Mihin sitä miestä lapsiperheissä oikein tarvitaan?

....

Olisi kiva kuulla kommentteja ja ajatuksia siitä mihin miestä kaipaatte vai kaipaatteko ollenkaan.

21

1764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onni

mihin naista tarvitaan lapsiperheessä??

• Ilo silmä

Minä olen ainakin nuo lapset synnyttänyt, syöttänyt, pukenut.Hoitanut muuten ja valvonut kun ovat sairastaneet.Eipä ole miestä silloin talkoissa näkynyt!!

• mari

- rakastaja, rakastettu ja rakastava
      - ystävä
      - kaveri jakamaan harrastuksia ja arkista elämää
      - lapsille isänmalli, kaveri harrastuksiin, kotiin esimerkiksi ja malliksi hyvästä isästä
      - jakamaan henkinen ja taloudellinen vastuu perheestä
      - huumoria
      - auktoriteettia lapsille (sisältyy oikeastaan henkiseen vastuuseen)
      - ja lisäpointsina raittius (ei alkoa eikä huumeita)
      Nämä olivat haavemiehen ominaisuuksia, haaveitahan saa olla aina.

• jeejeejee

Otettuani avioeron, muutama vuosi sitten, ja ollessani hakemassa viimeistä muuttokuormaa, minut puhuttiin ympäri -palaamaan takaisin.
      Syyksi ilmoitettiin pelkästään oma mukavuus. Näin sanoi siis nykyinenkin vaimoni, koska olin niin saatanan tyhmä että palasin.
      Mukavuustekijöihin kuuluivat kuulemani perustelun mukaan vastuunjako lasten hyvinvoinnista, ja asunto- sekä autolainean maksaminen.

Turhauttavaa mutta varmaa on, että otan eron, kun toinenkin lapsistani siirtyy peruskoulusta seuraavaan elämänvaiheeseensa. Silloin minun panostani edellämainittuihin velvoitteisiin ei enää kaivata siinä muodossa kuin nykyään.

Aikaa on jäljellä viisi vuotta. Se kyllä kuluu nopeasti kun tietää elämän olevan edessä päin!

• Ringin

Oletko ihan varma, että haluat jatkaa vielä 5-v?
        Aika pitkä aika tai no jos itse viihdyt niin
        mikäs siinä. Tosin vähän tuosta kuvastaa, että
        odottelet vain vuosien vierimistä.
        Itse olen kyllä nainen, 4-v sitten eronnut
        ja kyllä se vastuunotto sujuu ihan kahdesta
        eri osoitteestakin. Täytyy kyllä myöntää, että
        enemmän vastuuta on minulla, jonka luona lapset
        asuvat. Mutta järjestelyjä voi tehdä aina.
        Lainat on ainakin omasta mielestäni ihan tyhmä peruste, siihen en suostuis ikinä.

Mutta asiastahan päätät itse. Vaikka kuka tietää, mikä on oikein; toiset on naimisissa vain taloudellisista syistäkin.

• jee*4

Älä turhaan odota sitä aikaa(5 vuotta), siis ihan oikeesti.
        Itse aattelin kanssa kantaa ne miehiset paineet ja seistä tekojeni sekä sanojeni takana loppuun asti. Onnekseni luovutin itselleni ja muutin pois.
        Suhteet lapsiin(8-14v) ovat kunnossa ainakin saamastani palautteesta päätellen. Itse olen voinut nyt luopua uni- ja mielialalääkkeistä, voin todeta eläväni kivaa elämää. Nyt kun on etäisyyttä ollut entiseen arkeen, olen vasta huomannut miten siihen kaikkeen p.....n oli vaan tottunut.

Siis älä odota vaan lähde, jos siitä haaveilet.
        Se oli kova temppu kun vielä jäit.

• asiaa

tosiaan... lapsistahan ei mitään väliä.

• ja tekemään ruokaa

siinä vastaus epätietoiselle!

• peikko-na

Höh! Sanovathan nuo viisaammat tuohon, jotta äitimuorin tarpeita tyydyttämään, jottei mamma kauhiasti kiukuttelis.. Mutta njääh, ei miestä loppupelissä mihinkään tarvita.
      Nykyjään on kaiken maailman ihmeet jo tulluna kuten aviomiesvuokraus (jos tarttee ruuvailla) ja tekohepit (jos tarvii tyydytystä ilman sukupuolitauteja) ja lemmikit jos olo meinaa olla kovin yksinäinen.
      Sillonhan tietty miestä tarvitaan jos tahtoo lisääntyä.. se kun ei onnistu ilman spermaa, jonka kyl voi hankkia pankistakin mutta siellä tarvivat kuitenkin ukkoja..

• Alkion kloonaus tapahtuu poistamalla naisen munasolusta perintötekijät. Potilaan solusta, esimerkiksi ihosta otetaan sen jälkeen perintötekijät ja siirretään ne munasoluun. Tällainen munasolu on nyt siis saatu jakautumaan, ja näin on tuotettu soluja, joita potilaan elimistö ei hylji. Näistä soluista yritetään kasvattaa potilaan tarvitsemia kudoksia ja tulevaisuudessa ehkä kokonaisia elimiä, joita voitaisiin siirtää potilaaseen ilman pelkoa hylkimisreaktiosta. Mahdollisesti jopa kokonainen ihminen.

