Nimimerkki joka syyttäisi elämän kulun negatiivisia puolia sillä että olisi itse valinnut jonkun naisen.
Moni oman valinnan tehnyt vain kehuu puolisoitaan, myös niitä menneitä koska olivathan hekin oman valinnan otoksia. Ihan sama miten suhteet olisivat sitten jalostuneet ja menneet.
Kuka palstalla olisi erottunut sillä ettei olisi ottanut vastuuta omista valinnoistaan?
Kysymys niin miehille kuin myös naisille, moniko palstalla syyttää ex-puolisoitaan omista valinnoistaan ja miksi niin olisi?
AV
Moni oman valinnan tehnyt vain kehuu puolisoitaan, myös niitä menneitä koska olivathan hekin oman valinnan otoksia. Ihan sama miten suhteet olisivat sitten jalostuneet ja menneet.
Kuka palstalla olisi erottunut sillä ettei olisi ottanut vastuuta omista valinnoistaan?
Kysymys niin miehille kuin myös naisille, moniko palstalla syyttää ex-puolisoitaan omista valinnoistaan ja miksi niin olisi?
AV
Vastaukset 43
Vanhimmat
Ei kai omista valinnoista voi syyttää ketään muuta, kuin itseään. Mutta kumppanin huonoista valinnoista voi ja pitääkin syyttää kumppania, hänhän se huonon valinnan teki.
Eli syypää on aina se joka valitsi päin persettä vaihtoehdon.
Itse en ole koskaan ajatellut noin, voin syyttä vain itseäni harkitsemattomista tai harkituista myöhemmin yllättävistä tapahtumista.
Jos en ottaisi vastuuta elämästäni, niin kukas sen ottaisi?
Mjoo, naisia on ollut ehkä 150-180, ja ihan jokaisesta heistä on jäänyt vain ihania mielikuvia.
Parhaat mielikuvat ovat jääneet niistä joiden kanssa olen vuosia yhdessä viettänyt. Tämäkin aika ja sen pituus on ollut omasta tahdosta kiinni, ei vastapuolen outouksista tai (ehkä juuri siksi olen heistä niin kauan tykännyt).
Mjoo, ei siis helppoa, tai joillekin voi olla liiankin helppoa.
AV
Voin minäkin existäni tykätä, muttei se heidän vastuitaan mihinkään poista. Jos ovat tehneet väärin ja valinneet väärin, niin ivat. Ei se minun syy ole toisen valinta. Näin mä ajattelen kaikkien kohdalla, että jikainen ottakoon vastuun itsestään. Ei kumppanin kuulu ottaa vastuuta toisen tolloiluista, vaikka tykkäis miten paljon muuten ihmisenä.
Minkin otan vastuuni kyllä omista mokistani, en toisen.
Sinä siis vapautat naiset vastuistaan? Miksi vitussa?
Vääränlaista uhrautumista minusta se, että joo minun syy vaikka toinen on itsenäisesti pöllöillyt. En ikinä rupeis moiseen. Sehän just on selkärangattomuuden hyysäämistä, että ottaa kontolleen muittenkin pölväilyt. Ei pidä.
Mjaa, koska olen ollut osana heidän sen hetkistä elämää ymmärtämättä mitä he olisivat halunneet, tai jotain.
No hard feelings, se on parasta vaikka joskus on tuntenut kyyneleitä poskillaan käsittämättömistä syistä.
AV
Sitten otat vastuun ymmärtämättömyydestäsi, et naistesi valinnoista. Ei ole mikään syy toimia väärin vaikkei toinen ymmärtäisi mitään, vaan selittää mitä haluaa ja todeta, että näin käy jos tämä ei muutu. Ymmärretty perään.
Valkopesu hommat sucks.
Itse ajattelisin, että miehillä on vain yhdet munat ja naisilla on munasarjat, joten pakko olla joku huonokäytöksinen mies sitten tällä päättellyllä?
Jos naisella on jokin ongelma, puhukoon miehelleen sen. Jos mies ei ymmärrä useidenkaan toistojen jälkeen voi kysyä mieheltä, oletko vähän tyhmä vai mikä on ettei mene perille vieläkään.
Se on tietysti naisen sitten todettava omaksi mokakseen, jos valitsi tyhmän miehen joka ei millään ymmärrä puhetta.
Siksi just tärkeää on tutustua siihen aivokapasiteettiin ennen alapäätä, niin saattaa jopa toimia. 😝👍
Ei pal hyödytä osata jyystää, jos pää on ihan ding dong.
Näin minut on opetettu, ei kysymys ole koskaan toisen ihmisen huonoudesta vaan siitä etten ole huomannut sitä edes olevan.
Tästä syystä kai olen loninnut läpi kohtalaisen paljon ihmisiä, huomatakseeni tuon opin pitävyyttä, ja onhan siinä järkeä.
AV
Olisit ajatellut itse oppien sijaan. Olisi ehkä vähemmän syitä itkeä.
Hyvyys ja hölmöily ei myöskään pidä sekoittua keskenään. Hyväkin ihminen hölmöilee, mutta hyvänkin pitää ottaa vastuu hölmöilyistään. Aina.
Miehellä on 2 kivestä normaalisti. Ne on samat aihiot mitkä naisella munasarjoiksi ryhtyi. Vatsaontelostahan ne kiveksetkin pusseihin laskeutuu.
Minusta hyvyys perustuu siihen, että kantaa itse vastuunsa eikä tyrkkää toisen niskaan eikä myöskään ole marttyyri ja päästä muuta vastuistaan. Muutenhan maailma on kaikkea muuta kuin hyvä, jos vapaamatkustajat hyysätään hyvyys halon varjolla.
Mielestäni näin on hyvä, ei mitään huonoa menneisyydestä.
