Palstalla uusi sheriffi?

Sakuri

Olen lomaillut, enkä ole lomani aikana juuri netissä käynyt.
Nyt sitten huomasin, että palstamme on saanut uuden sheriffin.
Tervetuloa hoitamaan palkatonta mutta vaativaa luottamushommaa.

Voisit tietenkin vähän kertoa itsestäsi ja ajatuksistasi, se olisi ihan mielenkiintoista. Vaatimus se ei tietenkään ole. Pääasia on, että hoidat tehtävät hyvin ja tasapuolisesti. Siihen luotan, kun olen sinun kirjoituksiasi aikaisemmin joitakin lukenut.

Siis, menestystä ja jaksamista työllesi!


Ja vielä haluan kiittää vanhaa vaimoa hyvin ja pitkään hoidetusta sheriffin työurasta. Kiitos.

17

1512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristitty

      ... viittaa vahvasti tunnustukselliseen vanhoillislestadiolaisuuteen.

      En pidä tilanteesta koska heillä on jo oma nimetty sivunsa.

      Tänne pitää saada lojaali henkilö joka ei ole situoutunut mihinkään lestadiolaisuusryhmään sillä tavoin tiiviisti, että olisi ohjailtavissa ruon seurakunnan perinnäissääntöjen avulla.

      • EL-Fani

        juuri lestadiolaiskeskusteluun, joten sheriffille on vain hyväksi, jos tuntee tätä herätysliikettä omakohtaisestikin läheltä. Sheriffinä tietysti tulee ola neutrali kaikkia kirjoittajia kohtaan. Toivottavasti uusi valvoja täyttää nämä kriteerit!


    • Debora

      Jo toista vuotta olen ollut palstan sheriffinä ja siinä ajassa ehtii väsyä. Elämää on muuallakin kuin palstalla:)

      Uusi sheriffi on hoitanut hommiaan toista viikkoa enkä usko, että kukaan palstalaisista on käytännössä huomannut sheriffin vaihtumista.

      Ja hyvät palstalaiset, älkää viitsikö arvuutella sheriffin kotiseurakuntaa/-Siionia. Hän ei ole vl kuitenkaan.

      Kiitän mielenkiintoisista kirjoituksista ja uskollisia kirjoittelijoita. Jatkakaa samaan tahtiin, asiallisesti keskustellen:)

      • Ensiksi kiitos Deboralle pyytettömästä työstä ja rohkaisevista sanoista.

        Tulinpahan sitten laittaneeksi anomuksen ja pienen selventävän keskustelun perusteella päädyimme ylläpidon kanssa tähän järjestelyyn.

        Vl-uskovat voivat olla rauhassa, en ole sitä taustaa. Lestadiolainen liike on minulle tuttu ja voinen lukea ystäviksei henkilöitä useammasta haarasta.

        Vihneenä minua tunnetaan ehkä vähemmän, mutta nyt on aika tutustua.

        Muuten olen palstaa seurannut jo vuosia ja sillointällöin kirjoitellutkin ainakin pari vuotta.

        Kyllä kävin jonkinasteisen Jaakobin painin objektiivisuuden kanssa. Ajattelin sitten, etten omaa mitään suuria kaunoja mitään liikkeen haaraa kohtaan, joten inhimilliset edellytykset pitäisi täyttyä. Vapaana miehenä aikaa on luultavasti tarpeeksi.

        Keskusteluilta odotan jonkinlaista tasoa, ettei mennä henkilökohtaisuuksiin, eikä siirrettäisi mitään kiistoja toiselta palstalta.

        En kuitenkaan laajasti seuraa muita palstoja, että olisin kaikesta selvillä.

        Erityisesti ajattelisin, että täällä voisi "ulkopuoliset" kysyä sen kysymyksen, joka on aina kiinnostanut, mutta ei ole ollut tilaisuutta esittää. Kaivamme sitten yhdessä sivistyneet vastaukset kiperimpiinkin kysymyksiin.

        Mikäli toimintani ei ole tyydyttävää, sopii valittaa, mutta toivon, että ne olisivat asiasta.
        Nimittäin uskon tästä pääsevän myös pois ylläpidon avustuksella, niinkuin tämä tehtävä on uskottukin.

        Jumalan siunausta kaikille ja loppukesää.


      • Minäkin kiitän Sinua tästä kaikesta täällä.
        Toivotan Sinulle Jumalan Siunausta uusiin elämänvaiheisiisi! ;)


      • moppaajasefu

        Minäkin tein saman havainnon: seriffi on vaihtunut täällä. Kiitos kaunis Sinulle hyvästä yhteistyöstä ja voimia elämään!

        Hyvää loppukesää:)

        Moppi


      • moppaajasefu
        vihne kirjoitti:

        Ensiksi kiitos Deboralle pyytettömästä työstä ja rohkaisevista sanoista.