Teoriassa siis jälkeläisen voi tuottaa ilman miestäkin. Mies on näin ollen mielestäsi täysin "obsolete" =oP

• mirham
        doctrine kirjoitti:

Alkion kloonaus tapahtuu poistamalla naisen munasolusta perintötekijät. Potilaan solusta, esimerkiksi ihosta otetaan sen jälkeen perintötekijät ja siirretään ne munasoluun. Tällainen munasolu on nyt siis saatu jakautumaan, ja näin on tuotettu soluja, joita potilaan elimistö ei hylji. Näistä soluista yritetään kasvattaa potilaan tarvitsemia kudoksia ja tulevaisuudessa ehkä kokonaisia elimiä, joita voitaisiin siirtää potilaaseen ilman pelkoa hylkimisreaktiosta. Mahdollisesti jopa kokonainen ihminen.

Teoriassa siis jälkeläisen voi tuottaa ilman miestäkin. Mies on näin ollen mielestäsi täysin "obsolete" =oP

Onhan miehestä moneksi,...ja jopa silmän iloksi..:)

• peikko-na
        doctrine kirjoitti:

Alkion kloonaus tapahtuu poistamalla naisen munasolusta perintötekijät. Potilaan solusta, esimerkiksi ihosta otetaan sen jälkeen perintötekijät ja siirretään ne munasoluun. Tällainen munasolu on nyt siis saatu jakautumaan, ja näin on tuotettu soluja, joita potilaan elimistö ei hylji. Näistä soluista yritetään kasvattaa potilaan tarvitsemia kudoksia ja tulevaisuudessa ehkä kokonaisia elimiä, joita voitaisiin siirtää potilaaseen ilman pelkoa hylkimisreaktiosta. Mahdollisesti jopa kokonainen ihminen.

Tuossa on pointtia, ehkä joskus tulevaisuudessa on odotettavissa naisvalta ja miehet katoavat sukupuuttoon.. Hmm.. mistäs mä sit löydän miehisen väittelykumppanin?? Ai nii, enhän mä elä niin kauaa :)

• Eirek O.

Miestä tarvitaan sydänystäväksi, olemaan ihminen ihmiselle. Tuomaan erilaisia näkökulmia asioihin, joskus sieltä toiselta planeetaltakin. Ideointi ja luova ongelmanratkaisu voi olla ihan eri ulottuvuuksissa "sekatiimillä" toteutettuna.

Kainaloon on kuulemma joskus tarvis käpertyä... halipula voi yllättää, kun maailma koettelee.
        Ja onhan se kylpeminenkin mukavaa joskus ypö kaksin :)

Nää nyt tuli miettimäti mieleen...

• Eirek O. kirjoitti:

Miestä tarvitaan sydänystäväksi, olemaan ihminen ihmiselle. Tuomaan erilaisia näkökulmia asioihin, joskus sieltä toiselta planeetaltakin. Ideointi ja luova ongelmanratkaisu voi olla ihan eri ulottuvuuksissa "sekatiimillä" toteutettuna.

Kainaloon on kuulemma joskus tarvis käpertyä... halipula voi yllättää, kun maailma koettelee.
        Ja onhan se kylpeminenkin mukavaa joskus ypö kaksin :)

Nää nyt tuli miettimäti mieleen...

Voi että osui omalle kohdalleni nuo kirjoittamasi asiat. Joskus on tuntunut että on ihan solmussa ja seinä vastassa. Niin vaan ykskaks nuo solmut aukeekin kun niistä saa jutella ja saa miehistä näkökulmaa asioihin.

Ja tuo kainaloon käpertyminen, sitä ainakin itse tarvitsen. Mikä oliskaan ihanampaa viikonloppuaamuisin, jos ei ole kiirettä mihinkään, herätessä käpertyä toisen kainaloon ja silitellä ja saada silityksiä. Tunti siinä helposti vierähtää.

Saunominen myös kaksin, kellahtaa pää toisen syliin ja saada taas silityksiä...ja jos mahdollisuuus mökkisaunomiseen, miten hauskaa onkaan yhdessä kirmata nakuna uimaan, olettaen ettei näkyvillä ole muita joita tuo nakuilu häiritsisi.

Kyllä vaan elämä olisi tylsää ilman teitä miehiä ;).

• Eirekki
        Mariet kirjoitti:

Voi että osui omalle kohdalleni nuo kirjoittamasi asiat. Joskus on tuntunut että on ihan solmussa ja seinä vastassa. Niin vaan ykskaks nuo solmut aukeekin kun niistä saa jutella ja saa miehistä näkökulmaa asioihin.

