kenen mielestä kirjat ovat huonontuneet kerta kerran jälkee?siis kay scarpetta-sarjasta nyt puhun...odotin ennen aina innolla uusinta kirjaa,mutta ne ovat menneet niin pitkäveteisiksi ja vaikeaselkoisiksi,että...
patricia cornwell
6
680
Vastaukset
- entinen scarpetta-fani
Sama ilmiö tapahtunut täällä, alussa piti saada seuraava osa käpäliin heti. Mutta kun ilmapiiri kirjoissa on niin KAUHEAN synkkä, ja kun se kurjuuden maksimointi vaan jatkuu ja jatkuu kirjasta toiseen ja vielä pahenee. Aina on joku yliälykäs sarjamurhaaja jolla on jotain henkilökohtaista kaunaa Scarpettaa kohtaan ja ruumiinavaukset ovat aina niin "lihaa säästämättä & laadusta tinkimättä". Lisäksi Lucy on taas edennyt supersankariurallaan ikäänsä nähden mahdottomiin sfääreihin jne.
Eli Cornwell on ruvennut toistamaan itseään liikaa, uudistuminen olisi suotavaa.
Lopetin lukemisen siinä vaiheessa kun Benton Wesley kuoli, meni liian synkäksi. Mutta tässä aiemmin kesällä selasin uusinta (?) kirjaa kaupassa, ja "lo and behold", Benton olikin elossa! Taisi olla siis todistajansuojeluohjelmassa? Hmm...taidankin hiippailla ostamaan kirjan...- menevät
kun alkaa se rahavirta houkuttamaan.
Noi Judy Hammer-sarjan kirjat on TOSI huonoja,sellaista soopaa että voi voi. - Minä
menevät kirjoitti:
kun alkaa se rahavirta houkuttamaan.
Noi Judy Hammer-sarjan kirjat on TOSI huonoja,sellaista soopaa että voi voi.Aika aikansa eläneitä. Viimesi luetusta tuli mieleen joku Robin Cook, hyi että.
Ennen paneuduttiin niin hienosti Scarpettan yksityiselämään, sitä ei enää juurikaan ole. Kirjailija teki ehkä virheen,kun laittoi koko kirjasarjan päähenkilöksi Scarpettan, ehkä olisi kannattanut kirjoittaa esim. Bentonina, Lucyna jne. dekkaria kirjoitettaan niin tuskin se mitään iloistakaan tekstiä pitäisi olla!Dekkareiden tarkoituksenahan on synnyttää jännitystä.Mun mielestäni kirjat ovat menneet parempaan suuntaan!=)
Sarja lähti menemään alaspäin Köyhien kalmiston jälkeen.
Viimeinen niitti oli Bentonin herättäminen henkiin. Cornwellin romaaneista tuli tyylipuhdasta, mutta kalmanhajuista saippuaoopperaa.
Judy Hammer-sarja taas oli alusta alkaen melkoista matalaliitoa. Henkilöhahmoissa ja perusideassa kyllä oli potentiaalia, mutta kun tarina ei lähtenyt kulkemaan niin se ei sitten lähtenyt.
Koiran virka on kaikista ala-arvoisin tekele. Ensinnäkin yksi sarjan keskushenkilöistä oli poistettu ilman minkäänlaista selitystä aivan kuin häntä ei olisi edes ollut olemassakaan. Toiseksi kirjailija oli hukannut tyylilajinsa täysin. Kirjan oli ilmeisesti tarkoitus olla terävää satiiria amerikkalaisesta paikallispolitiikasta... Mutta lopputulos oli jotain kummallista slapstickiä.- Aurelianus
Minä nyt luen mitä tahansa, mutta ehkä parin vuoden tauko ja vaikka hortoilu jossain oudossa paikassa tekisi C:lle hyvää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101189
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171024- 128920
- 95775
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten287722Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504