Jos miehesi sanois tekisitkö huomenna pullapitkoa niin montako pitkoa teet kerrällä kun aloitat ja teetkö kenties pakkaseen eli pakastimeen muutaman mistä hyvä ottaa kunnes teet uuden satsin tai jotain muuta kahvi kastamiseksi ja teetkö pullan rusinoilla vai iman rusinoita
Nainen kuinka monta teet kerralla
Anonyymi-ap
29129
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Vastaukset 29
Vanhimmat
15 litran taikina
Tuo ei sano minulle mitään vaan kuinka monta pitkoa tuosta tulis
n. 120 pitkoa
Ei kai siitä ihan noin paljoo tule kaimma mutta hyvä niitä on tehdä heti useampi ettei heti lopu
tuleepas!!
No uskotaan en tinkaamaan rupea
Pyrkisin tekemään viikon tarpeen mukaisesti, 5-10 pitkoa? Mieluiten rusinoilla, kun rusinat on vatsalle terveellisiä. Kerran viikossa voisi sopia leipomispäivän, jolloin leivotaan viikon tarpeet ja muina päivinä sitten muuta tarpeen mukaan. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehtyä. Jolloin yhteinen aika olisi maksimaalista.
En tee pullia. Kakut on parempia.
sä mitää osaa
On nekin hyviä mut nyt pyydettiin tekeen pullapitkoo ja hyvii sellaisia
Perunajauhoista ja ruisjauhoista tulee hyvät pullat.
Mieheltä
Ei tule 😂
No helvatti. Yrittäävät sensuroida komentoja! Pitkoja akka leipomaan ja äkkiä sittenkin.🤛
Mielestäni miehen kuuluu osata leipoa ei siitä taidosta ole haittaa yhtään ja se on kivaa kun ei heti yritä olla huippu leipuri tosin itse syön omat leipomukset muille se on vapaaehtoista haluaako koskea räpellyksiini.
Terveisin mies: 52 vuotta
Tähän väliin...
https://www.youtube.com/watch?v=x9WO2ieJMYk&list=RDx9WO2ieJMYk&start_radio=1
Palstalla ollaan taas ihan 50-luvulla. Nyt on vuosi 2026. Jo 70-80-luvulla miehet leipoivat itse. Koskaan aiemminkaan eivät miehet rasittaneet vaimojaan leipomis ym pyynnöillään. Naiset leipoivat, kun leipoivat, jos leipoivat.
- Sheena
Koskaan aiemmin ei tarvinnut pyytää leipomaan.
sivusta
perustele. Meillä ei missään leivottu pullaa säännöllisesti, vaan kuten tuossa edellä sanottiin, leivottiin jos leivottiin, todella harvoin omalle perheelle, piti olla erikoistilaisuus kuten syntymäpäivät ja vieraita.
Jos toivotaan, toivotaan pitkäaikainen, teen yhden pikkuruisen, loput korvatillikoita.
Vilma
En koskaan leivo.
Hän, joka sitä pullaa syö, saa luvan myös leipoa sitä.
Huomenna on kauppapäivä, eli kyllä mä pitkon voin miehelle tuoda, jos se sellaisen halua. Herra kertoo itse rusinoilla vain ilman ja millaista laatua ostetaan. Jos ei kerro, niin hakekoon ite mieleisensä.
Voin hakea kaupan pullapisteestä yhden pitkon, jos on ihan pakko. En leivo.
Olen huono jauhopeukalo, enkä halua rääkätä ketään omilla leipomuksillani.
Mies ostaa itse kaupasta pakastepullia ja paistaa niitä itselleen lohturuuaksi, pitäisi huolestua mutta en enää jaksa. Hänelle tuli jo diabetes, kuten "ennustin", mutta pullaa kuluu.
"kahvi kastamiseksi"
Missä päin Suomea edelleen puhutaan kuin satavuotta sitten?
Kuinka paljon on veren sokeriarvosi? Paastosokeri ja pitkäsokeri. Ei kannata syödä pullaa eikä makeita kuin kohtuullisesti yhtenä päivänä viikossa. Kohtuullisuus on pulla tai pari, eikä mättöannoksia ruuassakaan.
Pidäppä huoli omasta terveydestäsi.
En leivo. Jos tekee mieli pullaa niin haen kaupasta ja syön hyvällä omallatunnolla vaikka olenkin ylipainoinen nainen.
Jaksaa sitten tätä pashaa elämää taas paremmin.
Kyllä mä tekisin miehelle pullaa jos sitä haluaa.