        Tulinpahan sitten laittaneeksi anomuksen ja pienen selventävän keskustelun perusteella päädyimme ylläpidon kanssa tähän järjestelyyn.

        Vl-uskovat voivat olla rauhassa, en ole sitä taustaa. Lestadiolainen liike on minulle tuttu ja voinen lukea ystäviksei henkilöitä useammasta haarasta.

        Vihneenä minua tunnetaan ehkä vähemmän, mutta nyt on aika tutustua.

        Muuten olen palstaa seurannut jo vuosia ja sillointällöin kirjoitellutkin ainakin pari vuotta.

        Kyllä kävin jonkinasteisen Jaakobin painin objektiivisuuden kanssa. Ajattelin sitten, etten omaa mitään suuria kaunoja mitään liikkeen haaraa kohtaan, joten inhimilliset edellytykset pitäisi täyttyä. Vapaana miehenä aikaa on luultavasti tarpeeksi.

        Keskusteluilta odotan jonkinlaista tasoa, ettei mennä henkilökohtaisuuksiin, eikä siirrettäisi mitään kiistoja toiselta palstalta.

        En kuitenkaan laajasti seuraa muita palstoja, että olisin kaikesta selvillä.

        Erityisesti ajattelisin, että täällä voisi "ulkopuoliset" kysyä sen kysymyksen, joka on aina kiinnostanut, mutta ei ole ollut tilaisuutta esittää. Kaivamme sitten yhdessä sivistyneet vastaukset kiperimpiinkin kysymyksiin.

        Mikäli toimintani ei ole tyydyttävää, sopii valittaa, mutta toivon, että ne olisivat asiasta.
        Nimittäin uskon tästä pääsevän myös pois ylläpidon avustuksella, niinkuin tämä tehtävä on uskottukin.

        Jumalan siunausta kaikille ja loppukesää.

        ...voimia siivoushommaan;) Tervetuloa Suomi24:n sefukaartiin! *ojentaa kukan*

        Jos tarvitset apua tai vinkkejä, ota vapaasti yhteyttä minuun osoitteella [email protected]

        Tsemppiä hommaan, joka ei aina niin hirveän selkeätä ja yksiselitteistä ole:)


      • moppaajasefu kirjoitti:

        ...voimia siivoushommaan;) Tervetuloa Suomi24:n sefukaartiin! *ojentaa kukan*

        Jos tarvitset apua tai vinkkejä, ota vapaasti yhteyttä minuun osoitteella [email protected]

        Tsemppiä hommaan, joka ei aina niin hirveän selkeätä ja yksiselitteistä ole:)

        Tässä vaiheessa en anna mitään lupauksia kenellekkään enkä sitoudu muuhun, kuin olemaan shriffi.

        Jokaisella on mahdollisuus käyttää linkkiä poistettavasta viestistä, eli sopimattomasta ja minä lupaan rooman keisarin tavoin peukalo ylös -alas menetelmällä toimia.

        Sen verran kokeilin, ettei poistaminen tunnu missään, että kipeäksi en aio tulla.

        Kukasta kiitän ja yhteistyötarjouksesta.
        Koitamma pärjätä.


      • Laestadiolainen

        lopetan kirjoitteluni tälle lestadiolaispalstalle, jos sen sheriffi on tunnustuksellinen Sionisti eli helluntailainen. Siksi suuret opilliset käsityserot ovat helluntailaisliikkeen ja luterialaispohjaisen lestadiolaisuuden välillä. Muistan lukeneeni jostakin Lutherin kirjoituksesta näistä uudestakastajista, että he ovat Perkeleeen riivaamia perkeleitä!

        Tämä on minun ratkaisuni sheriffivalinnan suhteen!


      • Lasse-setä
        Laestadiolainen kirjoitti:

        lopetan kirjoitteluni tälle lestadiolaispalstalle, jos sen sheriffi on tunnustuksellinen Sionisti eli helluntailainen. Siksi suuret opilliset käsityserot ovat helluntailaisliikkeen ja luterialaispohjaisen lestadiolaisuuden välillä. Muistan lukeneeni jostakin Lutherin kirjoituksesta näistä uudestakastajista, että he ovat Perkeleeen riivaamia perkeleitä!

        Tämä on minun ratkaisuni sheriffivalinnan suhteen!

        Eikö Herran Siioni ole ollenkaan tuttu, kun heti menee ajatukset perkeleisiin??


      • admata.
        Laestadiolainen kirjoitti:

        lopetan kirjoitteluni tälle lestadiolaispalstalle, jos sen sheriffi on tunnustuksellinen Sionisti eli helluntailainen. Siksi suuret opilliset käsityserot ovat helluntailaisliikkeen ja luterialaispohjaisen lestadiolaisuuden välillä. Muistan lukeneeni jostakin Lutherin kirjoituksesta näistä uudestakastajista, että he ovat Perkeleeen riivaamia perkeleitä!

        Tämä on minun ratkaisuni sheriffivalinnan suhteen!

