta jos et osta mitään, et saa myöskään bonuksia.

• Anonyymi00013
      UUSI

Miksi te olette sallineet heidän / S:tanan sitoa itsenne sinne? Sitten itkette täällä kuin vangitut sielut muita vapauttamaan itsenne.

Miksette nouse ylös ja vain kävele ulos ovesta? Ettekä enää leikkisi S:tanan kanssa! Sanokaa "Jeesus!" ja poistukaa sieltä!

Eikö järki sano, että kyse ei ole edes uskonnollisesta liikkeestä / "srk:sta" vaan talousrikollisista huijareista?

Mitä te sieltä saatte? Ette itsekään ole uudestisyntyneitä, joten olette oikein hakeutuneet USA:n luciferistien sata vuotta sitten luomaan, epäaitoon viihde-lumeuskontoon!

Jokainen aito Jumalan lapsi, jos olisi tuollaiseen edes eksynyt, olisi jo kauan sitten jättänyt tuollaiset rikollis-lafkat.

• Anonyymi00014
      UUSI

Mark.4:24 Ja hän sanoi heille: katsokaat, mitä te kuulette. Jolla mitalla te mittaatte, pitää teille mitattaman, ja vielä lisätään teille, jotka kuulette. Biblia (1776) Matt.7:2. Luuk.6:38.

• Anonyymi00015
      UUSI

Jeesus ei taakoita ihmisiä.

Jeesus lupasi levon, rauhan ja ilon seuraajilleen.

Nuo lupaukset löytyy Uudesta Testamentista helposti.

• Anonyymi00016
      UUSI

Herran huoneessa taakoittuu joka ei elä Sanan mukaan:
      Mal. 3: 9 Te olette kirouksella kirotut, kun te, koko kansa, riistätte minulta jne.

• Anonyymi00017
        UUSI

Mooseksen lain mukaan siis pitäisi elää.

Kylläpäs on kovat vaatimukset.

Koskas sitten se kivittäminen alkaa?

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Mooseksen lain mukaan siis pitäisi elää.

Kylläpäs on kovat vaatimukset.

Koskas sitten se kivittäminen alkaa?

no. se on 1234567 kirkko- siellä on kymmenykset ja sapatti.
        älkää sekoiltko kirkoista- edes panetteluhengessä.
        Siitä pääse valheesta ikävään vaiheeseen, viimeisellä mittapaikalla, kun perille ei mene valhettelijat.
        siis rotia puheeseen. ja on - on - tahi ei - ei---muu mussuttaminen on liikaa - Jumalallekin

• Anonyymi00018
      UUSI

Joh. 14:31

Mutta että maailma ymmärtäisi minun rakastavan Isää ja tekevän, niinkuin Isä on minua käskenyt: nouskaa, lähtekäämme täältä."

Jättäkää harhaan menneet seurakunnat ja lähtekää pois sieltä.

• Anonyymi00019
      UUSI

On parempi lähteä, ennen kuin ajetaan pois.

• Anonyymi00020
      UUSI

älä mene sisältäsi lainalle. ISTU VAIN siellä helluntaissa, eivät he ulos aja ja he- joilla on mahdollisuus laittaa kolehtiin kymmenykset niin ok.
      Onhan siellä Lahdessa liikemiehiäkin, jotka ovat hommanneet nuorille kirkon ja jopa lastentarhan rakentaneet.
      Eihän sitä sinulta ole pyydetty, vaan kukin voipaisuudessaan.
      ja laita vaikka pari- kuparikolikkoa, elämisestäsi, se on hyvä sekin, onhan siitä itse Vapahtaja antanut Sanassa esimerkin.

eli hieman sanan lukemista ja turhaa sitten atventistien kirkosta karanneena surkutella kymmenyksistä.
      se on ilmaisua- kolehtiin.

• Anonyymi00021
      UUSI

Tottakai semmoiset ajetaan pois, jotka eivät suostu seurakunnan oppiin!

Oli oppi mikä tahansa.

• UUSI

Oikean jumalan seurakunta ei kymmenyksiä tarvitsisi, koska maailmojen luoja voisi luoda kultalantteja myös seurakuntalaisilleen.

• Anonyymi00024
      UUSI

Jeessee tulee mulle peppuun, ihanaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      67
      1161
    2. Viesti sinulle

Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️
      Ikävä
      45
      865
    3. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      69
      792
    4. Olen kironnut sinut alimpaan helvettiin

Hyvää matkaa.
      Ikävä
      82
      781
    5. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      149
      736
    6. Mitä sinulle on tapahtunut lapsena

Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)
      Ikävä
      80
      699
    7. Ikävö sinua nainen!

Rakastan sua! ❤️💛❤️💜🧡🧡💚🤎:💜💜❤️
      Ikävä
      64
      693
    8. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      37
      685
    9. Mikä on totta mikä ei?

Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?
      Kuhmo
      12
      624
    10. Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.

Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k
      Sinkut
      202
      586
    11. Rakas, rakkaampi, rakkain

Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m
      Sinkut
      117
      578
    12. Haluan purkaa vielä tuntemuksia

Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei
      Ikävä
      19
      575
    13. Kyllä tiedän sun

Likaiset pelit selän takana
      Ikävä
      52
      539
    14. Sara Sieppi ja hissi tänään

Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      515
    15. Onko tuo joku katkera nainen oikeasti

Joka sinua syyttää?
      Ikävä
      90
      508
    16. Ketä ajattelen

kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v
      Ikävä
      18
      490
    17. Työttömän miehen ihmisarvo

..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline
      Sinkut
      114
      465
    18. Persujen Puhoksen retki

Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet
      Perussuomalaiset
      148
      451
    19. YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.

Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene
      Ähtäri
      25
      446
    20. Pilkettä sunnuntain silmässä

😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto
      Sinkut
      65
      441
    Aihe