RAISA RÄISÄSEN tapaus

Ihmettelijä

Onko kukaan kuullut mitään uutta Tampereella syksyllä - 99 kadoneesta Raisa Räisäsestä ?
Muistaako kukaan mitkä olivat viimeiset havainnot Raisasta?
On ihmeellistä miten ihminen voi kadota kuin tuhka tuuleen mitään jälkiä jättämättä ?

11

1766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että

      Muistelisin, et oli nähty jonkun ravintolan edessä ensin ja sitten kävelemässä jonkun naishenkilön kanssa (ainakin samannäköinen tyttö).Tämä asia oli jossain paloittelijanaisen jutun yhteydessä. Ehkä poliisi-tv:n nettisivun arkistosta löytys jotain.

    • ................

      Raisa oli silloin 16-vuotias ja hän oli alaikäisenä ollut Casablanca-nimisessä ravintolassa. Siellä hän oli tanssinut kaljupäsen noin 2-kymppisen miehen kanssa. Tämä mies ei kai koskaan ole ilmoittautunut poliisille. Raisan kaverien viimeinen havainto Raisasta on Sokoksen edestä ja ilmeisesti sen jälkeen Raisa on nähty juttelevan jonkun vanhemman (30v.>>>) naisen kanssa.

      Paloittelijamurhaaja Virpi Buttin tapauksen yhteydessä kohuttiin olisiko Butt tappanut myös Raisan, mutta poliisin mukaan ei ole. Eli ovat varmasti tutkineet tämänkin vaihtoehdon. Toivoa vaan sopisi, että vihdoinkin löytyisi totuus asiasta. En voi kuvitellakaan miten raskasta Raisan perheellä on ollut.

      • kaivelemaan

        Eikös ne ruumiskoirat haista ruumiin maanaltakin, ? pitäisi tutkia kaikki lähiympäristön metsät, ensiksi, onkohan 100% varmaa, ettei ole vesistössä.


      • Raisasta
        kaivelemaan kirjoitti:

        Eikös ne ruumiskoirat haista ruumiin maanaltakin, ? pitäisi tutkia kaikki lähiympäristön metsät, ensiksi, onkohan 100% varmaa, ettei ole vesistössä.

        Alibissa oli aika tarkka selostus Raisan viimeisistä vaiheista. Lehti muistaakseni lupasi 50 000 markkaa ratkaisevasta vihjeestä. Isääkin haastattelivat silloin. Täytyy kaivaa vanha Alibi esiin ja katsoa sieltä.


      • Milla
        kaivelemaan kirjoitti:

        Eikös ne ruumiskoirat haista ruumiin maanaltakin, ? pitäisi tutkia kaikki lähiympäristön metsät, ensiksi, onkohan 100% varmaa, ettei ole vesistössä.

        Raisa katosi Tampereen keskustassa. Mun mielestä Sokoksen edessä on tehty viimeisin havainto.


      • YT34
        Raisasta kirjoitti:

        Alibissa oli aika tarkka selostus Raisan viimeisistä vaiheista. Lehti muistaakseni lupasi 50 000 markkaa ratkaisevasta vihjeestä. Isääkin haastattelivat silloin. Täytyy kaivaa vanha Alibi esiin ja katsoa sieltä.

        Kummastutti hieman tuossa Raisan tapauksessa se, että vaatetus (muistaakseni hame ja pitkät saappaat) eivät oikein viitanneet koripallotreeneihin.

        Raisan tapaus on todellinen mysteeri.

        Koripallotreenit näyttävät esittävän mielenkiintoista osaa suomalaisessa rikoshistoriassa. Eikös Myyrmannin pommittajakin tullut treeneistä?


      • maisteri
        Milla kirjoitti:

        Raisa katosi Tampereen keskustassa. Mun mielestä Sokoksen edessä on tehty viimeisin havainto.

        Opiskelin silloin Tampereelle ja muistan todella tarkasti Raisan tapauksen. Mihin kummaan hän on voinut päätyä. Tuo Virpi Butt on ollut tarpeeksi hullu murhatakseen Raisan. Mutta ehkä poliisi on tarkistanut sen tarpeeksi hyvin. Voimia Raisan perheelle.


      • ..................
        YT34 kirjoitti:

        Kummastutti hieman tuossa Raisan tapauksessa se, että vaatetus (muistaakseni hame ja pitkät saappaat) eivät oikein viitanneet koripallotreeneihin.

        Raisan tapaus on todellinen mysteeri.

        Koripallotreenit näyttävät esittävän mielenkiintoista osaa suomalaisessa rikoshistoriassa. Eikös Myyrmannin pommittajakin tullut treeneistä?

        Raisa oli kyllä koripalloilija, ollut jopa tyttöjen maajoukkueessa, mutta kadotessaan Raisa oli viettämässä aivan tavallista perjantai-iltaa muiden nuorten kanssa. Menivät vielä alaikäisinä baariinkiin. Koripallotreeneillä ei katoamisen kanssa ollut mitään tekemistä.


      • ilmoittautui poliisille.Muistan kun siitä lehdissä kohun aikaan puhuttiin!


    • katosi lauantaina 16.10.1999(katoamispäivän otin vanhasta apu lehdestä tältä keväältä) ilmesti Sokoksen edestä joskus klo 23.00 aikoihin!Mitään uutta ei ole tapauksesta selvinnyt likka on kadonnut kuin tuhkatuuleen.Poliisi tutkii tapausta henkirikoksena.

      "On ihmeellistä miten ihminen voi kadota kuin tuhka tuuleen mitään jälkiä jättämättä ?"

      Niin se on hyvä kysymys.Kyllä lauantai iltana klo 22.00-23.00 ihmisiä liikkuu paljonkin joku tietää enemmän Raisan kohtalosta mutta ei vaan kerro.

    • jpajoo

      on sanonta ei häviä täst maalimast.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      292
      739
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      80
      661
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe