Päänahkaa polttaa/kirvelee

OMGEE

Niin, ainakin Lorealin värinpoisto Super Blonde- paketissa lukee, että värjäys pitää keskeyttää, jos tuntuu ärsytystä päänahassa. Onko tämä ns. hätävarjelua? Itsellä on tosi herkkä päänahka, ja tavalliset kestoväritkin tuppaa kirvelee.. Kerran olen blondannut osan hiuksista, ja se oli aika tuskaa, muttei päänahkaan mitään haavoja tms. tullut..

Miten muilla? Onko joku, jota blondausaine ei polttaisi? :O

5

8230

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N21

Garnier nutrisse värinpoisto/valennus ainetta.Ei polta päänahkaa eikä kirvele. Mulla meni l´orealin värinpoistoaineesta hiukset pilalle.. Pikkasen viduddi ku kauniit pitkät hiukset kyrsähti semmoseksi hauraaksi pehkoksi.

• terve päänahka

Toivottavasti teet aina ennen värjäyksiä tai vaalennuksia paketin ohjeiden mukaisen yliherkkyystestin. Etkä värjää jos iho reagoi. Hiusväriallergia ei ole nimittäin mikään leikin asia, ja aineille herkistyy jos värjää liian usein.

Vaalennusaineen ei saa kirvellä eikä poltella yhtään. Jos aine kirvelee niin se pitää huuhdella heti pois ja mennä väripaketin kanssa lääkäriin allergiatesteihin. Kirvelyn syy saattaa olla joku yksittäinen aine jolle olet herkistynyt ja joku muu väri voi vielä sopia.

Tietenkin voit jättää varoitukset huomioimatta ja vaalennella ihan mielesi mukaan, mutta turha itkeä kun hiukset alkavat ohenemaan ja lähtevät pahimmassa tapauksessa pysyvästi pois.

• emilia

Kun olen itse kaupan väreillä hiuksiani vaalentanut, ei se ole kertaakaan kirvellyt. Mutta kun kampaaja vaalensi niin silloin kyllä hieman kirvelsi... :)

Että joskus näinkin päin.

• OMGEE

No olen käyttänyt kestovärejä viimeiset 6 vuotta n.3kk välein, ja hiukset ei ole minnekkään kadonneet, eikä kunto muuttunut. Olen aina vaan ajatellut omaavani turhan herkän päänahan, koska aina vähän kihelmöi. Kestovärit ei siis kirvele/polta, vaan hiukan kihelmöi.

Kerran blondasin (n. vuosi sitten) osan hiuksista, ja värjäys onnistui hyvin lukuunottamatta polttelua (mikä ei kuitenkaan ollut sietämätöntä), eikä hiuksetkaan menneet erityisen huonoon kuntoon tms.

Kuitenkin ilmeisesti on mahdollista että tämä seuraava kerta voi olla kohtalokas???

• kjhgfds
        OMGEE kirjoitti:

No olen käyttänyt kestovärejä viimeiset 6 vuotta n.3kk välein, ja hiukset ei ole minnekkään kadonneet, eikä kunto muuttunut. Olen aina vaan ajatellut omaavani turhan herkän päänahan, koska aina vähän kihelmöi. Kestovärit ei siis kirvele/polta, vaan hiukan kihelmöi.

Kerran blondasin (n. vuosi sitten) osan hiuksista, ja värjäys onnistui hyvin lukuunottamatta polttelua (mikä ei kuitenkaan ollut sietämätöntä), eikä hiuksetkaan menneet erityisen huonoon kuntoon tms.

Kuitenkin ilmeisesti on mahdollista että tämä seuraava kerta voi olla kohtalokas???

itselläni on nyt noin4kk hiusten värjäämisestä. mutta yhdessä vaiheessa blondasin jatkuvalla syötöllä ja hiukset menivät aikas huonoon kuntoon..minua on ainakin aina poltellut ja kirvellyt kaupan hiusvärit ihan mielettömästi mutta koskaan ei ole mitään tullut. ja hiusten huonokuntoisuus tuli varmasti siitä koska värjäilin 2viikon välein todella useasti...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3616
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2993
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      9
      2896
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2343
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1659
    Aihe