Alfa 156 huoltoon...

v6

...mutta minne? Kommentteja/kokemuksia Hgin seudun huoltopaikoista Delta, Lauttasaaren autokeskus...

9

1406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tk

      Juuri Alfan huollosta en tiedä, mutta Fiatit olen siellä aina huollattanut eikä ole ollut moittimista.

    • 156

      lauttasaari (vieläkö se on Alfa huolto vaikka itse myymälä on nykyään stokman) tai Auto Milano on parhaat paikat . Auto Milano ehkä hiukan kalliimpi mutta asiallinen ja hyvä.
      Malmin deltasta on erittäin huonot kokemukset...joten jos mahdollisuuksia niin ei sinne

      • Tk

        Voisitko hieman tarkentaa, että minkälaista huonoa palvelua?! Mä olen saanut malmin deltalta pelkästään hyvää palvelua niin huolto kuin muutamissa takuu asioissakin. Lähes aina huollatan autoni myös siellä, ja ei ole tarvinnut katua. Kuukausi sitten jouduin kuitenkin viemään fiat bravan 40tkm:n huoltoon HYVINKÄÄN car pojille(valtuutettu fiat huolto- ja myyntiliike), ja kyllä kaduttaa vieläkin! Ne pisti mun 1.2l koneeseen 1.8litrasen koneen öljymäärän ja jättivät kaikki muutkin hommat tekemättä. Huomasin virheen vasta viikon päästä kun katoin öljyt ja soitin liikkeeseen ja kerroin tapahtuneen. Siellä joku tympeän tuntunen äijä antoi kehoituksen että tuo se auto tänne niin imetään pois ylimääräiset öljyt.
        Malmilta sen sijaan olen saanut ainoastaan erittäin hyvää palvelua niin myyjien kuin huoltajienkin suunnalta.


      • 156
        Tk kirjoitti:

        Voisitko hieman tarkentaa, että minkälaista huonoa palvelua?! Mä olen saanut malmin deltalta pelkästään hyvää palvelua niin huolto kuin muutamissa takuu asioissakin. Lähes aina huollatan autoni myös siellä, ja ei ole tarvinnut katua. Kuukausi sitten jouduin kuitenkin viemään fiat bravan 40tkm:n huoltoon HYVINKÄÄN car pojille(valtuutettu fiat huolto- ja myyntiliike), ja kyllä kaduttaa vieläkin! Ne pisti mun 1.2l koneeseen 1.8litrasen koneen öljymäärän ja jättivät kaikki muutkin hommat tekemättä. Huomasin virheen vasta viikon päästä kun katoin öljyt ja soitin liikkeeseen ja kerroin tapahtuneen. Siellä joku tympeän tuntunen äijä antoi kehoituksen että tuo se auto tänne niin imetään pois ylimääräiset öljyt.
        Malmilta sen sijaan olen saanut ainoastaan erittäin hyvää palvelua niin myyjien kuin huoltajienkin suunnalta.

        muutamia tapauksia 1. 155sesta tuli öljyt pihalle huollon jälkeen,2. öljynvaihto sovittu kello 2 iltapäivällä; vien auton työnjohto ilmoittaa kaikilla on kahvitunti tähän aikaan,3 eivät osaa/kautta taitoa korjata, 4. auto likaisempi huollon jäljiltä, sovitut ajat eivät päde. ym.. kokeiltu monella autolla ei meinaa onnistua mikään. tympeä henkilökunta yritän tästä lähtien välttää ko. paikkaa mutta olosuhteiden pakosta joutuu sitä välillä käyttämään. Konalan deltakaan ei tunnu yhtään paremmalta.Viimeksi huollatin Alfan auto milanossa jossa aivan eri fiilis asioida mm konehuone pesty, kaikki rasvaukset ja voitelut tehty niinkuin pitääkin ym hieman kalliimpi mutta on sen väärtti, lauttasaaren alfa pajastakin on hyvät kokemukset


