Miksi te Jeesuksen seuraajat ette ole ?
JEESUS ON ANTISEMITISTI.
Anonyymi-ap
11<50
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
Vastaukset 11
Vanhimmat
JEESUKSEN SANAT
Matt. 3:7
Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Matt. 12:34
Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Matt. 23:33
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Luuk. 3:7
Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?
Joh.8:44
Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Matt. 21:43
Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
Matt. 23:38
Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'.
PAAVALI
Gal.4
25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
KORJAUS
Matt. 3:7
Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Luuk. 3:7
Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?
Tuo antisemitisti olikin JOHANNES, mikä todistaa, että myös hän pysyi Jeesuksen sanassa.
KORJAUS
Jeesusvitsit
Huom! muista tykätä parhaista vitseistä! Tykkäämällä parhaista vitseistä autat meitä löytämään Suomen parhaat vitsit.
Jeesus taivaan porteilla vastassa
Pyhä Pietari seisoskeli taivaan porttien luona odotellen sisääntulevia. Hän näki Jeesuksen kulkevan ohi, ja heilutti hänelle.
- Hei Jeesus, voitko vartioida portteja sillä aikaa kun käyn asioilla? Jeesus vastasi: - Totta kai. Mitä minun pitää tehdä? Pyhä Pietari: - No, ota selvää ihmisistä jotka
saapuvat tänne. Kysy heiltä heidän taustastaan, perheestään ja elämästään. Päätä sitten ovatko he kelvollisia taivaaseen. Jeesus: - Okei, kuulostaapa helpolta. Ja niin Jeesus jäi odottelemaan portille,
kun Pyhä Pietari lähti toimittamaan asioitaan. Ensimmäinen henkilö joka lähestyi portteja, oli ryppyinen vanha mies. Jeesus kutsui hänet tutkintapöydän luo ja istui häntä vastapäätä. Hän
katsahti vanhaan mieheen ja kysyi: - Mitä teit työksesi? Ukko vastasi: - Olin puuseppä. Jeesus muisti oman maallisen vaelluksensa, nojautui eteenpäin ja kysyi: - Oliko sinulla perhettä?
Ukko vastasi surullisena: - Kyllä, minulla oli poika, mutta menetin hänet... Jeesus nojautui yhä lähemmäksi ukkoa ja jatkoi kyselemistä: - Menetit poikasi? Voitko kertoa minulle hänestä jotakin?
Ukko kertoi: - No, hänellä oli reiät käsissä ja jaloissa. Jeesus nojautui vieläkin lähemmäksi ukkoa ja kuiskasi: - Isä? Ukko nojautui hänkin eteenpäin aivan Jeesuksen kasvojen eteen ja kuiskasi: - Pinokkio?!
+5
-3
26.07.2025JeesusvitsitKopioi linkkiJaa
Miksi Jeesus ei syntynyt Ruotsissa?
Miksi Jeesus ei syntynyt Ruotsissa?
- Koska sieltä ei löytynyt kolmea viisasta miestä.
+21
-6
10.07.2025JeesusvitsitKopioi linkkiJaa
Puliukko tuli vahingossa rannalla olevaan aikuisten kastetilaisuuteen
Puliukko tuli vahingossa rannalla olevaan aikuisten kastetilaisuuteen. Ukon vuoro tuli ja pappi painoi ukon veden alle.
Ylös nostaessaan kysyi ukolta:
- Näitkö Jeesuksen?
- En nähnyt. Onko ihan varma että se upposi juuri tähän kohtaan?
Lähde: Vitsi on julkaistu Seiska.fi
+3
-1
11.01.2025JeesusvitsitKopioi linkkiJaa
Jeesus muutti veden viiniksi
Jeesus muutti veden viiniksi, minäpä muutin kerran koko opintotukeni jaloviinaksi.
Nimimerkki: Sari Hohko
Lähde: Vitsi on julkaistu Seiska.fi
Jeesus ei ollut tiettävästi urheilumiehiä. Genesaretinjärven ympärijuoksussakin hän syyllistyi vilppiin oikaisemalla järven poikki.
+22
-6
04.04.2024JeesusvitsitKopioi linkkiJaa
Nobelilla palkittu astrofyysikko kuoli
Nobelilla palkittu astrofyysikko kuoli. Kun hän tuli Taivaan portille, siellä oli vastassa Pietari, torvisoittokunta ja lauma enkeleitä, jotka kukittivat astrofyysikon.
Tämä oli näet 10miljardis asiakas, joka pääsi taivaaseen. Pietari selosti vielä,että juhlan kunniaksi tiedemiehelle oli varattu audienssi itse Isä Jumalan luo.
Kun tiedemies sitten istui keskustelemassa Isä Jumalan kanssa, hän rohkeni sanoa:
- Anteeksi, mutta saanko esittää erään kysymyksen?
- Ole hyvä, vastasi Isä Jumala.
Tiedemies sanoi:
- Nyt olen nähnyt, että kristinuskon tiedot taivaasta ovat totta. Olen kuitenkin 40 vuoden ajan tutkinut alkuräjähdystä ja sen vaikutuksia, ja itse asiassa sain síitä Nobelinkin.