Ja tuo kainaloon käpertyminen, sitä ainakin itse tarvitsen. Mikä oliskaan ihanampaa viikonloppuaamuisin, jos ei ole kiirettä mihinkään, herätessä käpertyä toisen kainaloon ja silitellä ja saada silityksiä. Tunti siinä helposti vierähtää.

Saunominen myös kaksin, kellahtaa pää toisen syliin ja saada taas silityksiä...ja jos mahdollisuuus mökkisaunomiseen, miten hauskaa onkaan yhdessä kirmata nakuna uimaan, olettaen ettei näkyvillä ole muita joita tuo nakuilu häiritsisi.

Kyllä vaan elämä olisi tylsää ilman teitä miehiä ;).

"Joskus on tuntunut että on ihan solmussa ja seinä vastassa. Niin vaan ykskaks nuo solmut aukeekin kun niistä saa jutella ja saa miehistä näkökulmaa asioihin."

Joo, toimii homma kyllä toiseenkin suuntaan. Mikäs on miehenkin ollessa, jos saa (vaikka useammaltakin) fiksulta naiselta "second opinion" -neuvoja. Kyllä sitä kysyttävää ilmaantuu itse kullekin tässä elämän riepotuksessa.

• tuli tässä vain mieleen että ne naiset jotka tuumivat ettei miestä tarvita mihinkään eivät varmasti osaa myöskään arvostaa miestään samalla tavalla kuin päinvastaisessa tilanteessa. Mies vaistoaa / tajuaa tämän kyllä, eikä sitten vastavuoroisesti anna sitä arvostusta itsekään niin helposti, ts. naisestakin alkaa muodostua miehelle yhdentekevä "kotitoimikone".

Tuumin tässä vain että varmasti ne kestävimmät liitot syntyy kuitenkin molemminpuolisesta arvostuksesta ja kunnioituksesta, ja jos nainen ajattelee että mies on tarpeeton, ei se mielestäni ainakaan kuulosta sellaiselta että sillä kovinkaan pitkälle pötkittäisiin.

kuriositeettina voisinkin tässä kysyä naisilta jotka ovat vastanneet ketjuun vähättelevästi / miehen tarpeellisuutta alentavasti, että kuinka moni teistä on yksin / yh?

• peikko-na

No mä en ainaskaan ole yksin enkä yh, vaikka voisinkin harkita asiaa huolella. Ennemmin yksin kuin onneton suhteessa.

"Mies vaistoaa / tajuaa tämän kyllä, eikä sitten vastavuoroisesti anna sitä arvostusta itsekään niin helposti, ts. naisestakin alkaa muodostua miehelle yhdentekevä "kotitoimikone"." Puolin jos toisin! Eli miksi haluaisin miehen, joka pitää minua koristeena, panopuuna ja kotiorjana nyrkin ja sängyn välissä?? Ja sillon kun hän ei orjuuta, on alkoholismin vallassa taikka muuta vastaavaa..

Kestävästä liitosta sen verran, että sen määritelmä on tainnut muuttua. Turhan moni on muka sitoutumassa ja kuitenkaan ei sitä halua, josta päästään taas FBn koukeroihin ja muihin salarakkaisiin, joilla turhan moni "piristää" pitkää avioliittoaan.

• Ringin

monessa asiassa aikalailla samaan kuin naistakin.
        Pieniä eroja tietysti on. Itse tarvitsisin romantiikkaan, ainakin osan arjen jakajaksi,
        keskustelukumppaniksi, toisen sukupuolen näkökulman antajaksi, elämän tasapainottamiseksi, toiseksi aikuiseksi kotielämään, hellyyteen,
        yhteisiin retkiin, rakasteluun, vuorovaikutukseen. Varmaan moneen muuhunkin,
        mutta sellaista ei nyt ole näkösällä.

Eiköhän ne elämään/miehiin pettyneet ajattele
        helposti, ettei niitä miehiä tarvita.
        Kun ei ole yhden kanssa onnistunut elämään,
        niin syyttää koko sukupuolta tai asettaa itsensä yläpuolelle. Se on vain puolustautumiskeino,
        ei uskalla yrittää uudelleen - taas voi vaikka pettyä. Toista kun ei voi omistaa, eikä mitään takuita voi saada etukäteen.

• justitia

Miestä tarvitaan olemaan lasten kanssa, ainakaan minun pinna ei kestä aina sitä menoa ja mekastusta, mies käy useimmiten ruokakaupassa, huolehtii kiinteistöstä, autoista ja laitteista. Ja vielä tärkeä pointti, mies näyttää ja tuntuu mukavalta ja tuoksuu usein hyvältä. Kiva kun ootte olemassa miehet!

• Tintti

yksinkään ei viihtyisi kotona..

• mie...

kaveriksi, rakastetuksi, lasten isäksi, elämän kumppaniksi.....

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      85
      5983
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      290
      5281
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      50
      3335
    4. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      10
      2836
    5. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      105
      2723
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      4
      1665
    7. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      15
      1585
    8. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      21
      1480
    9. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      32
      1449
    10. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      177
      1068
    Aihe