        >>
        lopetan kirjoitteluni tälle lestadiolaispalstalle, jos sen sheriffi on tunnustuksellinen Sionisti eli helluntailainen. Siksi suuret opilliset käsityserot ovat helluntailaisliikkeen ja luterialaispohjaisen lestadiolaisuuden välillä.
        >>

        Oletko sitä mieltä että jos poliisi olisi helluntailainen, niin hän ei osaisi työtään?

        Eihän näiden palstojen sheriffit ole minkään sorttisia uskonnollisia tai mitään muitakaan johtajia, tms. Sheriffin tehtävä on vain ja ainoastaan pitää palsta asiallisena ja siivota pahimmat sotkut pois. Minkäänlaiseen opilliseen valvontaanhan tuo asema ei edes oikeuta...


      • Nassesetä

        Luottaa niin kuin sinuunkin?? Sensuuri poistaa kaikki "sheriffiin" kohdistuvat arvostelut, kuten myös palstaankin? Mutta lestadiolaisen naisen onanoinnista saa olla kysymykset päiväkaupalla näkyvissä? Objektiivinen sheriffi? Lestasuodattimet silmillä? Tämä viesti poistetaan kohta..13.00..


      • Lapsenmieli
        Nassesetä kirjoitti:

        Luottaa niin kuin sinuunkin?? Sensuuri poistaa kaikki "sheriffiin" kohdistuvat arvostelut, kuten myös palstaankin? Mutta lestadiolaisen naisen onanoinnista saa olla kysymykset päiväkaupalla näkyvissä? Objektiivinen sheriffi? Lestasuodattimet silmillä? Tämä viesti poistetaan kohta..13.00..

        Onko Nassesedällä taas krapula ja ärtymys kun virtuaalinen virkavalta on joutunut häntä ojentamaan?

        Siltä näyttää. Hui kun se Nassesetä onkaan hyvin, hyvin vihainen... Pitänee mennä piiloon;b


      • Nassesetä
        Lapsenmieli kirjoitti:

        Onko Nassesedällä taas krapula ja ärtymys kun virtuaalinen virkavalta on joutunut häntä ojentamaan?

        Siltä näyttää. Hui kun se Nassesetä onkaan hyvin, hyvin vihainen... Pitänee mennä piiloon;b

        Onko Nassesedällä taas krapula ja ärtymys kun virtuaalinen virkavalta on joutunut häntä ojentamaan?

        Siltä näyttää. Hui kun se Nassesetä onkaan hyvin, hyvin vihainen... Pitänee mennä piiloon;b

        Nassesetä on hyvin vihainen! Laestadiolaiset "sheriffit" poistavat kaiken, oppiin epäilevästi kohdistuvat kirjoitukset, mutta muut perverssit kysymysketjut saavat kyllä näkyä! Piiloon pitää mennä, varsinkin laestadiolaisia sheriffejä, vanhoja vaimoja ja muitakin kiihkomuslimeja!


      • Moppi + munat
        moppaajasefu kirjoitti:

        ...voimia siivoushommaan;) Tervetuloa Suomi24:n sefukaartiin! *ojentaa kukan*

        Jos tarvitset apua tai vinkkejä, ota vapaasti yhteyttä minuun osoitteella [email protected]

        Tsemppiä hommaan, joka ei aina niin hirveän selkeätä ja yksiselitteistä ole:)

        neuvoja.


    • Oppe nyt

      "Avoimuus poistaa monia väärinkäsityksiä erilaisten ihmisten väliltä ja siksi on tärkeää,...." - kirjoitti sheriffi.

      Minä kuuluttaisin avoimuutta henkilökohtaisella tasolla ja seurakuntien keskelle. Rakkaudellista ilmapiiriä jossa ihminen voisi olla avoin ja sellainen kun on. Nimittäin moni kantaa salattuja syntejä tunnollaan. He ovat häpeän ja pelon vankeina, liikkeissä joissa on tuomitseva ja erottava lakihenkinen kirkkokuri.

      Eihän väärinkäsitykset erilaisten uskontokulttuurien välillä mielestäni ongelma ole, jos henkilöllä on turvallinen rakastava ja avoin oma seurakunta. Ei sellaista seurakuntaa tarvitse täällä puolustella valehtelemalla.

      Valheen jäljet ovat muutoinkin lyhyet, koska meillä monilla on naapureina ja lähipiirissä erilaisia lestadiolaisia. Oma kokemus on vahva, turha sitä on kauniilla tai rumilla sanolla ja selityksillä yrittää toiseksi muuttaa.

      Sitähän tämä feikeiksi haukkuminenkin juuri on.

      • aivan!!!

        eikö ole kuitenkin pääasia opettaa lapsiaan rakastamaan ja kunnioittamaan toisiaan...mitä v...n väliä on katsooko tv:tä vai juoko kahvia yms.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      201
      5220
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      125
      3209
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2445
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2384
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2002
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1576
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1531
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1413
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1101
    Aihe