Olenko siis tutkinut koko ikäni ihan olematonta asiaa? Isä Jumala näytti hieman vaivautuneelta ja sanoi sitten:
- Tämä nyt on vähän nolo juttu, mutta kyllä sinä olet tutkinut ihan todella esiintynyttä ilmiötä. Se oli se paukkupommi, jonka Juniori salaa teki ja räjäytti silloin koulupoikaiässään.
+8
-10
07.03.2024JeesusvitsitKopioi linkkiJaa
Mitä yhteistä on noin 2000 vuotta sitten
Mitä yhteistä on noin 2000 vuotta sitten Palestiinassa eläneellä miehellä ja uusavuttomalla nörtillä?
- Molemmilla on pitkä tukka, ja jos ne tekee jotain, se on ihme.
+13
-16
08.02.2024JeesusvitsitKopioi linkkiJaa
Miksi Jeesus sai porttikiellon AA-kerhon tapaamisiin?
Miksi Jeesus sai porttikiellon AA-kerhon tapaamisiin?
- Hän muutti jatkuvasti kahvin viiniksi
+17
-6
02.01.2024JeesusvitsitKopioi linkkiJaa
Pyhä Pietari kyllästyi vahtimaan taivaan…
Pyhä Pietari kyllästyi vahtimaan taivaan porttia ja Jeesus tarjoutui tuuraamaan häntä hetkiseksi. Vanha mies astuu sisään.
- Etsin poikaani, sanoo mies.
- Kuka sinä olet? kysyy Jeesus.
- Olen hänen isänsä, vaikka en aivan oikeasti, sanoo mies.
- Mikä on ammattisi? kysyy Jeesus.
- Olen puuseppä, vaikka en aivan oikeasti, vastaa mies.
- Ja onko sinun pojallasi naulan reikiä käsissään ja jaloissaan?, kysyy Jeesus innostuneena.
- Kyllä totisesti!! huutaa mies.
- ISÄ!!, huudahtaa Jeesus.
- PINNOCHIO!, vastaa Geppetto.
+8
0
23.10.2023JeesusvitsitKopioi linkkiJaa
Mitä Jeesus lopulta sai?
Mitä Jeesus lopulta sai?
- Moo seksia!
-2
29.09.2023JeesusvitsitKopioi linkkiJaa
Mitä Jeesus yritti pesäpallokentällä?
Mitä Jeesus yritti pesäpallokentällä?
- Jaa kobbia!
Antisemitistiset Israelia kironneet profeetat.
AI-yhteenveto
"Vanhan testamentin profeetat tuomitsivat lähes poikkeuksetta Israelin ja Juudan kansojen pahat teot, kuten sosiaalisen epäoikeudenmukaisuuden, köyhien riiston, moraalisen turmeluksen ja epäjumalanpalveluksen. Profeettojen julistukseen kuului vahvasti sekä synnin paljastaminen (tuomio) että kehotus parannukseen.
Tässä ovat keskeisimmät profeetat ryhmiteltynä sen mukaan, milloin ja missä he vaikuttivat:
Ennen pakkosiirtolaisuutta vaikuttaneet profeetat (Juudan ja Israelin kuningaskunnat)
• Amos: Yksi varhaisimmista kirjaprofeetoista, joka saarnasi erityisesti Israelin pohjoisvaltakunnassa. Hän tuomitsi ankarasti rikkaiden harjoittaman köyhien ja turvattomien riiston, korruption sekä ulkokultaisen uskonnollisuuden.
• Hoosea: Vaikutti myös pohjoisessa ja vertasi kansan luopumusta Jumalasta avionrikkomukseen ja huoruuteen. Hän tuomitsi epäjumalanpalveluksen (erityisesti Baalin palvonnan) ja liittoyhteyden rikkomisen.
• Jesaja: Vaikutti eteläisessä Juudan valtakunnassa Jerusalemissa. Hän tuomitsi yhteiskunnallisen epäoikeudenmukaisuuden, ylpeyden, liittoutumisen vieraiden valtojen kanssa Jumalaan turvaamisen sijaan sekä muodollisen uskonnonharjoituksen, johon ei liittynyt oikeudenmukaisuutta.
• Miika: Jesajan aikalaismies, joka puolusti maaseudun köyhiä kaupunkieliitin riistoa vastaan. Hän tuomitsi korruptoituneet tuomarit, papit ja väärät profeetat, jotka toimivat vain rahan vuoksi.
• Jeremia: Niin sanottu "itkevä profeetta", joka eli Juudan viimeisinä vuosikymmeninä ennen Jerusalemin tuhoa. Hän tuomitsi kansan itsepäisen synnissä elämisen, sosiaaliset vääryydet, viattomien veren vuodattamisen ja luottamuksen tyhjiin rituaaleihin. Hän varoitti, että parannuksen tekemättömyys johtaa Babylonin valloitukseen.
• Sefanja: Tuomitsi Juudan yläluokan ja papiston epäjumalanpalveluksesta ja ylimielisyydestä varoittaen lähestyvästä "Herran päivästä" eli tuomiosta.
