Tekee kaikkensa vaikeuttaakseen toisen elämää hajottaa paikkoja?
Veli vihaa veljeä onko normaalia?
Anonyymi-ap
1068
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Susilauma KorkatissaKahdeksan suden lauma käynyt repimässä Hankosen Antin lampaat Korkatissa torstain vastaisena yönä. Mahtavaa luonnon Monimuotoisuutta. ViherVasemmisto ja Greenpeace kiittää.
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Ei tuu mitäänNyt jo taivaskin itkee tätä tilannetta 💔😢
- Perjantain lukupaketti nyt kirjastossaMuhkea ja hitsausliekkiäkin kuumempi jallulehti nyt luettavissa kirjastossa! Lämpimästi tervetuloa!
- Oot melko .ufo :) ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
- Alette alas tulla sieltäMissä oletkin, täällä hidastuu koko palstan väki ilman sinua. Tarinaa ei narinaa. 🍃😆 https://youtu.be/4W4DIgbBbsk?is=Vdbj3wnuTGMchXVC
Vastaukset 10
Vanhimmat
Taitaa olla pahasti todellisuus vääristynyt veljellä. Eihän samansukuisia tuolla lailla kohdella.
Voin kuvitella tuon olevan noin monessa muslimiperheessä, ehkä joskus muuallakin mutta niinkun yleensä.
Joo ihan kainuulaisessa suvussa tällaista.
Joskus ne menneetkin voivat tulla mieleen, jotka vaikuttaneet toisen tulevaan silloin aikoinaan negatiivisesti? 70-80- luvulla oli vielä aika raakaa peliä. Isillä oli vaikutusta poikiinsa hyvässä ja pahassa.
Oli veljeksiä, jotka olivat kuin parhaat kaverit toisilleen ja heitä, jotka tulivat keskenään huonommin toimeen. Kiusat saivat ylilyöntejä aikaan, vanhempi yleensä tiedosti, miten nuoremman saa hermostumaan jne.
Peli oli yleensä epäreilua ja alistavaakin. Vanhempi nautti siitä, kun sai toisen voimaan pahoin jne. Varautumista epävakaassa perheessä. Isommissa perheissä vanhin oli yleensä se, joka sai pidettyä nuoremmat paremmin aisoissa.
Heh epäreilua
Alistamista, kiristämistä, ärsyttämistä kaikenlaista kiusaa, joka voinut vaikuttaa toiseen negatiivisesti. Kotona toivoo, että olisi turvallinen ja tukea antava vaikutus, mut jos onkin päinvastainen.
Silloin vaikea luottaa lähimpiin, jos enemmänkin epäilee sitä, että mitä uskaltaa paljastaa asioita, jos ne on veljelle ym. enemmän kauppatavaraa ja keino vaikuttaa toiseen oma etu mielessä?
Näin syntyy toisarvoinen olotila, riittämättömyyden tunteet ja merkityksettömyyden tunteet. Huono perusta antaa aina huonommat eväät paremmalle tulevalle. Toisen vähättelyt jne. Minusta on epäreilua tällainen.
Minusta näistä on hyvä kirjoittaa, koska vanhempana näitä joutuu enemmän kelailemaan, että miksi tietynlainen käytös tuntuu minulle niin vieraalta ja kiusalliseltakin.
Miksi ihmisiin on vaikea luottaa? Miksi on enemmän etäinen kuin aina valmis auttamaan muita tarvittaessa? Miksi on skeptinen ja ajattelee enemmän negan kuin posin kautta eteen tulevia tilanteita.
Haluan vain tuoda asioita julki, joista olisi hyvä keskustella, ettei niistä tule vaikeampia ymmärtää. Nuorena on enemmän itsekkyyttä kaikessa ja kilpailuhenkisyyttäkin, mikä voi vaikuttaa huonolla tavalla ympärillä oleviin ihmisiin.
Raukkamaisuutta, säälimättömyyttä, narsistisia piirteitä, kun kokee ne hyödyllisinä itselle, kun ei ole vielä kykenevä asettumaan toisen asemaan. Ennen oltiin petollisempia ja röyhkempiä, kun läpinäkyvyys puuttui asioissa.
Lisään vielä sen, että enemmän mä faijaa tästä kaikesta syytän, hän loi ne puitteet ja raamit, joissa jouduimme tulemaan toimeen kaikessa. Faija oli todella epäsosiaalinen ihminen.
Hänen heikkoudet tuli yleensä raivoamisina julki perheen parissa. Ulkopuoliset näkivät faijamme parhaat puolet ja perhe näki sen kaiken pahan, jota piti piilossa muilta.
Kokemilla on merkitystä ja itsensä vähättely syntyy monille siitä, kun kokee, ettei oman perheen asioita pidä arvossaan. Vertailee muihin aina vähätellen oman perheen asemaa ja huonompia lähtökohtia > muut tuntuvat aina paremmilta.
Velka on veli ottaessa, veljenpoika maksaessa. Onhan näitä versioita.
Minusta noita on hyvä funtsia menneitä, paljon on muitakin vaikutteita kuin vain perheen parissa kokemat asiat. Olen ollut monella tapaa heittäytyjäkin, en ole pelännyt tai olen ehkä pelännyt?
Näyttänyt sen, että uskallan tehdä asioita, joihin muut eivät ole olleet yhtä lailla valmiita. Ottanut ne omanlaisina kokemuksina. Häpeän tunnetta vanhempana siitä, mitä touhunnut junnuna.