      • v6
        156 kirjoitti:

        muutamia tapauksia 1. 155sesta tuli öljyt pihalle huollon jälkeen,2. öljynvaihto sovittu kello 2 iltapäivällä; vien auton työnjohto ilmoittaa kaikilla on kahvitunti tähän aikaan,3 eivät osaa/kautta taitoa korjata, 4. auto likaisempi huollon jäljiltä, sovitut ajat eivät päde. ym.. kokeiltu monella autolla ei meinaa onnistua mikään. tympeä henkilökunta yritän tästä lähtien välttää ko. paikkaa mutta olosuhteiden pakosta joutuu sitä välillä käyttämään. Konalan deltakaan ei tunnu yhtään paremmalta.Viimeksi huollatin Alfan auto milanossa jossa aivan eri fiilis asioida mm konehuone pesty, kaikki rasvaukset ja voitelut tehty niinkuin pitääkin ym hieman kalliimpi mutta on sen väärtti, lauttasaaren alfa pajastakin on hyvät kokemukset

        käytin sitten malmilla, hinta oli se mitä sovittiin, paitsi että raitinilmasuodatin oli niin tukkoinen että piti vaihtaa (olisi tietysti voinut vielä soittaa ja vahvistaa?)
        Vähän ihmetytti että etuovien saranat tarkastettiin toiseen kertaan, edellisen kerran viime huollossa samassa paikassa jolloin vika jo korjattiin. Eihän siitä itselle laskua tule, mutta maahantuojalle kyllä?


    • Alfisti

      Paras (osaavin) paikka on Lauttasaaren autokeskus ja siellä asentaja Sulkakoski. Delta-autosta en tiedä, mutta muita ei kannata edes kokeilla.

      • v6

        Ihan ystävälliseen sävyyn että: jos et ole muualla (esim. delta) asioinut, niin miten voit väittää ettei muita kannata edes kokeilla? Onko sulla erityisen hyviä kokemuksia? Jos on niin kerro ihmeessä, muuten tuon viestin voi tulkita Mr Sulkakosken palkankorotusyritykseksi! ;-)


      • VTO
        v6 kirjoitti:

        Ihan ystävälliseen sävyyn että: jos et ole muualla (esim. delta) asioinut, niin miten voit väittää ettei muita kannata edes kokeilla? Onko sulla erityisen hyviä kokemuksia? Jos on niin kerro ihmeessä, muuten tuon viestin voi tulkita Mr Sulkakosken palkankorotusyritykseksi! ;-)

        Onko se Lauttasaaren Autokeskus vielä Alfan huolto kun se kuuluu Stockmann-konserniin


      • Alfisti
        VTO kirjoitti:

        Onko se Lauttasaaren Autokeskus vielä Alfan huolto kun se kuuluu Stockmann-konserniin

        Ei, en tahdo mollata mitenkään Delta-Autoa. Tarkoitan vain, että jos hyvä ja asiantunteva huolto on olemassa, kannattaako ottaa riski ja kokeilla jotakin muuta. Delta-Auton korjaamoissa on kai useita Alfa-asentajia (onko?), joten ammattitaito ja motivaatio voivat vaihdella. Sitten on näitä entisiä valtuutettuja "konitohtoreita".

        Jos viet Alfasi vaikka öljynvaihtoon, on kai yhdentekevää minne. Ellei sitten joku tumpelo apupoika töhri öljyllä moottoria. Näin voi käydä - Lauttasaaren Autokeskuksessakin!

        Olen ymmärtänyt, että L-saaren Autokeskus jatkaisi Alfa-huoltona (paitsi takuuhuollot).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

      Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      113
      4382
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

      Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      77
      3186
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

      Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      99
      1444
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

      Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      86
      1306
    5. Odotatko vielä vastausta...

      Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      91
      856
    6. Lähes kaikki keskustelut kasvotusten

      on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk
      Ikävä
      21
      696
    7. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

      Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      18
      693
    8. Mitä kirjainta haluaisit

      Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      42
      677
    9. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

      Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      111
      653
    10. Ehkä se on niin

      Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      43
      639
    Aihe