AV
Miten tuollainen lukema on edes mahdollinen.
Selvästi on huolettomasti suhtauduttu vakavaan aiheeseen.
Se on hyvä, että koet eläneesi hyvin.👍 Ymmärrät varmaan, että muillakin voi elämä olla elettynä hyvin, vaikka hyvin erilailla, kuin sinä olet elänyt eikä se ole munattomuutta?
Minä en varmastikkaan kokisi elämääni hyväksi, eläessäni kuten sinä olet elämääsi täällä kuvaillut ja kertonut. Olen siitä erittäin varma, että minun luonteella ja persoonalla olisi mahdoton paikka.
Enkä sano tätä talloakseni sinua mitenkään, vaan ymmärryksestäni mikä minulle ei vaan edusta hyvää elämää. Eikä hyvyyttäkään.
Mä olen hyvin tunnontarkka ja vastuuni tunteva, vastuuni omapäisesti ottava ja itsenäisesti sen kantava, mutta kumppanini on oltava kykenevä samaan. Muuten minun kanssani on kusessa.
Ei ole sattumaa miksi tykkään Kaleveista joilla on selkäranka ja let it come. Vastuuta ei kipitetä karkuun eikä tyrkätä muitten harteille. Ei rukoilla vaan otetaan vastuu... Itse.
Satoi tai paistoi. Salamoikoon ja rytisköön itse ukko jumalakin.
https://youtu.be/58XSfp77Gow?is=uYPEIYbq6gUTMsR_
Anonyymi-ap
Naiset on munattomia.🤣
Huomioni mukaan ainakin joku palstan mies on melkoisen munaton, niin historialliselta taustaltaan, kuin myös nykyisellä palstakäyttäytymisellään.
Ei tärkeintä ole se että menestyy, vaan tärkeitä on se miten toisia kohtaan käyttäytyy.
Näin yleisesti ottaen.
AV
L<GWESL<ZN L<UXCIKO ONMUNZSZVVOMIN
kxsu
<GIDCÄN MIKzi on vuollziz ikä-cjpokxc ipxlikin, koxkz< kzikki ciä kä ä xcoik' on oikws\\ x\g\\ h\ nuj; uxczz,
Tossa on 4-ulotteinen matriisi. Se näytti ainoastaan ulkoa mitä WTC oli sisältä. Siinä aikajana lähtenyt kahteen suuntaan se on sulkuportti.
https://yle.fi/a/3-5420733
Ylös/alas. Arvaa kummassa ollaan?
Onks plateja?
https://translate.yandex.com/en/ocr
Tilastokeskukset ihan eri suuntiin...
AOL,_mail;
No sinä tietenkin!
Ihan jo heti otsikosta lävähti selvä valinta mieleen: AV.
Sori 😄
Nöf 🐷
No sinullahan tulee aina olla joku palstalla, työpaikalla ja kylillä jota voit syyttää. Ilman heitä et eläisi onnellisena. Haukut nuorisoa, miehiä, yms. Ihan vain koska olet omasta mielestäsi niin hyvä ihminen, ylivertainen esimerkiksi työkavereihin verraten:)
AV
Ai senkö vuoksi olen onnellinen?
Logiikkasi mukaan sun pitäisi olla onnellinen^100. Mutta et ole (pis pis..) 😁
Nöf 🐷
Olet nähnyt työpaikalla vain minun ikäpolveni motivoitunutta nuorisoa töissä, joten ymmärrän ettei ikäiselläsi jarrulla ole kokemusta nykyajan nuorien työmoraalista. 😁
Nöf 🐷
Suomen TÄYSIN korruptoitunutta poliisi järjestelmää syytän ja sen TÄYSIN kuvottavaa mielihalua viedä vaikeasti sairailta, joka ainoan pennin pois, N
Kyllä minun valinnat ovat olleet omiani ja niistä on vastuu otettava. Joskus olen tehnyt huonoja valintoja ja seuraukset niistä kantanut, mutta sellaista se ihmisen elämä joskus on, kun ei ole kristallipalloa.
Jokaisella on vastuu omista teoistaan ja valinnoistaan, niin minulla kuin entisillä kumppaneillani heidän omista valinnoistaan. Niinhän se aikuiselämässä toimii.
Aletheias
Näinhän se on, mutta mielestäni AV:n aloituksessa unohdetaan täysin se, että ihmiset muuttuvat matkan varrella. Tai vähintään heistä paljastuu puolia joita ei valinnan hetkellä ole ollut mitään mahdollisuuksia tietää, kun ei ole sitä kristallipalloa.
Enkä usko että kukaan on selvännäkijä tai sellainen ihmistuntija, jotta osaisi nähdä mikä kaikki tulee muuttumaan.
-keinovaginamies-
Kukaan meistä ei voi tietää, mitä tuleman pitää, vaikka miten pyrkisi tekemään valintansa huolella. Tietysti on tiettyjä merkkejä, joista voi jotain päätellä, mutta juuri sen takia mitään takuuta ei ole, koska ihmiset saattavat muuttua matkan varrella.
Tietysti aikuinen kantaa vastuunsa niissäkin tilanteissa joissa valinta osoittautui huonoksi. Esim jos parisuhde on huono, voi päättää jääkö vai lähteekö. Tietystikään se ei nyt ihan noin helppoa todellisuudessa ole, voi olla yhteisiä lapsia tms mutta joka tapauksessa aikuinen itse kantaa vastuun päätöksestään.
Aletheias
Tuo on päivänselvää, kaikki ihmiset muuttuu elämää kulkiessaan ja jollei yhtään muutu, jossain on vikaa. Kehitys ei etene.
Se vierailee anonyymina tuolla ikävän puolella!
Varmaan sinä
Toimiiko VPN?