Vietimme työpaikan virkistyspäivää reilu vuosi sitten, jolloin kirjoitimme itsellemme kannustuskirjeen.
Virkistyspäivän vetäjä keräsi lopuksi kirjeet ja annoimme jokainen osoitteen, johon kirjeen voi postittaa myöhemmin.
Olin jo unohtanut koko asian, kunnes kirje oli tipahtanut postiluukusta tällä viikolla.
Luin kirjeen ja herkistyin. Olin kirjettä kirjoittaessa juuri lopettanut arkitupakoinnin ja haaveilin uudelleen yrittämisestä.
Tuo kirje muistutti siitä kuinka tärkeää on välillä pysähtyä onnistumisten äärelle eikä keskittyä pelkästään niihin asioihin, jotka kaipaavat muutosta.
Milloin sinä pysähdyit kannustamaan itseäsi onnistumisesta?
Virkistyspäivän vetäjä keräsi lopuksi kirjeet ja annoimme jokainen osoitteen, johon kirjeen voi postittaa myöhemmin.
Olin jo unohtanut koko asian, kunnes kirje oli tipahtanut postiluukusta tällä viikolla.
Luin kirjeen ja herkistyin. Olin kirjettä kirjoittaessa juuri lopettanut arkitupakoinnin ja haaveilin uudelleen yrittämisestä.
Tuo kirje muistutti siitä kuinka tärkeää on välillä pysähtyä onnistumisten äärelle eikä keskittyä pelkästään niihin asioihin, jotka kaipaavat muutosta.
Milloin sinä pysähdyit kannustamaan itseäsi onnistumisesta?
Vastaukset 57
Vanhimmat
Olipa kiva virkistyspäiväkirje!
Jaa-a, enpä muista pysähtyneeni miettimään onnistumisiani.. Ehkä olen onnistunut niin kummallisissa asioissa 🤔
- Sheena
Onnistumiset on tärkeitä, varsinkin, jos on muuten rankka vaihe elämässä.
Rankoissa elämänvaiheissa kannattaisi tuo pysähtyminen ja funtsailu.
- Sheena
Miten tämä keskustelujen numerointi menee, ei voi tietää.
- Sheena
Ehkä nyt tajusin.
- Sheena
Mä pysähdyn joka päivä. Olen tehnyt niin about 43 vuotta jo.
Jotenkin uskon sen. Osaat arvostaa niin pieniä asioita. Tärkeä taito.
"Valvontaviraston virkistyspäivä". -7000
Mikä vittu sulla on hätänä?
Sillä on gubbe pakkomielle olla tällainen jokapaikan höylä joka järjestetää elsut, lasut, valsut kaikki joka huusholliin ja kioskiin kun sormia napsauttaa
Sulla varmaan muutamaki ylenmääräinen Keltanen Leskinen väärässä fikassa? "E-Rotta-ajat".
Sinähän se et osaa kuin suuta soittaa ja olla mukahauska sutkauttelija.
No sinä ainaki osasit "keräillä aineistoa" nii että tais useempiki takki kääntyy samalla. Varmaan vielä haudassaki..
Mitä paskaa sinä jauhat?
Edellisellä "ikonillas" ihan itte mainostit kerääväs palstalta(kin) aineistoa. Vai oliksekin vaa joku bottimyllys-peitetarina?
Se on mennyttä se. En ole kerännyt aineistoa pitkään aikaan, varsinkaan sinkuissa, koska täällä ei ole samanlaista vainoamista kuin ikävässä oli. Vaikka läheltähän tuo sinunkin toimintasi liippaa.
Anteeksi, on vain huonoja kokemuksia virkistyspäivistä.
Jätän ne mielellään nyt aina väliin.
Pahin mitä oli on kauan aikaa sitten tapahtunut sekoilu yhden työkaverin kanssa joka oli nainen. Helvetin kiva iltahan(yö) se varmaan oli, mutta ihan väärälle miehelle suunnattu.
AV
No ethän sinä sille mitään voi, jos joku päättää pettää (?) puolisoaan.