Pakkosiirtolaisuuden aikana vaikuttaneet profeetat
• Hesekiel: Toimi pakkosiirtolaisuudessa Babylonissa. Hän kävi läpi syitä siihen, miksi katastrofi tapahtui, ja tuomitsi kansan menneet synnit, kuten Jerusalemin temppelin saastuttamisen epäjumalankuvilla, veren vuodattamisen ja yleisen moraalittomuuden.
Pakkosiirtolaisuuden jälkeen vaikuttaneet profeetat
• Malakia: Vanhan testamentin viimeinen profeetta, joka arvosteli pakkosiirtolaisuudesta palanneita juutalaisia. Hän tuomitsi erityisesti pappien kelvottomuuden, viallisten uhrien tuomisen, avioerot, avioliitot vieraiden kansojen kanssa sekä kymmenysten laiminlyömisen."
Mitä siitä seuraa, jos lapselle ei aseteta koskaan mitään rajoja, sääntöjä tai seurauksia vääristä teoistaan ?
AI-yhteenveto
"Rajattomuus lapsen kasvatuksessa ja kasvuympäristössä on yksi merkittävimmistä tekijöistä narsististen persoonallisuuspiirteiden kehittymisessä. Vaikka narsismin taustalla on aina perinnöllisten ja ympäristötekijöiden monimutkainen vuorovaikutus, rajojen puute lapsuudessa vääristää lapsen käsitystä itsestään ja muista ihmisistä.
Rajattomuus voi ilmetä kasvatuksessa kahdella hyvinkin erilaisella tavalla, jotka molemmat voivat johtaa narsismin kehittymiseen:
1. HEMMOTTELEVA RAJATTOMUUS (Lapsikeskeinen ylisuojeleminen)
Kun lapselle ei aseteta lainkaan rajoja, sääntöjä tai seurauksia, hänen kehityksensä häiriintyy.
• SUURUUSKUVITELMAN VAHVISTUMINEN: Lapsi oppii, että hänen ei tarvitse joustaa, odottaa vuoroaan tai sietää pettymyksiä. Hänelle kehittyy käsitys, että hän on muiden yläpuolella ja oikeutettu erikoiskohteluun (entitlement).
• EMPATIAN KEHITTYMISEN ESTEET: Koska lapsen ei tarvitse koskaan huomioida muiden rajoja tai tarpeita, kyky asettua toisen asemaan eli empatia jää puutteelliseksi.
• TODELLISUUSTAJUN VÄÄRISTYMINEN: Lapsi ei opi kohtaamaan reaalimaailman vastoinkäymisiä. Kun hän myöhemmin kohtaa kritiikkiä tai epäonnistumisia, hänen hauras omakuvansa ei kestä sitä, mikä voi laukaista narsistisen raivon tai suojautumismekanismit."
Sillä on siis ollut tarkoituksensa, miksi vanhan testamentin profeetat tuomitsivat juutalaisten pahat teot, kuten myös Jeesus ja Johannes Kastajakin tekivät. Pahoista teoista moittiminen ei ole antisemitismiä, eikä rakkaudettomuutta, vaan kuuluu normaaliin ihmisyyteen.
Eikös se Parhami pitänyt sitä Juutalaispoikaa suhteessa kanssaan?
Ei liity mitenkään tämän ketjun aiheeseen. Mene kirjoittelemaan johonkin lukemattomista omista ketjuistasi.
Siionistit ovat keksineet "kristityille" ihan oman "kristinuskon", joka perustuu siis...MIHIN ???
Luuk. 14:11
Sillä JOKAINEN, joka itsensä ylentää, ALENNETAAN, ja joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Ovatko siis siionistit poikkeus tuosta ja kaiken kritiikin yläpuolella...?
Vai onko nyt syntynytkin aivan uusi ja täysin SYNNITÖN "demokraattinen" kansakunta eli SIIONISTIT, joissa ei ole tahran tahraa, eikä siten mitään moitittavaa...?
Juutalaisuus ja siionismi eivät ole sama asia.
Juutalaisuus on tuhansia vuosia vanha etninen uskonto ja kulttuuri, kun taas sionismi on 1800-luvulla syntynyt poliittinen ja kansallinen liike.
Kaikki juutalaiset eivät ole sionisteja, eivätkä kaikki sionistit ole juutalaisia. Osa ortodoksijuutalaisista on historiallisesti jopa vastustanut sekulaaria sionismia sillä perusteella, että vain Messias voisi palauttaa juutalaiset Israeliin.
Trumppi on Israelin siunaajien ja siionistijuutalaisten Messias, joka palauttaa heidät Israeliin.
Trumpin Amerikka rahoittaa kaikki siionistien sodat ja antaa heille kaikki tarvittavat aseet, joten Jeesusta ei tarvita mihinkään. Tosin kaikkia juutalaisia ei kiinnosta palata noin sotaiseen kotimaahansa, jossa he tai heidän esi-isänsäkään eivät ole koskaan asuneet.
Paavali oli antisemitisti.
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.