Mjoo, hetken himot ja mielihalut ovat kyllä kokonaisuuteen nähden joskus ylimitoitettuja. Mutta, en voi itseänikään siitä syyttää, oli niin herkullinen että meni ne isot ja pienetkin aivot ihan solmuun. Ilman alkoholia tuotakaan ei olisi tapahtunut, on se kumma aine kun saa molemmat sukupuolet sekoilemaan vain nautintoa etsien?
AV
Kyllä. Läheltä todistaneena. Silloin ehkä kannattaa rajoittaa alkoholia, jos se lisää ongelmakäyttäytymistä. Ei sinun, vaan sen daamin.
Molempien, rakastelimme kuin eläimet monta tuntia alkoholin uhreina:)
AV
Aivan, no sitten. Monen tunnin rakastelusessio tekee kieltämättä hyvää joskus.
Alkoholista sen verran kokemusta ja paitsi jäätävän 2 päivän krapulan jälkeen se olo, niin myös se miten estot lähtee. Siksi alkoholi ei mulle sovi.
Rauhallisesta energisestä muutun ylienergiseksi ja flirtiksi. Pahimmoillaan jos keljuttaa mussa elää räyhähenki ja sitten tulee päänaukomista ehkä jopa painimatsi.
Niin pysyn erossa aineista mitkä sekottaa koko kropan. Ja sairastuttaa.
Tiedehän ei oo mikään neuroleptomaanin taikuri. Varsinka solmuissa.
Jokainen lauantai ja sunnuntai 😂
Ai, kuinka niin? 🙂
Vastauksessani oli virhe. Piti lukea miltei jokainen lauantai ja sunnuntai.
No siksi, kun useimmiten ne eivät ole tavallisia työpäiviä. Harvemmin edes epätavallisia työpäiviä. Eihän tyypillinen työpaikan virkistypäiväkään ole tavallinen työpäivä, vaan epätavallinen työpäivä 😂
Aivan, nyt tajusin. ☺️
Se oli joko se, kun sain vaivihkaisen vilkaisun muniini tai sitten se kun voitin sisämikroautoilupäivän. Vaikea päättää kumpi oli kivempi.
Minulla on tuo sama ominaisuus kuin jasulla. Aina kun saan jotain valmiiksi, niin totean että taas tuli aivan p.rkeleen hyvä. Miten sitä aina onnistuukin :)))
-keinovaginamies-
Hyvä, että on terve itsetunto.
Rehellisesti sanoen virkistyspäivät voisi minun puolestani lopettaa. Koen ne lähinnä rasituspäiviksi.
Sama. Aika on usein pois omasta vapaa-ajasta ja vieläpä palkatonta. En haluaisi olla työkavereiden kanssa omalla ajallani. Riittää että siedän heitä työajan ja pidetään asiallinen rooli yllä sen aikaa.
Alkoholin ei pitäisi koskaan kuulua mihinkään työhön liittyvään tapahtumaan.
Tsirp 🐦
Minusta se riippuu niin siitä, mitä ne sisältävät. Yhdessä työpaikassa jokainen pääsi vaikuttamaan sisältöön ja olivat tyytyväisiä lopputulokseen.
En ole ikinä yhdessäkään sellaisessa ollut, joka ei olisi ollut rasituspäivä. En haluaisi tuhlata aikaani ja varsinkaan vapaa-aikaani tyhjänpäiväiseen skeidaan. Kaikki virkistyspäivät, tykypäivät, pikkujoulut, kesäjuhlat jne. samaa tyhjänpäiväistä tavaraa. Veemäisintä on se, että niistä kieltäytymistäkin katsotaan aina vinoon.
"Alkoholin ei pitäisi koskaan kuulua mihinkään työhön liittyvään tapahtumaan."
Samaa mieltä. Minä tosin en ylipäänsä juurikaan juo alkoa. Mulle siis riittää siis ihan vaan se, ettei tarvitsisi noihin osallistua. Ottaisin mielummin kaikki moiset rahallisena bonuksena.
Niillä harvoilla virkistyspäivillä, joissa olen ollut mukana, on ollut ihan hauskaa. Kaikki ei tykkää, mutta itse suhtaudun positiivisesti. Stressivapaa päivä ja saa muuta, huoletonta tekemistä. Kyllä se mulle kelpaa. 👋😃
Ihana tuo sinun kirje itsellesi. Hyvä muistutus meille kaikille, itseään pitää myös kannustaa ja rohkaista. 🌸
Tämä ei ollut mikään tykyjuttu. Mutta fysiatri teetti minulla aikoinaan kaiken maailman pupuleikkejä.
Hölmöä se oli, mutta sain silti takaisin jonkinlaisen liikuntakykyni.
Kyllä niistä pienistä asioista voi olla yllättävän iso apu. Se oli aikaa ennen järjetöntä säästämistä.
Nykyaikana mut olis jätetty sinne metsään mätänemään.
>Simiti<
En usko, että sinua olisi jätetty yksin metsään mätänemään. Ei ne niin julmia ole.
Ne ei olisi ollenkaan ottaneet sinua mukaan, vaan jättäneet sinut kotiin ja huikannut mennessään, että "soitellaan!!". 👋☺️
Totta puhuen, on niistä harjoituksista hyötyä.
Niin ne viisaat sanoo, että sitä pitäisi olla itsensä paras kaveri, kun loppupeleissä täällä on aika yksin. Ja joutuu lähtemäänkin yksin.
Virastonaiset ovat vihaisia, koska tietävät olevansa täysin tekoälyn korvattavissa, ihan jo lähivuosina. Miksi tälläisiä suojatyöpaikkoja on edes päässyt syntymään?
Jep. Ja joku 1000 asukkaan kunnanjohtaja. Mihin ne asukkaat sitä tarvii?
Miten virastonaiset liittyy asiaan? Kyllä kai muillakin aloilla on virkistyspäiviä.
Minulla on ihan positiivisia kokemuksia virkistyspäivistä. Paras muisto on ehkä se, kun olimme tiimin kanssa pari päivää Ahvenanmaalla. Siellä oli ihan työhön liittyvää tekemistä, mutta paljon myös kaikkea muuta. Uimista, saunomista, pyöräilyä, yhdessäoloa. Siitä jäi kiva muisto 😊
Kannustuskirje itselle kuulostaa mahtavalta 🤗 Meillä oli joskus sellainen, että kirjoitimme lapuille, mistä pidämme työkavereissamme ja sitten laput jaettiin jokaiselle. Oli aika ihana lukea, mitä kaikkea työkaverit olivat kirjoittaneet 😊
Aletheias
Kuulostaa kivalta tuo työkaverin kannustaminen. 🙂
Se oli kyllä mukava tehtävä 😊 Harvemmin arjessa tulee kehuttua ja kannustettua työkavereita riittävästi, niin tuo oli ihana muistutus siitä, miten paljon töissä toisiamme arvostamme.
Kiva tuo itselle kirjoittaminen. Paljon parempi kuin Aletten mainitsema toisista kirjoittelu, joka luetaan aina nurinkurisesti: mitä ei kirjoitettu tai miksi juuri noin kirjoitettiin.
Noi ryhmäytysleikit on muuten mun mielestäni tosi stressaavia ja ahdistavia.
Mun perustunteeni taitaa olla kiitollisuus siitä mitä mulla on. Huomioin miten mukavaa on herätä lämpimästä sängystä, kiva käydä lämpimässä vesivessassa, mahtavaa kun olen varautunut riittävällä aamupalavarastolla.. en minä pysähdy kannustamaan itseäni. Enkä edes kaipaa mitään hyper-hetkiä. Tämä on hyvä näin.
Tsirp 🐦
Tai no.. 😁 Olin minä hetken aikaa pirun tyytyväinen itseeni, kun tässä taannoin kannoin juoksumaton rappuja pitkin kolmanteen kerrokseen. Olin varma, että saan sen itsekseni perille hullulla sisullani, voimillani ja hyvällä suunnitelmalla. Ja sain. Ei ne laitteet ole ihan kevyitä.
Tsirp 🐦
Hommasitko ihan itsellesi juoksumaton? Minusta tuo Aletenkin idea oli hyvä. :)
joku vza<lgtionv arfaizsgon mefmuszmies ajanut poliisia karkuunb mefsxullan 250kmh.. hah kaikissa a<utoissa ei ole nopeusrajoittimia tuohon 250
mutta niib hassuja höpltyjsuö jyb tyttlhwb jabssam jizxjza tyttlheb oöuvö
Niin jäikin vastaamatta virkistyspäivästä töissä. Olen ollut kerran sellaisella ja se kerta riitti. Naisvaltainen ala ja jutut sen mukaan. Oli ruoka, mikä sopii mulle AINA. Mutta sitten oli meikkaamista, ihonkuorintaa ja alusvaate hypistelyä. Eli jotain esittelyjä pitämään oli kutsuttu alansa osaajia.
En siinä viittinyt sitten kellekkään pitsipöksyä esittelevälle sanoa, että kuule kun mä käytän miesten boksereita niin ei ole noille käyttöä.
Ja puuterihuiskua pyrkiessäni karkuun päädyin karkkikipolle, se taas ei tee elintasivatsalleni hyvää sekään. Kasvaa vaan.
Oli niin överi naisellinen "virkistyspäivä", että olin puolikuollut autoon raahautuessani. Ei enää ikinä ajatuksin.
Ehkä huvittavinta oli tilanne, missä alusvaate esittelijä yritti mulle tyrkyttää settiä alushousut, rintsikat ja sukkahousuliivi. Miten seksikkääksi näissä itsensä tuntee oli joku mantra mitä hän hoki.
Mulla on kotona tämä ja nämä, hän kertoi omakohtaisesti miten seksikästä alusvaatetta löytyy ja tulee puolisollekin iloisena yllärinä.
Mietin siinä, että joo-o minulle noista tulis pelkästään pelle olo, mun päälle puettuna. Mutta ymmärrän, että onhan ne seksikkäitä jonkun yllä, naisellisen naisen päällä.
En viittiny pyytä, että pyörähdäs tossa esittelykierros noissa kuumimmissas. Oli nätti blondi se pitsikauppias. Olis varmaan ollut minusta kivaa mutta muille epämukavaa. 😅
Pidin suuni kiinni. Maailma ei kestä mun ajatuksiani järkyttymättä.
Minusta kuulostaa, että suunnittelussa ei ole vain otettu kaikkia tarpeeksi huomioon.
Näinhän siinä kävi. Toisaalta kukaan mun silloisellakaan työpaikalla ei tuntenut minua, oikeasti. Vaan sen puoleni jonka olen rakentanut kehoni mukaan. Sen minkä ihmiset kestää kohdata silmästä silmään.
Niin ei ihme, että mentiin enemmistön mieltymyksillä.
Sanoin kyllä silloin, että caringrata olis kiva. Muttei se kiinnostanut muita. Nenät oli nääh nyrpyssä.
Carting siis..
Meillä ei ole virkistyspäiviä eikä myöskään muitakaan tapahtumia kuten joulujuhlia. Tämä ihan siitä syystä että on monia vuorojärjestelmiä eivätkä kaikki pääsisi mukaan.
Toki sitten muuten huomioidaan kuten e-passit, jouluruokakassit sekä pipoja/lippiksiä/t-paitoja siihen malliin ettei tarvi kaupasta ostella.
Omat onnistumiset lähinnä kuittaan hyvänä tuurina mutta jos porukalla saadaan onnistumisia niin niistä olen kyllä aidosti onnellinen.
Joo, tuo on hienoa, että kuitenkin jotenkin muistetaan työntekijää. Veikkaan, että moni ottaisi ennemmin vaikka ruokakassin.
Joukko-onnistuminen aiheuttaa kyllä hyvän fiiliksen.